Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Pomyslné hlavní město severní Itálie patří mezi nejdůležitější módní hot spoty. Dává tedy smysl, že Miláno kromě očekávaných přehlídek přivítalo také Summit UNECE. Jednalo se o konferenci zaměřenou na takzvanou The Sustainability Pledge, tedy síť aktérů, jejíž cíl je vytvořit více transparentní, cirkulární a udržitelný módní průmysl.

    Čím dál více firem, organizací i vlád začíná usilovat o udržitelnější módní průmysl. Všichni totiž začali chápat jeho ohromný negativní vliv na naši planetu, například kvůli vypouštění skleníkových plynů, přispívajících ke klimatické změně, nebo ohromnému množství textilního odpadu. Evropská hospodářská komise Organizace spojených národů (UNECE) proto před třemi lety založila iniciativu s názvem The Sustainability Pledge.

    Její tříleté výročí se začátkem tohoto týdne rozhodla uctít summitem Vision & Visibility: Scaling Transparency. Událost zorganizovala UNECE ve spolupráci s Fondazione Pistoletto Cittadellarte v milánském design muzeu Triennale. The Sustainability Pledge tvoří síť různých aktérů, usilujících o více transparentní, sledovatelný, cirkulární a udržitelný textilní i obuvní sektor. Konference se proto soustředila na dosavadní úspěchy i budoucí cíle.

    Zástupci UNECE proto vydali report, ve kterém prezentovali výsledky aktivit současných 110 „pledges“, tedy závazků, na nichž se podílelo 800 partnerů z 28 států. Zmínili v něm především 35 klíčových indikátorů výkonu, pomáhajících pochopit úroveň sledovatelnosti a transparentnosti módních produktů. Mezi zmíněné účastníky iniciativy pak patří politici, experti, zástupci firem, akademici i neziskové organizace.

    UNECE apeluje na zapojení nových aktérů. Pokrýt by měli celý svět

    Stejně důležitá jako minulost je ale také budoucnost a s ní související kroky. Účastníci konference proto zdůraznili především potřebu zapojit co nejvíce dalších aktérů, a to sice ze všech regionů, především však z těch nacházejících se na jižní polokouli. „Dokud tento problém nepokryjeme globálně, na širší škále, vždy budeme mít mezery pro možnosti nerovnováhy,“ vysvětlila výkonná tajemnice UNECE Tatiana Molcean.

    Dodala rovněž, že upřednostňuje regionální přístup před tím státním. Další podmínkou pro úspěšnější proměnu textilního průmyslu jsou podle závěrů konference také globální regulace. Molcean tak prohlásila, že nestačí například pouze ty, v současnosti zavedené Evropskou unií. Dále je dle ní potřeba vytvořit prostředí, ve kterém existuje zájem o to investovat do udržitelných řešení.

    Zdroje: WWD, Fibre2Fashion, UNECE, YouTube, X

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Miláno přivítalo UNECE Summit. Za cíl si stanovil větší udržitelnost i transparentnost módního průmyslu

    Pomyslné hlavní město severní Itálie patří mezi nejdůležitější módní hot spoty. Dává tedy smysl, že Miláno kromě očekávaných přehlídek přivítalo také Summit UNECE. Jednalo se o konferenci zaměřenou na takzvanou The Sustainability Pledge, tedy síť aktérů, jejíž cíl je vytvořit více transparentní, cirkulární a udržitelný módní průmysl.

    - Reklama -

    Čím dál více firem, organizací i vlád začíná usilovat o udržitelnější módní průmysl. Všichni totiž začali chápat jeho ohromný negativní vliv na naši planetu, například kvůli vypouštění skleníkových plynů, přispívajících ke klimatické změně, nebo ohromnému množství textilního odpadu. Evropská hospodářská komise Organizace spojených národů (UNECE) proto před třemi lety založila iniciativu s názvem The Sustainability Pledge.

    Její tříleté výročí se začátkem tohoto týdne rozhodla uctít summitem Vision & Visibility: Scaling Transparency. Událost zorganizovala UNECE ve spolupráci s Fondazione Pistoletto Cittadellarte v milánském design muzeu Triennale. The Sustainability Pledge tvoří síť různých aktérů, usilujících o více transparentní, sledovatelný, cirkulární a udržitelný textilní i obuvní sektor. Konference se proto soustředila na dosavadní úspěchy i budoucí cíle.

