Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní svět opět překypuje čerstvými novinkami. Značka Brunello Cucinelli slaví více než úspěšné prodeje. Meghan Markle oznámila novou lifestyle značku, zatímco europoslanci přijali návrh zákona, týkající se lepší regulace textilního odpadu. Jean Paul Gaultier zná jméno svého dalšího hostujícího návrháře a Loro Piana čelí tvrdé kritice kvůli neférovým platům pracovníků v Peru.

    Europoslanci chtějí lépe regulovat textilní odpad. Přijali nový návrh zákona

    Evropský parlament se minulý týden zabýval novým návrhem zákona, který se zaměřuje na textilní odpad. V současnosti totiž na světě recyklujeme pouze jeho jedno procento. Přijatý návrh zákona by stanovil, že jakýkoli subjekt prodávající textil uvnitř Evropské unie ponese výnosy za jejich následný sběr, třídění a recyklaci. Návrh ovšem ještě musí projít Radou Evropské unie.

    Jean Paul Gaultier oznámil jméno dalšího hostujícího návrháře. Stal se jím Nicolas Di Felice

    V posledních letech se o kolekce módního domu Jean Paul Gaultier starají hostující návrháři. Módní řadu pro něj navrhli například Simone Rocha, Julien Dossena nebo Olivier Rousteing. O další sérii návrhů se postará Nicolas Di Felice, současný kreativní ředitel Courrèges. „Dle mého názoru je jeho tvorba výrazná a kreativní, a to už od počátku jeho kariéry,“ prohlásil pak podle WWD samotný Jean Paul Gaultier.

    Brunello Cucinelli slaví úspěšné loňské prodeje. Dobré výsledky očekává i v roce 2024

    Italská luxusní společnost Brunello Cucinelli oznámila čísla za loňský rok, která odpovídají pozitivním očekáváním analytiků. Její zisky totiž loni vzrostly o 39,4 procenta. Značka proto nyní odhaduje, že v letošním roce stoupnou o dalších 10 procent. „Těšit se můžeme na zdravé a vybalancované příjmy,“ prohlásili zástupci firmy. Její zisky tak v současnosti dosahují na asi 187 milionů eur.

    Značka Loro Piana čelí kritice. Výroba jejích svetrů za devět tisíc eur stojí na neplacené práci

    Úspěch italské společnosti Loro Piana pochází z velké části z prodeje svetrů, vyráběných z nejdražší vlny na světě. Značka je tak prodává za devět tisíc eur. Drahý materiál pochází ze zvířat připomínajících lamy, známých jako vicuñas.

    O zpracování vlny se pak stará domorodá komunita z Peru zvaná Lucanas. Za jeden svetr ovšem od Loro Piana dostává 280 dolarů. Nezbývají jí tedy prostředky na to platit jednotlivým pracovníkům. Ti jsou nucení pracovat pro svou komunitu zadarmo. Zástupci značky nespravedlivé zacházení se svými zaměstnanci odmítají.

    Meghan Markle odhalila novou lifestyle značku. Nese název American Riviera Orchard

    Známá herečka a manželka prince Harryho Meghan Markle odhalila novou společnost. Věnovat by se měla především lifestyle dekoracím a doplňkům. Prozatím ovšem není známo příliš detailů. Zájemci se ovšem mohou přihlásit k odběru e-mailů, který jim brzy odhalí více informací. Společnost ale ponese název American Riviera Orchard: Montecito, který má odkazovat na domov slavného páru v Kalifornii.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, The Business of Fashion, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Módní novinky v kostce: Gaultier zná dalšího hostujícího návrháře, Cucinelli slaví a Meghan Markle má novou značku

    Módní svět opět překypuje čerstvými novinkami. Značka Brunello Cucinelli slaví více než úspěšné prodeje. Meghan Markle oznámila novou lifestyle značku, zatímco europoslanci přijali návrh zákona, týkající se lepší regulace textilního odpadu. Jean Paul Gaultier zná jméno svého dalšího hostujícího návrháře a Loro Piana čelí tvrdé kritice kvůli neférovým platům pracovníků v Peru.

