Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Léto je v plném proudu a ovoce si v horkém počasí rád dopřeje snad každý z nás. Jen málokoho by ale napadlo, že ho lze proměnit v materiály, z nichž vzniká luxusní móda. Značky jako Loewe, E. Marinella či Chanel dokazují, že skutečný luxus v současnosti nevychází jen z vizuálního dojmu, ale také etických hodnot. Díky inovativním technologiím nachází odpad z ovoce využití a vnáší do módy svěžest.

    Luxus v současné době netkví pouze v estetice, za potřebí je totiž rovněž etika. Od známých značek se v dnešní době očekává, že vedle vizuální stránky budou při vývoji produktů myslet také na dobro planety.

    Udržitelnost lze podpořit recyklací materiálů, které by jinak skončily jako odpad. Kromě plastových lahví nebo kartonů od mléka začínáme vídat čím dál inovativnější zbytkové materiály, ze kterých se oblečení vyrábí, jako jsou pomerančové slupky či ananasové listy.

    Ze sicilských citrusů do řad luxusních značek. Ovoce se mění v oblečení vonící příběhem

    Sicilská firma Orange Fiber vyrábí oblečení z „pastazza“, tedy odpadního materiálu, který zůstává po výrobě pomerančové šťávy. Odpad totiž tvoří až 60 procent hmotnosti plodu. Orange Fiber získává z pomerančových slupek celulózu, kterou používá na výrobu látek. Firma spolupracuje i se značkami E. Marinella, H&M, Ferragamo a nově také Loewe.

    Právě španělský luxusní módní dům Loewe přinesl na konci června do světa módy vůni pomeranče. Ve spolupráci s Orange Fiber proměnila značka pomerančové slupky ve svou nejnovější kolekci, která zaujme nejen esteticky, ale také příběhem. Řada z citrusů má přirozeně antibakteriální a chladivé vlastnosti bez potřeby chemických úprav.

    Zdroj: Loewe

    Na nové kolekci Loewe se podílí také madridská vývojová laboratoř Pyratex. Ta je známá tím, že umí přetvořit různé materiály, a to od mořských řas přes banánová vlákna až po kopřivy, v působivý textil.

    Pod vedením Jonathana Andersona, který pro firmu pracoval do letošního března, se společnost Loewe vyvinula ve značku, jež redefinuje luxus. Citrusové tkaniny tak do její filozofie perfektně zapadají. Jsou ekologické, inovativní a technologicky vyspělé.

    Ananas nejen v Piña Coladě. Materiál Piñatex funguje jako ekologická alternativa kůže

    Dalším svěžím ovocem, jenž si našlo cestu do módního světa, je ananas. Z jeho listů, které by jinak zůstaly jako odpad po sklizni, vzniká materiál Piñatex. Společnost Ananas Anam totiž vytvořila z materiálu alternativu kůže s nízkým ekologickým odpadem.

    Piñatex není jen ekologický, vyniká také esteticky. Díky přirozené textuře a možnosti úprav do metalického či lesklého provedení se hodí na výrobu kabelek, bot, ale i čalounění. Materiál už využilo více než tisíc značek po celém světě, včetně Hugo Boss, H&M Conscious Exclusive, Nike, House of Marici či hoteul Hilton Bankside. Piñatex ve svých doplňcích testoval i Chanel.

    Zdroj: House of Marici

    Za vznikem Piñatexu stojí španělská návrhářka a expertka na kožené zboží Carmen Hijosa. Když v 90. letech působila jako konzultantka v kožedělném průmyslu na Filipínách, byla zděšená ekologickou zátěží tradiční výroby kůže. Rozhodla se proto vytvořit nový materiál, který by spojil udržitelnost, funkčnost a sociální přínos. Tak vznikla její firma Ananas Anam.

    Zdroje: Orange Fiber, Reflawn, Ananas Anam, Instagram

    Autor článku:
    Lucie Svobodová
    Lucie Svobodováhttps://fashionup.cz/
    Lucie se ve svých článcích věnuje především aktuálním trendům a kultuře, kterou miluje. Nebojí se do hloubky rozebírat témata související s feminismem, ani zkoumat hlubší společenské souvislosti, které se za trendy skrývají. Momentálně je zároveň studentkou Strategické komunikace na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Má zkušenosti s prací v médiích i s marketingovou komunikací, kterou vystudovala.

