Společnost Hermès vydělala loni o 29 procent více než předchozí rok. Její zisky totiž dosáhly na 11,6 miliardy eur. Podle značky se dařilo všem jejím řadám v různých regionech světa. Úspěch si tak zaručila navzdory inflaci a následkům světové pandemie.
Výsledky z posledního čtvrtletí minulého roku potvrdily rostoucí úspěch módní značky Hermès. Jenom za období od října do prosince totiž vydělala na 2,99 miliardy eur, tedy 70 miliard korun. „Všechna naše odvětví prokázala vysokou úroveň prodeje, a to včetně ready-to-wear řady, doplňků nebo hodinek,“ okomentovala data společnost. Nejvíce se pak dle ní dařilo výrobkům z kůže a těm ze sekce sedlářství.
Za loňský rok si tak firma vydělala na 11,6 miliardy eur, tedy 275 miliard korun. Jedná se o 29 procent více oproti roku 2021. Značka se tedy těšila oblibě napříč různými regiony, a to navzdory zdražujícím se životním nákladům. Dařilo se jí proto například i v Asii, včetně Číny. Ostatní společnosti jako LVMH nebo Kering přitom tak úspěšné v druhé největší ekonomice světa nebyly. Země se totiž donedávna potýkala s dopady světové pandemie.
When it comes to unauthorized resale, Hermès is the “number one victim of this,” says CEO Axel Dumas. https://t.co/UJBcYQQqRL
— The Fashion Law (@TheFashionLaw) February 20, 2023
„Uplynulý rok byl velmi silný, a to napříč všem nejistotám,“ vysvětlil šéf značky Hermès Axel Dumas. Společnost za úspěch dle něj vděčí především „přitažlivosti“ pro své zákazníky. Ti pak pochází především z čím dál bohatší a početnější střední třídy. „Jsme módní dům, který nabízí funkční produkty s asertivním stylem a nekompromisní kvalitou. Rok 2022 podtrhl relevantnost našeho zodpovědného a udržitelného modelu,“ popsala dále firma.
Pro nový rok si značka Hermès vybrala téma nazvané Astonishment
Módní společnost rovněž sdílela, že za poslední tři roky vytvořila 4 300 pracovních míst. Asi 2 900 z nich se přitom nachází ve Francii, kde se značka těší velké popularitě. Jako poděkování svým zaměstnancům za odvedenou práci se vedení firmy rozhodlo svým pracovníkům po celém světě vyplatit unikátní bonus v hodnotě 4 tisíc eur, tedy asi 94 tisíc korun. Do nového roku pak hodlá značka vkročit s tématem Astonishment. Údiv totiž považuje za zdroj své inovace.
Známá módní společnost se přesto musela potýkat s menšími problémy. Podle ní totiž do jejích obchodů docházejí zákazníci, kteří si nepřejí produkty nakupovat pro sebe. Místo toho je hodlají dále rozprodávat. Podle šéfa značky je pak Hermès „obětí číslo jedna“, co se týče neautorizovaných prodejů, a to především kabelek. Milovníci módy tak mohou často skončit s neautorizovanou, nebo falešnou taškou. „Chceme vyrábět tolik produktů, kolik jen můžeme, aby se dostalo opravdu na všechny,“ doplnil Dumas.
Zdroj: The Fashion Law, Zawya, Hermès, Instagram, Twitter