Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    I když se blíží konec pracovního týdne, v módním světě se stále objevují čerstvé novinky. Například značka Loewe se podle indexu Lyst stala nejvíce chtěnou značkou posledního čtvrtletí. Dior zveřejnil speciální zimní kolekci i se snowboardem a Cartier obohatil své řady o nového ambasadora. Zástupci PETA zase apelují s odkazem na Jane Birkin na Hermès a Estée Lauder se potýká s kybernetickým útokem.

    Loewe se poprvé dostalo na špičku indexu Lyst. Je nejvíce populární značkou

    Módní společnost Loewe tentokrát v žebříčku vydávaném firmou Lyst předběhla více tradiční a známé značky, jako je Gucci, Prada nebo Balenciaga. Poprvé se totiž dostala až na jeho první místo. Index za sebe každé čtvrtletí řadí nejvíce žádané módní společnosti. V období od dubna do června pak zákazníky nejvíce oslovil „závazek k řemeslu a kreativitě“, který Loewe skrze své kousky zprostředkovává. Zákazníci proto firmu na internetu vyhledávali o 19 procent častěji než v předchozím období.

    Kampaň Panthère od Cartier má novou tvář. Stal se jí člen skupiny BTS přezdívaný V

    Značka Cartier zveřejnila novinu o nejnovějším globálním ambasadorovi společně s jeho fotkou. Na ní má slavný zpěvák korejské skupiny BTS, známý pod přezdívkou V, šperky z kolekce Panthère. Patří mezi ně například diamantový prsten, náramek, řetízek z bílého zlata, diamantů, onyxu a smaragdů nebo luxusní hodinky. „V má stejného kreativního ducha a uhrančivý pohled jako panter,“ vysvětlila pak svoji volbu ve středečním prohlášení společnost.

    Některé systémy společnosti Estée Lauder spadly. Čelily kybernetickému útoku

    Hackerské skupiny ALPHV/Black Cat a Clop se ve středu přiznaly ke kybernetickému útoku na firmu Estée Lauder. V úterý večer totiž zavinil nejen krach několika jejích systémů, kompromitoval také její data. Dosavadní zprávy pak naznačují tomu, že se jednalo o informace týkající se zákazníků, dosahující množství až 131 GB. „Tahle společnost se o své klienty zřejmě nezajímá, jelikož ignoruje svoji bezpečnost,“ prohlásili pak zástupci Clop.

    Dior pokračuje ve spolupráci s Peterem Doig. Vytvořili snowboard na hraně umění

    Luxusní francouzská společnost Dior zveřejnila svoji letošní kolekci určenou pro zimní sporty. Do obchodů má dorazit koncem listopadu. Návrhář Kim Jones na ní tentokrát spolupracoval s umělcem Peterem Doig. Jeho díla totiž často obsahují odkazy na sníh nebo lyžařské oblečení. Hlavním výsledkem jejich práce je pak snowboard se speciálním vzorem inspirovaným obrazem umělce z roku 1994. Dostupné proto bude umělecké sportovní vybavení pouze v 77 kusech.

    Organizace PETA tlačí na Hermès. Uctěte památku Jane Birkin, apeluje

    Zástupci Hermès se potýkají s požadavky skupiny bojující za práva zvířat PETA. Apeluje na ně totiž, aby přestali prodávat kabelku Birkin vyráběnou z krokodýlí kůže. Jako důvod uvádí úctu k památce nedávno zesnulé herečky a zpěvačky Jane Birkin. Sama se totiž kdysi proti luxusní společnosti postavila poté, co se dozvěděla o krutých praktikách svlékání divokých zvířat z kůže. Nakonec ovšem se značkou našla kompromis. Nezisková organizace zároveň požaduje úplný zákaz využívání exotické kůže.

    Zdroje: Fashion Network, WWD, Billboard, Twitter, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Módní novinky v kostce: Loewe je nejžádanější značkou, PETA apeluje na Hermès a Cartier má nového ambasadora

    ― Reklama ―

    I když se blíží konec pracovního týdne, v módním světě se stále objevují čerstvé novinky. Například značka Loewe se podle indexu Lyst stala nejvíce chtěnou značkou posledního čtvrtletí. Dior zveřejnil speciální zimní kolekci i se snowboardem a Cartier obohatil své řady o nového ambasadora. Zástupci PETA zase apelují s odkazem na Jane Birkin na Hermès a Estée Lauder se potýká s kybernetickým útokem.

