Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sukně mají na přehlídkách pánské módy své místo už několik let. V nejnovějších kolekcích pro podzim 2023 se ovšem objevovaly ještě častěji, a to v nejrůznějších střizích, materiálech a stylech. Zůstává ovšem otázkou, zda v nich zalíbení najdou nejen návrháři, ale také zákazníci.

    I když je nošení sukní mezi muži mnohem více normalizované než kdy dříve, úplná samozřejmost to zatím není. Různorodé návrhy klasického kousku na uplynulých módních přehlídkách tak i nadále překvapují. Do svých kolekcí pro nadcházející podzim je zahrnuli například návrháři jako Ximon Lee, Songizo, Family First, Givenchy, Gucci, Dior nebo Charles Jeffrey Loverboy. Zahrnovaly všechny možné střihy, od extravagantních mini návrhů po na zem sahající maxi sukně.

    Data módního serveru Tagwalk pak ukázala, že téměř 65 procent značek do letošních kolekcí zařadilo alespoň jeden look s označením „sukně“. Jejich využívání je tak na vzestupu. Už dříve se přitom objevovaly v tvorbě například Rick Owens, Givenchy, Riccardo Tisci nebo Jean Paul Gaultier. Po uplynulých přehlídkách to ovšem vypadá, že sukně nebudou jen niche záležitostí, ale novým mainstreamovým trendem.

    Alespoň takového dojmu můžete nabýt při sledování nejnovějších pánských kolekcí. Obchodníci ovšem usuzují, že tolik oblíbené pánské sukně mezi zákazníky nebudou. „Vsadila bych si možná na kilt nebo kombinaci šortek a sukně. Sukni by mohli pánové nosit také jako druhou vrstvu přes kalhoty a nepoužívat ji jako samostatný kousek,“ vyjádřila se k trendu šéfka módní italské firmy Rinascente Federica Montelli. Na vlnu sukní tak podle ní zatím muži připraveni nejsou.

    Sukně se mohou uchytit v New Yorku i Los Angeles, záleží ale na obchodech

    Prodej sukní závisí také na lokaci jednotlivých obchodů. Zákazníci z větších měst, jako je Paříž, New York nebo Los Angeles jsou totiž ochotnější vyzkoušet i méně obyčejné kousky. Podobně „odvážnější“ jsou také například milovníci módy z Číny. Vše se ale bude odvíjet od toho, zda sukně do svých kolekcí zařadí více dostupné obchodní řetězce jako například Zara. Do povědomí přitom vnesly sukně nedávno také celebrity jako Robert Pattinson, Brad Pitt nebo Harry Styles.

    Mezi kousky představené na nejnovějších přehlídkách patřily například dlouhé tartanové a vlněné sukně Etro. Podobného stylu, připomínajícího kilt, se držela také společnost Gucci. Například Martine Rose zase představila úzké sukně z denimu nebo klasické proužkované sukně po kolena zkombinované se sportovními bundami. Značka JordanLuca pro změnu na molo nechala vejít modely s extrémně krátkými sukněmi z různých materiálů. Pokud se tedy muži rozhodnou sukní nebát, budou mít rozhodně z čeho vybírat.

    Zdroj: WWD, i-D, NSS Magazine, Twitter, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Podzimní kolekce pánské módy se topily v sukních. Překročí ale hranice runwaye?

    ― Reklama ―

    Sukně mají na přehlídkách pánské módy své místo už několik let. V nejnovějších kolekcích pro podzim 2023 se ovšem objevovaly ještě častěji, a to v nejrůznějších střizích, materiálech a stylech. Zůstává ovšem otázkou, zda v nich zalíbení najdou nejen návrháři, ale také zákazníci.

    I když je nošení sukní mezi muži mnohem více normalizované než kdy dříve, úplná samozřejmost to zatím není. Různorodé návrhy klasického kousku na uplynulých módních přehlídkách tak i nadále překvapují. Do svých kolekcí pro nadcházející podzim je zahrnuli například návrháři jako Ximon Lee, Songizo, Family First, Givenchy, Gucci, Dior nebo Charles Jeffrey Loverboy. Zahrnovaly všechny možné střihy, od extravagantních mini návrhů po na zem sahající maxi sukně.

