Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Ačkoliv už většinu z vás environmentální výrazy nudí, slovo udržitelnost je nyní na místě více než kdy dříve. Upcycled móda s sebou navíc kromě pozitivního ekologického významu přináší i nevídané, originální a atypické kousky. Výběr je opravdu pestrý, proto by každý módní nadšenec měl alespoň jeden podobný kousek vlastnit. Podpoříte tak velmi šikovné designéry a odlehčíte zátěž planety.

    Pro ty, kteří se do teď s termínem upcycled nesetkali, jde o oblečení, boty i doplňky vytvořené z již existujících oděvních objektů. Různými procesy se přetvářejí na „staronová“ umělecká díla a dodávají tak zapomenutému oblečení nový výraz. Na rozdíl od běžné recyklace se textilie nemusí rozložit na původní suroviny, proto u upcycled kousků nevznikají nové a planetu zatěžující dopady. A nebojte se, nebudeme vám předvádět květinkové šaty, ani pletený vak na záda. I v této oblasti totiž najdete nespočet relevantních návrhářů.

    Kontroverzní kožešina díky upcycled brandům dostává nový rozměr. Nereja transformuje staré kožešiny

    Hned na začátek se dostáváme k velmi kontroverznímu tématu, kterým jsou pravé kožešiny. Od pravěku zahřívají lidstvo a od starověku jsou symbolem luxusu. V moderních dějinách se ovšem setkávají s ostrou kritikou. My samozřejmě trh s novými kožešinami nepodporujeme, naštěstí se ale můžeme obrátit i jinam.

    Značka Nereja se totiž zaměřuje na přešívání a přeformování starých kožešinových produktů na nové. Což je velice adekvátní řešení pro všechny, kdo si v pravé kožešině libují do dnešních dní. Zakázky na přání si můžete objednat skrze Instagram nebo komunikační síť Telegram.

    Pásky kam se podíváš. Luxusní zboží, které vypráví příběhy prostřednictvím portrétů času

    Značka Hodakova nabízí RTW, doplňky i boty z transformovaných starých kousků. Často sahá i po oblíbených vintage kouscích předních světových módních domů. Setkat se můžete s přepracovanou Fendi Baguette i Dior Saddle. Největším uměním této švédské značky je však její „podpis“.

    V případě upcycled kousků je přitom hledání vlastního originálního stylu velmi obtížné. Představte si, že pracujete s přešíváním a úpravami oblečení z druhé ruky a zároveň hledáte způsob, jak vyjádřit esenci své značky. Značka Hodakova však dokázala tento úkol zdárně zvládnout a na svých stránkách nabízí esteticky dokonalé produkty. 

    Zdroj: Hodakova

    Benjamin Benmoyal se nechává unést marockými kořeny. Využívá látky ze starých továren a mrtvých skladů haute couture

    Návrhář Benjamin Benmoyal pracoval pro značky Hermés i Alexander McQueen, avšak v roce 2020 se rozhodl jít vlastní cestou. Vytvořil proto svůj label, který veškeré kousky zpracovává z již využitých textilií. Zaměřuje se na tradiční oděvy a tkaní barevných látek. Textilní továrny a sklady, z nichž materiály odebírá, byly navíc uzavřeny už před rokem 2000.

    Absolutně tak svou tvorbou odlehčuje dopad na životní prostředí a případnou likvidaci nevyužitých produktů. Na své si zde přijdou primárně milovníci alternativních stylů, Benajmin totiž svou lásku k jednoduchosti a saharským kulturám prolíná do každé kolekce. Nesetkáte se tu tak s aktuálními rychlými trendy ani s experimentátorskými prvky.

    Zdroj: Benjamin Benmoyal

    Spojení mužnosti a ženskosti, vintage i moderny. Ancuta Sarca vdechuje nový život stylovému footwear

    Rumunský brand Ancuta Sarca debutoval v roce 2019 na londýnském týdnu módy a okamžitě oslnil sociální sítě a stal se virálním. Jednoduše řečeno, značka přetváří staré tenisky do nových ikonických heels, a to na různé způsoby. Občas si pohraje s otevřenou špičkou, jindy zase s ultra vysokým podpatkem nebo platformou. Boty skvěle doplňují streetové looky a vypadají velice promyšleně v kombinaci s dlouhými kalhoty. Pokud totiž odhalíte pouze špičku boty, budou vypadat mistrovsky.

    Zdroj: Ancuta Sarca (Zalando)

    Pro upcycled denim nemusíte do zahraničí. Lokální brand KOLDHART představuje kolekci streetwearových nezbytností

    Český label KOLDHART se soustředí na denimové oblečení i doplňky, přičemž se řídí aktuálními trendy i vlivem oblíbeného Y2K. V nabídce českého designéra najdete upcycled džíny, bundy, kšiltovky nebo jiné accesories. Výjimkou nejsou ani custom mikiny streetwearového velikána Supreme.

