Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Když hvězda 90. let Pamela Anderson na podzim loňského roku dorazila na Pařížský fashion week, způsobila poprask. Měla na sobě zářivě žlutou róbu, na obličeji ale ani stopu make-upu. Její tvář byla doslova nahá. Radikální „No-Makeup“ přístup inspiruje také další celebrity. Nenalíčený vzhled čím dál častěji zaznamenávají i sociální sítě a přehlídková mola.

    Trend ukazující přirozenou tvář existuje už minimálně pět let. Většinou šlo ovšem o líčení, které pouze vypadalo, jako kdyby na tváři nebylo. Podkladové krémy, tvářenky a řasenky „předstíraly“, že neexistují. Jejich účelem ale bylo zakrýt nedokonalosti pleti, případně zdůraznit její přednosti. V roce 2024 se „nude“ trend podstatně zradikalizoval. Na molech velkých přehlídek se objevují modelky bez make-upu. „Bare Face“ je skutečně nahá a přiznává vrásky, pihy, pigmentové skvrny a zkrátka nedokonalost.

    Zdroj: Prabal Gurung

    Pamela Anderson netoužila po politickém gestu. Její rozhodnutí bylo přirozené

    Právě veřejné přihlášení se k vlastní nedokonalosti bylo také nejsilnějším momentem loňského vystoupení Pamely Anderson. Herečka, a nově také spisovatelka, se rozhodla přestat se líčit po smrti své oblíbené make-up artistky. Vysvětlila, že než se nechat zkrášlovat někým jiným, radši zůstane bez make-upu. S humorem tak nesla kontrast mezi luxusními šaty a svou tváří. „Nešlo mi o politické prohlášení, jen jsem chtěla, aby mi z těch skvělých šatů vyčuhoval můj malý divný obličej,“ popsala své důvody, proč se vydala „NoMake-up“ cestou.

    Proč se prostě občas nenalíčit? Celebrity zkoušejí hranice

    Její kolegyně z branže i módní novinářky její gesto hodnotily jako mimořádné a odvážné. Pro lidi pohybující se v showbyznysu a módní branži jsou fotky s nenalíčenou tváří noční můrou, jelikož je často provázejí urážlivé komentáře. Ukázat nahý obličej na červeném koberci tak bylo hrdou odpovědí na obdobné mediální lynče. V nedávno uvedeném pořadu The Drew Barrymore Show se k odkazu Pamely Anderson přidala i samotná Drew a herečka Valerie Bertinelli.

    Rituální vyhazování dekorativní kosmetiky nenastane. Cílem by měla být svobodná volba

    Co bude dál? Předpokládat, že nastane soumrak dekorativní kosmetiky je zbytečné. Celé hnutí „No-Makeup“ má za cíl vrátit do hry přirozenou krásu a poukázat na to, že líčení by mělo být svobodnou volbou každé ženy. Velmi výstižně to popsala editorka Los Angeles Times Hoda Mallone. „Líčení miluju. Ale nemám ráda tlak na to, abych vypadala určitým způsobem, ať už je ten tlak podvědomý, nebo zjevný. Někdy se mi prostě nechce. A chci se cítit stejně dobře bez make-upu, jako když jsem dokonale nalíčená.“

    Důraz na sebepřijetí, ale také na péči o pleť. Důležité je zdraví a kvalitní spánek

    Právě budování atmosféry, ve které se ženy nebudou muset cítit zahanbeně, když vyrazí ven nenalíčené, se zdá být výzvou příštího roku. Můžeme očekávat, že s celebritami nebo modelkami s „nahou tváří“ se budeme setkávat čím dál častěji. Je zjevné, že některé z nich, třeba Selena Gomez, čas od času testují, jak budou jejich fanoušci na přirozený vzhled reagovat. Trend by měl vést nejen k sebelásce a akceptaci stárnutí, ale také zdůrazňovat důležitost zdravého životního stylu a spánku, tedy základních pilířů zářivé hydratované pleti.

