Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Hodinky bezesporu patří mezi klasické módní doplňky. Jedná se ale také o komoditu, představující pro mnoho lidí na světě důležitý investiční potenciál. Zde se tedy názory tříští. Na jedné straně krásné modely od luxusních módních domů, na té druhé tradiční značky vyrábějící produkty uchovávající hodnotu. Mohou si ale vzájemně konkurovat?

    Zatoužíte-li po investičních hodinkách, zabrousíte nejspíš do sortimentu značek, jako jsou Rolex nebo F. P. Journe. Pokud je vaším cílem ale vynosit krásný a trendy kousek, zajdete si v Pařížské ulici o kousek vedle, do dveří s nápisem Louis Vuitton či Hermès. Dají se ovšem tyto dva světy skloubit? Jak je to s investicemi do módních hodinek? Vyplatí se, nebo se jedná o naleštěnou bídu?

    Tradiční hodinářské značky nezklamou. Rozhodně ne na investičním trhu

    Důvod, proč se hodinky od tradičních značek jako Patek Philippe, F. P. Journe, Audemars Piguet či Rolex dlouhodobě drží na vrcholu, je kvalita. Zahrnuje totiž precizní zpracování, a hlavně investiční hodnotu. Například pro značku Rolex tkví většina její kvality ve výrobním procesu. Firma ho totiž ovládá úplně celý, od designu po výrobu. Díky tomu si může pohlídat vysokou úroveň kontroly kvality.

    Není proto překvapením, že modely takových značek stále dominují trhu s vysokou likviditou (okamžitá možnost prodeje) a jejich hodnota má značnou vidinu růstu. Letošní švýcarská studie dokonce ukázala, že luxusní hodinky mají leckdy lepší potenciál na investičním trhu než nemovitosti či akcie. Ani cenově na tom nejsou zle, hodinky konkurují i výnosům z globálního akciového trhu.

    Zdroj: Louis Vuitton, Chanel

    Sekundární trh, tedy možnost prodat hodinky z druhé ruky, je pro tradiční hodinářské firmy ještě milosrdnější. Značka Rolex s ikonickými modely typu Submariner, Daytona či GMT Master II dosáhne až dvojnásobku své maloobchodní ceny. Je proto nyní potřeba říct, že takový úspěch se hodinkám z designerských módních domů povede maximálně v případě limitovaných edic.

    Předsudky stranou. Módní návrháři na tom s kvalitou už dávno nejsou bídně

    Dříve opravdu platila nadřazenost kvality tradičních společností nad těmi módními, tedy aspoň co se hodinek týče. Poslední dobou se ale váhy vyrovnávají. Luxusní módní domy typu Cartier, Bulgari, Louis Vuitton nebo Hermès v uplynulých letech výrazně investovaly do svých hodinářských divizí. Až do takové míry, kdy některé modely konkurují high-end hodinářským značkám.

    Louis Vuitton například vlastní hodinářskou manufakturu La Fabrique du Temps, kde se vyrábí složité modely hodinek s prestižní certifikací Poinçon de Genève, což je označení kvality využívané třeba i tradiční hodinářskou značkou Patek Philippe. Ani Chanel není pozadu. Zástupci značky koupili podíl ve firmě Kenissi, což je manufaktura vyvíjející strojky pro Tudor, tedy dceřinou značku Rolex.

    Nejsilnějším lídrem v oblasti hodinářství mezi módními domy je ale Hermès. Značka totiž vyvíjí vlastní strojky, a to ve spolupráci s manufakturou dodávající strojky i pro Parmigiani Fleurier. Tato firma se řadí mezi méně nápadné hvězdy hodinkového světa. Ještě totiž nedosahuje slávy Rolex, její investiční potenciál ale začíná slibně růst, převážně díky kvalitní „in-house“ výrobě komponentů.

