Luxusní hotel Claridge’s v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.
Jak by vypadal vánoční stromeček, kdyby měl vyjadřovat vaši identitu? Přesně takovou otázku si letos položil módní dům Burberry, respektive jeho kreativní ředitel Daniel Lee. Od luxusního londýnského hotelu Claridge’s totiž letos dostal za úkol vyzdobit stromeček nacházející se v jeho dechberoucí lobby. Jedná se o dlouholetou tradici, která přenechává sváteční otěže důležitým jménům ze světa módy.
Sváteční dekorace odkazují na kořeny slavné značky a britskou tradici. Stromeček zdobí mašle vyrobené z nadbytečné látky Burberry. Mosazné zvonky zase zosobňují maskota módního domu, tedy design Equestrian Knight. Mezi bohatými zelenými větvičkami pak probleskují ručně vyrobené baňky z dílny britských sklářů. Barvy a textury mají navíc do prohřátého interiéru přinést kus chladných britských krajin.


Zdroj: Burberry
Ozdoby proto podtrhují bodláky, tedy národní rostlina Skotska a odkaz na propojení regionu s Burberry. Módní dům totiž v tamních vysočinách vyrábí legendární kašmírové šály. Stromeček završuje pozlacená koruna, která umně ladí k stejně zabarveným obřím šachovým figurkám, doplňujícím mramorovou černobílou podlahu luxusního lobby. Jejich lesk kontrastuje s měkkými kostkovanými polštáři a dekami.




Zdroj: Burberry
Burberry píše další kapitolu tradice. Navazuje na Johna Galliano či Kima Jones
Tím ovšem zásah Burberry do interiéru luxusního hotelu Claridge’s nekončí. Hosté přivítají vrátní vyšperkovaní legendární kostkovanou šálou módního domu. Ikonický vzor obsadil rovněž přívěsky klíčů nebo vnitřek výtahu, doplněného o měkkou pohovku a polštáře. Hotelový bar pak připsal na menu sváteční specialitu, a to Burberry koktejl, zatímco vozíčky s cukrovím rozzářily papírové kostkované kornoutky.
@burberry Roll on the holidays. The @Claridge’s Tree by Daniel Lee #Burberry ♬ original sound – Burberry
Burberry rovněž přiložil ruku k dílu při designu výroční slavnostní baňky Claridge’s. V prodeji bude pouze 300 kusů, exkluzivně dostupných v hotelovém obchodu. Britská značka pak dočasně obsadila také přízemí hotelu, kde otevřela svůj pop-up a speciální Scarf Bar. Daniel Lee tak navazuje na práci slavných předchůdců, jako byli například návrháři John Galliano, Christian Louboutin, Kim Jones nebo Karl Lagerfeld.
Zdroje: WWD, Burberry, Wallpaper, Instagram, TikTok

