Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Ačkoliv už většinu z vás environmentální výrazy nudí, slovo udržitelnost je nyní na místě více než kdy dříve. Upcycled móda s sebou navíc kromě pozitivního ekologického významu přináší i nevídané, originální a atypické kousky. Výběr je opravdu pestrý, proto by každý módní nadšenec měl alespoň jeden podobný kousek vlastnit. Podpoříte tak velmi šikovné designéry a odlehčíte zátěž planety.

    Pro ty, kteří se do teď s termínem upcycled nesetkali, jde o oblečení, boty i doplňky vytvořené z již existujících oděvních objektů. Různými procesy se přetvářejí na „staronová“ umělecká díla a dodávají tak zapomenutému oblečení nový výraz. Na rozdíl od běžné recyklace se textilie nemusí rozložit na původní suroviny, proto u upcycled kousků nevznikají nové a planetu zatěžující dopady. A nebojte se, nebudeme vám předvádět květinkové šaty, ani pletený vak na záda. I v této oblasti totiž najdete nespočet relevantních návrhářů.

    Kontroverzní kožešina díky upcycled brandům dostává nový rozměr. Nereja transformuje staré kožešiny

    Hned na začátek se dostáváme k velmi kontroverznímu tématu, kterým jsou pravé kožešiny. Od pravěku zahřívají lidstvo a od starověku jsou symbolem luxusu. V moderních dějinách se ovšem setkávají s ostrou kritikou. My samozřejmě trh s novými kožešinami nepodporujeme, naštěstí se ale můžeme obrátit i jinam.

    Značka Nereja se totiž zaměřuje na přešívání a přeformování starých kožešinových produktů na nové. Což je velice adekvátní řešení pro všechny, kdo si v pravé kožešině libují do dnešních dní. Zakázky na přání si můžete objednat skrze Instagram nebo komunikační síť Telegram.

    Pásky kam se podíváš. Luxusní zboží, které vypráví příběhy prostřednictvím portrétů času

    Značka Hodakova nabízí RTW, doplňky i boty z transformovaných starých kousků. Často sahá i po oblíbených vintage kouscích předních světových módních domů. Setkat se můžete s přepracovanou Fendi Baguette i Dior Saddle. Největším uměním této švédské značky je však její „podpis“.

    V případě upcycled kousků je přitom hledání vlastního originálního stylu velmi obtížné. Představte si, že pracujete s přešíváním a úpravami oblečení z druhé ruky a zároveň hledáte způsob, jak vyjádřit esenci své značky. Značka Hodakova však dokázala tento úkol zdárně zvládnout a na svých stránkách nabízí esteticky dokonalé produkty. 

    Zdroj: Hodakova

    Benjamin Benmoyal se nechává unést marockými kořeny. Využívá látky ze starých továren a mrtvých skladů haute couture

    Návrhář Benjamin Benmoyal pracoval pro značky Hermés i Alexander McQueen, avšak v roce 2020 se rozhodl jít vlastní cestou. Vytvořil proto svůj label, který veškeré kousky zpracovává z již využitých textilií. Zaměřuje se na tradiční oděvy a tkaní barevných látek. Textilní továrny a sklady, z nichž materiály odebírá, byly navíc uzavřeny už před rokem 2000.

    Absolutně tak svou tvorbou odlehčuje dopad na životní prostředí a případnou likvidaci nevyužitých produktů. Na své si zde přijdou primárně milovníci alternativních stylů, Benajmin totiž svou lásku k jednoduchosti a saharským kulturám prolíná do každé kolekce. Nesetkáte se tu tak s aktuálními rychlými trendy ani s experimentátorskými prvky.

    Zdroj: Benjamin Benmoyal

    Spojení mužnosti a ženskosti, vintage i moderny. Ancuta Sarca vdechuje nový život stylovému footwear

    Rumunský brand Ancuta Sarca debutoval v roce 2019 na londýnském týdnu módy a okamžitě oslnil sociální sítě a stal se virálním. Jednoduše řečeno, značka přetváří staré tenisky do nových ikonických heels, a to na různé způsoby. Občas si pohraje s otevřenou špičkou, jindy zase s ultra vysokým podpatkem nebo platformou. Boty skvěle doplňují streetové looky a vypadají velice promyšleně v kombinaci s dlouhými kalhoty. Pokud totiž odhalíte pouze špičku boty, budou vypadat mistrovsky.

