Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Velké momenty, kouzelné zážitky, krásná místa nebo hezké šaty. Důvod k nové fotografii se najde vždycky a nikdy nebylo zpamátnění okamžiku jednodušší. Dokonce už nepotřebujete ani velkou a těžkou zrcadlovku, tak dobře fotí mobilní telefony. Tipů a triků je spousta, pro dnešek jsme vybrali ty nejzákladnější, abyste věděli, jak se s telefonem skvěle vyfotit.

    Z jiného úhlu

    Úhel pohledu je dost zásadní, proč většina fotografií vypadá zkrátka nudně. Jen tak si stoupnout a hezky se usmát hitparádu neudělá, přestože máte úsměv moc hezký a povedl se vám outfit. Zkuste příště fotografa navést, aby si k focení kleknul, objektiv přepnul do režimu 0,5x a otočil mobil vzhůru nohama. Rozdíl je patrný na první pohled a trik s otočkou telefonu o 180 stupňů vás opticky prodlouží.

    Tohle trio využijete při focení nejčastěji a hodí se třeba i v případě, že potřebujete na fotku dostat nějakou vysokou památku nebo budovu.

    Ať to není nuda

    Čím víc hraje pozadí za vámi, tím lépe. Třeba taková exotická pláž, kde je jen písek a azurové moře, je na pohled nádherná, pro fotku však poněkud fádní, a tak to musíte dohnat sebou. Poslouží výrazný outfit, pro ženy jsou ideální maxišaty nebo šátek do ruky, který bude vlát ve větru. Stejně tak do sukně dostaňte pohyb.

    Pro fotku jen v plavkách můžete zkusit počkat na vlnu, s níž poběžíte. Nebo se rozeběhněte po pláži. Je škoda, když jsou fotky na krásných místech nuda.

    Jak si mám stoupnout?

    Hodně práce za vás odvede už onen trik s úhlem na začátku. Přesto ho nechcete aplikovat na každou fotku, a i tak potřebujete znát několik zásad správného pózování. Všechny úhly a triky se tu v rychlosti dají jen těžko shrnout, ale hlavní je se nehrbit. Držte se vzpřímeně, nekřižte ruce před sebe. Pomůže stoj na špičkách. Nedívejte se přímo do objektivu. Hlavu pootočte kousek stranou, ale zase ne úplně z profilu. Komunikujte s prostředím, kde se fotíte. Chytněte se zábradlí, položte nohu na kámen, přičichněte ke květině nebo si sedněte do vln.

    TIP: Než se vypravíte na dovolenou, uložte si fotky lidí, kteří na stejném místě byli před vámi a které vám přijdou hezké nebo něčím zajímavé. Vzpomenete si na to, až konečně budete na té krásné vyhlídce zoufat, jak si máte stoupnout. Fotografovi to s obrazovou předlohou také půjde lépe.

    Zabavte ruce

    Kabelka, brýle, kelímek s kávou, vlasy. Posloužit může jakýkoliv předmět, část oděvu nebo například květina, ale vyřešíte tím věčný problém kam s rukama, když se snažíte vyfotit. Zkoušejte různé variace, pohyb by měl být co nejvíc přirozený. Podívejte, co všechno se dá zmáknout s takovým deštníkem.

    To hezké, tam někde v dálce

    Když se snažíte vyfotit s hezkým panorama, chcete, aby bylo vidět. V tom případě si ale musíte pohrát se zoomem. Nové telefony už disponují takovým, že pozadí za vámi přiblížíte. Fotograf se od vás musí dostatečně vzdálit, zbytek kouzla udělá zoom.

    Hra s vodou

    Odraz vodní hladiny dodá fotografii na dramatičnosti s vynaložením minimálního úsilí. Stoupněte si poblíž klidné průzračné vody a sledujte to kouzlo. Maximálního efektu dosáhnete ve zlaté hodince před západem slunce. Tehdy je světlo pro fotky nejpřívětivější.

    Jestli chcete jít víc do hloubky, sežeňte si průhledný plastový kelímek. Mobil v něm můžete částečně ponořit bez obav jeho poškození a pořídit tak velice efektní fotky, které kombinují svět na souši i pod vodou. Nebo zkuste populární trik se zrcadlem.