    Samozřejmě si můžete s brandem dohodnout i osobní schůzku a vytvořit si kompletní look či jednotlivé kousky pouze podle vašich představ. Naším předním favoritem jsou však New Era kšiltovky s promyšlenými a ručně vytvořenými detaily. Zero waste je tedy u této značky na prvním místě.

    Zdroj: KOLDHART

    Zdroje: Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Stylově a udržitelně. Zaintegrujte do svého šatníku znovuzrozené upcycled kousky

    ― Reklama ―

    Ačkoliv už většinu z vás environmentální výrazy nudí, slovo udržitelnost je nyní na místě více než kdy dříve. Upcycled móda s sebou navíc kromě pozitivního ekologického významu přináší i nevídané, originální a atypické kousky. Výběr je opravdu pestrý, proto by každý módní nadšenec měl alespoň jeden podobný kousek vlastnit. Podpoříte tak velmi šikovné designéry a odlehčíte zátěž planety.

    Pro ty, kteří se do teď s termínem upcycled nesetkali, jde o oblečení, boty i doplňky vytvořené z již existujících oděvních objektů. Různými procesy se přetvářejí na „staronová“ umělecká díla a dodávají tak zapomenutému oblečení nový výraz. Na rozdíl od běžné recyklace se textilie nemusí rozložit na původní suroviny, proto u upcycled kousků nevznikají nové a planetu zatěžující dopady. A nebojte se, nebudeme vám předvádět květinkové šaty, ani pletený vak na záda. I v této oblasti totiž najdete nespočet relevantních návrhářů.

    Kontroverzní kožešina díky upcycled brandům dostává nový rozměr. Nereja transformuje staré kožešiny

    Hned na začátek se dostáváme k velmi kontroverznímu tématu, kterým jsou pravé kožešiny. Od pravěku zahřívají lidstvo a od starověku jsou symbolem luxusu. V moderních dějinách se ovšem setkávají s ostrou kritikou. My samozřejmě trh s novými kožešinami nepodporujeme, naštěstí se ale můžeme obrátit i jinam.

    Značka Nereja se totiž zaměřuje na přešívání a přeformování starých kožešinových produktů na nové. Což je velice adekvátní řešení pro všechny, kdo si v pravé kožešině libují do dnešních dní. Zakázky na přání si můžete objednat skrze Instagram nebo komunikační síť Telegram.

    Pásky kam se podíváš. Luxusní zboží, které vypráví příběhy prostřednictvím portrétů času

    Značka Hodakova nabízí RTW, doplňky i boty z transformovaných starých kousků. Často sahá i po oblíbených vintage kouscích předních světových módních domů. Setkat se můžete s přepracovanou Fendi Baguette i Dior Saddle. Největším uměním této švédské značky je však její „podpis“.

    V případě upcycled kousků je přitom hledání vlastního originálního stylu velmi obtížné. Představte si, že pracujete s přešíváním a úpravami oblečení z druhé ruky a zároveň hledáte způsob, jak vyjádřit esenci své značky. Značka Hodakova však dokázala tento úkol zdárně zvládnout a na svých stránkách nabízí esteticky dokonalé produkty. 

    Zdroj: Hodakova

    Benjamin Benmoyal se nechává unést marockými kořeny. Využívá látky ze starých továren a mrtvých skladů haute couture

    Návrhář Benjamin Benmoyal pracoval pro značky Hermés i Alexander McQueen, avšak v roce 2020 se rozhodl jít vlastní cestou. Vytvořil proto svůj label, který veškeré kousky zpracovává z již využitých textilií. Zaměřuje se na tradiční oděvy a tkaní barevných látek. Textilní továrny a sklady, z nichž materiály odebírá, byly navíc uzavřeny už před rokem 2000.

    Absolutně tak svou tvorbou odlehčuje dopad na životní prostředí a případnou likvidaci nevyužitých produktů. Na své si zde přijdou primárně milovníci alternativních stylů, Benajmin totiž svou lásku k jednoduchosti a saharským kulturám prolíná do každé kolekce. Nesetkáte se tu tak s aktuálními rychlými trendy ani s experimentátorskými prvky.

    Zdroj: Benjamin Benmoyal

    Spojení mužnosti a ženskosti, vintage i moderny. Ancuta Sarca vdechuje nový život stylovému footwear

    Rumunský brand Ancuta Sarca debutoval v roce 2019 na londýnském týdnu módy a okamžitě oslnil sociální sítě a stal se virálním. Jednoduše řečeno, značka přetváří staré tenisky do nových ikonických heels, a to na různé způsoby. Občas si pohraje s otevřenou špičkou, jindy zase s ultra vysokým podpatkem nebo platformou. Boty skvěle doplňují streetové looky a vypadají velice promyšleně v kombinaci s dlouhými kalhoty. Pokud totiž odhalíte pouze špičku boty, budou vypadat mistrovsky.

