Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Být „woke“ už v Hollywoodu a americké popkultuře není in. Po poměrně krátké éře diverzity a inkluze se nyní průmysl vrací k více tradičním narativům. Namísto menšinových hlasů či queer autorů dostávají prostor projekty, které sází na tradiční jistotu, tedy atraktivní, sexuálně nespoutané a většinově bílé charaktery. Důvodem posunu zpět je mimo jiné i současná politika.

    Hollywood dělá kroky zpět. Posledních několik let se snažil klást důraz na diverzitu, tedy například obsazovat různorodé herce, zařazovat „woke“ témata nebo dávat větší prostor queer scénáristům. Nyní se ale nálada v americkém byznysu výrazně mění a progresivní „snowflake“ éra se pomalu rozpouští.

    Slovo „woke“ znamená „probuzená*ý“. Používá se pro označení člověka, který citlivě a progresivně vnímá důležité společenské otázky, zejména rasovou a sociální spravedlnost. Pojem vznikl v afroamerické angličtině ve 20. století a rozšířil se díky hnutí Black Lives Matter v roce 2014. Dnes se používá i v souvislosti s genderovou rovností, právy LGBTQI+ či ekologickými tématy.

    DEI manažeři končí. Hollywood chce „pravdu“, ne politickou korektnost

    Kolem roku 2020 začal Hollywood masově nabírat takzvané DEI manažery, kteří se zaměřovali na diverzitu, spravedlnost a inkluzi. Impulsem byla vražda George Floyd. Filmová studia tehdy slibovala, že budou lépe reprezentovat menšiny a zboří systémový rasismus. Nyní ale sledujeme návrat k tradičnímu obsahu. To, že „woke“ už není in, je patrné i v popkultuře. Potvrdila to i herečka Sydney Sweeney reklamou na džíny American Eagle.

    Zdroj: American Eagle

    Důkazem návratu k tradičnímu obsahu je například investice studia Amazon MGM do scénáře od Joea Eszterhas, který se netají „anti-woke“ tématy. Tvrdí, že nechce politickou korektnost, ale „pravdu“. Dalším příkladem je i seriál Netflixu The Hunting Wives, jehož postavy odpovídají starému hollywoodskému ideálu: atraktivní, sexuálně nespoutané a téměř výhradně bílé.

    Zdroj: Netflix

    Režisér Justin Simien upozorňuje, že realita je často ještě horší než před rokem 2020. Inkluzivní projekty se sice slavnostně oznamují, ale nakonec se nerealizují, nebo je přepíše bílý scenárista. Řada DEI pozic byla navíc zrušena, včetně těch nejvyšších. Ti, kteří v rolích zůstali, otevřeně mluví o vyhoření a frustraci, protože jejich snaha o změnu naráží na odpor.

    Skutečná snaha o změnu, či performativní gesto? Hollywoodu jde o zisky

    Jedním z důvodů proměny je politika. Poté, co se stal Donald Trump opět prezidentem, byly zrušeny mnohé programy zaměřené na diverzitu a filmová studia ustoupila od „woke“ agendy. Prioritu ztrácejí i donedávna poptávaní tvůrci, od queer autorů přes scenáristy až po herce. Firmy se obávají, že i pouhé slovo „equity“ v názvu pracovní pozice může způsobit problém.

    @alexharmstrong

    Trump declares woke is over in America.

    ♬ original sound – Alex Armstrong

    Autorka Sharon Waxman z The New York Times a další tak polemizují, zda byla progresivní vlna v Hollywoodu a americké kultuře skutečnou změnou, nebo šlo pouze o performativní gesto, které bylo upozaděno hned, jak začalo evokovat špatný byznys. Hollywood si totiž navzdory své liberálnosti uvědomuje, že vždy záleží především na tom, jaký obsah bude vydělávat.

    Nakonec tedy studia vždy nabídnou to, co chce publikum vidět. Akorát, že právě nyní už to není progresivní agenda, ale spíš obsah, který je „white, hot and horny“.

