Více

    ― Reklama ―

    Zatímco dámské kolekce léta hýří barvami, tvary i možnostmi, muži zůstávají znevýhodnění. Móda se sice každou sezónu posouvá, ale pro pánský šatník, jako by to neplatilo. Rok co rok, s příchodem teplejších dnů, oprašujeme stejný archetyp, tedy kraťasy, košile a mokasíny. Znovu a znovu. A když už se někde zableskne naděje, zpravidla má cenovku jako ojetý vůz a visí pod logem luxusního módního domu.

    Letní znevýhodnění mužů je každoroční přehlížený symbol širšího módního problému. Originalita je vyhrazena ženám, zatímco mužům zůstává základní výbava. Ale doba se mění. A možná, opravdu možná, už příští léto bude na výběr víc než jen bílá, béžová a „námořnická modř“. Anebo tomu tak není?

    Znevýhodnění mužů, nebo lenost značek? Opravdu netušíme

    Těžko říct, jestli je na vině konzervativní vkus spotřebitelů, nebo alibistický přístup módních značek. Faktem zůstává, že muži jsou v létě znevýhodněni jak výběrem, tak fantazií módního trhu. Experimenty? Jen ve formě mírně odlišného odstínu béžové. Hra s materiály? Pouze v rámci lnu a bavlny. Siluety? V létě neexistují. Kdo se nebojí vystoupit z řady, musí sáhnout po značkách jako Loewe, Jacquemus či Dries Van Noten a připravit si kartu bez denního limitu.

    Zdroj: COS

    Zatímco dámská móda si v letních měsících užívá svobodu v podobě plisovaných sukní, asymetrických střihů, transparentních vrstev a výšivek, tak ta pánská zůstává až bolestivě praktická. Jako by muži nebyli hodni módní poetiky. Místo příběhů nosí kapsy. Místo emocí střih slim fit. A kde je ta hravost, nadsázka a výraz? Zmizela mezi regály s bílými košilemi a světlemodrými šortkami.

    Zatímco ženy nosí příběhy, muži nosí funkci. Kdy bude těmto dnům konec?

    Módní řetězce ví, že bílou košili prodají. A ví taky, že růžové hedvábné kalhoty pravděpodobně skončí ve výprodeji. Ale možná je načase přestat se bát. Muži totiž nejsou nezajímaví, jen nemají z čeho vybírat. Dokud budou obchody nabízet výhradně „bezpečné“ volby, zůstane pánská letní móda zcela mimo.

    Nikdo nepotřebuje extravagantní kousky, chce to pouze špetku originality. Avšak projevenou jinak než nenápadnými knoflíky na košili, semišovými mules a nylonovými bucket kloboučky. Plavky pak ani nekomentujeme, protože jsou buď basic, nebo doslova směšné. Takže do toho, seberte s létem trochu odvahy.

    Zdroje: Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Letní znevýhodnění. Proč pánská móda stále přešlapuje v kruhu?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Zatímco dámské kolekce léta hýří barvami, tvary i možnostmi, muži zůstávají znevýhodnění. Móda se sice každou sezónu posouvá, ale pro pánský šatník, jako by to neplatilo. Rok co rok, s příchodem teplejších dnů, oprašujeme stejný archetyp, tedy kraťasy, košile a mokasíny. Znovu a znovu. A když už se někde zableskne naděje, zpravidla má cenovku jako ojetý vůz a visí pod logem luxusního módního domu.

    - Reklama -

    Letní znevýhodnění mužů je každoroční přehlížený symbol širšího módního problému. Originalita je vyhrazena ženám, zatímco mužům zůstává základní výbava. Ale doba se mění. A možná, opravdu možná, už příští léto bude na výběr víc než jen bílá, béžová a „námořnická modř“. Anebo tomu tak není?

    Znevýhodnění mužů, nebo lenost značek? Opravdu netušíme

    Těžko říct, jestli je na vině konzervativní vkus spotřebitelů, nebo alibistický přístup módních značek. Faktem zůstává, že muži jsou v létě znevýhodněni jak výběrem, tak fantazií módního trhu. Experimenty? Jen ve formě mírně odlišného odstínu béžové. Hra s materiály? Pouze v rámci lnu a bavlny. Siluety? V létě neexistují. Kdo se nebojí vystoupit z řady, musí sáhnout po značkách jako Loewe, Jacquemus či Dries Van Noten a připravit si kartu bez denního limitu.