    Loewe se poprvé dostalo na špičku indexu Lyst. Je nejvíce populární značkou

    Módní společnost Loewe tentokrát v žebříčku vydávaném firmou Lyst předběhla více tradiční a známé značky, jako je Gucci, Prada nebo Balenciaga. Poprvé se totiž dostala až na jeho první místo. Index za sebe každé čtvrtletí řadí nejvíce žádané módní společnosti. V období od dubna do června pak zákazníky nejvíce oslovil „závazek k řemeslu a kreativitě“, který Loewe skrze své kousky zprostředkovává. Zákazníci proto firmu na internetu vyhledávali o 19 procent častěji než v předchozím období.

    Kampaň Panthère od Cartier má novou tvář. Stal se jí člen skupiny BTS přezdívaný V

    Značka Cartier zveřejnila novinu o nejnovějším globálním ambasadorovi společně s jeho fotkou. Na ní má slavný zpěvák korejské skupiny BTS, známý pod přezdívkou V, šperky z kolekce Panthère. Patří mezi ně například diamantový prsten, náramek, řetízek z bílého zlata, diamantů, onyxu a smaragdů nebo luxusní hodinky. „V má stejného kreativního ducha a uhrančivý pohled jako panter,“ vysvětlila pak svoji volbu ve středečním prohlášení společnost.

    Některé systémy společnosti Estée Lauder spadly. Čelily kybernetickému útoku

    Hackerské skupiny ALPHV/Black Cat a Clop se ve středu přiznaly ke kybernetickému útoku na firmu Estée Lauder. V úterý večer totiž zavinil nejen krach několika jejích systémů, kompromitoval také její data. Dosavadní zprávy pak naznačují tomu, že se jednalo o informace týkající se zákazníků, dosahující množství až 131 GB. „Tahle společnost se o své klienty zřejmě nezajímá, jelikož ignoruje svoji bezpečnost,“ prohlásili pak zástupci Clop.

    Dior pokračuje ve spolupráci s Peterem Doig. Vytvořili snowboard na hraně umění

    Luxusní francouzská společnost Dior zveřejnila svoji letošní kolekci určenou pro zimní sporty. Do obchodů má dorazit koncem listopadu. Návrhář Kim Jones na ní tentokrát spolupracoval s umělcem Peterem Doig. Jeho díla totiž často obsahují odkazy na sníh nebo lyžařské oblečení. Hlavním výsledkem jejich práce je pak snowboard se speciálním vzorem inspirovaným obrazem umělce z roku 1994. Dostupné proto bude umělecké sportovní vybavení pouze v 77 kusech.

    Organizace PETA tlačí na Hermès. Uctěte památku Jane Birkin, apeluje

    Zástupci Hermès se potýkají s požadavky skupiny bojující za práva zvířat PETA. Apeluje na ně totiž, aby přestali prodávat kabelku Birkin vyráběnou z krokodýlí kůže. Jako důvod uvádí úctu k památce nedávno zesnulé herečky a zpěvačky Jane Birkin. Sama se totiž kdysi proti luxusní společnosti postavila poté, co se dozvěděla o krutých praktikách svlékání divokých zvířat z kůže. Nakonec ovšem se značkou našla kompromis. Nezisková organizace zároveň požaduje úplný zákaz využívání exotické kůže.

    Zdroje: Fashion Network, WWD, Billboard, Twitter, YouTube

    ― Reklama ―

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    Nejkrásnější vánoční stromky Claridge’s. Znáte tradici svátečního Londýna?

    Vánoční stromky Claridge’s patří k nejkrásnějším londýnským momentům prosincové sezóny. Každý rok přetváří hotelové lobby instalace, jež přináší noblesu, fantazii a velkorysou kreativitu. Strom vždy získá podobu připomínající couture objekt a pracuje s prostorem stejně přirozeně jako šperk s tělem. Hosté přicházejí za atmosférou, která v sobě nese jasný rukopis světového návrháře. Claridge’s tak každé Vánoce startuje období, které ovlivňuje vkus i očekávání celého Londýna.

    Versace řadí zpátečku. Dario Vitale opouští po necelém roku vedení

    Návrhář Dario Vitale je opět bez práce. Po necelém roku opouští pozici kreativního ředitele módního domu Versace. V pozici letos v dubnu nahradil ikonickou Donatellu Versace. Oznámení přichází jen pár dní po oficiálním převzetí značky společností Prada Group, která má dle všeho jasnou vizi nové éry Versace. Kdo Vitaleho nahradí ale její zástupci prozatím neprozradili.