    ― Reklama ―

    Ovoce jako nová módní ingredience. Cestu si našlo i do nové kolekce Loewe

    Léto je v plném proudu a ovoce si v horkém počasí rád dopřeje snad každý z nás. Jen málokoho by ale napadlo, že ho lze proměnit v materiály, z nichž vzniká luxusní móda. Značky jako Loewe, E. Marinella či Chanel dokazují, že skutečný luxus v současnosti nevychází jen z vizuálního dojmu, ale také etických hodnot. Díky inovativním technologiím nachází odpad z ovoce využití a vnáší do módy svěžest.

    - Reklama -

    Luxus v současné době netkví pouze v estetice, za potřebí je totiž rovněž etika. Od známých značek se v dnešní době očekává, že vedle vizuální stránky budou při vývoji produktů myslet také na dobro planety.

    Udržitelnost lze podpořit recyklací materiálů, které by jinak skončily jako odpad. Kromě plastových lahví nebo kartonů od mléka začínáme vídat čím dál inovativnější zbytkové materiály, ze kterých se oblečení vyrábí, jako jsou pomerančové slupky či ananasové listy.

    Ze sicilských citrusů do řad luxusních značek. Ovoce se mění v oblečení vonící příběhem

    Sicilská firma Orange Fiber vyrábí oblečení z „pastazza“, tedy odpadního materiálu, který zůstává po výrobě pomerančové šťávy. Odpad totiž tvoří až 60 procent hmotnosti plodu. Orange Fiber získává z pomerančových slupek celulózu, kterou používá na výrobu látek. Firma spolupracuje i se značkami E. Marinella, H&M, Ferragamo a nově také Loewe.

    - Reklama -

    Právě španělský luxusní módní dům Loewe přinesl na konci června do světa módy vůni pomeranče. Ve spolupráci s Orange Fiber proměnila značka pomerančové slupky ve svou nejnovější kolekci, která zaujme nejen esteticky, ale také příběhem. Řada z citrusů má přirozeně antibakteriální a chladivé vlastnosti bez potřeby chemických úprav.

    Zdroj: Loewe

    Na nové kolekci Loewe se podílí také madridská vývojová laboratoř Pyratex. Ta je známá tím, že umí přetvořit různé materiály, a to od mořských řas přes banánová vlákna až po kopřivy, v působivý textil.

    Pod vedením Jonathana Andersona, který pro firmu pracoval do letošního března, se společnost Loewe vyvinula ve značku, jež redefinuje luxus. Citrusové tkaniny tak do její filozofie perfektně zapadají. Jsou ekologické, inovativní a technologicky vyspělé.

    Ananas nejen v Piña Coladě. Materiál Piñatex funguje jako ekologická alternativa kůže

    Dalším svěžím ovocem, jenž si našlo cestu do módního světa, je ananas. Z jeho listů, které by jinak zůstaly jako odpad po sklizni, vzniká materiál Piñatex. Společnost Ananas Anam totiž vytvořila z materiálu alternativu kůže s nízkým ekologickým odpadem.

    Piñatex není jen ekologický, vyniká také esteticky. Díky přirozené textuře a možnosti úprav do metalického či lesklého provedení se hodí na výrobu kabelek, bot, ale i čalounění. Materiál už využilo více než tisíc značek po celém světě, včetně Hugo Boss, H&M Conscious Exclusive, Nike, House of Marici či hoteul Hilton Bankside. Piñatex ve svých doplňcích testoval i Chanel.

    Zdroj: House of Marici

    Za vznikem Piñatexu stojí španělská návrhářka a expertka na kožené zboží Carmen Hijosa. Když v 90. letech působila jako konzultantka v kožedělném průmyslu na Filipínách, byla zděšená ekologickou zátěží tradiční výroby kůže. Rozhodla se proto vytvořit nový materiál, který by spojil udržitelnost, funkčnost a sociální přínos. Tak vznikla její firma Ananas Anam.