    Zdroj: Ancuta Sarca (Zalando)

    Pro upcycled denim nemusíte do zahraničí. Lokální brand KOLDHART představuje kolekci streetwearových nezbytností

    Český label KOLDHART se soustředí na denimové oblečení i doplňky, přičemž se řídí aktuálními trendy i vlivem oblíbeného Y2K. V nabídce českého designéra najdete upcycled džíny, bundy, kšiltovky nebo jiné accesories. Výjimkou nejsou ani custom mikiny streetwearového velikána Supreme.

    Samozřejmě si můžete s brandem dohodnout i osobní schůzku a vytvořit si kompletní look či jednotlivé kousky pouze podle vašich představ. Naším předním favoritem jsou však New Era kšiltovky s promyšlenými a ručně vytvořenými detaily. Zero waste je tedy u této značky na prvním místě.

    Zdroj: KOLDHART

    Zdroje: Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Stylově a udržitelně. Zaintegrujte do svého šatníku znovuzrozené upcycled kousky

    Ačkoliv už většinu z vás environmentální výrazy nudí, slovo udržitelnost je nyní na místě více než kdy dříve. Upcycled móda s sebou navíc kromě pozitivního ekologického významu přináší i nevídané, originální a atypické kousky. Výběr je opravdu pestrý, proto by každý módní nadšenec měl alespoň jeden podobný kousek vlastnit. Podpoříte tak velmi šikovné designéry a odlehčíte zátěž planety.

    Pro ty, kteří se do teď s termínem upcycled nesetkali, jde o oblečení, boty i doplňky vytvořené z již existujících oděvních objektů. Různými procesy se přetvářejí na „staronová“ umělecká díla a dodávají tak zapomenutému oblečení nový výraz. Na rozdíl od běžné recyklace se textilie nemusí rozložit na původní suroviny, proto u upcycled kousků nevznikají nové a planetu zatěžující dopady. A nebojte se, nebudeme vám předvádět květinkové šaty, ani pletený vak na záda. I v této oblasti totiž najdete nespočet relevantních návrhářů.

    Kontroverzní kožešina díky upcycled brandům dostává nový rozměr. Nereja transformuje staré kožešiny

    Hned na začátek se dostáváme k velmi kontroverznímu tématu, kterým jsou pravé kožešiny. Od pravěku zahřívají lidstvo a od starověku jsou symbolem luxusu. V moderních dějinách se ovšem setkávají s ostrou kritikou. My samozřejmě trh s novými kožešinami nepodporujeme, naštěstí se ale můžeme obrátit i jinam.

    Značka Nereja se totiž zaměřuje na přešívání a přeformování starých kožešinových produktů na nové. Což je velice adekvátní řešení pro všechny, kdo si v pravé kožešině libují do dnešních dní. Zakázky na přání si můžete objednat skrze Instagram nebo komunikační síť Telegram.

    Pásky kam se podíváš. Luxusní zboží, které vypráví příběhy prostřednictvím portrétů času

    Značka Hodakova nabízí RTW, doplňky i boty z transformovaných starých kousků. Často sahá i po oblíbených vintage kouscích předních světových módních domů. Setkat se můžete s přepracovanou Fendi Baguette i Dior Saddle. Největším uměním této švédské značky je však její „podpis“.

    V případě upcycled kousků je přitom hledání vlastního originálního stylu velmi obtížné. Představte si, že pracujete s přešíváním a úpravami oblečení z druhé ruky a zároveň hledáte způsob, jak vyjádřit esenci své značky. Značka Hodakova však dokázala tento úkol zdárně zvládnout a na svých stránkách nabízí esteticky dokonalé produkty. 

    Zdroj: Hodakova

    Benjamin Benmoyal se nechává unést marockými kořeny. Využívá látky ze starých továren a mrtvých skladů haute couture

    Návrhář Benjamin Benmoyal pracoval pro značky Hermés i Alexander McQueen, avšak v roce 2020 se rozhodl jít vlastní cestou. Vytvořil proto svůj label, který veškeré kousky zpracovává z již využitých textilií. Zaměřuje se na tradiční oděvy a tkaní barevných látek. Textilní továrny a sklady, z nichž materiály odebírá, byly navíc uzavřeny už před rokem 2000.

