Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Září s sebou ve světě módy nese velká očekávání. Slavné módní domy v něm totiž odhalují kolekce, diktující trendy příštího jara a léta. Tento úkol v uplynulých dnech zaštítil New York, ve kterém řada fashion weeků startuje. Svá překvapivě optimistická díla představily značky jako Sandy Liang, Khaite, Alaïa, Prabal Gurung nebo Off-White.

    Z Ghany do Brooklynu. Značka Off-White nabídla multi-kulturní módní mix

    Zrak módního světa se o víkendu upíral především na přehlídku značky Off-White. V proslulé metropoli totiž slavila své „poprvé“. Její premiéra ovšem nezklamala, úspěch sklidila především díky chytrému konceptu. Kreativní ředitel Ibrahim Kamara totiž propojil módu New Yorku a Accry, hlavního města Ghany. Okouzlující mix nechal vyniknout na pozadí Wall Street.

    Zdroj: Off-White

    Sandy Liang plní dívčí sny. Na molo přenesla kreslený seriál Totally Spies

    Návrhářka Sandy Liang je známá svou jemnou a ženskou estetikou, propojenou s „cool“ prvky typické New York ženy. Ve své kolekci pro nadcházející jaro a léto se ji rozhodla o něco omladit. Do své tvorby totiž nechala proniknout kreslený seriál Totally Spies, patřící mezi oblíbence snad každé dívky, vyrůstající na začátku y2k. Liang ho chytře zaktualizovala pomocí corporate core.

    Návrháři šíří optimismus. Poddal se mu dokonce i „temný“ módní dům Khaite

    Vypadá to, že příští teplá sezóna se ponese v optimistickém duchu. Na světlou stranu totiž přešla i značka Khaite, jinak pokládaná za „královnu temnoty“. Návrhy kreativní ředitelky Cate Holstein ovlivnil její osobní život, nedávno se totiž stala maminkou. „Hrozně moc mě to přesměrovalo,“ vysvětlila návrhářka. Její kolekci tak definuje průsvitná organza a upnuté střihy.

    Zdroj: Khaite

    Módní dům Alaïa vzdal hold americkým návrhářům. Inspiroval se Halstonem i Adrianem

    Mezi nejvíce dech beroucí kolekce posledních dní zcela jednoznačně patří i show značky Alaïa. Její kreativní ředitel Pieter Mulier se v ní rozhodl uctít americké návrháře a pro Spojené státy americké typické sportovní looky. V jeho návrzích tak snadno rozpoznáte prvky módních velikánů, jako byl Halston nebo Adrian. Oslní i svou multi-funkčností, jelikož je vynosíte jak na pláž, tak na party.

    Zdroj: Alaïa

    Prabal Gurung pootevřel dveře politice. Oslavil svátek Holi i viceprezidentku Kamalu Harris.

    Milovníci módy nemohli v uplynulých dnech odtrhnout oči ani od show Prabal Gurung. Nepálský návrhář opět propojil koncepty východní a západní kultury. Tentokrát se soustředil na oslavu jara zvanou Holi Hope. Její optimismus reflektoval také v inspiraci kandidátkou na americkou prezidentku Kamalou Harris. Její jméno znamená lotos, a tak květinu připomínaly i nejedny jeho šaty.

    @wwd @Prabal Gurung looked to optimism and hope for his spring 2025 collection that celebrated Holi and feminine leadership with ethereal silhouettes, vibrant colors and subtle cheeky elements. The Nepalese designer continued his design codes of fusing East and West by centering on the theme of Holi Hope. As he was ideating the collection in Nepal, the news of Vice President Kamala Harris' presidential campaign was announced, which fueled his vision of a hopeful and celebratory spring lineup. "It just took off for me because I love her and l've dressed her so many times," the designer said. "There was this renewed sense of excitement and purpose and that really tapped into what I was doing initially with the Holi theme and I just leaned into it." Gurung stayed true to his whimsical and ethereal aesthetic through airy slipdresses, sheer blouses and effortless draping. The celebratory vibe was felt through party-like styles, such as a multicolored fringe minidress and a metallic floral-print dress with a bubble skirt. Continue reading on WWD.com. Review: Layla Ilchi Video of the finale: @Thealexbadia #prabalgurung #nyfw ♬ original sound – WWD

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Ulice New Yorku pohltila móda. Překvapila svým optimismem i hravostí

    Září s sebou ve světě módy nese velká očekávání. Slavné módní domy v něm totiž odhalují kolekce, diktující trendy příštího jara a léta. Tento úkol v uplynulých dnech zaštítil New York, ve kterém řada fashion weeků startuje. Svá překvapivě optimistická díla představily značky jako Sandy Liang, Khaite, Alaïa, Prabal Gurung nebo Off-White.