    Zdroje: Orange Fiber, Reflawn, Ananas Anam, Instagram

    ― Reklama ―

    Fendi má nové vedení. Do čela značky nastoupí Maria Grazia Chiuri

    Bývalá kreativní ředitelka Dior, Maria Grazia Chiuri, se vrací ke svým kořenům. Nastoupí totiž do čela Fendi, tedy značky, u které před téměř 36 lety odstartovala svou kariéru. Tentokrát se ovšem chopí vedení dámských, pánských, ale také haute couture kolekcí. Nahradí Silvii Venturini Fendi, jež svou finální kolekci odhalila na nedávném Milánském týdnu módy.

    Pivo jako stylová inspirace. House of Guinness zkoumá odstíny černé a nenudí

    První sérii fanoušci zhltli jako dobře natočeného Guinnesse a už volají po druhé rundě. Na úspěchu seriálu House of Guinness z produkce Netflix se do velké míry podílí atraktivní vizuál. Tvůrci se nenechali chytit do historické pasti a na 19. století se cíleně dívají dnešníma očima. Propojení minulosti a současnosti v jejich podání funguje skvěle.

    Retailboss hlásí návrat k detailu. Brože jako symbol dostupného luxusu 

    Server Retailboss potvrzuje, že brože vstoupily do své renesance s energií, která proměňuje módní trh. Z doplňku, kdysi vnímaného jako odkaz na minulost, se stává klíčový symbol současného stylu. Statistiky ukazují růst tržeb o více než 200 procent za poslední tři měsíce. Tento skok vyjadřuje hlubokou proměnu vztahu mezi módou a emocí. Brož se mění v tichý luxus, který paradoxně vypráví příběh o maximalismu.

    Rijád přivítá fashion week. Otevře dveře i světovým módním domům

    I když série klasických týdnů módy skončila, není všem přehlídkám konec. Vlastní fashion week totiž od 16. října přivítá rovněž Rijád. Jeho teprve třetí edice pak překročí dosavadní hranice. Poprvé se ho zúčastní rovněž světové módní domy. Odstartuje ho speciální show z dílny Vivienne Westwood a do zdárného konce akci dovede Stella McCartney.

    Burberry připomíná své dědictví. Oslavuje ho i Olivia Colman

    Britský módní dům Burberry zakládá marketing na propojení svého více než 150 let starého dědictví a moderní energie. Nabízí proto tradiční kostkované trenčkoty a dlouhé kabáty, to vše v inovativním hávu nových materiálů. Směřování luxusní značky odráží rovněž její nejnovější kampaň It's always Burberry Weather. Zazáří v ní mimo jiné také herečka Olivia Colman.

    Po stopách ikon: Bochum Welt dokresluje identitu Jil Sander

    Hudba umí rozšířit prostor kolekce stejně přesně jako čistý střih kabátu. Bochum Welt přináší do módy zvuk, jenž vytváří atmosféru i vizuální rytmus. Spolupráce s Jil Sander ukazuje, že minimalismus má vlastní akustický tvar. Zvuk už není doprovodem, stává se součástí identity značky. Vzniká nová rovina luxusu, jež působí na smysly ze všech stran.

    Oscar Isaac čeří vody internetu. Překvapil elegantní módní otočkou

    Sociální sítě po nedávném filmovém festivalu v Benátkách zaplavily komentáře uživatelů, kteří si všimli nečekané proměny. Překvapil je styl herce Oscara Isaac, který ztvárnil hlavní postavu v očekávaném snímku Frankenstein. Na červený koberec totiž přinesl perfektní rovnováhu mezi žádanou elegancí a hravou uvolněností, posouvající jeho look na vyšší úroveň.

    Móda v kostce: Swarovski slaví 130 let a Polo Bar putuje do Londýna

    I když série světových fashion weeků skončila, módní scénu nadále zaplavují další novinky. Fenty Skin vydává debutovou kolekci na tělo a Ralph Lauren míří do Londýna. V roce 2028 v něm hodlá otevřít Polo Bar. Vivienne Westwood poprvé odstartuje Riyadh Fashion Week a Swarovski slaví 130 let. Tom Ford jmenoval svou první make-up umělkyni, Lucy Bridge.

