Více
    Redakce

    Nejcennější luxusní značkou je Porsche. Louis Vuitton předběhl letos Chanel

    Platforma Brand Finance každoročně vydává žebříček nejcennějších luxusních a prémiových značek. Letos seznamu již po osmé vládne společnost Porsche. V těsném závěsu se ovšem umístil módní dům Chanel, který tentokrát o jedno místo předběhl svou konkurenci, Louis Vuitton. Dior pak pro změnu získal titul nejsilnějšího luxusního brandu.

    Přichází pánský šatníkový upgrade. Len se stane vaším nejlepším přítelem

    Léto si žádá změnu nejen v tempu, ale i v materiálech. Pokud má pánský šatník jeden trik na to, jak zvládnout teploty s elegancí, pak je to len. Přírodní materiál je lehký, prodyšný, antibakteriální a s každým nošením příjemnější. Kdo si ho jednou oblékne ve třicetistupňovém horku, většinou už se nikdy ke klasickému bavlněnému tričku nevrátí.

    ― Reklama ―

    Máte chuť si trochu zacestovat v čase? Pod luxusním cestováním si obvykle představíme soukromé tryskáče, jachty nebo sporťáky. Ale co exkluzivní, romantická cesta vlakem, která vás přenese uprostřed švýcarských Alp do zlaté éry Orient Expressu.

    Švýcarská síť železnic je světový unikát. Můžete se doslova vydat od ledovců k palmám. Tento článek bude patřit vlaku Belle Epoque, který jezdí mezi městy Zweisimmen – Montreux jako součást trasy Golden Pass. Je to vlak jako žádný jiný, který si zaslouží pozornost každého, kdo touží obdivovat historii, design a přírodní skvosty.

    Elegance starých časů na kolejích

    Představte si dřevěné obložení, sametová křesla, vyřezávané detaily a prvotřídní služby. Vše ve stylu 20. let minulého století. Už zvenčí si můžete povšimnout nenápadného, ale díky modro žlutému barevnému schéma královsky vyhlížejícího vagonu.

    Hned jak nastoupíte, vašemu zraku neujdou jemné detaily interiéru. Ano, ty detaily z něj dělají skutečnou hvězdu na kolejích. Za každým sedadlem se nacházejí sítě na odložení cenností, stejně tak police nad hlavou jsou síťové. Nechybí háčky na tašky a kabáty. Dřevěné stolky se sklápějí a poskytují buď více, nebo méně prostoru. Náležitá pozornost byla věnována rovněž číslům sedadel a pozorováním dřevěného obložení na stropě by se dal strávit celičký den.

    Vlak sice staře vypadá, ale nechová se tak, proto jsou v Belle Epoque překvapivě i elektrické zásuvky, kde si můžete pohodlně nabít telefon či jiná zařízení. Jsou na poněkud zvláštním místě, pod horní policí, ale většina cestujících je v případě potřeby s radostí využije.

    Není to jen módní retro výlet, přestože na nás z každého centimetru dýchá éra, kdy elegance a styl šly ruku v ruce. Je to inspirace pro ty, kteří mají zálibu ve vintage konceptu nebo se rádi inspirují módními ikonami minulosti. Je to zážitek, kde každý aspekt, od interiéru až po jídelní služby, je navržen tak, aby hostům poskytl nezapomenutelnou zkušenost.

    Dostupný luxus

    Cena jízdenek někoho možná překvapí. První třída stojí 58 CHF a druhá 33 CHF bez místenky, s místenkou 42 CHF. Pokud máte zakoupenou jízdenku Swiss Pass, zahrnuje i tuto jízdu. Jestli hodláte po Švýcarsku jezdit vlaky hodně, určitě se vyplatí. Kdybyste měli Swiss Pass pro druhou třídu, lze v aplikaci za 25 CH přejít do první a v Belle Epoque se to určitě vyplatí.

    Rezervace předem není nutná, můžete prostě nastoupit, ale v hlavní sezoně vám ji doporučujeme, pro vícečlenné skupiny je dokonce povinná, jen počítejte s tím, že si za ni pár švýcarských franků připlatíte. Relativně nízká cena vás možná přiměje pochybovat, zda se opravdu jedná o něco zvláštního, ale jakmile nastoupíte, pochyby zmizí. Nejenže už jízda vlakem je sama o sobě velkolepá, ale ty úžasné výhledy k tomu.

    Foto: Petit Chapeau

    Z hor až k Ženevskému jezeru

    V době, kdy všichni neustále někam spěcháme, je Belle Epoque připomínkou, že pravý luxus je v čase, klidu a kráse. Vyjíždí ze Zweisimmenu pouze dvakrát denně, do Montreux jede zhruba dvě hodiny. Pak tu jezdí každou hodinu ostatní standardní vlaky Golden Pass Panorama. Nejjednodušší způsob jak zjistit, který z vlaků pojede ve verzi Belle Epoque, je otevřít na telefonu aplikaci SBB a zadat do jízdního řádu dvě zmíněné stanice. Zobrazí se seznam všech vlaků. Kliknutím na jednotlivé vlaky se dozvíte podrobnosti.