    Zástupci UNECE proto vydali report, ve kterém prezentovali výsledky aktivit současných 110 „pledges“, tedy závazků, na nichž se podílelo 800 partnerů z 28 států. Zmínili v něm především 35 klíčových indikátorů výkonu, pomáhajících pochopit úroveň sledovatelnosti a transparentnosti módních produktů. Mezi zmíněné účastníky iniciativy pak patří politici, experti, zástupci firem, akademici i neziskové organizace.

    - Reklama -

    UNECE apeluje na zapojení nových aktérů. Pokrýt by měli celý svět

    Stejně důležitá jako minulost je ale také budoucnost a s ní související kroky. Účastníci konference proto zdůraznili především potřebu zapojit co nejvíce dalších aktérů, a to sice ze všech regionů, především však z těch nacházejících se na jižní polokouli. „Dokud tento problém nepokryjeme globálně, na širší škále, vždy budeme mít mezery pro možnosti nerovnováhy,“ vysvětlila výkonná tajemnice UNECE Tatiana Molcean.

    Dodala rovněž, že upřednostňuje regionální přístup před tím státním. Další podmínkou pro úspěšnější proměnu textilního průmyslu jsou podle závěrů konference také globální regulace. Molcean tak prohlásila, že nestačí například pouze ty, v současnosti zavedené Evropskou unií. Dále je dle ní potřeba vytvořit prostředí, ve kterém existuje zájem o to investovat do udržitelných řešení.

    Zdroje: WWD, Fibre2Fashion, UNECE, YouTube, X

    ― Reklama ―

    Fendi v obložení atraktivních barev. Módní dům naservíroval perfektní paletu

    Paleta barev z dílny Fendi pro letošní podzim a zimu funguje jako obraz římské oblohy při západu slunce. Tmavě listnatá zelená, hluboká zemitá hnědá a šedá grafitová, s nádechem petrolejově modré, přecházejí do světlých, skoro až rozbředlých tónů terakoty a práškově růžové. Šarlatová a "bubblegum pink" dodávají nečekaný akcent. Výsledek působí jako harmonická kompozice, v níž má každý odstín přesnou roli.

    Prada zkoumá identitu. Její proměnlivost ztvárnila Scarlett Johansson

    Módní dům Prada vydal další kampaň představující jeho ikonickou kabelku Galleria. Její tváří se již potřetí stala herečka Scarlett Johansson, tentokrát pod taktovkou režiséra Yorgose Lanthimos. Související krátký film popisuje proměnlivost našich identit, reflektující rovněž různé podoby, které za uplynulé roky nabyla i samotná taška.

    Proč se z módního světa vytratily večírky? Bujarost střídá sofistikovanost

    Večírky patří k módě stejně jako přehlídková mola. V 90. letech i před pandemií určovaly rytmus celé éry a staly se laboratoří ikonických obrazů. Paparazzi tehdy přinášeli snímky plné kouře, šampaňského a hedvábných rób, jež později definovaly pojem glamour. Kdo chtěl mluvit o módě, musel znát i atmosféru elitních parties. Co se tedy změnilo?

    Francie zavádí „eco-score“. Prozradí dopad módy na životní prostředí

    Módní scénu ve Francii čeká významná změna. Tamní oděvní průmysl musí od začátku října začít aplikovat nové environmentální značení, známé také jako "eco-score". To dle přesně daných kritérií přiřadí oblečení body indikující jeho dopad na životní prostředí. Francouzská vláda plánuje související veřejnou kampaň na začátek příštího roku.

    Michael Kors nabízí únik. Kolekci pro jaro a léto 2026 ponořil do klidu

    Svou nejnovější kolekci sice již ve středu odhalil Ralph Lauren, oficiální kalendář Newyorského týdne módy však odstartoval návrhář Michael Kors. Na Manhattanu představil své návrhy pro nadcházející jaro a léto. Při jejich tvorbě čerpal z léta plného cestování a vytouženého pocitu úniku. Splývavé dlouhé siluety a jemné materiály nabídly závan klidu.

    Frankenstein okusil luxus. Filmové kostýmy doplnily šperky od Tiffany & Co.

    Slavný šperkařský dům Tiffany & Co. pomohl probudit k životu tajemný příběh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmech nejnovějšího filmového zpracování legendárního románu. Snímku propůjčila na 27 archivních i moderních kousků svých luxusních šperků. Ozdobila jimi především looky postavy Elizabeth, kterou ztvárnila herečka Mia Goth.