    Kolečka se otáčí. Nejen uvnitř hodinových strojků, ale i ve společnosti

    Verdikt z hlediska investičního potenciálu nahrává tradičním firmám. Není divu, ačkoliv jsou jim technicky vzato některé designerské modely kvalitou velmi blízko, takový Rolex je pořád považován za krále kvality. Velký podíl na tom má i historie. Značka vyrábí hodinky od roku 1908, Patek Philippe dokonce od 1839. Většina módních domů s kvalitními hodinkami začala až v posledních 20 letech.

    Zdroj: Rolex, Louis Vuitton

    Vzhledem k tomu, že se kvalita designerských značek ale prudce šplhá vzhůru, nemusí být tento trend nutně nezvratný. Špičkové materiály a manufakturní strojky už problémem nejsou, zbývá tedy prověřit „jen“ letitou odolnost a dlouhodobou opravitelnost. Hraje jim do karet také exkluzivita. Třeba Hermès vyrábí méně kusů než Rolex, což může být pro majitele prvek unikátnosti.

    Není investice jako investice. Některé hodinky jsou hezčí v šuplíku než na ruce

    Pokud se sami rozhodujete, zda má smysl investovat do designerských hodinek, odpovědí je obligátní: ano, ale. Tradiční hodinky si uchovávají hodnotu primárně díky neopotřebovanosti. Jestliže však doplněk plánujete nosit, ale přesto toužíte po výhodné koupi, možná stojí za to se mezi luxusními značkami poohlédnout. Limitované edice některých modelů mají totiž potenciál investičního růstu.

    Zdroj: Hermès, Bulgari

    Hermès Arceau L’Heure de la Lune, Bulgari Octo Finissimo či Louis Vuitton Tambour Street Diver budou vaším esem. Speciální edice těchto hodinek si totiž drží hodnotu a některé ji dokonce zvyšují. Jako investice jsou výjimkou, spíš než pravidlem, ale jejich potenciál není nulový. Díky snaze módních domů však klidně můžeme v průběhu let očekávat v investiční politice významný převrat.

    Zdroje: Fratello Watches, Youtube, Business Insider, In Style, Courier Mail, Swiss Watches Magazine, The Slender Wrist

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.cz/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    ― Reklama ―

    Pomíjivé pozlátko, či seriózní investice? Designerské hodinky šlapou na paty tradičním značkám

    ― Reklama ―

    Hodinky bezesporu patří mezi klasické módní doplňky. Jedná se ale také o komoditu, představující pro mnoho lidí na světě důležitý investiční potenciál. Zde se tedy názory tříští. Na jedné straně krásné modely od luxusních módních domů, na té druhé tradiční značky vyrábějící produkty uchovávající hodnotu. Mohou si ale vzájemně konkurovat?

    Zatoužíte-li po investičních hodinkách, zabrousíte nejspíš do sortimentu značek, jako jsou Rolex nebo F. P. Journe. Pokud je vaším cílem ale vynosit krásný a trendy kousek, zajdete si v Pařížské ulici o kousek vedle, do dveří s nápisem Louis Vuitton či Hermès. Dají se ovšem tyto dva světy skloubit? Jak je to s investicemi do módních hodinek? Vyplatí se, nebo se jedná o naleštěnou bídu?

    Tradiční hodinářské značky nezklamou. Rozhodně ne na investičním trhu

    Důvod, proč se hodinky od tradičních značek jako Patek Philippe, F. P. Journe, Audemars Piguet či Rolex dlouhodobě drží na vrcholu, je kvalita. Zahrnuje totiž precizní zpracování, a hlavně investiční hodnotu. Například pro značku Rolex tkví většina její kvality ve výrobním procesu. Firma ho totiž ovládá úplně celý, od designu po výrobu. Díky tomu si může pohlídat vysokou úroveň kontroly kvality.