    Zdroje: Glamour, People, Goodhousekeeping, Los Angeles Times, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Lucie Vavriková
    Lucie Vavrikováhttps://fashionup.cz/
    Lucie se ve svých textech věnuje módním jevům s analytickým přesahem, zkoumá estetiku aktuálních trendů, jejich symboliku i společenské souvislosti. Sleduje přehlídky, červené koberce i kostýmy v seriálech, ale nejvíc ji zajímá, co nám móda říká o světě, ve kterém žijeme. Je vystudovaná novinářka, začínala ve zpravodajské redakci, věnovala se zejména zdravotnickým a sociálním tématům.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Trend „No-Makeup“ stále posiluje. Už nejde jen o přirozený vzhled, ale opravdu nahou tvář

    Když hvězda 90. let Pamela Anderson na podzim loňského roku dorazila na Pařížský fashion week, způsobila poprask. Měla na sobě zářivě žlutou róbu, na obličeji ale ani stopu make-upu. Její tvář byla doslova nahá. Radikální „No-Makeup“ přístup inspiruje také další celebrity. Nenalíčený vzhled čím dál častěji zaznamenávají i sociální sítě a přehlídková mola.

    - Reklama -

    Trend ukazující přirozenou tvář existuje už minimálně pět let. Většinou šlo ovšem o líčení, které pouze vypadalo, jako kdyby na tváři nebylo. Podkladové krémy, tvářenky a řasenky „předstíraly“, že neexistují. Jejich účelem ale bylo zakrýt nedokonalosti pleti, případně zdůraznit její přednosti. V roce 2024 se „nude“ trend podstatně zradikalizoval. Na molech velkých přehlídek se objevují modelky bez make-upu. „Bare Face“ je skutečně nahá a přiznává vrásky, pihy, pigmentové skvrny a zkrátka nedokonalost.

    Zdroj: Prabal Gurung

    Pamela Anderson netoužila po politickém gestu. Její rozhodnutí bylo přirozené

    Právě veřejné přihlášení se k vlastní nedokonalosti bylo také nejsilnějším momentem loňského vystoupení Pamely Anderson. Herečka, a nově také spisovatelka, se rozhodla přestat se líčit po smrti své oblíbené make-up artistky. Vysvětlila, že než se nechat zkrášlovat někým jiným, radši zůstane bez make-upu. S humorem tak nesla kontrast mezi luxusními šaty a svou tváří. „Nešlo mi o politické prohlášení, jen jsem chtěla, aby mi z těch skvělých šatů vyčuhoval můj malý divný obličej,“ popsala své důvody, proč se vydala „NoMake-up“ cestou.

    - Reklama -

    Proč se prostě občas nenalíčit? Celebrity zkoušejí hranice

    Její kolegyně z branže i módní novinářky její gesto hodnotily jako mimořádné a odvážné. Pro lidi pohybující se v showbyznysu a módní branži jsou fotky s nenalíčenou tváří noční můrou, jelikož je často provázejí urážlivé komentáře. Ukázat nahý obličej na červeném koberci tak bylo hrdou odpovědí na obdobné mediální lynče. V nedávno uvedeném pořadu The Drew Barrymore Show se k odkazu Pamely Anderson přidala i samotná Drew a herečka Valerie Bertinelli.

    Rituální vyhazování dekorativní kosmetiky nenastane. Cílem by měla být svobodná volba

    Co bude dál? Předpokládat, že nastane soumrak dekorativní kosmetiky je zbytečné. Celé hnutí „No-Makeup“ má za cíl vrátit do hry přirozenou krásu a poukázat na to, že líčení by mělo být svobodnou volbou každé ženy. Velmi výstižně to popsala editorka Los Angeles Times Hoda Mallone. „Líčení miluju. Ale nemám ráda tlak na to, abych vypadala určitým způsobem, ať už je ten tlak podvědomý, nebo zjevný. Někdy se mi prostě nechce. A chci se cítit stejně dobře bez make-upu, jako když jsem dokonale nalíčená.“

    Důraz na sebepřijetí, ale také na péči o pleť. Důležité je zdraví a kvalitní spánek

    Právě budování atmosféry, ve které se ženy nebudou muset cítit zahanbeně, když vyrazí ven nenalíčené, se zdá být výzvou příštího roku. Můžeme očekávat, že s celebritami nebo modelkami s „nahou tváří“ se budeme setkávat čím dál častěji. Je zjevné, že některé z nich, třeba Selena Gomez, čas od času testují, jak budou jejich fanoušci na přirozený vzhled reagovat. Trend by měl vést nejen k sebelásce a akceptaci stárnutí, ale také zdůrazňovat důležitost zdravého životního stylu a spánku, tedy základních pilířů zářivé hydratované pleti.

