Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Koncem roku vydala platforma Lyst seznam značek, které stály v roce 2023 v čele módního světa. Své výsledky zakládá na analýze vyhledávání, ale také nákupech nebo aktivitách na sociálních sítích. Na královský trůn loni usedla značka Miu Miu. Hned za ní se umístilo Loewe, které zaujalo hlavně svým logem. Slaví ale také Prada, Bottega Veneta, Versace, Saint Laurent nebo Moncler.

    Statistiky a reporty z loňského roku slouží nejen ke zhodnocení uplynulých úspěchů, ale také předpovědím pro nadcházející měsíce. Stojí za to proto prozkoumat výsledky platformy Lyst, která zveřejnila nejvíce trendy značky i doplňky roku 2023. Své závěry zakládá společnost na základě vyhledávání, zobrazení produktů, prodejích, ale také zmínkách na sociálních sítích.

    Největším hitem roku 2023 je Miu Miu. Značka oslnila například trendy mikro sukní nebo třpytivým spodním prádlem

    Značka Miu Miu se loni poprvé dostala na první místo známého Lyst žebříčku. Za svůj úspěch pak vděčí hned několika faktorům. Popularitu si vysloužila například známou mikro skládanou sukní. Zazářila ale také díky třpytivému spodnímu prádlu, které představila v kolekci jaro/léto 2024. Světu ho navíc představila ambasadorka značky a herečka Emma Corrin.

    Na mole ovšem Miu Miu zastoupily také hvězdy jako modelka Gigi Hadid nebo zpěvák Troye Sivan. Kromě toho společnost vydala úspěšnou spolupráci se značkou Church’s, jejímž výsledkem byly trendy chic polobotky. Nepřekvapí proto, že značka loni oproti roku 2022 vzrostla o 39 procent.

    Zdroj: Miu Miu

    Chvilku slávy zažily ale také společnosti jako Prada a Loewe. Oslovily kabelkami i trendy logem

    Na druhém místě žebříčku Lyst se umístila společnost Loewe. Oblibu si mezi milovníky módy loni vydobyla především díky svému Anagram logu. Objevilo se na řadě kouscích, od kabelek přes trička až po pásky. Kromě toho oslovila společnost také novou kabelkou Squeeze s volánky a ladicím řetízkem.

    Italské značce Prada se pak dařilo především v prvním čtvrtletí loňského roku. Návrhářka Miuccia Prada mohla ovšem slavit po celý rok, jelikož pod ni spadá také už zmíněná značka Miu Miu. Jednou z nejvíce populárních kabelek společnosti Prada se pak loni stala kabelka přes rameno Prada Arqué.

    Kromě svaté trojice se dařilo i ostatním. Na žebříček trendy značek se dostala Bottega Veneta, Versace, Saint Laurent nebo Moncler

    Na čtvrté místo žebříčku se vyšplhala společnost Bottega Veneta. Loni zaujala například svými trendy teniskami Orbit nebo „pletenými“ oversized kabelkami. Hned za italskou značkou se umístila společnost Versace. Módní svět zaujala nejen ikonickou kabelkou Medusa, ale také nově vydanou Greca Goddess.

    Značka Saint Laurent obsadila šesté místo žebříčku poté, co v první polovině roku 2023 zaznamenala růst o sedm procent. Oslnila navíc hvězdnými kampaněmi, do kterých dosadila osobnosti jako Kate Moss, Hailey Bieber nebo Dominic Fike. Do top 10 se dostal také Moncler, Valentino, Jacquemus a Burberry.

    Zdroj: Bottega Veneta, Versace

    Top doplňky uplynulého roku se staly boty Mary Jane Tabi, prošívaná taška od COS nebo ledvinka Uniqlo

    Report platformy Lyst pak zaznamenal také doplňky, které se loni v módním světě těšily největší oblibě. Na prvním místě se s přehledem umístily trendy boty Maison Margiela, známé jako Mary Jane Tabi. Slavné jsou především díky svému „kontroverznímu“ předělu na prsty. Velice populární byl ale například také kardigan s logem Miu Miu.

    Slávu si vydobyla rovněž prošívaná kabelka od COS. Překvapivě dobře se dařilo také trendy ledvince od značky Uniqlo, kterou jste mohli loni spatřit v různých velikostech i materiálech. Ve světě tenisek se na nejvyšší místa probojovaly například modely jako New Balance 550 nebo Shox MR4 Mule, které vznikly ve spolupráci Nike s Martine Rose.

