Platforma Lyst provedla módní bilanci za poslední čtvrtletí roku 2024. Dlouho očekávaná zpráva Lyst Index potvrdila neutuchající oblibu značky Miu Miu. Přinesla však překvapení. Do žebříčku hot brandů se probojovaly cenově dostupnější firmy jako Ugg a COS, zatímco seznamu nejvyhledávanějších produktů dominovala kabelka Brooklyn od Coach.
Zákazníci utahují opasky. Potvrzuje to i náskok Coach před mnoha luxusními giganty
Módní branži nadále vládne Miu Miu. Loni se na prvním místě žebříčku nejžádanějších značek Lyst Index umístila hned třikrát. Jinak tomu nebylo ani v posledním čtvrtletí. Vedoucí pozici Miu Miu upevnil i projekt Tales & Tellers, který byl součástí mezinárodního veletrhu umění Art Basel v Paříži. Značka je také magnetem na módní trendy, naposledy sociální sítě zaplavily její oválné brýle.
Očekávání ovšem předčila zejména firma Coach. V žebříčku si polepšila až o 10 míst a obsadila tak pátou pozici. Její poptávka přitom meziročně vzrostla o 332 procent. Cílená a inovativní marketingová strategie známé společnosti si získala především generaci Z. Příjemně však překvapily také značky Ugg a COS, které jsou v žebříčku, tvořeným převážně luxusními společnostmi, nováčky.
Známé boty Ugg přepisují špatnou pověst. Staly se druhým nejžádanějším produktem
Značka Coach skórovala i v kategorii nejžádanějších produktů. První místo obsadila její praktická taška přes rameno Brooklyn v tmavě hnědé barvě. Na seznamu Lyst Index se objevila i ve třetím čtvrtletí. Jednalo se však o její světle hnědou semišovou verzi. Zákazníci prahli také po milovaných a zároveň nenáviděných botách Ugg, konkrétně po modelu Classic Ultra Mini Boot.

Zdroj: WARDROBE.NYC
Co se týče high-end kousků, na seznamu se objevily blejzrové šaty WARDROBE.NYC, a to z kolekce modelky Rosie Huntington-Whiteley. Jejich popularita vzrostla poté, co si je Beyoncé oblékla na sjezd Demokratické strany. O vlivu celebrit na módu svědčí také 242procentní nárůst vyhledávání kabátu britské návrhářky Charlotte Simone, který zase podnítila zpěvačka Taylor Swift.
Lyst Index neopomíjí ani menší podniky. DeMellier sklízí úspěch na trhu s kabelkami
Lyst Index sleduje také sektor menších značek, které sice nestačí na velké hráče jako Prada nebo Saint Laurent, ale rychle získávají na popularitě. V posledním čtvrtletí se do popředí dostala například britská firma DeMellier, specializující se výhradně na kabelky. Poptávka po jejích výrobcích vzrostla o 119 procent, přičemž nejvíce trendy kouskem se stal elegantní model Midi New York.
Pravidelně publikovaný report Lyst Index od nákupní platformy Lyst je vodítkem nejen pro jednotlivé značky, ale i pro spotřebitele. Na základě sesbíraných dat o chování zákazníků, zmínkách na sociálních sítích a statistik o aktivitě i zapojení za období tří měsíců sestavuje žebříček nejžádanějších značek a produktů. Analyzuje rovněž, jakým směrem se ubírá komerční sféra módního průmyslu.
Zdroje: Lyst Index, Fashion United, Hypebae, Instagram, TikTok