Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Nikoho nepřekvapí, že na sociální síti TikTok se rodí jedny z nejpodivnějších trendů. Ten nejnovější vás ovšem nechá v udiveném tichu, a to doslova. Jedná se totiž o tiché recenze na vytoužené produkty, proslavené právě díky známé platformě. I když začala videa u hodnocení knih, přesunula se ve velkém i do beauty světa.

    I když je letošní rok teprve na začátku, je už nyní jasné, jaký trend ho bude definovat. Známou sociální síť TikTok totiž zachvátila videa, známá jako silent reviews, tedy tiché recenze. Jejich principem je hodnocení různých produktů, ovšem bez jediného slova. Místo toho autorky videí používají všelijaké grimasy, gestikulace nebo nepříliš výrazné zvuky. Hashtag #silentreview tak v současnosti dosáhl na více než 80 milionů zhlédnutí.

    Největší popularitě se pak těší především recenze z beauty světa. Je pak jedno, jestli se jedná o makeup, parfémy nebo skin care. „Na své si ovšem přijdou i milovníci designerských kabelek, TV shows nebo perlivých sladkých nápojů,” uvádí Jakub Havelka, odborník na recenze a provozovatel webu Arecenze.cz. První tiché video pak ale vzniklo v úplně jiném průmyslu. Už v říjnu loňského roku ho na populární sociální síť nahrála uživatelka Stephanie, slavná v komunitě zbožňující knihy.

    Jejím cílem bylo tehdy ovšem pouze vytvořit vtipné video, nikoli začít světový fenomén. Není přitom zcela jasné, proč se tichá videa tak rychle uchytila. Možná je to proto, že už jsou všichni beauty milovníci unavení z často zdlouhavých Get Ready With Me videí. U těch tichých totiž nemusí čekat tak dlouho, aby se dozvěděli, zda daný produkt stojí za to, či ne. Videím tak mohou věnovat ještě méně pozornosti.

    Na silent reviews láká i podoba s ASMR. Těší se čím dál větší oblibě

    Zároveň může tichá videa vpřed hnát také to, že se podobají stále více oblíbenému ASMR trendu. Tedy videím, ve kterých jejich tvůrci využívají různé předměty nebo svůj hlas, aby vytvořily zvláštní uklidňující zvuky. Koncept je v současnosti tak oblíbený, že ho ve svých kampaních používají také velké beauty značky, jako je například L’Oréal Paris nebo Bite Beauty. A jaké produkty zatím v tichých recenzích vyhrávají?

    Není snadné shrnout všechna videa do pár doporučení. Mezi současné výherce ovšem patří například pudr značky Huda Beauty. Vychvalovaný je především za svou výdrž. Na rty zase TikTokerky doporučují používat hydratující olej na rty od Saie. Ve svých tichých recenzích na něj nereagují jinak než nadšenými pusinkami. Chválu si pak nadšenými gesty vysloužila také tekutá tvářenka Rare Beauty.

    Zdroje: WWD, Grazia Daily, New York Post, TikTok, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    TikTok pohltilo ticho. Na vrchol žebříčku se derou trendy recenze bez jediného slova

    Nikoho nepřekvapí, že na sociální síti TikTok se rodí jedny z nejpodivnějších trendů. Ten nejnovější vás ovšem nechá v udiveném tichu, a to doslova. Jedná se totiž o tiché recenze na vytoužené produkty, proslavené právě díky známé platformě. I když začala videa u hodnocení knih, přesunula se ve velkém i do beauty světa.

    I když je letošní rok teprve na začátku, je už nyní jasné, jaký trend ho bude definovat. Známou sociální síť TikTok totiž zachvátila videa, známá jako silent reviews, tedy tiché recenze. Jejich principem je hodnocení různých produktů, ovšem bez jediného slova. Místo toho autorky videí používají všelijaké grimasy, gestikulace nebo nepříliš výrazné zvuky. Hashtag #silentreview tak v současnosti dosáhl na více než 80 milionů zhlédnutí.

    Největší popularitě se pak těší především recenze z beauty světa. Je pak jedno, jestli se jedná o makeup, parfémy nebo skin care. „Na své si ovšem přijdou i milovníci designerských kabelek, TV shows nebo perlivých sladkých nápojů,” uvádí Jakub Havelka, odborník na recenze a provozovatel webu Arecenze.cz. První tiché video pak ale vzniklo v úplně jiném průmyslu. Už v říjnu loňského roku ho na populární sociální síť nahrála uživatelka Stephanie, slavná v komunitě zbožňující knihy.

    Jejím cílem bylo tehdy ovšem pouze vytvořit vtipné video, nikoli začít světový fenomén. Není přitom zcela jasné, proč se tichá videa tak rychle uchytila. Možná je to proto, že už jsou všichni beauty milovníci unavení z často zdlouhavých Get Ready With Me videí. U těch tichých totiž nemusí čekat tak dlouho, aby se dozvěděli, zda daný produkt stojí za to, či ne. Videím tak mohou věnovat ještě méně pozornosti.