    Zdroje: Glamour, People, Goodhousekeeping, Los Angeles Times, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Po stopách ikon: Nadia Lee Cohen udává směr moderní „fotce“

    Britská fotografka a umělkyně Nadia Lee Cohen patří k nejvýraznějším vizuálním hlasům současnosti. Narodila se v Essexu, ale po studiích přesídlila do Los Angeles, kde našla svůj ikonický rukopis. Její práce se vyznačuje sytými barvami, filmovou estetikou a atmosférou, jež osciluje mezi glamour a absurditou. Pokud dnes někdo udává tón toho, jak vypadá vizuální jazyk módy a popkultury, je to právě Nadia Lee Cohen. 

    Móda jako kronika. Podzimní MBPFW rozehrál dialog mezi minulostí a současností

    Začátek září tradičně přinesl podzimní edici Mercedes-Benz Prague Fashion Week (MBPFW). Za tři rušné dny se v holešovickém klubu SaSaZu představila řada značek a tvůrců, mezi nimiž nechyběli nováčci, stálice ani ti, kteří se na scénu vrátili po několika sezónách. Z kolekcí sálala odvážná práce s vlastní i cizí identitou a ženskostí, přičemž mnoho návrhářů se rozhodlo překlopit historické odkazy do současných forem.

    TikTok highlights: Výzva Great Lock In zachrání zbytek vašeho roku

    S rychle se ochlazujícím počasím přichází i známý plíživý pocit, jenž jde tradičně ruku v ruce s končícím rokem. Nastává čas na paniku z nedokončených projektů, nesplněných cílů a nepřečtených knih. Do cesty nepříjemnému stavu se však letos postavil trend s názvem Great Lock In. Uživatelé TikToku za pomocí něj hodlají ukončit rok s vysněnou hrdostí.

    New York rozproudil módní kolotoč. Týden módy je v plném proudu

    Září představuje jeden z nejrušnějších měsíců módní scény. Kolotoč očekávaných fashion weeků odstartoval minulý týden New York. Své kolekce tak stihly představit módní domy jako Calvin Klein, Prabal Gurung, Khaite, Anna Sui nebo Altuzarra. Společně tak reagují na současné politické dění, DNA vlastních návrhů či potřeby moderní ženy.

    Pánská obuv si pohrává s kontrastem. Paříž diktuje podzimní footwear

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    Gentle Monster boduje. Perfektní kampaně doplňuje příkladový marketing

    Gentle Monster patří mezi značky, které proměnily způsob, jakým móda komunikuje se svými zákazníky. Z korejského výrobce brýlí se stal kulturní hráč, jenž dokáže spojit architekturu, umění a marketing do jednoho dokonalého celku. Každá kolekce působí jako kapitola příběhu, který se odehrává v digitálních kampaních, ale i ve fyzickém prostoru.

    TikTok radí, jak zachránit den. Nový trend klade důraz na maličkosti

    Sociální síť TikTok přichází s dalším trendem, který slibuje pohodovější běžné dny. Koncept s názvem "Save the Day", tedy "Zachraň den" radí, jak překonat hodiny naplněné pouze prací a neztratit u toho sám sebe. Klíčem k vyrovnanější náladě jsou dle něj drobné aktivity, které nás opět "ukotví". Může jít o čtení knížky, procházku nebo hovor s kamarádem.

