Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Kariéra v modelingu je stejně proměnlivá jako dubnové počasí. Jednu sezónu jste na vrcholu, další si na vás již nikdo nevzpomene. Přinášíme proto přehled současných vycházejících hvězd aspirujících na status supermodelek, které byste rozhodně měli znát.

    Amelia Gray boduje. Byla vyhlášena modelkou roku

    Modelku Amelii Gray bylo už před pár lety, během její průlomové přehlídkové sezóny, nemožné přehlédnout. Důvodem se stalo především její kontrastně odbarvené obočí a sebevědomá chůze. Mezitím se sice vrátila k přirozené černé barvě, její kariéra ale i tak vystřelila přímo do hvězdných výšin. 

    Její zasloužený status absolutního miláčka průmyslu potvrdilo i prestižní ocenění modelky roku 2024, které jí v dubnu udělil magazín Daily Front Row. Na své konto si připsala také aktuální podzimní kampaně u značek Hugo Boss a Desigual. Nechyběla ani v kampaních pro parfém Mojave Ghost od Byredo či kabelky Le City a Rodeo od Balenciaga.

    Loli Bahia pronikla i na filmové plátno. Zazářila po boku Johnnyho Deppa

    Francouzská modelka Loli Bahia má za sebou poněkud tradičnější cestu do srdce módního a beauty průmyslu. Po vítězství v modelingové soutěži v roce 2018 se o ni začaly zajímat nejúspěšnější pařížské agentury. Na runwayi pak debutovala pro módní dům Louis Vuitton, a to v rámci přehlídky podzim/zima 2021.

    Zdroj: Chanel

    V posledních třech letech se objevila také v kampaních pro Versace, Gucci či Saint Laurent. Stala se ale také stálicí u Chanel. Pro letošní jarní couture přehlídku dostala Bahia exkluzivní závěrečný look, patřící couture nevěstě. Slibně se rýsuje i její herecká kariéra. Po boku Johnnyho Deppa si totiž zahrála ve filmu Jeanne du Barry – Králova milenka.

    Kariéra Sary Caballero vzešla ze soutěže Elite Model Look

    Říká se, že tichá voda břehy mele, a chilsko-španělská modelka Sara Caballero je toho ukázkovým exemplářem. Na Instagramu sice nemá několik set tisíc sledujících a její jméno zatím není příliš skloňované, v posledních sezónách ovšem i přesto patří k nejžádanějším tvářím v branži.

    Zdroj: Alexander McQueen, Models.com

    Svou kariéru odstartovala v soutěži Elite Model Look, které se zúčastnila dvakrát. V roce 2018 se dostala pouze do národního kola v Chile, o čtyři roky později se ale probojovala do světového finále v Praze. Platforma Models.com ji navíc zařadila mezi top nováčky pro sezónu podzim/zima 2024. Caballero kraluje i současným světovým fashion weekům, na nichž odkráčela na 25 přehlídek.

    Alex Consani miluje nejen modelingový průmysl, ale i TikTok

    Transgender modelka Alex Consani dominuje díky své bezprostřední osobnosti a humoru nejen sociálním sítím, ale i přehlídkovým molům. První smlouvu s modelingovou agenturou podepsala ve 13 letech, ale na prknech znamenajících módní svět debutovala až v roce 2021, a to na show značky Tom Ford.

    @captincroook

    I might have torn up Milan I fear

    ♬ Shockwave – Ilyzdro

    Díky svému úspěšnému účtu na TikToku se Consani stala it girl generace Z a silným hlasem trans komunity. Její energická osobnost tak nesmí chybět na žádné významné přehlídce. V sezóně jaro/léto 2025 jich zvládla 14. První otevírací look předvedla pro newyorské značky Luar a Grace Ling, v Miláně naopak uzavírala Diesel a v Paříži Ninu Ricci.

    Zdroje: Models.com, Forbes, Who What Wear, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Foto:Gucci

    Nejžádanější módní obličeje: Nová generace modelek ovládla runwaye i reklamní kampaně

    Kariéra v modelingu je stejně proměnlivá jako dubnové počasí. Jednu sezónu jste na vrcholu, další si na vás již nikdo nevzpomene. Přinášíme proto přehled současných vycházejících hvězd aspirujících na status supermodelek, které byste rozhodně měli znát.

    Amelia Gray boduje. Byla vyhlášena modelkou roku

    Modelku Amelii Gray bylo už před pár lety, během její průlomové přehlídkové sezóny, nemožné přehlédnout. Důvodem se stalo především její kontrastně odbarvené obočí a sebevědomá chůze. Mezitím se sice vrátila k přirozené černé barvě, její kariéra ale i tak vystřelila přímo do hvězdných výšin. 

