Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Pro módní svět svátek, pro ostatní všední den. Pověstné první květnové pondělí opět patřilo prestižní události Met Gala. Benefiční galavečer zahájil novou výstavu Costume Institute, Sleeping Beauties: Reawakening Fashion. Samotné téma výstavy doplňoval dresscode večera, Zahrada času, inspirovaný stejnojmennou povídkou.

    Dresscode inspirovaný růžemi, které dokážou vrátit čas

    Nová výstava Costume Institute tentokrát oslavuje unikátní oděvy, které jsou tak křehké, že je nelze obléknout nebo vystavit na figuríně. Jsou to doslova spící krasavice. Mimo jiné je expozice rozdělena do tří okruhů věnovaných důležitosti ochraně přírody.

    Benefiční večer se již tradičně nesl v duchu předem stanoveného dresscode, který si hosté při výběru outfitu mohli vyložit po svém. Ten letošní s názvem Zahrada času se inspiruje stejnojmennou povídkou spisovatele J. G. Ballarda z roku 1962.  

    Zdroj: The Met

    Hlavní postavou povídky je hrabě Axel, který žije se svou manželkou v honosné vile. Veškerý volný čas tráví obklopeni uměním a krásou, Axel čte vzácné rukopisy a hraběnka hraje na cembalo skladby Mozarta nebo Bacha. 

    Obavy hraběti vzbuzuje obrovský dav lidí, který se nebezpečně rychle přibližuje k vile. Ve snaze zastavit je proto sahá po růžích ze své zahrady, které mají moc vrátit čas. Po odtrhnutí poslední růže zůstává z někdejší vily zanedbaná ruina, hrabě a hraběnka se promění v sochy a davu se podaří proniknout do vily. 

    Květiny? Pro zahradu času? Jak originální!

    Dresscode dal pozvaným možnost vydat se několika cestami. Většina z nich se držela v bezpečném teritoriu a do svých outfitů promítla právě zahradní tematiku. Na červeném koberci jsme tak měli možnost vidět řadu květinových rób.

    Zdroj: Reuters

    Hosté si však také kreativně a metaforicky pohráli s motivem času přítomným v povídce. Výrazně se sázelo na vzácné a archivní oděvy od různých návrhářů a domů, které nespatřily světlo světa již několik dekád. Inspirace samotným konceptem času se promítla do jednotlivých outfitů zejména v podobě hodin.

    Nejlepší look: Tyla symbolizující písek času

    Podle mnohých nejlepší outfit večera vynesla zpěvačka Tyla. Na první pohled se může zdát, že její nevýrazné šaty nemají s tématem nic společného, ale opak je pravdou. Když se podíváte blíže, zjistíte, že úchvatná róba je vyrobena z písku.

    Písečné šaty navrhl módní dům Balmain a byly modelovány přímo na její tělo. Symbolizují právě plynutí času v přesýpacích hodinách. Zpěvačka je doplnila také kabelkou ve tvaru přesýpacích hodin a ozdobným pískem na těle, aby byla její inspirace jednoznačná. 

    Nejlepší look: Zendaya jako postava z temné pohádky

    Spolupořadatelkou aktuálního ročníku byla herečka Zendaya, na kterou všichni čekali se zatajeným dechem. Během večera vynesla dokonce dva outfity.

    Prvním byly teatrální modrozelené šaty od Maison Margiela navržené Johnem Galliano a inspirované róbou z kolekce Dior haute couture pro jaro/léto 1999. Shodou okolností zmíněnou couture kolekci designoval právě Galliano. V kombinaci s dramatickým líčením vypadala jako ztělesnění melancholické hlavní hrdinky z temné pohádky.

    Zdroj: Reuters

    Na červeném koberci se objevila i podruhé, a to v archivní černé róbě Givenchy z roku 1996, opět od Galliano. Korzetový živůtek s dlouhými rukávy přecházel do objemné a několik metrů dlouhé sukně. Hlavní hvězdou byl ovšem obrovský fascinátor ve tvaru kytice, který se původně objevil na přehlídce Alexandra McQueen v roce 2006.

