Více

    ― Reklama ―

    Jedním ze způsobů, jak i pohodlné oblečení „na doma“ nebo na cvičení a jarní procházky učinit více udržitelné, je zkrátka využít staré kousky. Obnošená trička nebo volné kalhoty snadno zakoupíte i v second handech. Pokud ale toužíte po novém přírůstku do vašeho šatníku, máme pro vás tipy na udržitelné a zodpovědné značky.

    Všichni víme, že jednou z nejlepších cest, jak šetřit přírodu, je udržovat minimalistický životní styl. Nekupovat si příliš nových kousků nebo se po nich ohlížet v obchodech, nabízejících oblečení „z druhé ruky“. Občas ovšem zatoužíme po opravdu kvalitním produktu, který neublíží životnímu prostředí a nezatíží naše svědomí.

    V tomhle případě doporučujeme obrátit se na opravdu kvalitní společnosti, jejichž cílem je vyrábět zodpovědné, jednoduché, víceúčelové a kvalitní produkty. Vybrali jsme proto několik značek, které o podobný výsledek usilují. Zároveň se ovšem může jednat pouze o inspiraci, jak obohatit svůj udržitelný šatník.

    Zahalte se do recyklovaných a organických materiálů. Indigo Luna zachycuje to nejlepší z Bali

    Příkladem zodpovědné společnosti vyrábějící oblečení perfektní pro válení se na gauči, ale také jógu nebo příjemnou procházku, je Indigo Luna. Její oblečení šijí pracovníci na Bali v prostředí, které jim zaručuje bezpečné pracovní podmínky i spravedlivé odměny. Jednotlivé kousky jsou navíc vytvářené z recyklovaných nebo organických materiálů.

    Zdroj: Indigo Luna Store

    Každý z nich je navíc vyrobený ručně. Vybrat si můžete především z návrhů inspirovaných světem jógy. Vhod mohou přijít široké splývavé kalhoty, ale i pohodlný top s dlouhými rukávy. Mezi více „odvážné“, ale stále příjemné a lehké návrhy patří mini sukně, ukrývající elastické šortky, dlouhé zavazovací šaty i měkký kabátek.

    Zacvičte si s oblečením ušitým v Česku. Legíny i sportovní podprsenku najdete u Kinoko

    Společnost Kinoko je příkladem značky, která své produkty vyrábí v České republice. Její produkty tak podporují lokální ekonomiku a rovněž zajišťují spravedlivé pracovní podmínky. Značka ovšem upozorňuje na to, že používá látky z Taiwanu, Řecka nebo Itálie.

    Zdroj: Kinoko

    Důvodem je dle ní jejich vysoká kvalita, jejíž ekvivalent dosud v Česku nenalezla. Pokud hledáte nové legíny, které budete moct vytáhnout na ranní běh i procházku do přírody, jistě si u Kinoko vyberete z řady různorodých modelů. Společnost má ovšem v nabídce i spodní prádlo nebo plavky.

    Zodpovědné pohodlí najdete také u Hara. V létě vás potěší i řada pohodlného spodního prádla

    Pohodlné oblečení šetrné vůči životnímu prostředí nabízí také společnost Hara. Soustředí se především na spodní prádlo a kousky na doma. Opět na vás čeká pohodlná mini sukně nebo široké jóga kalhoty. Vybrat si můžete také z dvou druhů podprsenek, vytvářených z organického bambusu.

    Zdroj: Hara

    Kromě toho jsou jednotlivé kousky barvené přírodními barvivy, které neškodí ani vaší kůži, ani přírodě. Značka ovšem pochází z Austrálie, musíte tedy sami zvážit, zda chcete platit za potřebnou dopravu. Oblečení také musíte, podobně jako jiné organické produkty, prát pouze v ruce.

    Vhodnou alternativu spodního prádla najdete i v Česku. Vyzkoušejte Corpus Lingerie

    Pokud je vaším cílem podpořit především lokální udržitelné značky, pak vás jistě zaujme společnost Corpus Lingerie. Své udržitelné spodní prádlo totiž šije v Brně. Vytváří ho především z bambusové viskózy, smíchané s elastanem vyrobeným z bambusového úpletu.

