Více

    ― Reklama ―

    Letošní rok ještě není u konce a módní značky už se horlivě připravují na ten další. Řada luxusních společností vydala pre-fall kolekce pro rok 2025. Přidal se k nim i módní dům Moschino, odhalující stále čerstvou práci nedávno jmenovaného kreativního ředitele Adriana Appiolaza. Svou nejnovější tvorbu však představil také Balenciaga či Erdem.

    Adrian Appiolaza čerpá ze svých kořenů. Nabídne twist na královskou rodinu

    Jednou z nejvýraznějších pre-fall kolekcí pro příští rok je ta z dílny módního domu Moschino. Postaral se o ni totiž jeho pořád ještě poměrně nový kreativní ředitel Adrian Appiolaza. Věnoval ji královské rodině, kterou se rozhodl pojmout vtipným a nečekaným způsobem. Britsko-argentinský designér tak opět ukázal, jak umně umí propojit své kořeny s italským dědictvím slavné značky.

    V kolekci přezdívané Collezione 03 se tak objeví řada symbolů, odkazujících na královskou rodinu. Zákazníci si mohou vybrat například z triček s potisky čajových setů nebo jezdeckých koní. Nechybí ani kabelky připomínající sušenky nebo královské pejsky corgi. „Každý z nás na nějaké úrovni prochází nelehkým období. Tohle je můj způsob, jak říct, že si i tak můžeme hrát,“ popsal designér.

    Erdem odhalil první spolupráci se světem umění. Na řadě spolupracoval s Kaye Donachie

    Nejnovější pre-fall kolekce módního domu Erdem přináší opravdovou novinku. Značí totiž zároveň první spolupráci značky s uměleckou scénou. Návrhy vytvořila za pomocí autorky moderního umění Kaye Donachie. Podzimní svetry, šaty, košile či sukně se tak pyšní tahy jejího štětce i výšivkami, připomínajícími její obrazy. S kvalitními a perfektními střihy od Erdem tak tvoří perfektní kombo.

    Zdroj: Erdem

    Na podzim příštího roku se chystá i Balenciaga. Klíčovým motivem kolekce je pohodlí

    Rovněž kreativní ředitel módního domu Balenciaga, Demna Gvasalia, reflektuje ve své nejnovější kolekci neveselé současné dění. Vytvořil z ní totiž pohodlný ráj, podporující milovníky módy v jejich snaze utéct před temným světem. Designér totiž ve spolupráci se značkou Scholl nabídl celou řadu extra pohodlné obuvi, kterou zajistí podrážky z bukového dřeva či skryté korkové stélky.

    Pohodlnou atmosféru ovšem vytváří i teplákové bundy s nařasenými rukávy a vystřiženými zády, sloužící jako uvolněná verze party šatů. Nechybí ani řada oversized triček s fotografiemi hvězdných ambasadorů značky, jako je Isabelle Hupper či Nicole Kidman. Nezklamou ovšem ani nejnovější večerní kousky. Příští podzim totiž dorazí na scénu v podobě volných kaftanů a pyžamových obleků.

    Zdroje: WWD, Luxferity, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Erdem

    Luxusní značky předbíhají módní dění. Odhalily své pre-fall kolekce pro rok 2025

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Letošní rok ještě není u konce a módní značky už se horlivě připravují na ten další. Řada luxusních společností vydala pre-fall kolekce pro rok 2025. Přidal se k nim i módní dům Moschino, odhalující stále čerstvou práci nedávno jmenovaného kreativního ředitele Adriana Appiolaza. Svou nejnovější tvorbu však představil také Balenciaga či Erdem.

    - Reklama -

    Adrian Appiolaza čerpá ze svých kořenů. Nabídne twist na královskou rodinu

    Jednou z nejvýraznějších pre-fall kolekcí pro příští rok je ta z dílny módního domu Moschino. Postaral se o ni totiž jeho pořád ještě poměrně nový kreativní ředitel Adrian Appiolaza. Věnoval ji královské rodině, kterou se rozhodl pojmout vtipným a nečekaným způsobem. Britsko-argentinský designér tak opět ukázal, jak umně umí propojit své kořeny s italským dědictvím slavné značky.

    V kolekci přezdívané Collezione 03 se tak objeví řada symbolů, odkazujících na královskou rodinu. Zákazníci si mohou vybrat například z triček s potisky čajových setů nebo jezdeckých koní. Nechybí ani kabelky připomínající sušenky nebo královské pejsky corgi. „Každý z nás na nějaké úrovni prochází nelehkým období. Tohle je můj způsob, jak říct, že si i tak můžeme hrát,“ popsal designér.