    Absolutně tak svou tvorbou odlehčuje dopad na životní prostředí a případnou likvidaci nevyužitých produktů. Na své si zde přijdou primárně milovníci alternativních stylů, Benajmin totiž svou lásku k jednoduchosti a saharským kulturám prolíná do každé kolekce. Nesetkáte se tu tak s aktuálními rychlými trendy ani s experimentátorskými prvky.

    Zdroj: Benjamin Benmoyal

    Spojení mužnosti a ženskosti, vintage i moderny. Ancuta Sarca vdechuje nový život stylovému footwear

    Rumunský brand Ancuta Sarca debutoval v roce 2019 na londýnském týdnu módy a okamžitě oslnil sociální sítě a stal se virálním. Jednoduše řečeno, značka přetváří staré tenisky do nových ikonických heels, a to na různé způsoby. Občas si pohraje s otevřenou špičkou, jindy zase s ultra vysokým podpatkem nebo platformou. Boty skvěle doplňují streetové looky a vypadají velice promyšleně v kombinaci s dlouhými kalhoty. Pokud totiž odhalíte pouze špičku boty, budou vypadat mistrovsky.

    Zdroj: Ancuta Sarca (Zalando)

    Pro upcycled denim nemusíte do zahraničí. Lokální brand KOLDHART představuje kolekci streetwearových nezbytností

    Český label KOLDHART se soustředí na denimové oblečení i doplňky, přičemž se řídí aktuálními trendy i vlivem oblíbeného Y2K. V nabídce českého designéra najdete upcycled džíny, bundy, kšiltovky nebo jiné accesories. Výjimkou nejsou ani custom mikiny streetwearového velikána Supreme.

    Samozřejmě si můžete s brandem dohodnout i osobní schůzku a vytvořit si kompletní look či jednotlivé kousky pouze podle vašich představ. Naším předním favoritem jsou však New Era kšiltovky s promyšlenými a ručně vytvořenými detaily. Zero waste je tedy u této značky na prvním místě.

    Zdroj: KOLDHART

    Zdroje: Instagram

    ― Reklama ―

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Nan Goldin představuje výstavu This Will Not End Well. Minulost mění ve film

    Nan Goldin představuje světu své nejnovější dílo s názvem This Will Not End Well. Rozsáhlá výstava okouzlila kritiky umění a v divácích vzbudila silné emoce. Umělkyně v ní vzpomíná na 80. léta a postupně se propracovává skrz minulost až do současnosti. Výsledná práce je složená jako film, jednotlivé statické snímky umně zachycují momenty obyčejného života. 

    Trend sober glow-up nabírá na síle. Odmítá alkohol a slibuje zářivější pleť

    Generace Z posiluje instagramový a tiktokový trend, který zasahuje oblast duševního zdraví a fyzické kondice, má ale také velký kosmetický přínos. Koncept známý jako sober glow-up vyzývá k dlouhodobé střízlivosti. Jako odměnu nabízí mimo jiné výraznou změnu obličeje, pozvednutí kontur a vyrýsování lícních kostí. Jako po zákroku estetického dermatologa.

    Londýn propadl světu filmů. Poznejte 10 nejlepších snímků BFI festivalu

    Filmový festival BFI, který by si neměl nechat ujít žádný filmový fanoušek, tradičně dorazil do Londýna. Letos uvedl 247 filmů pocházejících ze 79 různých zemí světa, z nichž 42 procent vzniklo z hlav režisérek nebo nebinárních tvůrců. Na jejich premiéře nechyběly filmové hvězdy a významné osobnosti, jako je Kristen Stewart nebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery. 

    Gucci zdolává svahy. Zimní kolekce Altitude poprvé mísí luxus s technologií 

    Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu. 