    Zdroj: Mytheresa, COS, Uniqlo

    Zdroje: L’Officiel, Hypebeast, AugustMan, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Poznejte nejvíce trendy značky a doplňky roku 2023. Stojí za to sledovat Miu Miu, Loewe nebo Prada

    Koncem roku vydala platforma Lyst seznam značek, které stály v roce 2023 v čele módního světa. Své výsledky zakládá na analýze vyhledávání, ale také nákupech nebo aktivitách na sociálních sítích. Na královský trůn loni usedla značka Miu Miu. Hned za ní se umístilo Loewe, které zaujalo hlavně svým logem. Slaví ale také Prada, Bottega Veneta, Versace, Saint Laurent nebo Moncler.

    Statistiky a reporty z loňského roku slouží nejen ke zhodnocení uplynulých úspěchů, ale také předpovědím pro nadcházející měsíce. Stojí za to proto prozkoumat výsledky platformy Lyst, která zveřejnila nejvíce trendy značky i doplňky roku 2023. Své závěry zakládá společnost na základě vyhledávání, zobrazení produktů, prodejích, ale také zmínkách na sociálních sítích.

    Největším hitem roku 2023 je Miu Miu. Značka oslnila například trendy mikro sukní nebo třpytivým spodním prádlem

    Značka Miu Miu se loni poprvé dostala na první místo známého Lyst žebříčku. Za svůj úspěch pak vděčí hned několika faktorům. Popularitu si vysloužila například známou mikro skládanou sukní. Zazářila ale také díky třpytivému spodnímu prádlu, které představila v kolekci jaro/léto 2024. Světu ho navíc představila ambasadorka značky a herečka Emma Corrin.

    Na mole ovšem Miu Miu zastoupily také hvězdy jako modelka Gigi Hadid nebo zpěvák Troye Sivan. Kromě toho společnost vydala úspěšnou spolupráci se značkou Church’s, jejímž výsledkem byly trendy chic polobotky. Nepřekvapí proto, že značka loni oproti roku 2022 vzrostla o 39 procent.

    Zdroj: Miu Miu

    Chvilku slávy zažily ale také společnosti jako Prada a Loewe. Oslovily kabelkami i trendy logem

    Na druhém místě žebříčku Lyst se umístila společnost Loewe. Oblibu si mezi milovníky módy loni vydobyla především díky svému Anagram logu. Objevilo se na řadě kouscích, od kabelek přes trička až po pásky. Kromě toho oslovila společnost také novou kabelkou Squeeze s volánky a ladicím řetízkem.

    Italské značce Prada se pak dařilo především v prvním čtvrtletí loňského roku. Návrhářka Miuccia Prada mohla ovšem slavit po celý rok, jelikož pod ni spadá také už zmíněná značka Miu Miu. Jednou z nejvíce populárních kabelek společnosti Prada se pak loni stala kabelka přes rameno Prada Arqué.

    Kromě svaté trojice se dařilo i ostatním. Na žebříček trendy značek se dostala Bottega Veneta, Versace, Saint Laurent nebo Moncler

    Na čtvrté místo žebříčku se vyšplhala společnost Bottega Veneta. Loni zaujala například svými trendy teniskami Orbit nebo „pletenými“ oversized kabelkami. Hned za italskou značkou se umístila společnost Versace. Módní svět zaujala nejen ikonickou kabelkou Medusa, ale také nově vydanou Greca Goddess.

    Značka Saint Laurent obsadila šesté místo žebříčku poté, co v první polovině roku 2023 zaznamenala růst o sedm procent. Oslnila navíc hvězdnými kampaněmi, do kterých dosadila osobnosti jako Kate Moss, Hailey Bieber nebo Dominic Fike. Do top 10 se dostal také Moncler, Valentino, Jacquemus a Burberry.

    Zdroj: Bottega Veneta, Versace

    Top doplňky uplynulého roku se staly boty Mary Jane Tabi, prošívaná taška od COS nebo ledvinka Uniqlo

    Report platformy Lyst pak zaznamenal také doplňky, které se loni v módním světě těšily největší oblibě. Na prvním místě se s přehledem umístily trendy boty Maison Margiela, známé jako Mary Jane Tabi. Slavné jsou především díky svému „kontroverznímu“ předělu na prsty. Velice populární byl ale například také kardigan s logem Miu Miu.

