Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Pro módní svět svátek, pro ostatní všední den. Pověstné první květnové pondělí opět patřilo prestižní události Met Gala. Benefiční galavečer zahájil novou výstavu Costume Institute, Sleeping Beauties: Reawakening Fashion. Samotné téma výstavy doplňoval dresscode večera, Zahrada času, inspirovaný stejnojmennou povídkou.

    Dresscode inspirovaný růžemi, které dokážou vrátit čas

    Nová výstava Costume Institute tentokrát oslavuje unikátní oděvy, které jsou tak křehké, že je nelze obléknout nebo vystavit na figuríně. Jsou to doslova spící krasavice. Mimo jiné je expozice rozdělena do tří okruhů věnovaných důležitosti ochraně přírody.

    Benefiční večer se již tradičně nesl v duchu předem stanoveného dresscode, který si hosté při výběru outfitu mohli vyložit po svém. Ten letošní s názvem Zahrada času se inspiruje stejnojmennou povídkou spisovatele J. G. Ballarda z roku 1962.  

    Zdroj: The Met

    Hlavní postavou povídky je hrabě Axel, který žije se svou manželkou v honosné vile. Veškerý volný čas tráví obklopeni uměním a krásou, Axel čte vzácné rukopisy a hraběnka hraje na cembalo skladby Mozarta nebo Bacha. 

    Obavy hraběti vzbuzuje obrovský dav lidí, který se nebezpečně rychle přibližuje k vile. Ve snaze zastavit je proto sahá po růžích ze své zahrady, které mají moc vrátit čas. Po odtrhnutí poslední růže zůstává z někdejší vily zanedbaná ruina, hrabě a hraběnka se promění v sochy a davu se podaří proniknout do vily. 

    Květiny? Pro zahradu času? Jak originální!

    Dresscode dal pozvaným možnost vydat se několika cestami. Většina z nich se držela v bezpečném teritoriu a do svých outfitů promítla právě zahradní tematiku. Na červeném koberci jsme tak měli možnost vidět řadu květinových rób.

    Zdroj: Reuters

    Hosté si však také kreativně a metaforicky pohráli s motivem času přítomným v povídce. Výrazně se sázelo na vzácné a archivní oděvy od různých návrhářů a domů, které nespatřily světlo světa již několik dekád. Inspirace samotným konceptem času se promítla do jednotlivých outfitů zejména v podobě hodin.

    Nejlepší look: Tyla symbolizující písek času

    Podle mnohých nejlepší outfit večera vynesla zpěvačka Tyla. Na první pohled se může zdát, že její nevýrazné šaty nemají s tématem nic společného, ale opak je pravdou. Když se podíváte blíže, zjistíte, že úchvatná róba je vyrobena z písku.

    Písečné šaty navrhl módní dům Balmain a byly modelovány přímo na její tělo. Symbolizují právě plynutí času v přesýpacích hodinách. Zpěvačka je doplnila také kabelkou ve tvaru přesýpacích hodin a ozdobným pískem na těle, aby byla její inspirace jednoznačná. 

    Nejlepší look: Zendaya jako postava z temné pohádky

    Spolupořadatelkou aktuálního ročníku byla herečka Zendaya, na kterou všichni čekali se zatajeným dechem. Během večera vynesla dokonce dva outfity.

    Prvním byly teatrální modrozelené šaty od Maison Margiela navržené Johnem Galliano a inspirované róbou z kolekce Dior haute couture pro jaro/léto 1999. Shodou okolností zmíněnou couture kolekci designoval právě Galliano. V kombinaci s dramatickým líčením vypadala jako ztělesnění melancholické hlavní hrdinky z temné pohádky.

    Zdroj: Reuters

    Na červeném koberci se objevila i podruhé, a to v archivní černé róbě Givenchy z roku 1996, opět od Galliano. Korzetový živůtek s dlouhými rukávy přecházel do objemné a několik metrů dlouhé sukně. Hlavní hvězdou byl ovšem obrovský fascinátor ve tvaru kytice, který se původně objevil na přehlídce Alexandra McQueen v roce 2006.

