Letošní rok ještě není u konce a módní značky už se horlivě připravují na ten další. Řada luxusních společností vydala pre-fall kolekce pro rok 2025. Přidal se k nim i módní dům Moschino, odhalující stále čerstvou práci nedávno jmenovaného kreativního ředitele Adriana Appiolaza. Svou nejnovější tvorbu však představil také Balenciaga či Erdem.
Adrian Appiolaza čerpá ze svých kořenů. Nabídne twist na královskou rodinu
Jednou z nejvýraznějších pre-fall kolekcí pro příští rok je ta z dílny módního domu Moschino. Postaral se o ni totiž jeho pořád ještě poměrně nový kreativní ředitel Adrian Appiolaza. Věnoval ji královské rodině, kterou se rozhodl pojmout vtipným a nečekaným způsobem. Britsko-argentinský designér tak opět ukázal, jak umně umí propojit své kořeny s italským dědictvím slavné značky.
V kolekci přezdívané Collezione 03 se tak objeví řada symbolů, odkazujících na královskou rodinu. Zákazníci si mohou vybrat například z triček s potisky čajových setů nebo jezdeckých koní. Nechybí ani kabelky připomínající sušenky nebo královské pejsky corgi. „Každý z nás na nějaké úrovni prochází nelehkým období. Tohle je můj způsob, jak říct, že si i tak můžeme hrát,“ popsal designér.
Erdem odhalil první spolupráci se světem umění. Na řadě spolupracoval s Kaye Donachie
Nejnovější pre-fall kolekce módního domu Erdem přináší opravdovou novinku. Značí totiž zároveň první spolupráci značky s uměleckou scénou. Návrhy vytvořila za pomocí autorky moderního umění Kaye Donachie. Podzimní svetry, šaty, košile či sukně se tak pyšní tahy jejího štětce i výšivkami, připomínajícími její obrazy. S kvalitními a perfektními střihy od Erdem tak tvoří perfektní kombo.
Zdroj: Erdem
Na podzim příštího roku se chystá i Balenciaga. Klíčovým motivem kolekce je pohodlí
Rovněž kreativní ředitel módního domu Balenciaga, Demna Gvasalia, reflektuje ve své nejnovější kolekci neveselé současné dění. Vytvořil z ní totiž pohodlný ráj, podporující milovníky módy v jejich snaze utéct před temným světem. Designér totiž ve spolupráci se značkou Scholl nabídl celou řadu extra pohodlné obuvi, kterou zajistí podrážky z bukového dřeva či skryté korkové stélky.
Pohodlnou atmosféru ovšem vytváří i teplákové bundy s nařasenými rukávy a vystřiženými zády, sloužící jako uvolněná verze party šatů. Nechybí ani řada oversized triček s fotografiemi hvězdných ambasadorů značky, jako je Isabelle Hupper či Nicole Kidman. Nezklamou ovšem ani nejnovější večerní kousky. Příští podzim totiž dorazí na scénu v podobě volných kaftanů a pyžamových obleků.
Zdroje: WWD, Luxferity, YouTube, Instagram