Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Letošní léto bezpochyby patří ženám popu. Světově proslulá jména jako Charli XCX nebo Sabrina Carpenter dominují hitparádám i sociálním sítím. Na výsluní se však dostal i nový hvězdný talent. Zpěvačka Chappell Roan přinesla na hudební scénu svěží závan nespoutanosti a nostalgických tanečních skladeb v duchu 80. let minulého století.

    Chappell Roan se stala tváří současné lesbické popové renesance

    Roan, vlastním jménem Kayleigh Amstutz, pochází z konzervativní křesťanské rodiny žijící v Missouri. Poprvé zkusila své štěstí už jako čtrnáctiletá, a to v soutěži Amerika má talent, ale v konkurzu neuspěla. Stejně jako mnoho dalších aspirujících umělců začala následně zveřejňovat cover songy na YouTube a v roce 2014 vydala debutovou píseň Die Young.

    Cesta na vrchol popových žebříčků však byla trnitá. V 17 letech sice podepsala smlouvu s Atlantic Records, její písně však nebyly komerčně úspěšné a Roan tak musela z vydavatelství odejít. Později se ovšem rozhodla pracovat na své hudbě nezávisle a přitom si přivydělávat jako baristka.

    Přelomovým mezníkem v její kariéře se však stal letošní rok, kdy se Roan zařadila mezi současné popové fenomény, a to díky písním jako HOT TO GO! nebo Good Luck, Babe!, které aktuálně vládnou hudebním žebříčkům. V dubnu také odehrála svůj premiérový koncert na legendárním festivalu Coachella.

    Chytlavé melodie v duchu synthpopu 80. let minulého století, charismatický hlas a drzé, upřímné texty o sexualitě, lásce a životě queer ženy rezonují napříč širokým spektrem posluchačů, ale zejména u generace Z. Roan je vedle zpěvaček Billie Eilish nebo Victorie Monét označována za vůdčí osobnost takzvané lesbické popové renesance.

    Divoké outfity, barevné oční stíny a zrzavé vlasy jsou jejím poznávacím znamením

    Mnozí pak Roan přirovnávají ke zpěvačce Lady Gaga, a to právě na základě nejen jejího obrovského talentu, ale také energické umělecké persony a extravagantního stylu a líčení. Nápady na jednotlivé dech beroucí outfity jí pak ve skutečnost pomáhá proměnit její stylistka Genesis Webb.

    Základním stavebním pilířem každého módního počinu à la Chappell Roan je hyperženský oděv, prvky drag kultury, divadelní kostýmy a camp estetika balancující na hraně skandálního nevkusu. Její pověstnou specialitou je něco jako koncertní method dressing, kdy si na vystoupení vybírá oblečení inspirované vlastními písněmi.

    Je tak zřejmé, že clean girl make-up look není vycházející popové hvězdě po chuti. Řadí se totiž mezi zaryté fanynky výrazných barevných očních stínů, linek, excentrické manikúry a různých ozdob. Neštítí se ani bíle přepudrované tváře ve stylu aristokratky jako vystřižené z 18. století. Na první pohled jí rovněž okamžitě poznáte díky bujné kudrnaté a obvykle zrzavé hřívě. 

    Zdroje: L’Officiel, The Guardian, Wikipedia, TikTok, Instagram

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Popová scéna má novou hvězdu. Generace Z si zamilovala excentrické oblečení a hudbu Chappell Roan

    Letošní léto bezpochyby patří ženám popu. Světově proslulá jména jako Charli XCX nebo Sabrina Carpenter dominují hitparádám i sociálním sítím. Na výsluní se však dostal i nový hvězdný talent. Zpěvačka Chappell Roan přinesla na hudební scénu svěží závan nespoutanosti a nostalgických tanečních skladeb v duchu 80. let minulého století.

    Chappell Roan se stala tváří současné lesbické popové renesance

    Roan, vlastním jménem Kayleigh Amstutz, pochází z konzervativní křesťanské rodiny žijící v Missouri. Poprvé zkusila své štěstí už jako čtrnáctiletá, a to v soutěži Amerika má talent, ale v konkurzu neuspěla. Stejně jako mnoho dalších aspirujících umělců začala následně zveřejňovat cover songy na YouTube a v roce 2014 vydala debutovou píseň Die Young.

    Cesta na vrchol popových žebříčků však byla trnitá. V 17 letech sice podepsala smlouvu s Atlantic Records, její písně však nebyly komerčně úspěšné a Roan tak musela z vydavatelství odejít. Později se ovšem rozhodla pracovat na své hudbě nezávisle a přitom si přivydělávat jako baristka.

    Přelomovým mezníkem v její kariéře se však stal letošní rok, kdy se Roan zařadila mezi současné popové fenomény, a to díky písním jako HOT TO GO! nebo Good Luck, Babe!, které aktuálně vládnou hudebním žebříčkům. V dubnu také odehrála svůj premiérový koncert na legendárním festivalu Coachella.

