Více

    ― Reklama ―

    Mění se způsob, jakým sledujeme a předvídáme módu. Zatímco dříve dominovali influenceři, dnes stále více z nás, včetně návrhářů a módních značek, sahá po jiném nástroji. V roce 2025 je Pinterest považovaný za nezbytnou sociální síť pro každého, kdo chce být v obraze. Nejde jen o platformu pro ukládání hezkých obrázků, ale o silný predikční nástroj, který udává směr nejen v módě, ale také beauty a vizuální kultuře.

    Pinterest už několik let sestavuje vlastní report trendů, založený na chování stovek milionů uživatelů. Každoročně v něm shrnuje, co bude v následujícím roce dominovat módní scéně. Jeho předpovědi se ukazují jako překvapivě přesné. Podle dostupných dat se více než 80 procent z nich skutečně potvrdí. Pro rok 2025 tak platforma předpověděla nástup několika klíčových módních a beauty trendů včetně stylu boho, Aura Beauty nebo fisherman aesthetic.

    Pinterest má obrovskou sílu. Predikuje budoucnost estetiky

    Pinterest předkládá také vlastní paletu roku, která má vliv nejen na módu, ale i na interiérový design, make-up a brand identity. Letos vévodí odstíny jako Cherry Red, Butter Yellow, Dill Green nebo Aura Indigo. Vyhledávání třešňově červené vzrostlo o stovky procent, což naznačuje, že se tato barva v roce 2025 objeví napříč všemi oblastmi stylu. Od rtěnek po kabáty. Navíc jde o jednu z nejsilnějších barev v průběhu let, protože její vliv odstartoval již v roce 2023.

    Zdroj: Pinterest Business

    Pinterest tedy v současnosti funguje jako digitální moodboard, který kombinuje data a estetiku. Pomáhá odhalit nové trendy dřív, než se dostanou do obchodů či na sociální sítě. Využívá pokročilou technologii k analýze miliard vyhledávání a díky tomu často přesně ví, co bude populární ještě dřív, než to vůbec tušíme. Zatímco influenceři tradičně reagují na to, co už je v kurzu, platforma Pinterest pracuje s vizuálními náznaky a predikuje módní a beauty budoucnost.

    Odrazový můstek vlastní tvorby. Pinterest nabízí perfektní start všem, co chtějí prorazit

    Pinterest ale není jen nástroj pro hledání inspirace, je to i silná platforma pro ty, kteří chtějí sami něco sdílet. Pokud přidáte vizuálně atraktivní fotografii, která dobře ladí se současnými trendy, máte velkou šanci, že se začne šířit. To může být začátek budování vaší online identity. Každý pin lze totiž propojit s jinými sociálními sítěmi, především s Instagramem. To z Pinterestu dělá výjimečný odrazový můstek. V době, kdy je na Instagramu i TikToku obrovská konkurence může být právě Pinterest tím místem, kde s vlastním brandem začít.

    Mimo analytický a trendový rozměr funguje Pinterest také jako vizuální terapie. Spousta lidí ho používá jako klidné a kreativní místo, kam si chodí „odpočinout očima“. V prostředí plném estetických moodboardů, krásných outfitů, dekorací a inspirativních scén se snadno ztratíte. V tom nejlepším slova smyslu. Na rozdíl od jiných sociálních sítí není platforma postavená na výkonu, rychlých reakcích ani algoritmech tlačících na neustálý kontakt. Je to prostor, kde tvoříte podle sebe, sbíráte, třídíte a objevujete.

    Zdroje: Byrdie, InStyle, Who What Wear, Instagram



    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Moodboardy střídají influencery. Pinterest je největší trendsetter všech dob

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Mění se způsob, jakým sledujeme a předvídáme módu. Zatímco dříve dominovali influenceři, dnes stále více z nás, včetně návrhářů a módních značek, sahá po jiném nástroji. V roce 2025 je Pinterest považovaný za nezbytnou sociální síť pro každého, kdo chce být v obraze. Nejde jen o platformu pro ukládání hezkých obrázků, ale o silný predikční nástroj, který udává směr nejen v módě, ale také beauty a vizuální kultuře.

