Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Britský limitovaný seriál Adolescence dorazil na platformu Netflix před necelým měsícem. Přesto si získal pozornost nejen diváků známé streamovací služby, ale také uživatelů sociálních sítí, řady známých osobností, a dokonce politiků. Po delším „suchém“ období tak opět navrátil Netflix do výsluní. Jak dlouho ale pozornost platformě vydrží?

    Už několik let panuje na sociálních sítích názor, že je známá americká streamovací služba Netflix jednou nohou v hrobě. Na vině je především rostoucí konkurence v podobě platforem, jako je například HBO, Disney+, Hulu nebo Amazon Prime. Kromě toho čelí trvající nepřející ekonomické situaci. Zdá se ale, že ji ale nyní čeká období na výsluní. Děkovat za to může seriálu Adolescence.

    Netflix zveřejnil limitovaný britský seriál před necelým měsícem, tedy 13. března. Přesto se mu za tu dobu podařilo rozpoutat diskuze na sociálních sítích i v „reálném“ světě. Od svého uvedení nasbíral přes 114 milionů zhlédnutí. Kromě toho se vyšplhal také na čtvrtou příčku seznamu Nejpopulárnějších anglické tvorby z dílny Netflix. Porazil tak díla jako Bridgerton nebo The Queen’s Gambit.

    Čtyřdílný seriál totiž pomocí nadaných herců, bezchybné kamery a poutavého scénáře vypráví fiktivní příběh třináctiletého chlapce Jamieho, který je zatčen za vraždu své spolužačky. Epizody postupně odhalují jeho důvody a poukazují na hrůzné dopady sociálních sítí a na nich působících misogynistických influencerů a incel skupin. Působivým způsobem tak odstartovaly životně důležité konverzace.

    Zdroj: Reuters

    Například britský premiér Keir Starmer začátkem dubna svolal diskuzi u kulatého stolu, ke které přizval nejen řadu charit, ale také jednoho z tvůrců Adolescence, britského dramatika Jacka Thorne. „Tohle není problematika, ke které můžeme jednoduše vytvořit legislativu,“ prohlásil. Následně oznámil, že se se zástupci Netflix dohodl, že seriál ve Spojeném království zpřístupní na středních školách.

    Netflix může zase na chvíli vydechnout. Adolescence diváky nepustí

    Seriál Adolescence tedy jednoznačně patří mezi jedny z nejlepších děl, za která se Netflix postavil. Dá se ovšem říct, že titul dorazil právě včas. Platforma totiž v posledních letech pomalu upadá. Z její knihovny ubývá kvalitních originálních snímků, které nahrazují buď „béčkové“ filmy nebo levná originální tvorba streamovací služby. Výjimkou se tak v uplynulých letech stalo jen pár titulů.

    Patří mezi ně filmy jako Society of the Snow či All Quiet on the Western Front. Zdá se tak, že taktika platformy Netflix je vypustit do éteru kvalitní tvorbu zřídka kdy, ale přesně ve chvíli, kdy to divák potřebuje. Otázkou zůstává, jak dlouho si služba tváří v tvář zhoršující se ekonomické situaci a sílící konkurenci s podobným plánem ještě vystačí. Nebo zda bude muset taktiku brzy změnit.

    Zdroje: BBC, Telegraph, The Hollywood Reporter, The Wrap, Slash Film, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Adolescence zvedl Netflix z popela. Seriál vrací platformu na výsluní

    Britský limitovaný seriál Adolescence dorazil na platformu Netflix před necelým měsícem. Přesto si získal pozornost nejen diváků známé streamovací služby, ale také uživatelů sociálních sítí, řady známých osobností, a dokonce politiků. Po delším „suchém“ období tak opět navrátil Netflix do výsluní. Jak dlouho ale pozornost platformě vydrží?

    Už několik let panuje na sociálních sítích názor, že je známá americká streamovací služba Netflix jednou nohou v hrobě. Na vině je především rostoucí konkurence v podobě platforem, jako je například HBO, Disney+, Hulu nebo Amazon Prime. Kromě toho čelí trvající nepřející ekonomické situaci. Zdá se ale, že ji ale nyní čeká období na výsluní. Děkovat za to může seriálu Adolescence.

    Netflix zveřejnil limitovaný britský seriál před necelým měsícem, tedy 13. března. Přesto se mu za tu dobu podařilo rozpoutat diskuze na sociálních sítích i v „reálném“ světě. Od svého uvedení nasbíral přes 114 milionů zhlédnutí. Kromě toho se vyšplhal také na čtvrtou příčku seznamu Nejpopulárnějších anglické tvorby z dílny Netflix. Porazil tak díla jako Bridgerton nebo The Queen’s Gambit.

    Čtyřdílný seriál totiž pomocí nadaných herců, bezchybné kamery a poutavého scénáře vypráví fiktivní příběh třináctiletého chlapce Jamieho, který je zatčen za vraždu své spolužačky. Epizody postupně odhalují jeho důvody a poukazují na hrůzné dopady sociálních sítí a na nich působících misogynistických influencerů a incel skupin. Působivým způsobem tak odstartovaly životně důležité konverzace.