    Gen Z plní vlastní šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, jak nevyhořet

    Z prázdného šálku nejde nalévat. Nejnovější trend "fill your own cup" mladé generaci na sociálních sítích připomíná, že péče o sebe není sobeckost, ale základní předpoklad psychického a fyzického zdraví. V době neutichajících notifikací a téměř nekonečných povinností se stává nezbytností zpomalit, dobít energii, a teprve pak ji opět rozdávat dál.

    Padesátkrát a stále poprvé. Trenčkoty umí překvapit, nebojte se trendy obměn

    Trenčkoty jsou letos znovu v módě, i když z ní vlastně nikdy neodešly. Ikonický béžový kousek prošel evolucí a obchody jej nyní jako na běžícím páse nabízí v roztodivných variacích. Módní domy a jejich návrháři dokazují, že jeden z nejpraktičtějších prvků vašeho šatníků je takzvaným statement piece, zapadajícím do každé generace i stylu.

    Ralph Lauren vidí trojbarevně. Odstartoval Newyorský týden módy

    Započal kolotoč zářijových týdnů módy. Přehlídky odhalující kolekce pro jaro a léto 2026 neoficiálně odstartovala show z dílny Ralph Lauren. Návrhář nabídl decentní eleganci, kterou podtrhla výrazná paleta barev. Skládala se totiž pouze ze tří odstínů, černé, bílé a červené. Designér tak učinil krok stranou od klasického preppy stylu a pronikl do modernismu.

    Pánská obuv si pohrává s kontrastem. Paříž diktuje podzimní footwear

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    Gentle Monster boduje. Perfektní kampaně doplňuje příkladový marketing

    Gentle Monster patří mezi značky, které proměnily způsob, jakým móda komunikuje se svými zákazníky. Z korejského výrobce brýlí se stal kulturní hráč, jenž dokáže spojit architekturu, umění a marketing do jednoho dokonalého celku. Každá kolekce působí jako kapitola příběhu, který se odehrává v digitálních kampaních, ale i ve fyzickém prostoru.

    TikTok radí, jak zachránit den. Nový trend klade důraz na maličkosti

    Sociální síť TikTok přichází s dalším trendem, který slibuje pohodovější běžné dny. Koncept s názvem "Save the Day", tedy "Zachraň den" radí, jak překonat hodiny naplněné pouze prací a neztratit u toho sám sebe. Klíčem k vyrovnanější náladě jsou dle něj drobné aktivity, které nás opět "ukotví". Může jít o čtení knížky, procházku nebo hovor s kamarádem.

    Rosalía oblékla Calvin Klein. Zpěvačka září v čerstvé kampani

    Módní dům Calvin Klein naverboval do své nejnovější kampaně další známou osobnost. Jeho ikonické spodní prádlo tentokrát v reklamě pro letošní podzim oblékla španělská zpěvačka Rosalía. Na fotografiích, o které se postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekcích Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to ve vaně, baggy džínách i s krajtou.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týden módy se nesl v novém duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pro sezónu jaro/léto 2026 ukázal, že i po více než 20 letech dokáže překvapit. Organizátoři letos výrazně zredukovali počet přehlídek a znovu vsadili na fyzickou přítomnost. Tím se celá akce zpřehlednila, zintenzivnila a získala větší mezinárodní přesah. V centru dění nestála pouze estetika, ale rovněž otázka, jak reagovat na reálné japonské klima a jak vnést do módy lehkost.

    M.A.C Cosmetics má novou tvář. Beauty značku zastoupí Doja Cat

    Zpěvačka Doja Cat odhalila novou beauty spolupráci. Na uplynulém předávání ocenění MTV Video Music Awards potvrdila, že se stala novou globální ambasadorkou společnosti M.A.C Cosmetics. Na červeném koberci totiž předvedla klasickou rudou rtěnku v odstínu Lady Danger. Přihlížející ovšem vzápětí překvapila, když si z ní s chutí ukousla.

    Po stopách módních ikon: Jak Marc Jacobs ztělesnil módní ironii

    Marc Jacobs patří mezi nejvlivnější tvůrce současné módy. Od 80. let až po současné přehlídky dokáže každé kolekci vtisknout vlastní výrazný cit, značnou ironii a pestrou odvahu. Jeho rukopis stojí na nečekaných kontrastech. Ať už mezi ulicí a haute couture, nebo popovou kulturou a tradicí. Právě díky tomu se stal ikonickým návrhářem, který se nebojí experimentovat s barevnou paletou i materiálovou extravagancí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―