Luxusní skupina LVMH prohlubuje partnerství s UNESCO. Společně hodlají pracovat na dalším pětiletém plánu, tentokrát s názvem For the Beauty of Life. Nově se k němu přidá rovněž šperkařský dům Tiffany & Co., jehož cílem bude podpořit ochranu oceánů. V srdci spolupráce stojí snaha vytvořit udržitelná řešení, jež podpoří především lokální komunity po celém světě.
Módní společnosti jsou si čím dál více vědomy své environmentální zodpovědnosti. Příkladem je luxusní gigant LVMH, který oznámil rozšíření spolupráce s UNESCO. Předchozí partnerství prodloužil o pět let a přizval k němu rovněž jednu ze svých značek, tedy šperkařský dům Tiffany & Co. Společně hodlají pracovat na projektu s názvem For the Beauty of Life, se zaměřením na ochranu světových oceánů.
Jedná se o významné rozšíření projektu, jenž odstartoval již v roce 2019. Pod jeho pokračování se podepsal ředitel image a životního prostředí LVMH Antoine Arnault a generální ředitelka UNESCO Audrey Azoulay. „Skupina hodlá pokračovat ve své roli integrátora a zprostředkovatele tvarování tohoto obnoveného vztahu s živými systémy,“ okomentoval novinku dle serveru WWD Antoine Arnault.




Zdroj: UNESCO, LVMH
V srdci spolupráce leží snaha vytvořit přírodní a kulturní řešení, jako je například řemeslnictví nebo agrolesnictví, která berou v potaz rovněž potřeby lokálních komunit. Podobný cíl proto převezme také Tiffany & Co. Foundation. Úkolem nadace luxusní značky bude totiž podpora rozvoje udržitelných plánů pro hospodaření v mořských oblastech v různých regionech světa, se speciálním zaměřením na světové oceány.
UNESCO a LVMH mají jasný cíl. Klíčem k úspěchu je zapojení lokálních komunit
V minulosti se do spolupráce LVMH s UNESCO zapojily i další značky z portfolia luxusní skupiny, například Guerlain. Společnost naučila 120 žen včelaření, a to v osmi různých státech. Christian Dior Couture zase pro změnu podpořil ochranu motýlů v Mexico Biosphere Reserve. „Naší zodpovědností je dávat přírodě to, co jsme si vypůjčili,“ prohlásila pak ředitelka environmentálního rozvoje LVMH Hélène Valade.
Zastřešujícím cílem spojení LVMH a UNESCO je ukázat, jakou roli může soukromý sektor hrát v ochraně životního prostředí. Pouhé zásahy veřejných institucí totiž už dávno nestačí. Důležitým bodem partnerství je zmíněná podpora lokálních komunit, které znají ovlivněnou půdu i biodiverzitu. S jejich zařazením do programů, například pomocí učení nových dovedností, existuje šance na skutečně dlouhodobá řešení.
Zdroje: WWD, LVMH, Instagram, YouTube