    Zdroj: Reuters

    Například britský premiér Keir Starmer začátkem dubna svolal diskuzi u kulatého stolu, ke které přizval nejen řadu charit, ale také jednoho z tvůrců Adolescence, britského dramatika Jacka Thorne. „Tohle není problematika, ke které můžeme jednoduše vytvořit legislativu,“ prohlásil. Následně oznámil, že se se zástupci Netflix dohodl, že seriál ve Spojeném království zpřístupní na středních školách.

    Netflix může zase na chvíli vydechnout. Adolescence diváky nepustí

    Seriál Adolescence tedy jednoznačně patří mezi jedny z nejlepších děl, za která se Netflix postavil. Dá se ovšem říct, že titul dorazil právě včas. Platforma totiž v posledních letech pomalu upadá. Z její knihovny ubývá kvalitních originálních snímků, které nahrazují buď „béčkové“ filmy nebo levná originální tvorba streamovací služby. Výjimkou se tak v uplynulých letech stalo jen pár titulů.

    Patří mezi ně filmy jako Society of the Snow či All Quiet on the Western Front. Zdá se tak, že taktika platformy Netflix je vypustit do éteru kvalitní tvorbu zřídka kdy, ale přesně ve chvíli, kdy to divák potřebuje. Otázkou zůstává, jak dlouho si služba tváří v tvář zhoršující se ekonomické situaci a sílící konkurenci s podobným plánem ještě vystačí. Nebo zda bude muset taktiku brzy změnit.

    Zdroje: BBC, Telegraph, The Hollywood Reporter, The Wrap, Slash Film, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Dreaming Eli učí sexy sebelásce. Módní nováček dobývá Londýn

    Dreaming Eli patří k nejvýraznějším novým hlasům londýnské módní scény. Značka dobyla London Fashion Week svou kolekcí, kterou připravila pro jaro 2026. Její tvorba propojuje jemnost s drsností, zranitelnost se silou a experiment s romantikou. Svou jedinečností si zajistila pozornost módních kritiků a stabilní místo na světově proslulém týdnu módy.

    Chanel obléká rappera. Novým ambasadorem značky je A$AP Rocky

    Herečka Margaret Qualley a rapper A$AP Rocky čeká hvězdná svatba. Alespoň v alternativním vesmíru Chanel. Módní dům odhalil krátké video z dílny režiséra Michela Gondry, v němž slavného hudebníka představuje jako svého nejnovějšího ambasadora. Zároveň se jedná o teaser k chystané show s názvem Métiers d’Art, kterou v úterý 2. prosince přivítá New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Oba velikáni formují budoucnost luxusu

    LVMH i Kering vstupují do nové etapy růstu. Skupiny formující tvář globálního luxusu posouvají portfolia směrem k budoucnosti. LVMH sází na čerstvé talenty a řemeslné mistrovství. Kering buduje investiční jednotku, jež mapuje značky, technologie i subkulturní směry. Oba giganti sledují proměnu zákazníka a reagují s vizí přesahující hranice tradičního luxusu.

    Šaty už nestačí. Elie Saab přetváří sny v luxusní rezidence z betonu a zlata

    Značka Elie Saab rozšiřuje svůj vytříbený estetický svět. Představila projekt Stellar by Elie Saab, první značkový rezidenční komplex na ostrově Yas v Abú Dhabí. Tímto krokem navazuje na svou globální expanzi do segmentu luxusních nemovitostí. Stopy její značky lze nalézt po celém světě, od Karibiku přes Maledivy až po švýcarské Alpy, stejně jako na nedávno uvedené debutové jachtě Elie Saab.

    Bottega Veneta uvádí Jenga set. Jeho cenovka je opravdu vesmírná

    Bottega Veneta uvádí Jenga set, který posouvá domácí zábavu do sféry investičních objektů. Luxusní dům využívá své signifikantní prvky a transformuje mezinárodně známou hru do podoby kultivovaného designového předmětu. Každý jednotlivý prvek získává charakter artefaktu, s důrazem na materiál a přesnost zpracování. Soubor působí jako tichý symbol pohodlí, vkusu a sebevědomého vkročení do segmentu zábavy pro dospělé. Ano, společnost na svých stránkách opravdu uvádí, že nejde o hračku pro děti.

    TikTok Highlights: Trendy videa sdílejí vytoužený „flow state“

    Vaše soustředění směřuje k dané aktivitě, okolí se rozplývá a vy nemyslíte na nic jiného než přítomnost. I tak by mnozí uživatelé sociální sítě TikTok popsali "flow state". Tedy stav, který momentálně vyzdvihuje lavina virálních videí. Sdílejí totiž momenty, kdy lidé při často obyčejných aktivitách zapomínají na vše ostatní a ocitají se ve chvíli stvořené jen a pouze pro ně.

