Více

    ― Reklama ―

    Když hvězda 90. let Pamela Anderson na podzim loňského roku dorazila na Pařížský fashion week, způsobila poprask. Měla na sobě zářivě žlutou róbu, na obličeji ale ani stopu make-upu. Její tvář byla doslova nahá. Radikální „No-Makeup“ přístup inspiruje také další celebrity. Nenalíčený vzhled čím dál častěji zaznamenávají i sociální sítě a přehlídková mola.

    Trend ukazující přirozenou tvář existuje už minimálně pět let. Většinou šlo ovšem o líčení, které pouze vypadalo, jako kdyby na tváři nebylo. Podkladové krémy, tvářenky a řasenky „předstíraly“, že neexistují. Jejich účelem ale bylo zakrýt nedokonalosti pleti, případně zdůraznit její přednosti. V roce 2024 se „nude“ trend podstatně zradikalizoval. Na molech velkých přehlídek se objevují modelky bez make-upu. „Bare Face“ je skutečně nahá a přiznává vrásky, pihy, pigmentové skvrny a zkrátka nedokonalost.

    Zdroj: Prabal Gurung

    Pamela Anderson netoužila po politickém gestu. Její rozhodnutí bylo přirozené

    Právě veřejné přihlášení se k vlastní nedokonalosti bylo také nejsilnějším momentem loňského vystoupení Pamely Anderson. Herečka, a nově také spisovatelka, se rozhodla přestat se líčit po smrti své oblíbené make-up artistky. Vysvětlila, že než se nechat zkrášlovat někým jiným, radši zůstane bez make-upu. S humorem tak nesla kontrast mezi luxusními šaty a svou tváří. „Nešlo mi o politické prohlášení, jen jsem chtěla, aby mi z těch skvělých šatů vyčuhoval můj malý divný obličej,“ popsala své důvody, proč se vydala „NoMake-up“ cestou.

    Proč se prostě občas nenalíčit? Celebrity zkoušejí hranice

    Její kolegyně z branže i módní novinářky její gesto hodnotily jako mimořádné a odvážné. Pro lidi pohybující se v showbyznysu a módní branži jsou fotky s nenalíčenou tváří noční můrou, jelikož je často provázejí urážlivé komentáře. Ukázat nahý obličej na červeném koberci tak bylo hrdou odpovědí na obdobné mediální lynče. V nedávno uvedeném pořadu The Drew Barrymore Show se k odkazu Pamely Anderson přidala i samotná Drew a herečka Valerie Bertinelli.

    Rituální vyhazování dekorativní kosmetiky nenastane. Cílem by měla být svobodná volba

    Co bude dál? Předpokládat, že nastane soumrak dekorativní kosmetiky je zbytečné. Celé hnutí „No-Makeup“ má za cíl vrátit do hry přirozenou krásu a poukázat na to, že líčení by mělo být svobodnou volbou každé ženy. Velmi výstižně to popsala editorka Los Angeles Times Hoda Mallone. „Líčení miluju. Ale nemám ráda tlak na to, abych vypadala určitým způsobem, ať už je ten tlak podvědomý, nebo zjevný. Někdy se mi prostě nechce. A chci se cítit stejně dobře bez make-upu, jako když jsem dokonale nalíčená.“

    Důraz na sebepřijetí, ale také na péči o pleť. Důležité je zdraví a kvalitní spánek

    Právě budování atmosféry, ve které se ženy nebudou muset cítit zahanbeně, když vyrazí ven nenalíčené, se zdá být výzvou příštího roku. Můžeme očekávat, že s celebritami nebo modelkami s „nahou tváří“ se budeme setkávat čím dál častěji. Je zjevné, že některé z nich, třeba Selena Gomez, čas od času testují, jak budou jejich fanoušci na přirozený vzhled reagovat. Trend by měl vést nejen k sebelásce a akceptaci stárnutí, ale také zdůrazňovat důležitost zdravého životního stylu a spánku, tedy základních pilířů zářivé hydratované pleti.

