Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Vítejte na palubě průvodce po Středomoří. Hlavní členové posádky jsou fíkovníky, olivy, antické prvky a kulturní tradice. Mediterranean lifestyle má pestrou škálu různých odvětví. Od interiéru, přes vaření až po klasické odívaní. V posledních letech se těší stále větší oblibě. Pokud trendy budou plynout ve stejné rychlosti jako do teď, je možné, že mediterranean design bude nový minimalismus. Svědčí o tom častý návrat ke kulturním tradicím i designovým klasikám.

    Největší rozmach tohoto stylu zaznamenáváme na začátku 20. století. S obdobím evropské prosperity se Mediterranean design svým způsobem dostal do každé movitější domácnosti. Lidé si totiž chtěli celoročně uchovat pocit dovolené v Jižní Evropě. Mediterranean style spojuje stavební kameny všech evropských, přímořských států. Dochází tedy k dokonalé fúzi nejrůznějších kulturních aspektů, které v domácnostech tvoří „něco mezi Španělskem a Řeckem“.

    @prettymediinteriors What dreams are made of 😍 #architecture #aesthetic #moodboard #interiordesign #mediteranian #inspiration #fyp #foryou #trending ♬ original sound – lanasmonkeys

    Mezi charakteristické znaky přímořského designu patří minimalisticky stavěné místnosti s řadou výrazných dekorací, printů i zdobení. Nezbytností je antický nábytek a přírodní barvy ve spojení s nebesky modrou a popelavě bílou barvou. Stavby v tomto stylu kladou důraz na vnitřní i venkovní obývací místnosti. Nejdůležitější složkou jsou však velké prostory. Dostatek místa totiž zajišťuje „nepřeplácanost“ všech objektů.

    @visiongoldenhour these interiors >>> #foryou #homeinspo #interiordesign #moroccan #mediterranean #countryside #fypシ ♬ original sound – 🕷️

    Teď už k jednotlivým příkladům. Se středozemní domácností můžete začít pomalu. Začněte například s výměnou nádobí a tableware, postupně pak přeměňte celý byt či dům. Nikdo na vás nespěchá. Oblíbená je i smršť úžasných dekorací, kterými svůj domov vyladíte pouze na teplé měsíce. Meze se zkrátka nekladou.

    Zdobená zrcadla

    Dekorace, která se mimo koupelny hodí do ložnice, předsíně, chodeb i šatny. Na velikosti také nezáleží, důležitý je jen rám. Musí být zdobený, nejlépe s antickými ornamenty. V aukční síni Sotheby’s si jistě poradíte.

    Foto: Sotheby’s

    Antický nábytek

    Bez něj by to nešlo. Zdobený a většinou tmavě hnědý nábytek nejlépe pořídíte na webu Pamono. Ceny se pohybují od 1 000 EUR. Svůj vysněný kousek tu určitě najdete. Jen dejte pozor na kombinování jednotlivých kusů.

    Foto: Pamono

    Barevné dekorace

    Tajnou ingrediencí středozemního designu jsou barevné dekorace. Právě ony z domu dělají takový přímořský skvost. Perfektně vám poslouží Dolce&Gabbana.

    Foto: Dolce&Gabbana

    Konečně se dostáváme k oblékání. V zásadě je to jednoduché. Pokud se v tomto stylu chcete oblékat, kombinujete #oldmoney se stejnými pravidly jako u tvoření středozemní domácnosti. Základem jsou kvalitní materiály v kombinaci s různými vzory. Učebnicovým příkladem je Jacquemus. Krémové podtóny ready-to-wear doplníte výraznějšími doplňky a můžete vyrazit.

    Foto: Jacquemus

    Pokud se vám na Mediterranean stylu nejvíce líbí typická modrá, nebojte se jí dát průchod a poohlédněte se po šatech od Bottega Veneta.

    Foto: Bottega Veneta

    Zaujala-li vás středomořská klasika natolik, že ji potřebujete praktikovat ihned, můžete začít v lednici. Doporučujeme prolistovat recepty od influencerky Violet Witchel. Její TikTok se středomořskou stravou jen hemží!