    - Reklama -

    Europoslanci chtějí lépe regulovat textilní odpad. Přijali nový návrh zákona

    Evropský parlament se minulý týden zabýval novým návrhem zákona, který se zaměřuje na textilní odpad. V současnosti totiž na světě recyklujeme pouze jeho jedno procento. Přijatý návrh zákona by stanovil, že jakýkoli subjekt prodávající textil uvnitř Evropské unie ponese výnosy za jejich následný sběr, třídění a recyklaci. Návrh ovšem ještě musí projít Radou Evropské unie.

    Jean Paul Gaultier oznámil jméno dalšího hostujícího návrháře. Stal se jím Nicolas Di Felice

    V posledních letech se o kolekce módního domu Jean Paul Gaultier starají hostující návrháři. Módní řadu pro něj navrhli například Simone Rocha, Julien Dossena nebo Olivier Rousteing. O další sérii návrhů se postará Nicolas Di Felice, současný kreativní ředitel Courrèges. „Dle mého názoru je jeho tvorba výrazná a kreativní, a to už od počátku jeho kariéry,“ prohlásil pak podle WWD samotný Jean Paul Gaultier.

    Brunello Cucinelli slaví úspěšné loňské prodeje. Dobré výsledky očekává i v roce 2024

    Italská luxusní společnost Brunello Cucinelli oznámila čísla za loňský rok, která odpovídají pozitivním očekáváním analytiků. Její zisky totiž loni vzrostly o 39,4 procenta. Značka proto nyní odhaduje, že v letošním roce stoupnou o dalších 10 procent. „Těšit se můžeme na zdravé a vybalancované příjmy,“ prohlásili zástupci firmy. Její zisky tak v současnosti dosahují na asi 187 milionů eur.

    - Reklama -

    Značka Loro Piana čelí kritice. Výroba jejích svetrů za devět tisíc eur stojí na neplacené práci

    Úspěch italské společnosti Loro Piana pochází z velké části z prodeje svetrů, vyráběných z nejdražší vlny na světě. Značka je tak prodává za devět tisíc eur. Drahý materiál pochází ze zvířat připomínajících lamy, známých jako vicuñas.

    O zpracování vlny se pak stará domorodá komunita z Peru zvaná Lucanas. Za jeden svetr ovšem od Loro Piana dostává 280 dolarů. Nezbývají jí tedy prostředky na to platit jednotlivým pracovníkům. Ti jsou nucení pracovat pro svou komunitu zadarmo. Zástupci značky nespravedlivé zacházení se svými zaměstnanci odmítají.

    Meghan Markle odhalila novou lifestyle značku. Nese název American Riviera Orchard

    Známá herečka a manželka prince Harryho Meghan Markle odhalila novou společnost. Věnovat by se měla především lifestyle dekoracím a doplňkům. Prozatím ovšem není známo příliš detailů. Zájemci se ovšem mohou přihlásit k odběru e-mailů, který jim brzy odhalí více informací. Společnost ale ponese název American Riviera Orchard: Montecito, který má odkazovat na domov slavného páru v Kalifornii.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, The Business of Fashion, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    King Kylie se vrací! Potvrzuje konec „clean girl“ éry

    Kylie Jenner se znovu chopila žezla svého alter ega King Kylie a přepsala vlastní kapitolu popkultury. Po 10 letech oživuje éru, která definovala estetiku druhé dekády internetu. Čas, kdy se filtry mísily s realitou a selfie mělo váhu módního statementu. Slavná podnikatelka a modelka opět přetváří vlastní obraz, tentokrát s vyzrálou energií ženy, jež si plně uvědomuje sílu svého vlivu. Návrat King Kylie éry znovuobjevuje staronovou kapitolu.