    Zdroje: The Met, Instagram, The New York Times, E! News

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Met Gala 2024: Zendaya vynesla dva looky, zabodovaly ovšem i písečné šaty zpěvačky Tyly

    ― Reklama ―

    Pro módní svět svátek, pro ostatní všední den. Pověstné první květnové pondělí opět patřilo prestižní události Met Gala. Benefiční galavečer zahájil novou výstavu Costume Institute, Sleeping Beauties: Reawakening Fashion. Samotné téma výstavy doplňoval dresscode večera, Zahrada času, inspirovaný stejnojmennou povídkou.

    Dresscode inspirovaný růžemi, které dokážou vrátit čas

    Nová výstava Costume Institute tentokrát oslavuje unikátní oděvy, které jsou tak křehké, že je nelze obléknout nebo vystavit na figuríně. Jsou to doslova spící krasavice. Mimo jiné je expozice rozdělena do tří okruhů věnovaných důležitosti ochraně přírody.

    Benefiční večer se již tradičně nesl v duchu předem stanoveného dresscode, který si hosté při výběru outfitu mohli vyložit po svém. Ten letošní s názvem Zahrada času se inspiruje stejnojmennou povídkou spisovatele J. G. Ballarda z roku 1962.  

    Zdroj: The Met

    Hlavní postavou povídky je hrabě Axel, který žije se svou manželkou v honosné vile. Veškerý volný čas tráví obklopeni uměním a krásou, Axel čte vzácné rukopisy a hraběnka hraje na cembalo skladby Mozarta nebo Bacha. 

    Obavy hraběti vzbuzuje obrovský dav lidí, který se nebezpečně rychle přibližuje k vile. Ve snaze zastavit je proto sahá po růžích ze své zahrady, které mají moc vrátit čas. Po odtrhnutí poslední růže zůstává z někdejší vily zanedbaná ruina, hrabě a hraběnka se promění v sochy a davu se podaří proniknout do vily. 

    Květiny? Pro zahradu času? Jak originální!

    Dresscode dal pozvaným možnost vydat se několika cestami. Většina z nich se držela v bezpečném teritoriu a do svých outfitů promítla právě zahradní tematiku. Na červeném koberci jsme tak měli možnost vidět řadu květinových rób.

    Zdroj: Reuters

    Hosté si však také kreativně a metaforicky pohráli s motivem času přítomným v povídce. Výrazně se sázelo na vzácné a archivní oděvy od různých návrhářů a domů, které nespatřily světlo světa již několik dekád. Inspirace samotným konceptem času se promítla do jednotlivých outfitů zejména v podobě hodin.

    Nejlepší look: Tyla symbolizující písek času

    Podle mnohých nejlepší outfit večera vynesla zpěvačka Tyla. Na první pohled se může zdát, že její nevýrazné šaty nemají s tématem nic společného, ale opak je pravdou. Když se podíváte blíže, zjistíte, že úchvatná róba je vyrobena z písku.

    Písečné šaty navrhl módní dům Balmain a byly modelovány přímo na její tělo. Symbolizují právě plynutí času v přesýpacích hodinách. Zpěvačka je doplnila také kabelkou ve tvaru přesýpacích hodin a ozdobným pískem na těle, aby byla její inspirace jednoznačná. 

    Nejlepší look: Zendaya jako postava z temné pohádky

    Spolupořadatelkou aktuálního ročníku byla herečka Zendaya, na kterou všichni čekali se zatajeným dechem. Během večera vynesla dokonce dva outfity.

    Prvním byly teatrální modrozelené šaty od Maison Margiela navržené Johnem Galliano a inspirované róbou z kolekce Dior haute couture pro jaro/léto 1999. Shodou okolností zmíněnou couture kolekci designoval právě Galliano. V kombinaci s dramatickým líčením vypadala jako ztělesnění melancholické hlavní hrdinky z temné pohádky.