    @violet.cooks #meditteraneanfood #salad #glutenfree #dairyfree ♬ Back Pocket – Vulfpeck & Vulf

    Zdroj: TikTok, thespruce.com

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Na scénu přichází Mediterranean design. Prozkoumejte nadčasový středomořský lifestyle

    Vítejte na palubě průvodce po Středomoří. Hlavní členové posádky jsou fíkovníky, olivy, antické prvky a kulturní tradice. Mediterranean lifestyle má pestrou škálu různých odvětví. Od interiéru, přes vaření až po klasické odívaní. V posledních letech se těší stále větší oblibě. Pokud trendy budou plynout ve stejné rychlosti jako do teď, je možné, že mediterranean design bude nový minimalismus. Svědčí o tom častý návrat ke kulturním tradicím i designovým klasikám.

    - Reklama -

    Největší rozmach tohoto stylu zaznamenáváme na začátku 20. století. S obdobím evropské prosperity se Mediterranean design svým způsobem dostal do každé movitější domácnosti. Lidé si totiž chtěli celoročně uchovat pocit dovolené v Jižní Evropě. Mediterranean style spojuje stavební kameny všech evropských, přímořských států. Dochází tedy k dokonalé fúzi nejrůznějších kulturních aspektů, které v domácnostech tvoří „něco mezi Španělskem a Řeckem“.

    @prettymediinteriors What dreams are made of 😍 #architecture #aesthetic #moodboard #interiordesign #mediteranian #inspiration #fyp #foryou #trending ♬ original sound – lanasmonkeys

    Mezi charakteristické znaky přímořského designu patří minimalisticky stavěné místnosti s řadou výrazných dekorací, printů i zdobení. Nezbytností je antický nábytek a přírodní barvy ve spojení s nebesky modrou a popelavě bílou barvou. Stavby v tomto stylu kladou důraz na vnitřní i venkovní obývací místnosti. Nejdůležitější složkou jsou však velké prostory. Dostatek místa totiž zajišťuje „nepřeplácanost“ všech objektů.

    @visiongoldenhour these interiors >>> #foryou #homeinspo #interiordesign #moroccan #mediterranean #countryside #fypシ ♬ original sound – 🕷️

    Teď už k jednotlivým příkladům. Se středozemní domácností můžete začít pomalu. Začněte například s výměnou nádobí a tableware, postupně pak přeměňte celý byt či dům. Nikdo na vás nespěchá. Oblíbená je i smršť úžasných dekorací, kterými svůj domov vyladíte pouze na teplé měsíce. Meze se zkrátka nekladou.

    - Reklama -

    Zdobená zrcadla

    Dekorace, která se mimo koupelny hodí do ložnice, předsíně, chodeb i šatny. Na velikosti také nezáleží, důležitý je jen rám. Musí být zdobený, nejlépe s antickými ornamenty. V aukční síni Sotheby’s si jistě poradíte.

    Foto: Sotheby’s

    Antický nábytek

    Bez něj by to nešlo. Zdobený a většinou tmavě hnědý nábytek nejlépe pořídíte na webu Pamono. Ceny se pohybují od 1 000 EUR. Svůj vysněný kousek tu určitě najdete. Jen dejte pozor na kombinování jednotlivých kusů.

    Foto: Pamono

    Barevné dekorace

    Tajnou ingrediencí středozemního designu jsou barevné dekorace. Právě ony z domu dělají takový přímořský skvost. Perfektně vám poslouží Dolce&Gabbana.

    Foto: Dolce&Gabbana

    Konečně se dostáváme k oblékání. V zásadě je to jednoduché. Pokud se v tomto stylu chcete oblékat, kombinujete #oldmoney se stejnými pravidly jako u tvoření středozemní domácnosti. Základem jsou kvalitní materiály v kombinaci s různými vzory. Učebnicovým příkladem je Jacquemus. Krémové podtóny ready-to-wear doplníte výraznějšími doplňky a můžete vyrazit.

