Více

    ― Reklama ―

    Robert Wun je jméno, které v kalendáři Pařížského týdne haute couture módy jen tak nepřehlédnete. Hongkongský návrhář debutoval na světoznámém molu v roce 2023. Od té doby si pomalu, ale jistě vydobývá pověst grand couturiéra nové generace. Jeho fascinující a znepokojivé návrhy protkané hororovými motivy milují nejen sociální sítě, ale i celebrity, jako je zpěvačka Beyoncé nebo rapperka Cardi B.

    Risk je zisk. Přechod na couture byznys model Wuna katapultoval do výšin

    Cesta návrháře Roberta Wun k vlastní značce byla pozvolná. Po ukončení studia dámské módy na univerzitě London College of Fashion v roce 2012 začal pracovat na volné noze. Chyběla mu však tvorba vlastních oděvů, a tak znovu oprášil šicí stroj ve svém bytě. Výraznější zlom nastal v roce 2014, kdy oficiálně založil vlastní značku poté, co ho tehdy finančně podpořil tajný investor.

    Zdroj: Robert Wun

    Podobně přirozený, avšak o něco riskantnější, byl v roce 2022 přechod na obchodní model spočívající pouze v navrhování haute couture a zakázek na míru. Konfekce v té době totiž tvořila až 40 procent návrhářových tržeb. Pozastavením ready-to-wear však Wun shodil ze svých ramen břemeno, které omezovalo jeho schopnosti mistrovského couturiéra, jímž ve skutečnosti je.

    Zdroj: Robert Wun

    Rozkvétajícího talentu si všiml prezident módy značky Chanel Bruno Pavlovsky. Díky jeho podpoře Wun v roce 2023 debutoval na haute couture weeku se svou kolekcí Fear, a to jako první hongkongský návrhář. Přestože byl již dříve známý svými dechberoucími kreacemi na sociálních sítích, prezentace na světovém molu zpečetila jeho osud jako jednoho z největších jmen současné módní scény.

    Eskapismus, teatrálnost a temnota. Robert Wun vytváří modely, které vám nedají spát

    Kolekce Roberta Wun osloví diváka na první pohled. Pro návrháře je totiž důležité, aby byly jeho designy konceptuálně i vizuálně snadno uchopitelné. To však neznamená, že by byly plytké, právě naopak. Všechny looky jsou protkány přímočarými narativy, které okamžitě upoutají pozornost, aniž by divák musel hledat chabé spojení s abstraktním konceptem označovaným za inspirační zdroj.

    V jádru jeho tvorby stojí hned několik ústředních témat a principů. Designy odrážejí Wunovu zálibu v hororovém žánru a překypují temnou estetikou a výjevy jakoby vystřiženými z našich nejděsivějších nočních můr. Neodmyslitelným prvkem je i prvotřídní drama vytvořené ostrými, zvýrazněnými proporcemi a nápadnými doplňky. Celek vyvažuje univerzální motiv přírody a organických elementů, které jsou přítomny v každé kolekci.

    V podzimní couture kolekci Becoming se však Wun rozhodl vydat abstraktnějším směrem a zkoumat akt oblékání jako proces metamorfózy v někoho jiného a cestu do hlubin lidské představivosti. Po molu se procházely znepokojivé surrealistické přízraky zahalené do majestátních rób, doplněné o prostetické ruce, otisky krve či obrovské klobouky a kabelky, které byly také „oblečené“.

    Zdroje: Robert Wun, Business of Fashion, WWD, Instagram

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Vaše nejkrásnější noční můra? Nechyběly by v ní couture modely od Roberta Wun

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Robert Wun je jméno, které v kalendáři Pařížského týdne haute couture módy jen tak nepřehlédnete. Hongkongský návrhář debutoval na světoznámém molu v roce 2023. Od té doby si pomalu, ale jistě vydobývá pověst grand couturiéra nové generace. Jeho fascinující a znepokojivé návrhy protkané hororovými motivy milují nejen sociální sítě, ale i celebrity, jako je zpěvačka Beyoncé nebo rapperka Cardi B.

