Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Ve své podzimní kampani se italská módní společnost Ferragamo rozhodla ukázat své propojení s Florencií. Zahájila totiž spolupráci s tamní světoznámou galerií umění Uffizi. Zveřejnila proto kampaň kombinující renesanční umění a nejnovější módní kousky.

    Italské město Florencie je neodmyslitelně spjato i s uměním, kterou tato ikonická doba vytvořila. Také proto kdysi přitahovalo návrháře Salvatore Ferragamo, když se v něm ve 20. letech minulého století rozhodl usídlit. Známá luxusní značka se proto ve své podzimní kampani rozhodla vzdát hold renesanci, umění i módě. Zahájila tak spolupráci se světoznámou galerií umění Uffizi ve Florencii.

    Jedná se totiž o jedno z historicky prvních moderních muzeí, které se v 18. století otevřelo také veřejnosti. Do té doby měly totiž přístup k umění pouze ty nejvyšší vrstvy. Společnost Ferragamo se chtěla navrátit k myšlence renesance a vyzdvihnout její kontrast se současnou moderní dobou. Před slavné obrazy z 15. a 16. století proto postavila modelky oblečené do nejnovější kolekce kreativního ředitele Maximiliana Davis.

    Fotografie ke kampani nafotil newyorský fotograf Tyler Mitchell. Do některých ze svých děl dokonce zakomponoval sám sebe. Přál si totiž zachytit atmosféru italské „bottega“, tedy umělecké dílny. Kompozici proto vymyslel tak, aby zahrnovala nejen modelky, cenné obrazy a nejnovější módní kousky, ale také jeho samotného, zabraného do své práce. „Renesance je vrytá do Florencie a Florencie zase do Ferragamo,“ popsala pak kampaň značka.

    Renesance vystihuje nejen Florencii, ale také život samotného Ferragama

    Módní společnost chtěla vyzdvihnutím renesance zároveň odkázat na svůj vlastní příběh. Návrhář Ferragamo totiž pocházel z poměrně chudých poměrů, po cestě do Spojených států amerických a následném návratu do Itálie se ovšem proměnil v ikonu tehdejší doby. „Dávalo nám smysl uchopit kolébku renesance jako náš spirituální domov a vyzdvihnout tak při odhalení kolekce hlubokého uměleckého ducha Florencie,“ vysvětlil kreativní ředitel firmy.

    Součástí týmu na fotkách proto také nejsou pouze modelky, ale i zpěvačka, hudebník nebo kreativní konzultantka. Značka tím chtěla poukázat na propojenost umění v době renesance. Mezi představené umělce renesančních děl patří například Botticelli, Paolo Veronese, Francesco Granacci, Giotto nebo Giorgio Vasari. Značce Ferragamo se tak podařilo nejen originálně zachytit nejnovější podzimní kolekci, ale také trvající dialog mezi minulostí a přítomností.

    Zdroje: WWD, DScene, HypeBeast, Twitter, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Značka Ferragamo oslavuje renesanci. V podzimní kampani prolnula umění s nejnovějšími návrhy

    ― Reklama ―

    Ve své podzimní kampani se italská módní společnost Ferragamo rozhodla ukázat své propojení s Florencií. Zahájila totiž spolupráci s tamní světoznámou galerií umění Uffizi. Zveřejnila proto kampaň kombinující renesanční umění a nejnovější módní kousky.

    Italské město Florencie je neodmyslitelně spjato i s uměním, kterou tato ikonická doba vytvořila. Také proto kdysi přitahovalo návrháře Salvatore Ferragamo, když se v něm ve 20. letech minulého století rozhodl usídlit. Známá luxusní značka se proto ve své podzimní kampani rozhodla vzdát hold renesanci, umění i módě. Zahájila tak spolupráci se světoznámou galerií umění Uffizi ve Florencii.

    Jedná se totiž o jedno z historicky prvních moderních muzeí, které se v 18. století otevřelo také veřejnosti. Do té doby měly totiž přístup k umění pouze ty nejvyšší vrstvy. Společnost Ferragamo se chtěla navrátit k myšlence renesance a vyzdvihnout její kontrast se současnou moderní dobou. Před slavné obrazy z 15. a 16. století proto postavila modelky oblečené do nejnovější kolekce kreativního ředitele Maximiliana Davis.

