Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní svět opět překypuje čerstvými novinkami. Značka Brunello Cucinelli slaví více než úspěšné prodeje. Meghan Markle oznámila novou lifestyle značku, zatímco europoslanci přijali návrh zákona, týkající se lepší regulace textilního odpadu. Jean Paul Gaultier zná jméno svého dalšího hostujícího návrháře a Loro Piana čelí tvrdé kritice kvůli neférovým platům pracovníků v Peru.

    Europoslanci chtějí lépe regulovat textilní odpad. Přijali nový návrh zákona

    Evropský parlament se minulý týden zabýval novým návrhem zákona, který se zaměřuje na textilní odpad. V současnosti totiž na světě recyklujeme pouze jeho jedno procento. Přijatý návrh zákona by stanovil, že jakýkoli subjekt prodávající textil uvnitř Evropské unie ponese výnosy za jejich následný sběr, třídění a recyklaci. Návrh ovšem ještě musí projít Radou Evropské unie.

    Jean Paul Gaultier oznámil jméno dalšího hostujícího návrháře. Stal se jím Nicolas Di Felice

    V posledních letech se o kolekce módního domu Jean Paul Gaultier starají hostující návrháři. Módní řadu pro něj navrhli například Simone Rocha, Julien Dossena nebo Olivier Rousteing. O další sérii návrhů se postará Nicolas Di Felice, současný kreativní ředitel Courrèges. „Dle mého názoru je jeho tvorba výrazná a kreativní, a to už od počátku jeho kariéry,“ prohlásil pak podle WWD samotný Jean Paul Gaultier.

    Brunello Cucinelli slaví úspěšné loňské prodeje. Dobré výsledky očekává i v roce 2024

    Italská luxusní společnost Brunello Cucinelli oznámila čísla za loňský rok, která odpovídají pozitivním očekáváním analytiků. Její zisky totiž loni vzrostly o 39,4 procenta. Značka proto nyní odhaduje, že v letošním roce stoupnou o dalších 10 procent. „Těšit se můžeme na zdravé a vybalancované příjmy,“ prohlásili zástupci firmy. Její zisky tak v současnosti dosahují na asi 187 milionů eur.

    Značka Loro Piana čelí kritice. Výroba jejích svetrů za devět tisíc eur stojí na neplacené práci

    Úspěch italské společnosti Loro Piana pochází z velké části z prodeje svetrů, vyráběných z nejdražší vlny na světě. Značka je tak prodává za devět tisíc eur. Drahý materiál pochází ze zvířat připomínajících lamy, známých jako vicuñas.

    O zpracování vlny se pak stará domorodá komunita z Peru zvaná Lucanas. Za jeden svetr ovšem od Loro Piana dostává 280 dolarů. Nezbývají jí tedy prostředky na to platit jednotlivým pracovníkům. Ti jsou nucení pracovat pro svou komunitu zadarmo. Zástupci značky nespravedlivé zacházení se svými zaměstnanci odmítají.

    Meghan Markle odhalila novou lifestyle značku. Nese název American Riviera Orchard

    Známá herečka a manželka prince Harryho Meghan Markle odhalila novou společnost. Věnovat by se měla především lifestyle dekoracím a doplňkům. Prozatím ovšem není známo příliš detailů. Zájemci se ovšem mohou přihlásit k odběru e-mailů, který jim brzy odhalí více informací. Společnost ale ponese název American Riviera Orchard: Montecito, který má odkazovat na domov slavného páru v Kalifornii.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, The Business of Fashion, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Módní novinky v kostce: Gaultier zná dalšího hostujícího návrháře, Cucinelli slaví a Meghan Markle má novou značku

    Módní svět opět překypuje čerstvými novinkami. Značka Brunello Cucinelli slaví více než úspěšné prodeje. Meghan Markle oznámila novou lifestyle značku, zatímco europoslanci přijali návrh zákona, týkající se lepší regulace textilního odpadu. Jean Paul Gaultier zná jméno svého dalšího hostujícího návrháře a Loro Piana čelí tvrdé kritice kvůli neférovým platům pracovníků v Peru.

    Europoslanci chtějí lépe regulovat textilní odpad. Přijali nový návrh zákona

    Evropský parlament se minulý týden zabýval novým návrhem zákona, který se zaměřuje na textilní odpad. V současnosti totiž na světě recyklujeme pouze jeho jedno procento. Přijatý návrh zákona by stanovil, že jakýkoli subjekt prodávající textil uvnitř Evropské unie ponese výnosy za jejich následný sběr, třídění a recyklaci. Návrh ovšem ještě musí projít Radou Evropské unie.