    Zara Larsson překročila hranice hudební scény. Do módy vnáší žhavé pohodlí

    Zara Larsson nepatří k ženám, které běžně nosí podprsenky, a právě tento osobní postoj ji přivedl k založení vlastní značky sexy spodního prádla. Její první kolekce s názvem MAIN ROSE představuje projekt, v němž může naplno vyjádřit svou estetiku i tvůrčí pohled. Spolupracovala na ní se zkušeným týmem skandinávských odborníků, jež tvořili pro jména jako Acne Studios nebo Eytys. Impulsem ke vzniku značky byla její touha rozšířit tvůrčí aktivity mimo oblast hudby.

    Co se stane, když zemřeme? Film Navždy s tebou prozrazuje tajemství smrti

    Kde se ocitneme, až náš čas na zemi skončí? Každý z nás si tuto otázku někdy položil. Nová romantická komedie Navždy s tebou barvitě ukazuje, jak si posmrtný život můžeme představovat. Zapomeňte na polehávání na obláčkách či rajskou zahradu. Vlak vás totiž doveze na rozcestí, kde máte jen týden na to vybrat si ze škály „věčností“, v nichž spočine vaše duše. 

    Demna rýsuje svou vizi Gucci. Pre-fall 2026 řada uctívá odkaz Toma Ford

    Nová verze Gucci pomalu nastupuje na scénu. Návrhář Demna Gvasalia odhalil teprve druhou kolekci ve své nové pozici kreativního ředitele. Upřesnil tak obrysy vize, kterou představil již letos na podzim v Miláně. Řada Pre-fall 2026 však potvrzuje jeho úctu k archivním kapitolám značky, především pak k ikonické éře 90. let, jež vznikla pod taktovkou Toma Ford.

    Když luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Pověstný italský luxus se hroutí jako domeček z karet. Ránu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod's, jež je známá pro své kožené výrobky. Dle milánského soudu docházelo v továrnách jejích čínských dodavatelů k zneužívání pracovní síly, přičemž společnost o této skutečnosti věděla. Italský gigant nyní čelí sankci v podobě šestiměsíčního zákazu jakékoli propagace.

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    A$AP Rocky a Puma mění svět sneakers. Speedcat Racing zvou na divokou jízdu

    A$AP Rocky je zpět na módní scéně. Tentokrát opět spojil síly se sportovní značkou Puma. Společně vytvořili sneakers s názvem napovídajícím mnohé, tedy Speedcat Racing. A$AP Rocky přichází do světa bot se sexy divokým detailem. Teniska nádherně propojuje motorsportovou estetiku a osobní streetwearový styl samotného legendárního rapera. 

    Generace Z propadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z běžných self-care pomocníků se v očích generace Z stává speciální sběratelský předmět. Ať už díky rozlišným značkám, nespočtu vůní měnících se s každou sezónou, nebo limitovaným edicím, klasický peeling přitahuje v koupelně čím dál větší pozornost. Stal se z něj drobný záblesk světa luxusu, který nabízí okamžité uspokojení a komercí podpořený pocit sebelásky.

    Módní rok kulminuje. Konec roku zpečetilo předávání Fashion Awards

    První prosincové pondělí předznamenalo rychle se blížící konec letošního roku. Odstartovalo ho slavnostní předávání Fashion Awards, tradičně pořádané British Fashion Council Foundation. Módní svět tak řádně ocenil největší ikony definující rok 2025. Patří mezi ně mimo jiné návrháři jako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner nebo modelka Anok Yai.

    Chanel obléká rappera. Novým ambasadorem značky je A$AP Rocky

    Herečka Margaret Qualley a rapper A$AP Rocky čeká hvězdná svatba. Alespoň v alternativním vesmíru Chanel. Módní dům odhalil krátké video z dílny režiséra Michela Gondry, v němž slavného hudebníka představuje jako svého nejnovějšího ambasadora. Zároveň se jedná o teaser k chystané show s názvem Métiers d’Art, kterou v úterý 2. prosince přivítá New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Oba velikáni formují budoucnost luxusu

    LVMH i Kering vstupují do nové etapy růstu. Skupiny formující tvář globálního luxusu posouvají portfolia směrem k budoucnosti. LVMH sází na čerstvé talenty a řemeslné mistrovství. Kering buduje investiční jednotku, jež mapuje značky, technologie i subkulturní směry. Oba giganti sledují proměnu zákazníka a reagují s vizí přesahující hranice tradičního luxusu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―