    Fotografie ke kampani nafotil newyorský fotograf Tyler Mitchell. Do některých ze svých děl dokonce zakomponoval sám sebe. Přál si totiž zachytit atmosféru italské „bottega“, tedy umělecké dílny. Kompozici proto vymyslel tak, aby zahrnovala nejen modelky, cenné obrazy a nejnovější módní kousky, ale také jeho samotného, zabraného do své práce. „Renesance je vrytá do Florencie a Florencie zase do Ferragamo,“ popsala pak kampaň značka.

    Renesance vystihuje nejen Florencii, ale také život samotného Ferragama

    Módní společnost chtěla vyzdvihnutím renesance zároveň odkázat na svůj vlastní příběh. Návrhář Ferragamo totiž pocházel z poměrně chudých poměrů, po cestě do Spojených států amerických a následném návratu do Itálie se ovšem proměnil v ikonu tehdejší doby. „Dávalo nám smysl uchopit kolébku renesance jako náš spirituální domov a vyzdvihnout tak při odhalení kolekce hlubokého uměleckého ducha Florencie,“ vysvětlil kreativní ředitel firmy.

    Součástí týmu na fotkách proto také nejsou pouze modelky, ale i zpěvačka, hudebník nebo kreativní konzultantka. Značka tím chtěla poukázat na propojenost umění v době renesance. Mezi představené umělce renesančních děl patří například Botticelli, Paolo Veronese, Francesco Granacci, Giotto nebo Giorgio Vasari. Značce Ferragamo se tak podařilo nejen originálně zachytit nejnovější podzimní kolekci, ale také trvající dialog mezi minulostí a přítomností.

    Zdroje: WWD, DScene, HypeBeast, Twitter, YouTube

    ― Reklama ―

    Dámské hodinky pod stromeček? Darujte moment, který trvá celý rok

    V prosinci se svět zpomalí přesně ve chvíli, kdy žena rozváže vánoční stuhu. Uvnitř dárku se objeví předmět, který na nic nečeká. Jemné kovové články sklouznou do dlaně a studený povrch pouzdra kontrastuje s všudypřítomným teplem. Dámské hodinky v tom okamžiku získají vlastní život. Zacvaknou se na zápěstí a přenesou pozornost k detailu, jenž určuje rytmus dnů i večerů. Ne jako symbol, ale spíše jako přesný tón sjednocující křehký sváteční okamžik.

    Móda v kostce: Skims vyráží do hor s The North Face a Miu Miu je značkou roku

    Společnost Skims vrací na scénu svou úspěšnou spolupráci s The North Face. Novou kolekci představil i Ralph Lauren, tentokrát ji ovšem věnoval americkým olympijským sportovcům. Nike odhalil model Air Force 1 Bouclé, odkazující na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslaví Vánoce s luxusním koktejlovým setem a Miu Miu je dle platformy Lyst značkou roku.

    Shay Mitchell uvádí dětskou kosmetiku Rini. Je rozkošná, nebo nebezpečná? 

    Herečka Shay Mitchell uvedla na trh kosmetickou řadu Rini, která okamžitě vzbudila smíšené reakce. Produkty jsou totiž určeny výhradně pro děti od 3 do 12 let. Řada proto rozdělila internet. Je doopravdy nutné, aby děti od tak ranného věku pečovaly o svou pleť, nebo jde jen o další marketingový tah? Rini se stává jedním z nejdiskutovanějších debutů roku. 

    Rekapitulace místo přátelství. Past jménem catch-up přechází z TikToku do reality

    Na TikToku frčí videa typu „let’s catch up“, v nichž tvůrci shrnují svůj život do pár minut. Jenže kultura rychlých updatů se nenápadně přesouvá i do offline světa. Přátelství dospělých se mění v sérii „catch-up schůzek“, které připomínají malé status meetingy víc než chvíle opravdového propojení. A právě sociální síť TikTok trend nejen pojmenovala, ale i normalizovala.

    Generace Z propadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z běžných self-care pomocníků se v očích generace Z stává speciální sběratelský předmět. Ať už díky rozlišným značkám, nespočtu vůní měnících se s každou sezónou, nebo limitovaným edicím, klasický peeling přitahuje v koupelně čím dál větší pozornost. Stal se z něj drobný záblesk světa luxusu, který nabízí okamžité uspokojení a komercí podpořený pocit sebelásky.

