Nikoho nepřekvapí, že na sociální síti TikTok se rodí jedny z nejpodivnějších trendů. Ten nejnovější vás ovšem nechá v udiveném tichu, a to doslova. Jedná se totiž o tiché recenze na vytoužené produkty, proslavené právě díky známé platformě. I když začala videa u hodnocení knih, přesunula se ve velkém i do beauty světa.
I když je letošní rok teprve na začátku, je už nyní jasné, jaký trend ho bude definovat. Známou sociální síť TikTok totiž zachvátila videa, známá jako silent reviews, tedy tiché recenze. Jejich principem je hodnocení různých produktů, ovšem bez jediného slova. Místo toho autorky videí používají všelijaké grimasy, gestikulace nebo nepříliš výrazné zvuky. Hashtag #silentreview tak v současnosti dosáhl na více než 80 milionů zhlédnutí.
Největší popularitě se pak těší především recenze z beauty světa. Je pak jedno, jestli se jedná o makeup, parfémy nebo skin care. „Na své si ovšem přijdou i milovníci designerských kabelek, TV shows nebo perlivých sladkých nápojů,” uvádí Jakub Havelka, odborník na recenze a provozovatel webu Arecenze.cz. První tiché video pak ale vzniklo v úplně jiném průmyslu. Už v říjnu loňského roku ho na populární sociální síť nahrála uživatelka Stephanie, slavná v komunitě zbožňující knihy.
Silent Beauty Reviews Are Taking Over TikTok – But What, Actually, Are They?https://t.co/qT7Ry060k8
— Grazia UK (@GraziaUK) January 11, 2024
Jejím cílem bylo tehdy ovšem pouze vytvořit vtipné video, nikoli začít světový fenomén. Není přitom zcela jasné, proč se tichá videa tak rychle uchytila. Možná je to proto, že už jsou všichni beauty milovníci unavení z často zdlouhavých Get Ready With Me videí. U těch tichých totiž nemusí čekat tak dlouho, aby se dozvěděli, zda daný produkt stojí za to, či ne. Videím tak mohou věnovat ještě méně pozornosti.
Na silent reviews láká i podoba s ASMR. Těší se čím dál větší oblibě
Zároveň může tichá videa vpřed hnát také to, že se podobají stále více oblíbenému ASMR trendu. Tedy videím, ve kterých jejich tvůrci využívají různé předměty nebo svůj hlas, aby vytvořily zvláštní uklidňující zvuky. Koncept je v současnosti tak oblíbený, že ho ve svých kampaních používají také velké beauty značky, jako je například L’Oréal Paris nebo Bite Beauty. A jaké produkty zatím v tichých recenzích vyhrávají?
Není snadné shrnout všechna videa do pár doporučení. Mezi současné výherce ovšem patří například pudr značky Huda Beauty. Vychvalovaný je především za svou výdrž. Na rty zase TikTokerky doporučují používat hydratující olej na rty od Saie. Ve svých tichých recenzích na něj nereagují jinak než nadšenými pusinkami. Chválu si pak nadšenými gesty vysloužila také tekutá tvářenka Rare Beauty.
Zdroje: WWD, Grazia Daily, New York Post, TikTok, YouTube