    - Reklama -

    Risk je zisk. Přechod na couture byznys model Wuna katapultoval do výšin

    Cesta návrháře Roberta Wun k vlastní značce byla pozvolná. Po ukončení studia dámské módy na univerzitě London College of Fashion v roce 2012 začal pracovat na volné noze. Chyběla mu však tvorba vlastních oděvů, a tak znovu oprášil šicí stroj ve svém bytě. Výraznější zlom nastal v roce 2014, kdy oficiálně založil vlastní značku poté, co ho tehdy finančně podpořil tajný investor.

    Zdroj: Robert Wun

    Podobně přirozený, avšak o něco riskantnější, byl v roce 2022 přechod na obchodní model spočívající pouze v navrhování haute couture a zakázek na míru. Konfekce v té době totiž tvořila až 40 procent návrhářových tržeb. Pozastavením ready-to-wear však Wun shodil ze svých ramen břemeno, které omezovalo jeho schopnosti mistrovského couturiéra, jímž ve skutečnosti je.

    - Reklama -

    Zdroj: Robert Wun

    Rozkvétajícího talentu si všiml prezident módy značky Chanel Bruno Pavlovsky. Díky jeho podpoře Wun v roce 2023 debutoval na haute couture weeku se svou kolekcí Fear, a to jako první hongkongský návrhář. Přestože byl již dříve známý svými dechberoucími kreacemi na sociálních sítích, prezentace na světovém molu zpečetila jeho osud jako jednoho z největších jmen současné módní scény.

    Eskapismus, teatrálnost a temnota. Robert Wun vytváří modely, které vám nedají spát

    Kolekce Roberta Wun osloví diváka na první pohled. Pro návrháře je totiž důležité, aby byly jeho designy konceptuálně i vizuálně snadno uchopitelné. To však neznamená, že by byly plytké, právě naopak. Všechny looky jsou protkány přímočarými narativy, které okamžitě upoutají pozornost, aniž by divák musel hledat chabé spojení s abstraktním konceptem označovaným za inspirační zdroj.

    V jádru jeho tvorby stojí hned několik ústředních témat a principů. Designy odrážejí Wunovu zálibu v hororovém žánru a překypují temnou estetikou a výjevy jakoby vystřiženými z našich nejděsivějších nočních můr. Neodmyslitelným prvkem je i prvotřídní drama vytvořené ostrými, zvýrazněnými proporcemi a nápadnými doplňky. Celek vyvažuje univerzální motiv přírody a organických elementů, které jsou přítomny v každé kolekci.

    V podzimní couture kolekci Becoming se však Wun rozhodl vydat abstraktnějším směrem a zkoumat akt oblékání jako proces metamorfózy v někoho jiného a cestu do hlubin lidské představivosti. Po molu se procházely znepokojivé surrealistické přízraky zahalené do majestátních rób, doplněné o prostetické ruce, otisky krve či obrovské klobouky a kabelky, které byly také „oblečené“.

    Zdroje: Robert Wun, Business of Fashion, WWD, Instagram

    ― Reklama ―

    Česko má jasno. Do boje o Oscara pošle dokument Ještě nejsem, kým chci být

    Dokument režisérky Kláry Tasovské Ještě nejsem, kým chci být získal další uznání. Česká filmová a televizní akademie ho vyšle do boje o Oscara. Usilovat bude o výhru v kategorii mezinárodní celovečerní film. Snímek sleduje příběh fotografky Libuše Jarcovjákové a zachycuje underground 80. let v Československu i útěk do Západního Berlína.