    Není proto překvapením, že modely takových značek stále dominují trhu s vysokou likviditou (okamžitá možnost prodeje) a jejich hodnota má značnou vidinu růstu. Letošní švýcarská studie dokonce ukázala, že luxusní hodinky mají leckdy lepší potenciál na investičním trhu než nemovitosti či akcie. Ani cenově na tom nejsou zle, hodinky konkurují i výnosům z globálního akciového trhu.

    Zdroj: Louis Vuitton, Chanel

    Sekundární trh, tedy možnost prodat hodinky z druhé ruky, je pro tradiční hodinářské firmy ještě milosrdnější. Značka Rolex s ikonickými modely typu Submariner, Daytona či GMT Master II dosáhne až dvojnásobku své maloobchodní ceny. Je proto nyní potřeba říct, že takový úspěch se hodinkám z designerských módních domů povede maximálně v případě limitovaných edic.

    Předsudky stranou. Módní návrháři na tom s kvalitou už dávno nejsou bídně

    Dříve opravdu platila nadřazenost kvality tradičních společností nad těmi módními, tedy aspoň co se hodinek týče. Poslední dobou se ale váhy vyrovnávají. Luxusní módní domy typu Cartier, Bulgari, Louis Vuitton nebo Hermès v uplynulých letech výrazně investovaly do svých hodinářských divizí. Až do takové míry, kdy některé modely konkurují high-end hodinářským značkám.

    Louis Vuitton například vlastní hodinářskou manufakturu La Fabrique du Temps, kde se vyrábí složité modely hodinek s prestižní certifikací Poinçon de Genève, což je označení kvality využívané třeba i tradiční hodinářskou značkou Patek Philippe. Ani Chanel není pozadu. Zástupci značky koupili podíl ve firmě Kenissi, což je manufaktura vyvíjející strojky pro Tudor, tedy dceřinou značku Rolex.

    Nejsilnějším lídrem v oblasti hodinářství mezi módními domy je ale Hermès. Značka totiž vyvíjí vlastní strojky, a to ve spolupráci s manufakturou dodávající strojky i pro Parmigiani Fleurier. Tato firma se řadí mezi méně nápadné hvězdy hodinkového světa. Ještě totiž nedosahuje slávy Rolex, její investiční potenciál ale začíná slibně růst, převážně díky kvalitní „in-house“ výrobě komponentů.

    Kolečka se otáčí. Nejen uvnitř hodinových strojků, ale i ve společnosti

    Verdikt z hlediska investičního potenciálu nahrává tradičním firmám. Není divu, ačkoliv jsou jim technicky vzato některé designerské modely kvalitou velmi blízko, takový Rolex je pořád považován za krále kvality. Velký podíl na tom má i historie. Značka vyrábí hodinky od roku 1908, Patek Philippe dokonce od 1839. Většina módních domů s kvalitními hodinkami začala až v posledních 20 letech.

    Zdroj: Rolex, Louis Vuitton

    Vzhledem k tomu, že se kvalita designerských značek ale prudce šplhá vzhůru, nemusí být tento trend nutně nezvratný. Špičkové materiály a manufakturní strojky už problémem nejsou, zbývá tedy prověřit „jen“ letitou odolnost a dlouhodobou opravitelnost. Hraje jim do karet také exkluzivita. Třeba Hermès vyrábí méně kusů než Rolex, což může být pro majitele prvek unikátnosti.

    Není investice jako investice. Některé hodinky jsou hezčí v šuplíku než na ruce

    Pokud se sami rozhodujete, zda má smysl investovat do designerských hodinek, odpovědí je obligátní: ano, ale. Tradiční hodinky si uchovávají hodnotu primárně díky neopotřebovanosti. Jestliže však doplněk plánujete nosit, ale přesto toužíte po výhodné koupi, možná stojí za to se mezi luxusními značkami poohlédnout. Limitované edice některých modelů mají totiž potenciál investičního růstu.