    Zdroje: New York Times, Vanity Fair, Merriam-Webster, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Lucie Svobodová
    Lucie Svobodováhttps://fashionup.cz/
    Lucie se ve svých článcích věnuje především aktuálním trendům a kultuře, kterou miluje. Nebojí se do hloubky rozebírat témata související s feminismem, ani zkoumat hlubší společenské souvislosti, které se za trendy skrývají. Momentálně je zároveň studentkou Strategické komunikace na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Má zkušenosti s prací v médiích i s marketingovou komunikací, kterou vystudovala.

    ― Reklama ―

    „White, hot and horny“. V Hollywoodu opět vedou anti-woke témata

    Být „woke“ už v Hollywoodu a americké popkultuře není in. Po poměrně krátké éře diverzity a inkluze se nyní průmysl vrací k více tradičním narativům. Namísto menšinových hlasů či queer autorů dostávají prostor projekty, které sází na tradiční jistotu, tedy atraktivní, sexuálně nespoutané a většinově bílé charaktery. Důvodem posunu zpět je mimo jiné i současná politika.

    - Reklama -

    Hollywood dělá kroky zpět. Posledních několik let se snažil klást důraz na diverzitu, tedy například obsazovat různorodé herce, zařazovat „woke“ témata nebo dávat větší prostor queer scénáristům. Nyní se ale nálada v americkém byznysu výrazně mění a progresivní „snowflake“ éra se pomalu rozpouští.

    Slovo „woke“ znamená „probuzená*ý“. Používá se pro označení člověka, který citlivě a progresivně vnímá důležité společenské otázky, zejména rasovou a sociální spravedlnost. Pojem vznikl v afroamerické angličtině ve 20. století a rozšířil se díky hnutí Black Lives Matter v roce 2014. Dnes se používá i v souvislosti s genderovou rovností, právy LGBTQI+ či ekologickými tématy.

    DEI manažeři končí. Hollywood chce „pravdu“, ne politickou korektnost

    Kolem roku 2020 začal Hollywood masově nabírat takzvané DEI manažery, kteří se zaměřovali na diverzitu, spravedlnost a inkluzi. Impulsem byla vražda George Floyd. Filmová studia tehdy slibovala, že budou lépe reprezentovat menšiny a zboří systémový rasismus. Nyní ale sledujeme návrat k tradičnímu obsahu. To, že „woke“ už není in, je patrné i v popkultuře. Potvrdila to i herečka Sydney Sweeney reklamou na džíny American Eagle.

    - Reklama -

    Zdroj: American Eagle

    Důkazem návratu k tradičnímu obsahu je například investice studia Amazon MGM do scénáře od Joea Eszterhas, který se netají „anti-woke“ tématy. Tvrdí, že nechce politickou korektnost, ale „pravdu“. Dalším příkladem je i seriál Netflixu The Hunting Wives, jehož postavy odpovídají starému hollywoodskému ideálu: atraktivní, sexuálně nespoutané a téměř výhradně bílé.

    Zdroj: Netflix

    Režisér Justin Simien upozorňuje, že realita je často ještě horší než před rokem 2020. Inkluzivní projekty se sice slavnostně oznamují, ale nakonec se nerealizují, nebo je přepíše bílý scenárista. Řada DEI pozic byla navíc zrušena, včetně těch nejvyšších. Ti, kteří v rolích zůstali, otevřeně mluví o vyhoření a frustraci, protože jejich snaha o změnu naráží na odpor.

    Skutečná snaha o změnu, či performativní gesto? Hollywoodu jde o zisky

    Jedním z důvodů proměny je politika. Poté, co se stal Donald Trump opět prezidentem, byly zrušeny mnohé programy zaměřené na diverzitu a filmová studia ustoupila od „woke“ agendy. Prioritu ztrácejí i donedávna poptávaní tvůrci, od queer autorů přes scenáristy až po herce. Firmy se obávají, že i pouhé slovo „equity“ v názvu pracovní pozice může způsobit problém.

    @alexharmstrong

    Trump declares woke is over in America.

