Více

    ― Reklama ―

    Už od začátku letošního roku je jasné, jaký vliv definuje letošní trendy. Jistá cykličnost patřila k módnímu světu odnepaměti, rok 2025 však naplno uchvátila nostalgie. Do šatních skříní se vkrádá touha po hravosti, dávné nevinnosti a autenticitě, které spojujeme s již zapomenutými kousky. Důkazem je i návrat klasických jelly sandals.

    Začalo to nevinným vtipem hned na začátku letošního roku. Již v chladných lednových dnech zaplavily internet memes přirovnávající rok 2025 k roku 2015. Uživatelé sociálních sítí předpovídali návrat kdysi populárních kousků a s ironií vyzdvihovali ty nejvíce „bizarní“ trendy uplynulých let. Vtip se však měsíc po měsíci měnil v realitu. Nyní už je jasné, že letošní módní scéně vládne nostalgie.

    Do žebříčků trendu se začala vkrádat například v podobě boho chic stylu. Postupně ale na scénu vrátila i extra nízko posazené pasy, skinny jeans, hravé přívěsky nebo grunge estetiku. Výjimkou nebude ani letošní léto. Kromě takzvané fisherman aesthetic nebo asymetrických plavek mu totiž mají vládnout „jelly sandals“. Plastové boty z 80. a 90. let minulého století slaví comeback.

    Zdroj: COS, Ancient Greek Sandals

    Jejich návrat předpověděla značka The Row již ve své jarní a letní kolekci pro rok 2024. Návrhářky Mary Kate a Ashley Olsen do ní totiž zařadily baleríny podobného stylu. Jednalo se ovšem o modernější a elegantnější verzi kdysi populární letní obuvi. Od té doby se však jelly sandals vkradly i do tvorby dalších módních domů a v současnosti tak na trhu naleznete více než bohatou nabídku.

    Zdroj: Chloé, Parfois

    Jelly sandals přináší inovaci. Nostalgie není jen návrat minulosti

    Cykličnost módu definuje již desítky let. Nadčasové trendy se vrací v pravidelných vlnách a vždy s sebou přináší jistou inovaci. Nostalgie je ovšem letos na módní scéně patrná více než kdy jindy. Spolu s ní totiž roste touha po hravosti, návratu k více nevinným časům a jisté autenticitě. Právě to v současnosti trendy kousky, často oblíbené v době našeho dětství, nabízejí.

    @whowhatwear a healthy dose of '90s nostalgia 🫶 #fashiontiktok #shoetrends #90sfashion ♬ original sound – whowhatwear

    Podobné potřeby milovníků módy zesiluje také současná ekonomická a politická situace. Negativní zprávy a vývoj světového dění vyvolávají v zákaznících touhu po snazších obdobích. Dává tedy smysl, že je hledají právě v minulosti. Přívalová vlna nostalgie však není pouhý návrat historie, ale její propojení s moderní dobou a současnými potřebami. Jedná se tedy zároveň o jistý pokrok.

    Zdroje: New York Post, Who What Wear, Glamour, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Mango

    Jelly sandals opět na scéně. Módní svět pohlcuje hluboká nostalgie

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Už od začátku letošního roku je jasné, jaký vliv definuje letošní trendy. Jistá cykličnost patřila k módnímu světu odnepaměti, rok 2025 však naplno uchvátila nostalgie. Do šatních skříní se vkrádá touha po hravosti, dávné nevinnosti a autenticitě, které spojujeme s již zapomenutými kousky. Důkazem je i návrat klasických jelly sandals.

    - Reklama -

    Začalo to nevinným vtipem hned na začátku letošního roku. Již v chladných lednových dnech zaplavily internet memes přirovnávající rok 2025 k roku 2015. Uživatelé sociálních sítí předpovídali návrat kdysi populárních kousků a s ironií vyzdvihovali ty nejvíce „bizarní“ trendy uplynulých let. Vtip se však měsíc po měsíci měnil v realitu. Nyní už je jasné, že letošní módní scéně vládne nostalgie.

    Do žebříčků trendu se začala vkrádat například v podobě boho chic stylu. Postupně ale na scénu vrátila i extra nízko posazené pasy, skinny jeans, hravé přívěsky nebo grunge estetiku. Výjimkou nebude ani letošní léto. Kromě takzvané fisherman aesthetic nebo asymetrických plavek mu totiž mají vládnout „jelly sandals“. Plastové boty z 80. a 90. let minulého století slaví comeback.