    Rosalía oblékla Calvin Klein. Zpěvačka září v čerstvé kampani

    Módní dům Calvin Klein naverboval do své nejnovější kampaně další známou osobnost. Jeho ikonické spodní prádlo tentokrát v reklamě pro letošní podzim oblékla španělská zpěvačka Rosalía. Na fotografiích, o které se postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekcích Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to ve vaně, baggy džínách i s krajtou.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týden módy se nesl v novém duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pro sezónu jaro/léto 2026 ukázal, že i po více než 20 letech dokáže překvapit. Organizátoři letos výrazně zredukovali počet přehlídek a znovu vsadili na fyzickou přítomnost. Tím se celá akce zpřehlednila, zintenzivnila a získala větší mezinárodní přesah. V centru dění nestála pouze estetika, ale rovněž otázka, jak reagovat na reálné japonské klima a jak vnést do módy lehkost.

    Jacquemus připíjí s Veuve Clicquot. Společně vzdávají hold silným ženám

    Francouzský módní dům Jacquemus a výrobce luxusního šampaňského Veuve Clicquot představují poetickou spolupráci. V jejím srdci leží limitovaná edice lahve La Grande Dame 2018 vintage a skulpturální chladicí set. Značky spojuje nejen láska pro tradici a řemeslo, ale i úcta k silným ženám. Obojí podtrhuje obliba žluté barvy symbolizující radost.

    M.A.C Cosmetics má novou tvář. Beauty značku zastoupí Doja Cat

    Zpěvačka Doja Cat odhalila novou beauty spolupráci. Na uplynulém předávání ocenění MTV Video Music Awards potvrdila, že se stala novou globální ambasadorkou společnosti M.A.C Cosmetics. Na červeném koberci totiž předvedla klasickou rudou rtěnku v odstínu Lady Danger. Přihlížející ovšem vzápětí překvapila, když si z ní s chutí ukousla.

    Po stopách módních ikon: Jak Marc Jacobs ztělesnil módní ironii

    Marc Jacobs patří mezi nejvlivnější tvůrce současné módy. Od 80. let až po současné přehlídky dokáže každé kolekci vtisknout vlastní výrazný cit, značnou ironii a pestrou odvahu. Jeho rukopis stojí na nečekaných kontrastech. Ať už mezi ulicí a haute couture, nebo popovou kulturou a tradicí. Právě díky tomu se stal ikonickým návrhářem, který se nebojí experimentovat s barevnou paletou i materiálovou extravagancí.

    Protest na Pařížské není na místě. Móda za nespokojenost mladých nemůže

    Skupina MayDay minulý týden v Pařížské ulici uspořádala protest proti luxusu. Její členové se oblékli do bílých kukel a trik tvořících nápis "useless". Odkazovali na to, že drahé oblečení odvádí pozornost od důležitějších hodnot. Argument však působí prázdně, protože pravá příčina tlaku na mladé lidi pramení odjinud. Luxusní butiky v tomto kontextu plní spíše roli kulisy, než aby představovaly zdroje problému.

    Na Větrné hůrce čeká nová adaptace. První ukázky rozdělují internet

    První útržky očekávané nové adaptace románu Na větrné hůrce vyvolaly v divácích rozporuplné reakce. Režisérka Emerald Fennell totiž pojala snímek ve svém klasickém stylu. Oproti předloze má tedy o dost více sexuální ráz. Fanoušky knihy pobouřily nejen odvážné záběry, ale také kontroverzní obsazení. To vše podtrhl soundtrack z dílny Charli XCX.

    Móda v kostce: Naomi Campbell tančí v Pucci a Tilda Swinton má vlastní výstavu

    Pucci naverboval supermodelku Naomi Campbell, která roztančila jeho podzimní řadu. Značka Boucheron zase za svou tvář zvolila herečku Daisy Edgar Jones. Eye Filmmuseum v Amsterdamu chystá výstavu o Tildě Swinton a La Galerie Dior pro změnu odhalí exhibici s Azzedine Alaïa Foundation. Stella McCartney pak spolupracuje s Jeffem Koons.

    Maximalismus pronikl i do interiérů. Na scénu vrací Art Deco

    Nedávný report platformy Pinterest potvrdil, že maximalismus ovládá rovněž trendy na poli interiérového designu. Odhalil totiž nárůst vyhledávání inspirace spojené se stylem Art Deco. Hluboké barvy, bohaté textury a symetrické tvary, to vše bude definovat podzimní domácnosti. Není přitom třeba velkých renovací, stačí jen pár jednoduchých úprav.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―