Více
    Redakce

    Od prosince bude v Kostýmním institutu Metropolitního muzea umění v New Yorku k vidění na 80 návrhů nejdůležitějších návrhářek historie. Výstava Women Dressing Women chce světu představit méně i více známou tvorbu, která měnila svět módy.

    Návštěvníci připravované výstavy s názvem Women Dressing Women, tedy Ženy oblékající ženy, odhalí práci méně známých, ale i proslulých návrhářek. Jejím cílem je totiž fanoušky módy seznámit s tím, jak ženy v minulosti ovlivňovaly svět módy. Pokrýt proto hodlá jejich tvorbu od začátku 20. století až do současnosti. Zároveň si ale klade za úkol ukázat, jak módní průmysl pomohl ženy emancipovat, jelikož jim nabídl sociální, finanční i kreativní samostatnost.

    Od 7. prosince tak bude v newyorském Kostýmním institutu Metropolitního muzea umění k vidění na 80 designů různých návrhářek. Výstava se pak dělí na čtyři hlavní části, a to anonymitu, viditelnost, působení a absenci. Návštěvníci totiž hned po vstupu do exhibice uvidí kousky těch návrhářek, které konaly svou práci bez jakékoli větší pozornosti módního světa. Byly to tedy průkopnice pozdějších už mnohem více proslulých návrhářek.

    Další části výstavy pak přiblíží, jak se móda postupně prolnula s politickým vyjádřením sebe sama. Takovou proměnu zachytí různé návrhy z doby 60. let až po současnost. Mezi méně známé představené návrhářky pak patří například Adèle Henriette Nigrin Fortuny, Isabel Toledo, Yeohlee Teng nebo Autumn Randolph. Doplní tak kousky od slavnějších návrhářek, jako je Claire McCardell, Miuccia Prada, Madeline Vionnet, Vivienne Westwood, Gabriela Hearst nebo Rei Kawakubo.

    Nová výstava hodlá vyzdvihnout různorodost a pluralitu vlivných návrhářek minulého i současného století

    Příkladem „opomenuté“ návrhářky je mimo jiné také Ann Lowe, která je známá jako „nejlépe střežené tajemství společnosti“. V polovině minulého století se ovšem stala první celostátně známou návrhářkou tmavé barvy pleti ve Spojených státech amerických. Přesto zůstala její tvorba po většinu doby její kariéry neoceněná. Mezi více moderní a futuristické návrhářky výstavy pak patří Iris Van Herpen, Norma Kamali, Jamie Okuma, Simone Rocha nebo Marine Serre.

    „Doufáme, že výstava rozvine důležité konverzace mezi našimi návštěvníky a tvorbou představovaných návrhářek. Zdůraznit by měly především pluralitu a různorodost příspěvků žen do módního průmyslu,“ okomentovala výstavu přidružená kurátorka Kostýmního institutu Mellissa Huber. Podle hostující kurátorky výstavy Karen Van Godtsenhoven je cílem výstavy rovněž vyzdvihnout mezigenerační rozhovory mezi různými návrhářkami.

    Zdroje: WWD, DScene, MET Museum, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Kostýmní institut věnuje výstavu návrhářkám. Oslaví jejich vliv na historii módy i emancipaci

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Od prosince bude v Kostýmním institutu Metropolitního muzea umění v New Yorku k vidění na 80 návrhů nejdůležitějších návrhářek historie. Výstava Women Dressing Women chce světu představit méně i více známou tvorbu, která měnila svět módy.

    - Reklama -

    Návštěvníci připravované výstavy s názvem Women Dressing Women, tedy Ženy oblékající ženy, odhalí práci méně známých, ale i proslulých návrhářek. Jejím cílem je totiž fanoušky módy seznámit s tím, jak ženy v minulosti ovlivňovaly svět módy. Pokrýt proto hodlá jejich tvorbu od začátku 20. století až do současnosti. Zároveň si ale klade za úkol ukázat, jak módní průmysl pomohl ženy emancipovat, jelikož jim nabídl sociální, finanční i kreativní samostatnost.

    Od 7. prosince tak bude v newyorském Kostýmním institutu Metropolitního muzea umění k vidění na 80 designů různých návrhářek. Výstava se pak dělí na čtyři hlavní části, a to anonymitu, viditelnost, působení a absenci. Návštěvníci totiž hned po vstupu do exhibice uvidí kousky těch návrhářek, které konaly svou práci bez jakékoli větší pozornosti módního světa. Byly to tedy průkopnice pozdějších už mnohem více proslulých návrhářek.