    Erdem odhalil první spolupráci se světem umění. Na řadě spolupracoval s Kaye Donachie

    Nejnovější pre-fall kolekce módního domu Erdem přináší opravdovou novinku. Značí totiž zároveň první spolupráci značky s uměleckou scénou. Návrhy vytvořila za pomocí autorky moderního umění Kaye Donachie. Podzimní svetry, šaty, košile či sukně se tak pyšní tahy jejího štětce i výšivkami, připomínajícími její obrazy. S kvalitními a perfektními střihy od Erdem tak tvoří perfektní kombo.

    - Reklama -

    Zdroj: Erdem

    Na podzim příštího roku se chystá i Balenciaga. Klíčovým motivem kolekce je pohodlí

    Rovněž kreativní ředitel módního domu Balenciaga, Demna Gvasalia, reflektuje ve své nejnovější kolekci neveselé současné dění. Vytvořil z ní totiž pohodlný ráj, podporující milovníky módy v jejich snaze utéct před temným světem. Designér totiž ve spolupráci se značkou Scholl nabídl celou řadu extra pohodlné obuvi, kterou zajistí podrážky z bukového dřeva či skryté korkové stélky.

    Pohodlnou atmosféru ovšem vytváří i teplákové bundy s nařasenými rukávy a vystřiženými zády, sloužící jako uvolněná verze party šatů. Nechybí ani řada oversized triček s fotografiemi hvězdných ambasadorů značky, jako je Isabelle Hupper či Nicole Kidman. Nezklamou ovšem ani nejnovější večerní kousky. Příští podzim totiž dorazí na scénu v podobě volných kaftanů a pyžamových obleků.

    Zdroje: WWD, Luxferity, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Back to basics. Protein vrací na scénu živočišnou stravu

    Wellness a beauty odvětví zaznamenalo významnou změnu. Zdá se, že živočišná strava se vrací z vyhnanství a po letech přebírá místo trendy rostlinných alternativ. Děkovat za to může nedávno vzniklé obsesi proteinem, kterého se najednou uživatelé sociálních sítí nemohou nabažit. Na scénu proto opět proniká kravské mléko i hovězí lůj.

    Móda v kostce: Schwarzkopf vládne Lindsay Lohan a z Pharrella Williams je rytíř

    Kreativní ředitel pánské sekce u Louis Vuitton Pharrell Williams obdržel nejvyšší civilní uznání Francie, titul rytíře Řádu čestné legie. Společnost Schwarzkopf pak jmenovala Lindsay Lohan novou ambasadorkou. Slavné značky Adidas a Louis Vuitton vydaly nové hvězdné kampaně a firma Kourtney Kardashian Lemme odhalila nové trendy vitamíny.

    Ovoce jako nová módní ingredience. Cestu si našlo i do nové kolekce Loewe

    Léto je v plném proudu a ovoce si v horkém počasí rád dopřeje snad každý z nás. Jen málokoho by ale napadlo, že ho lze proměnit v materiály, z nichž vzniká luxusní móda. Značky jako Loewe, E. Marinella či Chanel dokazují, že skutečný luxus v současnosti nevychází jen z vizuálního dojmu, ale také etických hodnot. Díky inovativním technologiím nachází odpad z ovoce využití a vnáší do módy svěžest.

    Haute couture po konci světa. Film 28 let poté ukazuje Y2K módu bez pozlátka

    Co se stane, když dva uhlazení londýnští designéři se zálibou ve futuristických modelech dostanou za úkol vytvořit kostýmy filmové zombie apokalypsy? Pokud jste již viděli novinku od Dannyho Boyle 28 let poté, znáte odpověď. Vizuálně mimořádně silný zážitek. A také návrat k Y2K estetice způsobem, který byste zrovna nečekali.

    Michael Rider vstoupil do záře reflektorů. Odhalil debut pro Celine

    Další ze slavných módních domů se dočkal nové kapitoly. Nový kreativní ředitel Celine, Michael Rider, odhalil v neděli odpoledne svou debutovou kolekci. Umně v ní spojil tradici značky, její předchozí éry i špetku vlastního stylu. Jedná se o vydařený začátek návrháře, který pro společnost pracoval již dříve, a to pod taktovkou ikonické Phoebe Philo.

    Provoní domov a vyčistí hlavu. Vůně přinášející spirituální zážitek

    Některé vůně dokážou víc než jen provonět domov. Vonné tyčinky, vykuřovadla nebo esenciální oleje zároveň slibují zklidnění mysli a očištění od negativní energie. Jejich používání má kořeny v duchovních tradicích celého světa. Navíc vám doma zastoupí designový doplněk v podobě aroma lampy nebo stylového stojánku.