    Foto: Jacquemus

    Pokud se vám na Mediterranean stylu nejvíce líbí typická modrá, nebojte se jí dát průchod a poohlédněte se po šatech od Bottega Veneta.

    Foto: Bottega Veneta

    Zaujala-li vás středomořská klasika natolik, že ji potřebujete praktikovat ihned, můžete začít v lednici. Doporučujeme prolistovat recepty od influencerky Violet Witchel. Její TikTok se středomořskou stravou jen hemží!

    @violet.cooks #meditteraneanfood #salad #glutenfree #dairyfree ♬ Back Pocket – Vulfpeck & Vulf

    Zdroj: TikTok, thespruce.com

    ― Reklama ―

    Fendi v obložení atraktivních barev. Módní dům naservíroval perfektní paletu

    Paleta barev z dílny Fendi pro letošní podzim a zimu funguje jako obraz římské oblohy při západu slunce. Tmavě listnatá zelená, hluboká zemitá hnědá a šedá grafitová, s nádechem petrolejově modré, přecházejí do světlých, skoro až rozbředlých tónů terakoty a práškově růžové. Šarlatová a "bubblegum pink" dodávají nečekaný akcent. Výsledek působí jako harmonická kompozice, v níž má každý odstín přesnou roli.

    Prada zkoumá identitu. Její proměnlivost ztvárnila Scarlett Johansson

    Módní dům Prada vydal další kampaň představující jeho ikonickou kabelku Galleria. Její tváří se již potřetí stala herečka Scarlett Johansson, tentokrát pod taktovkou režiséra Yorgose Lanthimos. Související krátký film popisuje proměnlivost našich identit, reflektující rovněž různé podoby, které za uplynulé roky nabyla i samotná taška.

    Proč se z módního světa vytratily večírky? Bujarost střídá sofistikovanost

    Večírky patří k módě stejně jako přehlídková mola. V 90. letech i před pandemií určovaly rytmus celé éry a staly se laboratoří ikonických obrazů. Paparazzi tehdy přinášeli snímky plné kouře, šampaňského a hedvábných rób, jež později definovaly pojem glamour. Kdo chtěl mluvit o módě, musel znát i atmosféru elitních parties. Co se tedy změnilo?

    Francie zavádí „eco-score“. Prozradí dopad módy na životní prostředí

    Módní scénu ve Francii čeká významná změna. Tamní oděvní průmysl musí od začátku října začít aplikovat nové environmentální značení, známé také jako "eco-score". To dle přesně daných kritérií přiřadí oblečení body indikující jeho dopad na životní prostředí. Francouzská vláda plánuje související veřejnou kampaň na začátek příštího roku.

    Michael Kors nabízí únik. Kolekci pro jaro a léto 2026 ponořil do klidu

    Svou nejnovější kolekci sice již ve středu odhalil Ralph Lauren, oficiální kalendář Newyorského týdne módy však odstartoval návrhář Michael Kors. Na Manhattanu představil své návrhy pro nadcházející jaro a léto. Při jejich tvorbě čerpal z léta plného cestování a vytouženého pocitu úniku. Splývavé dlouhé siluety a jemné materiály nabídly závan klidu.

    Frankenstein okusil luxus. Filmové kostýmy doplnily šperky od Tiffany & Co.

    Slavný šperkařský dům Tiffany & Co. pomohl probudit k životu tajemný příběh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmech nejnovějšího filmového zpracování legendárního románu. Snímku propůjčila na 27 archivních i moderních kousků svých luxusních šperků. Ozdobila jimi především looky postavy Elizabeth, kterou ztvárnila herečka Mia Goth.

    Gen Z plní vlastní šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, jak nevyhořet

    Z prázdného šálku nejde nalévat. Nejnovější trend "fill your own cup" mladé generaci na sociálních sítích připomíná, že péče o sebe není sobeckost, ale základní předpoklad psychického a fyzického zdraví. V době neutichajících notifikací a téměř nekonečných povinností se stává nezbytností zpomalit, dobít energii, a teprve pak ji opět rozdávat dál.

