Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Uplynulý Pařížský týden módy světu představil jeden z vysoce očekávaných návrhářských debutů. Designérka Sarah Burton totiž odhalila první kolekci pro módní dům Givenchy. Jedná se o dosavadní vrchol její kariéry, už tak definované široce uznávanou tvorbou. Nová pozice ji ale vnáší do popředí a dává prostor potřebné ženské energii.

    Návrhářka Sarah Burton si vybojovala pevnou pozici na módní scéně svým působením u módního domu Alexander McQueen. V září loňského roku však odstartovala novou kapitolu, když přijala pozici kreativní ředitelky u Givenchy. Zahájila ji debutovou kolekcí pro nadcházející podzim a zimu na uplynulém Pařížském týdnu módy. Dokázala tak, že má módnímu světu ještě co ukázat.

    Kariéru u Alexandra McQueen odstartovala Burton již koncem 90. let, kdy u módního domu získala místo hned po dostudování prestižní londýnské univerzity Central Saint Martins. Po boku slavného designéra pracovala 14 let, a to až do jeho nečekané smrti roku 2010. Byla tak přirozenou volbou pro vedení ikonické značky. Od té doby se jí umně podařilo vyvážit její dědictví a potřebnou inovaci.

    Jedním z klíčových momentů její kariéry se stal v roce 2011 návrh svatebních šatů pro Catherine Middleton, která se tehdy provdala za prince Williama. Britská designérka později získala ocenění Řád britského impéria, a to za své služby pro módní průmysl. Proslavila se především svým talentem kombinovat protikladné prvky jako například dramatické detaily a výrazný minimalismus.

    Sarah Burton vkročila do nové kapitoly. Definovat ji bude návrat ženské energie

    Umění skloubit protiklady Burton jistě využije i ve své nové pozici. Módní dům Givenchy je totiž známý pro své elegantní, jednoduché a nadčasové kvalitní kousky. Zároveň ale dlouhodobě usiluje o to, překlenout sovu zlatou éru, tedy období 50. a 60. let minulého století, také do současnosti. Právě to bude proto v nadcházejících měsících nejdůležitějším úkolem jeho nové kreativní ředitelky.

    Zdroj: Alexander McQueen

    Návrhářka je pro takovou roli jako stvořená. Její předchozí tvorba dokázala, že zvládá vyprávět příběhy krásy, křehkosti, ale také síly a energie. Vytváří tak návrhy, zachycující protiklady současné ženskosti. Právě s tou je módní dům Givenchy tolik spojovaný, především v podobě ikonické Audrey Hepburn, která jeho návrhy tak často oblékala. Burton tak navrací na scénu ženskou sílu.

    Dokázala to i její debutová kolekce pro Givenchy, umně modernizující typicky ženské a nadčasové siluety. Kromě toho ale její nová vedoucí pozice symbolizuje po letech práce u stejné značky jistý návrat do světla reflektorů. Kromě toho je důležitým symbolem ženské energie, kterou současná módní scéna tolik potřebuje. Módu, určenou především po ženy, totiž nadále tvoří převážně muži.

    Zdroje: The Guardian, L’Officiel, Culted, Business of Fashion, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Sarah Burton zpět v záři reflektorů. S Givenchy navrací na scénu ženskou sílu

    ― Reklama ―

    Uplynulý Pařížský týden módy světu představil jeden z vysoce očekávaných návrhářských debutů. Designérka Sarah Burton totiž odhalila první kolekci pro módní dům Givenchy. Jedná se o dosavadní vrchol její kariéry, už tak definované široce uznávanou tvorbou. Nová pozice ji ale vnáší do popředí a dává prostor potřebné ženské energii.

    Návrhářka Sarah Burton si vybojovala pevnou pozici na módní scéně svým působením u módního domu Alexander McQueen. V září loňského roku však odstartovala novou kapitolu, když přijala pozici kreativní ředitelky u Givenchy. Zahájila ji debutovou kolekcí pro nadcházející podzim a zimu na uplynulém Pařížském týdnu módy. Dokázala tak, že má módnímu světu ještě co ukázat.