    Zdroje: Glamour, People, Goodhousekeeping, Los Angeles Times, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Lucie Vavriková
    Lucie Vavrikováhttps://fashionup.cz/
    Lucie se ve svých textech věnuje módním jevům s analytickým přesahem, zkoumá estetiku aktuálních trendů, jejich symboliku i společenské souvislosti. Sleduje přehlídky, červené koberce i kostýmy v seriálech, ale nejvíc ji zajímá, co nám móda říká o světě, ve kterém žijeme. Je vystudovaná novinářka, začínala ve zpravodajské redakci, věnovala se zejména zdravotnickým a sociálním tématům.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Trend „No-Makeup“ stále posiluje. Už nejde jen o přirozený vzhled, ale opravdu nahou tvář

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Když hvězda 90. let Pamela Anderson na podzim loňského roku dorazila na Pařížský fashion week, způsobila poprask. Měla na sobě zářivě žlutou róbu, na obličeji ale ani stopu make-upu. Její tvář byla doslova nahá. Radikální „No-Makeup“ přístup inspiruje také další celebrity. Nenalíčený vzhled čím dál častěji zaznamenávají i sociální sítě a přehlídková mola.

    - Reklama -

    Trend ukazující přirozenou tvář existuje už minimálně pět let. Většinou šlo ovšem o líčení, které pouze vypadalo, jako kdyby na tváři nebylo. Podkladové krémy, tvářenky a řasenky „předstíraly“, že neexistují. Jejich účelem ale bylo zakrýt nedokonalosti pleti, případně zdůraznit její přednosti. V roce 2024 se „nude“ trend podstatně zradikalizoval. Na molech velkých přehlídek se objevují modelky bez make-upu. „Bare Face“ je skutečně nahá a přiznává vrásky, pihy, pigmentové skvrny a zkrátka nedokonalost.

    Zdroj: Prabal Gurung

    Pamela Anderson netoužila po politickém gestu. Její rozhodnutí bylo přirozené

    Právě veřejné přihlášení se k vlastní nedokonalosti bylo také nejsilnějším momentem loňského vystoupení Pamely Anderson. Herečka, a nově také spisovatelka, se rozhodla přestat se líčit po smrti své oblíbené make-up artistky. Vysvětlila, že než se nechat zkrášlovat někým jiným, radši zůstane bez make-upu. S humorem tak nesla kontrast mezi luxusními šaty a svou tváří. „Nešlo mi o politické prohlášení, jen jsem chtěla, aby mi z těch skvělých šatů vyčuhoval můj malý divný obličej,“ popsala své důvody, proč se vydala „NoMake-up“ cestou.

    - Reklama -

    Proč se prostě občas nenalíčit? Celebrity zkoušejí hranice

    Její kolegyně z branže i módní novinářky její gesto hodnotily jako mimořádné a odvážné. Pro lidi pohybující se v showbyznysu a módní branži jsou fotky s nenalíčenou tváří noční můrou, jelikož je často provázejí urážlivé komentáře. Ukázat nahý obličej na červeném koberci tak bylo hrdou odpovědí na obdobné mediální lynče. V nedávno uvedeném pořadu The Drew Barrymore Show se k odkazu Pamely Anderson přidala i samotná Drew a herečka Valerie Bertinelli.

    Rituální vyhazování dekorativní kosmetiky nenastane. Cílem by měla být svobodná volba

    Co bude dál? Předpokládat, že nastane soumrak dekorativní kosmetiky je zbytečné. Celé hnutí „No-Makeup“ má za cíl vrátit do hry přirozenou krásu a poukázat na to, že líčení by mělo být svobodnou volbou každé ženy. Velmi výstižně to popsala editorka Los Angeles Times Hoda Mallone. „Líčení miluju. Ale nemám ráda tlak na to, abych vypadala určitým způsobem, ať už je ten tlak podvědomý, nebo zjevný. Někdy se mi prostě nechce. A chci se cítit stejně dobře bez make-upu, jako když jsem dokonale nalíčená.“

    Důraz na sebepřijetí, ale také na péči o pleť. Důležité je zdraví a kvalitní spánek

    Právě budování atmosféry, ve které se ženy nebudou muset cítit zahanbeně, když vyrazí ven nenalíčené, se zdá být výzvou příštího roku. Můžeme očekávat, že s celebritami nebo modelkami s „nahou tváří“ se budeme setkávat čím dál častěji. Je zjevné, že některé z nich, třeba Selena Gomez, čas od času testují, jak budou jejich fanoušci na přirozený vzhled reagovat. Trend by měl vést nejen k sebelásce a akceptaci stárnutí, ale také zdůrazňovat důležitost zdravého životního stylu a spánku, tedy základních pilířů zářivé hydratované pleti.