    Jean Paul Gaultier oznámil jméno dalšího hostujícího návrháře. Stal se jím Nicolas Di Felice

    V posledních letech se o kolekce módního domu Jean Paul Gaultier starají hostující návrháři. Módní řadu pro něj navrhli například Simone Rocha, Julien Dossena nebo Olivier Rousteing. O další sérii návrhů se postará Nicolas Di Felice, současný kreativní ředitel Courrèges. „Dle mého názoru je jeho tvorba výrazná a kreativní, a to už od počátku jeho kariéry,“ prohlásil pak podle WWD samotný Jean Paul Gaultier.

    Brunello Cucinelli slaví úspěšné loňské prodeje. Dobré výsledky očekává i v roce 2024

    Italská luxusní společnost Brunello Cucinelli oznámila čísla za loňský rok, která odpovídají pozitivním očekáváním analytiků. Její zisky totiž loni vzrostly o 39,4 procenta. Značka proto nyní odhaduje, že v letošním roce stoupnou o dalších 10 procent. „Těšit se můžeme na zdravé a vybalancované příjmy,“ prohlásili zástupci firmy. Její zisky tak v současnosti dosahují na asi 187 milionů eur.

    Značka Loro Piana čelí kritice. Výroba jejích svetrů za devět tisíc eur stojí na neplacené práci

    Úspěch italské společnosti Loro Piana pochází z velké části z prodeje svetrů, vyráběných z nejdražší vlny na světě. Značka je tak prodává za devět tisíc eur. Drahý materiál pochází ze zvířat připomínajících lamy, známých jako vicuñas.

    O zpracování vlny se pak stará domorodá komunita z Peru zvaná Lucanas. Za jeden svetr ovšem od Loro Piana dostává 280 dolarů. Nezbývají jí tedy prostředky na to platit jednotlivým pracovníkům. Ti jsou nucení pracovat pro svou komunitu zadarmo. Zástupci značky nespravedlivé zacházení se svými zaměstnanci odmítají.

    Meghan Markle odhalila novou lifestyle značku. Nese název American Riviera Orchard

    Známá herečka a manželka prince Harryho Meghan Markle odhalila novou společnost. Věnovat by se měla především lifestyle dekoracím a doplňkům. Prozatím ovšem není známo příliš detailů. Zájemci se ovšem mohou přihlásit k odběru e-mailů, který jim brzy odhalí více informací. Společnost ale ponese název American Riviera Orchard: Montecito, který má odkazovat na domov slavného páru v Kalifornii.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, The Business of Fashion, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Znáte nejlehčí tkaninu na světě? Super Organza vznikla tak trochu „omylem“

    Super Organza patří k nejtenčím a nejlehčím tkaninám, které kdy člověk vytvořil. I když neplánovaně. Pochází z Japonska, z vývoje společnosti Amaike LLC, jejíž know-how vychází z technologického inženýrství v oblasti látek. Vlákna o tloušťce jedné pětiny lidského vlasu tvoří materiál o hmotnosti pěti gramů na metr čtvereční. Prada ho použila pro jaro 2024, zatímco Balenciaga ho zařadila do haute couture řady pro podzim 2025. V módních domech se z technického zázraku stala vysoce žádaná látka.

    Zlato, stříbro a transformace. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperků

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a stříbrem vyšívané, ale princezna to není, jasný pane. I tak by se dala popsat práce Outhouse Jewellery, společnosti, která redefinovala nošení šperků. Už vám nemusí jen viset z uší nebo zdobit krk, do zlata se můžete doslova obléct a zazářit s ním na každém večírku. Úspěšná značka přichází s novou revoluční kolekcí Alchemy of 13. 

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    Koncern LVMH pod taktovkou jedné rodiny. Arnaultovi vlastní většinu jeho akcií

    Zakladatel a dlouholetý lídr skupiny LVMH Bernard Arnault završil klíčovou etapu své celoživotní strategie. Série cílených nákupů akcií v hodnotě 1,6 miliardy dolarů přiblížila jeho rodinu k absolutnímu ovládnutí největšího luxusního konglomerátu světa. Francouzská média potvrzují, že Arnaultovi nyní drží více než polovinu akcií společnosti. V době, kdy trh s luxusem prochází zpomalením, posílil byznysmen svou pozici s přesností, která definuje jeho podnikání.

    Louis Vuitton následuje světlo. Vánoční kampaní vzdává hold cestování

    Francouzský módní dům Louis Vuitton je další z řady luxusních značek, které vítají rychle se blížící Vánoce. Ve své sváteční kampani s názvem Le Voyage des Lumières se tentokrát vydává na dechberoucí cestu světla, kterou definuje zářící lampion. Vzdává tím hold své dlouhé historii, jejíž kořeny leží nejen v tradičním řemeslu, ale především touze po cestování.

    Nan Goldin představuje výstavu This Will Not End Well. Minulost mění ve film

    Nan Goldin představuje světu své nejnovější dílo s názvem This Will Not End Well. Rozsáhlá výstava okouzlila kritiky umění a v divácích vzbudila silné emoce. Umělkyně v ní vzpomíná na 80. léta a postupně se propracovává skrz minulost až do současnosti. Výsledná práce je složená jako film, jednotlivé statické snímky umně zachycují momenty obyčejného života. 