    Zdroj: Reuters

    Na červeném koberci se objevila i podruhé, a to v archivní černé róbě Givenchy z roku 1996, opět od Galliano. Korzetový živůtek s dlouhými rukávy přecházel do objemné a několik metrů dlouhé sukně. Hlavní hvězdou byl ovšem obrovský fascinátor ve tvaru kytice, který se původně objevil na přehlídce Alexandra McQueen v roce 2006.

    Zdroje: The Met, Instagram, The New York Times, E! News

    ― Reklama ―

    TikTok Highlights: Tváře jako z Mrazíka. Zimní make-up diktuje omrzliny

    Uživatelé sociální sítě TikTok vyplodili další ze svých extrémně znějících make-up trendů. Tváře inspirované spáleninami po hodinách vyvalování se na sluníčku tentokrát vystřídala nová sezónní variace. Trend Frost Bitten Blush odkazuje na odstín tvářenky, za který by se nestyděla ani Marfuša z Mrazíka. Nechte své tváře pomyslně omrznout a darujte jim růžový nádech.

    Jak voní trendy sneakers? Onitsuka Tiger vydává první řadu parfémů

    Japonská značka proslulá ikonickými teniskami vstupuje do světa parfémů. Onitsuka Tiger přetvořila legendární sneakers do své první řady exkluzivních vůní. Na starost je dostal parfumér Mark Buxton, který stojí mimo jiné i za Le Labo Vetiver 46. Zlatavé lahvičky vyrobené v Provence tak spojují to nejlepší z japonské tradice, francouzské elegance a současného designu.

    Luxus v zajetí mrazu. Saint Laurent Rive Droite láká na řadu Snow Edition

    Saint Laurent Rive Droite otevírá zimní sezónu ve velkém stylu. Tentokrát kolekcí, jež nese název Snow Edition a nemůže chybět v šatníku žádného milovníka horských chat a sjezdovek. Kolekce spojuje sexy estetiku značky s prémiový zimním vybavením, kterým nepronikne ani špetka mrazu. Husí kůži budete mít jen z toho, jak dobře budete v Saint Laurent vypadat.

    Jean Paul Gaultier jako módní věštec. V roce 1999 predikoval aktuální sezónu

    Některé kolekce stárnou jako archivy. Jiné se po letech vracejí s energií, která přesně odpovídá nové chvíli. A právě řada Jean Paul Gaultier FW 1999 patří mezi ně. Je až zarážející, s jakou jistotou tehdejší styling kopíruje současný rytmus zimy. Párové siluety, promyšlené vrstvy, moderní proporce. Runway z přelomu milénia působí jako návrh letošní sezóny, jen vystřižený z jiného času. Vizionářství vzniká jako jasný důsledek schopnosti číst budoucnost s neobvyklou přesností.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    Nejkrásnější vánoční stromky Claridge’s. Znáte tradici svátečního Londýna?

    Vánoční stromky Claridge’s patří k nejkrásnějším londýnským momentům prosincové sezóny. Každý rok přetváří hotelové lobby instalace, jež přináší noblesu, fantazii a velkorysou kreativitu. Strom vždy získá podobu připomínající couture objekt a pracuje s prostorem stejně přirozeně jako šperk s tělem. Hosté přicházejí za atmosférou, která v sobě nese jasný rukopis světového návrháře. Claridge’s tak každé Vánoce startuje období, které ovlivňuje vkus i očekávání celého Londýna.

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    Chappell Roan zkouší novou roli. Svou tvář propůjčí MAC Cosmetics

    Popová hvězda Chappell Roan mění směr. Poté, co prohlásila, že svou tvář nepropůjčí žádné známé značce, překvapila nečekaným oznámením. Stala se totiž novou ambasadorkou MAC Cosmetics. Mezi důvody, proč změnila názor, zpěvačka uvedla sdílené hodnoty a dlouhodobou podporu, jež společnost věnuje LGBTQI+ komunitě již od svého založení v 80. letech.