    Její zasloužený status absolutního miláčka průmyslu potvrdilo i prestižní ocenění modelky roku 2024, které jí v dubnu udělil magazín Daily Front Row. Na své konto si připsala také aktuální podzimní kampaně u značek Hugo Boss a Desigual. Nechyběla ani v kampaních pro parfém Mojave Ghost od Byredo či kabelky Le City a Rodeo od Balenciaga.

    Loli Bahia pronikla i na filmové plátno. Zazářila po boku Johnnyho Deppa

    Francouzská modelka Loli Bahia má za sebou poněkud tradičnější cestu do srdce módního a beauty průmyslu. Po vítězství v modelingové soutěži v roce 2018 se o ni začaly zajímat nejúspěšnější pařížské agentury. Na runwayi pak debutovala pro módní dům Louis Vuitton, a to v rámci přehlídky podzim/zima 2021.

    Zdroj: Chanel

    V posledních třech letech se objevila také v kampaních pro Versace, Gucci či Saint Laurent. Stala se ale také stálicí u Chanel. Pro letošní jarní couture přehlídku dostala Bahia exkluzivní závěrečný look, patřící couture nevěstě. Slibně se rýsuje i její herecká kariéra. Po boku Johnnyho Deppa si totiž zahrála ve filmu Jeanne du Barry – Králova milenka.

    Kariéra Sary Caballero vzešla ze soutěže Elite Model Look

    Říká se, že tichá voda břehy mele, a chilsko-španělská modelka Sara Caballero je toho ukázkovým exemplářem. Na Instagramu sice nemá několik set tisíc sledujících a její jméno zatím není příliš skloňované, v posledních sezónách ovšem i přesto patří k nejžádanějším tvářím v branži.

    Zdroj: Alexander McQueen, Models.com

    Svou kariéru odstartovala v soutěži Elite Model Look, které se zúčastnila dvakrát. V roce 2018 se dostala pouze do národního kola v Chile, o čtyři roky později se ale probojovala do světového finále v Praze. Platforma Models.com ji navíc zařadila mezi top nováčky pro sezónu podzim/zima 2024. Caballero kraluje i současným světovým fashion weekům, na nichž odkráčela na 25 přehlídek.

    Alex Consani miluje nejen modelingový průmysl, ale i TikTok

    Transgender modelka Alex Consani dominuje díky své bezprostřední osobnosti a humoru nejen sociálním sítím, ale i přehlídkovým molům. První smlouvu s modelingovou agenturou podepsala ve 13 letech, ale na prknech znamenajících módní svět debutovala až v roce 2021, a to na show značky Tom Ford.

    @captincroook

    I might have torn up Milan I fear

    ♬ Shockwave – Ilyzdro

    Díky svému úspěšnému účtu na TikToku se Consani stala it girl generace Z a silným hlasem trans komunity. Její energická osobnost tak nesmí chybět na žádné významné přehlídce. V sezóně jaro/léto 2025 jich zvládla 14. První otevírací look předvedla pro newyorské značky Luar a Grace Ling, v Miláně naopak uzavírala Diesel a v Paříži Ninu Ricci.

    Zdroje: Models.com, Forbes, Who What Wear, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Versace překračuje milník. Prada značku v prosinci přivítá pod svá křídla

    Luxusní skupina Prada Group letos v dubnu překvapila módní svět, když oznámila svou koupi módního domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur následovala krátce poté, co z pozice kreativní ředitelky značky odešla Donatella Versace. Teprve v úterý 2. prosince však společnost plně vstoupí do vesmíru Prada. Čeká ji nová éra kombinující její legendární historii a inovaci.

    REFY přináší chromový launch. Nová kolekce svítí sama o sobě

    REFY je značka, která evokuje dokonale upravené obočí. Každá žena si ji spojuje s její krásnou zakladatelkou a jejím netypickým vzhledem, jenž proměnila ve svou přednost. Vytvořila značku, jejímž posláním je dodat ženám sebevědomí, především v oblasti obočí. Při příležitosti výročí existence značky REFY představuje limitovanou edici Chrome Collection.

    Róby Alžběty II. znovu září. Velká výstava odhaluje příběhy jejího stylu

    Výstava věnovaná Alžbětě II. představuje desítky jejích ikonických rób i doplňků, které dlouho formovaly vizuální podobu britské monarchie. Návštěvníci mohou nahlédnout do zákulisí stylu Alžběty II., jeho symboliky i vývoje napříč dekádami. Expozice odhaluje nejen propracované detaily oděvů, ale také příběhy návrhářů, tradic a událostí, jež se do nich otiskly.

