Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Každý lunární rok se nese v určitém znamení. Na rok 2024 pak připadl motiv draka, který se pomalu začíná objevovat také v kolekcích luxusních módních značek. Není divu, mimo jiné totiž značí i prosperitu. Společnosti tak vydávají speciální řady, plné výrazných barev i draků, aby oslavily blížící se nový začátek.

    Gucci slaví s nenápadnými dráčky i jemnými kontrastními barvami

    Italská společnost Gucci potvrdila svou touhu více se zaměřit na asijský trh. Pro příležitost blížícího se lunárního roku totiž vydala ucelenou speciální kolekci. Vystihuje ji především krémová barva, protkaná jinými kontrastními barvami.

    Lépe tak na ní vynikají především červené a modré odstíny, například v podobě květinového vzoru. Značka ovšem nezapomněla ani na motiv draka. Objevil se proto například na teplákové soupravě jako roztomilá nášivka. Vybrat si tak můžete jak z elegantních, tak více „sporty“ looků.

    Zdroj: Gucci

    Do oslav lunárního nového roku se zapojil i Tommy Hilfiger. Dává důraz na pospolitost a rodinu

    Další společností, která si oslavu roku draka nenechala ujít, je Tommy Hilfiger. Na rozdíl od ostatních ovšem neklade takový důraz na samotný symbol. Místo toho se rozhodla vyzdvihnout to, co má symbolizovat. Kromě prosperity totiž přináší také sílu, štěstí nebo úspěch. Takové hodnoty tedy Hilfiger nachází v komunitě a s ní spojeném optimismu a pospolitosti.

    Kousky pak návrhář vytvořil ve spolupráci se značkou Clot. Patří mezi ně například oboustranný bomber, tepláková souprava nebo rugby košile. Nejčastěji využívanou barvou je opět výrazná červená. Jednat se má tedy o nenápadné spojení Západu i Východu.

    Zdroj: Tommy Hilfiger

    Bottega Veneta se nebojí slavit ve velkém. Značka vydala speciální krátký film

    Hlavní roli v kampani Bottega Veneta oslavující lunární nový rok hraje slavná herečka a ambasadorka společnosti Shu Qi. Objeví se totiž ve speciálním krátkém filmu, který firma přichystala. Nese název The First Sunrise With You a má oslavovat začátek prvního dne nového lunárního roku.

    Režie snímku se ujal režisér Jess Jing Zou. Jeho podstatou je opět ukázat radost z pospolitosti a toho, že podobné okamžiky můžeme oslavovat se svými blízkými. Ve filmu se zároveň objeví kousky ze speciální kolekce, jako jsou tenisky Andiamo, Sardine a Orbit nebo kabelka Jodie se speciální rukojetí v podobě ocasu draka.

    Burberry draka opustil. Kolekce upoutá pozornost svým červeným odstínem

    Jednou ze značek, které motiv draka do svých kolekcí nezapojily, se stala britská společnost Burberry. Dává to smysl, jelikož se v poslední době snaží vydávat kolekce podtrhující „britskost“ jednotlivých kousků. Místo toho proto raději využila výrazný červený odstín, košile nebo stylové roláky a kabáty.

    Červenou barvu pak Burberry aplikoval na různé vzory, ať už ten v podobě růže nebo klasických kostek. Výsledné kousky pak značka nafotila na ulicích čínského města Chengdu. Objevily se tak například na ambasadorech, jako je herečka Tang Wei nebo herec Chen Kun.

    Zdroj: Burberry

    Do roztomilých návrhů se pustila značka Mulberry. Dráček vykoukne z kabelky i výstřihu

    Oslavy lunárního nového roku si nenechala ujít ani společnost Mulberry. Odhalila proto speciální kolekci, kterou nelze vystihnout jinak než jako roztomilou. Její součástí je, podobně jako u Gucci, především krémová barva. Doplněná není v tomhle případě o výrazné odstíny, ale jemné pastelové barvy nebo nenápadné žluto-červeno-zelené proužky.

    Klíčovým prvkem je ovšem opět motiv dráčka, tentokrát v opravdu nečekaně roztomilé verzi. Nášivku malého usmívajícího se dráčka umístila značka především na trička. Vykukovat vám tak může z výstřihu ladícího klasického kardiganu. Objevit se ale může také na kabelce, ze které jako by utíkal, vstříc novému lunárnímu roku.