    Data módního serveru Tagwalk pak ukázala, že téměř 65 procent značek do letošních kolekcí zařadilo alespoň jeden look s označením „sukně“. Jejich využívání je tak na vzestupu. Už dříve se přitom objevovaly v tvorbě například Rick Owens, Givenchy, Riccardo Tisci nebo Jean Paul Gaultier. Po uplynulých přehlídkách to ovšem vypadá, že sukně nebudou jen niche záležitostí, ale novým mainstreamovým trendem.

    Alespoň takového dojmu můžete nabýt při sledování nejnovějších pánských kolekcí. Obchodníci ovšem usuzují, že tolik oblíbené pánské sukně mezi zákazníky nebudou. „Vsadila bych si možná na kilt nebo kombinaci šortek a sukně. Sukni by mohli pánové nosit také jako druhou vrstvu přes kalhoty a nepoužívat ji jako samostatný kousek,“ vyjádřila se k trendu šéfka módní italské firmy Rinascente Federica Montelli. Na vlnu sukní tak podle ní zatím muži připraveni nejsou.

    Sukně se mohou uchytit v New Yorku i Los Angeles, záleží ale na obchodech

    Prodej sukní závisí také na lokaci jednotlivých obchodů. Zákazníci z větších měst, jako je Paříž, New York nebo Los Angeles jsou totiž ochotnější vyzkoušet i méně obyčejné kousky. Podobně „odvážnější“ jsou také například milovníci módy z Číny. Vše se ale bude odvíjet od toho, zda sukně do svých kolekcí zařadí více dostupné obchodní řetězce jako například Zara. Do povědomí přitom vnesly sukně nedávno také celebrity jako Robert Pattinson, Brad Pitt nebo Harry Styles.

    Mezi kousky představené na nejnovějších přehlídkách patřily například dlouhé tartanové a vlněné sukně Etro. Podobného stylu, připomínajícího kilt, se držela také společnost Gucci. Například Martine Rose zase představila úzké sukně z denimu nebo klasické proužkované sukně po kolena zkombinované se sportovními bundami. Značka JordanLuca pro změnu na molo nechala vejít modely s extrémně krátkými sukněmi z různých materiálů. Pokud se tedy muži rozhodnou sukní nebát, budou mít rozhodně z čeho vybírat.

    Zdroj: WWD, i-D, NSS Magazine, Twitter, Instagram

    ― Reklama ―

    Demna rýsuje svou vizi Gucci. Pre-fall 2026 řada uctívá odkaz Toma Ford

    Nová verze Gucci pomalu nastupuje na scénu. Návrhář Demna Gvasalia odhalil teprve druhou kolekci ve své nové pozici kreativního ředitele. Upřesnil tak obrysy vize, kterou představil již letos na podzim v Miláně. Řada Pre-fall 2026 však potvrzuje jeho úctu k archivním kapitolám značky, především pak k ikonické éře 90. let, jež vznikla pod taktovkou Toma Ford.

    Když luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Pověstný italský luxus se hroutí jako domeček z karet. Ránu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod's, jež je známá pro své kožené výrobky. Dle milánského soudu docházelo v továrnách jejích čínských dodavatelů k zneužívání pracovní síly, přičemž společnost o této skutečnosti věděla. Italský gigant nyní čelí sankci v podobě šestiměsíčního zákazu jakékoli propagace.

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    Přeměňte zimní dny v radost. Zář jim dodají luxusní adventní kalendáře

    Přeměňte své Vánoce v kouzelné chvíle a vraťte se do dní, kdy jste byli dětmi. Čekání na Štědrý den může být dlouhé, ale s luxusním adventním kalendářem si ho rozhodně zkrátíte. Předčasným dárkem svátky ještě nikdo nikdy nezkazil. Jste milovníci vůní, sebepéče nebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z nabídky slavných značek jistě vyrazí dech.