    Další části výstavy pak přiblíží, jak se móda postupně prolnula s politickým vyjádřením sebe sama. Takovou proměnu zachytí různé návrhy z doby 60. let až po současnost. Mezi méně známé představené návrhářky pak patří například Adèle Henriette Nigrin Fortuny, Isabel Toledo, Yeohlee Teng nebo Autumn Randolph. Doplní tak kousky od slavnějších návrhářek, jako je Claire McCardell, Miuccia Prada, Madeline Vionnet, Vivienne Westwood, Gabriela Hearst nebo Rei Kawakubo.

    - Reklama -

    Nová výstava hodlá vyzdvihnout různorodost a pluralitu vlivných návrhářek minulého i současného století

    Příkladem „opomenuté“ návrhářky je mimo jiné také Ann Lowe, která je známá jako „nejlépe střežené tajemství společnosti“. V polovině minulého století se ovšem stala první celostátně známou návrhářkou tmavé barvy pleti ve Spojených státech amerických. Přesto zůstala její tvorba po většinu doby její kariéry neoceněná. Mezi více moderní a futuristické návrhářky výstavy pak patří Iris Van Herpen, Norma Kamali, Jamie Okuma, Simone Rocha nebo Marine Serre.

    „Doufáme, že výstava rozvine důležité konverzace mezi našimi návštěvníky a tvorbou představovaných návrhářek. Zdůraznit by měly především pluralitu a různorodost příspěvků žen do módního průmyslu,“ okomentovala výstavu přidružená kurátorka Kostýmního institutu Mellissa Huber. Podle hostující kurátorky výstavy Karen Van Godtsenhoven je cílem výstavy rovněž vyzdvihnout mezigenerační rozhovory mezi různými návrhářkami.

    Zdroje: WWD, DScene, MET Museum, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Značka Oishii posouvá hranice luxusu. Nabízí exkluzivní virální jahody

    Sociální sítě v posledních měsících zaplavila videa uživatelů, jež s nečekaným očekáváním pojídají jahody. Jedná se totiž o luxusní balení osmi plodů z dílny značky Oishii, za které mnozí zaplatí až 12 dolarů. Lákavé jsou především díky svému až dystopicky perfektnímu tvaru, barvě a vůni. Pěstované jsou po celý rok ve vertikálních farmách.

    Giorgio Armani zemřel. Nechává za sebou legendární módní dědictví

    Módní svět truchlí. Ve čtvrtek zemřel ikonický italský návrhář Giorgio Armani, a to ve věku 91 let. Zanechal tak za sebou legendární dědictví, které přepsalo módní historii. Svět poprvé uchvátil svou dokonalou balancí mezi elegantními pánskými návrhy a bohatými haute couture kolekcemi. Jeho stejnojmenná značka letos oslavila 50. narozeniny.

    Když se taška změní v bagetu. Baguette kabelky definují aktuální trendy

    Tašky, které dříve stavěly na pevné konstrukci a objemu, se najednou natahují do delší a nižší linie. Baguette kabelky se stávají symbolem, jenž nezatěžuje, ale působí přirozeně a svižně. Minimalistické pojetí otevírá nové možnosti stylingu a zároveň dodává ikonickým modelům čerstvou energii. Připomíná nám, že krása tkví v detailu, a že i jednoduchá kabelka může mít proporce hodné složité architektury.

    Jak na pánský krém? Průvodce, který ušetří suchou pleť i experimenty

    Krém je základní kámen jakékoliv péče o pleť, ať už se jedná o muže, nebo ženy. Jenže zatímco někomu vyhovuje lehký gel, jiný potřebuje hutnou variantu, která zvládne i drsnější podmínky. Přidáme-li k tomu rozdílné typy pleti, tedy mastnou, suchou nebo citlivou, je jasné, že univerzální recept prostě neexistuje. Jak tedy na co nejsnadnější výběr?

    Podzim podle Ann Demeulemeester. Nabízí neorganizovaný chaos

    Kreativní ředitel Ann Demeulemeester, Stefano Gallici, v kolekci FW25 ukazuje, že nové období může být temné, rozcuchané a zprvu neuspořádané. Přesto v sobě však nese zvláštní krásu. Ať už jde o vrstvy otrhané látky, kůži, nebo kabáty s asymetrickými liniemi. Černá absorbuje emoce a dává jim konkrétní tvar, zatímco světlo proniká skrze bílé akcenty, objevující se jako záblesk naděje.

    Móda v kostce: Tom Ford naverboval Tildu Swinton a Pomellato chystá výstavu

    Giorgio Armani promluvil o budoucnosti svého módního domu a naznačil plán pro svůj odchod. Značka Brunello Cucinelli oznámila slibné výsledky z prvního pololetí a Tom Ford naverboval Tildu Swinton pro propagaci vůně Black Orchid Reserve. Exhibice Louvre Couture zase dosáhla milníku milionu návštěvníků a Pomellato chystá výstavu.