    Valentino čekají změny. Jacopo Venturini opouští pozici CEO značky

    Módní dům Valentino ve čtvrtek oznámil nečekanou zprávu. Zveřejnil totiž, že se na základě oboustranné dohody rozhodl propustit dosavadního generálního ředitele Jacopa Venturini. Příčinou odchodu jsou osobní důvody. Prozatím není jasné, kdo na prázdné křeslo CEO usedne nyní. Alessandro Michele však zůstává kreativním ředitelem.

    Maskulinita má novou tvář. Seznamte se s fenoménem performative male

    Sociální sítě vytvořily další pomíjivý trend. Tentokrát ho ovšem stejným dechem samy kritizují. Jedná se o novou formu maskulinity, které však chybí jakákoli autenticita. Nová pánská estetika místo toho usiluje o validaci založenou na uměle, ale velmi pečlivě vykonstruovaném vzhledu. Takzvaný performative male tak dělá vše pro to, aby zaujal.

    Wednesday opět naservírovala Goth glamour. Její styl vykouzlí i renomovaní návrháři

    Jen málokterý módní fenomén posledních let zasáhl kulturu tak silně jako Wednesday Addams. Když první série seriálu vtrhla na obrazovky, nezůstalo jen u děsivě okouzlující atmosféry. Z temnoty vystoupil i nový stylový archetyp. Goth glamour. S druhou sérií, která nyní přichází na Netflix, je jasné, že se do něj ponoříme znovu. A možná ještě hlouběji.

    Adidas a Willy Chavarria sdílí omluvu. Mexiko je viní z přivlastnění tradiční obuvi

    Společnost Adidas a návrhář Willy Chavarria čelí tvrdé kritice poté, co odhalili nejnovější spolupráci v podobě tenisek Oaxaca Slip On. Jedná se o obuv, která odkazuje na tradiční kožené mexické "huarache" sandály. Inspiraci ovšem tvůrci zpočátku neuznali. O víkendu ovšem vydali oficiální omluvu poté, co je Mexiko obvinilo z kulturního přivlastňování.

    Jachty jako symbol luxusního léta. Nesou v sobě příběh i odraz dnešního světa

    Ležíte na přídi, příjemně vás ovívá mořský vánek, na kůži dopadají sluneční paprsky a pod vámi se třpytí tyrkysová hladina. Sociální sítě oslavují jachty jako symbol perfektního léta. Trend jachtingu má za sebou bohatou historii. Zatímco dříve jachty ohromovaly zlatými detaily, dnes vynikají tichou elegancí. Jachty odrážejí hodnoty i náladu současné doby. Proměňují se spolu s naší představou o skutečném bohatství.

    Relax s přidanou hodnotou. Objevte v letní pauze feministické knihy

    Typicky letní čtení evokuje vášnivé romány nebo dobrodružné příběhy. Vytoužená pauza však může sloužit také jako vhodný čas pro edukaci. Spojte odpočinek se vzděláváním a otevřete letos v létě feministické knihy, které vás jen tak nepustí. Dozvědět se můžete více o roli intimity nejen ve vztazích, menstruaci nebo toxických aspektech ženskosti.

    Spoilery zatloukají hřebík do rakve filmů. Ničí sociální sítě zážitek z kina?

    Natáčení pokračování ikonického snímku Ďábel nosí Pradu vyvolalo nejen vlnu nadšení, ale i kritiky. Nekonečné spoilery v podobě fotek z natáčení a podrobných analýz jednotlivých outfitů vyvolávají obavy nejen ze strany zatvrzelých fanoušků. Co s takovým tempem z teprve chystaného filmu zbyde? A nekazí sociální sítě klasické filmové kouzlo?

    Moodboardy střídají influencery. Pinterest je největší trendsetter všech dob

    Mění se způsob, jakým sledujeme a předvídáme módu. Zatímco dříve dominovali influenceři, dnes stále více z nás, včetně návrhářů a módních značek, sahá po jiném nástroji. V roce 2025 je Pinterest považovaný za nezbytnou sociální síť pro každého, kdo chce být v obraze. Nejde jen o platformu pro ukládání hezkých obrázků, ale o silný predikční nástroj, který udává směr nejen v módě, ale také beauty a vizuální kultuře.