    JW Anderson má novou tvář. Značka diktuje vlastní luxusní tempo

    Pro mnohé bylo zklamáním, když návrhář Jonathan Anderson začátkem léta oznámil konec runway přehlídek své značky JW Anderson. Uvedl totiž rovněž, že hodlá svou úspěšnou společnost přesměrovat. Její nová tvář ovšem nyní dokazuje, že chybějící módní shows dokáže hravě předčít. S radostí diktuje své tempo, které je sice pomalejší, ale zato exkluzivnější.

    Zaměstnanci Kering v Itálii stávkují. Brojí proti neochotě vyjednávat

    Luxusní skupinu Kering čekají stávky. Její zaměstnanci v Itálii naplánovali na úterý čtyřhodinový protest, který má poukázat na nevůli vyjednávat ze strany vedení společnosti. Dle tamních odborů totiž neprojevuje ochotu vstoupit do dialogu o požadovaných změnách. V centru projednávaných problémů jsou mimo jiné neshody ohledně možností práce na dálku.

    Maximalismus zima neodradí. Podzim ozdobí trendy pendant necklaces

    Pestré barvy sluncem nasyceného léta sice zahnaly temnější odstíny burgundy a čokoládově hnědé, to ovšem ještě neznamená, že je populární maximalismus na ústupu. Nadále se totiž projevuje nejen v odvážných kombinacích nebo vzorech, ale především trendy špercích. Není proto divu, že letošnímu podzimu dominují takzvané pendant necklaces.

    Andílci opět na scéně. Značka Victoria’s Secret odhalila letošní show

    Velkolepá tradiční show z dílny Victoria's Secret na sebe opět strhla pozornost. Značka se na scénu vrátila po roce a představila teprve druhou přehlídku od své dlouhodobé pauzy, následující po lavině silné kritiky. Její nová image má zahrnovat o něco více různorodý a inkluzivní přístup. Zdá se, že společnosti se comeback daří, sklidila totiž značný úspěch.

    Trápí vás vrásky ve dvaceti? Řešení vyžaduje pozornost a disciplínu

    První vrásky, jež se do vaší pleti vkradou již ve dvaceti umí překvapit. Pleť, která se ještě nedávno probouzela s ranním jasem, reaguje na životní rytmus, stres i slunce. Každý pohled do zrcadla připomíná, že i mladá kůže má svůj vlastní kalendář. Signály, jež vysílá, bývají jemné, ale přesto přesné. Právě v nich se ukrývá návod, jak s pletí vědomě pracovat již nyní.

    Capri pants překračují hranice šatníků. Vstupují i do pánské módy?

    Zdá se, že jeden z dominantních trendů letošního léta nehodlá ustoupit do pozadí. Capri pants až do nedávna dominovaly především dámským šatníkům. Postupně ale překračují pomyslnou hranici a derou se také na pánskou scénu. Nejčastější je jejich baggy varianta, k vidění jsou ovšem i odvážnější užší siluety. Jde o pokračování trendu, nebo vzestup před pádem?

    Fendi má nové vedení. Do čela značky nastoupí Maria Grazia Chiuri

    Bývalá kreativní ředitelka Dior, Maria Grazia Chiuri, se vrací ke svým kořenům. Nastoupí totiž do čela Fendi, tedy značky, u které před téměř 36 lety odstartovala svou kariéru. Tentokrát se ovšem chopí vedení dámských, pánských, ale také haute couture kolekcí. Nahradí Silvii Venturini Fendi, jež svou finální kolekci odhalila na nedávném Milánském týdnu módy.

    Pivo jako stylová inspirace. House of Guinness zkoumá odstíny černé a nenudí

    První sérii fanoušci zhltli jako dobře natočeného Guinnesse a už volají po druhé rundě. Na úspěchu seriálu House of Guinness z produkce Netflix se do velké míry podílí atraktivní vizuál. Tvůrci se nenechali chytit do historické pasti a na 19. století se cíleně dívají dnešníma očima. Propojení minulosti a současnosti v jejich podání funguje skvěle.