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian dělí internet. Vynesla kontroverzní Birkin bag ze sloní kůže

    Kim Kardashian se v seriálu All’s Fair objevila s kabelkou Birkin, která dle znalců pochází z kůže afrického slona. Luxusní svět okamžitě vytvořil dva tábory. Na jedné straně stojí hlasití kritici, na druhé fascinovaní sběratelé. Elephant Leather Birkin patří k nejvzácnějším kabelkám Hermès, jejichž výroba však skončila před několila dekádami. Sociální sítě se po odvysílání epizody změnily v jeviště, kde vedle morálního rozhořčení roste posedlost cenovkou a investičním potenciálem.

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    Shein pod palbou. Čelí žalobě francouzských obchodníků i výzvě poslanců

    Potíže fast fashion řetězce Shein ve Francii nekončí. Nově čelí žalobě ze strany francouzských maloobchodníků. Na 12 federací a několik značek zahájilo proti značce soudní řízení. Olej do ohně kritiky přilévají také tamní poslanci. Více než 80 z nich vydalo oficiální prohlášení, v němž požadují zákaz Shein, a to ve jménu "ochrany pracovníků, veřejného zdraví a planety".

    Bottega Veneta uvádí Jenga set. Jeho cenovka je opravdu vesmírná

    Bottega Veneta uvádí Jenga set, který posouvá domácí zábavu do sféry investičních objektů. Luxusní dům využívá své signifikantní prvky a transformuje mezinárodně známou hru do podoby kultivovaného designového předmětu. Každý jednotlivý prvek získává charakter artefaktu, s důrazem na materiál a přesnost zpracování. Soubor působí jako tichý symbol pohodlí, vkusu a sebevědomého vkročení do segmentu zábavy pro dospělé. Ano, společnost na svých stránkách opravdu uvádí, že nejde o hračku pro děti.

    TikTok Highlights: Trendy videa sdílejí vytoužený „flow state“

    Vaše soustředění směřuje k dané aktivitě, okolí se rozplývá a vy nemyslíte na nic jiného než přítomnost. I tak by mnozí uživatelé sociální sítě TikTok popsali "flow state". Tedy stav, který momentálně vyzdvihuje lavina virálních videí. Sdílejí totiž momenty, kdy lidé při často obyčejných aktivitách zapomínají na vše ostatní a ocitají se ve chvíli stvořené jen a pouze pro ně.

    Versace překračuje milník. Prada značku v prosinci přivítá pod svá křídla

    Luxusní skupina Prada Group letos v dubnu překvapila módní svět, když oznámila svou koupi módního domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur následovala krátce poté, co z pozice kreativní ředitelky značky odešla Donatella Versace. Teprve v úterý 2. prosince však společnost plně vstoupí do vesmíru Prada. Čeká ji nová éra kombinující její legendární historii a inovaci.

    Róby Alžběty II. znovu září. Velká výstava odhaluje příběhy jejího stylu

    Výstava věnovaná Alžbětě II. představuje desítky jejích ikonických rób i doplňků, které dlouho formovaly vizuální podobu britské monarchie. Návštěvníci mohou nahlédnout do zákulisí stylu Alžběty II., jeho symboliky i vývoje napříč dekádami. Expozice odhaluje nejen propracované detaily oděvů, ale také příběhy návrhářů, tradic a událostí, jež se do nich otiskly.

    Greenpeace našel nebezpečné látky v oblečení Shein. Překračují limity EU

    Fast fashion řetězec Shein čelí v Evropě další kauze. Německá odnož neziskové organizace Greenpeace odhalila nejnovější report, dle kterého v jeho oblečení našla nebezpečné látky. Jejich množství přitom přesahuje hranice předepsané Evropskou unií. Potenciálně toxické chemikálie pak mohou vést k řadě onemocnění, poškozují ovšem také životní prostředí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―