    Módní rok kulminuje. Konec roku zpečetilo předávání Fashion Awards

    První prosincové pondělí předznamenalo rychle se blížící konec letošního roku. Odstartovalo ho slavnostní předávání Fashion Awards, tradičně pořádané British Fashion Council Foundation. Módní svět tak řádně ocenil největší ikony definující rok 2025. Patří mezi ně mimo jiné návrháři jako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner nebo modelka Anok Yai.

    Dreaming Eli učí sexy sebelásce. Módní nováček dobývá Londýn

    Dreaming Eli patří k nejvýraznějším novým hlasům londýnské módní scény. Značka dobyla London Fashion Week svou kolekcí, kterou připravila pro jaro 2026. Její tvorba propojuje jemnost s drsností, zranitelnost se silou a experiment s romantikou. Svou jedinečností si zajistila pozornost módních kritiků a stabilní místo na světově proslulém týdnu módy.

    Chanel obléká rappera. Novým ambasadorem značky je A$AP Rocky

    Herečka Margaret Qualley a rapper A$AP Rocky čeká hvězdná svatba. Alespoň v alternativním vesmíru Chanel. Módní dům odhalil krátké video z dílny režiséra Michela Gondry, v němž slavného hudebníka představuje jako svého nejnovějšího ambasadora. Zároveň se jedná o teaser k chystané show s názvem Métiers d’Art, kterou v úterý 2. prosince přivítá New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Oba velikáni formují budoucnost luxusu

    LVMH i Kering vstupují do nové etapy růstu. Skupiny formující tvář globálního luxusu posouvají portfolia směrem k budoucnosti. LVMH sází na čerstvé talenty a řemeslné mistrovství. Kering buduje investiční jednotku, jež mapuje značky, technologie i subkulturní směry. Oba giganti sledují proměnu zákazníka a reagují s vizí přesahující hranice tradičního luxusu.

    Šaty už nestačí. Elie Saab přetváří sny v luxusní rezidence z betonu a zlata

    Značka Elie Saab rozšiřuje svůj vytříbený estetický svět. Představila projekt Stellar by Elie Saab, první značkový rezidenční komplex na ostrově Yas v Abú Dhabí. Tímto krokem navazuje na svou globální expanzi do segmentu luxusních nemovitostí. Stopy její značky lze nalézt po celém světě, od Karibiku přes Maledivy až po švýcarské Alpy, stejně jako na nedávno uvedené debutové jachtě Elie Saab.

    Příběh touhy a vzdoru. Vivienne Westwood probouzí k životu mangu NANA

    Milovnící anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala podzimní překvapení plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvořila kolekci, jež se inspirovala slavnými japonskými manga komiksy. Spolupráce, která propojuje melancholii tokijských nocí s nezkrotným britským duchem, oživuje šperky, látky i siluety, jež v manze vypráví o svobodě, touze a vzdoru.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Čepice, které prolomí zimní prokletí. Tu správnou už nesundáte

    Zimní sezona znovu otevírá otázku, proč pletené čepice často působí únavněji než samotné mrazivé počasí. Mnoho tváří pod nimi ztratí proporce, linku čelisti i sebevědomý výraz. Móda však nabízí alternativy, jež pracují s architekturou hlavy mnohem chytřeji a dávají outfitu novou vertikálu. Struktura, historie, elegance a dramatický tvar dokáží proměnit běžné vrstvení ve skutečný styling. Není divu, že módní domy sázejí na čepice rámující obličej jako šperk, ne jako zimní nutnost.

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy Military trend se z podzimních přehlídek přelévá do každodenní módy s takovou razancí, že si podmaňuje i fast fashion řetězce. Siluety inspirované uniformami, ramena ve zbrojní geometrii a zdobné knoflíky získávají masový dosah. Série kolekcí světových módních domů vytvořila atmosféru, jež přeje odvážně strukturovaným vrstvám. Publikum toužící po výrazném stylingu sahá po kouscích, které mají původ v aristokracii i frontových liniích. Ztrácí ale trend díky své oblibě původní kouzlo?

    Přeměňte zimní dny v radost. Zář jim dodají luxusní adventní kalendáře

    Přeměňte své Vánoce v kouzelné chvíle a vraťte se do dní, kdy jste byli dětmi. Čekání na Štědrý den může být dlouhé, ale s luxusním adventním kalendářem si ho rozhodně zkrátíte. Předčasným dárkem svátky ještě nikdo nikdy nezkazil. Jste milovníci vůní, sebepéče nebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z nabídky slavných značek jistě vyrazí dech.

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―