Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní svět je vždy o krok napřed. Důkazem jsou luxusní značky, které navzdory rozkvétajícímu jaru hledí směrem k nadcházejícímu podzimu. Kreativní ředitelka Dior Maria Grazia Chiuri odhalila v Kjótu svou pre-fall ready-to-wear řadu. Návrhář Alessandro Michele pro změnu u módního domu Valentino představil pre-fall kampaň volající po zpomalení.

    Maria Grazia Chiuri vede dialog mezi kulturou a řemeslem. V Kjótu odhalila Dior pre-fall kolekci

    Kreativní ředitelka francouzského módního domu Dior opět pronikla do archivů slavného návrháře. Při tvorbě letošní pre-fall ready-to-wear kolekce se inspirovala láskou Christiana Dior k Japonsku. Nejnovější řadu proto v úterý večer odhalila v Kjótu, přesněji v proslulých zahradách To-ji. Definuje je nejen jeden z nejstarších chrámů na světě, ale i nejvyšší japonská dřevěná pagoda.

    Samotná kolekce představovala jakýsi dialog mezi zcela odlišnými kulturami, tedy tou francouzskou a japonskou, ale také jejich tradičními řemesly. Na módním mole proto nechyběly sportovní, feministické a uvolněné looky, pro Chiuri tak typické. Spojovaly je ale odkazy na origami, kimono nebo tradiční japonské výšivky, pnoucí se po průhledných šatech nebo vzdušných kalhotech.

    Zdroj: Dior

    Jednotlivé looky pak doplňovaly typické japonsko tabi boty, „ninja“ baleríny nebo páskové sandály. Součástí kolekce byla, jak už je u italské návrhářky zvykem, také spolupráce s tamními umělci a řemeslníky. „V Evropě je občas představa módy spojovaná spíše s danou značkou, nikoli řemeslem, to je ale pro Dior klíčové, je to jeho opravdu velice důležitý aspekt,“ okomentovala řadu Chiuri.

    Valentino volá po zpomalení. Alessandro Michele vyzývá uspěchanou dobu

    Dior ovšem není jediný módní dům, který už netrpělivě vyhlíží podzim. Jeho vizi totiž představil rovněž kreativní ředitel Valentino, Alessandro Michele. Pre-fall outfity ovšem neodhalil na mole, ale ve speciální kampani s názvem The Poetics of Everyday. Kromě odhalení podzimních looků má totiž za úkol sdělit důležité poselství. Návrhář chce pomocí ní poukázat na současnou až příliš rychlou dobu.

    Zdroj: Valentino

    „Vyskytujeme se v éře násilného hluku, křičících obrazů a slov honících další slova bez toho, aniž by se kdekoli usadila,“ okomentoval návrhář poeticky svou myšlenku. Kampaň proto představuje fotografie, které modelky „zastavují“ v čase. Odhalují různé momenty běžného dne před typicky italským obchůdkem se zmrzlinou. Michele nás tak nutí zastavit se a vychutnat si pomíjivé okamžiky.

    Zdroje: WWD, L’Officiel, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Luxusní módní domy na nic nečekají. Dior a Valentino vyhlíží letošní podzim

    Módní svět je vždy o krok napřed. Důkazem jsou luxusní značky, které navzdory rozkvétajícímu jaru hledí směrem k nadcházejícímu podzimu. Kreativní ředitelka Dior Maria Grazia Chiuri odhalila v Kjótu svou pre-fall ready-to-wear řadu. Návrhář Alessandro Michele pro změnu u módního domu Valentino představil pre-fall kampaň volající po zpomalení.

    Maria Grazia Chiuri vede dialog mezi kulturou a řemeslem. V Kjótu odhalila Dior pre-fall kolekci

    Kreativní ředitelka francouzského módního domu Dior opět pronikla do archivů slavného návrháře. Při tvorbě letošní pre-fall ready-to-wear kolekce se inspirovala láskou Christiana Dior k Japonsku. Nejnovější řadu proto v úterý večer odhalila v Kjótu, přesněji v proslulých zahradách To-ji. Definuje je nejen jeden z nejstarších chrámů na světě, ale i nejvyšší japonská dřevěná pagoda.

    Samotná kolekce představovala jakýsi dialog mezi zcela odlišnými kulturami, tedy tou francouzskou a japonskou, ale také jejich tradičními řemesly. Na módním mole proto nechyběly sportovní, feministické a uvolněné looky, pro Chiuri tak typické. Spojovaly je ale odkazy na origami, kimono nebo tradiční japonské výšivky, pnoucí se po průhledných šatech nebo vzdušných kalhotech.

    Zdroj: Dior

    Jednotlivé looky pak doplňovaly typické japonsko tabi boty, „ninja“ baleríny nebo páskové sandály. Součástí kolekce byla, jak už je u italské návrhářky zvykem, také spolupráce s tamními umělci a řemeslníky. „V Evropě je občas představa módy spojovaná spíše s danou značkou, nikoli řemeslem, to je ale pro Dior klíčové, je to jeho opravdu velice důležitý aspekt,“ okomentovala řadu Chiuri.

