Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Změny uplynulého roku v kreativním vedení mnoha módních domů nejsou jen náhodnou událostí. Jedná se o důležitý ukazatel stavu luxusního průmyslu. Značky totiž trápí zásadní nedostatek poptávky, kterou se snaží přitáhnout zpět právě pomocí nových zářivých jmen. Pouhá výměna návrhářů ovšem k obnově kdysi blyštivých tržeb nestačí.

    Luxusní společnosti usilují o získání ztracené pozornosti svých zákazníků. Rostoucí ceny uplynulých let způsobily klesající poptávku, a tak se módní domy snaží vymyslet různé taktiky, jak vytoužené tržby získat zpět. Jedním z nejmazanějších kroků je výměna kreativního vedení. Dává proto smysl, proč se v minulém roce tolik slavných značek rozhodlo změnit své dosavadní návrháře.

    Módní scéna loni s údivem pozorovala masové stěhování designérů, rádoby ničím nevyprovokované. Opak je ovšem pravdou, právě tato „hra na židličkovanou“ poukazuje na současný stav luxusního průmyslu, bojujícího s nedostatkem zákazníků. Například firma Bain & Co. poukázala na to, že letos očekává nejslabší poptávku od finanční krize, vyjma období světové pandemie.

    Nový kreativní návrhář pak působí jako třpytivá návnada. Nejedná se ale o jednoduché řešení. Daný designér se musí ke značce hodit, zároveň ale nesmí zastínit její image. Proto se také některé z módních domů raději obrací k méně hlasitým jménům. Vysvětlovalo by to i rozhodnutí společnosti Chanel, která do vedení dosadila Matthieu Blazy, i když měla k dispozici ikonického Hedi Slimane.

    Vlna nových návrhářů nabízí cestu ven. Sama ale značky ze dna nezvedne

    Do určité míry se však do svízelné situace dostaly luxusní značky samy. Mezi lety 2020 až 2022 se těšily vysoké poptávce, jelikož si zákazníci v době světové pandemie mohli díky úsporám dovolit utrácet i za zboží, které by si jinak nekoupili. Poté, co prvotní boom začal v roce 2023 upadávat, nahradila ho znovuzrozená poptávka čínských zákazníků. Nyní ovšem opadává i tento zdroj.

    V období vysoké poptávky značky začaly své ceny přirozeně zvedat. Necítily rovněž silnou potřebu inovace. Nyní si ovšem zákazníci dvakrát rozmyslí, do jakého luxusního kousku své úspory vloží. Nové kreativní vedení tak nabízí jasné východisko. Ani čerstvý designér však nespraví veškeré problémy. Mimo jiné proto, že často trvá až 18 měsíců, než na novém místě ukáže plný potenciál.

    Zdroje: The Fashion Network, Business Times, X, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Chanel

    Stěhování návrhářů poukazuje na stav luxusního průmyslu. Odhaluje jeho slabiny

    Změny uplynulého roku v kreativním vedení mnoha módních domů nejsou jen náhodnou událostí. Jedná se o důležitý ukazatel stavu luxusního průmyslu. Značky totiž trápí zásadní nedostatek poptávky, kterou se snaží přitáhnout zpět právě pomocí nových zářivých jmen. Pouhá výměna návrhářů ovšem k obnově kdysi blyštivých tržeb nestačí.

    Luxusní společnosti usilují o získání ztracené pozornosti svých zákazníků. Rostoucí ceny uplynulých let způsobily klesající poptávku, a tak se módní domy snaží vymyslet různé taktiky, jak vytoužené tržby získat zpět. Jedním z nejmazanějších kroků je výměna kreativního vedení. Dává proto smysl, proč se v minulém roce tolik slavných značek rozhodlo změnit své dosavadní návrháře.

    Módní scéna loni s údivem pozorovala masové stěhování designérů, rádoby ničím nevyprovokované. Opak je ovšem pravdou, právě tato „hra na židličkovanou“ poukazuje na současný stav luxusního průmyslu, bojujícího s nedostatkem zákazníků. Například firma Bain & Co. poukázala na to, že letos očekává nejslabší poptávku od finanční krize, vyjma období světové pandemie.

    Nový kreativní návrhář pak působí jako třpytivá návnada. Nejedná se ale o jednoduché řešení. Daný designér se musí ke značce hodit, zároveň ale nesmí zastínit její image. Proto se také některé z módních domů raději obrací k méně hlasitým jménům. Vysvětlovalo by to i rozhodnutí společnosti Chanel, která do vedení dosadila Matthieu Blazy, i když měla k dispozici ikonického Hedi Slimane.

