Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Pro módní svět svátek, pro ostatní všední den. Pověstné první květnové pondělí opět patřilo prestižní události Met Gala. Benefiční galavečer zahájil novou výstavu Costume Institute, Sleeping Beauties: Reawakening Fashion. Samotné téma výstavy doplňoval dresscode večera, Zahrada času, inspirovaný stejnojmennou povídkou.

    Dresscode inspirovaný růžemi, které dokážou vrátit čas

    Nová výstava Costume Institute tentokrát oslavuje unikátní oděvy, které jsou tak křehké, že je nelze obléknout nebo vystavit na figuríně. Jsou to doslova spící krasavice. Mimo jiné je expozice rozdělena do tří okruhů věnovaných důležitosti ochraně přírody.

    Benefiční večer se již tradičně nesl v duchu předem stanoveného dresscode, který si hosté při výběru outfitu mohli vyložit po svém. Ten letošní s názvem Zahrada času se inspiruje stejnojmennou povídkou spisovatele J. G. Ballarda z roku 1962.  

    Zdroj: The Met

    Hlavní postavou povídky je hrabě Axel, který žije se svou manželkou v honosné vile. Veškerý volný čas tráví obklopeni uměním a krásou, Axel čte vzácné rukopisy a hraběnka hraje na cembalo skladby Mozarta nebo Bacha. 

    Obavy hraběti vzbuzuje obrovský dav lidí, který se nebezpečně rychle přibližuje k vile. Ve snaze zastavit je proto sahá po růžích ze své zahrady, které mají moc vrátit čas. Po odtrhnutí poslední růže zůstává z někdejší vily zanedbaná ruina, hrabě a hraběnka se promění v sochy a davu se podaří proniknout do vily. 

    Květiny? Pro zahradu času? Jak originální!

    Dresscode dal pozvaným možnost vydat se několika cestami. Většina z nich se držela v bezpečném teritoriu a do svých outfitů promítla právě zahradní tematiku. Na červeném koberci jsme tak měli možnost vidět řadu květinových rób.

    Zdroj: Reuters

    Hosté si však také kreativně a metaforicky pohráli s motivem času přítomným v povídce. Výrazně se sázelo na vzácné a archivní oděvy od různých návrhářů a domů, které nespatřily světlo světa již několik dekád. Inspirace samotným konceptem času se promítla do jednotlivých outfitů zejména v podobě hodin.

    Nejlepší look: Tyla symbolizující písek času

    Podle mnohých nejlepší outfit večera vynesla zpěvačka Tyla. Na první pohled se může zdát, že její nevýrazné šaty nemají s tématem nic společného, ale opak je pravdou. Když se podíváte blíže, zjistíte, že úchvatná róba je vyrobena z písku.

    Písečné šaty navrhl módní dům Balmain a byly modelovány přímo na její tělo. Symbolizují právě plynutí času v přesýpacích hodinách. Zpěvačka je doplnila také kabelkou ve tvaru přesýpacích hodin a ozdobným pískem na těle, aby byla její inspirace jednoznačná. 

    Nejlepší look: Zendaya jako postava z temné pohádky

    Spolupořadatelkou aktuálního ročníku byla herečka Zendaya, na kterou všichni čekali se zatajeným dechem. Během večera vynesla dokonce dva outfity.

    Prvním byly teatrální modrozelené šaty od Maison Margiela navržené Johnem Galliano a inspirované róbou z kolekce Dior haute couture pro jaro/léto 1999. Shodou okolností zmíněnou couture kolekci designoval právě Galliano. V kombinaci s dramatickým líčením vypadala jako ztělesnění melancholické hlavní hrdinky z temné pohádky.

    Zdroj: Reuters

    Na červeném koberci se objevila i podruhé, a to v archivní černé róbě Givenchy z roku 1996, opět od Galliano. Korzetový živůtek s dlouhými rukávy přecházel do objemné a několik metrů dlouhé sukně. Hlavní hvězdou byl ovšem obrovský fascinátor ve tvaru kytice, který se původně objevil na přehlídce Alexandra McQueen v roce 2006.

    Zdroje: The Met, Instagram, The New York Times, E! News

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Met Gala 2024: Zendaya vynesla dva looky, zabodovaly ovšem i písečné šaty zpěvačky Tyly

    ― Reklama ―

    Pro módní svět svátek, pro ostatní všední den. Pověstné první květnové pondělí opět patřilo prestižní události Met Gala. Benefiční galavečer zahájil novou výstavu Costume Institute, Sleeping Beauties: Reawakening Fashion. Samotné téma výstavy doplňoval dresscode večera, Zahrada času, inspirovaný stejnojmennou povídkou.