    Na silent reviews láká i podoba s ASMR. Těší se čím dál větší oblibě

    Zároveň může tichá videa vpřed hnát také to, že se podobají stále více oblíbenému ASMR trendu. Tedy videím, ve kterých jejich tvůrci využívají různé předměty nebo svůj hlas, aby vytvořily zvláštní uklidňující zvuky. Koncept je v současnosti tak oblíbený, že ho ve svých kampaních používají také velké beauty značky, jako je například L’Oréal Paris nebo Bite Beauty. A jaké produkty zatím v tichých recenzích vyhrávají?

    Není snadné shrnout všechna videa do pár doporučení. Mezi současné výherce ovšem patří například pudr značky Huda Beauty. Vychvalovaný je především za svou výdrž. Na rty zase TikTokerky doporučují používat hydratující olej na rty od Saie. Ve svých tichých recenzích na něj nereagují jinak než nadšenými pusinkami. Chválu si pak nadšenými gesty vysloužila také tekutá tvářenka Rare Beauty.

    Zdroje: WWD, Grazia Daily, New York Post, TikTok, YouTube

    ― Reklama ―

    Móda v kostce: Saint Laurent narůstá na oblibě a Anok Yai je modelkou roku

    Módní dům Saint Laurent slaví. Vyšplhal se na vrchol žebříčku platformy Lyst a stal se nejvíce "hot" značkou posledního čtvrtletí. Oslavy chystá i Anok Yai, jež bude na letošních Fashion Awards 2025 jmenována modelkou roku. Selfridges pak poctí Vánoce spolu s Disney a Dr. Martens vydává první voděodolnou obuv. Dakota Johnson září ve své první Valentino kampani.

    Pinterest spustil osobního asistenta. Pomůže s nákupem i psychickou pohodou

    Nová funkce Pinterest Assistant přetváří způsob, jakým nakupujeme online. Vizuální AI průvodce redefinuje nákupní digitální prostor a mění každou interakci s platformou Pinterest v osobní dialog s estetickou vizí. Uživatel vstupuje do prostředí, kde technologie chápe jeho vkus stejně citlivě jako lidský poradce. Personalizace probíhá okamžitě a každé doporučení rezonuje s individuálním stylem. Pomocník proměňuje scénu digitálního nakupování v prostor, kde estetika a praktičnost splývají.

    Rapper Rilès vydal nové album. Zpracování připomíná umělecký rituál

    Francouzský rapper Rilès proměnil vydání svého nového alba THE 25th HOUR ve vizuální událost, jakou Paříž dlouho nezažila. V galerii Ellia Art Gallery usedl na 24 hodin a 42 minut k pásu, po němž plynuly tisíce prázdných vinylových obalů. Každý z více než 20 tisíc kusů označil otiskem své ruky potřené červenou barvou, čímž je proměnil v limitovanou edici i symbol lidské vytrvalosti. Tento akt navazuje na jeho dřívější performanci, kdy uběhl přes 200 kilometrů na pásu během jednoho dne.

    Balmain osiřel. Po 14 letech ho opouští kreativní ředitel Olivier Rousteing

    Vždy, když se zdá, že módní kolotoč změny kreativních ředitelů skončil, objeví se další náhlá změna. Tentokrát ze své vedoucí pozice odchází čtyřicetiletý návrhář Olivier Rousteing. Francouzský módní dům Balmain opouští po 14 letech v jeho čele. Za své působení dokázal značku propojit s popkulturou, zapojit ji do světa nových technologií a vytvořit vlastní Balmain Army.

    Beauty segment posiluje. V roce 2025 poháněla luxusní byznys krása

    Rok 2025 se nese v duchu proměny krásy v jeden z nejvýraznějších pilířů globálního luxusního trhu. Beauty segment získává status klíčového motoru růstu a mění obchodní mapu velkých značek. Akvizice, nové řady a strategické vstupy do kosmetiky posouvají společnosti do sféry, kde se psychologie potkává s výkonem. V luxusním světě dnes vítězí to, co dokáže být osobní, a právě krása tuto rovnováhu ztělesňuje.

    Rýže jako nová „it“ složka parfémů. Svět vůní tíhne k čistotě

    Rýže se stává hvězdou moderní parfumerie. Pudrová, a přitom překvapivě všestranná, otevírá prostor pro neotřelé kompozice, jež kombinují smyslový komfort se sofistikovanou esencí. Parfuméři využívají rýži k dosažení hloubky, která výsledek dělí od komerčních vůní. Masivní popularita vonných produktů s rýží dokazují, že food složky definují aktuální "estetiku" luxusních parfémů.

