Make-up a skincare značky cílí na čím dál mladší demografické skupiny. Zvyšuje se proto také počet dětí na hranici puberty, takzvaných tweens, které rozšiřují své beauty sbírky a ochotně stojí dlouhé fronty v kosmetických obchodech. Na internetu si proto vysloužily přezdívku Sephora kids.
Lze jen těžko určit, co přišlo dřív. Zda se známé beauty značky rozhodly cílit na mladší zákazníky, nebo zda k nim s jiskrou v očích přiběhly samotné děti. Nelze totiž popřít zásadní změny v dospívání generace Alfa. Současná pop kultura způsobuje, že na rozdíl od svých „předchůdců“ dospívají mnohem dříve. Nutí je k tomu nejen trendy seriály a filmy, ale také sociální sítě a populární influenceři.
Zároveň však lze jen s obtížemi přehlédnout marketing mnoha beauty značek, jasně cílený na nedospělé zákazníky. Láká je nejen mladými modelkami, ale také roztomilými obaly, činícími z produktů spíše hračky než kosmetiku se silnými aktivními ingrediencemi. Názory na obsesi dětí stojících těsně před pubertou, takzvaných tweens, skincare a make-upem se pak různí. Převládají ovšem spíše negativní komentáře.
Mladí beauty nadšenci si proto na internetu vysloužili přezdívku Sephora kids. Na sociálních sítích se totiž objevily stížnosti na jejich chování ve zmíněném kosmetickém obchodě. Děti mají být často neslušné, a to jak k prodavačům, tak zákazníkům. Někteří návštěvníci reportovali i o tom, že jim děti vytrhávaly populární produkty z rukou. Jiné zase dle nich odmítaly přijmout, že jejich vysněné produkty nejsou určené pro tak mladou pleť.
Zájem o kosmetiku škodlivý není. Její aktivní ingredience ovšem ano
Největším problémem však není občasné nepříjemné chování dětí, ale samotný nákup kosmetických produktů. Tweens totiž k dokonalé perfektní skincare rutině nepotřebují nic víc než čisticí gel, krém a krém na opalování. Řada tonerů, sér nebo peelingů totiž může narušit jejich kožní bariéru nebo způsobit alergické reakce, svědění či otoky. Jejich aktivní ingredience zkrátka mladé pleti nepomáhají, naopak.
@ellanicolebedingfield She wouldn’t threaten you in the isles though i swear 🤣😭 #sephorakids #drunkelephant #drunkelephantkids #sephorakids?? #sephorakid #byoma #kidsoftiktok ♬ Put That Down frfr – Carefree shoutout Fefe
Není tedy potřeba dětem nutně zakazovat vstup do obchodů, jako je Sephora. Potřeba je především větší kontrola toho, co vkládají do svých nákupních košíků. Podobný dohled však zůstává na rodičích, nikoli samotných beauty značkách, mezi které patří například e.l.f. nebo Drunk Elephant. Jak jde totiž vidět na pokračujícím růstu jejich prodejů, ty se svých mladých zákazníků v nejbližší době jen tak nevzdají.
Zdroje: Allure, CNN, BBC, Instagram, TikTok