    ♬ original sound – Alex Armstrong

    Autorka Sharon Waxman z The New York Times a další tak polemizují, zda byla progresivní vlna v Hollywoodu a americké kultuře skutečnou změnou, nebo šlo pouze o performativní gesto, které bylo upozaděno hned, jak začalo evokovat špatný byznys. Hollywood si totiž navzdory své liberálnosti uvědomuje, že vždy záleží především na tom, jaký obsah bude vydělávat.

    Nakonec tedy studia vždy nabídnou to, co chce publikum vidět. Akorát, že právě nyní už to není progresivní agenda, ale spíš obsah, který je „white, hot and horny“.

    Zdroje: New York Times, Vanity Fair, Merriam-Webster, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Karl Lagerfeld opět překvapil. Do nové kampaně dosadil Paris Hilton

    O značce Karl Lagerfeld nebylo v posledních měsících příliš slyšet. Nyní na sebe ovšem strhává pozornost módního světa, a to díky čerstvé kampani pro letošní podzim a zimu. Její tváří se totiž stala proslulá podnikatelka a influencerka Paris Hilton. K zesnulému návrháři měla blízko a stejně jako on pomohla definovat celou jednu éru.

    Gap vyhrál denim loterii. Značka slaví úspěch s virální kampaní

    Občas se vyplatí vsadit na starou osvědčenou klasiku. Důkazem je nedávno vydaná kampaň značky Gap. Společnost totiž uspěla s videem představujícím rozmanitou dívčí skupinu Katseye, která zatančila na populární hit Milkshake. Choreografie se okamžitě stala virální a přinesla značce nečekanou pozornost a chválu.

    Když touha po odlišnosti vytvoří uniformu. Popularita Crocs bohužel neumírá

    Pohodlí je ceněným módním prvkem, občas však přesáhne hranice vkusu. Plastová bota, původně vyrobená pro rybáře, se v průběhu let stala viditelným trendem. Crocs jsou roztomilé na dětech a praktické na zahradě, již delší dobu se ale objevují také na módních molech, ve sbírkách celebrit i v limitovaných a rychle vyprodaných edicích.

    Není modeling jako modeling. Na co si dát pozor před vstupem do agentury?

    Modeling je pro mnoho lidí lákavý svět plný lesku, cestování a tváří na obálkách časopisů. Za blyštivými fotografiemi se ale často skrývá tvrdý byznys, ve kterém se nováčci mohou snadno spálit. Než tedy kývnete na nabídku první agentury, je dobré vědět, co je standard, co už je podezřelé a na jaké detaily se ve smlouvě zaměřit. Správná příprava a informovanost vám mohou ušetřit nejen peníze, ale i nervy a reputaci.

    Nebojte se červenat. Shy Girl make-up look tvářenkou nešetří

    Na beauty scénu dorazil další trend. Tentokrát potěší především ty z nás, které jen s těžkostmi zakrývají své rozpaky, stud nebo nadšení. Ve středu populárního make-up looku totiž stojí honosná vrstva růžové tvářenky. Takzvaný Shy Girl vzhled má za cíl napodobovat romantickou ostýchavost, jež má ve zvyku zabarvovat tváře do sytých odstínů.

    Móda v kostce: Addison Rae navrhla džíny a Post Malone odhalí vlastní brand

    Slavné osobnosti postupují hlouběji do světa módy. Zpěvačka Addison Rae navrhla pro značku Lucky Brand vlastní džíny. Zpěvák Post Malone zase oznámil vlastní brand Austin Post a herečka Cate Blanchett se stala ambasadorkou Uniqlo. Nové kampani Ugg vévodí herečka Sarah Jessica Parker a značka Seleny Gomez, Rare Beauty, vydala spicy novinku.

    Podzimní svatby jsou v kurzu. Dovolte si dekadentní barvy a počasí se nebojte

    Podzimní svatby mají své nezaměnitelné kouzlo. Zatímco letní oslavy sází na lehkost a vzdušnost, ty podzimní nabízejí hlubší tóny, bohatší textury a zatím neokoukanou atmosféru. Být hostem na takové svatbě ovšem znamená skloubit slavnostní náladu s proměnlivým počasím a najít rovnováhu mezi pohodlím a žádanou elegancí. Dovolí vám to ale rovněž luxusní detaily, které by v létě působily možná "až moc".