    Zdroj: COS, Ancient Greek Sandals

    - Reklama -

    Jejich návrat předpověděla značka The Row již ve své jarní a letní kolekci pro rok 2024. Návrhářky Mary Kate a Ashley Olsen do ní totiž zařadily baleríny podobného stylu. Jednalo se ovšem o modernější a elegantnější verzi kdysi populární letní obuvi. Od té doby se však jelly sandals vkradly i do tvorby dalších módních domů a v současnosti tak na trhu naleznete více než bohatou nabídku.

    Zdroj: Chloé, Parfois

    Jelly sandals přináší inovaci. Nostalgie není jen návrat minulosti

    Cykličnost módu definuje již desítky let. Nadčasové trendy se vrací v pravidelných vlnách a vždy s sebou přináší jistou inovaci. Nostalgie je ovšem letos na módní scéně patrná více než kdy jindy. Spolu s ní totiž roste touha po hravosti, návratu k více nevinným časům a jisté autenticitě. Právě to v současnosti trendy kousky, často oblíbené v době našeho dětství, nabízejí.

    @whowhatwear a healthy dose of '90s nostalgia 🫶 #fashiontiktok #shoetrends #90sfashion ♬ original sound – whowhatwear

    Podobné potřeby milovníků módy zesiluje také současná ekonomická a politická situace. Negativní zprávy a vývoj světového dění vyvolávají v zákaznících touhu po snazších obdobích. Dává tedy smysl, že je hledají právě v minulosti. Přívalová vlna nostalgie však není pouhý návrat historie, ale její propojení s moderní dobou a současnými potřebami. Jedná se tedy zároveň o jistý pokrok.

    Zdroje: New York Post, Who What Wear, Glamour, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Podzim se ponese ve znamení ponča. Vrací se luxusnější než kdy dřív

    Ponča jsou zpět a vrací se v luxusní podobě. Modely, které se budou nosit letošní podzim, jsou elegantní a volně splývavé, z hedvábí nebo hřejivého kašmíru. Trend si rychle našel cestu do šatníků nejen jako přehoz, jenž zahřeje, ale i jako doplněk. V létě jsou populární lehké a průsvitné varianty, které sice nezahřejí, ale o to větší dodají outfitu šmrnc. Návrat ponč potvrzují i módní domy jako například Hermès.

    Louis Vuitton píše novou kapitolu. Uvádí svou první make-up řadu

    Další ze slavných módních domů vkročí na pole luxusní kosmetiky. Louis Vuitton oznámil plány na vydání vlastní make-up řady La Beauté před půl rokem. Koncem srpna však odhalí své první produkty, na kterých spolupracoval s věhlasnou maskérkou Pat McGrath. Patří mezi ně na 55 odstínů rtěnek, 10 hydratačních balzámů a osm paletek očních stínů.

    Od Carrie Bradshaw po Charli XCX. Vivienne Westwood mění svatby ve sny nevěst

    Vivienne Westwood rezonuje od červeného koberce až po oltář. Její svatební šaty oblékla fiktivní postava Carrie Bradshaw, influencerka Hailey Bieber i zpěvačka Charli XCX. Každá z nich jimi vyjádřila vlastní verzi nevěsty, a přesto nesla nezaměnitelný rukopis značky. Ta dokáže propojit aristokratickou siluetu s odvážnou sebejistotou, čímž vytváří róby, jež přetrvávají v paměti stejně jako okamžik, pro který vznikly.

    Trend tooth gems rozzáří každý úsměv. Má však jasná pravidla

    Řekněte sýr! Trend tooth gems, neboli kamínků na zuby, je zpět a dovádí Y2K estetiku k dokonalosti. Historie zubních šperků ale sahá daleko za přelom milénia, zdobili se jimi už Mayové. Nyní se ozdoby vracejí jako módní statement. Aplikace je rychlá a bezbolestná, ale má pravidla. Špatně přilepený šperk může způsobit víc škody než parády.

    Luxusní zboží jako dlouhodobá investice. Second hand trhu kralují slavné kabelky

    Čím dál více zákazníků v kontextu dlouhodobé nepříznivé a nestabilní ekonomické situace hledají vhodné způsoby, jak zhodnotit své peníze. Obracejí se proto na second hand trh, kde investují především do ikonických kabelek. Mezi nejpopulárnější modely patří ty z dílny značky Hermès. Na oblibě ale narůstají i tašky Chanel, Louis Vuitton či Goyard.

    Evropská letiště mění pravidla. Jsou roztomilé beauty miniatury v ohrožení?

    Éra jedné z nejmíň oblíbených součástí cestování se možná chýlí ke konci. Přelévání šamponů do stomililitrových lahviček a počítání produktů tak, aby se vešly do plastového sáčku, by brzy mohlo být minulostí. Jaký osud ale čeká všechny roztomilé miniatury? Budou kosmetické značky muset přehodnotit marketingové strategie?