    Chytlavé melodie v duchu synthpopu 80. let minulého století, charismatický hlas a drzé, upřímné texty o sexualitě, lásce a životě queer ženy rezonují napříč širokým spektrem posluchačů, ale zejména u generace Z. Roan je vedle zpěvaček Billie Eilish nebo Victorie Monét označována za vůdčí osobnost takzvané lesbické popové renesance.

    Divoké outfity, barevné oční stíny a zrzavé vlasy jsou jejím poznávacím znamením

    Mnozí pak Roan přirovnávají ke zpěvačce Lady Gaga, a to právě na základě nejen jejího obrovského talentu, ale také energické umělecké persony a extravagantního stylu a líčení. Nápady na jednotlivé dech beroucí outfity jí pak ve skutečnost pomáhá proměnit její stylistka Genesis Webb.

    Základním stavebním pilířem každého módního počinu à la Chappell Roan je hyperženský oděv, prvky drag kultury, divadelní kostýmy a camp estetika balancující na hraně skandálního nevkusu. Její pověstnou specialitou je něco jako koncertní method dressing, kdy si na vystoupení vybírá oblečení inspirované vlastními písněmi.

    Je tak zřejmé, že clean girl make-up look není vycházející popové hvězdě po chuti. Řadí se totiž mezi zaryté fanynky výrazných barevných očních stínů, linek, excentrické manikúry a různých ozdob. Neštítí se ani bíle přepudrované tváře ve stylu aristokratky jako vystřižené z 18. století. Na první pohled jí rovněž okamžitě poznáte díky bujné kudrnaté a obvykle zrzavé hřívě. 

    Zdroje: L’Officiel, The Guardian, Wikipedia, TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Prada přetváří diváka. Instalace „The Audience“ na Frieze Week mění roli publika 

    Prada se tradičně účastní jednoho z nejvýznamnějších uměleckých a kulturních týdnů. Frieze Week je událost konající se v Londýně, na které se prezentují nová díla, instalace a performance světově uznávanými umělci, galeristy a designéry. Instalace patřící Pradě se stává každý rok strategií, jak módu propojit se světem umění. A značka každoročně sklízí na Frieze Weeku úspěch. Ani tento rok nebude výjimkou. 

    Kosmetická taštička je již pasé. Na její místo nastupují beauty charms

    Letošní lavina trendy přívěsků nabírá na obrátkách. Zatímco létu dominovaly virální plyšáci Labubu nebo hravé doplňky, podzimu vévodí takzvané beauty charms. Jedná se o miniaturní verze základních pomocníků z tradičních kosmetických taštiček. Na současné scéně signalizují nejen trvající vládu maximalismu, ale také touhu milovníků módy ukázat svůj status.

    TikTok Highlights: Podzimní trend vrací na scénu lásku k učení

    Sociální síť TikTok letos na podzim pohltil nový trend. Koncept zvaný "personal curriculums" vzbuzuje v uživatelích ztracenou lásku k učení, vzdělávání a rozvíjení sebe sama. V jeho srdci leží jednoduchý předpoklad, tedy vytvoření vlastního rozvrhu libovolných "předmětů". Jednat se může o touhu naučit se lépe vařit, zahradničit nebo konečně pochopit fyzikální zákony.

    Beauty segment posiluje. V roce 2025 poháněla luxusní byznys krása

    Rok 2025 se nese v duchu proměny krásy v jeden z nejvýraznějších pilířů globálního luxusního trhu. Beauty segment získává status klíčového motoru růstu a mění obchodní mapu velkých značek. Akvizice, nové řady a strategické vstupy do kosmetiky posouvají společnosti do sféry, kde se psychologie potkává s výkonem. V luxusním světě dnes vítězí to, co dokáže být osobní, a právě krása tuto rovnováhu ztělesňuje.

    Rozhovor: Pokud nevybočíš, nikdo si tě nezapamatuje, míní návrhář Jeremiáš Fürst

    Začínající návrhář Jeremiáš Fürst stojí za kolekcí Dressed To Dream, kterou letos představil na Budapešťském fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomezí klasické pánské krejčoviny a subtilního snění. Zkoumá, jak může muž vypadat, když odloží zbroj a dovolí si být jemný, klidný a přirozený. V rozhovoru mluví designér o nové mužské identitě, rivalitě na české scéně i o tom, proč je návratnost v módě často jen iluzí.

    Film Die, My Love láká na surovost. Jennifer Lawrence popouští uzdu emocí

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson jiskří v novém thrilleru. Snímek Die, My Love, který debutoval na letošním filmovém festivalu v Cannes, napětím přímo přetéká. Film sleduje děj založený na knize z pera Ariany Harwicz, v jehož srdci stojí výbušná, energetická a čím dál více ztracená Grace. Vypráví příběh ženy, jež se naplno poddá své surovosti.

    Móda v kostce: Ugg pojí síly se Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Módní svět nabízí nová partnerství. Slavná značka bot Ugg vytvořila po šesti letech speciální kolekci s japonskou společností Sacai. Swarovski pro změnu spolupracuje s výrobcem špuntů do uší Loop. Dior pak slaví 10. výročí projektu Dior Lady Art a Pandora odstartovala vlnu vánočních kampaní. Itálie vítá první výstavu oslavující návrhy z dílny Alaïa a Balenciaga.

