Více

    ― Reklama ―

    Změny uplynulého roku v kreativním vedení mnoha módních domů nejsou jen náhodnou událostí. Jedná se o důležitý ukazatel stavu luxusního průmyslu. Značky totiž trápí zásadní nedostatek poptávky, kterou se snaží přitáhnout zpět právě pomocí nových zářivých jmen. Pouhá výměna návrhářů ovšem k obnově kdysi blyštivých tržeb nestačí.

    Luxusní společnosti usilují o získání ztracené pozornosti svých zákazníků. Rostoucí ceny uplynulých let způsobily klesající poptávku, a tak se módní domy snaží vymyslet různé taktiky, jak vytoužené tržby získat zpět. Jedním z nejmazanějších kroků je výměna kreativního vedení. Dává proto smysl, proč se v minulém roce tolik slavných značek rozhodlo změnit své dosavadní návrháře.

    Módní scéna loni s údivem pozorovala masové stěhování designérů, rádoby ničím nevyprovokované. Opak je ovšem pravdou, právě tato „hra na židličkovanou“ poukazuje na současný stav luxusního průmyslu, bojujícího s nedostatkem zákazníků. Například firma Bain & Co. poukázala na to, že letos očekává nejslabší poptávku od finanční krize, vyjma období světové pandemie.

    Nový kreativní návrhář pak působí jako třpytivá návnada. Nejedná se ale o jednoduché řešení. Daný designér se musí ke značce hodit, zároveň ale nesmí zastínit její image. Proto se také některé z módních domů raději obrací k méně hlasitým jménům. Vysvětlovalo by to i rozhodnutí společnosti Chanel, která do vedení dosadila Matthieu Blazy, i když měla k dispozici ikonického Hedi Slimane.

    Vlna nových návrhářů nabízí cestu ven. Sama ale značky ze dna nezvedne

    Do určité míry se však do svízelné situace dostaly luxusní značky samy. Mezi lety 2020 až 2022 se těšily vysoké poptávce, jelikož si zákazníci v době světové pandemie mohli díky úsporám dovolit utrácet i za zboží, které by si jinak nekoupili. Poté, co prvotní boom začal v roce 2023 upadávat, nahradila ho znovuzrozená poptávka čínských zákazníků. Nyní ovšem opadává i tento zdroj.

    V období vysoké poptávky značky začaly své ceny přirozeně zvedat. Necítily rovněž silnou potřebu inovace. Nyní si ovšem zákazníci dvakrát rozmyslí, do jakého luxusního kousku své úspory vloží. Nové kreativní vedení tak nabízí jasné východisko. Ani čerstvý designér však nespraví veškeré problémy. Mimo jiné proto, že často trvá až 18 měsíců, než na novém místě ukáže plný potenciál.

    Zdroje: The Fashion Network, Business Times, X, YouTube

    ― Reklama ―

    Foto:Chanel

    Stěhování návrhářů poukazuje na stav luxusního průmyslu. Odhaluje jeho slabiny

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Změny uplynulého roku v kreativním vedení mnoha módních domů nejsou jen náhodnou událostí. Jedná se o důležitý ukazatel stavu luxusního průmyslu. Značky totiž trápí zásadní nedostatek poptávky, kterou se snaží přitáhnout zpět právě pomocí nových zářivých jmen. Pouhá výměna návrhářů ovšem k obnově kdysi blyštivých tržeb nestačí.

    - Reklama -

    Luxusní společnosti usilují o získání ztracené pozornosti svých zákazníků. Rostoucí ceny uplynulých let způsobily klesající poptávku, a tak se módní domy snaží vymyslet různé taktiky, jak vytoužené tržby získat zpět. Jedním z nejmazanějších kroků je výměna kreativního vedení. Dává proto smysl, proč se v minulém roce tolik slavných značek rozhodlo změnit své dosavadní návrháře.

    Módní scéna loni s údivem pozorovala masové stěhování designérů, rádoby ničím nevyprovokované. Opak je ovšem pravdou, právě tato „hra na židličkovanou“ poukazuje na současný stav luxusního průmyslu, bojujícího s nedostatkem zákazníků. Například firma Bain & Co. poukázala na to, že letos očekává nejslabší poptávku od finanční krize, vyjma období světové pandemie.

    Nový kreativní návrhář pak působí jako třpytivá návnada. Nejedná se ale o jednoduché řešení. Daný designér se musí ke značce hodit, zároveň ale nesmí zastínit její image. Proto se také některé z módních domů raději obrací k méně hlasitým jménům. Vysvětlovalo by to i rozhodnutí společnosti Chanel, která do vedení dosadila Matthieu Blazy, i když měla k dispozici ikonického Hedi Slimane.