    Vlna nových návrhářů nabízí cestu ven. Sama ale značky ze dna nezvedne

    Do určité míry se však do svízelné situace dostaly luxusní značky samy. Mezi lety 2020 až 2022 se těšily vysoké poptávce, jelikož si zákazníci v době světové pandemie mohli díky úsporám dovolit utrácet i za zboží, které by si jinak nekoupili. Poté, co prvotní boom začal v roce 2023 upadávat, nahradila ho znovuzrozená poptávka čínských zákazníků. Nyní ovšem opadává i tento zdroj.

    V období vysoké poptávky značky začaly své ceny přirozeně zvedat. Necítily rovněž silnou potřebu inovace. Nyní si ovšem zákazníci dvakrát rozmyslí, do jakého luxusního kousku své úspory vloží. Nové kreativní vedení tak nabízí jasné východisko. Ani čerstvý designér však nespraví veškeré problémy. Mimo jiné proto, že často trvá až 18 měsíců, než na novém místě ukáže plný potenciál.

    Zdroje: The Fashion Network, Business Times, X, YouTube

    ― Reklama ―

    Balmain má po 14 letech novou tvář. Módní dům povede Antonin Tron

    Legendární francouzská značka Balmain začátkem týdne oznámila nečekanou zprávu. Její kreativní vedení po 14 letech opouští návrhář Olivier Rousteing. Módní dům už ovšem zná svou novou tvář, kterou se stane designér Antonin Tron. Známý je svým vlastním labelem Atlein. Z jeho vedení ovšem nyní odejde, aby mohl svou tvůrčí činnost naplno zaměřit na Balmain.

    Kosmický přešlap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet schytal kritiku

    Americký Vogue uzavírá rok vizuálním experimentem, který vyvolává bouři napříč módním světem. Prosincové číslo s Timothée Chalamet mělo být poctou fantazii i technologické spolupráci s NASA. Místo toho rozpoutalo debatu o hranicích vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz přetvořila herce v kosmickou siluetu, která však působí překvapivě ploše. Internet reaguje s intenzitou, jakou si Vogue skrze svou popularitu zaslouží. Avšak s nekompromisním pohledem. Navíc jde o poslední číslo vytvořené pod vedením odcházející Anny Wintour.

    Shein dobývá Paříž. Navzdory skandálu láká desítky tisíc návštěvníků

    Fast-fashion řetězec Shein slaví v Paříži navzdory nedávnému skandálu i trvajícím protestům úspěch. Před týdnem otevřel v historickém nákupním centru BHV svou první kamennou pobočku. Ve stejnou dobu ovšem musel čelit tvrdé kritice kvůli prodeji sex panenek připomínajících děti. Přesto první pobočka Shein dosud přivítala na několik desítek tisíc návštěvníků.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má výherce. Vycházející hvězdou je Ashlynn Park

    Americká módní scéna oslavuje vycházející hvězdu. Návrhářka Ashlynn Park vyhrála v pondělí CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenění ji zajistí dotaci ve výši 300 tisíc dolarů a účast v mentorském programu. Na letošních CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O designérce a její značce Ashlyn tak rozhodně neslyšíme naposledy.

    Móda v kostce: Saint Laurent narůstá na oblibě a Anok Yai je modelkou roku

    Módní dům Saint Laurent slaví. Vyšplhal se na vrchol žebříčku platformy Lyst a stal se nejvíce "hot" značkou posledního čtvrtletí. Oslavy chystá i Anok Yai, jež bude na letošních Fashion Awards 2025 jmenována modelkou roku. Selfridges pak poctí Vánoce spolu s Disney a Dr. Martens vydává první voděodolnou obuv. Dakota Johnson září ve své první Valentino kampani.

    Pinterest spustil osobního asistenta. Pomůže s nákupem i psychickou pohodou

    Nová funkce Pinterest Assistant přetváří způsob, jakým nakupujeme online. Vizuální AI průvodce redefinuje nákupní digitální prostor a mění každou interakci s platformou Pinterest v osobní dialog s estetickou vizí. Uživatel vstupuje do prostředí, kde technologie chápe jeho vkus stejně citlivě jako lidský poradce. Personalizace probíhá okamžitě a každé doporučení rezonuje s individuálním stylem. Pomocník proměňuje scénu digitálního nakupování v prostor, kde estetika a praktičnost splývají.

    Rapper Rilès vydal nové album. Zpracování připomíná umělecký rituál

    Francouzský rapper Rilès proměnil vydání svého nového alba THE 25th HOUR ve vizuální událost, jakou Paříž dlouho nezažila. V galerii Ellia Art Gallery usedl na 24 hodin a 42 minut k pásu, po němž plynuly tisíce prázdných vinylových obalů. Každý z více než 20 tisíc kusů označil otiskem své ruky potřené červenou barvou, čímž je proměnil v limitovanou edici i symbol lidské vytrvalosti. Tento akt navazuje na jeho dřívější performanci, kdy uběhl přes 200 kilometrů na pásu během jednoho dne.

