Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Při koupi nemovitosti ve své zemi se většinou rozhodujete na základě praktických aspektů. Jak daleko to budu mít do práce? Jsou v okolí dobré školy pro děti? Chcete svůj život učinit co nejpohodlnější. Ale koupě nemovitosti v zahraničí, to je trochu jiný příběh. Stále je potřeba vzít v potaz praktickou stránku, zároveň však možná hledáte nejen dům, ale i místo, kam můžete jezdit na dovolenou.

    Nákup realit spadá do skupiny těch největších kroků v životě, které by nikdo neměl uspěchat. V zahraničí je stejná situace ještě složitější, ne však nemožná. Ať se deje cokoliv, pamatujte si, že máte tolik času, kolik potřebujete.

    Nikam tedy nespěchejte. To je mimochodem jedna z nejčastějších chyb, kterých se lidé při nákupu domu či bytu dopouštějí. Pokud si dáte načas, abyste si v klidu prohlédli všechny domy a zvážili možnosti, určitě nakonec najdete svůj druhý domov snů.

    Vyberte si zemi, která k vám perfektně pasuje

    Tak kam to bude? Francie, Španělsko, Madeira nebo Bali? Hledáte pulzující město, nebo tropický ráj? Nejspíš se budete rozhodovat na základě toho, kde jste byli na dovolené a naprosto jste si to tam zamilovali. V pořádku. Jen vezměte v potaz, že v každé zemi platí pro nákup nemovitostí cizinci různá pravidla.

    Někdy dokáží být opravdu velmi přísná. Například v Mexiku se cizincům nemovitosti nakupují velmi obtížně. Mají velmi striktní postupy, pokud jde o platby. Obrovská část mexické půdy je navíc ve vlastnictví vlády.

    Zdroj: Unsplash

    Existují však i země, které nákupy nemovitosti usnadňují. Jednou z nich je Singapur. Spousta domů vypadá úžasně a jejich pořízení není vůbec složité. Samozřejmě všechny krásné scenérie a turistická lákadla něco stojí. Ať už vaše srdce bude mířit kamkoliv, určitě nakonec najdete, co hledáte.

    Ujasněte si rozpočet a priority

    Výběr destinace může výrazně ovlivnit i váš rozpočet, protože někde jsou pozemky a nemovitosti zkrátka dražší než jinde. Pak už záleží, zda jste například ochotní slevit ze svých nároků, nebo vyčkáte na příznivější dobu. Každopádně musíte mít předem jasno v tom, co si můžete dovolit. Na základě rozpočtu také snáz sepíšete svůj seznam priorit.

    Začněte hlavními důvody, proč potřebujete a chcete v zahraničí koupit dům. Chcete do něj jezdit na dovolenou? Pronajímat ho? A co takovému domu nesmí chybět? Do této kolonky můžete napsat bazén, velkou zahradu, výhled na moře, samotu, tři ložnice či prostor pro umělecký ateliér. Opravdu cokoliv vás napadne a toužíte po tom. Na základě toho budete při výběru vědět, co je pro vás překážkou, nebo co si odpustíte.

    Položte milion a jednu otázku

    Musíte si uvědomit, že máte právo, a přímo povinnost, zeptat se na cokoliv vás napadne. Žádná otázka není zbytečná. Ptejte se nejen realitního makléře nebo svého právníka, ale klidně i lidí v okolí. Zjistěte si vše, ať nejste později nepříjemně překvapení. Nezapomeňte, že o vybraném místě se musíte dozvědět absolutně všechno, abyste se mohli správně rozhodnout.

    Zdroj: Pexels

    Nezapomeňte si proto ani porovnat ceny nemovitostí. Proč je tenhle dům o tolik dražší než druhý? Je užitečné vědět, kolik co stojí. Vyhnete se následně tomu, abyste zbytečně zaplatili mnohem víc jen proto, že jste se ostýchali zeptat.

    Používejte ověřené webové stránky

    Nemovitost v zahraničí zřejmě začnete vybírat na internetu. Tam najdete mnoho stránek s různými nabídkami. Ale dá se jim všem věřit? Zřejmě ne. Věnujte čas průzkumu i v této části, přece nechcete nikomu naletět.

