Více

    ― Reklama ―

    Módní dům Chanel učinil krok směrem k udržitelnější budoucnosti. Představil komplexní recyklační program Nevold, zaměřený na efektivní zpracování textilního odpadu, nevyužitých materiálů a neprodaného zboží. Pro Chanel představuje řešení, jak bojovat s nedostatkem vzácných materiálů, jako je kašmír, hedvábí a kůže. Kritici ale namítají, že recyklace nevyřeší největší problém módního světa, tedy nadprodukci.

    Chanel chce do recyklace zapojit všechny. Nevold zpřístupní i jiným značkám

    Nový ambiciózní recyklační projekt módního domu Chanel jménem Nevold (odvozeno od anglického výrazu Never Old) má mimo jiné za cíl bojovat proti nedostatku luxusních materiálů, jako je hedvábí, kašmír a kůže. V důsledku klimatických změn se totiž stávají vzácnou komoditou. „Je to pro nás čím dál důležitější a strategičtější,“ uvedl módní prezident Chanel Bruno Pavlovsky pro platformu Business of Fashion.

    Hnací silou udržitelné iniciativy se stala otázka, jak naložit s nevyužitými a starými materiály, jež trápí nejen francouzského módního giganta, ale celý oděvní průmysl. Obrovské množství textilního odpadu vzniklé nadprodukcí se na první pohled zdá být problémem pouze odvětví fast fashion, ve skutečnosti se ale týká i luxusní módy. Nevold proto představuje první velký a komplexní projekt zaměřený na boj s tímto „nešvarem“.

    Čerstvě oznámenou iniciativu povede bývalá generální ředitelka francouzské značky Patou Sophie Brocart. Do Chanel nastoupila teprve na začátku letošního roku. V praxi bude Nevold fungovat jako otevřená B2B (business to business) platforma tvořená prozatím třemi společnostmi, jež módní dům v posledních letech buď sám vytvořil, nebo odkoupil.

    Recyklace oblečení nestačí. Módní průmysl musí omezit výrobu

    V srdci operace bude firma L’Atelier des Matières zpracovávající textilní odpad, nepoužité látky a neprodané výrobky. Klíčovou roli sehraje i výrobce recyklované příze Filatures du Parc a inovativní specialista na recyklaci kůže Authentic Material. Všechny tři společnosti mají shromažďovat odpad produkovaný Chanel a dalšími klienty. Následně ho přemění na nové materiály pro samotný módní dům, nebo na prodej dalším značkám.

    Zdroj: Chanel

    Projekt Nevold však sklízí rovněž negativní ohlasy. V éteru totiž zaznívá názor, že podobná snaha se cení, ale iniciativa slouží spíše jako drobná náplast než lék. Textilní odpad je obrovský a dlouho přehlížený problém, jenž vyžaduje komplexní řešení, a to nejen v podobě recyklace materiálů. Značky by se měly spíše zaměřit na jeho skutečné jádro, tedy nadprodukci, například snížením počtu vydávaných kolekcí.

    Zdroje: Business of Fashion, Fashion Network, WWD, Instagram

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Foto:Chanel

    Chanel odhalil recyklační program Nevold. Na vyřešení nadprodukce však nestačí

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní dům Chanel učinil krok směrem k udržitelnější budoucnosti. Představil komplexní recyklační program Nevold, zaměřený na efektivní zpracování textilního odpadu, nevyužitých materiálů a neprodaného zboží. Pro Chanel představuje řešení, jak bojovat s nedostatkem vzácných materiálů, jako je kašmír, hedvábí a kůže. Kritici ale namítají, že recyklace nevyřeší největší problém módního světa, tedy nadprodukci.

    - Reklama -

    Chanel chce do recyklace zapojit všechny. Nevold zpřístupní i jiným značkám

    Nový ambiciózní recyklační projekt módního domu Chanel jménem Nevold (odvozeno od anglického výrazu Never Old) má mimo jiné za cíl bojovat proti nedostatku luxusních materiálů, jako je hedvábí, kašmír a kůže. V důsledku klimatických změn se totiž stávají vzácnou komoditou. „Je to pro nás čím dál důležitější a strategičtější,“ uvedl módní prezident Chanel Bruno Pavlovsky pro platformu Business of Fashion.

    Hnací silou udržitelné iniciativy se stala otázka, jak naložit s nevyužitými a starými materiály, jež trápí nejen francouzského módního giganta, ale celý oděvní průmysl. Obrovské množství textilního odpadu vzniklé nadprodukcí se na první pohled zdá být problémem pouze odvětví fast fashion, ve skutečnosti se ale týká i luxusní módy. Nevold proto představuje první velký a komplexní projekt zaměřený na boj s tímto „nešvarem“.