    Zdroj: Instagram

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Pozor, vyletí ptáček! Sepsali jsme návod. Jak se skvěle vyfotit mobilním telefonem

    Velké momenty, kouzelné zážitky, krásná místa nebo hezké šaty. Důvod k nové fotografii se najde vždycky a nikdy nebylo zpamátnění okamžiku jednodušší. Dokonce už nepotřebujete ani velkou a těžkou zrcadlovku, tak dobře fotí mobilní telefony. Tipů a triků je spousta, pro dnešek jsme vybrali ty nejzákladnější, abyste věděli, jak se s telefonem skvěle vyfotit.

    Z jiného úhlu

    Úhel pohledu je dost zásadní, proč většina fotografií vypadá zkrátka nudně. Jen tak si stoupnout a hezky se usmát hitparádu neudělá, přestože máte úsměv moc hezký a povedl se vám outfit. Zkuste příště fotografa navést, aby si k focení kleknul, objektiv přepnul do režimu 0,5x a otočil mobil vzhůru nohama. Rozdíl je patrný na první pohled a trik s otočkou telefonu o 180 stupňů vás opticky prodlouží.

    Tohle trio využijete při focení nejčastěji a hodí se třeba i v případě, že potřebujete na fotku dostat nějakou vysokou památku nebo budovu.

    Ať to není nuda

    Čím víc hraje pozadí za vámi, tím lépe. Třeba taková exotická pláž, kde je jen písek a azurové moře, je na pohled nádherná, pro fotku však poněkud fádní, a tak to musíte dohnat sebou. Poslouží výrazný outfit, pro ženy jsou ideální maxišaty nebo šátek do ruky, který bude vlát ve větru. Stejně tak do sukně dostaňte pohyb.

    Pro fotku jen v plavkách můžete zkusit počkat na vlnu, s níž poběžíte. Nebo se rozeběhněte po pláži. Je škoda, když jsou fotky na krásných místech nuda.

    Jak si mám stoupnout?

    Hodně práce za vás odvede už onen trik s úhlem na začátku. Přesto ho nechcete aplikovat na každou fotku, a i tak potřebujete znát několik zásad správného pózování. Všechny úhly a triky se tu v rychlosti dají jen těžko shrnout, ale hlavní je se nehrbit. Držte se vzpřímeně, nekřižte ruce před sebe. Pomůže stoj na špičkách. Nedívejte se přímo do objektivu. Hlavu pootočte kousek stranou, ale zase ne úplně z profilu. Komunikujte s prostředím, kde se fotíte. Chytněte se zábradlí, položte nohu na kámen, přičichněte ke květině nebo si sedněte do vln.

    TIP: Než se vypravíte na dovolenou, uložte si fotky lidí, kteří na stejném místě byli před vámi a které vám přijdou hezké nebo něčím zajímavé. Vzpomenete si na to, až konečně budete na té krásné vyhlídce zoufat, jak si máte stoupnout. Fotografovi to s obrazovou předlohou také půjde lépe.

    Zabavte ruce

    Kabelka, brýle, kelímek s kávou, vlasy. Posloužit může jakýkoliv předmět, část oděvu nebo například květina, ale vyřešíte tím věčný problém kam s rukama, když se snažíte vyfotit. Zkoušejte různé variace, pohyb by měl být co nejvíc přirozený. Podívejte, co všechno se dá zmáknout s takovým deštníkem.

    To hezké, tam někde v dálce

    Když se snažíte vyfotit s hezkým panorama, chcete, aby bylo vidět. V tom případě si ale musíte pohrát se zoomem. Nové telefony už disponují takovým, že pozadí za vámi přiblížíte. Fotograf se od vás musí dostatečně vzdálit, zbytek kouzla udělá zoom.

    Hra s vodou

    Odraz vodní hladiny dodá fotografii na dramatičnosti s vynaložením minimálního úsilí. Stoupněte si poblíž klidné průzračné vody a sledujte to kouzlo. Maximálního efektu dosáhnete ve zlaté hodince před západem slunce. Tehdy je světlo pro fotky nejpřívětivější.

    Jestli chcete jít víc do hloubky, sežeňte si průhledný plastový kelímek. Mobil v něm můžete částečně ponořit bez obav jeho poškození a pořídit tak velice efektní fotky, které kombinují svět na souši i pod vodou. Nebo zkuste populární trik se zrcadlem.

    Zdroj: Instagram

    ― Reklama ―

    Front row zážitek z pohodlí gauče. Je Apple Vision Pro budoucností módy?