    Zdroj: Hermès, Bulgari

    Hermès Arceau L’Heure de la Lune, Bulgari Octo Finissimo či Louis Vuitton Tambour Street Diver budou vaším esem. Speciální edice těchto hodinek si totiž drží hodnotu a některé ji dokonce zvyšují. Jako investice jsou výjimkou, spíš než pravidlem, ale jejich potenciál není nulový. Díky snaze módních domů však klidně můžeme v průběhu let očekávat v investiční politice významný převrat.

    Zdroje: Fratello Watches, Youtube, Business Insider, In Style, Courier Mail, Swiss Watches Magazine, The Slender Wrist

    ― Reklama ―

    Dámské hodinky pod stromeček? Darujte moment, který trvá celý rok

    V prosinci se svět zpomalí přesně ve chvíli, kdy žena rozváže vánoční stuhu. Uvnitř dárku se objeví předmět, který na nic nečeká. Jemné kovové články sklouznou do dlaně a studený povrch pouzdra kontrastuje s všudypřítomným teplem. Dámské hodinky v tom okamžiku získají vlastní život. Zacvaknou se na zápěstí a přenesou pozornost k detailu, jenž určuje rytmus dnů i večerů. Ne jako symbol, ale spíše jako přesný tón sjednocující křehký sváteční okamžik.

    Móda v kostce: Skims vyráží do hor s The North Face a Miu Miu je značkou roku

    Společnost Skims vrací na scénu svou úspěšnou spolupráci s The North Face. Novou kolekci představil i Ralph Lauren, tentokrát ji ovšem věnoval americkým olympijským sportovcům. Nike odhalil model Air Force 1 Bouclé, odkazující na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslaví Vánoce s luxusním koktejlovým setem a Miu Miu je dle platformy Lyst značkou roku.

    Shay Mitchell uvádí dětskou kosmetiku Rini. Je rozkošná, nebo nebezpečná? 

    Herečka Shay Mitchell uvedla na trh kosmetickou řadu Rini, která okamžitě vzbudila smíšené reakce. Produkty jsou totiž určeny výhradně pro děti od 3 do 12 let. Řada proto rozdělila internet. Je doopravdy nutné, aby děti od tak ranného věku pečovaly o svou pleť, nebo jde jen o další marketingový tah? Rini se stává jedním z nejdiskutovanějších debutů roku. 

    Rekapitulace místo přátelství. Past jménem catch-up přechází z TikToku do reality

    Na TikToku frčí videa typu „let’s catch up“, v nichž tvůrci shrnují svůj život do pár minut. Jenže kultura rychlých updatů se nenápadně přesouvá i do offline světa. Přátelství dospělých se mění v sérii „catch-up schůzek“, které připomínají malé status meetingy víc než chvíle opravdového propojení. A právě sociální síť TikTok trend nejen pojmenovala, ale i normalizovala.

    Generace Z propadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z běžných self-care pomocníků se v očích generace Z stává speciální sběratelský předmět. Ať už díky rozlišným značkám, nespočtu vůní měnících se s každou sezónou, nebo limitovaným edicím, klasický peeling přitahuje v koupelně čím dál větší pozornost. Stal se z něj drobný záblesk světa luxusu, který nabízí okamžité uspokojení a komercí podpořený pocit sebelásky.

    Módní rok kulminuje. Konec roku zpečetilo předávání Fashion Awards

    První prosincové pondělí předznamenalo rychle se blížící konec letošního roku. Odstartovalo ho slavnostní předávání Fashion Awards, tradičně pořádané British Fashion Council Foundation. Módní svět tak řádně ocenil největší ikony definující rok 2025. Patří mezi ně mimo jiné návrháři jako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner nebo modelka Anok Yai.

    Dreaming Eli učí sexy sebelásce. Módní nováček dobývá Londýn

    Dreaming Eli patří k nejvýraznějším novým hlasům londýnské módní scény. Značka dobyla London Fashion Week svou kolekcí, kterou připravila pro jaro 2026. Její tvorba propojuje jemnost s drsností, zranitelnost se silou a experiment s romantikou. Svou jedinečností si zajistila pozornost módních kritiků a stabilní místo na světově proslulém týdnu módy.