    Víte, kdo stojí za vznikem Dior podpatků? Roger Vivier vdechl značce inovaci

    Roger Vivier patří mezi nejvýraznější jména francouzské módy 20. století. Obuvník, který se stal klíčovým partnerem Christiana Dior, dokázal přenést haute couture až k samotné špičce boty. Jeho práce pro Dior proměnila obuv v nedílnou součást módního příběhu. Po letech spolupráce si Roger Vivier vybudoval i vlastní značku, jež dodnes ztělesňuje pařížský luxus s archivní estetikou a rukopisem svého zakladatele.

    Marina Abramović odkrývá nový projekt. Balkan Erotic Epic vypráví dávné rituály

    Srbská umělkyně Marina Abramović, která se na scéně objevila již v 70. letech minulého století, bortí svým umem hranice všednosti. Přestože kdysi začínala jako obyčejná malířka, během svého působení si vysloužila přezdívku „matka performance“. Ve světě umění je totiž proslulá především radikálními a nečekanými počiny, naposledy čtyřhodinovým rituálem Balkan Erotic Epic, jenž diváky provádí folklórem starého Balkánu.

    Nejluxusnější vlak Evropy má upgrade. Poputuje z Paříže až k pobřeží Amalfi

    S šampaňským v ruce opustíte ruch velkoměsta a zaneprázdněné ulice Paříže a vydáte se směrem k vytoužené dovolené. Čeká vás nejen vyhlídková trasa nejluxusnějšího vlaku Evropy, ale také dechberoucí krásy prosluněného italského pobřeží Amalfi. Přesně tak vypadá nejnovější nabídka z dílny Venice Simplon-Orient-Express, která odstartuje začátkem příštího května.

    Front row zážitek z pohodlí gauče. Je Apple Vision Pro budoucností módy?

    Představte si, že sedíte v první řadě na módní přehlídce, aniž byste opustili svůj obývací pokoj. Tato fantazie se nyní stává skutečností, a to díky zařízení Apple Vision Pro, které stírá hranice mezi realitou a digitálním světem. Není tedy překvapením, že módní průmysl si rychle všiml jeho potenciálu. Značky jako Gucci, Balenciaga či Rimowa již experimentují s vlastními aplikacemi a my jsme se rozhodli některé z nich vyzkoušet.

    Barvy hrají bez pravidel. Příští sezóna startuje novou éru vizuální identity

    Barvy se na kolekcích pro sezónu SS26 vrací v plné síle, rozbíjejí monotónnost a formulují nový vizuální jazyk doslova bez pravidel. Na přehlídkových molech se mísí citrusové tóny s pastelovými akcenty a syté odstíny fialové či chartreuse a jejich vrstvení překračuje očekávání. Jejich comeback není o návratu ke klasickému tónu, ale ochotě experimentovat. Barevná odvaha se stala nedílnou součástí nového estetického narativu.

    JW Anderson má novou múzu. V nové kampani září John Malkovich

    Módní kampaň získala neobvyklou tvář. Legendární herec John Malkovich se stal novou múzou značky JW Anderson. Propaguje její resort a jarní kolekci pro rok 2026, ale především kabelku Loafer Bag. Společnost tím rozšiřuje svou novou image, kterou odhalila poté, co její zakladatel Jonathan Anderson přijal nabídku šéfovat dámské i pánské divizi Dior.

    TikTok Highlights: Úspěšný den pomůže odstartovat trendy rutina 3×3 by 12

    Sociální sítě milují zjednodušování. Příkladem je trendy lifestyle rutina s názvem 3x3 by 12. V jejím srdci leží tři jednoduché cíle, které je nutné dokončit ještě před polednem. Radí totiž ujít alespoň tři tisíce kroků, vypít třetinu vody z denního cíle a sníst 30 gramů proteinu. Autorka metody slibuje, že podobným startem dne dosáhnete zdravějšího a šťastnějšího já.

    Móda zná výsledky třetího čtvrtletí. Zveřejnil je Kering, Hermès i L’Oréal

    Luxusní módní skupiny zveřejnily své výsledky z třetího čtvrtletí letošního roku. Zatímco Kering a Hermès slaví, L'Oréal překvapil propadem prodejů. Společnost odhalila čísla nedosahující na předpoklady analytiků. Zástupce Kering pro změnu potěšil menší propad příjmů, než očekávali. Značka Hermès za svůj růst tentokrát vděčí ready-to-wear kolekcím.

    Jak vybrat správný svetr? Poznejte rozdíl mezi kašmírem a mohérem

    S příchodem chladnějších dní se pulz kvalitních svetrů přesouvá do první linie podzimních outfitů. Svetr je klíčovým prvkem sezóny, symbolem komfortu a elegance. Právě volba mezi jemným "králem vláken" kašmírem a lesklým "aristokratem" mohérem představuje klíčovou otázku. Proč sáhnout po jednom, či druhém? Na co si dát pozor při výběru? Poznejte technické parametry, estetické rozdíly i praktickou stránku každého materiálu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―