Více
    Redakce

    První balaclava spatřila světlo světa už v předminulém století. Přes všechny její vzestupy a pády v designérských kolekcích se k nám ale hojně vrátila až v roce 2019. Ze začátku jsme ji vnímali pouze jako sezónní rychlý trend, avšak během následujících let se z runwayí přesunula do běžných šatníků. Jak ji letos stylizovat a do jakého modelu investovat? To jsou otázky, na které vám rádi odpovíme.

    Pokud se neobvyklý kousek, jakým je bezpochyby balaclava, rozhodnete nosit, bylo by fajn o něm něco vědět. V krátkosti, balaclava jako oděvní prvek nachází svůj název ve stejnojmenném městě Balaklava, na poloostrově Krym. Za války v 19. století sloužila jako ochrana před zdejšími klimatickými podmínkami.

    V té době kontroverzní pokrývka hlavy zaujala politickou a vojenskou symboliku, která se následně často odrážela na dobových uměleckých dílech. Její význam se však během následujícího vývoje značně změnil.

    Balaclava současnosti je stylovým a praktickým doplňkem. Zapomeňte na bad hair day i na make-up

    I když si to možná neuvědomujeme, bavíme se o módním doplňku, který snad jako první v historii nenese pouze estetický význam. Praktičnost je tu na prvním místě. Stejně jako vojáky nás zahřeje, udrží v teple celou hlavu a uchrání nás před mrazivým větrem, který nás v zimních měsících tak štve.

    Originální doplněk má ovšem i další výhody. Pokud se totiž rozhodnete balaclavu vynést, můžete rovněž zapomenout na sáhodlouhé přípravy trendy účesů. Majitelé balaclavy s výřezem pouze na oči pak nemusí řešit ani make-up. Za prvé je v tu chvíli zbytečný, a za druhé si přeci nechcete svůj nový oblíbený kousek umazat.

    První příčky zaujímají úpletové balaclavy. Působí totiž roztomile i pohodlně

    Snad nejoblíbenějším materiálem ve světě balaclav je jakýkoliv úplet. Už na první pohled z něj číší komfort a teplá energie. Kromě toho dokáže vyzdvihnout i krásu obličeje, protože zakrývá okolní, občas mírně rušivé prvky. Kombinace úpletu a podtržení krásy tak vykouzlí velice roztomilé combo.

    Našeho oblíbence nejspíše znát nebudete. Je jím totiž ne tak známý brand Past Tense, tedy designérské studio s showroomem v Paříži. Na návrzích spolupracuje s kodaňskými příznivci a vytváří tak streetwear na pomezí skandinávských a francouzských módních hranic. Balaclavy zde dokonale zapadají do jednoduchých looků a vytváří tak skvělé příkladové outfity.

    Zdroj: Past Tense

    Další skvělou volbou jsou fluffy typy balaclav. Jde o ještě roztomilejší verzi, než jsou ty z klasického úpletu. V aktuální kolekci je nabízí například módní dům Jacquemus, který se je rozhodl ozvláštnit o malý přední kšilt. Hodit se tak luxusní modely budou třeba i do deště.

    Pokud vám ovšem vadí, že stejnou pokrývku hlavy od zmíněných značek vlastní velké množství módních nadšenců, můžete se po cenově dostupnějších variantách poohlédnout na stránkách Urban Outfiters. Jedná se o běžný nákupní řetězec produkující rychlou módu. Jeho nabídka balaclav vás ale nečekaně překvapí.

    Zdroj: Jacquemus

    V Marine Serre balaclavě se předvedl i český rapper Cashanova Bulhar. Pochlubil se s ní v novém albu

    Populární český rapper si pro úvodní fotografii nového alba FLEXSYMBOL oblékl béžovou balaclavu od značky Marine Serre, zdobenou ikonickými půlměsíci. Vybrat si ale můžete i z hnědé nebo černé varianty. Značka tento oděvní prvek situuje takřka do každé kolekce. Rapper tedy jakoby vynesl královnu všech balaclav.

    Jedná se navíc o příklad toho, jak originální mohou zmíněné pokrývky hlavy být. Pokud s nimi ale začínáte, doporučujeme zvolit spíše neutrálnější modely, znázorněné výše. Postupně si můžete se zábavným kouskem začít hrát a kombinovat ve svých outfitech různé odstíny i vzory.