    Dresscode inspirovaný růžemi, které dokážou vrátit čas

    Nová výstava Costume Institute tentokrát oslavuje unikátní oděvy, které jsou tak křehké, že je nelze obléknout nebo vystavit na figuríně. Jsou to doslova spící krasavice. Mimo jiné je expozice rozdělena do tří okruhů věnovaných důležitosti ochraně přírody.

    Benefiční večer se již tradičně nesl v duchu předem stanoveného dresscode, který si hosté při výběru outfitu mohli vyložit po svém. Ten letošní s názvem Zahrada času se inspiruje stejnojmennou povídkou spisovatele J. G. Ballarda z roku 1962.  

    Zdroj: The Met

    Hlavní postavou povídky je hrabě Axel, který žije se svou manželkou v honosné vile. Veškerý volný čas tráví obklopeni uměním a krásou, Axel čte vzácné rukopisy a hraběnka hraje na cembalo skladby Mozarta nebo Bacha. 

    Obavy hraběti vzbuzuje obrovský dav lidí, který se nebezpečně rychle přibližuje k vile. Ve snaze zastavit je proto sahá po růžích ze své zahrady, které mají moc vrátit čas. Po odtrhnutí poslední růže zůstává z někdejší vily zanedbaná ruina, hrabě a hraběnka se promění v sochy a davu se podaří proniknout do vily. 

    Květiny? Pro zahradu času? Jak originální!

    Dresscode dal pozvaným možnost vydat se několika cestami. Většina z nich se držela v bezpečném teritoriu a do svých outfitů promítla právě zahradní tematiku. Na červeném koberci jsme tak měli možnost vidět řadu květinových rób.

    Zdroj: Reuters

    Hosté si však také kreativně a metaforicky pohráli s motivem času přítomným v povídce. Výrazně se sázelo na vzácné a archivní oděvy od různých návrhářů a domů, které nespatřily světlo světa již několik dekád. Inspirace samotným konceptem času se promítla do jednotlivých outfitů zejména v podobě hodin.

    Nejlepší look: Tyla symbolizující písek času

    Podle mnohých nejlepší outfit večera vynesla zpěvačka Tyla. Na první pohled se může zdát, že její nevýrazné šaty nemají s tématem nic společného, ale opak je pravdou. Když se podíváte blíže, zjistíte, že úchvatná róba je vyrobena z písku.

    Písečné šaty navrhl módní dům Balmain a byly modelovány přímo na její tělo. Symbolizují právě plynutí času v přesýpacích hodinách. Zpěvačka je doplnila také kabelkou ve tvaru přesýpacích hodin a ozdobným pískem na těle, aby byla její inspirace jednoznačná. 

    Nejlepší look: Zendaya jako postava z temné pohádky

    Spolupořadatelkou aktuálního ročníku byla herečka Zendaya, na kterou všichni čekali se zatajeným dechem. Během večera vynesla dokonce dva outfity.

    Prvním byly teatrální modrozelené šaty od Maison Margiela navržené Johnem Galliano a inspirované róbou z kolekce Dior haute couture pro jaro/léto 1999. Shodou okolností zmíněnou couture kolekci designoval právě Galliano. V kombinaci s dramatickým líčením vypadala jako ztělesnění melancholické hlavní hrdinky z temné pohádky.

    Zdroj: Reuters

    Na červeném koberci se objevila i podruhé, a to v archivní černé róbě Givenchy z roku 1996, opět od Galliano. Korzetový živůtek s dlouhými rukávy přecházel do objemné a několik metrů dlouhé sukně. Hlavní hvězdou byl ovšem obrovský fascinátor ve tvaru kytice, který se původně objevil na přehlídce Alexandra McQueen v roce 2006.

    Zdroje: The Met, Instagram, The New York Times, E! News

    ― Reklama ―

    Winter is coming. Na mráz vás připraví Haider Ackermann a Canada Goose 

    Haider Ackermann opět posouvá hranice zimní módy. Kolumbijsko-francouzský designér uvedl svou již třetí zimní kolekci pro značku Canada Goose. Tentokrát ovšem zvolil odvážné barvy. Zkombinoval totiž fluorescenční jarní tóny s klasickými tlumivými zemitými odstíny, které přidají trochu optimismu a potřebného tepla do jinak pochmurných zimních dnů. 

    Beauty svět má jasno. CreatorIQ zná nejvirálnější značky roku 2025

    Konec roku nevyhnutelně doprovází i zhodnocení uplynulých měsíců. K ohlédnutí do minulosti proto přistoupila také beauty scéna. Platforma CreatorIQ zveřejnila svůj tradiční žebříček značek, sestavený na základě jejich Earned Media Value (EMV), tedy metriky posuzující hodnotu organického mediálního pokrytí. Pomyslná korunka "virálnosti" letos patří L'Oréal Paris.