    - Reklama -

    Pinterest už několik let sestavuje vlastní report trendů, založený na chování stovek milionů uživatelů. Každoročně v něm shrnuje, co bude v následujícím roce dominovat módní scéně. Jeho předpovědi se ukazují jako překvapivě přesné. Podle dostupných dat se více než 80 procent z nich skutečně potvrdí. Pro rok 2025 tak platforma předpověděla nástup několika klíčových módních a beauty trendů včetně stylu boho, Aura Beauty nebo fisherman aesthetic.

    Pinterest má obrovskou sílu. Predikuje budoucnost estetiky

    Pinterest předkládá také vlastní paletu roku, která má vliv nejen na módu, ale i na interiérový design, make-up a brand identity. Letos vévodí odstíny jako Cherry Red, Butter Yellow, Dill Green nebo Aura Indigo. Vyhledávání třešňově červené vzrostlo o stovky procent, což naznačuje, že se tato barva v roce 2025 objeví napříč všemi oblastmi stylu. Od rtěnek po kabáty. Navíc jde o jednu z nejsilnějších barev v průběhu let, protože její vliv odstartoval již v roce 2023.

    Zdroj: Pinterest Business

    - Reklama -

    Pinterest tedy v současnosti funguje jako digitální moodboard, který kombinuje data a estetiku. Pomáhá odhalit nové trendy dřív, než se dostanou do obchodů či na sociální sítě. Využívá pokročilou technologii k analýze miliard vyhledávání a díky tomu často přesně ví, co bude populární ještě dřív, než to vůbec tušíme. Zatímco influenceři tradičně reagují na to, co už je v kurzu, platforma Pinterest pracuje s vizuálními náznaky a predikuje módní a beauty budoucnost.

    Odrazový můstek vlastní tvorby. Pinterest nabízí perfektní start všem, co chtějí prorazit

    Pinterest ale není jen nástroj pro hledání inspirace, je to i silná platforma pro ty, kteří chtějí sami něco sdílet. Pokud přidáte vizuálně atraktivní fotografii, která dobře ladí se současnými trendy, máte velkou šanci, že se začne šířit. To může být začátek budování vaší online identity. Každý pin lze totiž propojit s jinými sociálními sítěmi, především s Instagramem. To z Pinterestu dělá výjimečný odrazový můstek. V době, kdy je na Instagramu i TikToku obrovská konkurence může být právě Pinterest tím místem, kde s vlastním brandem začít.

    Mimo analytický a trendový rozměr funguje Pinterest také jako vizuální terapie. Spousta lidí ho používá jako klidné a kreativní místo, kam si chodí „odpočinout očima“. V prostředí plném estetických moodboardů, krásných outfitů, dekorací a inspirativních scén se snadno ztratíte. V tom nejlepším slova smyslu. Na rozdíl od jiných sociálních sítí není platforma postavená na výkonu, rychlých reakcích ani algoritmech tlačících na neustálý kontakt. Je to prostor, kde tvoříte podle sebe, sbíráte, třídíte a objevujete.

    Zdroje: Byrdie, InStyle, Who What Wear, Instagram



    ― Reklama ―

    Archiv přestal být vzpomínkou. Dnes určuje, co považujeme za nové

    Trend slow fashion není tím hlavním důvodem, proč návrháři v poslední době sahají do vlastních archivů. Marketingová oddělení reagují na rostoucí zájem o vizuály z minulého století. Fotografie a videa z 80. a 90. let sbírají na sociálních sítích statisíce likes a sdílení. Právě takové okamžiky dokazují, že veřejnost stále miluje dobovou pompéznost a ikonický glam z doby, kdy trh nebyl tak přesycený jako v současnosti.