    - Reklama -

    Vlna nových návrhářů nabízí cestu ven. Sama ale značky ze dna nezvedne

    Do určité míry se však do svízelné situace dostaly luxusní značky samy. Mezi lety 2020 až 2022 se těšily vysoké poptávce, jelikož si zákazníci v době světové pandemie mohli díky úsporám dovolit utrácet i za zboží, které by si jinak nekoupili. Poté, co prvotní boom začal v roce 2023 upadávat, nahradila ho znovuzrozená poptávka čínských zákazníků. Nyní ovšem opadává i tento zdroj.

    V období vysoké poptávky značky začaly své ceny přirozeně zvedat. Necítily rovněž silnou potřebu inovace. Nyní si ovšem zákazníci dvakrát rozmyslí, do jakého luxusního kousku své úspory vloží. Nové kreativní vedení tak nabízí jasné východisko. Ani čerstvý designér však nespraví veškeré problémy. Mimo jiné proto, že často trvá až 18 měsíců, než na novém místě ukáže plný potenciál.

    Zdroje: The Fashion Network, Business Times, X, YouTube

    ― Reklama ―

    High maintenance v domácí verzi šetří čas. TikTok učí praktiky jako ze salónů

    TikTok zaplavují videa mladých žen připravujících se do postele s arzenálem různorodých pomůcek. Tvrdí, že takzvané high maintenance domácí praktiky vám zaručí low maintenance každodenní život. Od vlasů přes nehty až po pleť, vše jste schopní vytvořit v perfektní kvalitě doma a s dlouhodobým účinkem. Musíte jen vědět, po čem sáhnout.

    Přehlídky roku 2025 nabývají obrysů. Rozvrh nadcházejících týdnů módy

    Nový rok nabízí nejen čerstvý začátek, ale také návrat toho známého a očekávaného. Výjimkou z tohoto pravidla není ani módní svět, který už s napětím očekává comeback špičkových týdnů módy. Abyste se na něj mohli lépe připravit, nachystali jsme přehled letošních světových fashion weeků a toho, co je bude tentokrát nejvíce definovat.

    Móda v kostce: Prada vítá jaro a Missoni dává sbohem své zakladatelce

    Konec pracovního týdne přinesl i smutné novinky. Módní dům Missoni oznámil úmrtí své zakladatelky Rosity Missoni. Značka Prada zatím vítá jaro, a to pomocí kampaně s hvězdnou Carey Mulligan. Valentino pro změnu do svých řad přijal první thajskou ambasadorku, herečku Freen Sarocha. Společnost Rolex pak odstartovala nový rok zvýšením cen.

    Cítit se krásně si zasloužíte i doma. Luxusní loungewear oblékněte na cestu ke gauči

    Konec svátečního období často znamená i konec lenošení. Nemusí tomu tak ale být vždy, začít nový rok v poklidu má své benefity. K takovému válení patří i pohodlné oblečení. Jestli vás už po Vánocích nebaví domácí lenivý vzhled, oblékněte místo toho elegantní loungewear. Zůstanete v teple, budete vypadat dobře, a navíc si ukořistíte ještě trochu pohodlí.

    Se zimou přichází plesová sezóna. Nezkazte vysněný outfit neforemným kabátem

    Zima je v plném proudu a s ní začíná i divadelní a plesová sezóna. Jakmile člověk vymyslí, co na sebe za dechberoucí šaty, přichází otázka, čím je doplnit. Pokud od dveří ke dveřím využijete auto, není co řešit. Jestliže vás ale čeká delší cesta, je dobré vymyslet vhodné svršky s předstihem. Byla by škoda, aby znamenitý večírek pokazilo nachlazení.

    Trend underconsumption core čelí vlně kritiky. K nižší spotřebě dle ní nevede

    Letošní virální trend kritizující nadměrnou spotřebu, známý pod názvem underconsumption core, čelí čím dál větší kritice a to hned z několika různých stran. Influenceři propagující nižší spotřebu a minimalismus se podle odpůrců populárního "hnutí" zaměřují výhradně na estetiku a luxus a jsou až příliš povrchní.

    Móda v kostce: Zendaya je tváří Louis Vuitton x Murakami a Calvin Klein chystá comeback

    Luxusní značky se pomalu loučí s končícím rokem a soustředí veškerou svou pozornost na novou kapitolu. Módní dům Louis Vuitton odhalil první kampaň ke speciální kolekci s Takashi Murakami, v níž září Zendaya. Calvin Klein potvrdil, že po sedmi letech navštíví Newyorský fashion week a Loewe představil řadu pro lunární nový rok.