    Slávu si vydobyla rovněž prošívaná kabelka od COS. Překvapivě dobře se dařilo také trendy ledvince od značky Uniqlo, kterou jste mohli loni spatřit v různých velikostech i materiálech. Ve světě tenisek se na nejvyšší místa probojovaly například modely jako New Balance 550 nebo Shox MR4 Mule, které vznikly ve spolupráci Nike s Martine Rose.

    Zdroj: Mytheresa, COS, Uniqlo

    Zdroje: L’Officiel, Hypebeast, AugustMan, Instagram

    ― Reklama ―

    Z módy rovnou na talíř. Retro jídlo oslavuje svůj návrat

    Na stolech se znovu lesknou stříbrné podnosy, v koktejlových sklenkách tančí červené třešně a plátky okurky se stáčejí do spirál, jako by chtěly vyprávět příběh elegance minulých dekád. Gastronomie objevuje půvab retra. Ne jako nostalgii, ale staronový styl luxusu. V době minimalistických menu se vrací šarm opulentních receptů, které slaví detail, barvu i rituál.

    Met Gala 2026 zná své téma. Costume Art propojí vysokou módu s uměním

    Metropolitní muzeum umění v New Yorku již nyní přesouvá svou pozornost na příští rok. Zástupci tamního Costume Institute totiž v pondělí oznámili téma příští módní výstavy. Odvíjí se od něj rovněž dress code, v němž se v roce 2026 ponese proslulé Met Gala. Exhibice s názvem Costume Art připomene červenou nit napevno spojující klasické umění a svět vysoké módy.

    Trendy kabelky mažou hranice soukromí. Jaro 2026 definuje zranitelnost

    Příští jarní a letní sezóna působí na pozadí usychajícího listí a neoblomného chladu jako na míle vzdálená. Módní svět má přesto již nyní jasno, co ji definuje. Poslední vlna světových týdnů módy promluvila jasně, soukromí posouvá své hranice. Návrháři odhalili otevřené kabelky, často jen s jedním uchem, jež reflektují bouřlivou dobu a lákají svou zranitelností.

    Dior bloudí v magickém labyrintu. Módní dům vítá letošní Vánoce

    Sváteční atmosféra dolehla i na módní dům Dior. Značka koncem minulého týdne odkryla letošní téma vánoční kampaně. V Paříži navíc slavnostně odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na nejnovější cruise kolekci, kterou ještě návrhářka Maria Grazia Chiuri představila v tajemných římských zahradách Villa Albani Torlonia.

    TikTok Highlights: Populární Cosy Cardio připomíná potěšení z pohybu

    S podzimem se na TikTok scénu vrací tak trochu zapomenutý trend. Cvičení s názvem Cosy Cardio narůstá na oblibě již od roku 2023. Jedná se o způsob, jak snadno a z pohodlí domova překonat nechuť k pohybu. Ať už kvůli tomu, že čelíte zotavení po úrazu, nebo vás sterilní prostředí posiloven odrazuje. Zapalte si svíčku, zapněte oblíbený seriál a hurá do toho.

    Móda v hávu Vánoc. Luxusní značky opět vítají čas svátků

    Kouzelné momenty před praskajícím krbem, sněhem zaváté krajiny a dárky v klasickém červeno-zeleném balicím papíru. Přesně tak vypadá módní svět, který už naplno opustil ruch podzimních týdnů módy a obrátil svou pozornost směrem k blížícím se svátkům. Vlastní pojetí Vánoc představily i značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Místo čokolády kalhotky. Skims uvádí adventní kalendář plný svůdností

    Značka Skims nezklamala a opět dokazuje, že umí překvapit. Spolu se zimní kolekcí přišla společnost s adventním kalendářem, jenž rozhodně není obyčejnou vánoční klasikou. Stvořený je pro všechny "fashionistky", jež rády kombinují pohodlí s luxusem a milují každý den odhalit malý módní zážitek. Co je na něm tak jedinečného? Obsahuje 25 párů kalhotek, které zpestří každé ráno a udělají z čekání na Vánoce opravdovou radost.

    Fíky ovládají sociální sítě. Je libo smoothie nebo carpaccio?