    Adidas a Willy Chavarria sdílí omluvu. Mexiko je viní z přivlastnění tradiční obuvi

    Společnost Adidas a návrhář Willy Chavarria čelí tvrdé kritice poté, co odhalili nejnovější spolupráci v podobě tenisek Oaxaca Slip On. Jedná se o obuv, která odkazuje na tradiční kožené mexické "huarache" sandály. Inspiraci ovšem tvůrci zpočátku neuznali. O víkendu ovšem vydali oficiální omluvu poté, co je Mexiko obvinilo z kulturního přivlastňování.

    Jachty jako symbol luxusního léta. Nesou v sobě příběh i odraz dnešního světa

    Ležíte na přídi, příjemně vás ovívá mořský vánek, na kůži dopadají sluneční paprsky a pod vámi se třpytí tyrkysová hladina. Sociální sítě oslavují jachty jako symbol perfektního léta. Trend jachtingu má za sebou bohatou historii. Zatímco dříve jachty ohromovaly zlatými detaily, dnes vynikají tichou elegancí. Jachty odrážejí hodnoty i náladu současné doby. Proměňují se spolu s naší představou o skutečném bohatství.

    Relax s přidanou hodnotou. Objevte v letní pauze feministické knihy

    Typicky letní čtení evokuje vášnivé romány nebo dobrodružné příběhy. Vytoužená pauza však může sloužit také jako vhodný čas pro edukaci. Spojte odpočinek se vzděláváním a otevřete letos v létě feministické knihy, které vás jen tak nepustí. Dozvědět se můžete více o roli intimity nejen ve vztazích, menstruaci nebo toxických aspektech ženskosti.

    Nenachytejte se na greenwashing. Jak vypadat dobře s čistým svědomím?

    Greenwashing, vysoké ceny i nedostatek transparentních informací ztěžují cestu k udržitelnému šatníku. Ačkoli stále více výrobců reaguje na klimatickou krizi a podniká kroky k větší odpovědnosti, ne všichni o svých aktivitách komunikují pravdivě a otevřeně. Přesto existují značky, které dokazují, že styl a ohleduplnost k planetě se nevylučují. Jak začít dělat první smysluplné krůčky směrem k udržitelnějšímu oblékání?

    Gucci čelí sporu s italskými odbory. Po značce požadují slíbené bonusy

    Zaměstnanci módního domu Gucci hrozí stávkami. Spolu s italskými odbory totiž po značce požadují sociální bonusy, které jim měla slíbit jako součást dohod, jejichž platnost vypršela koncem roku 2024. Odbory ovšem argumentují, že v případě absence nové smlouvy by domluva měla nadále platit, což sama italská společnost dříve naznačila.

    Navoňte se vzácnými vzpomínkami. Neotřelé letní parfémy zajistí věčné prázdniny

    Ať už vám letní dovolená skončila, nebo stále toužíte po slunečních paprscích, v kosmetickém světě existují kouzla, která umí toto období navrátit zpět. Letní parfémy slouží jako lektvary daleko nad úrovní citrusových toaletních vod z drogerie. Sáhněte po designerském kousku, díky kterému si můžete kousek léta ještě uchovat v krásném flakonu.

    Módní peklo se znovu otevírá. Natáčení Ďábel nosí Pradu 2 je v plném proudu

    "Florals? For spring? Groundbreaking." Milovaná filmová klasika Ďábel nosí Pradu se po 20 letech konečně vrací s druhým dílem. A máme se na co těšit. Uvidíme původní herecké obsazení, ale role se tentokrát obrátí. Natáčení v současnosti probíhá v New Yorku a první záběry potvrzují, že Miranda Priestly ještě zdaleka neřekla své poslední „That’s all.“

    Móda v kostce: Beyoncé a Levi’s míří do finále a Martha Stewart má skin care řadu

    Značka Dyson zkoumá svět beauty a vydává vlastní produkty na vlasy. Společnost Skims pro změnu uvedla virální shapewear na obličej. Rovněž Martha Stewart má novinku, a to vlastní skin care řadu. Zpěvačka Beyoncé a Levi's vcházejí do finální kapitoly spolupráce, pomocí krátkého filmu. V Kodani pak odstartoval tamní fashion week.