    Sněhule zaplňují městské ulice. Praktické boty slibují teplo i trendy zimní outfit

    Z ryze praktických bot se postupem času stal módní doplněk. Letošní zimu zaplavují regály v obchodech sněhule, boty původně sloužící k brodění se ve sněhu. Ačkoliv ve městě zřídka kdy napadne ohromující sněhová nadílka, zateplená obuv si postupně razí cestu do čím dál více botníků. Naskočte na zimní trend a vyberte si vlastní ideální model.

    Beauty svět zná trendy roku 2025. Vévodit jim má vrstvení parfémů i korejská kosmetika

    Zapojení umělé inteligence, po potravinách pojmenované make-up looky či zaměření na duševní zdraví. To vše jsou trendy doprovázející nás už několik let. Jaké novinky budou ovšem charakterizovat následující rok? Beauty svět už má jasno. Jednat se bude o čerstvou vlnu korejské kosmetiky, vrstvení parfémů či inovativní produkty na rty.

    Nenechte zimu narušit vaši módní hru. Chlad zaženou chytří pomocníci

    Při sledování fotografií módních influencerů nastává navzdory vytoužené inspiraci nutná otázka. To jim není zima? Spousta z nich totiž i ve sněhové vánicí nosí lehké kalhoty či podzimní kožené bundy. Odpověď je snadná. Módním nadšencům pomáhá proti zimě chytrá výbava, která jim umožní vynosit trendy outfity i v nepříjemném chladu.

    Oční stíny už nemusí být vaším strašákem. Začněte s jednoduchými pomocníky

    Na poli líčení se oční stíny považují za jednu z nejvíce obávaných součástí kosmetického looku. Není přitom důvod, jakmile si osvojíte základní principy, bez stínů vám vaše oči budou připadat téměř nahé. Nejsou samozřejmě nezbytnou součástí denního looku, ale pokud se je naučíte nanášet, nebudete už chtít jinak. Klíčem je začít postupně.

    Největší evropský celebrity crush? Miu Miu boy Tony Effe získal titul pánské módní ikony

    Na italské rapové scéně neexistuje výraznější osobnost než Tony Effe. Přední člen skupiny Dark Polo Gang překročil hranice hudebního světa a stal se pánskou módní ikonou, mísící luxus, provokaci a italské charisma. Jeho vliv se ale neomezuje pouze na ulice Říma. Důkazem je přítomnost na show světových značek, ale i virální hit názvem Miu Miu.

    Módní kousky v podobě dlouhodobé investice. Nákupy, které z vás udělají milionáře

    Investiční možnosti jsou téměř nekonečné. Dávno mezi ně nepatří jen akcie či kryptoměny, v portfoliích najdeme LEGO stavebnice, figurky z filmů, ale klidně i vzácné lahve alkoholu. Investice jsou určovány příležitostmi a rozhodně mezi ně patří i módní kousky. Neomezují se však jen na kabelky, zbohatnout můžete také na špercích či botách.

    Cozy season začíná. Uklidňující aktivity vás naladí do sváteční pohody

    Období mezi Vánoci a Silvestrem patří mezi to nejlepší z celého roku. Vánoční filmy, cukroví, užívání si dárků a pomalé tempo, to vše charakterizuje sváteční čas. Pokud hledáte nenáročné aktivity, kterými takové chvíle vyplnit, inspirujte se originálními tipy. S pár snadno sehnatelnými pomocníky si vystačíte na dlouhé zasněžené večery.

    Módní scéna luští návrhářskou enigmu. Debatuje o dalších krocích Hedi Slimane

    Módní svět v posledním roce nezažil ani den, kdy by se nevěnoval spekulacím o dalších krocích úspěšných návrhářů. Tentokrát se zaměřil na kariéru Hedi Slimane. Od chvíle, kdy v říjnu opustil vedení Celine, totiž není jasné, co designér chystá. Jeho nový účet na Instagramu pak vzbudil diskuzi o tom, zda konečně nehodlá uvést vlastní značku.

    A Complete Unknown vrací módu 60. let. Timothée Chalamet na ni láká i mimo plátno

    Na scéně se objevil další snímek, proplétající hranice filmového a módního světa. A Complete Uknown si klade za cíl poodkrýt různými mýty obklopené začátky kariéry slavného zpěváka Boba Dylan. Jeho ztvárnění se chopil talentovaný herec Timothée Chalamet. Do své role se jako vždy pustil naplno, a tak módu 60. let oblékl nejen ve filmu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―