    Zdroj: Corpus Lingerie

    Kromě ochrany životního prostředí se soustředí také na to, aby nabízela produkty opravdu pro všechny. Skvěle budou sedět kojícím maminkám, babičkám, ale i mladým ženám. Každá z nich si pak vybere střih, který vyhovuje právě jí – ať už je to asymetrická podprsenka, body nebo košilka.

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Užijte si pohodlí s udržitelnou módou. Myslete na přírodu i v kouscích „na doma“

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Jedním ze způsobů, jak i pohodlné oblečení „na doma“ nebo na cvičení a jarní procházky učinit více udržitelné, je zkrátka využít staré kousky. Obnošená trička nebo volné kalhoty snadno zakoupíte i v second handech. Pokud ale toužíte po novém přírůstku do vašeho šatníku, máme pro vás tipy na udržitelné a zodpovědné značky.

    - Reklama -

    Všichni víme, že jednou z nejlepších cest, jak šetřit přírodu, je udržovat minimalistický životní styl. Nekupovat si příliš nových kousků nebo se po nich ohlížet v obchodech, nabízejících oblečení „z druhé ruky“. Občas ovšem zatoužíme po opravdu kvalitním produktu, který neublíží životnímu prostředí a nezatíží naše svědomí.

    V tomhle případě doporučujeme obrátit se na opravdu kvalitní společnosti, jejichž cílem je vyrábět zodpovědné, jednoduché, víceúčelové a kvalitní produkty. Vybrali jsme proto několik značek, které o podobný výsledek usilují. Zároveň se ovšem může jednat pouze o inspiraci, jak obohatit svůj udržitelný šatník.

    Zahalte se do recyklovaných a organických materiálů. Indigo Luna zachycuje to nejlepší z Bali

    Příkladem zodpovědné společnosti vyrábějící oblečení perfektní pro válení se na gauči, ale také jógu nebo příjemnou procházku, je Indigo Luna. Její oblečení šijí pracovníci na Bali v prostředí, které jim zaručuje bezpečné pracovní podmínky i spravedlivé odměny. Jednotlivé kousky jsou navíc vytvářené z recyklovaných nebo organických materiálů.

    - Reklama -

    Zdroj: Indigo Luna Store

    Každý z nich je navíc vyrobený ručně. Vybrat si můžete především z návrhů inspirovaných světem jógy. Vhod mohou přijít široké splývavé kalhoty, ale i pohodlný top s dlouhými rukávy. Mezi více „odvážné“, ale stále příjemné a lehké návrhy patří mini sukně, ukrývající elastické šortky, dlouhé zavazovací šaty i měkký kabátek.

    Zacvičte si s oblečením ušitým v Česku. Legíny i sportovní podprsenku najdete u Kinoko

    Společnost Kinoko je příkladem značky, která své produkty vyrábí v České republice. Její produkty tak podporují lokální ekonomiku a rovněž zajišťují spravedlivé pracovní podmínky. Značka ovšem upozorňuje na to, že používá látky z Taiwanu, Řecka nebo Itálie.

    Zdroj: Kinoko

    Důvodem je dle ní jejich vysoká kvalita, jejíž ekvivalent dosud v Česku nenalezla. Pokud hledáte nové legíny, které budete moct vytáhnout na ranní běh i procházku do přírody, jistě si u Kinoko vyberete z řady různorodých modelů. Společnost má ovšem v nabídce i spodní prádlo nebo plavky.

    Zodpovědné pohodlí najdete také u Hara. V létě vás potěší i řada pohodlného spodního prádla

    Pohodlné oblečení šetrné vůči životnímu prostředí nabízí také společnost Hara. Soustředí se především na spodní prádlo a kousky na doma. Opět na vás čeká pohodlná mini sukně nebo široké jóga kalhoty. Vybrat si můžete také z dvou druhů podprsenek, vytvářených z organického bambusu.

    Zdroj: Hara

    Kromě toho jsou jednotlivé kousky barvené přírodními barvivy, které neškodí ani vaší kůži, ani přírodě. Značka ovšem pochází z Austrálie, musíte tedy sami zvážit, zda chcete platit za potřebnou dopravu. Oblečení také musíte, podobně jako jiné organické produkty, prát pouze v ruce.

    Vhodnou alternativu spodního prádla najdete i v Česku. Vyzkoušejte Corpus Lingerie

    Pokud je vaším cílem podpořit především lokální udržitelné značky, pak vás jistě zaujme společnost Corpus Lingerie. Své udržitelné spodní prádlo totiž šije v Brně. Vytváří ho především z bambusové viskózy, smíchané s elastanem vyrobeným z bambusového úpletu.