    Představte si, že sedíte v první řadě na módní přehlídce, aniž byste opustili svůj obývací pokoj. Tato fantazie se nyní stává skutečností, a to díky zařízení Apple Vision Pro, které stírá hranice mezi realitou a digitálním světem. Není tedy překvapením, že módní průmysl si rychle všiml jeho potenciálu. Značky jako Gucci, Balenciaga či Rimowa již experimentují s vlastními aplikacemi a my jsme se rozhodli některé z nich vyzkoušet.

    Barvy hrají bez pravidel. Příští sezóna startuje novou éru vizuální identity

    Barvy se na kolekcích pro sezónu SS26 vrací v plné síle, rozbíjejí monotónnost a formulují nový vizuální jazyk doslova bez pravidel. Na přehlídkových molech se mísí citrusové tóny s pastelovými akcenty a syté odstíny fialové či chartreuse a jejich vrstvení překračuje očekávání. Jejich comeback není o návratu ke klasickému tónu, ale ochotě experimentovat. Barevná odvaha se stala nedílnou součástí nového estetického narativu.

    JW Anderson má novou múzu. V nové kampani září John Malkovich

    Módní kampaň získala neobvyklou tvář. Legendární herec John Malkovich se stal novou múzou značky JW Anderson. Propaguje její resort a jarní kolekci pro rok 2026, ale především kabelku Loafer Bag. Společnost tím rozšiřuje svou novou image, kterou odhalila poté, co její zakladatel Jonathan Anderson přijal nabídku šéfovat dámské i pánské divizi Dior.

    TikTok Highlights: Úspěšný den pomůže odstartovat trendy rutina 3×3 by 12

    Sociální sítě milují zjednodušování. Příkladem je trendy lifestyle rutina s názvem 3x3 by 12. V jejím srdci leží tři jednoduché cíle, které je nutné dokončit ještě před polednem. Radí totiž ujít alespoň tři tisíce kroků, vypít třetinu vody z denního cíle a sníst 30 gramů proteinu. Autorka metody slibuje, že podobným startem dne dosáhnete zdravějšího a šťastnějšího já.

    Akční žánr opět ožívá. Snímek Jedna bitva za druhou dobývá filmová plátna

    Režisér Paul Thomas Anderson znovu dokázal, že do křesla režiséra zkrátka patří. Jeho nejnovější snímek s názvem Jedna bitva za druhou sklízí nadšené ohlasy nejen od diváků, ale také přísných kritiků. Napínavý, humorný, ale přesto hluboký a provokativní děj opět probouzí k životu akční žánr. Leonardo DiCaprio vás navíc ani tentokrát nenechá vydechnout.

    TikTok Highlights: Káva získala novou podobu, nese název proffee

    Uživatelé sociální sítě TikTok nikdy nepohrdnou žádným lifestyle nebo wellness trikem. Není proto divu, že si zamilovali proffee, tedy kávu doplněnou o protein nebo kolagen. Slibují si od ní benefity v podobě žádaného přísunu energie, ale také regeneraci svalů či dokonce úbytek váhy. Je ovšem trendy nápoj tak výhodný, jak se na obrazovkách telefonů tváří?

    Luxury Insights: Nejdražší lyžařská střediska lákají na zimní pohádku

    Zima má dozajista své kouzlo, v těch nejluxusnějších koutech světa ovšem září magií. Prémiová lyžařská střediska sahají daleko za hranice sjezdovek. Návštěvníkům nabízí pohled na nejnovější módní kolekce na svah, nezapomenutelné zážitky a eleganci na úrovni. Zimní dovolená zde nabírá na obrátkách, bez ohledu na to, kde přesně se nacházíte.

    Designblok myslí i na módu. V soutěži Diploma Selection zazářily mladé talenty

    Předposlední den mezinárodního festivalu designu a módy se opět nesl ve znamení nové generace tvůrců. Začínající návrháři a absolventi z celé Evropy měli možnost představit své diplomové práce v rámci prestižní soutěže Designblok Diploma Selection, která se tentokrát konala v prostorách Nové Spirály. Po nabitém dni plném módních shows odborná porota vybrala jako vítězku designérku Andreu Rehbein, přičemž druhé a třetí místo obsadili návrháři Šimon Žák a Kári Þór Barry.