    Nápomocné mohou být recenze zákazníků. Ochotně vám jistě pomůže i advokát. Jakmile se vám něco nebude zdát, dejte od inzerátu ruce pryč. Klidně dejte na svůj instinkt. Však ten už vás dovedl daleko, když právě koketujete s myšlenkou, že si v zahraničí pořídíte nemovitost.

    Dokumenty a papíry musí být v pořádku

    Papírování je vždy nejméně oblíbená část, protože je také na celém procesu ta nejsložitější. Zvláště, a opět to zdůrazňujeme, když nakupujete nemovitost v cizí zemi. Právní povolení a papírování může být matoucí, ale na vás je, aby bylo vše v pořádku a legální. Ve smlouvě vám musí být všechno jasné. Nechcete v ní nic, co by vás mohlo dostat do problémů nebo kvůli čemu byste o své bydlení přišli.

    Zdroj: Unsplash

    Z toho důvodu je obzvlášť důležité obklopit se těmi správnými lidmi, kteří vás nákupem provedou. Až dojde na podpis, opravdu rozumíte všemu, co se v papírech píše? Nechte si všechny dokumenty zároveň vyhotovit i ve svém jazyce. Nespokojte se jen s tím, že vám to někdo přetlumočí ústně.

    Všechno v nemovitosti funguje?

    Už to máme téměř za sebou. Před dokončením nákupu se ale ještě musíte ujistit, že všechno v domě či bytu funguje. Věnujte pozornost plynu, vodě i elektřině. Neváhejte zkontrolovat každou zásuvku osobně. Možná vám to teď nepřijde podstatné, ale je důležité mít dobré telefonní i internetové spojení. Pokud tedy nenakupujete absolutní samotu v divočině.

    Když se cokoliv rozbije, víte, koho spolehlivého zavolat na opravu? Takovou informaci potřebujete hlavně v případě, kdy nemovitost například pronajímáte na dálku jako ubytování a nemáte možnost se k ní kdykoliv okamžitě dostavit. Tak hodně zdaru!

    Zdroje: Luxatic

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Nákup luxusní nemovitosti v zahraničí: Jak postupovat v případě, že vás to táhne jinam

    ― Reklama ―

    Při koupi nemovitosti ve své zemi se většinou rozhodujete na základě praktických aspektů. Jak daleko to budu mít do práce? Jsou v okolí dobré školy pro děti? Chcete svůj život učinit co nejpohodlnější. Ale koupě nemovitosti v zahraničí, to je trochu jiný příběh. Stále je potřeba vzít v potaz praktickou stránku, zároveň však možná hledáte nejen dům, ale i místo, kam můžete jezdit na dovolenou.

    Nákup realit spadá do skupiny těch největších kroků v životě, které by nikdo neměl uspěchat. V zahraničí je stejná situace ještě složitější, ne však nemožná. Ať se deje cokoliv, pamatujte si, že máte tolik času, kolik potřebujete.

    Nikam tedy nespěchejte. To je mimochodem jedna z nejčastějších chyb, kterých se lidé při nákupu domu či bytu dopouštějí. Pokud si dáte načas, abyste si v klidu prohlédli všechny domy a zvážili možnosti, určitě nakonec najdete svůj druhý domov snů.

    Vyberte si zemi, která k vám perfektně pasuje

    Tak kam to bude? Francie, Španělsko, Madeira nebo Bali? Hledáte pulzující město, nebo tropický ráj? Nejspíš se budete rozhodovat na základě toho, kde jste byli na dovolené a naprosto jste si to tam zamilovali. V pořádku. Jen vezměte v potaz, že v každé zemi platí pro nákup nemovitostí cizinci různá pravidla.

    Někdy dokáží být opravdu velmi přísná. Například v Mexiku se cizincům nemovitosti nakupují velmi obtížně. Mají velmi striktní postupy, pokud jde o platby. Obrovská část mexické půdy je navíc ve vlastnictví vlády.

    Zdroj: Unsplash

    Existují však i země, které nákupy nemovitosti usnadňují. Jednou z nich je Singapur. Spousta domů vypadá úžasně a jejich pořízení není vůbec složité. Samozřejmě všechny krásné scenérie a turistická lákadla něco stojí. Ať už vaše srdce bude mířit kamkoliv, určitě nakonec najdete, co hledáte.