    Zdroje: Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Foto:Miu Miu

    Styl a uši v teple. Balaclava si v módním světě stále drží své místo

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    První balaclava spatřila světlo světa už v předminulém století. Přes všechny její vzestupy a pády v designérských kolekcích se k nám ale hojně vrátila až v roce 2019. Ze začátku jsme ji vnímali pouze jako sezónní rychlý trend, avšak během následujících let se z runwayí přesunula do běžných šatníků. Jak ji letos stylizovat a do jakého modelu investovat? To jsou otázky, na které vám rádi odpovíme.

    - Reklama -

    Pokud se neobvyklý kousek, jakým je bezpochyby balaclava, rozhodnete nosit, bylo by fajn o něm něco vědět. V krátkosti, balaclava jako oděvní prvek nachází svůj název ve stejnojmenném městě Balaklava, na poloostrově Krym. Za války v 19. století sloužila jako ochrana před zdejšími klimatickými podmínkami.

    V té době kontroverzní pokrývka hlavy zaujala politickou a vojenskou symboliku, která se následně často odrážela na dobových uměleckých dílech. Její význam se však během následujícího vývoje značně změnil.

    Balaclava současnosti je stylovým a praktickým doplňkem. Zapomeňte na bad hair day i na make-up

    I když si to možná neuvědomujeme, bavíme se o módním doplňku, který snad jako první v historii nenese pouze estetický význam. Praktičnost je tu na prvním místě. Stejně jako vojáky nás zahřeje, udrží v teple celou hlavu a uchrání nás před mrazivým větrem, který nás v zimních měsících tak štve.

    - Reklama -

    Originální doplněk má ovšem i další výhody. Pokud se totiž rozhodnete balaclavu vynést, můžete rovněž zapomenout na sáhodlouhé přípravy trendy účesů. Majitelé balaclavy s výřezem pouze na oči pak nemusí řešit ani make-up. Za prvé je v tu chvíli zbytečný, a za druhé si přeci nechcete svůj nový oblíbený kousek umazat.

    První příčky zaujímají úpletové balaclavy. Působí totiž roztomile i pohodlně

    Snad nejoblíbenějším materiálem ve světě balaclav je jakýkoliv úplet. Už na první pohled z něj číší komfort a teplá energie. Kromě toho dokáže vyzdvihnout i krásu obličeje, protože zakrývá okolní, občas mírně rušivé prvky. Kombinace úpletu a podtržení krásy tak vykouzlí velice roztomilé combo.

    Našeho oblíbence nejspíše znát nebudete. Je jím totiž ne tak známý brand Past Tense, tedy designérské studio s showroomem v Paříži. Na návrzích spolupracuje s kodaňskými příznivci a vytváří tak streetwear na pomezí skandinávských a francouzských módních hranic. Balaclavy zde dokonale zapadají do jednoduchých looků a vytváří tak skvělé příkladové outfity.

    Zdroj: Past Tense

    Další skvělou volbou jsou fluffy typy balaclav. Jde o ještě roztomilejší verzi, než jsou ty z klasického úpletu. V aktuální kolekci je nabízí například módní dům Jacquemus, který se je rozhodl ozvláštnit o malý přední kšilt. Hodit se tak luxusní modely budou třeba i do deště.

    Pokud vám ovšem vadí, že stejnou pokrývku hlavy od zmíněných značek vlastní velké množství módních nadšenců, můžete se po cenově dostupnějších variantách poohlédnout na stránkách Urban Outfiters. Jedná se o běžný nákupní řetězec produkující rychlou módu. Jeho nabídka balaclav vás ale nečekaně překvapí.

    Zdroj: Jacquemus

    V Marine Serre balaclavě se předvedl i český rapper Cashanova Bulhar. Pochlubil se s ní v novém albu

    Populární český rapper si pro úvodní fotografii nového alba FLEXSYMBOL oblékl béžovou balaclavu od značky Marine Serre, zdobenou ikonickými půlměsíci. Vybrat si ale můžete i z hnědé nebo černé varianty. Značka tento oděvní prvek situuje takřka do každé kolekce. Rapper tedy jakoby vynesl královnu všech balaclav.

