Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Současný trend známý jako quiet luxury se nadále těší velké popularitě. Nejnovější data platformy Joor totiž prokázala, že maloobchody od začátku roku nakupují čím dál méně oblečení s logy. Vyhledávání klíčových slov spojených s trendem je rovněž mnohem častější.

    Když sociálním sítím a médiím začala dominovat debata o termínu quiet luxury, převládaly názory, že by se mohlo jednat o pouhý přechodný trend. Nejnovější statistiky platformy Joor ovšem poukazují na to, že by mohl styl v oblibě zůstat mnohem déle. Její data totiž zaznamenala nárůst v online vyhledávání výrazů jako „quiet luxury“, „stealth wealth“ nebo „old money style“.

    Populární je pak minimalistický look především mezi zákazníky v Severní Americe a Evropě. Neznamená to ovšem, že by milovníci módy vyřadili loga ze svých šatníků úplně. Už ovšem tolik nevyžadují jeho výrazné a do očí bijící podoby. Podle statistik firmy Joor navíc maloobchodníci v roce 2023 oproti stejnému období loňského roku nakoupili o 22 procent méně produktů s logem.

    „Pokles nakupování oblečení s logem je zřejmý především v Severní Americe. V tomto regionu ho maloobchody objednávaly o 43 procent méně,“ vysvětlili dále zástupci platformy Joor. Opačný trend ovšem vypozorovali v asijsko-pacifickém regionu. „V prvních měsících roku si nákupčí oproti stejnému období loňského roku vyžádali o osm procent více kousků s logy,“ doplnila firma.

    Trend quiet luxury je oblíbený kvůli současným seriálům i touze vyrovnat se nejbohatší vrstvě

    Nejčastěji si milovníci quiet luxury nové looky objednávali u značek jako The Row, Lemaire, John Lobb, Sease, Valextra nebo Johnstons of Elgin. Zmíněné módní společnosti totiž nabízejí minimalistické, ale kvalitní oblečení. Trend quiet luxury se totiž vyznačuje jednoduchou módou s dokonalými střihy z těch nejlepších materiálů. Mezi oblíbené kousky proto patří lehké halenky, saka, široké kalhoty do pasu nebo jednoduchá trička.

    Trend se v současnosti dostal do popředí módního světa hned z několika důvodů. Styl totiž nedávno zpopularizoval známý seriál Succession. Následně ho před kamerami předvedla herečka Gwyneth Paltrow při svém tiskem intenzivně sledovaném soudním řízení. Zároveň jeho obliba ale vychází z touhy vyrovnat se těm nejbohatším vrstvám společnosti. Ta totiž už po několik desítek let nosí „tichou“ módu, jejíž kvalitu poznají jenom ti ze stejné společenské vrstvy.

    Zdroj: Fashion United, Luxury Tribune, Washington Post, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Quiet luxury narůstá na oblibě. Milovníci módy i nadále odmítají loga

    Současný trend známý jako quiet luxury se nadále těší velké popularitě. Nejnovější data platformy Joor totiž prokázala, že maloobchody od začátku roku nakupují čím dál méně oblečení s logy. Vyhledávání klíčových slov spojených s trendem je rovněž mnohem častější.

    Když sociálním sítím a médiím začala dominovat debata o termínu quiet luxury, převládaly názory, že by se mohlo jednat o pouhý přechodný trend. Nejnovější statistiky platformy Joor ovšem poukazují na to, že by mohl styl v oblibě zůstat mnohem déle. Její data totiž zaznamenala nárůst v online vyhledávání výrazů jako „quiet luxury“, „stealth wealth“ nebo „old money style“.

    Populární je pak minimalistický look především mezi zákazníky v Severní Americe a Evropě. Neznamená to ovšem, že by milovníci módy vyřadili loga ze svých šatníků úplně. Už ovšem tolik nevyžadují jeho výrazné a do očí bijící podoby. Podle statistik firmy Joor navíc maloobchodníci v roce 2023 oproti stejnému období loňského roku nakoupili o 22 procent méně produktů s logem.

    „Pokles nakupování oblečení s logem je zřejmý především v Severní Americe. V tomto regionu ho maloobchody objednávaly o 43 procent méně,“ vysvětlili dále zástupci platformy Joor. Opačný trend ovšem vypozorovali v asijsko-pacifickém regionu. „V prvních měsících roku si nákupčí oproti stejnému období loňského roku vyžádali o osm procent více kousků s logy,“ doplnila firma.

    Trend quiet luxury je oblíbený kvůli současným seriálům i touze vyrovnat se nejbohatší vrstvě

    Nejčastěji si milovníci quiet luxury nové looky objednávali u značek jako The Row, Lemaire, John Lobb, Sease, Valextra nebo Johnstons of Elgin. Zmíněné módní společnosti totiž nabízejí minimalistické, ale kvalitní oblečení. Trend quiet luxury se totiž vyznačuje jednoduchou módou s dokonalými střihy z těch nejlepších materiálů. Mezi oblíbené kousky proto patří lehké halenky, saka, široké kalhoty do pasu nebo jednoduchá trička.

    Trend se v současnosti dostal do popředí módního světa hned z několika důvodů. Styl totiž nedávno zpopularizoval známý seriál Succession. Následně ho před kamerami předvedla herečka Gwyneth Paltrow při svém tiskem intenzivně sledovaném soudním řízení. Zároveň jeho obliba ale vychází z touhy vyrovnat se těm nejbohatším vrstvám společnosti. Ta totiž už po několik desítek let nosí „tichou“ módu, jejíž kvalitu poznají jenom ti ze stejné společenské vrstvy.