    Čerstvě oznámenou iniciativu povede bývalá generální ředitelka francouzské značky Patou Sophie Brocart. Do Chanel nastoupila teprve na začátku letošního roku. V praxi bude Nevold fungovat jako otevřená B2B (business to business) platforma tvořená prozatím třemi společnostmi, jež módní dům v posledních letech buď sám vytvořil, nebo odkoupil.

    - Reklama -

    Recyklace oblečení nestačí. Módní průmysl musí omezit výrobu

    V srdci operace bude firma L’Atelier des Matières zpracovávající textilní odpad, nepoužité látky a neprodané výrobky. Klíčovou roli sehraje i výrobce recyklované příze Filatures du Parc a inovativní specialista na recyklaci kůže Authentic Material. Všechny tři společnosti mají shromažďovat odpad produkovaný Chanel a dalšími klienty. Následně ho přemění na nové materiály pro samotný módní dům, nebo na prodej dalším značkám.

    Zdroj: Chanel

    Projekt Nevold však sklízí rovněž negativní ohlasy. V éteru totiž zaznívá názor, že podobná snaha se cení, ale iniciativa slouží spíše jako drobná náplast než lék. Textilní odpad je obrovský a dlouho přehlížený problém, jenž vyžaduje komplexní řešení, a to nejen v podobě recyklace materiálů. Značky by se měly spíše zaměřit na jeho skutečné jádro, tedy nadprodukci, například snížením počtu vydávaných kolekcí.

    Zdroje: Business of Fashion, Fashion Network, WWD, Instagram

    ― Reklama ―

    Módní dům Viktor & Rolf zkoumá dualitu. Každá myšlenka má dvě strany

    Značka Viktor & Rolf opět stojí na hranici módy a konceptuálního umění. Její haute couture řada pro letošní podzim a zimu je vizuální manifestací duality. Dvou světů, jež se navzájem doplňují, zpochybňují a zrcadlí. Dvojice představila 15 černých outfitů ve dvou verzích. Jedna opulentní, přetékající barvami a dramatem, druhá naopak očištěná, strohá a minimalistická. Výsledek? Na 30 stejných a zároveň rozdílných looků.

    Móda v kostce: Rare Beauty má parfém a Victoria’s Secret se vrací na runway

    Selena Gomez posouvá svou značku Rare Beauty na novou úroveň a vydává první řadu vlastní vůně. Dario Vitale nepředstaví svůj debut pro Versace pomocí klasické show, ale prezentace. Na runway se naopak na podzim vrátí andílci Victoria's Secret. Moncler Grenoble zase s příští přehlídkou zamíří do Aspenu. Skupina Kering bojuje s propadem zisků.

    Trend, který vás posadí na zadek. Booty beauty pečuje o běžně skryté partie

    Trendy mají jedinečnou schopnost šokovat. Ať už se jedná o plyšáky Labubu zavěšené na designerských kabelkách, aplikaci lososího spermatu na obličej, či populární módu bez kalhot, internet čas od času vynoří opravdové lahůdky. Aktuálním adeptem je takzvaná booty beauty, tedy virální druh kosmetiky specializující se na zadek.

    Sofia Coppola natočila první dokument. Kameru namířila na Marca Jacobs

    Slavná režisérka Sofia Coppola proniká hlouběji do světa módy. Minulý týden prozradila, že na blížícím se filmovém festivalu v Benátkách odhalí svůj první dokument s názvem Marc by Sofia. Sledovat má nejen život a kariéru slavného návrháře Marca Jacobs, ale také jejich dlouhodobé přátelství a trvající spolupráci jak na poli módy, tak filmu.

    Personal branding není jen pro celebrity. Staňte se ikonou své sociální bubliny

    Být zapamatovatelný je v dospělém světě silnou zbraní. Cokoliv, v čem jste dobří, se může stát vaším poznávacím znamením. Pomůže vám v tom i takzvaný personal branding. Trend, rezonující hlavně na sociální síti TikTok, se stává nástrojem osobního projevu a může pracovat ve váš prospěch. Styl totiž sahá daleko za pouhé hranice módy.

    Móda v kostce: Kendall Jenner září pro Prada a Londýn vystaví šatník Alžběty II.

    Módní dům Prada vydal kampaň pro letošní podzim, v níž mimo jiné záři i Kendall Jenner. Návrhářka Phoebe Philo odhalila svou čtvrtou kolekci a MM6 Maison Margiela obnovil spolupráci s Dr Martens. Londýn na jaře přivítá výstavu odhalující šatník královny Alžběty II. Značka American Eagle pak za svou ambasadorku jmenovala herečku Sydney Sweeney.

    Messy girl era is back a čísla jsou na její straně. Béžová a pilates už lidi nudí

    Uhlazené účesy, skleněná pleť a outfity v odstínu ovesného mléka. Tak vypadaly trendy poslední doby, jejichž hlavní ikonou byla influencerka Hailey Bieber a právem tak získala odznáček "it girl". Clean girl era ale upadá a místo ní nastupuje takzvaná messy girl era. Společnost se v preferencích otáčí a lidé zjišťují, že chtějí život opravdu žít.