    Luxury Insights: Světové butiky proslulých značek berou dech designem i detaily

    Světová móda ukazuje, že prodává nejen kvalita, ale i zážitek a vizuální vjem. Butikové výlohy už dávno neslouží jen k prodeji. Transformují se v dechberoucí zkušenost a stávají se exkluzivním chrámem designu. Zákazníkům se tak otevírají příběhy značky, spojené s konkrétními produkty, zatímco je obklopuje luxusní atmosféra jedinečného architektonického díla.

    Marc by Sofia klouže po povrchu. Film definuje třpyt, nikoli hloubka

    Režisérka Sofia Coppola rozčeřila filmové vody, když na letošním ročníku filmového festivalu v Benátkách odhalila svůj první dokument. Snímek s názvem Marc by Sofia věnovala svému blízkému příteli a slavnému návrháři Marcu Jacobs. Film sice sklidil úspěch, nečekejte od něj však hluboký vhled za oponu. Jedná se spíše o třpytivý obraz módní ikony.

    Matthieu Blazy míří až ke hvězdám. Chanel vdechl nový život

    Paříž se včera stala svědkem posledního očekávaného debutu, jenž okamžitě vyšplhal na vrchol seznamu uplynulých módních premiér. Matthieu Blazy odhalil svou vizi Chanel, kterou módnímu domu vdechl nový život. Ukázal značku v novém světle, které nikdo nečekal, ale všichni ho milují.

    Sbohem, diverzito! Plus size modelky nenápadně mizí z fashion světa

    Plus size modelek je na molech rok od roku čím dál méně. Kritici spekulují, že snaha o diverzitu v módním světě možná nikdy nebyla myšlená upřímně. Smrtelnou ránu jí ovšem nedávno zasadilo masivní rozšíření léku na hubnutí s názvem Ozempic. Prohlásit světové hnutí body positivity za neúspěch by ovšem bylo až příliš unáhlené.

    Podzim patří okurkám. Sociální sítě získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledních sezónách ovládají trendy inspirované populárním jídlem. Zatímco v létě slavily svou popularitu sardinky, podzim patří kyselým okurkám. Sociální sítě získala takzvaná pickle girl. Jedná se o estetiku, která žádá nejen bezbřehou lásku k nakládané zelenině, ale rovněž módní kousky v zelených odstínech trendy pochutiny.

    Balenciaga má novou tvář. Pierpaolo Piccioli odhalil svůj debut

    Sobotní večer v Paříži zaznamenal další očekávanou módní premiéru. Tentokrát svůj debut představil návrhář Pierpaolo Piccioli, nový kreativní ředitel značky Balenciaga. Designérův první počin si vysloužil potlesk ve stoje a není se čemu divit. V kolekci pro nadcházející jaro a léto umně propojil vlastní rukopis plný struktur a výrazných barev s tradicí módního domu.

    Generace Alpha má svou skin care. Stojí za ní poradci Rhode a třináctiletá slečna

    Generace Alpha pomalu roste. Důkazem je trh, který neúprosně začíná cílit na zákazníky narozené roku 2013 a později. Skin care brandy nezahálí a již v říjnu se objeví čerstvý hráč. Yes Day vytvořila třináctiletá Coco Granderson a míří vysoko. Není divu, za vývojem produktů stojí externí poradce pro populární značku Rhode, založenou Hailey Bieber.

    Newyorská luxusní scéna vítá nováčka. Ohromí restaurace Seahorse

    Luxusní gastronomická mapa New Yorku má dlouho očekávaného nováčka. Úspěšný restauratér John McDonald otevřel po více než třech letech příprav restauraci Seahorse, nacházející se na Union Square v čerstvě opraveném W Hotel. Hosty láká na minimalistické pokrmy plné ryb a mořských plodů, ale také promyšlené drinky a dechberoucí interiér.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―