    Back to school, back to office. Luxusní značky myslí i na papírnictví pro dospělé

    Pomalu se blížící září znamená velkou změnu v životě všech školáků. Ačkoliv dospělí už prázdniny nemají, i pro ně představuje nadcházející období pomyslný nový start, a to nejen v kancelářském nasazení. Proč si proto z back to school šílenství neudělat důvod k radosti? Luxusní designerské doplňky ze světa papírnictví přímo lákají k využití.

    Až do dna. Váš oblíbený drink o vás vypovídá víc, než si myslíte

    Volba drinku sahá za hranice chuťové preference. Pro mnoho lidí se jedná o gesto či osobní vyjádření. Často navíc platí, že to, co pijete, rezonuje s tím, co nosíte. Určité estetiky si žádají svěží Aperol Spritz, zatímco jiné se koupou v solném kroužku tequily. Stejně jako na ulici, i v baru tak můžete hledat inspiraci pro svůj další outfit.

    American Eagle čelí kritice. Na vině je kontroverzní reklama se Sydney Sweeney

    Módní svět je neúprosný a neustále přesouvá svou pozornost z jednoho trendu na další. Snaha zaujmout v něm proto často dosahuje nových rozměrů. Příkladem je nedávná kampaň American Eagle s herečkou Sydney Sweeney. Kvůli hře se slovy čelí reklama tvrdé kritice, která za ní vidí podporu eugeniky. Značka vydala v pondělí svou první reakci.

    Generační konflikt na mole Prada. Mileniálové chápou depression hair jinak než gen Z

    Nedávná show značky Prada na Milánském týdnu módy vyvolala debatu nikoli kvůli samotným návrhům, ale účesům-neúčesům modelek. Jejich vlasy vypadaly, jako by na molo dorazily rovnou z postele a jejich majitelky neměly energii na jakoukoli úpravu. Ihned dostaly nálepku depression hair. Návrháři v reakci na kritiku styl označili za takzvaný depressive chic. Jenže je vůbec možné považovat depresi za něco „šik“?

    Nejzáludnější kousek y2k módy je zpět. Hvězdou léta jsou capri pants

    Nostalgie letos na módní scénu přináší všemožné kousky. Jedním z nich je i klasický, ovšem mnohými obávaný kousek y2k módy. Z capri pants se postupně stala hvězda letošního léta, ne každý se však z jejich návratu raduje. Nenechte se odradit často ošemetnou délkou a naučte se z nich vytvořit trendy outfity, které už nebudete chtít sundat.

    Pánskou módu čeká revoluce. Žabky přechází z pláže na módní mola

    Klasická letní obuv získala upgrade. Uplynulé pánské módní přehlídky posunuly žabky na novou úroveň. Ty se tak kromě pláží mohou nově těšit na procházky po městě, či dokonce červeném koberci. Letošní i příští pánský letní šatník se bez nich proto neobejde. Populární obuv do své nabídky zařadily také značky jako The Row, Louis Vuitton či Prada.

    #SkinnyTok se zákazem nezmizel. Tvůrci vesele estetizují nezdravou štíhlost

    TikTok sice #SkinnyTok zakázal, ale obsah nabádající k nezdravé štíhlosti z platformy nezmizel. I za dalšími často nevinnými hashtagy se skrývá tlak přiblížit se tělesnému ideálu. Kult štíhlosti nahradil roky prosazovanou „body positivity“. Problém mohou představovat mimo jiné i léky používané na hubnutí, jako je třeba Mounjaro. Je proto důležité k obsahu, který na sociálních sítích vidíme, přistupovat kriticky.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―