    Aleksandre Akhalkatsishvili dobývá svět módy. Neznáme sebejistější rukopis

    Z Tbilisi se už pár let line nová vlna módy, jež má v sobě něco syrového, architektonického a svůdného. Jedním z jejích nejvýraznějších hlasů je návrhář Aleksandre Akhalkatsishvili, který dokázal propojit dekonstruovaný minimalismus s ženskou sebejistotou a svým jedinečným gruzínským akcentem. Jeho řady jsou jako dobře vyprávěný příběh, každý model je kapitola, ale dohromady tvoří silný celek.

    Podzimní trendy konečně myslí na normální pleť. Vrací se ale i obávané concealer lips

    Ať už patříte mezi milovníky léta, nebo nadšeně vyhlížíte podzim, barevné roční období je v módě důležitým časem. Pozadu však není ani beauty průmysl. Letošní podzimní trendy už pomalu klepou na dveře a nabízí opravdu originální portfolio make-up novinek. Vypadá to, že nás čeká jak návrat do minulosti, tak překvapivé nové styly líčení.

    Pinterest předpovídá trendy podzimu. Kraluje jim láska k second handům

    Platforma Pinterest odhalila report předpokládající trendy letošního podzimu. Založený je především na vyhledávání jejích Gen Z uživatelů. Ti si zamilovali především nakupování z druhé ruky a vintage kousky. Na scénu ovšem vrací také preppy styl nebo módu 60. let. Zalíbení našli rovněž v outfitech inspirovaných jejich oblíbenými kofeinovými nápoji.

    Pravý luxus nemá logo. Nadčasová „logoless“ móda je stále nejlepší investicí

    V módním světě plném křiklavých log a výrazných monogramů stojí na opačném konci spektra hnutí, jenž si nepotřebuje dokazovat svou hodnotu. Logoless styl, tedy luxus bez loga. Mluví kvalitou materiálů, dokonalým střihem a pečlivými detaily. Navzdory trendy maximalismu zůstává pevně zakotvený v nadčasové eleganci, kterou trendy neovlivní.

    Znáte pohnutou pověst Dolce & Gabbana? Kontroverze střídá výsměch

    Italské duo návrhářů Dolce & Gabbana vytvořilo jednu z nejvýraznějších značek luxusní módy posledních dekád. Její estetika je odvážná, teatrální a hluboce zakořeněná v italské kultuře. Jenže vedle zlatých brokátů, krajkových rób a ikonických kabelek se na povrch opakovaně dostávají provokativní skandály. Módní dům Dolce & Gabbana se tak ocitá v unikátní pozici, je totiž obdivována i nenáviděna zároveň.

    My Oxford Year vzbudil módní vlnu zájmu. Preppy styl však není novinkou

    Jakmile Netflix ohlásí nový film s romantickou zápletkou v univerzitním prostředí, vypukne panika. Na filmech s podkresem britských vysokých škol a zapovězenou láskou zkrátka něco je. Není proto divu, že i módní kousky využité v těchto snímcích se pravidelně derou na vrchol oblíbenosti. Nadčasový anglický preppy styl je tak opět v popředí.

    Všechno nejlepší, Coco. Ikonická kabelka Chanel 2.55 zdobí módní scénu už 70 let

    Někdy se celý svět vleze jen do jedné kabelky. Od roku 1955 se právě takovou taškou stal ikonický model 2.55 od Chanel, který i o 70 let později imponuje kupujícím svou nadčasovostí. Praktičnost se spojila s luxusem a Coco Chanel ženám po celém světě dala přesně to, co potřebovaly. Jednoduše proto, že ji unavovalo nosit kabelku v ruce.

    Elegance a pohodlí v jednom. Loafers budou u pánů bodovat i příští rok

    Z rybářských vesnic v Norsku přes univerzitní kampusy až na přehlídková mola. Klasické loafers přinášejí do každého outfitu elegantní a uhlazený vzhled a zároveň pomáhají zachovat nenucený šarm. Dokazují, že jednoduché a nadčasové slip-on boty mají sílu obstát opravdu v každé době. V pánské módě proto zůstanou i příští rok.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―