    Jedná se navíc o příklad toho, jak originální mohou zmíněné pokrývky hlavy být. Pokud s nimi ale začínáte, doporučujeme zvolit spíše neutrálnější modely, znázorněné výše. Postupně si můžete se zábavným kouskem začít hrát a kombinovat ve svých outfitech různé odstíny i vzory.

    Zdroje: Instagram

    ― Reklama ―

    Niche baleríny polarizují módní svět. Na podzim vítězí hravá kontroverze

    S podzimem přichází chladnější počasí, které ale stále nechává prostor pro hravé a chic outfity. V přechodném období mezi létem a podzimem využijete v botníku netradiční baleríny, od ikonických "tabis" přes sportovně laděné five finger shoes až po elegantní šněrovací modely. Letošní podzim platí jediné pravidlo. Čím kontroverznější, tím lepší.

    Proenza Schouler má nové vedení. Do čela značky vstoupí Rachel Scott

    Módní svět pohltila další očekávaná změna ve vedení luxusní značky. Otěže Proenza Schouler totiž převezme talentovaná návrhářka a zakladatelka společnosti Diotima, Rachel Scott. První kolekci pro podzim a zimu roku 2026 odhalí příští rok na jaře. Náznaky její práce však bude možné spatřit již na rychle se blížícím Newyorském týdnu módy.

    Něco tomu chybí? Nekompletní outfit zachráníte díky snadným trikům

    Některé dny outfit prostě sedne. V jiné se ale na sebe díváte do zrcadla a marně se snažíte přijít na to, co vaší siluetě chybí. Podle učebnice je všechno správně. Ladí barvy, make-up vypadá čistě a oblečení obepíná správná místa, vám ale v odrazu stejně něco nesedí. Možná vám pomůže jeden ze tří základních tipů, díky kterým tento problém okamžitě zmizí.

    Film Materialists diváky příliš nenadchl. Kritizují povrchnost a neautentičnost

    Film Materialists od režisérky Celine Song konečně dorazil do českých kin. V hlavních rolích září Dakota Johnson, Pedro Pascal a Chris Evans. Celine Song navazuje na svůj úspěšný debut Past Lives. Film Materialists však u diváků vyvolává spíše rozpaky. Místo avizované romantické komedie přišlo romantické drama. Kritici vytýkají povrchnost postav, neautentičnost milostného trojúhelníku a nevhodně vložený vedlejší děj.

    Kofein pronikl do módy. Oblečte espresso martini či matchu

    Hutné aroma právě uvařené kávy, hluboké odstíny hnědé a drobná tečka ovesného mléka. Přesně takový dojem vyvolávají outfity inspirované populárními kofeinovými nápoji. Jejich trend oznámil ve svém nejnovějším reportu Pinterest. Ponořte se na podzim do looků připomínajících odvážné espresso martini nebo o něco jemnější matchu.

    Maison Margiela má první hvězdnou tvář. Značku oblékla Miley Cyrus

    Proslulý návrhář Martin Margiela postavil svůj módní dům na anonymitě. Vyhýbal se rozhovorům a po své smrti přenechal chod své společnosti neznámému týmu designérů. Také proto značka až dosud nikdy nenajala hvězdnou tvář. Zdá se ovšem, že doba se mění. První ambasadorkou Maison Margiela se stala Miley Cyrus.

    Krejčovská preciznost v hlavní roli. Phoebe Philo opět servíruje mistrovskou kolekci

    Na podzimní kolekce se vždy čeká s větším napětím než na letní. Collection C od Phoebe Philo tento pocit proměnila v čistou estetickou jistotu. Každý prvek nejnovější kolekce působí jako pečlivě zvolený důkaz toho, že textilní krása nevychází z maximalismu, ale z mistrovského zvládnutí detailu. Linie nového oblečení se pohybují v prostoru, kde se umně potkává ženskost s architektonickou přesností.

    Trend, který konečně vydrží? Fibremaxxing vynesl do výšin vlákninu

    Sociální síť TikTok vytvořila další ze svých nikdy nekončících trendů. Fenomén v podobě #fibremaxxing nabádá k vyšší konzumaci vlákniny. Upozorňuje tak na to, co mnozí výživoví poradci věděli už dávno. Většina populace nekonzumuje dostatek ovoce, zeleniny, luštěnin či semínek. Je možné, že virální hashtag pro jednou jen tak nezmizí?