    Z Ghany do Brooklynu. Značka Off-White nabídla multi-kulturní módní mix

    Zrak módního světa se o víkendu upíral především na přehlídku značky Off-White. V proslulé metropoli totiž slavila své „poprvé“. Její premiéra ovšem nezklamala, úspěch sklidila především díky chytrému konceptu. Kreativní ředitel Ibrahim Kamara totiž propojil módu New Yorku a Accry, hlavního města Ghany. Okouzlující mix nechal vyniknout na pozadí Wall Street.

    Zdroj: Off-White

    Sandy Liang plní dívčí sny. Na molo přenesla kreslený seriál Totally Spies

    Návrhářka Sandy Liang je známá svou jemnou a ženskou estetikou, propojenou s „cool“ prvky typické New York ženy. Ve své kolekci pro nadcházející jaro a léto se ji rozhodla o něco omladit. Do své tvorby totiž nechala proniknout kreslený seriál Totally Spies, patřící mezi oblíbence snad každé dívky, vyrůstající na začátku y2k. Liang ho chytře zaktualizovala pomocí corporate core.

    Návrháři šíří optimismus. Poddal se mu dokonce i „temný“ módní dům Khaite

    Vypadá to, že příští teplá sezóna se ponese v optimistickém duchu. Na světlou stranu totiž přešla i značka Khaite, jinak pokládaná za „královnu temnoty“. Návrhy kreativní ředitelky Cate Holstein ovlivnil její osobní život, nedávno se totiž stala maminkou. „Hrozně moc mě to přesměrovalo,“ vysvětlila návrhářka. Její kolekci tak definuje průsvitná organza a upnuté střihy.

    Zdroj: Khaite

    Módní dům Alaïa vzdal hold americkým návrhářům. Inspiroval se Halstonem i Adrianem

    Mezi nejvíce dech beroucí kolekce posledních dní zcela jednoznačně patří i show značky Alaïa. Její kreativní ředitel Pieter Mulier se v ní rozhodl uctít americké návrháře a pro Spojené státy americké typické sportovní looky. V jeho návrzích tak snadno rozpoznáte prvky módních velikánů, jako byl Halston nebo Adrian. Oslní i svou multi-funkčností, jelikož je vynosíte jak na pláž, tak na party.

    Zdroj: Alaïa

    Prabal Gurung pootevřel dveře politice. Oslavil svátek Holi i viceprezidentku Kamalu Harris.

    Milovníci módy nemohli v uplynulých dnech odtrhnout oči ani od show Prabal Gurung. Nepálský návrhář opět propojil koncepty východní a západní kultury. Tentokrát se soustředil na oslavu jara zvanou Holi Hope. Její optimismus reflektoval také v inspiraci kandidátkou na americkou prezidentku Kamalou Harris. Její jméno znamená lotos, a tak květinu připomínaly i nejedny jeho šaty.

    @wwd @Prabal Gurung looked to optimism and hope for his spring 2025 collection that celebrated Holi and feminine leadership with ethereal silhouettes, vibrant colors and subtle cheeky elements. The Nepalese designer continued his design codes of fusing East and West by centering on the theme of Holi Hope. As he was ideating the collection in Nepal, the news of Vice President Kamala Harris' presidential campaign was announced, which fueled his vision of a hopeful and celebratory spring lineup. "It just took off for me because I love her and l've dressed her so many times," the designer said. "There was this renewed sense of excitement and purpose and that really tapped into what I was doing initially with the Holi theme and I just leaned into it." Gurung stayed true to his whimsical and ethereal aesthetic through airy slipdresses, sheer blouses and effortless draping. The celebratory vibe was felt through party-like styles, such as a multicolored fringe minidress and a metallic floral-print dress with a bubble skirt. Continue reading on WWD.com. Review: Layla Ilchi Video of the finale: @Thealexbadia #prabalgurung #nyfw ♬ original sound – WWD

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Beauty segment posiluje. V roce 2025 poháněla luxusní byznys krása

    Rok 2025 se nese v duchu proměny krásy v jeden z nejvýraznějších pilířů globálního luxusního trhu. Beauty segment získává status klíčového motoru růstu a mění obchodní mapu velkých značek. Akvizice, nové řady a strategické vstupy do kosmetiky posouvají společnosti do sféry, kde se psychologie potkává s výkonem. V luxusním světě dnes vítězí to, co dokáže být osobní, a právě krása tuto rovnováhu ztělesňuje.