    Ujasněte si rozpočet a priority

    Výběr destinace může výrazně ovlivnit i váš rozpočet, protože někde jsou pozemky a nemovitosti zkrátka dražší než jinde. Pak už záleží, zda jste například ochotní slevit ze svých nároků, nebo vyčkáte na příznivější dobu. Každopádně musíte mít předem jasno v tom, co si můžete dovolit. Na základě rozpočtu také snáz sepíšete svůj seznam priorit.

    Začněte hlavními důvody, proč potřebujete a chcete v zahraničí koupit dům. Chcete do něj jezdit na dovolenou? Pronajímat ho? A co takovému domu nesmí chybět? Do této kolonky můžete napsat bazén, velkou zahradu, výhled na moře, samotu, tři ložnice či prostor pro umělecký ateliér. Opravdu cokoliv vás napadne a toužíte po tom. Na základě toho budete při výběru vědět, co je pro vás překážkou, nebo co si odpustíte.

    Položte milion a jednu otázku

    Musíte si uvědomit, že máte právo, a přímo povinnost, zeptat se na cokoliv vás napadne. Žádná otázka není zbytečná. Ptejte se nejen realitního makléře nebo svého právníka, ale klidně i lidí v okolí. Zjistěte si vše, ať nejste později nepříjemně překvapení. Nezapomeňte, že o vybraném místě se musíte dozvědět absolutně všechno, abyste se mohli správně rozhodnout.

    Zdroj: Pexels

    Nezapomeňte si proto ani porovnat ceny nemovitostí. Proč je tenhle dům o tolik dražší než druhý? Je užitečné vědět, kolik co stojí. Vyhnete se následně tomu, abyste zbytečně zaplatili mnohem víc jen proto, že jste se ostýchali zeptat.

    Používejte ověřené webové stránky

    Nemovitost v zahraničí zřejmě začnete vybírat na internetu. Tam najdete mnoho stránek s různými nabídkami. Ale dá se jim všem věřit? Zřejmě ne. Věnujte čas průzkumu i v této části, přece nechcete nikomu naletět.

    Nápomocné mohou být recenze zákazníků. Ochotně vám jistě pomůže i advokát. Jakmile se vám něco nebude zdát, dejte od inzerátu ruce pryč. Klidně dejte na svůj instinkt. Však ten už vás dovedl daleko, když právě koketujete s myšlenkou, že si v zahraničí pořídíte nemovitost.

    Dokumenty a papíry musí být v pořádku

    Papírování je vždy nejméně oblíbená část, protože je také na celém procesu ta nejsložitější. Zvláště, a opět to zdůrazňujeme, když nakupujete nemovitost v cizí zemi. Právní povolení a papírování může být matoucí, ale na vás je, aby bylo vše v pořádku a legální. Ve smlouvě vám musí být všechno jasné. Nechcete v ní nic, co by vás mohlo dostat do problémů nebo kvůli čemu byste o své bydlení přišli.

    Zdroj: Unsplash

    Z toho důvodu je obzvlášť důležité obklopit se těmi správnými lidmi, kteří vás nákupem provedou. Až dojde na podpis, opravdu rozumíte všemu, co se v papírech píše? Nechte si všechny dokumenty zároveň vyhotovit i ve svém jazyce. Nespokojte se jen s tím, že vám to někdo přetlumočí ústně.

    Všechno v nemovitosti funguje?

    Už to máme téměř za sebou. Před dokončením nákupu se ale ještě musíte ujistit, že všechno v domě či bytu funguje. Věnujte pozornost plynu, vodě i elektřině. Neváhejte zkontrolovat každou zásuvku osobně. Možná vám to teď nepřijde podstatné, ale je důležité mít dobré telefonní i internetové spojení. Pokud tedy nenakupujete absolutní samotu v divočině.

    Když se cokoliv rozbije, víte, koho spolehlivého zavolat na opravu? Takovou informaci potřebujete hlavně v případě, kdy nemovitost například pronajímáte na dálku jako ubytování a nemáte možnost se k ní kdykoliv okamžitě dostavit. Tak hodně zdaru!