    Zdroj: COS

    - Reklama -

    Zatímco dámská móda si v letních měsících užívá svobodu v podobě plisovaných sukní, asymetrických střihů, transparentních vrstev a výšivek, tak ta pánská zůstává až bolestivě praktická. Jako by muži nebyli hodni módní poetiky. Místo příběhů nosí kapsy. Místo emocí střih slim fit. A kde je ta hravost, nadsázka a výraz? Zmizela mezi regály s bílými košilemi a světlemodrými šortkami.

    Zatímco ženy nosí příběhy, muži nosí funkci. Kdy bude těmto dnům konec?

    Módní řetězce ví, že bílou košili prodají. A ví taky, že růžové hedvábné kalhoty pravděpodobně skončí ve výprodeji. Ale možná je načase přestat se bát. Muži totiž nejsou nezajímaví, jen nemají z čeho vybírat. Dokud budou obchody nabízet výhradně „bezpečné“ volby, zůstane pánská letní móda zcela mimo.

    Nikdo nepotřebuje extravagantní kousky, chce to pouze špetku originality. Avšak projevenou jinak než nenápadnými knoflíky na košili, semišovými mules a nylonovými bucket kloboučky. Plavky pak ani nekomentujeme, protože jsou buď basic, nebo doslova směšné. Takže do toho, seberte s létem trochu odvahy.

    Zdroje: Instagram

    ― Reklama ―

    Pinterest má jasno. Předpovídá největší trendy letošního léta

    Vyhledávání uživatelů populární sociální sítě Pinterest slouží jako chytrý ukazatel. Platforma totiž na základě nejčastěji zadávaných klíčových slov odhaduje trendy, které budou definovat nadcházející období. Vydala proto předpověď pro letošní léto, jemuž má dle ní dominovat touha po digitálním detoxu, luxusním cottagecore i hravém make-upu.

    Tady byste SPF nečekali. Vyberte si sluneční ochranu v netradičním provedení

    O potřebě SPF se vedly dlouhé dohady, lékaři po celém světě však mají jasno. Bez ochranného faktoru by člověk v létě neměl na sluníčku trávit více času, než je třeba. Dnes se navíc produkty se sluneční ochranou vyrábí v tolika provedeních, že si své oblíbence musí najít opravdu každý. Snadná aplikace nebo chladivý efekt, trh uspokojí všechny.

    Všechno nejlepší. Letní oslavenci vám budou za originální dárky líbat ruce

    Léto přeje proseccu na ledu, veselým zážitkům, a hlavně oslavám pod širým nebem. Oslavenci narození v tomto období mají v krvi styl i vášeň pro opravdu luxusní dárky. Zapomeňte na padesátý hrníček nebo bonboniéru, tyhle originální nápady vám vyslouží potlesk ve stoje. Obdarovaní si na vás už navždy vzpomenou s úsměvem na tváři.

    Maximalismus pronikl i do botníku. Léto definují hravé přívěsky

    Blížící se léto přináší řadu hravých trendů. Jejich společným jmenovatelem je maximalismus, který módní scénu dobývá již od začátku roku. Tentokrát se probojoval i do botníku. Hravé přívěsky, dosud zdobící pouze kabelky všech velikostí a tvarů, přesídlily rovněž na obuv. Za své je přijaly módní značky jako Coach, Miu Miu nebo Prada.

    Rozžhaví i vyděsí. Populární knihy vám zpříjemní nejednu letní dovolenou

    Období letních dovolených se kvapem blíží a s ním i očekávání nových dobrodružství. Ať už jste fanoušky divokého poznávání, nebo naopak relaxu v bezpečí rezortu, ideálním zdrojem odpočinku jsou knihy. Jestliže na vás v poličce zrovna žádné nečekají, inspirujte se aktuálně oblíbenými knižními tituly. Své si najdou milovníci detektivek, románků i lidských příběhů.

    Jonathan Anderson usedl na trůn. Vládnout bude celému království Dior

    Módní dům Dior v pondělí ráno potvrdil dlouhodobé spekulace o nástupci kreativní ředitelky Marie Grazie Chiuri. Jak už mnozí očekávali, stal se jím návrhář Jonathan Anderson, který byl nedávno jmenovaný do pozice šéfa pánského oddělení známé značky. Poprvé od dob samotného Christiana Dior bude všem sekcím společnosti vládnout jeden designér.

    Kristen Stewart zkouší režisérské křeslo. V Cannes uspěla s The Chronology of Water

    Slavná herečka Kristen Stewart zkoumá nová odvětví filmové branže. Na uplynulém festivalu v Cannes nabídla svůj první velký režisérský debut, tedy snímek The Chronology of Water. Film zkoumá příběh americké spisovatelky bojující s traumaty z dětství i drogovou závislostí Lidie Yuknavitch. Za svůj počin si Stewart vysloužila potlesk ve stoje.