    Kariéru u Alexandra McQueen odstartovala Burton již koncem 90. let, kdy u módního domu získala místo hned po dostudování prestižní londýnské univerzity Central Saint Martins. Po boku slavného designéra pracovala 14 let, a to až do jeho nečekané smrti roku 2010. Byla tak přirozenou volbou pro vedení ikonické značky. Od té doby se jí umně podařilo vyvážit její dědictví a potřebnou inovaci.

    Jedním z klíčových momentů její kariéry se stal v roce 2011 návrh svatebních šatů pro Catherine Middleton, která se tehdy provdala za prince Williama. Britská designérka později získala ocenění Řád britského impéria, a to za své služby pro módní průmysl. Proslavila se především svým talentem kombinovat protikladné prvky jako například dramatické detaily a výrazný minimalismus.

    Sarah Burton vkročila do nové kapitoly. Definovat ji bude návrat ženské energie

    Umění skloubit protiklady Burton jistě využije i ve své nové pozici. Módní dům Givenchy je totiž známý pro své elegantní, jednoduché a nadčasové kvalitní kousky. Zároveň ale dlouhodobě usiluje o to, překlenout sovu zlatou éru, tedy období 50. a 60. let minulého století, také do současnosti. Právě to bude proto v nadcházejících měsících nejdůležitějším úkolem jeho nové kreativní ředitelky.

    Zdroj: Alexander McQueen

    Návrhářka je pro takovou roli jako stvořená. Její předchozí tvorba dokázala, že zvládá vyprávět příběhy krásy, křehkosti, ale také síly a energie. Vytváří tak návrhy, zachycující protiklady současné ženskosti. Právě s tou je módní dům Givenchy tolik spojovaný, především v podobě ikonické Audrey Hepburn, která jeho návrhy tak často oblékala. Burton tak navrací na scénu ženskou sílu.

    Dokázala to i její debutová kolekce pro Givenchy, umně modernizující typicky ženské a nadčasové siluety. Kromě toho ale její nová vedoucí pozice symbolizuje po letech práce u stejné značky jistý návrat do světla reflektorů. Kromě toho je důležitým symbolem ženské energie, kterou současná módní scéna tolik potřebuje. Módu, určenou především po ženy, totiž nadále tvoří převážně muži.

    Zdroje: The Guardian, L’Officiel, Culted, Business of Fashion, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Když luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Pověstný italský luxus se hroutí jako domeček z karet. Ránu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod's, jež je známá pro své kožené výrobky. Dle milánského soudu docházelo v továrnách jejích čínských dodavatelů k zneužívání pracovní síly, přičemž společnost o této skutečnosti věděla. Italský gigant nyní čelí sankci v podobě šestiměsíčního zákazu jakékoli propagace.

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    A$AP Rocky a Puma mění svět sneakers. Speedcat Racing zvou na divokou jízdu

    A$AP Rocky je zpět na módní scéně. Tentokrát opět spojil síly se sportovní značkou Puma. Společně vytvořili sneakers s názvem napovídajícím mnohé, tedy Speedcat Racing. A$AP Rocky přichází do světa bot se sexy divokým detailem. Teniska nádherně propojuje motorsportovou estetiku a osobní streetwearový styl samotného legendárního rapera. 

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian dělí internet. Vynesla kontroverzní Birkin bag ze sloní kůže

    Kim Kardashian se v seriálu All’s Fair objevila s kabelkou Birkin, která dle znalců pochází z kůže afrického slona. Luxusní svět okamžitě vytvořil dva tábory. Na jedné straně stojí hlasití kritici, na druhé fascinovaní sběratelé. Elephant Leather Birkin patří k nejvzácnějším kabelkám Hermès, jejichž výroba však skončila před několila dekádami. Sociální sítě se po odvysílání epizody změnily v jeviště, kde vedle morálního rozhořčení roste posedlost cenovkou a investičním potenciálem.