    Od popelnic k Pradě. Harris Dickinson září před i za kamerou

    Když značka Prada letos v lednu oznámila, že jednou z jejích nových tváří bude britský herec Harris Dickinson, sázela na jeho civilnost. V kampani neztělesňuje žádnou roli, je hlavní postavou svého vlastního příběhu. A ten se rozběhl opravdu naplno. Dickinson na festivalu v Cannes uvedl povedený režisérský debut Pobuda. Chystá se také na roli Johna Lennona a spekuluje se, že by mohl být novým agentem 007.

    Zastavte nákupy s expirací. Poděkuje vám peněženka i váš styl

    Ve světě módy čelíme neustálému tlaku. Nejen, že se střídají sezóny, ale i mikro trendy. Co se v pondělí objeví na TikToku, může být ve středu vyprodané a v pátek zastaralé. Koloběh vytváří negativní fenomén, takzvané nákupy s expirací. Produkty, které nejsou stvořené pro dlouhodobé nošení, ale momentální uspokojení. Jako bychom si místo oblečení kupovali krátkodobý dopaminový boost.

    Tom Holland jako král dvou světů. Zvládá uvolněnost i vytříbenou eleganci

    Nejnovější Spiderman a oblíbený britský herec Tom Holland nepatří mezi klasické pánské módní ikony. Nevyniká nečekanými kreacemi a hranicemi posouvajícími looky. Nezaujme ani nejčerstvějšími trendy nebo do očí bijícími logy. Místo toho láká na minimalistickou uvolněnost, sem tam doplněnou o tichou eleganci, které definují jeho módní styl.

    Vlasový parfém dobývá beauty svět. Dopřejte svému účesu vlastní vůni

    Vlasový parfém nesmí chybět. Svět vůní zažívá v poslední době drobnou, přesto výraznou proměnu. Klasické parfémy doplňuje nová generace voňavých produktů, která přináší nejen krásnou vůni, ale i péči. Vlasové parfémy se z okrajové kategorie tiše přesunuly mezi must-have položky a vypadá to, že letošek bude jejich definitivním průlomem.

    Zendaya posiluje partnerství s On. Spolu s Law Roach navrhla tenisky

    Herečka Zendaya zahájila další kapitolu spolupráce se značkou On. Ve čtvrtek totiž odhalila tenisky s názvem Cloudzone Moon, které navrhla společně se svým stylistou Law Roach. Doprovodná kampaň Be Every You se točí kolem motivů pohybu a duality. Zendaya v ní navíc nabádá k tomu, abychom se nebáli přijmout všechny stránky naší osobnosti.

    Léto nekončí. Světové beach clubs jsou ztělesněním tichého luxusu

    Polehávání na pláži může být pro mnoho cestovatelů čirou nudou. To však neplatí pro stále oblíbenější beach clubs. Šumění moře, široká paleta aktivit a nekonečné šampaňské, tak by se dal shrnout zážitek z těchto pohádkových míst. Nepředstavujte si celodenní párty. Existují i takové kluby, ze kterých dýchá quiet luxury atmosféra na míle daleko.

    Značka Miu Miu s Kylie Jenner pohořela. Proč jsou módní kampaně čím dál nudnější?

    Podnikatelka Kylie Jenner je v módním průmyslu jako doma. Nejen, že má vlastní značku oblečení, ale často se objevuje i na obálkách časopisů a v kampaních. Nedávno se stala tváří značky Miu Miu. Ta však místo masové chvály sklidila vlnu kritiky. Nepovedené vizuály, které nakonec potopily brand i Jenner, otevřely širší diskusi o tom, jak současné kampaně upozaďují oblečení a tvořivost na úkor virálních momentů.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―