    Zdroje: The Met, Instagram, The New York Times, E! News

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Met Gala 2024: Zendaya vynesla dva looky, zabodovaly ovšem i písečné šaty zpěvačky Tyly

    Pro módní svět svátek, pro ostatní všední den. Pověstné první květnové pondělí opět patřilo prestižní události Met Gala. Benefiční galavečer zahájil novou výstavu Costume Institute, Sleeping Beauties: Reawakening Fashion. Samotné téma výstavy doplňoval dresscode večera, Zahrada času, inspirovaný stejnojmennou povídkou.

    Dresscode inspirovaný růžemi, které dokážou vrátit čas

    Nová výstava Costume Institute tentokrát oslavuje unikátní oděvy, které jsou tak křehké, že je nelze obléknout nebo vystavit na figuríně. Jsou to doslova spící krasavice. Mimo jiné je expozice rozdělena do tří okruhů věnovaných důležitosti ochraně přírody.

    Benefiční večer se již tradičně nesl v duchu předem stanoveného dresscode, který si hosté při výběru outfitu mohli vyložit po svém. Ten letošní s názvem Zahrada času se inspiruje stejnojmennou povídkou spisovatele J. G. Ballarda z roku 1962.  

    Zdroj: The Met

    Hlavní postavou povídky je hrabě Axel, který žije se svou manželkou v honosné vile. Veškerý volný čas tráví obklopeni uměním a krásou, Axel čte vzácné rukopisy a hraběnka hraje na cembalo skladby Mozarta nebo Bacha. 

    Obavy hraběti vzbuzuje obrovský dav lidí, který se nebezpečně rychle přibližuje k vile. Ve snaze zastavit je proto sahá po růžích ze své zahrady, které mají moc vrátit čas. Po odtrhnutí poslední růže zůstává z někdejší vily zanedbaná ruina, hrabě a hraběnka se promění v sochy a davu se podaří proniknout do vily. 

    Květiny? Pro zahradu času? Jak originální!

    Dresscode dal pozvaným možnost vydat se několika cestami. Většina z nich se držela v bezpečném teritoriu a do svých outfitů promítla právě zahradní tematiku. Na červeném koberci jsme tak měli možnost vidět řadu květinových rób.

    Zdroj: Reuters

    Hosté si však také kreativně a metaforicky pohráli s motivem času přítomným v povídce. Výrazně se sázelo na vzácné a archivní oděvy od různých návrhářů a domů, které nespatřily světlo světa již několik dekád. Inspirace samotným konceptem času se promítla do jednotlivých outfitů zejména v podobě hodin.

    Nejlepší look: Tyla symbolizující písek času

    Podle mnohých nejlepší outfit večera vynesla zpěvačka Tyla. Na první pohled se může zdát, že její nevýrazné šaty nemají s tématem nic společného, ale opak je pravdou. Když se podíváte blíže, zjistíte, že úchvatná róba je vyrobena z písku.

    Písečné šaty navrhl módní dům Balmain a byly modelovány přímo na její tělo. Symbolizují právě plynutí času v přesýpacích hodinách. Zpěvačka je doplnila také kabelkou ve tvaru přesýpacích hodin a ozdobným pískem na těle, aby byla její inspirace jednoznačná. 

    Nejlepší look: Zendaya jako postava z temné pohádky

    Spolupořadatelkou aktuálního ročníku byla herečka Zendaya, na kterou všichni čekali se zatajeným dechem. Během večera vynesla dokonce dva outfity.

    Prvním byly teatrální modrozelené šaty od Maison Margiela navržené Johnem Galliano a inspirované róbou z kolekce Dior haute couture pro jaro/léto 1999. Shodou okolností zmíněnou couture kolekci designoval právě Galliano. V kombinaci s dramatickým líčením vypadala jako ztělesnění melancholické hlavní hrdinky z temné pohádky.

    Zdroj: Reuters

    Na červeném koberci se objevila i podruhé, a to v archivní černé róbě Givenchy z roku 1996, opět od Galliano. Korzetový živůtek s dlouhými rukávy přecházel do objemné a několik metrů dlouhé sukně. Hlavní hvězdou byl ovšem obrovský fascinátor ve tvaru kytice, který se původně objevil na přehlídce Alexandra McQueen v roce 2006.