    Vaše nejkrásnější noční můra? Nechyběly by v ní couture modely od Roberta Wun

    Robert Wun je jméno, které v kalendáři Pařížského týdne haute couture módy jen tak nepřehlédnete. Hongkongský návrhář debutoval na světoznámém molu v roce 2023. Od té doby si pomalu, ale jistě vydobývá pověst grand couturiéra nové generace. Jeho fascinující a znepokojivé návrhy protkané hororovými motivy milují nejen sociální sítě, ale i celebrity, jako je zpěvačka Beyoncé nebo rapperka Cardi B.

    Odolné oblečení není jen pro bohaté. Dle studie spolu jeho výdrž a cena nekorelují

    Studie z dílny Leeds University potvrdila, že výdrž oblečení a jeho cena spolu nekorelují. Neplatí tedy, že by odolné kousky čekaly pouze na bohaté. Naopak, nejlepších výsledků dosáhly modely se středními tržními cenami. Záleží ovšem rovněž na jiných faktorech, jako je například materiál nebo způsob, jakým se o svůj šatník staráme.

    Ralph Lauren natočil animovaný film. Zazáří v něm jeho ikonický medvídek

    S módním domem Ralph Lauren je již přes dvě dekády spojovaný jeho chlupatý a ikonický symbol, tedy medvídek Polo Bear. Za uplynulá léta se objevil na svetrech, tričkách, kravatách i hodinkách. Americká značka mu však tentokrát věnovala mnohem větší prostor, natočila o něm totiž animovaný film sledující jeho luxusní život a mnohá další dobrodružství.

    Návrat modernizované Phantom kabelky. Zájem o Celine ikonu astronomicky stoupá

    S nástupem návrháře Michaela Rider do čela Celine se módní dům vydal cestou, která spojuje úctu k minulosti s vizí budoucnosti. Designér, jenž dříve u značky pracoval po boku Phoebe Philo, uvedl svou první kolekci. Pevně ji zakotvil v estetice, jež milovníci Celine dodnes obdivují. Jedním z nejsilnějších momentů debutu byl návrat ikonické kabelky Phantom.

    Armani startuje další projekt. V Emirátech postaví své první plážové vily

    Módní domy často nezůstávají pouze u módy a s radostí zasahují i do dalších částí luxusního odvětví. V poslední době čím dál častěji investují do soukromých rezortů, rezidencí nebo klubů. Výjimkou není ani Giorgio Armani. Italský návrhář totiž oznámil plány na výstavbu svých prvních plážových vil na světě, a to ve Spojených arabských emirátech.

    Co znamená pánský streetwear? Jeho finální proměna trvala roky

    Pánský streetwear ušel dlouhou cestu od ulic, kde kdysi vládly oversized hoodies a baggy jeans, až po současnou podobu, která připomíná spíše sofistikovanější verzi gentlemanova šatníku. Jeho DNA stále patří městu, ale formu čerpá z tradice. Zahrnuje saka i košile, boty s aerodynamickou siluetou místo masivních tvarů a kombinace, jež by ještě před několika lety ve stejném kontextu působily nepatřičně.

    Móda v kostce: Fabergé má nového majitele a Burberry se vrací do města

    Módní dům Burberry ohlašuje konec léta. Po kampaních naplněných festivalovou atmosférou putuje zpět do Londýna. Herečka Ashley Tisdale a její značka Being Frenshe vydávají produkty na rty a ruský výrobce luxusních šperků Fabergé má nového majitele. Aukční síň Julien's Auctions pak uspořádala dražbu kousků Whitney Houston.

    Torpedo tenisky dávají sbohem objemu. Na řadu přichází aerodynamika

    V módě se často střídají extrémy. Po éře objemných tenisek, robustních podrážek a nepřehlédnutelné siluety přichází protipól. Torpedo tenisky, jak se říká novému typu subtilní obuvi, se letos stávají odpovědí na únavu z chunky sneaker trendu. Jsou štíhlé, hladké, až aerodynamické. Přinášejí zpět jistou samozřejmost a nenápadnou eleganci, která kontrastuje s energickým a často přehnaným stylem generace Z.

    Archiv přestal být vzpomínkou. Dnes určuje, co považujeme za nové

    Trend slow fashion není tím hlavním důvodem, proč návrháři v poslední době sahají do vlastních archivů. Marketingová oddělení reagují na rostoucí zájem o vizuály z minulého století. Fotografie a videa z 80. a 90. let sbírají na sociálních sítích statisíce likes a sdílení. Právě takové okamžiky dokazují, že veřejnost stále miluje dobovou pompéznost a ikonický glam z doby, kdy trh nebyl tak přesycený jako v současnosti.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―