    Retailboss hlásí návrat k detailu. Brože jako symbol dostupného luxusu 

    Server Retailboss potvrzuje, že brože vstoupily do své renesance s energií, která proměňuje módní trh. Z doplňku, kdysi vnímaného jako odkaz na minulost, se stává klíčový symbol současného stylu. Statistiky ukazují růst tržeb o více než 200 procent za poslední tři měsíce. Tento skok vyjadřuje hlubokou proměnu vztahu mezi módou a emocí. Brož se mění v tichý luxus, který paradoxně vypráví příběh o maximalismu.

    Rijád přivítá fashion week. Otevře dveře i světovým módním domům

    I když série klasických týdnů módy skončila, není všem přehlídkám konec. Vlastní fashion week totiž od 16. října přivítá rovněž Rijád. Jeho teprve třetí edice pak překročí dosavadní hranice. Poprvé se ho zúčastní rovněž světové módní domy. Odstartuje ho speciální show z dílny Vivienne Westwood a do zdárného konce akci dovede Stella McCartney.

    Shein míří do Paříže. Plány na kamenný obchod vyvolaly protesty

    Nedávné rozhodnutí fast fashion řetězce Shein otevřít v Paříži svůj první kamenný obchod vyvolalo silné reakce. Usídlit se totiž hodlá v obchodním domu BHV Marais z roku 1856. Některé značky proto v reakci nákupní centrum opouští, zatímco jeho zaměstnanci uspořádali v pátek 10. října protest. Shein dle nich poškozuje jméno francouzského módního průmyslu.

    Alaïa zkoumá nový minimalismus. Nabízí hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier představil v Paříži kolekci Alaïa SS26. Každý krok modelek plynul s přesností, která diktovala novou formu minimalistického klidu. V prostoru naplněném odlesky zrcadel se zrodila móda, jež dýchá vlastním rytmem. Pomalým, přesným a podmanivým. Pieter Mulier vytváří architekturu oděvu, v níž se dekonstrukce a třásně stávají jazykem ženskosti. Alaïa se opět ukázal jako módní dům, který nepotřebuje senzaci, aby zaujal.

    Loewe a On opět spolupracují. Přináší první společné tenisky Cloudsolo

    Španělský módní dům Loewe a švýcarská sportovní značka On opět spojily své síly. Pro letošní podzimní a zimní kolekci připravily své první společně navržené tenisky s názvem Cloudsolo. Model spojuje jedinečný přístup k módě a pokročilou inovaci. Jeho cílem je splnit moderní potřeby pohodlí při neustálém pohybu v rušných světových velkoměstech.

    TikTok Highlights: Tradiční kávě konkuruje trendy mushroom coffee

    Milovníci wellness a lifestyle tipů i triků na sociální síti TikTok již před pár lety objevili alternativu tradiční kávy s názvem mushroom coffee. Takzvaná houbová káva však v posledních měsících narůstá na popularitě. Dle jejích zatvrzelých fanoušků totiž slibuje přísun energie, ovšem bez rizika úzkosti a s bonusem posílení imunity, zlepšení pozornosti a snížení zánětů.

    Fendi láká do nového království v Miláně. Otvírá brány Palazzo Fendi

    Luxusní móda, prvotřídní umění a historická architektura vytváří dechberoucí mozaiku jménem Palazzo Fendi. Světoznámá římská značka otvírá dveře nového království v Miláně. Při příležitosti nedávného Milánského fashion weeku odhalila zrekonstruované prostory své vlajkové pobočky v italském hlavním městě módy. Ukrývají pak nejen butik, ale rovněž exkluzivní restaurace a řemeslný ateliér.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―