Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Letošní záplava týdnů módy oficiálně začala. První přehlídky přivítalo od pátku jedno z hlavních měst módy, tedy Milán. Návštěvníky ohromila především kolekce Emporio Armani s námořnickým nádechem. S tenkou hranicí mezi městem a venkovem si zase pohrál módní dům Prada i Fendi. JW Anderson se inspiroval uměním a Sabato de Sarno potvrdil své směřování u módního domu Gucci.

    Námořnický styl je zpět. Luxusní eleganci mu vdechl Armani

    Jednou z nejúspěšnějších přehlídek uplynulého Milánského týdne pánské módy se stala ta z dílny Giorgia Armani. Oslnila mimo jiné tím, že ji návrhář vytvořil ve svých devětaosmdesáti letech. Kromě toho ale také perfektně obnovila námořnický styl. Na mola se totiž vrátil v podobě dlouhých elegantních navy kabátů, dvouřadých obleků, širokých béžových kalhot nebo námořnických čapek a šátků. Své si tak v excelentní kolekci najde každý.

    Zdroj: Emporio Armani

    Hranici mezi kanceláří a přírodou smazala Prada. Oslavuje změny ročních období

    Italský módní dům Prada tentokrát překvapil především konceptem přehlídky než jednotlivými módními kousky. Kreativní duo Miuccia Prada a Raf Simons se totiž rozhodlo soustředit na tenzi mezi životem uvnitř kanceláří a v přírodě. Tématu odpovídalo také prosklené molo odhalující podzimní spadané listy a zelený mech. V kolekci pak nechyběly klasické pracovní obleky, trendy pastelové barvy, balaclavy nebo fresh námořnické prvky.

    Zdroj: Prada

    Andersona inspiroval Kubrickův ikonický film. Do kolekce nechal prostoupit umění

    Značka JW Anderson opět odhalila nikým nečekané kousky. Tentokrát překvapila hned z několika důvodů. Tím prvním je, že se v celé kolekci neobjevily téměř jediné kalhoty. Místo toho modelové oblékli černé spodní prádlo a ladící silonky. Doplněné byly o oversized svetry nebo mikiny. Druhým překvapením pak bylo, že je pokrývaly potisky obrovských koček nebo umění z dílny Christine Kubrick. Anderson se totiž zamiloval do její tvorby, kterou objevil v Kubrickově klasickém filmu Eyes Wide Shut.

    Sabato de Sarno potvrdil své směřování. Využil „zrcadlení“ zářijové kolekce

    Nejnovější kolekce Gucci z dílny Sabato de Sarno příliš nepřekvapila. Nutno ovšem podotknout, že takový byl její záměr. Návrhář se totiž rozhodl potvrdit své směřování v čele luxusního módního domu. Vysvětlil, že pánská řada má proto odrážet tu dámskou, kterou odhalil už loni v září. Její součástí jsou proto klasické i vzorované obleky i kožené bundy sahající do pasu nebo téměř na zem. Veškerou tvorbu pak propojil lákavý burgundy odstín.

    Zdroj: Gucci

    Na hranici mezi městem a přírodou stojí i Fendi. Značka propojila tradici s modernitou

    Podobně jako Prada, také módní dům Fendi si pohrál s rozdíly mezi městem a venkovem. „Pracovala jsem s klasikou, ale dala jí moderní identitu,“ popsala návrhářka Silvia Venturini Fendi. Výrazným prvkem je ovšem také velké množství ženských elementů. Většina modelů totiž oblékla nějakou verzi sukně, kiltu nebo takzvaných skorts. Začíná být tedy čím dál víc jasné, že sukně na mužích už nejsou jen pomíjivým trendem milovníků vysoké módy.

    Zdroje: Fashion Network, WWD, HypeBeast, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Milán odstartoval letošní týdny módy. Armani ohromil námořnickým stylem a Prada chic business outfity

    ― Reklama ―

    Letošní záplava týdnů módy oficiálně začala. První přehlídky přivítalo od pátku jedno z hlavních měst módy, tedy Milán. Návštěvníky ohromila především kolekce Emporio Armani s námořnickým nádechem. S tenkou hranicí mezi městem a venkovem si zase pohrál módní dům Prada i Fendi. JW Anderson se inspiroval uměním a Sabato de Sarno potvrdil své směřování u módního domu Gucci.

    Námořnický styl je zpět. Luxusní eleganci mu vdechl Armani

    Jednou z nejúspěšnějších přehlídek uplynulého Milánského týdne pánské módy se stala ta z dílny Giorgia Armani. Oslnila mimo jiné tím, že ji návrhář vytvořil ve svých devětaosmdesáti letech. Kromě toho ale také perfektně obnovila námořnický styl. Na mola se totiž vrátil v podobě dlouhých elegantních navy kabátů, dvouřadých obleků, širokých béžových kalhot nebo námořnických čapek a šátků. Své si tak v excelentní kolekci najde každý.