    Zdroj: Ancuta Sarca (Zalando)

    Pro upcycled denim nemusíte do zahraničí. Lokální brand KOLDHART představuje kolekci streetwearových nezbytností

    Český label KOLDHART se soustředí na denimové oblečení i doplňky, přičemž se řídí aktuálními trendy i vlivem oblíbeného Y2K. V nabídce českého designéra najdete upcycled džíny, bundy, kšiltovky nebo jiné accesories. Výjimkou nejsou ani custom mikiny streetwearového velikána Supreme.

    Samozřejmě si můžete s brandem dohodnout i osobní schůzku a vytvořit si kompletní look či jednotlivé kousky pouze podle vašich představ. Naším předním favoritem jsou však New Era kšiltovky s promyšlenými a ručně vytvořenými detaily. Zero waste je tedy u této značky na prvním místě.

    Zdroj: KOLDHART

    Zdroje: Instagram

    ― Reklama ―

    Když ani móda nestačí. Pátá série Emily in Paris klesla na úrovni reels

    Prosincové dny se nesly ve znamení očekávaných svátků, ale i nejnovější série populárního seriálu Emily in Paris. Již pátá řada sleduje nepředvídatelné kroky módou posedlé marketingové královny, která poznává Evropu s vizí stereotypní Američanky. Nejnovější díly opět vyvolávají otázku, jak hluboko jsou diváci kvůli svému "guilty pleasure" ochotni spadnout.

    Po stopách ikon: Legendární značka Bang & Olufsen slaví 100 let

    Značka, jejíž telefon darovala Andy Sachs svému příteli ve filmu Ďábel nosí Pradu, patří k těm, které se vryly do paměti skrze obraz, zvuk i design. Bang & Olufsen provází moderní kulturu paradoxně tiše, s jistotou a vizuální lehkostí. Dánský původ se zde potkává s mezinárodním jazykem designu. Zvuk získává podobu objektu, jenž přirozeně patří do prostoru. Na 100 let existence poskytuje bohatý archiv tvarů, materiálů a myšlenek.

    Lednová haute couture sezóna nabývá obrysů. Představí na 29 značek

    Již pár týdnů po začátku roku nás čeká jedna z nejsledovanějších událostí módního světa. Haute couture fashion week totiž patří mezi nejprestižnější akce francouzského hlavního města módy. Paříž tentokrát představí na 29 značek, včetně dvou debutů, na které mnozí z nás čekají se zatajeným dechem. Oficiální kalendář navíc přivítá dva couturiérské nováčky.

    Zimní pohádka pod rouškou luxusu. Unikněte za zaslouženým odpočinkem

    Načechraný sníh pokrývající daleké kopce, sklenka vychlazeného prosecca a hřejivá pára právě zapnuté vířivky. Pokud přesně takhle vypadají vaše nejdivočejší sny, měli byste v nadcházejících zimních měsících vyrazit na zaslouženou dovolenou. Jako inspirace vám poslouží luxusní resorty Evropy, které ukrývají vše od špičkových sjezdovek až po prvotřídní spa procedury.

    Móda v kostce: Versace rýsuje svou budoucnost a Fendi ctí Emily in Paris

    Streamovací služba Netflix přivítala pátou sezónu seriálu Emily in Paris. Hold jí vzdává i módní dům Fendi, který představil jí inspirovanou řadu kabelek. Asics zvedá vlny novým hybridním modelem Gel-Kinetic SP a Dior přibližuje vizi Jonathana Anderson pomocí Pre-Fall 2026. Chanel zabalil na Vánoce vlajkovou pobočku a Versace začíná vidět svou budoucnost.

    Prada chce druhou šanci. Indické sandály vyrobí s lokálními řemeslníky

    Napodobeniny designových triček s odřeným logem nebo rádoby luxusní kabelky z levné kůže (bohužel) představují neodmyslitelnou součást odvrácené stránky módy. Že k inspiraci bez uznání původního zdroje přistoupí i Prada však čekal málokdo. Módní dům nyní doufá, že své jméno očistí. Kulturní apropriaci indických sandálů hodlá napravit oficiální spoluprací.

    Closer look na Chanel Métiers d’Art 2026. Blazy se opět ukázal v nejlepším kabátu

    Show Chanel Métiers d’Art 2026 v New Yorku přinesla pohled, který si říká o zpomalení a soustředění. Druhá kolekce od Matthieu Blazy pro módní dům Chanel působí sebevědomě a přesně. Místo okázalého vyprávění staví na detailech, gestech a vrstveném čtení. Každý look funguje jako samostatná kapitola i součást širší kompozice. A v této koncentraci spočívá její síla.