    Luxury Insights: Dubaj vítá další inovaci. Pohostí lesní nákupní centrum

    Luxusní nakupování nabývá nových rozměrů. Návštěva obchodních center už dávno není jen o výběru vysněných kousků, jedná se o unikátní zážitek. Přesně to slibuje nejnovější projekt společnosti Majid Al Futtaim, která v Dubaji vybuduje první tamní lesní nákupní centrum. Proroste ho totiž na více než milion stromů, ochlazujících často nesnesitelně horké prostředí.

    Nike vrací legendární spolupráci. S Martine Rose oslavuje e-sport a gaming

    Na módní scénu opět nastoupilo populární spojení dvou módních vizionářů. Britská návrhářka Martine Rose a americká značka Nike uvádí další spolupráci. Tentokrát vzdávají hold světu e-sportu a gamingu, který v jejich očích ztělesňuje demokracii. To vše zachycuje také nový model sneakers Shox MR4, propojující nadčasovou eleganci se sportovním duchem.

    Móda v kostce: Saint Laurent narůstá na oblibě a Anok Yai je modelkou roku

    Módní dům Saint Laurent slaví. Vyšplhal se na vrchol žebříčku platformy Lyst a stal se nejvíce "hot" značkou posledního čtvrtletí. Oslavy chystá i Anok Yai, jež bude na letošních Fashion Awards 2025 jmenována modelkou roku. Selfridges pak poctí Vánoce spolu s Disney a Dr. Martens vydává první voděodolnou obuv. Dakota Johnson září ve své první Valentino kampani.

    Pinterest spustil osobního asistenta. Pomůže s nákupem i psychickou pohodou

    Nová funkce Pinterest Assistant přetváří způsob, jakým nakupujeme online. Vizuální AI průvodce redefinuje nákupní digitální prostor a mění každou interakci s platformou Pinterest v osobní dialog s estetickou vizí. Uživatel vstupuje do prostředí, kde technologie chápe jeho vkus stejně citlivě jako lidský poradce. Personalizace probíhá okamžitě a každé doporučení rezonuje s individuálním stylem. Pomocník proměňuje scénu digitálního nakupování v prostor, kde estetika a praktičnost splývají.

    Rapper Rilès vydal nové album. Zpracování připomíná umělecký rituál

    Francouzský rapper Rilès proměnil vydání svého nového alba THE 25th HOUR ve vizuální událost, jakou Paříž dlouho nezažila. V galerii Ellia Art Gallery usedl na 24 hodin a 42 minut k pásu, po němž plynuly tisíce prázdných vinylových obalů. Každý z více než 20 tisíc kusů označil otiskem své ruky potřené červenou barvou, čímž je proměnil v limitovanou edici i symbol lidské vytrvalosti. Tento akt navazuje na jeho dřívější performanci, kdy uběhl přes 200 kilometrů na pásu během jednoho dne.

    Balmain osiřel. Po 14 letech ho opouští kreativní ředitel Olivier Rousteing

    Vždy, když se zdá, že módní kolotoč změny kreativních ředitelů skončil, objeví se další náhlá změna. Tentokrát ze své vedoucí pozice odchází čtyřicetiletý návrhář Olivier Rousteing. Francouzský módní dům Balmain opouští po 14 letech v jeho čele. Za své působení dokázal značku propojit s popkulturou, zapojit ji do světa nových technologií a vytvořit vlastní Balmain Army.

    Módní scénu zaplavily Vánoce. Značky chrlí sváteční kampaně

    Nastal čas, na kteří se někteří těší celý rok a jiní jeho příchod spíše oplakávají. Blížící se Vánoce totiž neznamenají pouze okamžiky radosti a potěšení, ale i stresu. Módní značky těží z touhy podobnému tlaku uniknout a nabízejí kampaně, umožňující krátký útěk před svátečním shonem. Odkazují na sílu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potěšení.

    Hútíové po téměř pěti letech propustili modelku. Porušovat měla „morální kódy“

    Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po téměř pěti letech opět na svobodě. O víkendu o tom reportovala agentura AFP. Pětadvacetiletá žena byla uvězněna v roce 2021 vojenskou skupinou Hútíové, jež od roku 2015 vládne části země. Jako důvod pro její zatčení tehdy uvedla "porušování lokálních morálních kódů", což lidskoprávní organizace označují za nepodložené.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―