    Budete si možná připadat trochu jako hlavní hrdinové historického románu, kteří právě vyrazili za velkým dobrodružstvím. Trasa vede malebnou krajinou, která vypadá přesně tak, jak se od Švýcarska očekává. Během jízdy se promění před očima. Když už se blížíte do Montreux, částečně zasněžené horské masivy vystřídají palmy a téměř středomořská atmosféra. Půvabné lázeňské a jazzové městečko Montreux leží u Ženevského jezera, které je obklopené horami a bujnou vegetací. Kéž by cestování vlakem bylo vždy tak příjemné!

    Zdroje: Petit Chapeau, Grounded Life Travel, Švýcarské železnice

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Vlakem Belle Epoque zpátky v čase. Nasedněte do skutečné hvězdy proslulé švýcarské železnice

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Máte chuť si trochu zacestovat v čase? Pod luxusním cestováním si obvykle představíme soukromé tryskáče, jachty nebo sporťáky. Ale co exkluzivní, romantická cesta vlakem, která vás přenese uprostřed švýcarských Alp do zlaté éry Orient Expressu.

    - Reklama -

    Švýcarská síť železnic je světový unikát. Můžete se doslova vydat od ledovců k palmám. Tento článek bude patřit vlaku Belle Epoque, který jezdí mezi městy Zweisimmen – Montreux jako součást trasy Golden Pass. Je to vlak jako žádný jiný, který si zaslouží pozornost každého, kdo touží obdivovat historii, design a přírodní skvosty.

    Elegance starých časů na kolejích

    Představte si dřevěné obložení, sametová křesla, vyřezávané detaily a prvotřídní služby. Vše ve stylu 20. let minulého století. Už zvenčí si můžete povšimnout nenápadného, ale díky modro žlutému barevnému schéma královsky vyhlížejícího vagonu.

    Hned jak nastoupíte, vašemu zraku neujdou jemné detaily interiéru. Ano, ty detaily z něj dělají skutečnou hvězdu na kolejích. Za každým sedadlem se nacházejí sítě na odložení cenností, stejně tak police nad hlavou jsou síťové. Nechybí háčky na tašky a kabáty. Dřevěné stolky se sklápějí a poskytují buď více, nebo méně prostoru. Náležitá pozornost byla věnována rovněž číslům sedadel a pozorováním dřevěného obložení na stropě by se dal strávit celičký den.

    - Reklama -

    Vlak sice staře vypadá, ale nechová se tak, proto jsou v Belle Epoque překvapivě i elektrické zásuvky, kde si můžete pohodlně nabít telefon či jiná zařízení. Jsou na poněkud zvláštním místě, pod horní policí, ale většina cestujících je v případě potřeby s radostí využije.

    Není to jen módní retro výlet, přestože na nás z každého centimetru dýchá éra, kdy elegance a styl šly ruku v ruce. Je to inspirace pro ty, kteří mají zálibu ve vintage konceptu nebo se rádi inspirují módními ikonami minulosti. Je to zážitek, kde každý aspekt, od interiéru až po jídelní služby, je navržen tak, aby hostům poskytl nezapomenutelnou zkušenost.

    Dostupný luxus

    Cena jízdenek někoho možná překvapí. První třída stojí 58 CHF a druhá 33 CHF bez místenky, s místenkou 42 CHF. Pokud máte zakoupenou jízdenku Swiss Pass, zahrnuje i tuto jízdu. Jestli hodláte po Švýcarsku jezdit vlaky hodně, určitě se vyplatí. Kdybyste měli Swiss Pass pro druhou třídu, lze v aplikaci za 25 CH přejít do první a v Belle Epoque se to určitě vyplatí.

    Rezervace předem není nutná, můžete prostě nastoupit, ale v hlavní sezoně vám ji doporučujeme, pro vícečlenné skupiny je dokonce povinná, jen počítejte s tím, že si za ni pár švýcarských franků připlatíte. Relativně nízká cena vás možná přiměje pochybovat, zda se opravdu jedná o něco zvláštního, ale jakmile nastoupíte, pochyby zmizí. Nejenže už jízda vlakem je sama o sobě velkolepá, ale ty úžasné výhledy k tomu.