    Zdroj: Corpus Lingerie

    Kromě ochrany životního prostředí se soustředí také na to, aby nabízela produkty opravdu pro všechny. Skvěle budou sedět kojícím maminkám, babičkám, ale i mladým ženám. Každá z nich si pak vybere střih, který vyhovuje právě jí – ať už je to asymetrická podprsenka, body nebo košilka.

    ― Reklama ―

    Pánské tašky příští sezóny? Kraluje jim tradice a funkčnost

    Doba, kdy muž vystačil s kapsami, patří minulosti. Pánské tašky a především takzvané shoulder bags, se znovu hlásí o slovo. Na přehlídkách pro letošní podzim a zimu se objevily v tolika variacích, až působí spíše jako rozhodný návrat k základům než trend ve zkušební fázi. Zároveň však nepůsobí nostalgicky. V moderním čtení se z nich stává společník, který ví, co dělá. Designově, prakticky, i esteticky.

    Módní dům Viktor & Rolf zkoumá dualitu. Každá myšlenka má dvě strany

    Značka Viktor & Rolf opět stojí na hranici módy a konceptuálního umění. Její haute couture řada pro letošní podzim a zimu je vizuální manifestací duality. Dvou světů, jež se navzájem doplňují, zpochybňují a zrcadlí. Dvojice představila 15 černých outfitů ve dvou verzích. Jedna opulentní, přetékající barvami a dramatem, druhá naopak očištěná, strohá a minimalistická. Výsledek? Na 30 stejných a zároveň rozdílných looků.

    Móda v kostce: Rare Beauty má parfém a Victoria’s Secret se vrací na runway

    Selena Gomez posouvá svou značku Rare Beauty na novou úroveň a vydává první řadu vlastní vůně. Dario Vitale nepředstaví svůj debut pro Versace pomocí klasické show, ale prezentace. Na runway se naopak na podzim vrátí andílci Victoria's Secret. Moncler Grenoble zase s příští přehlídkou zamíří do Aspenu. Skupina Kering bojuje s propadem zisků.

    Trend, který vás posadí na zadek. Booty beauty pečuje o běžně skryté partie

    Trendy mají jedinečnou schopnost šokovat. Ať už se jedná o plyšáky Labubu zavěšené na designerských kabelkách, aplikaci lososího spermatu na obličej, či populární módu bez kalhot, internet čas od času vynoří opravdové lahůdky. Aktuálním adeptem je takzvaná booty beauty, tedy virální druh kosmetiky specializující se na zadek.

    Jak přežít tropy s elegancí? Ovládněte business dresscode i v létě

    Slunce pálí už od rána a vy víte, že vás čeká den v kanceláři. Kombinace, která v letních měsících dokáže potrápit i ty nejstylovější jedince. I v létě ale můžete zazářit s business outfity, které budou zároveň lehké a elegantní. Stačí sáhnout po správných materiálech a s několika nadčasovými kousky snadno vytvoříte vlastní letní capsule wardrobe.

    Personal branding není jen pro celebrity. Staňte se ikonou své sociální bubliny

    Být zapamatovatelný je v dospělém světě silnou zbraní. Cokoliv, v čem jste dobří, se může stát vaším poznávacím znamením. Pomůže vám v tom i takzvaný personal branding. Trend, rezonující hlavně na sociální síti TikTok, se stává nástrojem osobního projevu a může pracovat ve váš prospěch. Styl totiž sahá daleko za pouhé hranice módy.

    Móda v kostce: Kendall Jenner září pro Prada a Londýn vystaví šatník Alžběty II.

    Módní dům Prada vydal kampaň pro letošní podzim, v níž mimo jiné záři i Kendall Jenner. Návrhářka Phoebe Philo odhalila svou čtvrtou kolekci a MM6 Maison Margiela obnovil spolupráci s Dr Martens. Londýn na jaře přivítá výstavu odhalující šatník královny Alžběty II. Značka American Eagle pak za svou ambasadorku jmenovala herečku Sydney Sweeney.