    Zdroje: Glamour, People, Goodhousekeeping, Los Angeles Times, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Zážitky on, hlava off. Luxusní offline dovolená zařídí mentální očistu

    Dovolená je světlým momentem života každého z nás. V posledních letech se ale často poddává pracovním záležitostem. Populární je nyní proto takzvaná offline dovolená, kterou věnujete specificky digitálnímu detoxu. Luxusní dovolenková místa tak často nemají telefon ani Wi-Fi, zato nabídnou ticho, klid a úlevu od neustálého mentálního shonu.

    Cannes přinesl nečekanou módní ikonu. Letos překvapil Alexander Skarsgård

    Letošní filmový festival v Cannes nabídl nespočet dechberoucích outfitů, a to navzdory novému a přísnějšímu dresscodu. Mezi módní ikony červeného koberce se nečekaně zařadil také švédský herec Alexander Skarsgård. Slavnostní události se účastnil poprvé, rozhodně ale zanechal značný dojem. Sociální sítě explodovaly jeho hravými outfity.

    It-girl Formule 1. Alexandra Saint Mleux vnáší do paddocku ladnou eleganci

    Možná ji znáte z televizních záběrů, jak fandí svému příteli Charlesovi Leclerc, tedy jezdci Formule 1 z týmu Ferrari. Jedno je ale jisté, Alexandra Saint Mleux se zbavuje pouhé nálepky „přítelkyně“ a buduje si vlastní osobní značku i mimo svět F1. Díky nezaměnitelnému stylu si získala příznivce zejména v módních kruzích a na sociálních sítích.

    Dior potvrdil nevyhnutelné. Maria Grazia Chiuri po devíti letech odchází

    Módní scéna se ve čtvrtek konečně dočkala zprávy, kterou již několik měsíců očekávala. Zástupci Dior oznámili oficiální odchod kreativní ředitelky dámských kolekcí Marie Grazie Chiuri. Návrhářka opustí slavný módní dům po devíti letech. Do historie se zapsala především díky svým feministickým kolekcím. Prozatím není jasné, kdo ji v pozici nahradí.

    Brat summer je oficiálně u konce. Letošní léto patří Lorde

    Letní měsíce roku 2024 budou již navždy spojené s fenoménem brat summer. Trend z dílny zpěvačky Charli XCX však oficiálně skončil. Na jeho místo letos v létě nastoupí zpěvačka Lorde se svým novým albem Virgin. Poprask na hudební scéně způsobila již nejnovějším songem What Was That. Ukazuje tak, že po čtyřech letech má co nabídnout.

    Netflix má nového favorita. Seriál Niterná tajemství odkrývá temná zákoutí privilegií

    Nový dánský thriller Niterná tajemství ukazuje, že i tento často ohraný žánr má stále co nabídnout. Od své premiéry v polovině května dobývá žebříčky platformy Netflix a těší se výjimečně pozitivním hodnocením. Nabízí totiž nejen klasické napětí a zamotané pátrání po vrahovi, ale i sociální komentář, poukazující na zakalené vody bohatství a privilegií.

    Štěstí přeje připraveným. Domácí beauty příprava zajistí hladké léto

    Léto se nezadržitelně blíží a s ním i touha cítit se skvěle ve vlastním těle. Ať jde o oblečení, zdravě vypadající kůži, nebo výbavu kosmetické taštičky, nyní nastává ideální čas na srovnání priorit. Beauty příprava v podobě drobných úkonů vám sice nezabere mnoho času, ale jednoduše zajistí, že se v horkých dnech budete cítit naprosto skvěle.

    Blíží se konec vysoké platformy? Maison Margiela i Prada zahajují novou éru

    Platformy za sebou mají dlouhou sezónu slávy. Od návratu 2000s stylu y2k až po goth revival, postupně si prošly fází sportovní, punkové i bizarně přerostlé „ugly“ estetiky. Ovšem nyní, když se na přehlídkových molech a sociálních sítích začíná objevovat o něco subtilnější obuv, to vypadá, že jejich nadvláda možná pomalu, ale jistě končí.

