Více

    ― Reklama ―

    Dávno jsou pryč doby, kdy byly dioptrické brýle nevzhlednou přítěží. Dokonce i lidé s perfektním zrakem nosí dnes často prázdné obroučky, jen pro ucelení outfitu. Pokud patříte mezi ty, kteří bez brýlí nemohou opustit dům, možná by vám záviděli. Trendy se totiž letos propsaly i do této oblasti a v záplavě oblíbených tvarů je určitě z čeho vybírat.

    Hlavním pravidlem při výběru brýlí by pochopitelně měl být tvar obličeje a styl dotyčného člověka. Nemá smysl sáhnout po trendy obroučkách ve žluté barvě, když se cítíte spíše jako minimalista se zálibou v neutrálních tónech. Jestliže vás ale výběr nových brýlí čeká a rádi byste se nechali inspirovat aktuálními módními favority, letošní rok má v této oblasti rozhodně co nabídnout.

    Móda mileniálů se vrací do formy. Kancelářský styl vynosíte stejně jako kulaté obroučky

    Styl rozdělující společnost na dvě poloviny, to je bez pochyb specifický y2k trend. Ani dioptrické brýle se nevyhnuly návratu do roku 2000 a mezi těmi populárními najdete i hranatá skla bez viditelných obrouček. Připomínají tak skoro až přísné kancelářské obličeje z filmů. Zaradují se ale všechny „corporate girlies“, neboť tyto minimalistické brýle zapadají přesně do jejich estetiky.

    Zdroj: Balenciaga, Miu Miu

    Letošní kousky se s inspirací posunuly ještě o dekádu vzad. Do módy se vrací i populární devadesátkové ovály. Jedním příkladem za všechny jsou ikonické Miu Miu brýle, které zbořily internet. Jedná se však o trend v pravém slova smyslu, po kterém se nejspíš během pár týdnů jen zapráší. Faktem ale je, že pokud jste tomuto tvaru obrouček propadli, bude se vám hodit téměř ke každému outfitu.

    Na některé dioptrické brýle trendy neplatí. Tyhle tvary budou populární navždy

    Druh brýlí, který nejspíše nikdy nevyjde z módy, jsou takzvané aviator glasses, v překladu nejlépe letecké brýle. Ačkoliv se jedná o výrazný a specifický prvek, jeho oblibu můžeme vidět napříč generacemi. U tohoto typu obrouček si jen dávejte pozor, aby vám při nošení nezakrývaly obočí. V tom případě by na váš obličej byly moc velké a působily by příliš nevyváženě.

    Zdroj: Cutler and Gross, Bottega Veneta

    Není nic klasičtějšího než hranaté a kulaté brýle. Právě druhý zmíněný tvar by měl být letos na ulicích vidět častěji. Sklíčka ve tvaru kruhu nejvíce sluší hranatým obličejům, jelikož vyvažují jejich jinak tvrdší rysy. Opět se při výběru soustřeďte na to, aby byl vidět alespoň kousek vašeho obočí. Barvu už potom volte podle svého tónu pleti a ideálně i stylu oblékání.

    Zdroj: Versace, Armani

    Dalším oblíbencem budou letos s největší pravděpodobností barevné obroučky. Jejich hravost zaujme na první pohled a jestliže vás neutrální tóny nudí, budete se cítit jako ryba ve vodě. Navíc, ačkoliv je černá univerzální barvou, při nošení takto tmavých brýlových obrouček se můžete snadno cítit „zahlceně“. Při zkoušení v optice proto buďte otevřeni a nepodceňujte ani jiné odstíny.