    Zdroje: Luxatic

    ― Reklama ―

    Panter i jezevčík. Zvířecí protagonisté definují vánoční kampaně sezóny

    Vánoce jsou obdobím, na kterém si luxusní značky dávají záležet a potenciální zákazníky lákají pomocí poutavých vizuálů. Marketingovým kampaním však letos kromě tradičních a v tom nejlepším slova smyslu klišé témat, jako je láska, rodina nebo víra, dominují také zvířecí přátelé. Zatímco Carrie ze seriálu Sex ve městě by byla nadšená čtyřnohými chlupáči u značky Manolo Blahnik, společnost Cartier si na pomoc s dárky přizvala malé pantery.

    Rick Owens uvádí set ústní péče. Je libo brutalistický kartáček?

    Rick Owens přesouvá hranice svého temného universa směrem, jenž budí pozornost mezi milovníky high-end péče. Nový set uvádí svět ústní péče do prostoru, kde převládá brutalistický minimalismus, vůně na úrovni niche parfémů a rituály, jež získávají nečekanou váhu. Kolekce kombinuje estetiku sochařské drsnosti s intimní každodenností. Výsledkem je zážitek, který proměňuje běžnou ranní sekvenci v uvědomělý akt.

    St. Moritz opět dobývá sociální sítě. V čem tkví jeho kouzlo?

    Zimní sociální sítě letos opět zaplavuje estetika, která připomíná staré filmové kotouče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, jež voní po dřevě, sněhu a drahém alkoholu. St. Moritz se každé předvánoční období vrací do popředí jako kulturní symbol zimního luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelů, kožešin, brýlí s masivními obroučkami a sluncem zalitých svahů budí touhu po atmosféře, jež se v moderním světě těžko replikuje.

    Styl v rádoby nudném kabátu? Odstín Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone barvou roku 2026. Na první pohled působí jako čistě bílá, ve skutečnosti ale obsahuje jemné teplé i studené podtóny, díky kterým je harmonická a vyvážená. Patří do rodiny bílých odstínů, které v nás vyvolávají pocit nového začátku. Outfity v této barvě přitom rozhodně nemusí působit nudně. Díky práci s texturou materiálů, propracovanému střihu a jemným detailům se z Cloud Dancer stává výrazný a elegantní prvek, jenž vynikne i bez barevných kontrastů.

    Dámské hodinky pod stromeček? Darujte moment, který trvá celý rok

    V prosinci se svět zpomalí přesně ve chvíli, kdy žena rozváže vánoční stuhu. Uvnitř dárku se objeví předmět, který na nic nečeká. Jemné kovové články sklouznou do dlaně a studený povrch pouzdra kontrastuje s všudypřítomným teplem. Dámské hodinky v tom okamžiku získají vlastní život. Zacvaknou se na zápěstí a přenesou pozornost k detailu, jenž určuje rytmus dnů i večerů. Ne jako symbol, ale spíše jako přesný tón sjednocující křehký sváteční okamžik.

    Móda v kostce: Skims vyráží do hor s The North Face a Miu Miu je značkou roku

    Společnost Skims vrací na scénu svou úspěšnou spolupráci s The North Face. Novou kolekci představil i Ralph Lauren, tentokrát ji ovšem věnoval americkým olympijským sportovcům. Nike odhalil model Air Force 1 Bouclé, odkazující na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslaví Vánoce s luxusním koktejlovým setem a Miu Miu je dle platformy Lyst značkou roku.

    Shay Mitchell uvádí dětskou kosmetiku Rini. Je rozkošná, nebo nebezpečná? 

    Herečka Shay Mitchell uvedla na trh kosmetickou řadu Rini, která okamžitě vzbudila smíšené reakce. Produkty jsou totiž určeny výhradně pro děti od 3 do 12 let. Řada proto rozdělila internet. Je doopravdy nutné, aby děti od tak ranného věku pečovaly o svou pleť, nebo jde jen o další marketingový tah? Rini se stává jedním z nejdiskutovanějších debutů roku. 

    Rekapitulace místo přátelství. Past jménem catch-up přechází z TikToku do reality

    Na TikToku frčí videa typu „let’s catch up“, v nichž tvůrci shrnují svůj život do pár minut. Jenže kultura rychlých updatů se nenápadně přesouvá i do offline světa. Přátelství dospělých se mění v sérii „catch-up schůzek“, které připomínají malé status meetingy víc než chvíle opravdového propojení. A právě sociální síť TikTok trend nejen pojmenovala, ale i normalizovala.