    Lunární nový rok 2026 hraje Burberry do karet. Definuje ho znamení koně

    Konec roku předznamenává také začátek něčeho nového. Módní dům Burberry proto hledí vpřed a již nyní vítá lunární nový rok 2026. Vydal proto speciální kolekci věnovanou znamení koně, které nadcházející měsíce definuje. Symbol tentokrát hraje britské značce do karet, jelikož ladí s jejím historickým logem jezdce. Právě to značí většinu kousků nejnovější řady.

    Luxury Insights: Jak vypadá špičkový ranč? Tom Ford čerpá z Divokého západu 

    Ranč Cerro Pelon Toma Ford je rozhodně místo, kde by každý chtěl strávit alespoň pár hodin svého života. Atmosféra velkolepého domu připomíná futuristický Divoký západ a vyzývá návštěvníky skočit do sedla a uhánět do zapadajícího slunce. Tato luxusní residence se rozléhá v Novém Mexiku a je nyní v rukou anonymního majitele. Jak takový luxus vypadá? 

    Winter is coming. Na mráz vás připraví Haider Ackermann a Canada Goose 

    Haider Ackermann opět posouvá hranice zimní módy. Kolumbijsko-francouzský designér uvedl svou již třetí zimní kolekci pro značku Canada Goose. Tentokrát ovšem zvolil odvážné barvy. Zkombinoval totiž fluorescenční jarní tóny s klasickými tlumivými zemitými odstíny, které přidají trochu optimismu a potřebného tepla do jinak pochmurných zimních dnů. 

    Beauty svět má jasno. CreatorIQ zná nejvirálnější značky roku 2025

    Konec roku nevyhnutelně doprovází i zhodnocení uplynulých měsíců. K ohlédnutí do minulosti proto přistoupila také beauty scéna. Platforma CreatorIQ zveřejnila svůj tradiční žebříček značek, sestavený na základě jejich Earned Media Value (EMV), tedy metriky posuzující hodnotu organického mediálního pokrytí. Pomyslná korunka "virálnosti" letos patří L'Oréal Paris.

    Když tradice notuje designu. Robyn Lynch uvádí uniformy pro Guinness

    Irská designérka Robyn Lynch přetváří klasické uniformy Guinness Storehouse. Její kolekce spojuje funkčnost s estetickými detaily. Inspiraci pro nezvyklý projekt čerpala z irské historie a kultury a dala tak vzniknout něčemu neotřelému, přesto elegantnímu. Dílo reflektuje nejen bohaté dědictví světově uznávaného pivovaru, ale i osobitý styl nadané návrhářky. 

    TikTok Highlights: Tváře jako z Mrazíka. Zimní make-up diktuje omrzliny

    Uživatelé sociální sítě TikTok vyplodili další ze svých extrémně znějících make-up trendů. Tváře inspirované spáleninami po hodinách vyvalování se na sluníčku tentokrát vystřídala nová sezónní variace. Trend Frost Bitten Blush odkazuje na odstín tvářenky, za který by se nestyděla ani Marfuša z Mrazíka. Nechte své tváře pomyslně omrznout a darujte jim růžový nádech.

    Jak voní trendy sneakers? Onitsuka Tiger vydává první řadu parfémů

    Japonská značka proslulá ikonickými teniskami vstupuje do světa parfémů. Onitsuka Tiger přetvořila legendární sneakers do své první řady exkluzivních vůní. Na starost je dostal parfumér Mark Buxton, který stojí mimo jiné i za Le Labo Vetiver 46. Zlatavé lahvičky vyrobené v Provence tak spojují to nejlepší z japonské tradice, francouzské elegance a současného designu.

    Jean Paul Gaultier jako módní věštec. V roce 1999 predikoval aktuální sezónu

    Některé kolekce stárnou jako archivy. Jiné se po letech vracejí s energií, která přesně odpovídá nové chvíli. A právě řada Jean Paul Gaultier FW 1999 patří mezi ně. Je až zarážející, s jakou jistotou tehdejší styling kopíruje současný rytmus zimy. Párové siluety, promyšlené vrstvy, moderní proporce. Runway z přelomu milénia působí jako návrh letošní sezóny, jen vystřižený z jiného času. Vizionářství vzniká jako jasný důsledek schopnosti číst budoucnost s neobvyklou přesností.

    Evropská unie šlape Shein na paty. V roce 2026 uvalí cla na malé balíky

    Od července příštího roku začnou v Evropské unii pro malé balíky v hodnotě pod 150 eur platit nová cla. V pátek se na tom dohodli ministři financí zastupující členské státy. Poplatek ve výši tří eur cílí na potlačení laviny levného zboží, putujícího do bloku především z Číny. Dopad pocítí hlavně levné e-commerce platformy, jako je Shein, Temu nebo AliExpress.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―