    Pro nádobí až do Dubaje? Martha Stewart zve do nových butiků

    Dubaj opět potvrzuje schopnost přitahovat světové ikony. Tentokrát vítá ženu, která proměnila každodenní život v estetickou disciplínu. Martha Stewart otevřela své první samostatné obchody právě v této metropoli. Daleko od amerických předměstí, kde její značka vznikla. Do prostoru, kde se luxus chápe jako životní taktika, přináší svět poctivě navrženého domova.

    Dámské hodinky pod stromeček? Darujte moment, který trvá celý rok

    V prosinci se svět zpomalí přesně ve chvíli, kdy žena rozváže vánoční stuhu. Uvnitř dárku se objeví předmět, který na nic nečeká. Jemné kovové články sklouznou do dlaně a studený povrch pouzdra kontrastuje s všudypřítomným teplem. Dámské hodinky v tom okamžiku získají vlastní život. Zacvaknou se na zápěstí a přenesou pozornost k detailu, jenž určuje rytmus dnů i večerů. Ne jako symbol, ale spíše jako přesný tón sjednocující křehký sváteční okamžik.

    Móda v kostce: Skims vyráží do hor s The North Face a Miu Miu je značkou roku

    Společnost Skims vrací na scénu svou úspěšnou spolupráci s The North Face. Novou kolekci představil i Ralph Lauren, tentokrát ji ovšem věnoval americkým olympijským sportovcům. Nike odhalil model Air Force 1 Bouclé, odkazující na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslaví Vánoce s luxusním koktejlovým setem a Miu Miu je dle platformy Lyst značkou roku.

    Shay Mitchell uvádí dětskou kosmetiku Rini. Je rozkošná, nebo nebezpečná? 

    Herečka Shay Mitchell uvedla na trh kosmetickou řadu Rini, která okamžitě vzbudila smíšené reakce. Produkty jsou totiž určeny výhradně pro děti od 3 do 12 let. Řada proto rozdělila internet. Je doopravdy nutné, aby děti od tak ranného věku pečovaly o svou pleť, nebo jde jen o další marketingový tah? Rini se stává jedním z nejdiskutovanějších debutů roku. 

    Rekapitulace místo přátelství. Past jménem catch-up přechází z TikToku do reality

    Na TikToku frčí videa typu „let’s catch up“, v nichž tvůrci shrnují svůj život do pár minut. Jenže kultura rychlých updatů se nenápadně přesouvá i do offline světa. Přátelství dospělých se mění v sérii „catch-up schůzek“, které připomínají malé status meetingy víc než chvíle opravdového propojení. A právě sociální síť TikTok trend nejen pojmenovala, ale i normalizovala.

    Milán zdobí luxusní kluziště. Na svědomí ho má hotel z dílny Ferragamo

    Vánoční duch posedl také italské hlavní město módy. Milán tentokrát ozdobilo luxusní sváteční kluziště z dílny módního domu Ferragamo. Rozzářilo dvůr jeho věhlasného hotelu Portrait. Koncept The Gift však letos o Vánocích přináší mnohem více. Návštěvníci mohou po odložení bruslí ochutnat to nejlepší z tamní gastronomie nebo nakoupit dárky v tamních pop-upech.

    Velkolepé návraty do USA. Módní domy na jaře ovládnou Severní Ameriku

    Příští rok se vykresluje jako okamžik, kdy se Spojené státy změní v epicentrum globální módy. Chanel míří do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasněženého Aspenu. Gucci přistává na Manhattanu, zatímco Louis Vuitton volí stejnou metropoli jako symbolický bod návratu. Severní Amerika se stává místem, kde evropské domy nacházejí staronový rytmus. Každá z prezentací posouvá atmosféru země do vlastního vizuálního jazyka a dodává jarní sezóně jedinečný americký puls.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―