    Foto: Petit Chapeau

    Z hor až k Ženevskému jezeru

    V době, kdy všichni neustále někam spěcháme, je Belle Epoque připomínkou, že pravý luxus je v čase, klidu a kráse. Vyjíždí ze Zweisimmenu pouze dvakrát denně, do Montreux jede zhruba dvě hodiny. Pak tu jezdí každou hodinu ostatní standardní vlaky Golden Pass Panorama. Nejjednodušší způsob jak zjistit, který z vlaků pojede ve verzi Belle Epoque, je otevřít na telefonu aplikaci SBB a zadat do jízdního řádu dvě zmíněné stanice. Zobrazí se seznam všech vlaků. Kliknutím na jednotlivé vlaky se dozvíte podrobnosti.

    Budete si možná připadat trochu jako hlavní hrdinové historického románu, kteří právě vyrazili za velkým dobrodružstvím. Trasa vede malebnou krajinou, která vypadá přesně tak, jak se od Švýcarska očekává. Během jízdy se promění před očima. Když už se blížíte do Montreux, částečně zasněžené horské masivy vystřídají palmy a téměř středomořská atmosféra. Půvabné lázeňské a jazzové městečko Montreux leží u Ženevského jezera, které je obklopené horami a bujnou vegetací. Kéž by cestování vlakem bylo vždy tak příjemné!

    Zdroje: Petit Chapeau, Grounded Life Travel, Švýcarské železnice

    ― Reklama ―

    Sarah Burton staví do popředí ženy. Poctila je v nové kampani pro Givenchy

    Stále ještě čerstvá kreativní ředitelka módního domu Givenchy Sarah Burton odhalila další kampaň. Tentokrát do ní zapojila nejen známé modelky, ale také svou crew. Před kameru se tak postavila make-up umělkyně nebo stylistka, se kterými návrhářka dlouhodobě spolupracuje. Designérka opět dokazuje, že ve své práci staví do popředí hlavně ženy.

    Virgil Abloh a jeho nesmazatelná stopa. Znáte život a kariéru slavného vizionáře?

    Virgil Abloh patřil mezi tvůrce, kteří dokázali změnit vnímání luxusu a zasadit svou tvorbu do popkultury. Architekt vzděláním, vizionář srdcem a vypravěč generace, jež chtěla luxus cítit, ne jen obdivovat. Byl prvním Afroameričanem, který usedl do čela pánských kolekcí Louis Vuitton a mužem, jenž s lehkostí překládal jazyk ulice do slovníku vysoké módy. V pouhých 41 letech odešel, ale jeho odkaz zůstal nesmrtelný.

    Podzim oživí správná manikúra. Uspějete s aura nehty i rudými odstíny

    V sychravém podzimním počasí jsou často drobné detaily to jediné, co nám dokáže spravit náladu. Pokud hledáte způsoby, jak pokořit blížící se chmury spojené s mizejícím sluníčkem, zachrání vás aktuální trendy manikúra. Diktuje totiž odstíny, se kterými rozhodně smutnit nebudete. Vyzkoušejte hravý aura look, nebo se vraťte k nadčasově rudým tónům.

    Je libo syrová treska za 55 dolarů? Značka David mění protein v luxusní zážitek

    Značka David dělá z obyčejné ryby symbol statusu a testuje, kam až sahá ochota zákazníků zaplatit za čisté bílkoviny a vizuálně atraktivní balení. Společnost na trh kromě svých proteinových tyčinek nedávno uvedla také mraženou tresku za 55 dolarů. Zákazníci jsou však stále připravení si připlatit. Proč je nezarazí ani přehnaně vysoká cenovka?

    Pravý luxus nemá logo. Nadčasová „logoless“ móda je stále nejlepší investicí

    V módním světě plném křiklavých log a výrazných monogramů stojí na opačném konci spektra hnutí, jenž si nepotřebuje dokazovat svou hodnotu. Logoless styl, tedy luxus bez loga. Mluví kvalitou materiálů, dokonalým střihem a pečlivými detaily. Navzdory trendy maximalismu zůstává pevně zakotvený v nadčasové eleganci, kterou trendy neovlivní.

    Znáte pohnutou pověst Dolce & Gabbana? Kontroverze střídá výsměch

    Italské duo návrhářů Dolce & Gabbana vytvořilo jednu z nejvýraznějších značek luxusní módy posledních dekád. Její estetika je odvážná, teatrální a hluboce zakořeněná v italské kultuře. Jenže vedle zlatých brokátů, krajkových rób a ikonických kabelek se na povrch opakovaně dostávají provokativní skandály. Módní dům Dolce & Gabbana se tak ocitá v unikátní pozici, je totiž obdivována i nenáviděna zároveň.

    My Oxford Year vzbudil módní vlnu zájmu. Preppy styl však není novinkou

    Jakmile Netflix ohlásí nový film s romantickou zápletkou v univerzitním prostředí, vypukne panika. Na filmech s podkresem britských vysokých škol a zapovězenou láskou zkrátka něco je. Není proto divu, že i módní kousky využité v těchto snímcích se pravidelně derou na vrchol oblíbenosti. Nadčasový anglický preppy styl je tak opět v popředí.