    Zdroje: Mia Burton, Woman & Home, Glasses Direct

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.cz/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    ― Reklama ―

    Které vám padnou do oka? Dioptrické brýle mají své letošní favority

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Dávno jsou pryč doby, kdy byly dioptrické brýle nevzhlednou přítěží. Dokonce i lidé s perfektním zrakem nosí dnes často prázdné obroučky, jen pro ucelení outfitu. Pokud patříte mezi ty, kteří bez brýlí nemohou opustit dům, možná by vám záviděli. Trendy se totiž letos propsaly i do této oblasti a v záplavě oblíbených tvarů je určitě z čeho vybírat.

    - Reklama -

    Hlavním pravidlem při výběru brýlí by pochopitelně měl být tvar obličeje a styl dotyčného člověka. Nemá smysl sáhnout po trendy obroučkách ve žluté barvě, když se cítíte spíše jako minimalista se zálibou v neutrálních tónech. Jestliže vás ale výběr nových brýlí čeká a rádi byste se nechali inspirovat aktuálními módními favority, letošní rok má v této oblasti rozhodně co nabídnout.

    Móda mileniálů se vrací do formy. Kancelářský styl vynosíte stejně jako kulaté obroučky

    Styl rozdělující společnost na dvě poloviny, to je bez pochyb specifický y2k trend. Ani dioptrické brýle se nevyhnuly návratu do roku 2000 a mezi těmi populárními najdete i hranatá skla bez viditelných obrouček. Připomínají tak skoro až přísné kancelářské obličeje z filmů. Zaradují se ale všechny „corporate girlies“, neboť tyto minimalistické brýle zapadají přesně do jejich estetiky.

    Zdroj: Balenciaga, Miu Miu

    - Reklama -

    Letošní kousky se s inspirací posunuly ještě o dekádu vzad. Do módy se vrací i populární devadesátkové ovály. Jedním příkladem za všechny jsou ikonické Miu Miu brýle, které zbořily internet. Jedná se však o trend v pravém slova smyslu, po kterém se nejspíš během pár týdnů jen zapráší. Faktem ale je, že pokud jste tomuto tvaru obrouček propadli, bude se vám hodit téměř ke každému outfitu.

    Na některé dioptrické brýle trendy neplatí. Tyhle tvary budou populární navždy

    Druh brýlí, který nejspíše nikdy nevyjde z módy, jsou takzvané aviator glasses, v překladu nejlépe letecké brýle. Ačkoliv se jedná o výrazný a specifický prvek, jeho oblibu můžeme vidět napříč generacemi. U tohoto typu obrouček si jen dávejte pozor, aby vám při nošení nezakrývaly obočí. V tom případě by na váš obličej byly moc velké a působily by příliš nevyváženě.

    Zdroj: Cutler and Gross, Bottega Veneta

    Není nic klasičtějšího než hranaté a kulaté brýle. Právě druhý zmíněný tvar by měl být letos na ulicích vidět častěji. Sklíčka ve tvaru kruhu nejvíce sluší hranatým obličejům, jelikož vyvažují jejich jinak tvrdší rysy. Opět se při výběru soustřeďte na to, aby byl vidět alespoň kousek vašeho obočí. Barvu už potom volte podle svého tónu pleti a ideálně i stylu oblékání.

    Zdroj: Versace, Armani

    Dalším oblíbencem budou letos s největší pravděpodobností barevné obroučky. Jejich hravost zaujme na první pohled a jestliže vás neutrální tóny nudí, budete se cítit jako ryba ve vodě. Navíc, ačkoliv je černá univerzální barvou, při nošení takto tmavých brýlových obrouček se můžete snadno cítit „zahlceně“. Při zkoušení v optice proto buďte otevřeni a nepodceňujte ani jiné odstíny.

    Zdroje: Mia Burton, Woman & Home, Glasses Direct

    ― Reklama ―

    Móda v kostce: Roberto Coin má novou tvář a Balenciaga vítá jaro 2026

    Herečka Dakota Johnson je nejnovější ambasadorkou značky Roberto Coin. Tommy Hilfiger mezitím uzavřel spolupráci s hercem Damson Idris, a to pro speciální řadu inspirovanou F1. Módní dům Balenciaga odhalil resort kolekci pro jaro 2026 a Chanel představil sadu šperků Reach for the Stars. Victoria Beckham pak získala vlastní Netflix show.