    Stranger Things míří do finále. Comeback doplní beauty i módní spolupráce

    Konec listopadu přivítá návrat populárního seriálu Stranger Things. Na obrazovky se vrací se svou pátou a poslední sérií, která vyvrcholí poslední den letošního roku. Velké finále si žádá stejně významné oslavy. Na pomoc proto přispěchaly beauty a módní značky, jež nabízejí speciální spolupráce. Do Hawkins vás vtáhnou boty, kabelky, přívěsky nebo tematický make-up.

    Chlupy, bradavky a byznys. Proč SKIMS dráždí veřejnost? 

    Značka SKIMS nedávno vyvolala rozruch novou kolekcí, která oslavuje přirozenost těla. Anebo ne? Na sociálních sítích se strhla bouře názorů, zda Kim Kardashian oslavuje přirozenost ženského těla a bourá tabu kůže bez jediného chloupku, či naopak posiluje nerealistické ideály krásy a tlak na „dokonalé“ tělo. Marketingový tým SKIMS však slaví úspěch, tanga s umělým ochlupením byla během pár dnů vyprodaná. 

    Historie elegance opět září. Pillbox hat slaví návrat na módní scénu

    Nenápadný, a přesto neodolatelně působivý. Klobouk ve tvaru krabičky, ​​známý jako pillbox hat, je symbolem kultivovaného vkusu, překračujícího generace i trendy. Ztělesňuje jednoduchost povýšenou na umění, spojenou s autoritou a jemností, která se nikdy neztrácí v davu. Není jen proto jen ozdobou. Je vyjádřením postoje, odkazem éry půvabu a poctou ženské elegance.

    První Pink Ball oživil Londýn. British Museum sklízí kvůli akci kritiku

    Exkluzivní Pink Ball zbarvil dne 18. října prostory British Museum do všech odstínů růžové. Vůbec první gala večer v tamních prostorách kontrastoval s končící výstavou Ancient India: Living Traditions, jejímž tématem náboženských tradic se rovněž inspiroval. Svět luxusu tak vládl mezi historickými artefakty Londýna, což ovšem vyvolalo také značnou kritiku. 

    LVMH a UNESCO rozšiřují spolupráci. Tiffany & Co. hodlá chránit oceány

    Luxusní skupina LVMH prohlubuje partnerství s UNESCO. Společně hodlají pracovat na dalším pětiletém plánu, tentokrát s názvem For the Beauty of Life. Nově se k němu přidá rovněž šperkařský dům Tiffany & Co., jehož cílem bude podpořit ochranu oceánů. V srdci spolupráce stojí snaha vytvořit udržitelná řešení, jež podpoří především lokální komunity po celém světě.

    Maison Margiela otvírá brány Dubaje. V metropoli nabízí exkluzivní rezidence

    Legendární francouzská značka pokračuje v překračování módních hranic. Maison Margiela tentokrát svou jedinečnou estetiku neaplikoval na dechberoucí návrhy, ale luxusní apartmány. Módní dům odhalil první exkluzivní rezidence, které vybudoval na ostrově Palm Jumeirah v Dubaji. Přidal se tak ke skupině značek, jež redefinují podobu současného luxusního průmyslu.

    Stella McCartney zdolala další milník. Představila první plant-based peří

    Nedávný Pařížský týden módy zažil důležitý debut. Na tamní přehlídková mola dorazily první návrhy z plant-based peří. Na svědomí je má britská návrhářka Stella McCartney, proslulá svým udržitelným a ekologickým přístupem. Inovativní materiál FEVVERS přitom nemá sloužit jako přesná napodobenina peří, jeho cílem je vytvořit podobnou, avšak jedinečnou estetiku.

    Balmain slaví 80. narozeniny. Jeho módní stopu vykreslí nový dokument

    Jedna z nejvýznamnějších značek módní historie slaví významný milník. Módní dům Balmain letos oslaví své 80. narozeniny. Na oslavu si nadělil nejen speciální výstavu One Night, Eight Decades v New Yorku, ale rovněž speciální dokument. Postaral se o něj uznávaný režisér Loïc Prigent, jenž vynesl na povrch archivní záznamy, které veřejnost ještě nikdy nespatřila.

    Z holky od vedle je showgirl. Taylor Swift se novými outfity staví mezi legendy

    Už dlouho víme, že značka jménem Taylor Swift obsahuje mnohem víc než jen písničky s chytlavými refrény a chytrými texty. Nové album The Life of a Showgirl ukazuje umělkyni šťastně zamilovanou a pevně usazenou ve světě showbyznysu. Populární zpěvačka si skrze něj nejen hudebním, ale především módním jazykem a za pomocí promyšlené stylizace říká o pozici mezi opravdovými legendami.

    Prada odstartovala vánoční shon. Vydala letošní sváteční kampaň

    S postupujícím podzimem se nezadržitelně blíží i letošní sváteční období. Vánoční shon odstartovala mezi světovými módními domy společnost Prada. Koncem října vydala kampaň oslavující svátky s názvem A Winter's Tale. V jejím středu stojí ambasadoři značky, ale také klasický zimní archetyp představující cestu domů zasněženými vrcholky dechberoucích hor.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―