    Ze schůzky rovnou do baru. Prostorná kabelka pojme celé království

    Den strávený v kanceláři často neladí s balením nalehko. Notebook, diář, krabička s obědem, kosmetická taštička a případný drobný nákup se nevlezou do každé trendy tašky. Prostorná kabelka je proto must have pro všechny ženy, které chtějí vypadat přes den stylově, ale zároveň mít za každé situace vše důležité neustále po ruce.

    Luxusní průmysl se vrací ke kořenům. Cílí jen na nejbohatší

    Poslední roky se zdálo, že se luxusní průmysl otevřel širšímu publiku. Značky se soustředily na zákazníky z řad Gen Z a na ty, kteří si chtěli jednou za čas dopřát kabelku nebo boty s ikonickým logem. Pravidla se však mění. Zpomalující trh a ochlazení poptávky přinutily módní domy přehodnotit strategii. Pozornost patří opět těm, pro něž luxus není jen občasným zážitkem, ale běžnou rutinou.

    Podzimní chmury zažene relax. Utečte do luxusních vinařských hotelů

    Konec léta nemusí nutně znamenat konec odpočinku. Pokud se obáváte podzimních chmur, zažeňte je perfektní dovolenou v jednom z nejlepších evropských vinařských hotelů. Nejen, že vás čeká relax daleko od rušných měst, přivítá vás také sklenka delikátního vína, a často i útulné prostory specializovaných spa a michelinských restaurací.

    Film Marty Supreme zpečetil trend 50. let. Z módy však nikdy nevyšel

    Klasická 50. léta a chystaný snímek Marty Supreme dokazují, že návraty do minulosti nikdy nevyjdou z trendu. Móda miluje nostalgii a uplynulé roky ukázaly, že retro vlnu lze vždy reinterpretovat. Trend „Eclectic Grandpa“ přinesl pletené svetry, široké kalhoty a dandy estetiku starosvětských dědečků. Styl tak otvírá dveře k hlubší inspiraci, a to i díky filmu s Timothée Chalamet.

    Cristiano Ronaldo překvapil zásnubním prstenem. Posouvá hranice luxusu

    O prstenu, kterým požádal Cristiano Ronaldo partnerku Georginu Rodríguez o ruku, mluví celý svět. Oválný diamant o váze až 45 karátů s odhadovanou hodnotou v milionech dolarů nejen symbolizuje jejich téměř desetiletou lásku, ale také posouvá hranice luxusu. Šperk vznikl v dílně španělského klenotníka Damaso Martínez.

    Znáte módní mistryni Sarah Burton? Značkám dává extrémní estetickou sílu

    Sarah Burton je módní fenomén, který působí téměř magicky. Umí přenášet tradici do přítomnosti s takovým citem, že zaujme odborníky i ty, kteří by jinak módní svět neřešili. Síla její práce nespočívá v efektních dozvucích, ale preciznosti, emocích a tajné alchymii mezi minulostí a budoucností. Nyní módní dům Givenchy nevěřícně sleduje, jaká tajemství vyplouvají z jejího rukopisu na povrch.

    Kofein pronikl do módy. Oblečte espresso martini či matchu

    Hutné aroma právě uvařené kávy, hluboké odstíny hnědé a drobná tečka ovesného mléka. Přesně takový dojem vyvolávají outfity inspirované populárními kofeinovými nápoji. Jejich trend oznámil ve svém nejnovějším reportu Pinterest. Ponořte se na podzim do looků připomínajících odvážné espresso martini nebo o něco jemnější matchu.

    Maison Margiela má první hvězdnou tvář. Značku oblékla Miley Cyrus

    Proslulý návrhář Martin Margiela postavil svůj módní dům na anonymitě. Vyhýbal se rozhovorům a po své smrti přenechal chod své společnosti neznámému týmu designérů. Také proto značka až dosud nikdy nenajala hvězdnou tvář. Zdá se ovšem, že doba se mění. První ambasadorkou Maison Margiela se stala Miley Cyrus.

    Trend, který konečně vydrží? Fibremaxxing vynesl do výšin vlákninu

    Sociální síť TikTok vytvořila další ze svých nikdy nekončících trendů. Fenomén v podobě #fibremaxxing nabádá k vyšší konzumaci vlákniny. Upozorňuje tak na to, co mnozí výživoví poradci věděli už dávno. Většina populace nekonzumuje dostatek ovoce, zeleniny, luštěnin či semínek. Je možné, že virální hashtag pro jednou jen tak nezmizí?

    Tired Girl dává únavě zelenou. Nabízí autenticitu, či další prchavý trend?

    Tmavé kruhy pod očima, černá linka a jemně růžové rty. Přesně tak vypadá nový populární make-up look s názvem Tired Girl. Inspirací je mu hlavně postava Wednesday Addams, jeho rostoucí oblibu má ale na svědomí také sílící touha po autenticitě. Nabízí "unavený" vzhled úlevu od požadavků společnosti, nebo se jedná o další mikro trend?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―