    Zdroje: The Met, Instagram, The New York Times, E! News

    ― Reklama ―

    Met Gala 2026 zná své téma. Costume Art propojí vysokou módu s uměním

    Metropolitní muzeum umění v New Yorku již nyní přesouvá svou pozornost na příští rok. Zástupci tamního Costume Institute totiž v pondělí oznámili téma příští módní výstavy. Odvíjí se od něj rovněž dress code, v němž se v roce 2026 ponese proslulé Met Gala. Exhibice s názvem Costume Art připomene červenou nit napevno spojující klasické umění a svět vysoké módy.

    Trendy kabelky mažou hranice soukromí. Jaro 2026 definuje zranitelnost

    Příští jarní a letní sezóna působí na pozadí usychajícího listí a neoblomného chladu jako na míle vzdálená. Módní svět má přesto již nyní jasno, co ji definuje. Poslední vlna světových týdnů módy promluvila jasně, soukromí posouvá své hranice. Návrháři odhalili otevřené kabelky, často jen s jedním uchem, jež reflektují bouřlivou dobu a lákají svou zranitelností.

    Dior bloudí v magickém labyrintu. Módní dům vítá letošní Vánoce

    Sváteční atmosféra dolehla i na módní dům Dior. Značka koncem minulého týdne odkryla letošní téma vánoční kampaně. V Paříži navíc slavnostně odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na nejnovější cruise kolekci, kterou ještě návrhářka Maria Grazia Chiuri představila v tajemných římských zahradách Villa Albani Torlonia.

    Znáte nejlehčí tkaninu na světě? Super Organza vznikla tak trochu „omylem“

    Super Organza patří k nejtenčím a nejlehčím tkaninám, které kdy člověk vytvořil. I když neplánovaně. Pochází z Japonska, z vývoje společnosti Amaike LLC, jejíž know-how vychází z technologického inženýrství v oblasti látek. Vlákna o tloušťce jedné pětiny lidského vlasu tvoří materiál o hmotnosti pěti gramů na metr čtvereční. Prada ho použila pro jaro 2024, zatímco Balenciaga ho zařadila do haute couture řady pro podzim 2025. V módních domech se z technického zázraku stala vysoce žádaná látka.

    Móda v hávu Vánoc. Luxusní značky opět vítají čas svátků

    Kouzelné momenty před praskajícím krbem, sněhem zaváté krajiny a dárky v klasickém červeno-zeleném balicím papíru. Přesně tak vypadá módní svět, který už naplno opustil ruch podzimních týdnů módy a obrátil svou pozornost směrem k blížícím se svátkům. Vlastní pojetí Vánoc představily i značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Místo čokolády kalhotky. Skims uvádí adventní kalendář plný svůdností

    Značka Skims nezklamala a opět dokazuje, že umí překvapit. Spolu se zimní kolekcí přišla společnost s adventním kalendářem, jenž rozhodně není obyčejnou vánoční klasikou. Stvořený je pro všechny "fashionistky", jež rády kombinují pohodlí s luxusem a milují každý den odhalit malý módní zážitek. Co je na něm tak jedinečného? Obsahuje 25 párů kalhotek, které zpestří každé ráno a udělají z čekání na Vánoce opravdovou radost.

    Fíky ovládají sociální sítě. Je libo smoothie nebo carpaccio?

    Fíky vstupují do světa kulinárního glamour jako neodolatelný vizuální magnet. Jejich příjemná textura a medové tóny okamžitě promění talíř ve fotografii hodnou instagramového feedu. Influenceři i food blogeři si je zamilovali pro jejich schopnost kombinovat eleganci s hravostí. Od carpaccia až po smoothie bowls. Fík dává jídlu šmrnc, který se fotí sám. Je symbolem sofistikovaného, moderního životního stylu, kde estetika a zdraví tančí ruku v ruce.