    Kylie Jenner poprvé pro Miu Miu. Podzimní kampaň boří genderové stereotypy

    Kde se archetypy potkávají se svěží perspektivou. I tak definuje Miu Miu kampaň pro letošní podzim a zimu názvem Feminities. Řada přepisuje tradiční genderové stereotypy a zažité představy o ženskosti. Kousky spojují jemnost spodního prádla s volnějším oblečením, typickým pro pánskou módu. Značka zapojila do kampaně výrazné osobnosti napříč obory, včetně Kylie Jenner, která s Miu Miu spolupracuje poprvé.

    New York zná svůj kalendář. Rýsuje obrysy fashion weeku pro jaro 2026

    Zástupci Council of Fashion Designers of America (CFDA), oficiálního pořadatele Newyorského týdnu módy, zveřejnili předběžný rozvrh očekávané události. Fashion week v polovině září představí kolekce pro jaro 2026. Svůj debut tentokrát odhalí devět návrhářů. Chybět naopak bude Marc Jacobs, Ralph Lauren, Thom Browne nebo Willy Chavarria.

    Nebaví vás Paříž, ani Miláno? Stockholm jako módní mekka severu

    Když se řekne hlavní město módy, většina z nás si automaticky vybaví lesk pařížských butiků na Rue Saint-Honoré, pompézní Galleria Vittorio Emanuele v Miláně nebo ikonické módní centrum Bergdorf Goodman v New Yorku. Ale co když vám řekneme, že skutečný klenot současné módy se skrývá o něco více na sever. A to mezi švédskými ostrovy, pod blankytným nebem Stockholmu?

    Brad Pitt se chce bavit. Herec překvapil hravou změnou stylu

    Zdá se, že na pánské módní scéně opět zazářila zhaslá hvězda. Jednašedesátiletý herec Brad Pitt v několika nedávných outfitech odhalil překvapivou změnu stylu. Klasické černé obleky a kousky ve stylu tichého luxusu vyměnil za různorodé textury, výrazné barvy a hravé kombinace. Proměnu má na svědomí mimo jiné i stylista Taylor McNeill.

    TikTok jako chytrá reklama. Beauty značkám přináší organický růst

    Platforma Spate vysledovala 10 nejpopulárnějších beauty značek, které za uplynulý rok na sociální síti TikTok zaznamenaly organický růst. Jedná se o pozornost, kterou společnosti nezískávají skrze domluvené spolupráce či placené reklamy. Uživatelé o nich jen často mluví nebo je doporučují svým sledujícím, čímž kolem nich vytvářejí potřebný "hype".

    Tajné chodby, dva miliony jahod a fresh móda. Wimbledon už dávno není jen o sportu

    Wimbledon nikdy nebyl jen o pouhém tenisu. Každý rok se travnaté kurty v londýnském All England Clubu promění v dokonalý mikrosvět s vlastními pravidly. Kromě sportovního utkání, které se řadí mezi nejdůležitější v celém roce, se jedná také o důležitou módní přehlídku a průvod mnohých tradic. Dokonce i svačina je tu ikonickým zážitkem.

    Millie Bobby Brown čelí kritice. Média nepochopila, že už není dítě

    Herečku Millie Bobby Brown zná většina internetu jako roztomilou postavu Eleven ze seriálu Stranger Things. Jednadvacetiletá hvězda proto nedávno schytala kritiku ze strany tisku. Novináři ji totiž označili za příliš starou na svůj věk. Zdá se, že ještě nepochopili, že i slavné ženy mají právo na to vyrůst a co víc, učinit tak dle vlastních pravidel.

    Digitální detox je nový luxus. Offline zóna může vyrůst i uvnitř bytu

    Ačkoliv jsou technologie nedílnou součástí každodenního života i práce, občas je zvuk notifikací hlasitější než vlastní myšlenky. Offline zóna ve chvíli přehlcení přichází jako symbol luxusu. Režim nerušit už není jen o vypnutí telefonu. Ideálně by měl být váš zasloužený oddych spojený s místem, kde se digitální svět na chvíli úplně zastaví.

    Jižní Korea má nový ekonomický pilíř. Beauty turismus míří do extrémních výšin

    Zapomeňte na časy, kdy turismus v Jižní Koreji znamenal výlet po stopách K-popu či tradičního hanboku. Dnes sem míří davy z celého světa kvůli něčemu úplně jinému. Beauty turismus představuje novu ekonomickou vizi budoucna. V čem je ale Korea lepší než jiné vyspělé státy? Jako jediná země masivně studuje estetickou přesnost, high-tech omlazení i neinvazivní chirurgii, která dokáže vypadat jako jemný filtr.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―