    Dvě ikony, dva střihy. Kim Kardashian a Pamela Anderson šokovaly Paříž

    Paříž opět ukázala, že účes může nést stejně silné sdělení jako couture šaty. Nejvýrazněji se do podvědomí uplynulého týdne módy zapsaly dvě ženy, které redefinují pojem "ikonická proměna". Kim Kardashian a Pamela Anderson. Každá z nich uchopila krátké vlasy jako nástroj vyjádření nové éry krásy a osobní síly. Jejich účesy se staly vizuálními odrazy ženské autonomie, estetické preciznosti i smyslu pro okamžik. Paříž tak zrodila dva účesy, jež určitě vstoupí do kadeřnických salonů.

    Véronique Nichanian končí. Po 37 letech opouští pánskou divizi Hermès

    Legendární módní stálice končí. Návrhářka Véronique Nichanian odchází po 37 letech ze své pozice kreativní ředitelky pánské sekce módního domu Hermès. Rozhodnutí prozradila ve čtvrtek ve svém rozhovoru pro francouzský deník Le Figaro. Vedení jedné z nejsilnějších značek na současném luxusním trhu však prozatím jejího nástupce nebo nástupkyni neoznámilo.

    Síla nové éry Chanel spočívá v detailu. Matthieu Blazy nabídl perfektní kreace

    Jarní kolekce Chanel si žádá pohled zblízka. Matthieu Blazy ve své debutové jarní a letní řadě proměnil každý detail v kompas staronové estetiky. V každém stehu, ve struktuře tvídu i v nečekaných tvarech kabelek se zrcadlí jeho přesnost a cit pro tradici. Pařížský Grand Palais se stal laboratoří řemesla, kde luxus získává hmatatelnou podobu v tradičním pojetí krásy. Chanel pod jeho vedením vypráví příběh skrze nuance, formující celou galaxii stylů.

    Z blondýny brunetou kvůli počasí? Nový TikTok trend vybízí k radikální změně

    Snad s každým novým ročním obdobím zaplaví sociální síť TikTok nová vlna beauty proměn. Aktuálně jí dominuje trend s názvem "go darker for autumn", kvůli kterému se blondýnky vzdávají svých plavých tónů ve prospěch těch bohatě kaštanových nebo čokoládových. Není už ale trochu bláznovství měnit dlouho zavedený styl jen kvůli pár spadlým listům?

    Ikonický náramek Love slaví comeback. Cartier ho v nové verzi navrací po 58 letech

    Dlouhých 58 let po svém vzniku se ikonický náramek Love od Cartier proměňuje v novou formu. Pružnou, plynulou, dokonale soudržnou se zápěstím. Nový model Love Unlimited přináší pohyb tam, kde kdysi vládla přesnost a nedynamická strohost. V každém detailu zůstává duch Alda Cipullo, konstruktéra emocí, který kdysi zlatem vyjádřil trvalost citu. Šperkařský dům Cartier nyní přepisuje jeho myšlenku do nové éry.

    Andílci opět na scéně. Značka Victoria’s Secret odhalila letošní show

    Velkolepá tradiční show z dílny Victoria's Secret na sebe opět strhla pozornost. Značka se na scénu vrátila po roce a představila teprve druhou přehlídku od své dlouhodobé pauzy, následující po lavině silné kritiky. Její nová image má zahrnovat o něco více různorodý a inkluzivní přístup. Zdá se, že společnosti se comeback daří, sklidila totiž značný úspěch.

    Capri pants překračují hranice šatníků. Vstupují i do pánské módy?

    Zdá se, že jeden z dominantních trendů letošního léta nehodlá ustoupit do pozadí. Capri pants až do nedávna dominovaly především dámským šatníkům. Postupně ale překračují pomyslnou hranici a derou se také na pánskou scénu. Nejčastější je jejich baggy varianta, k vidění jsou ovšem i odvážnější užší siluety. Jde o pokračování trendu, nebo vzestup před pádem?

    Fendi má nové vedení. Do čela značky nastoupí Maria Grazia Chiuri

    Bývalá kreativní ředitelka Dior, Maria Grazia Chiuri, se vrací ke svým kořenům. Nastoupí totiž do čela Fendi, tedy značky, u které před téměř 36 lety odstartovala svou kariéru. Tentokrát se ovšem chopí vedení dámských, pánských, ale také haute couture kolekcí. Nahradí Silvii Venturini Fendi, jež svou finální kolekci odhalila na nedávném Milánském týdnu módy.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―