    Messy girl era is back a čísla jsou na její straně. Béžová a pilates už lidi nudí

    Uhlazené účesy, skleněná pleť a outfity v odstínu ovesného mléka. Tak vypadaly trendy poslední doby, jejichž hlavní ikonou byla influencerka Hailey Bieber a právem tak získala odznáček "it girl". Clean girl era ale upadá a místo ní nastupuje takzvaná messy girl era. Společnost se v preferencích otáčí a lidé zjišťují, že chtějí život opravdu žít.

    Kylie Jenner poprvé pro Miu Miu. Podzimní kampaň boří genderové stereotypy

    Kde se archetypy potkávají se svěží perspektivou. I tak definuje Miu Miu kampaň pro letošní podzim a zimu názvem Feminities. Řada přepisuje tradiční genderové stereotypy a zažité představy o ženskosti. Kousky spojují jemnost spodního prádla s volnějším oblečením, typickým pro pánskou módu. Značka zapojila do kampaně výrazné osobnosti napříč obory, včetně Kylie Jenner, která s Miu Miu spolupracuje poprvé.

    New York zná svůj kalendář. Rýsuje obrysy fashion weeku pro jaro 2026

    Zástupci Council of Fashion Designers of America (CFDA), oficiálního pořadatele Newyorského týdnu módy, zveřejnili předběžný rozvrh očekávané události. Fashion week v polovině září představí kolekce pro jaro 2026. Svůj debut tentokrát odhalí devět návrhářů. Chybět naopak bude Marc Jacobs, Ralph Lauren, Thom Browne nebo Willy Chavarria.

    Nebaví vás Paříž, ani Miláno? Stockholm jako módní mekka severu

    Když se řekne hlavní město módy, většina z nás si automaticky vybaví lesk pařížských butiků na Rue Saint-Honoré, pompézní Galleria Vittorio Emanuele v Miláně nebo ikonické módní centrum Bergdorf Goodman v New Yorku. Ale co když vám řekneme, že skutečný klenot současné módy se skrývá o něco více na sever. A to mezi švédskými ostrovy, pod blankytným nebem Stockholmu?

    Brad Pitt se chce bavit. Herec překvapil hravou změnou stylu

    Zdá se, že na pánské módní scéně opět zazářila zhaslá hvězda. Jednašedesátiletý herec Brad Pitt v několika nedávných outfitech odhalil překvapivou změnu stylu. Klasické černé obleky a kousky ve stylu tichého luxusu vyměnil za různorodé textury, výrazné barvy a hravé kombinace. Proměnu má na svědomí mimo jiné i stylista Taylor McNeill.

    TikTok jako chytrá reklama. Beauty značkám přináší organický růst

    Platforma Spate vysledovala 10 nejpopulárnějších beauty značek, které za uplynulý rok na sociální síti TikTok zaznamenaly organický růst. Jedná se o pozornost, kterou společnosti nezískávají skrze domluvené spolupráce či placené reklamy. Uživatelé o nich jen často mluví nebo je doporučují svým sledujícím, čímž kolem nich vytvářejí potřebný "hype".

    Tajné chodby, dva miliony jahod a fresh móda. Wimbledon už dávno není jen o sportu

    Wimbledon nikdy nebyl jen o pouhém tenisu. Každý rok se travnaté kurty v londýnském All England Clubu promění v dokonalý mikrosvět s vlastními pravidly. Kromě sportovního utkání, které se řadí mezi nejdůležitější v celém roce, se jedná také o důležitou módní přehlídku a průvod mnohých tradic. Dokonce i svačina je tu ikonickým zážitkem.

    Burberry slaví známky obnovy. Značka zaznamenala zlepšující se prodeje

    Módní dům Burberry už několik sezón bojuje s nízkými prodeji a klesající poptávkou. Před rokem proto do pozice ředitele dosadil Joshe Shulman, jenž pro značku vypracoval plán na obnovu. Zdá se, že jeho snaha vrátit se zpět k britským kořenům a ikonickým produktům se vyplácí. Burberry zaznamenal ve druhém čtvrtletí zlepšující se prodeje.

    Digitální detox je nový luxus. Offline zóna může vyrůst i uvnitř bytu

    Ačkoliv jsou technologie nedílnou součástí každodenního života i práce, občas je zvuk notifikací hlasitější než vlastní myšlenky. Offline zóna ve chvíli přehlcení přichází jako symbol luxusu. Režim nerušit už není jen o vypnutí telefonu. Ideálně by měl být váš zasloužený oddych spojený s místem, kde se digitální svět na chvíli úplně zastaví.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―