    Fíky vstupují do světa kulinárního glamour jako neodolatelný vizuální magnet. Jejich příjemná textura a medové tóny okamžitě promění talíř ve fotografii hodnou instagramového feedu. Influenceři i food blogeři si je zamilovali pro jejich schopnost kombinovat eleganci s hravostí. Od carpaccia až po smoothie bowls. Fík dává jídlu šmrnc, který se fotí sám. Je symbolem sofistikovaného, moderního životního stylu, kde estetika a zdraví tančí ruku v ruce.

    Koncern LVMH pod taktovkou jedné rodiny. Arnaultovi vlastní většinu jeho akcií

    Zakladatel a dlouholetý lídr skupiny LVMH Bernard Arnault završil klíčovou etapu své celoživotní strategie. Série cílených nákupů akcií v hodnotě 1,6 miliardy dolarů přiblížila jeho rodinu k absolutnímu ovládnutí největšího luxusního konglomerátu světa. Francouzská média potvrzují, že Arnaultovi nyní drží více než polovinu akcií společnosti. V době, kdy trh s luxusem prochází zpomalením, posílil byznysmen svou pozici s přesností, která definuje jeho podnikání.

    Louis Vuitton následuje světlo. Vánoční kampaní vzdává hold cestování

    Francouzský módní dům Louis Vuitton je další z řady luxusních značek, které vítají rychle se blížící Vánoce. Ve své sváteční kampani s názvem Le Voyage des Lumières se tentokrát vydává na dechberoucí cestu světla, kterou definuje zářící lampion. Vzdává tím hold své dlouhé historii, jejíž kořeny leží nejen v tradičním řemeslu, ale především touze po cestování.

    Nan Goldin představuje výstavu This Will Not End Well. Minulost mění ve film

    Nan Goldin představuje světu své nejnovější dílo s názvem This Will Not End Well. Rozsáhlá výstava okouzlila kritiky umění a v divácích vzbudila silné emoce. Umělkyně v ní vzpomíná na 80. léta a postupně se propracovává skrz minulost až do současnosti. Výsledná práce je složená jako film, jednotlivé statické snímky umně zachycují momenty obyčejného života. 

    Trend sober glow-up nabírá na síle. Odmítá alkohol a slibuje zářivější pleť

    Generace Z posiluje instagramový a tiktokový trend, který zasahuje oblast duševního zdraví a fyzické kondice, má ale také velký kosmetický přínos. Koncept známý jako sober glow-up vyzývá k dlouhodobé střízlivosti. Jako odměnu nabízí mimo jiné výraznou změnu obličeje, pozvednutí kontur a vyrýsování lícních kostí. Jako po zákroku estetického dermatologa.

    Londýn propadl světu filmů. Poznejte 10 nejlepších snímků BFI festivalu

    Filmový festival BFI, který by si neměl nechat ujít žádný filmový fanoušek, tradičně dorazil do Londýna. Letos uvedl 247 filmů pocházejících ze 79 různých zemí světa, z nichž 42 procent vzniklo z hlav režisérek nebo nebinárních tvůrců. Na jejich premiéře nechyběly filmové hvězdy a významné osobnosti, jako je Kristen Stewart nebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery. 

    Gucci zdolává svahy. Zimní kolekce Altitude poprvé mísí luxus s technologií 

    Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu. 

    Nike vrací legendární spolupráci. S Martine Rose oslavuje e-sport a gaming

    Na módní scénu opět nastoupilo populární spojení dvou módních vizionářů. Britská návrhářka Martine Rose a americká značka Nike uvádí další spolupráci. Tentokrát vzdávají hold světu e-sportu a gamingu, který v jejich očích ztělesňuje demokracii. To vše zachycuje také nový model sneakers Shox MR4, propojující nadčasovou eleganci se sportovním duchem.

    Móda v kostce: Saint Laurent narůstá na oblibě a Anok Yai je modelkou roku

    Módní dům Saint Laurent slaví. Vyšplhal se na vrchol žebříčku platformy Lyst a stal se nejvíce "hot" značkou posledního čtvrtletí. Oslavy chystá i Anok Yai, jež bude na letošních Fashion Awards 2025 jmenována modelkou roku. Selfridges pak poctí Vánoce spolu s Disney a Dr. Martens vydává první voděodolnou obuv. Dakota Johnson září ve své první Valentino kampani.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―