    Rýže jako nová „it“ složka parfémů. Svět vůní tíhne k čistotě

    Rýže se stává hvězdou moderní parfumerie. Pudrová, a přitom překvapivě všestranná, otevírá prostor pro neotřelé kompozice, jež kombinují smyslový komfort se sofistikovanou esencí. Parfuméři využívají rýži k dosažení hloubky, která výsledek dělí od komerčních vůní. Masivní popularita vonných produktů s rýží dokazují, že food složky definují aktuální "estetiku" luxusních parfémů.

    Stranger Things míří do finále. Comeback doplní beauty i módní spolupráce

    Konec listopadu přivítá návrat populárního seriálu Stranger Things. Na obrazovky se vrací se svou pátou a poslední sérií, která vyvrcholí poslední den letošního roku. Velké finále si žádá stejně významné oslavy. Na pomoc proto přispěchaly beauty a módní značky, jež nabízejí speciální spolupráce. Do Hawkins vás vtáhnou boty, kabelky, přívěsky nebo tematický make-up.

    Chlupy, bradavky a byznys. Proč SKIMS dráždí veřejnost? 

    Značka SKIMS nedávno vyvolala rozruch novou kolekcí, která oslavuje přirozenost těla. Anebo ne? Na sociálních sítích se strhla bouře názorů, zda Kim Kardashian oslavuje přirozenost ženského těla a bourá tabu kůže bez jediného chloupku, či naopak posiluje nerealistické ideály krásy a tlak na „dokonalé“ tělo. Marketingový tým SKIMS však slaví úspěch, tanga s umělým ochlupením byla během pár dnů vyprodaná. 

    Víte, kdo stojí za vznikem Dior podpatků? Roger Vivier vdechl značce inovaci

    Roger Vivier patří mezi nejvýraznější jména francouzské módy 20. století. Obuvník, který se stal klíčovým partnerem Christiana Dior, dokázal přenést haute couture až k samotné špičce boty. Jeho práce pro Dior proměnila obuv v nedílnou součást módního příběhu. Po letech spolupráce si Roger Vivier vybudoval i vlastní značku, jež dodnes ztělesňuje pařížský luxus s archivní estetikou a rukopisem svého zakladatele.

    Marina Abramović odkrývá nový projekt. Balkan Erotic Epic vypráví dávné rituály

    Srbská umělkyně Marina Abramović, která se na scéně objevila již v 70. letech minulého století, bortí svým umem hranice všednosti. Přestože kdysi začínala jako obyčejná malířka, během svého působení si vysloužila přezdívku „matka performance“. Ve světě umění je totiž proslulá především radikálními a nečekanými počiny, naposledy čtyřhodinovým rituálem Balkan Erotic Epic, jenž diváky provádí folklórem starého Balkánu.

    Nejluxusnější vlak Evropy má upgrade. Poputuje z Paříže až k pobřeží Amalfi

    S šampaňským v ruce opustíte ruch velkoměsta a zaneprázdněné ulice Paříže a vydáte se směrem k vytoužené dovolené. Čeká vás nejen vyhlídková trasa nejluxusnějšího vlaku Evropy, ale také dechberoucí krásy prosluněného italského pobřeží Amalfi. Přesně tak vypadá nejnovější nabídka z dílny Venice Simplon-Orient-Express, která odstartuje začátkem příštího května.

    Front row zážitek z pohodlí gauče. Je Apple Vision Pro budoucností módy?

    Představte si, že sedíte v první řadě na módní přehlídce, aniž byste opustili svůj obývací pokoj. Tato fantazie se nyní stává skutečností, a to díky zařízení Apple Vision Pro, které stírá hranice mezi realitou a digitálním světem. Není tedy překvapením, že módní průmysl si rychle všiml jeho potenciálu. Značky jako Gucci, Balenciaga či Rimowa již experimentují s vlastními aplikacemi a my jsme se rozhodli některé z nich vyzkoušet.