    Balmain osiřel. Po 14 letech ho opouští kreativní ředitel Olivier Rousteing

    Vždy, když se zdá, že módní kolotoč změny kreativních ředitelů skončil, objeví se další náhlá změna. Tentokrát ze své vedoucí pozice odchází čtyřicetiletý návrhář Olivier Rousteing. Francouzský módní dům Balmain opouští po 14 letech v jeho čele. Za své působení dokázal značku propojit s popkulturou, zapojit ji do světa nových technologií a vytvořit vlastní Balmain Army.

    Svatební šaty hvězd diktují trendy. Inspirují styl i odvahu dalších nevěst

    Den, na který čeká téměř každá žena. Od romantického pokleknutí až po velkolepý obřad jde o cestu plnou emocí, očekávání a snů. Vše začíná jediným okamžikem, jiskřivým prstenem, pohledem plným lásky a slovy, která změní celý život. Od té chvíle se rozbíhá cesta plná plánování, představ a detailů, na nichž záleží. Šaty, které oblékají celebrity, pak inspirují miliony nevěst po celém světě, nastavují trendy a dokazují, že elegance a styl jsou nakažlivé. Výběr svatebních šatů bývá totiž momentem, kdy se žena poprvé uvidí jako nevěsta.

    Módní scénu zaplavily Vánoce. Značky chrlí sváteční kampaně

    Nastal čas, na kteří se někteří těší celý rok a jiní jeho příchod spíše oplakávají. Blížící se Vánoce totiž neznamenají pouze okamžiky radosti a potěšení, ale i stresu. Módní značky těží z touhy podobnému tlaku uniknout a nabízejí kampaně, umožňující krátký útěk před svátečním shonem. Odkazují na sílu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potěšení.

    Hútíové po téměř pěti letech propustili modelku. Porušovat měla „morální kódy“

    Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po téměř pěti letech opět na svobodě. O víkendu o tom reportovala agentura AFP. Pětadvacetiletá žena byla uvězněna v roce 2021 vojenskou skupinou Hútíové, jež od roku 2015 vládne části země. Jako důvod pro její zatčení tehdy uvedla "porušování lokálních morálních kódů", což lidskoprávní organizace označují za nepodložené.

    Bizarní dieta dle Vogue. Sedmdesátky se s poruchami příjmu opravdu nemazlily

    V době, kdy klub Studio 54 diktoval noční rytmus a cigareta v ruce symbolizovala štíhlosti, vznikl fenomén, jenž dnes působí jako z groteskního snu. Magazín Vogue přinesl "crash dietu". Režim, slibující eleganci a tělo jako z ateliéru Richarda Avedon. Luxusní zoufalství zabalené do lesklých stránek. Styl měl váhu dogmatu a káva s vejcem byla víc než snídaně, byla to víra.

    Po stopách ikon: Ann Demeulemeester servíruje poetickou temnotu

    Ann Demeulemeester patří mezi nejtajemnější a zároveň nejvlivnější postavy belgické avantgardy. Její jméno se stalo synonymem černé, světla a poezie v oděvní formě. Od debutu v 80. letech kultivuje estetiku temného ticha. Paradoxně jde o avantgardní minimalismus, jenž dýchá hlubokou emocí. Vytváří šaty, pohybující se mezi měkkostí a autoritou, mezi kůží a hedvábím, mezi Leonardem Cohen a punkem. Každá kolekce je spíše pomyslným žalozpěvem než módním statementem.

    CFDA rozdala svá ocenění. Tentokrát slaví Ralph Lauren i Thom Browne

    New York přivítal v pondělí večer jednu z nejdůležitějších událostí roku. CFDA Awards totiž představují módní protiklad Oscarů a slouží jako významné ocenění amerických designérů. Cenu si tentokrát domů odnesli návrháři Ralph Lauren, Thom Browne, Donatella Versace nebo sestry Olsenovy. Ocenění módní ikony zase od Anny Wintour převzal rapper A$AP Rocky.

    Coperni přepisuje bodycare. Oblečení napouští prospěšnými bakteriemi

    Značka Coperni ví, jak vytvořit virální moment a posunout hranice nemožného. Ať už to byly šaty modelky Belly Hadid ve spreji, nebo robotičtí psi na módní přehlídce. Tentokrát se však její zakladatelé Sébastien Meyer a Arnaud Vaillant rozhodli vydat komerčnějším směrem a představit kolekci oděvů napuštěných synbiotickou směsí, jež byste jinak našli ve své ledničce.

    Zemřela Marina Yee. Jako členka Antverpské šestky přepsala pravidla módy

    Módní svět opustila významná návrhářská ikona, designérka Marina Yee. Zemřela dne 1. listopadu po boji s rakovinou, a to ve věku 67 let. Známá byla především jako členka proslulé skupiny Antverpská šestka, která koncem 80. let přepsala pravidla tehdejší módy. Většinu své kariéry však strávila mimo světla módních reflektorů, a to jako učitelka renomovaných univerzit.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―