    Zdroj: Mulberry

    Zdroje: WWD, Fashion Network, South China Morning Post, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Módní značky slaví lunární nový rok. Kolekcím vévodí elegantní i roztomilý motiv draka

    Každý lunární rok se nese v určitém znamení. Na rok 2024 pak připadl motiv draka, který se pomalu začíná objevovat také v kolekcích luxusních módních značek. Není divu, mimo jiné totiž značí i prosperitu. Společnosti tak vydávají speciální řady, plné výrazných barev i draků, aby oslavily blížící se nový začátek.

    - Reklama -

    Gucci slaví s nenápadnými dráčky i jemnými kontrastními barvami

    Italská společnost Gucci potvrdila svou touhu více se zaměřit na asijský trh. Pro příležitost blížícího se lunárního roku totiž vydala ucelenou speciální kolekci. Vystihuje ji především krémová barva, protkaná jinými kontrastními barvami.

    Lépe tak na ní vynikají především červené a modré odstíny, například v podobě květinového vzoru. Značka ovšem nezapomněla ani na motiv draka. Objevil se proto například na teplákové soupravě jako roztomilá nášivka. Vybrat si tak můžete jak z elegantních, tak více „sporty“ looků.

    Zdroj: Gucci

    - Reklama -

    Do oslav lunárního nového roku se zapojil i Tommy Hilfiger. Dává důraz na pospolitost a rodinu

    Další společností, která si oslavu roku draka nenechala ujít, je Tommy Hilfiger. Na rozdíl od ostatních ovšem neklade takový důraz na samotný symbol. Místo toho se rozhodla vyzdvihnout to, co má symbolizovat. Kromě prosperity totiž přináší také sílu, štěstí nebo úspěch. Takové hodnoty tedy Hilfiger nachází v komunitě a s ní spojeném optimismu a pospolitosti.

    Kousky pak návrhář vytvořil ve spolupráci se značkou Clot. Patří mezi ně například oboustranný bomber, tepláková souprava nebo rugby košile. Nejčastěji využívanou barvou je opět výrazná červená. Jednat se má tedy o nenápadné spojení Západu i Východu.

    Zdroj: Tommy Hilfiger

    Bottega Veneta se nebojí slavit ve velkém. Značka vydala speciální krátký film

    Hlavní roli v kampani Bottega Veneta oslavující lunární nový rok hraje slavná herečka a ambasadorka společnosti Shu Qi. Objeví se totiž ve speciálním krátkém filmu, který firma přichystala. Nese název The First Sunrise With You a má oslavovat začátek prvního dne nového lunárního roku.

    Režie snímku se ujal režisér Jess Jing Zou. Jeho podstatou je opět ukázat radost z pospolitosti a toho, že podobné okamžiky můžeme oslavovat se svými blízkými. Ve filmu se zároveň objeví kousky ze speciální kolekce, jako jsou tenisky Andiamo, Sardine a Orbit nebo kabelka Jodie se speciální rukojetí v podobě ocasu draka.

    Burberry draka opustil. Kolekce upoutá pozornost svým červeným odstínem

    Jednou ze značek, které motiv draka do svých kolekcí nezapojily, se stala britská společnost Burberry. Dává to smysl, jelikož se v poslední době snaží vydávat kolekce podtrhující „britskost“ jednotlivých kousků. Místo toho proto raději využila výrazný červený odstín, košile nebo stylové roláky a kabáty.

    Červenou barvu pak Burberry aplikoval na různé vzory, ať už ten v podobě růže nebo klasických kostek. Výsledné kousky pak značka nafotila na ulicích čínského města Chengdu. Objevily se tak například na ambasadorech, jako je herečka Tang Wei nebo herec Chen Kun.

    Zdroj: Burberry

    Do roztomilých návrhů se pustila značka Mulberry. Dráček vykoukne z kabelky i výstřihu

    Oslavy lunárního nového roku si nenechala ujít ani společnost Mulberry. Odhalila proto speciální kolekci, kterou nelze vystihnout jinak než jako roztomilou. Její součástí je, podobně jako u Gucci, především krémová barva. Doplněná není v tomhle případě o výrazné odstíny, ale jemné pastelové barvy nebo nenápadné žluto-červeno-zelené proužky.