    Tired Girl dává únavě zelenou. Nabízí autenticitu, či další prchavý trend?

    Tmavé kruhy pod očima, černá linka a jemně růžové rty. Přesně tak vypadá nový populární make-up look s názvem Tired Girl. Inspirací je mu hlavně postava Wednesday Addams, jeho rostoucí oblibu má ale na svědomí také sílící touha po autenticitě. Nabízí "unavený" vzhled úlevu od požadavků společnosti, nebo se jedná o další mikro trend?

    Módní svět otevřel dveře podzimu. Vítá ho pomocí kreativních kampaní

    I když léto nabízí posledních pár prosluněných dní, do dveří se již dere podzim. Potvrdily to rovněž nejnovější kampaně známých značek. Například módní dům Alaïa představil kolekci v kinematografických fotografiích, zatímco Chloé se vrací do bohémských 70. let. Tommy Hilfiger objevuje svět F1 a Antonio Marras putuje domů.

    Uniforma ve službách luxusu. Regimental jackets povládnou podzimu a zimě

    Letošní podzim a zima přináší návrat vojenské estetiky, tentokrát ve zpracování, které osciluje mezi elegancí a teatrálností. Regimental jackets, saka inspirovaná vojenskými uniformami, se objevují napříč kolekcemi Dior, Giorgio Armani, Chloé i Valentino a stávají se symbolem sezóny. Výrazná ramena, zdobené knoflíky a přísná silueta působí jako uniforma do moderního módního boje.

    Módní výstavy ve zlaté éře. Vybírat si můžete napříč metropolemi

    Módní výstavy se staly kulturními událostmi, jež přitahují davy návštěvníků stejně silně jako koncerty či premiéry. Galerie a muzea se proměňují v pomyslná pódia, na nichž oděv získává novou dimenzi a stává se symbolem estetiky, inovace i kulturní identity. Letošní rok potvrzuje, že móda vydobyla pevné místo mezi velkými uměleckými disciplínami a neustále přináší nové fascinující projekty.

    „White, hot and horny“. V Hollywoodu opět vedou anti-woke témata

    Být „woke“ už v Hollywoodu a americké popkultuře není in. Po poměrně krátké éře diverzity a inkluze se nyní průmysl vrací k více tradičním narativům. Namísto menšinových hlasů či queer autorů dostávají prostor projekty, které sází na tradiční jistotu, tedy atraktivní, sexuálně nespoutané a většinově bílé charaktery. Důvodem posunu zpět je mimo jiné i současná politika.

    Karl Lagerfeld opět překvapil. Do nové kampaně dosadil Paris Hilton

    O značce Karl Lagerfeld nebylo v posledních měsících příliš slyšet. Nyní na sebe ovšem strhává pozornost módního světa, a to díky čerstvé kampani pro letošní podzim a zimu. Její tváří se totiž stala proslulá podnikatelka a influencerka Paris Hilton. K zesnulému návrháři měla blízko a stejně jako on pomohla definovat celou jednu éru.

    Když touha po odlišnosti vytvoří uniformu. Popularita Crocs bohužel neumírá

    Pohodlí je ceněným módním prvkem, občas však přesáhne hranice vkusu. Plastová bota, původně vyrobená pro rybáře, se v průběhu let stala viditelným trendem. Crocs jsou roztomilé na dětech a praktické na zahradě, již delší dobu se ale objevují také na módních molech, ve sbírkách celebrit i v limitovaných a rychle vyprodaných edicích.

    Není modeling jako modeling. Na co si dát pozor před vstupem do agentury?

    Modeling je pro mnoho lidí lákavý svět plný lesku, cestování a tváří na obálkách časopisů. Za blyštivými fotografiemi se ale často skrývá tvrdý byznys, ve kterém se nováčci mohou snadno spálit. Než tedy kývnete na nabídku první agentury, je dobré vědět, co je standard, co už je podezřelé a na jaké detaily se ve smlouvě zaměřit. Správná příprava a informovanost vám mohou ušetřit nejen peníze, ale i nervy a reputaci.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―