    Padesátkrát a stále poprvé. Trenčkoty umí překvapit, nebojte se trendy obměn

    Trenčkoty jsou letos znovu v módě, i když z ní vlastně nikdy neodešly. Ikonický béžový kousek prošel evolucí a obchody jej nyní jako na běžícím páse nabízí v roztodivných variacích. Módní domy a jejich návrháři dokazují, že jeden z nejpraktičtějších prvků vašeho šatníků je takzvaným statement piece, zapadajícím do každé generace i stylu.

    Ralph Lauren vidí trojbarevně. Odstartoval Newyorský týden módy

    Započal kolotoč zářijových týdnů módy. Přehlídky odhalující kolekce pro jaro a léto 2026 neoficiálně odstartovala show z dílny Ralph Lauren. Návrhář nabídl decentní eleganci, kterou podtrhla výrazná paleta barev. Skládala se totiž pouze ze tří odstínů, černé, bílé a červené. Designér tak učinil krok stranou od klasického preppy stylu a pronikl do modernismu.

    Pánská obuv si pohrává s kontrastem. Paříž diktuje podzimní footwear

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    Gentle Monster boduje. Perfektní kampaně doplňuje příkladový marketing

    Gentle Monster patří mezi značky, které proměnily způsob, jakým móda komunikuje se svými zákazníky. Z korejského výrobce brýlí se stal kulturní hráč, jenž dokáže spojit architekturu, umění a marketing do jednoho dokonalého celku. Každá kolekce působí jako kapitola příběhu, který se odehrává v digitálních kampaních, ale i ve fyzickém prostoru.

    TikTok radí, jak zachránit den. Nový trend klade důraz na maličkosti

    Sociální síť TikTok přichází s dalším trendem, který slibuje pohodovější běžné dny. Koncept s názvem "Save the Day", tedy "Zachraň den" radí, jak překonat hodiny naplněné pouze prací a neztratit u toho sám sebe. Klíčem k vyrovnanější náladě jsou dle něj drobné aktivity, které nás opět "ukotví". Může jít o čtení knížky, procházku nebo hovor s kamarádem.

    Rosalía oblékla Calvin Klein. Zpěvačka září v čerstvé kampani

    Módní dům Calvin Klein naverboval do své nejnovější kampaně další známou osobnost. Jeho ikonické spodní prádlo tentokrát v reklamě pro letošní podzim oblékla španělská zpěvačka Rosalía. Na fotografiích, o které se postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekcích Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to ve vaně, baggy džínách i s krajtou.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týden módy se nesl v novém duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pro sezónu jaro/léto 2026 ukázal, že i po více než 20 letech dokáže překvapit. Organizátoři letos výrazně zredukovali počet přehlídek a znovu vsadili na fyzickou přítomnost. Tím se celá akce zpřehlednila, zintenzivnila a získala větší mezinárodní přesah. V centru dění nestála pouze estetika, ale rovněž otázka, jak reagovat na reálné japonské klima a jak vnést do módy lehkost.

    M.A.C Cosmetics má novou tvář. Beauty značku zastoupí Doja Cat

    Zpěvačka Doja Cat odhalila novou beauty spolupráci. Na uplynulém předávání ocenění MTV Video Music Awards potvrdila, že se stala novou globální ambasadorkou společnosti M.A.C Cosmetics. Na červeném koberci totiž předvedla klasickou rudou rtěnku v odstínu Lady Danger. Přihlížející ovšem vzápětí překvapila, když si z ní s chutí ukousla.

    Po stopách módních ikon: Jak Marc Jacobs ztělesnil módní ironii

    Marc Jacobs patří mezi nejvlivnější tvůrce současné módy. Od 80. let až po současné přehlídky dokáže každé kolekci vtisknout vlastní výrazný cit, značnou ironii a pestrou odvahu. Jeho rukopis stojí na nečekaných kontrastech. Ať už mezi ulicí a haute couture, nebo popovou kulturou a tradicí. Právě díky tomu se stal ikonickým návrhářem, který se nebojí experimentovat s barevnou paletou i materiálovou extravagancí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―