    Zdroj: Emporio Armani

    Hranici mezi kanceláří a přírodou smazala Prada. Oslavuje změny ročních období

    Italský módní dům Prada tentokrát překvapil především konceptem přehlídky než jednotlivými módními kousky. Kreativní duo Miuccia Prada a Raf Simons se totiž rozhodlo soustředit na tenzi mezi životem uvnitř kanceláří a v přírodě. Tématu odpovídalo také prosklené molo odhalující podzimní spadané listy a zelený mech. V kolekci pak nechyběly klasické pracovní obleky, trendy pastelové barvy, balaclavy nebo fresh námořnické prvky.

    Zdroj: Prada

    Andersona inspiroval Kubrickův ikonický film. Do kolekce nechal prostoupit umění

    Značka JW Anderson opět odhalila nikým nečekané kousky. Tentokrát překvapila hned z několika důvodů. Tím prvním je, že se v celé kolekci neobjevily téměř jediné kalhoty. Místo toho modelové oblékli černé spodní prádlo a ladící silonky. Doplněné byly o oversized svetry nebo mikiny. Druhým překvapením pak bylo, že je pokrývaly potisky obrovských koček nebo umění z dílny Christine Kubrick. Anderson se totiž zamiloval do její tvorby, kterou objevil v Kubrickově klasickém filmu Eyes Wide Shut.

    Sabato de Sarno potvrdil své směřování. Využil „zrcadlení“ zářijové kolekce

    Nejnovější kolekce Gucci z dílny Sabato de Sarno příliš nepřekvapila. Nutno ovšem podotknout, že takový byl její záměr. Návrhář se totiž rozhodl potvrdit své směřování v čele luxusního módního domu. Vysvětlil, že pánská řada má proto odrážet tu dámskou, kterou odhalil už loni v září. Její součástí jsou proto klasické i vzorované obleky i kožené bundy sahající do pasu nebo téměř na zem. Veškerou tvorbu pak propojil lákavý burgundy odstín.

    Zdroj: Gucci

    Na hranici mezi městem a přírodou stojí i Fendi. Značka propojila tradici s modernitou

    Podobně jako Prada, také módní dům Fendi si pohrál s rozdíly mezi městem a venkovem. „Pracovala jsem s klasikou, ale dala jí moderní identitu,“ popsala návrhářka Silvia Venturini Fendi. Výrazným prvkem je ovšem také velké množství ženských elementů. Většina modelů totiž oblékla nějakou verzi sukně, kiltu nebo takzvaných skorts. Začíná být tedy čím dál víc jasné, že sukně na mužích už nejsou jen pomíjivým trendem milovníků vysoké módy.

    Zdroje: Fashion Network, WWD, HypeBeast, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Prada chce druhou šanci. Indické sandály vyrobí s lokálními řemeslníky

    Napodobeniny designových triček s odřeným logem nebo rádoby luxusní kabelky z levné kůže (bohužel) představují neodmyslitelnou součást odvrácené stránky módy. Že k inspiraci bez uznání původního zdroje přistoupí i Prada však čekal málokdo. Módní dům nyní doufá, že své jméno očistí. Kulturní apropriaci indických sandálů hodlá napravit oficiální spoluprací.

    Closer look na Chanel Métiers d’Art 2026. Blazy se opět ukázal v nejlepším kabátu

    Show Chanel Métiers d’Art 2026 v New Yorku přinesla pohled, který si říká o zpomalení a soustředění. Druhá kolekce od Matthieu Blazy pro módní dům Chanel působí sebevědomě a přesně. Místo okázalého vyprávění staví na detailech, gestech a vrstveném čtení. Každý look funguje jako samostatná kapitola i součást širší kompozice. A v této koncentraci spočívá její síla.

    Lunární nový rok 2026 hraje Burberry do karet. Definuje ho znamení koně

    Konec roku předznamenává také začátek něčeho nového. Módní dům Burberry proto hledí vpřed a již nyní vítá lunární nový rok 2026. Vydal proto speciální kolekci věnovanou znamení koně, které nadcházející měsíce definuje. Symbol tentokrát hraje britské značce do karet, jelikož ladí s jejím historickým logem jezdce. Právě to značí většinu kousků nejnovější řady.