    Zdroj: Fashion United, Luxury Tribune, Washington Post, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Róby Alžběty II. znovu září. Velká výstava odhaluje příběhy jejího stylu

    Výstava věnovaná Alžbětě II. představuje desítky jejích ikonických rób i doplňků, které dlouho formovaly vizuální podobu britské monarchie. Návštěvníci mohou nahlédnout do zákulisí stylu Alžběty II., jeho symboliky i vývoje napříč dekádami. Expozice odhaluje nejen propracované detaily oděvů, ale také příběhy návrhářů, tradic a událostí, jež se do nich otiskly.

    Greenpeace našel nebezpečné látky v oblečení Shein. Překračují limity EU

    Fast fashion řetězec Shein čelí v Evropě další kauze. Německá odnož neziskové organizace Greenpeace odhalila nejnovější report, dle kterého v jeho oblečení našla nebezpečné látky. Jejich množství přitom přesahuje hranice předepsané Evropskou unií. Potenciálně toxické chemikálie pak mohou vést k řadě onemocnění, poškozují ovšem také životní prostředí.

    Paříž dobývá čerstvý designový skvost. Café Nuances otevírá novou pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paříži se mění v magnet pro generaci, která vyhledává design s naprostou vizuální razancí. Le Marais získává prostor, jenž pracuje s intenzivní estetikou a přitahuje pozornost rychlostí virálního postu. Atmosféra vibruje kovovým leskem, červeným světlem a podmanivým minimalismem. Kavárna posouvá běžný rituál do sféry, kde se design stává zážitkem. Zapisuje se mezi lokace, jež sdílení podporují jako součást své identity.

    Magazín Complex zveřejnil seznam módních ikon. Je ale opravdu relevantní?

    Magazín Complex zveřejnil seznam 25 módních ikon 21. století a potvrdil tím svou fascinaci popkulturními stálicemi. Výběr sestavený ze jmen, která vládnou globálním trendům a obálkám časopisů, zvýrazňuje sílu mainstreamu. Žebříček prezentuje osobnosti s obří mediální gravitací a odhodláním tvořit vlastní vizuální jazyk. Reflektuje současnou touhu po ikonách, jež dokáží okamžitě rezonovat s publikem. Zapomíná ale, že módní scéna dýchá i jinými barvami a touží po nových tvářích.

    Z módy rovnou na talíř. Retro jídlo oslavuje svůj návrat

    Na stolech se znovu lesknou stříbrné podnosy, v koktejlových sklenkách tančí červené třešně a plátky okurky se stáčejí do spirál, jako by chtěly vyprávět příběh elegance minulých dekád. Gastronomie objevuje půvab retra. Ne jako nostalgii, ale staronový styl luxusu. V době minimalistických menu se vrací šarm opulentních receptů, které slaví detail, barvu i rituál.

    Met Gala 2026 zná své téma. Costume Art propojí vysokou módu s uměním

    Metropolitní muzeum umění v New Yorku již nyní přesouvá svou pozornost na příští rok. Zástupci tamního Costume Institute totiž v pondělí oznámili téma příští módní výstavy. Odvíjí se od něj rovněž dress code, v němž se v roce 2026 ponese proslulé Met Gala. Exhibice s názvem Costume Art připomene červenou nit napevno spojující klasické umění a svět vysoké módy.

    Trendy kabelky mažou hranice soukromí. Jaro 2026 definuje zranitelnost

    Příští jarní a letní sezóna působí na pozadí usychajícího listí a neoblomného chladu jako na míle vzdálená. Módní svět má přesto již nyní jasno, co ji definuje. Poslední vlna světových týdnů módy promluvila jasně, soukromí posouvá své hranice. Návrháři odhalili otevřené kabelky, často jen s jedním uchem, jež reflektují bouřlivou dobu a lákají svou zranitelností.

    Dior bloudí v magickém labyrintu. Módní dům vítá letošní Vánoce

    Sváteční atmosféra dolehla i na módní dům Dior. Značka koncem minulého týdne odkryla letošní téma vánoční kampaně. V Paříži navíc slavnostně odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na nejnovější cruise kolekci, kterou ještě návrhářka Maria Grazia Chiuri představila v tajemných římských zahradách Villa Albani Torlonia.

    Znáte nejlehčí tkaninu na světě? Super Organza vznikla tak trochu „omylem“

    Super Organza patří k nejtenčím a nejlehčím tkaninám, které kdy člověk vytvořil. I když neplánovaně. Pochází z Japonska, z vývoje společnosti Amaike LLC, jejíž know-how vychází z technologického inženýrství v oblasti látek. Vlákna o tloušťce jedné pětiny lidského vlasu tvoří materiál o hmotnosti pěti gramů na metr čtvereční. Prada ho použila pro jaro 2024, zatímco Balenciaga ho zařadila do haute couture řady pro podzim 2025. V módních domech se z technického zázraku stala vysoce žádaná látka.

    Zlato, stříbro a transformace. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperků

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a stříbrem vyšívané, ale princezna to není, jasný pane. I tak by se dala popsat práce Outhouse Jewellery, společnosti, která redefinovala nošení šperků. Už vám nemusí jen viset z uší nebo zdobit krk, do zlata se můžete doslova obléct a zazářit s ním na každém večírku. Úspěšná značka přichází s novou revoluční kolekcí Alchemy of 13. 

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    Balmain má po 14 letech novou tvář. Módní dům povede Antonin Tron

    Legendární francouzská značka Balmain začátkem týdne oznámila nečekanou zprávu. Její kreativní vedení po 14 letech opouští návrhář Olivier Rousteing. Módní dům už ovšem zná svou novou tvář, kterou se stane designér Antonin Tron. Známý je svým vlastním labelem Atlein. Z jeho vedení ovšem nyní odejde, aby mohl svou tvůrčí činnost naplno zaměřit na Balmain.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―