    Klíčovým prvkem je ovšem opět motiv dráčka, tentokrát v opravdu nečekaně roztomilé verzi. Nášivku malého usmívajícího se dráčka umístila značka především na trička. Vykukovat vám tak může z výstřihu ladícího klasického kardiganu. Objevit se ale může také na kabelce, ze které jako by utíkal, vstříc novému lunárnímu roku.

    Zdroj: Mulberry

    Zdroje: WWD, Fashion Network, South China Morning Post, YouTube

    ― Reklama ―

    Francie zavádí „eco-score“. Prozradí dopad módy na životní prostředí

    Módní scénu ve Francii čeká významná změna. Tamní oděvní průmysl musí od začátku října začít aplikovat nové environmentální značení, známé také jako "eco-score". To dle přesně daných kritérií přiřadí oblečení body indikující jeho dopad na životní prostředí. Francouzská vláda plánuje související veřejnou kampaň na začátek příštího roku.

    New York nepolevuje. Svou vizi odhalil Coach, Toteme, Sandy Liang i Tory Burch

    Fashion week v New Yorku pokračuje a nabízí další vize pro nadcházející jarní a letní sezónu. Svou kolekci plnou optimismu představil například módní dům Coach. Značka Toteme popustila uzdu svého perfekcionismu a návrhářka Sandy Liang tentokrát čerpala inspiraci ze svého dětství v Chinatown. Tory Burch pak dokázala, jak dobře zná newyorské ženy.

    Po stopách ikon: Nadia Lee Cohen udává směr moderní „fotce“

    Britská fotografka a umělkyně Nadia Lee Cohen patří k nejvýraznějším vizuálním hlasům současnosti. Narodila se v Essexu, ale po studiích přesídlila do Los Angeles, kde našla svůj ikonický rukopis. Její práce se vyznačuje sytými barvami, filmovou estetikou a atmosférou, jež osciluje mezi glamour a absurditou. Pokud dnes někdo udává tón toho, jak vypadá vizuální jazyk módy a popkultury, je to právě Nadia Lee Cohen. 

    Móda jako kronika. Podzimní MBPFW rozehrál dialog mezi minulostí a současností

    Začátek září tradičně přinesl podzimní edici Mercedes-Benz Prague Fashion Week (MBPFW). Za tři rušné dny se v holešovickém klubu SaSaZu představila řada značek a tvůrců, mezi nimiž nechyběli nováčci, stálice ani ti, kteří se na scénu vrátili po několika sezónách. Z kolekcí sálala odvážná práce s vlastní i cizí identitou a ženskostí, přičemž mnoho návrhářů se rozhodlo překlopit historické odkazy do současných forem.

    Padesátkrát a stále poprvé. Trenčkoty umí překvapit, nebojte se trendy obměn

    Trenčkoty jsou letos znovu v módě, i když z ní vlastně nikdy neodešly. Ikonický béžový kousek prošel evolucí a obchody jej nyní jako na běžícím páse nabízí v roztodivných variacích. Módní domy a jejich návrháři dokazují, že jeden z nejpraktičtějších prvků vašeho šatníků je takzvaným statement piece, zapadajícím do každé generace i stylu.

    Ralph Lauren vidí trojbarevně. Odstartoval Newyorský týden módy

    Započal kolotoč zářijových týdnů módy. Přehlídky odhalující kolekce pro jaro a léto 2026 neoficiálně odstartovala show z dílny Ralph Lauren. Návrhář nabídl decentní eleganci, kterou podtrhla výrazná paleta barev. Skládala se totiž pouze ze tří odstínů, černé, bílé a červené. Designér tak učinil krok stranou od klasického preppy stylu a pronikl do modernismu.

    Pánská obuv si pohrává s kontrastem. Paříž diktuje podzimní footwear

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    Gentle Monster boduje. Perfektní kampaně doplňuje příkladový marketing

    Gentle Monster patří mezi značky, které proměnily způsob, jakým móda komunikuje se svými zákazníky. Z korejského výrobce brýlí se stal kulturní hráč, jenž dokáže spojit architekturu, umění a marketing do jednoho dokonalého celku. Každá kolekce působí jako kapitola příběhu, který se odehrává v digitálních kampaních, ale i ve fyzickém prostoru.