    Chanel obléká rappera. Novým ambasadorem značky je A$AP Rocky

    Herečka Margaret Qualley a rapper A$AP Rocky čeká hvězdná svatba. Alespoň v alternativním vesmíru Chanel. Módní dům odhalil krátké video z dílny režiséra Michela Gondry, v němž slavného hudebníka představuje jako svého nejnovějšího ambasadora. Zároveň se jedná o teaser k chystané show s názvem Métiers d’Art, kterou v úterý 2. prosince přivítá New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Oba velikáni formují budoucnost luxusu

    LVMH i Kering vstupují do nové etapy růstu. Skupiny formující tvář globálního luxusu posouvají portfolia směrem k budoucnosti. LVMH sází na čerstvé talenty a řemeslné mistrovství. Kering buduje investiční jednotku, jež mapuje značky, technologie i subkulturní směry. Oba giganti sledují proměnu zákazníka a reagují s vizí přesahující hranice tradičního luxusu.

    Šaty už nestačí. Elie Saab přetváří sny v luxusní rezidence z betonu a zlata

    Značka Elie Saab rozšiřuje svůj vytříbený estetický svět. Představila projekt Stellar by Elie Saab, první značkový rezidenční komplex na ostrově Yas v Abú Dhabí. Tímto krokem navazuje na svou globální expanzi do segmentu luxusních nemovitostí. Stopy její značky lze nalézt po celém světě, od Karibiku přes Maledivy až po švýcarské Alpy, stejně jako na nedávno uvedené debutové jachtě Elie Saab.

    Příběh touhy a vzdoru. Vivienne Westwood probouzí k životu mangu NANA

    Milovnící anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala podzimní překvapení plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvořila kolekci, jež se inspirovala slavnými japonskými manga komiksy. Spolupráce, která propojuje melancholii tokijských nocí s nezkrotným britským duchem, oživuje šperky, látky i siluety, jež v manze vypráví o svobodě, touze a vzdoru.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Čepice, které prolomí zimní prokletí. Tu správnou už nesundáte

    Zimní sezona znovu otevírá otázku, proč pletené čepice často působí únavněji než samotné mrazivé počasí. Mnoho tváří pod nimi ztratí proporce, linku čelisti i sebevědomý výraz. Móda však nabízí alternativy, jež pracují s architekturou hlavy mnohem chytřeji a dávají outfitu novou vertikálu. Struktura, historie, elegance a dramatický tvar dokáží proměnit běžné vrstvení ve skutečný styling. Není divu, že módní domy sázejí na čepice rámující obličej jako šperk, ne jako zimní nutnost.

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy Military trend se z podzimních přehlídek přelévá do každodenní módy s takovou razancí, že si podmaňuje i fast fashion řetězce. Siluety inspirované uniformami, ramena ve zbrojní geometrii a zdobné knoflíky získávají masový dosah. Série kolekcí světových módních domů vytvořila atmosféru, jež přeje odvážně strukturovaným vrstvám. Publikum toužící po výrazném stylingu sahá po kouscích, které mají původ v aristokracii i frontových liniích. Ztrácí ale trend díky své oblibě původní kouzlo?

    Přeměňte zimní dny v radost. Zář jim dodají luxusní adventní kalendáře

    Přeměňte své Vánoce v kouzelné chvíle a vraťte se do dní, kdy jste byli dětmi. Čekání na Štědrý den může být dlouhé, ale s luxusním adventním kalendářem si ho rozhodně zkrátíte. Předčasným dárkem svátky ještě nikdo nikdy nezkazil. Jste milovníci vůní, sebepéče nebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z nabídky slavných značek jistě vyrazí dech.

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―