    Když tradice notuje designu. Robyn Lynch uvádí uniformy pro Guinness

    Irská designérka Robyn Lynch přetváří klasické uniformy Guinness Storehouse. Její kolekce spojuje funkčnost s estetickými detaily. Inspiraci pro nezvyklý projekt čerpala z irské historie a kultury a dala tak vzniknout něčemu neotřelému, přesto elegantnímu. Dílo reflektuje nejen bohaté dědictví světově uznávaného pivovaru, ale i osobitý styl nadané návrhářky. 

    TikTok Highlights: Tváře jako z Mrazíka. Zimní make-up diktuje omrzliny

    Uživatelé sociální sítě TikTok vyplodili další ze svých extrémně znějících make-up trendů. Tváře inspirované spáleninami po hodinách vyvalování se na sluníčku tentokrát vystřídala nová sezónní variace. Trend Frost Bitten Blush odkazuje na odstín tvářenky, za který by se nestyděla ani Marfuša z Mrazíka. Nechte své tváře pomyslně omrznout a darujte jim růžový nádech.

    TikTok Highlights: Zimní nehty zdivočely. Hailey Bieber boří tradici

    Influencerka a podnikatelka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží příliš na tom, jaký odstín tvářenky, očních stínů nebo rtěnky zvolí. Svou možná původně i bezmyšlenkovitou volbou odstartuje nový virální trend. Výjimkou nejsou ani její zimní nehty, které vyzývají tradici na souboj. Jemné třpytky nebo uhlazený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvířecím potiskem.

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    Nejkrásnější vánoční stromky Claridge’s. Znáte tradici svátečního Londýna?

    Vánoční stromky Claridge’s patří k nejkrásnějším londýnským momentům prosincové sezóny. Každý rok přetváří hotelové lobby instalace, jež přináší noblesu, fantazii a velkorysou kreativitu. Strom vždy získá podobu připomínající couture objekt a pracuje s prostorem stejně přirozeně jako šperk s tělem. Hosté přicházejí za atmosférou, která v sobě nese jasný rukopis světového návrháře. Claridge’s tak každé Vánoce startuje období, které ovlivňuje vkus i očekávání celého Londýna.

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    Chappell Roan zkouší novou roli. Svou tvář propůjčí MAC Cosmetics

    Popová hvězda Chappell Roan mění směr. Poté, co prohlásila, že svou tvář nepropůjčí žádné známé značce, překvapila nečekaným oznámením. Stala se totiž novou ambasadorkou MAC Cosmetics. Mezi důvody, proč změnila názor, zpěvačka uvedla sdílené hodnoty a dlouhodobou podporu, jež společnost věnuje LGBTQI+ komunitě již od svého založení v 80. letech.

    Pro nádobí až do Dubaje? Martha Stewart zve do nových butiků

    Dubaj opět potvrzuje schopnost přitahovat světové ikony. Tentokrát vítá ženu, která proměnila každodenní život v estetickou disciplínu. Martha Stewart otevřela své první samostatné obchody právě v této metropoli. Daleko od amerických předměstí, kde její značka vznikla. Do prostoru, kde se luxus chápe jako životní taktika, přináší svět poctivě navrženého domova.

    Dámské hodinky pod stromeček? Darujte moment, který trvá celý rok

    V prosinci se svět zpomalí přesně ve chvíli, kdy žena rozváže vánoční stuhu. Uvnitř dárku se objeví předmět, který na nic nečeká. Jemné kovové články sklouznou do dlaně a studený povrch pouzdra kontrastuje s všudypřítomným teplem. Dámské hodinky v tom okamžiku získají vlastní život. Zacvaknou se na zápěstí a přenesou pozornost k detailu, jenž určuje rytmus dnů i večerů. Ne jako symbol, ale spíše jako přesný tón sjednocující křehký sváteční okamžik.

    Shay Mitchell uvádí dětskou kosmetiku Rini. Je rozkošná, nebo nebezpečná? 

    Herečka Shay Mitchell uvedla na trh kosmetickou řadu Rini, která okamžitě vzbudila smíšené reakce. Produkty jsou totiž určeny výhradně pro děti od 3 do 12 let. Řada proto rozdělila internet. Je doopravdy nutné, aby děti od tak ranného věku pečovaly o svou pleť, nebo jde jen o další marketingový tah? Rini se stává jedním z nejdiskutovanějších debutů roku. 

    Rekapitulace místo přátelství. Past jménem catch-up přechází z TikToku do reality

    Na TikToku frčí videa typu „let’s catch up“, v nichž tvůrci shrnují svůj život do pár minut. Jenže kultura rychlých updatů se nenápadně přesouvá i do offline světa. Přátelství dospělých se mění v sérii „catch-up schůzek“, které připomínají malé status meetingy víc než chvíle opravdového propojení. A právě sociální síť TikTok trend nejen pojmenovala, ale i normalizovala.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―