Nedávný report platformy WWD poukazuje na to, že by se letošní rok mohl stát velkou šancí pro obchodování na sociálních sítích. V současnosti se na nich ovšem značkám nedaří tak, jak by si přály. Studie společnosti AiBuy totiž ukázala, že zástupci mileniálů i generace Z jsou vůči nákupům přes YouTube, Instagram nebo TikTok nadále skeptičtí.
Sociální sítě jsou v současnosti nevyužitým potenciálem značek, které usilují o hlubší přímé on-line spojení se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, jaké množství času na platformách jako Instagram, TikTok nebo YouTube jejich uživatelé stráví se jedná o skvělou příležitost, jak dostat produkty do jejich podvědomí. Studie společnosti AiBuy ovšem odhalila, že jsou k takovému počinu zákazníci stále skeptičtí.
Výzkum s názvem 2023 Social Media Shopping provedla firma Censuswide, která zpovídala na tisíc dospělých uživatelů sociálních sítí ve Spojených státech amerických. Mimo jiné odhalila, že 52 procent tamních zástupců generace Z i mileniálů své vysněné produkty nenakupují na platformách sociálních médií. Asi třetina respondentů pak vysvětlila, že nejméně ze všech sítí důvěřuje TikToku.
A recent report by AiBuy reveals a distrust among social commerce but looks at potential growth through transparency and targeted strategies.https://t.co/uw1Y1NYdvk
— Microsoft Shopping (@MicrosoftShops) January 9, 2024
Nedávný report platformy WWD přitom předpověděl, že se letošní rok stane tím, ve kterém se nákupy na sociálních sítích stanou novou normou. Výzkum společnosti AiBuy se proto snaží odhalit důvody trvajícího skepticismu, aby tak značkám pomohly zakrýt současnou mezeru v on-line prodejích. „Koncept přímého nákupu přes sociální sítě je nadále poměrně nový. Není tedy divu, že nadále vidíme jistý odpor,“ vysvětlit šéf AiBuy Randy Bapst.
Nedostatek regulace a recenzí i nejasné podmínky vrácení. Značky musí usilovat o transparentnost
Šanci mohou značky najít například v objevu, že 45 procent uživatelů sociálních médií ve Spojených státech amerických je případným nákupům přes zmíněné platformy otevřených. Společnosti se tak musí zaměřit především na jejich obavy. Asi 63 procent účastníků výzkumu vysvětlilo, že je odrazují případné podvody a falešní obchodníci. Na 57 procent zpovídaných zase odrazuje nutnost sdílet přes sociální sítě osobní informace.
Mezi další obavy patří nedostatek recenzí, nejasné podmínky případného vrácení nebo chybějící regulace. Transparence je proto hlavní hodnota, na kterou se budou muset značky letos zaměřit. Nákupy na sociálních médiích totiž nadále lákají svou rychlostí a jednoduchostí, ale také možností nečekaně objevit ten perfektní kousek. Především Instagram pak tvoří dokonalý nástroj na to, jak zákazníky vizuálně zaujmout.
Zdroj: WWD, PYMNTS, Chain Store Age, X, YouTube