    Návrat ve velkém stylu. Eva Longoria zazářila v Cannes

    Může se zdát, že se Eva Longoria na čas stáhla do ústraní. Jenže stačila jedna zlatá róba a ikonická festivalová scéna a svět si na ni opět vzpomněl. Herečka, producentka a módní ikona, kterou generace Z možná míjela, se v roce 2025 vrací do centra dění, a to rovnou na největší glamour událost sezóny, tedy filmový festival v Cannes.

    Přichází pánský šatníkový upgrade. Len se stane vaším nejlepším přítelem

    Léto si žádá změnu nejen v tempu, ale i v materiálech. Pokud má pánský šatník jeden trik na to, jak zvládnout teploty s elegancí, pak je to len. Přírodní materiál je lehký, prodyšný, antibakteriální a s každým nošením příjemnější. Kdo si ho jednou oblékne ve třicetistupňovém horku, většinou už se nikdy ke klasickému bavlněnému tričku nevrátí.

    Louis Vuitton vzkřísil středověk. V cruise kolekci protnul hranice času

    Další značka poodkryla oponu své letošní cruise kolekce. Louis Vuitton se tentokrát za odhalením dovolenkové řady vydal do malebného města Avignon. V tamním proslulém Palais des Papes představil návrhy spojující středověk se současností a špetkou modernity. Návrhář Nicolas Ghesquière tak opět dokázal, že má módní scéně stále ještě co ukázat.

    Král americké módy. Thom Browne mění nudné obleky v avantgardní mistrovská díla

    Když se řekne americká móda, vybaví se nám ležérní estetika spojená se jmény jako Ralph Lauren nebo Calvin Klein. Stereotypní představu v současnosti redefinuje několik návrhářů, avšak z davu vyčnívá hlavně jeden z nich, Thom Browne. Rodák z Pensylvánie, proslulý „scvrklými“ obleky, dosáhl za více než 20 let od založení své značky módního vrcholu a my si myslíme, že byste se s ním rozhodně měli seznámit.

    Valentino Garavani a Giancarlo Giammetti přináší první výstavu. Vzdávají hold rudé

    Nadace návrháře Valentina Garavani a obchodníka Giancarla Giammetti funguje již od roku 2016. Kreativní duo ovšem teprve nyní odhalí svou první výstavu, uspořádanou v nově otevřeném centru PM23, stojícího kousek od římského ředitelství značky Valentino. První exhibici, kterou zahájí 25. května, věnovali rudé barvě, s módním domem tak spjatou.

    Florence Pugh vzkřísila s Thunderbolts Marvel. Herečka bourá hranice filmu

    Svět filmů z dílny Marvel zažívá poslední roky nevítaný útlum. Snímkům o populárních superhrdinech se dlouhodobě nedaří získat žádaný ohlas. Zdá se ovšem, že by studio k jeho zašlé slávě mohl vynést nejnovější projekt, film Thunderbolts. V něm září úspěšná herečka Florence Pugh, která opět dokazuje, že se nebojí bourat předem zavedené hranice.

    Další trend z 2000s slaví comeback. Zpestřete kalhoty oblíbenou sukní

    Pokud alespoň zlehka sledujete letošní trendy, pak už je vám jasné, že jejich královnou je nostalgie. Na scénu se vrací řada dávno zapomenutých oblíbenců, jako je boho styl či extra krátké sukně. Do popředí se proto vplížila i moderní podoba kontroverzní kombinace. Seberte ještě před horkým létem odvahu a oblečte přes kalhoty sukni.

    Móda v kostce: Giorgio Armani odstartoval výstavu a Chanel trápí propad zisků

    Návrhář Giorgio Armani v úterý večer odhalil výstavu, oslavující jeho haute couture řadu. Letos totiž slaví 20. výročí. Značka Missoni zase uvedla nejnovější spolupráci s aerolinkou Delta. Její součástí je vylepšená kosmetická taštička i set na spaní. Chanel se potýká s klesajícími zisky a Gabriela Hearst představuje službu Tailored Bespoke.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―