    Luxury Insights: Jak vypadá špičkový ranč? Tom Ford čerpá z Divokého západu 

    Ranč Cerro Pelon Toma Ford je rozhodně místo, kde by každý chtěl strávit alespoň pár hodin svého života. Atmosféra velkolepého domu připomíná futuristický Divoký západ a vyzývá návštěvníky skočit do sedla a uhánět do zapadajícího slunce. Tato luxusní residence se rozléhá v Novém Mexiku a je nyní v rukou anonymního majitele. Jak takový luxus vypadá? 

    Styl v rádoby nudném kabátu? Odstín Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone barvou roku 2026. Na první pohled působí jako čistě bílá, ve skutečnosti ale obsahuje jemné teplé i studené podtóny, díky kterým je harmonická a vyvážená. Patří do rodiny bílých odstínů, které v nás vyvolávají pocit nového začátku. Outfity v této barvě přitom rozhodně nemusí působit nudně. Díky práci s texturou materiálů, propracovanému střihu a jemným detailům se z Cloud Dancer stává výrazný a elegantní prvek, jenž vynikne i bez barevných kontrastů.

    Móda v kostce: Louis Vuitton má novou tvář a Sabato De Sarno napsal knihu

    Louis Vuitton rozšiřuje svůj arzenál hvězdných tváří. Za nejnovější ambasadorku jmenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila také partnerství s legendárním závodem Formule 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydává pre-fall 2026 řadu plnou ikonických Rockstud detailů a Met Gala 2026 zná své spolupředsedy. Návrhář Sabato De Sarno vydává knihu o Neapoli.

    Vánoční dress code dle módních domů. Jak by vás oblékl Chanel nebo Dior? 

    Vánoce už nesměle klepou na dveře a přípravy jedou na plné obrátky. Sváteční sezóna je jako stvořená k tomu, obléknout si outfity, které zvýrazní vaši jedinečnost a osobitý styl, či u štědrovečerního stolu dokonce na chvilku umlčí překvapené prarodiče. Každý rok přicházejí módní domy s novými trendy, jež udávají tón vánočnímu dress code a inspirují nás k tomu, abychom se během svátků cítili výjimečně.

    Vánoční wishlist vašeho oblíbeného magazínu je tu. Nové tváře, nové touhy, stejně velké sny

    Rok 2025 už má sbaleno a my opět sedíme nad seznamy přání, které se tváří nenáročně, ale ve skutečnosti by přivedly k pláči nejednoho elfího účetního. Redakce se promíchala, omladila, rozšířila a s ní se proměnily i naše dárkové ambice. Udělejte si pohodlí, realita počká. Tady je náš vánoční wishlist, v němž se opět potvrzuje, že kreativita je krásná... ale taky drahá.

    TikTok Highlights: Zimní nehty zdivočely. Hailey Bieber boří tradici

    Influencerka a podnikatelka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží příliš na tom, jaký odstín tvářenky, očních stínů nebo rtěnky zvolí. Svou možná původně i bezmyšlenkovitou volbou odstartuje nový virální trend. Výjimkou nejsou ani její zimní nehty, které vyzývají tradici na souboj. Jemné třpytky nebo uhlazený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvířecím potiskem.

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    Nejkrásnější vánoční stromky Claridge’s. Znáte tradici svátečního Londýna?

    Vánoční stromky Claridge’s patří k nejkrásnějším londýnským momentům prosincové sezóny. Každý rok přetváří hotelové lobby instalace, jež přináší noblesu, fantazii a velkorysou kreativitu. Strom vždy získá podobu připomínající couture objekt a pracuje s prostorem stejně přirozeně jako šperk s tělem. Hosté přicházejí za atmosférou, která v sobě nese jasný rukopis světového návrháře. Claridge’s tak každé Vánoce startuje období, které ovlivňuje vkus i očekávání celého Londýna.

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Chappell Roan zkouší novou roli. Svou tvář propůjčí MAC Cosmetics

    Popová hvězda Chappell Roan mění směr. Poté, co prohlásila, že svou tvář nepropůjčí žádné známé značce, překvapila nečekaným oznámením. Stala se totiž novou ambasadorkou MAC Cosmetics. Mezi důvody, proč změnila názor, zpěvačka uvedla sdílené hodnoty a dlouhodobou podporu, jež společnost věnuje LGBTQI+ komunitě již od svého založení v 80. letech.

    Pro nádobí až do Dubaje? Martha Stewart zve do nových butiků

    Dubaj opět potvrzuje schopnost přitahovat světové ikony. Tentokrát vítá ženu, která proměnila každodenní život v estetickou disciplínu. Martha Stewart otevřela své první samostatné obchody právě v této metropoli. Daleko od amerických předměstí, kde její značka vznikla. Do prostoru, kde se luxus chápe jako životní taktika, přináší svět poctivě navrženého domova.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―