    Trend sober glow-up nabírá na síle. Odmítá alkohol a slibuje zářivější pleť

    Generace Z posiluje instagramový a tiktokový trend, který zasahuje oblast duševního zdraví a fyzické kondice, má ale také velký kosmetický přínos. Koncept známý jako sober glow-up vyzývá k dlouhodobé střízlivosti. Jako odměnu nabízí mimo jiné výraznou změnu obličeje, pozvednutí kontur a vyrýsování lícních kostí. Jako po zákroku estetického dermatologa.

    Londýn propadl světu filmů. Poznejte 10 nejlepších snímků BFI festivalu

    Filmový festival BFI, který by si neměl nechat ujít žádný filmový fanoušek, tradičně dorazil do Londýna. Letos uvedl 247 filmů pocházejících ze 79 různých zemí světa, z nichž 42 procent vzniklo z hlav režisérek nebo nebinárních tvůrců. Na jejich premiéře nechyběly filmové hvězdy a významné osobnosti, jako je Kristen Stewart nebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery. 

    Gucci zdolává svahy. Zimní kolekce Altitude poprvé mísí luxus s technologií 

    Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu. 

    Luxury Insights: Dubaj vítá další inovaci. Pohostí lesní nákupní centrum

    Luxusní nakupování nabývá nových rozměrů. Návštěva obchodních center už dávno není jen o výběru vysněných kousků, jedná se o unikátní zážitek. Přesně to slibuje nejnovější projekt společnosti Majid Al Futtaim, která v Dubaji vybuduje první tamní lesní nákupní centrum. Proroste ho totiž na více než milion stromů, ochlazujících často nesnesitelně horké prostředí.

    Nike vrací legendární spolupráci. S Martine Rose oslavuje e-sport a gaming

    Na módní scénu opět nastoupilo populární spojení dvou módních vizionářů. Britská návrhářka Martine Rose a americká značka Nike uvádí další spolupráci. Tentokrát vzdávají hold světu e-sportu a gamingu, který v jejich očích ztělesňuje demokracii. To vše zachycuje také nový model sneakers Shox MR4, propojující nadčasovou eleganci se sportovním duchem.

    Móda v kostce: Saint Laurent narůstá na oblibě a Anok Yai je modelkou roku

    Módní dům Saint Laurent slaví. Vyšplhal se na vrchol žebříčku platformy Lyst a stal se nejvíce "hot" značkou posledního čtvrtletí. Oslavy chystá i Anok Yai, jež bude na letošních Fashion Awards 2025 jmenována modelkou roku. Selfridges pak poctí Vánoce spolu s Disney a Dr. Martens vydává první voděodolnou obuv. Dakota Johnson září ve své první Valentino kampani.

    Pinterest spustil osobního asistenta. Pomůže s nákupem i psychickou pohodou

    Nová funkce Pinterest Assistant přetváří způsob, jakým nakupujeme online. Vizuální AI průvodce redefinuje nákupní digitální prostor a mění každou interakci s platformou Pinterest v osobní dialog s estetickou vizí. Uživatel vstupuje do prostředí, kde technologie chápe jeho vkus stejně citlivě jako lidský poradce. Personalizace probíhá okamžitě a každé doporučení rezonuje s individuálním stylem. Pomocník proměňuje scénu digitálního nakupování v prostor, kde estetika a praktičnost splývají.

    Balmain osiřel. Po 14 letech ho opouští kreativní ředitel Olivier Rousteing

    Vždy, když se zdá, že módní kolotoč změny kreativních ředitelů skončil, objeví se další náhlá změna. Tentokrát ze své vedoucí pozice odchází čtyřicetiletý návrhář Olivier Rousteing. Francouzský módní dům Balmain opouští po 14 letech v jeho čele. Za své působení dokázal značku propojit s popkulturou, zapojit ji do světa nových technologií a vytvořit vlastní Balmain Army.

    Svatební šaty hvězd diktují trendy. Inspirují styl i odvahu dalších nevěst

    Den, na který čeká téměř každá žena. Od romantického pokleknutí až po velkolepý obřad jde o cestu plnou emocí, očekávání a snů. Vše začíná jediným okamžikem, jiskřivým prstenem, pohledem plným lásky a slovy, která změní celý život. Od té chvíle se rozbíhá cesta plná plánování, představ a detailů, na nichž záleží. Šaty, které oblékají celebrity, pak inspirují miliony nevěst po celém světě, nastavují trendy a dokazují, že elegance a styl jsou nakažlivé. Výběr svatebních šatů bývá totiž momentem, kdy se žena poprvé uvidí jako nevěsta.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―