    Léto korunovalo plavky roku. Zazáří asymetrické jednodílné kousky

    Každé letní období má své favority, definující slunečními paprsky protkané dny. Letošním vládcem plážových trendů se jednoznačně stávají jednoduché, elegantní, ale přesto svůdné plavky. Jedná se o jednodílné asymetrické modely na jedno rameno. Nejen, že skvěle vystihnou jakoukoli postavu, představují perfektní nadčasovou volbu.

    Bottega Veneta oslavuje novou kampaň. V čele stojí Tyler, The Creator a Dario Argento

    Módní dům Bottega Veneta představil nové tváře kampaně „Craft is Our Language“. Mezi hlavními jmény tentokrát figuruje rapper Tyler, The Creator a kultovní italský režisér Dario Argento. Jedná se o potvrzení trendu, kdy luxusní módní domy oslovují tvůrce z různých koutů kulturního světa. Hlavně rapová scéna má už léta nepopiratelný vliv na vnímání stylu, estetiky i hodnot značek a Bottega Veneta není výjimkou.

    Paříž očekává změny. Týden haute couture módy mění své obrysy

    Pařížský týden haute couture módy zažívá letos velké změny. Důvodem je zdánlivě nekončící kolotoč přesouvajících se kreativních ředitelů nejslavnějších módních domů. Na očekávané události tak bude chybět Dior, Jean Paul Gaultier a Valentino. Svůj debut naopak představí Glenn Martens pro Maison Margiela a Demna Gvasalia dá sbohem Balenciaga.

    Letní trendy se hlásí o slovo. Otevřete jim dveře svého šatníku

    Sluncem protkané dny se blíží mílovými kroky, a proto není na co čekat. O naši pozornost začínají bojovat letošní letní trendy. Některé však mohou být trochu oříšek. Nebojte se přesto otevřít jim dveře svého šatníku, uvidíte, že si v něm snadno najdou své právoplatné místo. Stačí je zkombinovat se správným doplňkem či ladícími nadčasovými kousky.

    Mezi elegancí a ideologií. Když Chanel špehovala pro Říši a Boss šil uniformy SS

    Když procházíte butiky Chanel nebo listujete kampaněmi Hugo Boss, málokdy si vzpomenete na chvíle, kdy se značky zapletly s jedním z nejtemnějších režimů 20. století. Zatímco Coco Chanel za války špehovala v pařížském hotelu Ritz pro nacistickou rozvědku, Hugo Boss oblékal příslušníky SS do pečlivě střižených uniforem. Luxus a moc se propojily s ideologií, která měla devastující následky pro celý svět.

    Dior cruise kolekce vzdala hold Římu. Do návrhů vetkala jeho historii

    Kreativní ředitelka Dior Maria Grazia Chiuri se s cruise kolekcí pro rok 2026 navrátila domů. Přehlídku totiž tentokrát odhalila ve svém rodném Římě. Návrhy proto řádně poctila jeho bohatou historii. Zaměřila se ale také na jeho stopu ve světě filmu. Výsledkem se stala jedna z jejích dosud nejpovedenějších show, která by ovšem mohla být její poslední.

    Léto volá po změně. Pánové vynosí mini šortky i pastelově růžovou

    S nadcházejícími letními měsíci přichází rovněž čas na změnu. Odložte kožené boty a prošívané bundy na dně šatních skříní. Vneste do svých outfitů čerstvý závan v podobě nejaktuálnějších trendů. Pánské módě mají letos v létě dominovat extra krátké šortky, monochromatické looky a klasická trička s nápisy. Na odvážlivce čeká i pastelově růžová barva.