    Koncern LVMH pod taktovkou jedné rodiny. Arnaultovi vlastní většinu jeho akcií

    Zakladatel a dlouholetý lídr skupiny LVMH Bernard Arnault završil klíčovou etapu své celoživotní strategie. Série cílených nákupů akcií v hodnotě 1,6 miliardy dolarů přiblížila jeho rodinu k absolutnímu ovládnutí největšího luxusního konglomerátu světa. Francouzská média potvrzují, že Arnaultovi nyní drží více než polovinu akcií společnosti. V době, kdy trh s luxusem prochází zpomalením, posílil byznysmen svou pozici s přesností, která definuje jeho podnikání.

    Louis Vuitton následuje světlo. Vánoční kampaní vzdává hold cestování

    Francouzský módní dům Louis Vuitton je další z řady luxusních značek, které vítají rychle se blížící Vánoce. Ve své sváteční kampani s názvem Le Voyage des Lumières se tentokrát vydává na dechberoucí cestu světla, kterou definuje zářící lampion. Vzdává tím hold své dlouhé historii, jejíž kořeny leží nejen v tradičním řemeslu, ale především touze po cestování.

    Nan Goldin představuje výstavu This Will Not End Well. Minulost mění ve film

    Nan Goldin představuje světu své nejnovější dílo s názvem This Will Not End Well. Rozsáhlá výstava okouzlila kritiky umění a v divácích vzbudila silné emoce. Umělkyně v ní vzpomíná na 80. léta a postupně se propracovává skrz minulost až do současnosti. Výsledná práce je složená jako film, jednotlivé statické snímky umně zachycují momenty obyčejného života. 

    Trend sober glow-up nabírá na síle. Odmítá alkohol a slibuje zářivější pleť

    Generace Z posiluje instagramový a tiktokový trend, který zasahuje oblast duševního zdraví a fyzické kondice, má ale také velký kosmetický přínos. Koncept známý jako sober glow-up vyzývá k dlouhodobé střízlivosti. Jako odměnu nabízí mimo jiné výraznou změnu obličeje, pozvednutí kontur a vyrýsování lícních kostí. Jako po zákroku estetického dermatologa.

    Londýn propadl světu filmů. Poznejte 10 nejlepších snímků BFI festivalu

    Filmový festival BFI, který by si neměl nechat ujít žádný filmový fanoušek, tradičně dorazil do Londýna. Letos uvedl 247 filmů pocházejících ze 79 různých zemí světa, z nichž 42 procent vzniklo z hlav režisérek nebo nebinárních tvůrců. Na jejich premiéře nechyběly filmové hvězdy a významné osobnosti, jako je Kristen Stewart nebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery. 

    Gucci zdolává svahy. Zimní kolekce Altitude poprvé mísí luxus s technologií 

    Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu. 

    Luxury Insights: Dubaj vítá další inovaci. Pohostí lesní nákupní centrum

    Luxusní nakupování nabývá nových rozměrů. Návštěva obchodních center už dávno není jen o výběru vysněných kousků, jedná se o unikátní zážitek. Přesně to slibuje nejnovější projekt společnosti Majid Al Futtaim, která v Dubaji vybuduje první tamní lesní nákupní centrum. Proroste ho totiž na více než milion stromů, ochlazujících často nesnesitelně horké prostředí.

    Móda v kostce: Saint Laurent narůstá na oblibě a Anok Yai je modelkou roku

    Módní dům Saint Laurent slaví. Vyšplhal se na vrchol žebříčku platformy Lyst a stal se nejvíce "hot" značkou posledního čtvrtletí. Oslavy chystá i Anok Yai, jež bude na letošních Fashion Awards 2025 jmenována modelkou roku. Selfridges pak poctí Vánoce spolu s Disney a Dr. Martens vydává první voděodolnou obuv. Dakota Johnson září ve své první Valentino kampani.

    Pinterest spustil osobního asistenta. Pomůže s nákupem i psychickou pohodou

    Nová funkce Pinterest Assistant přetváří způsob, jakým nakupujeme online. Vizuální AI průvodce redefinuje nákupní digitální prostor a mění každou interakci s platformou Pinterest v osobní dialog s estetickou vizí. Uživatel vstupuje do prostředí, kde technologie chápe jeho vkus stejně citlivě jako lidský poradce. Personalizace probíhá okamžitě a každé doporučení rezonuje s individuálním stylem. Pomocník proměňuje scénu digitálního nakupování v prostor, kde estetika a praktičnost splývají.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―