    Módní značky přivítaly podzim. Na pomoc si pozvaly známé tváře

    Blíží se podzim a spolu s ním se do popředí derou čerstvé módní kampaně. Značky si pro propagaci nových kolekcí opět přizvaly známé tváře. Skims, společnost z dílny Kim Kardashian, odhalila spolupráci se zpěvákem Post Malone. Tváří podzimní řady Michael Kors je zpěvačka Suki Waterhouse a u Alexandra McQueen září modelka Alex Consani.

    Všechno nejlepší, Coco. Ikonická kabelka Chanel 2.55 zdobí módní scénu už 70 let

    Někdy se celý svět vleze jen do jedné kabelky. Od roku 1955 se právě takovou taškou stal ikonický model 2.55 od Chanel, který i o 70 let později imponuje kupujícím svou nadčasovostí. Praktičnost se spojila s luxusem a Coco Chanel ženám po celém světě dala přesně to, co potřebovaly. Jednoduše proto, že ji unavovalo nosit kabelku v ruce.

    Elegance a pohodlí v jednom. Loafers budou u pánů bodovat i příští rok

    Z rybářských vesnic v Norsku přes univerzitní kampusy až na přehlídková mola. Klasické loafers přinášejí do každého outfitu elegantní a uhlazený vzhled a zároveň pomáhají zachovat nenucený šarm. Dokazují, že jednoduché a nadčasové slip-on boty mají sílu obstát opravdu v každé době. V pánské módě proto zůstanou i příští rok.

    Podzim se ponese ve znamení ponča. Vrací se luxusnější než kdy dřív

    Ponča jsou zpět a vrací se v luxusní podobě. Modely, které se budou nosit letošní podzim, jsou elegantní a volně splývavé, z hedvábí nebo hřejivého kašmíru. Trend si rychle našel cestu do šatníků nejen jako přehoz, jenž zahřeje, ale i jako doplněk. V létě jsou populární lehké a průsvitné varianty, které sice nezahřejí, ale o to větší dodají outfitu šmrnc. Návrat ponč potvrzují i módní domy jako například Hermès.

    Louis Vuitton píše novou kapitolu. Uvádí svou první make-up řadu

    Další ze slavných módních domů vkročí na pole luxusní kosmetiky. Louis Vuitton oznámil plány na vydání vlastní make-up řady La Beauté před půl rokem. Koncem srpna však odhalí své první produkty, na kterých spolupracoval s věhlasnou maskérkou Pat McGrath. Patří mezi ně na 55 odstínů rtěnek, 10 hydratačních balzámů a osm paletek očních stínů.

    Sluncem prosycený make-up? Beauty scénu ovládá Toasty Glam

    Letošní léto nabídlo ještě jeden poslední make-up trend. Kosmetickým taštičkám vévodí v srpnu takzvaný Toasty Glam. Jedná se o look plný hlubokých tónů, zbarvujících do odstínů bronzové a cihlové nejen tváře, ale také oční...

    Od Carrie Bradshaw po Charli XCX. Vivienne Westwood mění svatby ve sny nevěst

    Vivienne Westwood rezonuje od červeného koberce až po oltář. Její svatební šaty oblékla fiktivní postava Carrie Bradshaw, influencerka Hailey Bieber i zpěvačka Charli XCX. Každá z nich jimi vyjádřila vlastní verzi nevěsty, a přesto nesla nezaměnitelný rukopis značky. Ta dokáže propojit aristokratickou siluetu s odvážnou sebejistotou, čímž vytváří róby, jež přetrvávají v paměti stejně jako okamžik, pro který vznikly.

    Móda v kostce: SZA tvoří pro Vans a Pharrell odhalil tenisky Jellyfish

    Začátek týdne s sebou přináší několik novinek. Zpěvačka SZA se stala novou uměleckou ředitelkou Vans. Pharrell Williams pro změnu odhalil nové tenisky ve spolupráci s Adidas, a to Virginia Adistar Jellyfish. Miu Miu vydává novou vůni Miutine a Louis Vuitton zase kampaň s Judem Bellingham. Na trhu hodinek z druhé ruky vítězí Rolex a Patek Philippe.

    Zrozeno z moře, poháněno světlem. Iris van Herpen oživila haute couture

    Když Iris van Herpen otevřela svou kolekci Sympoiesis na Paris Haute Couture Week podmanivým živým lookem, svět módy se na chvíli zastavil. Před publikem se vynořila modelka oděná do bioluminiscenčního zázraku tvořeného 125 miliony řas, které reagují na světlo a teplotu. Výsledkem není pouhý oděv, ale živoucí organismus.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―