    Tiché a trvalé zneklidnění. V Praze začala výstava Davida Lynche Up in Flames

    Od konce června můžete v pražském DOXu navštívit výstavu amerického umělce Davida Lynche s názvem Up in Flames. Jde o první souhrnné představení jeho děl v České republice. Těšit se můžete na Lynchovy kresby, fotografie, litografie, akvarely i krátké experimentální a animované filmy plné melancholie a tajemství, a to až do února.

    Beauty svět má novou hvězdu. Sperma z lososa slibuje trendy glass skin

    Sociální síť TikTok objevila další beauty trend. Tentokrát se ovšem nejedná o náhodný experiment, ale osvědčenou ingredienci korejské kosmetiky. Nově objevenou hvězdou beauty scény je sperma z lososa. Látka z něj extrahovaná, známá jako PDRN, napomáhá k pevnější a hydratované pleti. Přispívá tak k vysněnému looku "glass skin".

    Utečte před vedrem do kin. Léto nabízí potenciální filmové hity

    Horké letní dny bohužel nelze všechny strávit na pláži, jen kousek od chladivých vln průsvitného moře. Pokud toužíte po útěku od vlezlého vedra, schovejte se do kin, kde na vás čekají potenciální hity letošního léta. Nabídka chystaných filmů má vše, co si můžete přát, od napínavých hororů přes klasické thrillery až po hravé komedie.

    Jonathan Bailey pobláznil internet. Boduje na filmové i módní scéně

    Hvězda seriálu Bridgerton a muzikálu Wicked Jonathan Bailey je novou módní ikonou. Herec si získal přízeň internetu již díky svému charisma a úspěšným rolím. V poslední době na sebe ovšem strhává pozornost také kvůli překvapivým outfitům. Zabodoval díky žabkám a kšiltovce na červeném koberci, ale i brýlím z nového snímku Jurassic World Rebirth.

    Ohlédnutí za Prada menswear SS26. Nepovedená kolekce, nebo návrat k tradici?

    Módní dům Prada se na Milánském týdnu módy rozhodl šeptat, zatímco jiní křičí. Jeho pánská kolekce pro jaro a léto 2026 představila posun od okázalé síly k introspektivnímu klidu. Jenže někdy se i šepot může zdát hlučný. Hlavně, když od něj čekáte něco víc. Reakce na řadu jsou spíše rozporuplné a my popravdě nevíme, na jakou stranu se přiklonit. 

    Donatella opouští svůj trůn. S Versace se rozloučila poslední kampaní

    Italský módní dům Versace již na jaře oznámil to, co už bylo dlouho jasné. Dosavadní kreativní ředitelka značky Donatella Versace se rozhodla odejít ze své pozice. Místo toho zaujme roli globální ambasadorky a svůj trůn přenechá talentovanému návrháři Dariu Vitale. Designérka se nyní oficiálně loučí, a to pomocí poslední kampaně.

    Postavte letní šatník bez výčitek. Místo trendu oblečte udržitelnost

    Módní svět ovládají již několik let mikro trendy, posilované sociálními sítěmi, kterým lze jen těžko uniknout. Pokud ovšem netoužíte po dalším kousku, jenž brzy zapadne do hlubin skříně, nebo si nemůžete utrácení za pomíjivé virální modely dovolit, obraťte svou pozornost k sustainable značkám. Upřednostněte udržitelnost, jež vydrží déle než jednu sezónu.

    Módní svět jásá. Jonathan Anderson vrátil Dior původní logo

    V módě bývají změny často vnímány jako důkaz pokroku. Ale někdy se nejodvážnější krok vpřed skrývá v návratu zpět. Přesně to pochopil i návrhář Jonathan Anderson, nový kreativní ředitel značky Dior, když ve své debutové kolekci pro módní dům představil nenápadný, ale o to zásadnější detail. Návrat původního loga ikonické společnosti Dior.

    Móda v kostce: Prada čelí skandálu a Gucci opět verbuje Miley Cyrus

    Prada čelí kritice kvůli sandálům z pánské kolekce pro rok 2026. Vychází totiž z tradiční indické obuvi, což ovšem značka zpočátku nepřiznala. Gucci si pro propagaci nového parfému Gucci Flora opět přizval Miley Cyrus a Louis Vuitton v Šanghaji otevřel novou vlajkovou loď, a to doslova. Panenky Bratz odhalily spolupráci s Jean Paul Gaultier.

    Letošní pánské střihy ctí retro. Přesto hrají dle moderních pravidel

    Oblíbené pánské střihy roku 2025 hledají nostalgickou inspiraci u hudebních hvězd z ikonických devadesátek. Účesy, které generace našich rodičů považuje za přežitek, slaví návrat v moderním stylu. „Modcut“, pěšinka uprostřed i „baby mullet“ opět dokazují, že retro může vypadat stylově. V tomto případě stačí jen šikovný kadeřník.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―