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    Shein pod palbou. Čelí žalobě francouzských obchodníků i výzvě poslanců

    Potíže fast fashion řetězce Shein ve Francii nekončí. Nově čelí žalobě ze strany francouzských maloobchodníků. Na 12 federací a několik značek zahájilo proti značce soudní řízení. Olej do ohně kritiky přilévají také tamní poslanci. Více než 80 z nich vydalo oficiální prohlášení, v němž požadují zákaz Shein, a to ve jménu "ochrany pracovníků, veřejného zdraví a planety".

    Bottega Veneta uvádí Jenga set. Jeho cenovka je opravdu vesmírná

    Bottega Veneta uvádí Jenga set, který posouvá domácí zábavu do sféry investičních objektů. Luxusní dům využívá své signifikantní prvky a transformuje mezinárodně známou hru do podoby kultivovaného designového předmětu. Každý jednotlivý prvek získává charakter artefaktu, s důrazem na materiál a přesnost zpracování. Soubor působí jako tichý symbol pohodlí, vkusu a sebevědomého vkročení do segmentu zábavy pro dospělé. Ano, společnost na svých stránkách opravdu uvádí, že nejde o hračku pro děti.

    TikTok Highlights: Trendy videa sdílejí vytoužený „flow state“

    Vaše soustředění směřuje k dané aktivitě, okolí se rozplývá a vy nemyslíte na nic jiného než přítomnost. I tak by mnozí uživatelé sociální sítě TikTok popsali "flow state". Tedy stav, který momentálně vyzdvihuje lavina virálních videí. Sdílejí totiž momenty, kdy lidé při často obyčejných aktivitách zapomínají na vše ostatní a ocitají se ve chvíli stvořené jen a pouze pro ně.

    Versace překračuje milník. Prada značku v prosinci přivítá pod svá křídla

    Luxusní skupina Prada Group letos v dubnu překvapila módní svět, když oznámila svou koupi módního domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur následovala krátce poté, co z pozice kreativní ředitelky značky odešla Donatella Versace. Teprve v úterý 2. prosince však společnost plně vstoupí do vesmíru Prada. Čeká ji nová éra kombinující její legendární historii a inovaci.

    REFY přináší chromový launch. Nová kolekce svítí sama o sobě

    REFY je značka, která evokuje dokonale upravené obočí. Každá žena si ji spojuje s její krásnou zakladatelkou a jejím netypickým vzhledem, jenž proměnila ve svou přednost. Vytvořila značku, jejímž posláním je dodat ženám sebevědomí, především v oblasti obočí. Při příležitosti výročí existence značky REFY představuje limitovanou edici Chrome Collection.

    Greenpeace našel nebezpečné látky v oblečení Shein. Překračují limity EU

    Fast fashion řetězec Shein čelí v Evropě další kauze. Německá odnož neziskové organizace Greenpeace odhalila nejnovější report, dle kterého v jeho oblečení našla nebezpečné látky. Jejich množství přitom přesahuje hranice předepsané Evropskou unií. Potenciálně toxické chemikálie pak mohou vést k řadě onemocnění, poškozují ovšem také životní prostředí.

    Paříž dobývá čerstvý designový skvost. Café Nuances otevírá novou pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paříži se mění v magnet pro generaci, která vyhledává design s naprostou vizuální razancí. Le Marais získává prostor, jenž pracuje s intenzivní estetikou a přitahuje pozornost rychlostí virálního postu. Atmosféra vibruje kovovým leskem, červeným světlem a podmanivým minimalismem. Kavárna posouvá běžný rituál do sféry, kde se design stává zážitkem. Zapisuje se mezi lokace, jež sdílení podporují jako součást své identity.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―