    Versace překračuje milník. Prada značku v prosinci přivítá pod svá křídla

    Luxusní skupina Prada Group letos v dubnu překvapila módní svět, když oznámila svou koupi módního domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur následovala krátce poté, co z pozice kreativní ředitelky značky odešla Donatella Versace. Teprve v úterý 2. prosince však společnost plně vstoupí do vesmíru Prada. Čeká ji nová éra kombinující její legendární historii a inovaci.

    REFY přináší chromový launch. Nová kolekce svítí sama o sobě

    REFY je značka, která evokuje dokonale upravené obočí. Každá žena si ji spojuje s její krásnou zakladatelkou a jejím netypickým vzhledem, jenž proměnila ve svou přednost. Vytvořila značku, jejímž posláním je dodat ženám sebevědomí, především v oblasti obočí. Při příležitosti výročí existence značky REFY představuje limitovanou edici Chrome Collection.

    Róby Alžběty II. znovu září. Velká výstava odhaluje příběhy jejího stylu

    Výstava věnovaná Alžbětě II. představuje desítky jejích ikonických rób i doplňků, které dlouho formovaly vizuální podobu britské monarchie. Návštěvníci mohou nahlédnout do zákulisí stylu Alžběty II., jeho symboliky i vývoje napříč dekádami. Expozice odhaluje nejen propracované detaily oděvů, ale také příběhy návrhářů, tradic a událostí, jež se do nich otiskly.

    Greenpeace našel nebezpečné látky v oblečení Shein. Překračují limity EU

    Fast fashion řetězec Shein čelí v Evropě další kauze. Německá odnož neziskové organizace Greenpeace odhalila nejnovější report, dle kterého v jeho oblečení našla nebezpečné látky. Jejich množství přitom přesahuje hranice předepsané Evropskou unií. Potenciálně toxické chemikálie pak mohou vést k řadě onemocnění, poškozují ovšem také životní prostředí.

    Paříž dobývá čerstvý designový skvost. Café Nuances otevírá novou pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paříži se mění v magnet pro generaci, která vyhledává design s naprostou vizuální razancí. Le Marais získává prostor, jenž pracuje s intenzivní estetikou a přitahuje pozornost rychlostí virálního postu. Atmosféra vibruje kovovým leskem, červeným světlem a podmanivým minimalismem. Kavárna posouvá běžný rituál do sféry, kde se design stává zážitkem. Zapisuje se mezi lokace, jež sdílení podporují jako součást své identity.

    Magazín Complex zveřejnil seznam módních ikon. Je ale opravdu relevantní?

    Magazín Complex zveřejnil seznam 25 módních ikon 21. století a potvrdil tím svou fascinaci popkulturními stálicemi. Výběr sestavený ze jmen, která vládnou globálním trendům a obálkám časopisů, zvýrazňuje sílu mainstreamu. Žebříček prezentuje osobnosti s obří mediální gravitací a odhodláním tvořit vlastní vizuální jazyk. Reflektuje současnou touhu po ikonách, jež dokáží okamžitě rezonovat s publikem. Zapomíná ale, že módní scéna dýchá i jinými barvami a touží po nových tvářích.

    Po stopách módních ikon: Jak Nicolas Ghesquière zachránil módní dům Balenciaga

    Bylo mu pětadvacet let, pracoval z vypůjčené kanceláře a navrhoval oblečení s přesností, jež působila spíš jako plán než módní skica. Nicolas Ghesquière převzal téměř zapomenutý dům Balenciaga a proměnil ho v nejprogresivnější laboratoř moderního luxusu. Zázemí skromné, ambice neomezené. Definoval novou epochu elegance, v níž se experiment stává jazykem nové éry. S odstupem čtvrtstoletí se na jeho začátek vzpomíná jako na jeden z nejdůležitějších momentů módy.

    Krása je jeho jazykem. Tom Ford ji přenesl z módy na filmové plátno

    Tom Ford, původně uznávaný módní návrhář a bývalý kreativní ředitel značek Gucci a Yves Saint Laurent, se stal jedním z mála designérů, kterým se podařilo úspěšně proniknout také do světa filmu. Svou preciznost, smysl pro detail a estetickou vytříbenost přenesl z přehlídkových mol na filmové plátno, kde zaujal snímky A Single Man nebo Nocturnal Animals. 

    Zima se neúprosně blíží. Jak se stát ledovou královnou letošní sezóny?

    Pomalu nám venku přituhuje a všichni už oprašujeme kabáty a kožichy na letošní zimu. Pokud chcete vládnout sněhovému počasí, zapomeňte na minimalismus a šeď. Prosviťte mráz a tmu třpytem, metalickými tóny, zvířecími vzory a elegancí hodné královny. Ať už si zvolíte look městské bohyně, nebo princezny mrazu, nebojte se svého půvabu a síly vlastního stylu.

    Móda v kostce: Swarovski rozzářil Paříž a Marty Supreme má merch

    Značky vítají Vánoce pomocí kampaní, ale i speciálních výloh či pop-upů. Výjimkou není ani společnost Swarovski, jež letos rozsvítila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekci pro rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidují Kiki Boot a Nike servíruje polívku v Číně. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―