    TikTok radí, jak zachránit den. Nový trend klade důraz na maličkosti

    Sociální síť TikTok přichází s dalším trendem, který slibuje pohodovější běžné dny. Koncept s názvem "Save the Day", tedy "Zachraň den" radí, jak překonat hodiny naplněné pouze prací a neztratit u toho sám sebe. Klíčem k vyrovnanější náladě jsou dle něj drobné aktivity, které nás opět "ukotví". Může jít o čtení knížky, procházku nebo hovor s kamarádem.

    Rosalía oblékla Calvin Klein. Zpěvačka září v čerstvé kampani

    Módní dům Calvin Klein naverboval do své nejnovější kampaně další známou osobnost. Jeho ikonické spodní prádlo tentokrát v reklamě pro letošní podzim oblékla španělská zpěvačka Rosalía. Na fotografiích, o které se postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekcích Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to ve vaně, baggy džínách i s krajtou.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týden módy se nesl v novém duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pro sezónu jaro/léto 2026 ukázal, že i po více než 20 letech dokáže překvapit. Organizátoři letos výrazně zredukovali počet přehlídek a znovu vsadili na fyzickou přítomnost. Tím se celá akce zpřehlednila, zintenzivnila a získala větší mezinárodní přesah. V centru dění nestála pouze estetika, ale rovněž otázka, jak reagovat na reálné japonské klima a jak vnést do módy lehkost.

    Jacquemus připíjí s Veuve Clicquot. Společně vzdávají hold silným ženám

    Francouzský módní dům Jacquemus a výrobce luxusního šampaňského Veuve Clicquot představují poetickou spolupráci. V jejím srdci leží limitovaná edice lahve La Grande Dame 2018 vintage a skulpturální chladicí set. Značky spojuje nejen láska pro tradici a řemeslo, ale i úcta k silným ženám. Obojí podtrhuje obliba žluté barvy symbolizující radost.

    M.A.C Cosmetics má novou tvář. Beauty značku zastoupí Doja Cat

    Zpěvačka Doja Cat odhalila novou beauty spolupráci. Na uplynulém předávání ocenění MTV Video Music Awards potvrdila, že se stala novou globální ambasadorkou společnosti M.A.C Cosmetics. Na červeném koberci totiž předvedla klasickou rudou rtěnku v odstínu Lady Danger. Přihlížející ovšem vzápětí překvapila, když si z ní s chutí ukousla.

    Po stopách módních ikon: Jak Marc Jacobs ztělesnil módní ironii

    Marc Jacobs patří mezi nejvlivnější tvůrce současné módy. Od 80. let až po současné přehlídky dokáže každé kolekci vtisknout vlastní výrazný cit, značnou ironii a pestrou odvahu. Jeho rukopis stojí na nečekaných kontrastech. Ať už mezi ulicí a haute couture, nebo popovou kulturou a tradicí. Právě díky tomu se stal ikonickým návrhářem, který se nebojí experimentovat s barevnou paletou i materiálovou extravagancí.

    Na Větrné hůrce čeká nová adaptace. První ukázky rozdělují internet

    První útržky očekávané nové adaptace románu Na větrné hůrce vyvolaly v divácích rozporuplné reakce. Režisérka Emerald Fennell totiž pojala snímek ve svém klasickém stylu. Oproti předloze má tedy o dost více sexuální ráz. Fanoušky knihy pobouřily nejen odvážné záběry, ale také kontroverzní obsazení. To vše podtrhl soundtrack z dílny Charli XCX.

    To nejlepší z Benátek. Na jaké filmy se můžete těšit tentokrát?

    Mezinárodní filmový festival v Benátkách letos oslavil svůj 82. ročník. Někteří kritici sice označují letošní filmový line-up za spíše slabší, i tentokrát se ovšem na plátnech objevilo několik snímků, které vyvolaly silné emoce a získaly si publikum. Vybrali jsme pět filmů, které by vám v následujících měsících rozhodně neměly uniknout. Od politicky naléhavého dokumentu přes černou satiru až po gotický velkofilm.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―