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozděluje. Vyvolává překvapivé reakce

    Staronová bitva opět dobývá sociální sítě. Beauty TikTok trend známý jako birthday make-up rozděluje internet. Zatímco jeho zastánci ho vidí jako variantu "full-glam" looku, v jiných vyvolává překvapivé reakce. Někteří muži totiž pod video tutoriály ženám radí, aby se nemalovaly "jako Picasso" a blahosklonně je ujišťují, že "kvůli nim" si obličej líčit opravdu nemusí.

    Milán zdobí luxusní kluziště. Na svědomí ho má hotel z dílny Ferragamo

    Vánoční duch posedl také italské hlavní město módy. Milán tentokrát ozdobilo luxusní sváteční kluziště z dílny módního domu Ferragamo. Rozzářilo dvůr jeho věhlasného hotelu Portrait. Koncept The Gift však letos o Vánocích přináší mnohem více. Návštěvníci mohou po odložení bruslí ochutnat to nejlepší z tamní gastronomie nebo nakoupit dárky v tamních pop-upech.

    Velkolepé návraty do USA. Módní domy na jaře ovládnou Severní Ameriku

    Příští rok se vykresluje jako okamžik, kdy se Spojené státy změní v epicentrum globální módy. Chanel míří do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasněženého Aspenu. Gucci přistává na Manhattanu, zatímco Louis Vuitton volí stejnou metropoli jako symbolický bod návratu. Severní Amerika se stává místem, kde evropské domy nacházejí staronový rytmus. Každá z prezentací posouvá atmosféru země do vlastního vizuálního jazyka a dodává jarní sezóně jedinečný americký puls.

    Výběr pánské vůně vyžaduje přípravu. Zapomeňte na komerci a darujte originalitu

    Pánské vůně během Vánoc získávají zvláštní význam a zároveň jsou dárkem, jenž má vlastní přítomnost. Elegantním gestem se stává vůně nikoliv masová, předvídatelná a zaměnitelná, ale taková, která pracuje s prostorem, materiály i nositelem. Niche parfém dokáže tvořit atmosféru podobně jako umělecký objekt. Působí tiše, přesto křičí na celé okolí. V rukou obdarovaného získává funkci osobního talismanu, nikoliv flakonu, který si rozbalí další tisíce mužů v Česku.

    Versace řadí zpátečku. Dario Vitale opouští po necelém roku vedení

    Návrhář Dario Vitale je opět bez práce. Po necelém roku opouští pozici kreativního ředitele módního domu Versace. V pozici letos v dubnu nahradil ikonickou Donatellu Versace. Oznámení přichází jen pár dní po oficiálním převzetí značky společností Prada Group, která má dle všeho jasnou vizi nové éry Versace. Kdo Vitaleho nahradí ale její zástupci prozatím neprozradili.

    Zara Larsson překročila hranice hudební scény. Do módy vnáší žhavé pohodlí

    Zara Larsson nepatří k ženám, které běžně nosí podprsenky, a právě tento osobní postoj ji přivedl k založení vlastní značky sexy spodního prádla. Její první kolekce s názvem MAIN ROSE představuje projekt, v němž může naplno vyjádřit svou estetiku i tvůrčí pohled. Spolupracovala na ní se zkušeným týmem skandinávských odborníků, jež tvořili pro jména jako Acne Studios nebo Eytys. Impulsem ke vzniku značky byla její touha rozšířit tvůrčí aktivity mimo oblast hudby.

    Demna rýsuje svou vizi Gucci. Pre-fall 2026 řada uctívá odkaz Toma Ford

    Nová verze Gucci pomalu nastupuje na scénu. Návrhář Demna Gvasalia odhalil teprve druhou kolekci ve své nové pozici kreativního ředitele. Upřesnil tak obrysy vize, kterou představil již letos na podzim v Miláně. Řada Pre-fall 2026 však potvrzuje jeho úctu k archivním kapitolám značky, především pak k ikonické éře 90. let, jež vznikla pod taktovkou Toma Ford.

    Když luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Pověstný italský luxus se hroutí jako domeček z karet. Ránu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod's, jež je známá pro své kožené výrobky. Dle milánského soudu docházelo v továrnách jejích čínských dodavatelů k zneužívání pracovní síly, přičemž společnost o této skutečnosti věděla. Italský gigant nyní čelí sankci v podobě šestiměsíčního zákazu jakékoli propagace.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―