    Greenpeace našel nebezpečné látky v oblečení Shein. Překračují limity EU

    Fast fashion řetězec Shein čelí v Evropě další kauze. Německá odnož neziskové organizace Greenpeace odhalila nejnovější report, dle kterého v jeho oblečení našla nebezpečné látky. Jejich množství přitom přesahuje hranice předepsané Evropskou unií. Potenciálně toxické chemikálie pak mohou vést k řadě onemocnění, poškozují ovšem také životní prostředí.

    Elie Saab rozšiřuje působení. Navrhne design tryskáče Bombardier

    Luxusní značka Elie Saab zkoumá nové vody. Módní dům známý především pro své dechberoucí haute couture kolekce již dříve okusil navrhování exkluzivních rezidencí, hotelů nebo jacht. S nejnovějším projektem se ovšem podívá až do oblak. Navrhne totiž interiér tryskáče z dílny společnosti Bombardier. Design modelu Global 8000 hodlají společně odhalit příští rok.

    TikTok Highlights: Sociální síť pohltila obsese „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipů na platformě TikTok podlehli nové vášni. Tentokrát mezi sebou sdílejí metodu přezdívanou "peptide stacking". Jedná se o kombinace peptidů, od nichž si slibují rychlejší spalování tuků a regeneraci po posilování nebo více energie. Virální trik však nepodporují relevantní ověřené studie a odborníci proto radí se mu raději obloukem vyhnout.

    Z módy rovnou na talíř. Retro jídlo oslavuje svůj návrat

    Na stolech se znovu lesknou stříbrné podnosy, v koktejlových sklenkách tančí červené třešně a plátky okurky se stáčejí do spirál, jako by chtěly vyprávět příběh elegance minulých dekád. Gastronomie objevuje půvab retra. Ne jako nostalgii, ale staronový styl luxusu. V době minimalistických menu se vrací šarm opulentních receptů, které slaví detail, barvu i rituál.

    Met Gala 2026 zná své téma. Costume Art propojí vysokou módu s uměním

    Metropolitní muzeum umění v New Yorku již nyní přesouvá svou pozornost na příští rok. Zástupci tamního Costume Institute totiž v pondělí oznámili téma příští módní výstavy. Odvíjí se od něj rovněž dress code, v němž se v roce 2026 ponese proslulé Met Gala. Exhibice s názvem Costume Art připomene červenou nit napevno spojující klasické umění a svět vysoké módy.

    Trendy kabelky mažou hranice soukromí. Jaro 2026 definuje zranitelnost

    Příští jarní a letní sezóna působí na pozadí usychajícího listí a neoblomného chladu jako na míle vzdálená. Módní svět má přesto již nyní jasno, co ji definuje. Poslední vlna světových týdnů módy promluvila jasně, soukromí posouvá své hranice. Návrháři odhalili otevřené kabelky, často jen s jedním uchem, jež reflektují bouřlivou dobu a lákají svou zranitelností.

    Dior bloudí v magickém labyrintu. Módní dům vítá letošní Vánoce

    Sváteční atmosféra dolehla i na módní dům Dior. Značka koncem minulého týdne odkryla letošní téma vánoční kampaně. V Paříži navíc slavnostně odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na nejnovější cruise kolekci, kterou ještě návrhářka Maria Grazia Chiuri představila v tajemných římských zahradách Villa Albani Torlonia.

    Znáte nejlehčí tkaninu na světě? Super Organza vznikla tak trochu „omylem“

    Super Organza patří k nejtenčím a nejlehčím tkaninám, které kdy člověk vytvořil. I když neplánovaně. Pochází z Japonska, z vývoje společnosti Amaike LLC, jejíž know-how vychází z technologického inženýrství v oblasti látek. Vlákna o tloušťce jedné pětiny lidského vlasu tvoří materiál o hmotnosti pěti gramů na metr čtvereční. Prada ho použila pro jaro 2024, zatímco Balenciaga ho zařadila do haute couture řady pro podzim 2025. V módních domech se z technického zázraku stala vysoce žádaná látka.

    Zlato, stříbro a transformace. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperků

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a stříbrem vyšívané, ale princezna to není, jasný pane. I tak by se dala popsat práce Outhouse Jewellery, společnosti, která redefinovala nošení šperků. Už vám nemusí jen viset z uší nebo zdobit krk, do zlata se můžete doslova obléct a zazářit s ním na každém večírku. Úspěšná značka přichází s novou revoluční kolekcí Alchemy of 13. 

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―