    Barvy hrají bez pravidel. Příští sezóna startuje novou éru vizuální identity

    Barvy se na kolekcích pro sezónu SS26 vrací v plné síle, rozbíjejí monotónnost a formulují nový vizuální jazyk doslova bez pravidel. Na přehlídkových molech se mísí citrusové tóny s pastelovými akcenty a syté odstíny fialové či chartreuse a jejich vrstvení překračuje očekávání. Jejich comeback není o návratu ke klasickému tónu, ale ochotě experimentovat. Barevná odvaha se stala nedílnou součástí nového estetického narativu.

    JW Anderson má novou múzu. V nové kampani září John Malkovich

    Módní kampaň získala neobvyklou tvář. Legendární herec John Malkovich se stal novou múzou značky JW Anderson. Propaguje její resort a jarní kolekci pro rok 2026, ale především kabelku Loafer Bag. Společnost tím rozšiřuje svou novou image, kterou odhalila poté, co její zakladatel Jonathan Anderson přijal nabídku šéfovat dámské i pánské divizi Dior.

    TikTok Highlights: Úspěšný den pomůže odstartovat trendy rutina 3×3 by 12

    Sociální sítě milují zjednodušování. Příkladem je trendy lifestyle rutina s názvem 3x3 by 12. V jejím srdci leží tři jednoduché cíle, které je nutné dokončit ještě před polednem. Radí totiž ujít alespoň tři tisíce kroků, vypít třetinu vody z denního cíle a sníst 30 gramů proteinu. Autorka metody slibuje, že podobným startem dne dosáhnete zdravějšího a šťastnějšího já.

    Chanel chrání červené korály. Značka prodloužila partnerský výzkum v Monaku

    Klenot oceánů. I tak je známý červený korál ze Středomoří, Corallium rubrum. Klimatická změna, znečištění a nadměrný rybolov však podkopávají jeho krásu, ale i důležitou roli v podmořském ekosystému. O jeho bližší poznání, slibující nové možnosti jeho ochrany, usiluje také módní dům Chanel. Obnovil totiž jeho partnerský výzkum s Monaco Scientific Center.

    Móda zná výsledky třetího čtvrtletí. Zveřejnil je Kering, Hermès i L’Oréal

    Luxusní módní skupiny zveřejnily své výsledky z třetího čtvrtletí letošního roku. Zatímco Kering a Hermès slaví, L'Oréal překvapil propadem prodejů. Společnost odhalila čísla nedosahující na předpoklady analytiků. Zástupce Kering pro změnu potěšil menší propad příjmů, než očekávali. Značka Hermès za svůj růst tentokrát vděčí ready-to-wear kolekcím.

    Jak vybrat správný svetr? Poznejte rozdíl mezi kašmírem a mohérem

    S příchodem chladnějších dní se pulz kvalitních svetrů přesouvá do první linie podzimních outfitů. Svetr je klíčovým prvkem sezóny, symbolem komfortu a elegance. Právě volba mezi jemným "králem vláken" kašmírem a lesklým "aristokratem" mohérem představuje klíčovou otázku. Proč sáhnout po jednom, či druhém? Na co si dát pozor při výběru? Poznejte technické parametry, estetické rozdíly i praktickou stránku každého materiálu.

    Pánskou módu Hermès opět povede žena. Diktovat ji bude Grace Wales Bonner

    Módní dům Hermès překvapil svou volbou nové kreativní ředitelky pánské sekce. Nevybral totiž interního zaměstnance, jak se od tradiční luxusní značky očekávalo, ale zcela novou tvář. Stala se jí návrhářka Grace Wales Bonner, která proslavila svou tvorbu stejnojmennou značkou a za svou úspěšnou kariéru posbírala hned několik významných ocenění módního světa.

    King Kylie se vrací! Potvrzuje konec „clean girl“ éry

    Kylie Jenner se znovu chopila žezla svého alter ega King Kylie a přepsala vlastní kapitolu popkultury. Po 10 letech oživuje éru, která definovala estetiku druhé dekády internetu. Čas, kdy se filtry mísily s realitou a selfie mělo váhu módního statementu. Slavná podnikatelka a modelka opět přetváří vlastní obraz, tentokrát s vyzrálou energií ženy, jež si plně uvědomuje sílu svého vlivu. Návrat King Kylie éry znovuobjevuje staronovou kapitolu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―