    Jane Austen diktuje aktuální beauty trendy. Vrací do hry historickou ofinu

    Beauty scéně kraluje nový trendy účes. Na trůn ho dosadila hrstka celebrit, která ho nedávno vynesla na červeném koberci. Do hry se tak dle Ariany Grande nebo Leighton Meester vrací historická ofina. Takzvané "Jane Austen bangs" vévodí rovněž sociální síti TikTok. Jedná se o střih inspirovaný romantickými romány spisovatelky Jane Austen.

    Zážitky on, hlava off. Luxusní offline dovolená zařídí mentální očistu

    Dovolená je světlým momentem života každého z nás. V posledních letech se ale často poddává pracovním záležitostem. Populární je nyní proto takzvaná offline dovolená, kterou věnujete specificky digitálnímu detoxu. Luxusní dovolenková místa tak často nemají telefon ani Wi-Fi, zato nabídnou ticho, klid a úlevu od neustálého mentálního shonu.

    Cannes přinesl nečekanou módní ikonu. Letos překvapil Alexander Skarsgård

    Letošní filmový festival v Cannes nabídl nespočet dechberoucích outfitů, a to navzdory novému a přísnějšímu dresscodu. Mezi módní ikony červeného koberce se nečekaně zařadil také švédský herec Alexander Skarsgård. Slavnostní události se účastnil poprvé, rozhodně ale zanechal značný dojem. Sociální sítě explodovaly jeho hravými outfity.

    It-girl Formule 1. Alexandra Saint Mleux vnáší do paddocku ladnou eleganci

    Možná ji znáte z televizních záběrů, jak fandí svému příteli Charlesovi Leclerc, tedy jezdci Formule 1 z týmu Ferrari. Jedno je ale jisté, Alexandra Saint Mleux se zbavuje pouhé nálepky „přítelkyně“ a buduje si vlastní osobní značku i mimo svět F1. Díky nezaměnitelnému stylu si získala příznivce zejména v módních kruzích a na sociálních sítích.

    Dior potvrdil nevyhnutelné. Maria Grazia Chiuri po devíti letech odchází

    Módní scéna se ve čtvrtek konečně dočkala zprávy, kterou již několik měsíců očekávala. Zástupci Dior oznámili oficiální odchod kreativní ředitelky dámských kolekcí Marie Grazie Chiuri. Návrhářka opustí slavný módní dům po devíti letech. Do historie se zapsala především díky svým feministickým kolekcím. Prozatím není jasné, kdo ji v pozici nahradí.

    Burberry otevře vlastní galerii. Dočkáme se jí v roce 2027

    Britská módní značka Burberry spojila síly s prestižním londýnským muzeem Victoria and Albert Museum a v roce 2027 tak představí vlastní galerii. Projekt, který přetvoří stávající Fashion Gallery na zcela nový výstavní prostor s názvem The Burberry Gallery, je považován za významný krok nejen pro britskou kulturu, ale i pro samotný brand Burberry, jenž se snaží znovu upevnit svou pozici na trhu luxusní módy.

    Jacquemus odstartoval léto. V Monte Carlu láká na speciální Beach Club

    S létem je ve světě módy neodlučitelně spjatá řada pop-upů a speciálních eventů pořádaných nejluxusnějšími značkami. Mezi pomyslné krále podobných akcí patří módní dům Jacquemus. Již několik let odhalí každé letní období speciální butik i plážový set-up. Jinak tomu není ani letos, společnost tentokrát odstartovala léto v Monte Carlu.

    Letní trendy se hlásí o slovo. Otevřete jim dveře svého šatníku

    Sluncem protkané dny se blíží mílovými kroky, a proto není na co čekat. O naši pozornost začínají bojovat letošní letní trendy. Některé však mohou být trochu oříšek. Nebojte se přesto otevřít jim dveře svého šatníku, uvidíte, že si v něm snadno najdou své právoplatné místo. Stačí je zkombinovat se správným doplňkem či ladícími nadčasovými kousky.

    Mezi elegancí a ideologií. Když Chanel špehovala pro Říši a Boss šil uniformy SS

    Když procházíte butiky Chanel nebo listujete kampaněmi Hugo Boss, málokdy si vzpomenete na chvíle, kdy se značky zapletly s jedním z nejtemnějších režimů 20. století. Zatímco Coco Chanel za války špehovala v pařížském hotelu Ritz pro nacistickou rozvědku, Hugo Boss oblékal příslušníky SS do pečlivě střižených uniforem. Luxus a moc se propojily s ideologií, která měla devastující následky pro celý svět.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―