    TikTok vyplodil další trend. Propaguje „zázračné“ chození po trávě

    Výlet do lesa, kochání se uklidňující zelení a procházení se po travnaté louce patří mezi zvyky, které jsou odjakživa považovány za prospěšné. Zdá se ovšem, že populární platforma TikTok v přirozeném počínání našla další virální trend. Její uživatelé totiž sdílí "zázračné" benefity takzvaného grounding nebo earthing, tedy propojení se s půdou.

    Nejcennější luxusní značkou je Porsche. Louis Vuitton předběhl letos Chanel

    Platforma Brand Finance každoročně vydává žebříček nejcennějších luxusních a prémiových značek. Letos seznamu již po osmé vládne společnost Porsche. V těsném závěsu se ovšem umístil módní dům Chanel, který tentokrát o jedno místo předběhl svou konkurenci, Louis Vuitton. Dior pak pro změnu získal titul nejsilnějšího luxusního brandu.

    Objevte fotoknihu „Julie Bullard“. Nabízí poctu devadesátkovému maloměstu

    Julie Bullard měla kudrnaté blonďaté vlasy, voněla po laku na nehty a stála na prahu snu malé Nadie. Byla její dětskou chůvou a zároveň první ženou, kterou fotografka Nadia Lee Cohen vnímala jako ztělesnění stylu. Právě jí věnovala svou nejnovější knihu "Julie Bullard". Jde o vizuální poctu devadesátkám, estetice maloměsta a idealizovaným vzpomínkám, které nikdy nebyly zcela skutečné.

    Obléká Zendayu i Kendall Jenner. Kdo je Torishéju Dumi?

    Některým návrhářům trvá roky, než si získají pozornost módní scény. U jiných, jako je Torishéju Dumi, je to otázka pár měsíců. Talentovaná designérka poprvé zaujala v roce 2023 na Pařížském fashion weeku. O několik měsíců později oblékla herečku Zendayu a nedávno její kreace zazářila na Met Gala, kde její look předvedla modelka Kendall Jenner.

    Móda v kostce: Hermès má první sluchátka a Burberry čerpá z královské rodiny

    Značka Hermès uvede svá první designová sluchátka. Módní dům Burberry zase vydal jarní kampaň inspirovanou královskou rodinou, zatímco Rabanne zasadil letní kolekci do srdce Brazílie. Londýn vítá nejvýše umístěnou restauraci v Evropě, a to z dílny kuchaře Gordona Ramsay. A Pařížský týden pánské módy zná svůj oficiální kalendář.

    Brat summer je oficiálně u konce. Letošní léto patří Lorde

    Letní měsíce roku 2024 budou již navždy spojené s fenoménem brat summer. Trend z dílny zpěvačky Charli XCX však oficiálně skončil. Na jeho místo letos v létě nastoupí zpěvačka Lorde se svým novým albem Virgin. Poprask na hudební scéně způsobila již nejnovějším songem What Was That. Ukazuje tak, že po čtyřech letech má co nabídnout.

    Štěstí přeje připraveným. Domácí beauty příprava zajistí hladké léto

    Léto se nezadržitelně blíží a s ním i touha cítit se skvěle ve vlastním těle. Ať jde o oblečení, zdravě vypadající kůži, nebo výbavu kosmetické taštičky, nyní nastává ideální čas na srovnání priorit. Beauty příprava v podobě drobných úkonů vám sice nezabere mnoho času, ale jednoduše zajistí, že se v horkých dnech budete cítit naprosto skvěle.

    Blíží se konec vysoké platformy? Maison Margiela i Prada zahajují novou éru

    Platformy za sebou mají dlouhou sezónu slávy. Od návratu 2000s stylu y2k až po goth revival, postupně si prošly fází sportovní, punkové i bizarně přerostlé „ugly“ estetiky. Ovšem nyní, když se na přehlídkových molech a sociálních sítích začíná objevovat o něco subtilnější obuv, to vypadá, že jejich nadvláda možná pomalu, ale jistě končí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―