    Valentino volá po zpomalení. Alessandro Michele vyzývá uspěchanou dobu

    Dior ovšem není jediný módní dům, který už netrpělivě vyhlíží podzim. Jeho vizi totiž představil rovněž kreativní ředitel Valentino, Alessandro Michele. Pre-fall outfity ovšem neodhalil na mole, ale ve speciální kampani s názvem The Poetics of Everyday. Kromě odhalení podzimních looků má totiž za úkol sdělit důležité poselství. Návrhář chce pomocí ní poukázat na současnou až příliš rychlou dobu.

    Zdroj: Valentino

    „Vyskytujeme se v éře násilného hluku, křičících obrazů a slov honících další slova bez toho, aniž by se kdekoli usadila,“ okomentoval návrhář poeticky svou myšlenku. Kampaň proto představuje fotografie, které modelky „zastavují“ v čase. Odhalují různé momenty běžného dne před typicky italským obchůdkem se zmrzlinou. Michele nás tak nutí zastavit se a vychutnat si pomíjivé okamžiky.

    Zdroje: WWD, L’Officiel, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Vypráví 150 let historie módního domu

    Vydavatelství Assouline ve spolupráci s Louis Vuitton uvádí knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módního domu od jeho založení až po současnost. Autor Arthur Dreyfus zpracoval 406 stran a 320 obrazových materiálů do formy vizuální kroniky značky, jež definuje francouzský luxus. Předmluvu napsal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha již vyšla a okamžitě se stala jedním z nejdiskutovanějších titulů letošní módní knihovny.

    Luxury Insights: Sen pouště na obzoru. Saúdská Arábie plánuje první luxusní vlak

    Saúdská Arábie posouvá hranice lokálního luxusu. Koncem příštího roku přivítá svůj první luxusní vlak s názvem The Dream of the Desert. Na cestě dlouhé až 1300 kilometrů představí klenoty země, a to jak za okny, tak uvnitř vytříbeného interiéru. Veřejnost koncem října dostala možnost spatřit první návrhy exkluzivního projektu slibujícího nezapomenutelné zážitky.

    Dialog dvou velikánů. La Galerie Dior pohostí tvorbu Azzedine Alaïa

    La Galerie Dior vzdává hold jednomu z největších jmen módního světa. Od čtvrtka 19. listopadu zpřístupní výstavu Azzedine Alaïa's Dior Collection, jež připomíná odkaz věhlasného tuniského návrháře. Designér proslul nejen svými bodycon róbami, ale i vášní pro sběratelství vysoké módy. Značnou část jeho sbírky pak tvořily právě návrhy z dílny samotného Christiana Dior.

    Valentino Rockstud se vrací. Uspěje řada i mimo šatníky poběhlic z Prahy 1?

    Podpatky Valentino Rockstud se nečekaně objevily v teaseru Ďábel nosí Pradu 2 a na pár sekund ovládly internet. Detail, který kdysi symbolizoval italskou představu o okázalém luxusu, získává nový popkulturní moment. Značka i film pracují s obuvnickým dramatem, díky němuž získává Rockstud čerstvý impulz. Vizuální síla traileru připomíná, že pro Valentino typické kování není zatraceno, jak se v posledních letech mohlo zdát. Otázka však míří jinam. Co tenhle návrat udělá s jeho pověstí v módním mini světě Praha 1?

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    Balmain má po 14 letech novou tvář. Módní dům povede Antonin Tron

    Legendární francouzská značka Balmain začátkem týdne oznámila nečekanou zprávu. Její kreativní vedení po 14 letech opouští návrhář Olivier Rousteing. Módní dům už ovšem zná svou novou tvář, kterou se stane designér Antonin Tron. Známý je svým vlastním labelem Atlein. Z jeho vedení ovšem nyní odejde, aby mohl svou tvůrčí činnost naplno zaměřit na Balmain.

    Kosmický přešlap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet schytal kritiku

    Americký Vogue uzavírá rok vizuálním experimentem, který vyvolává bouři napříč módním světem. Prosincové číslo s Timothée Chalamet mělo být poctou fantazii i technologické spolupráci s NASA. Místo toho rozpoutalo debatu o hranicích vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz přetvořila herce v kosmickou siluetu, která však působí překvapivě ploše. Internet reaguje s intenzitou, jakou si Vogue skrze svou popularitu zaslouží. Avšak s nekompromisním pohledem. Navíc jde o poslední číslo vytvořené pod vedením odcházející Anny Wintour.

    Shein dobývá Paříž. Navzdory skandálu láká desítky tisíc návštěvníků

    Fast-fashion řetězec Shein slaví v Paříži navzdory nedávnému skandálu i trvajícím protestům úspěch. Před týdnem otevřel v historickém nákupním centru BHV svou první kamennou pobočku. Ve stejnou dobu ovšem musel čelit tvrdé kritice kvůli prodeji sex panenek připomínajících děti. Přesto první pobočka Shein dosud přivítala na několik desítek tisíc návštěvníků.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má výherce. Vycházející hvězdou je Ashlynn Park

    Americká módní scéna oslavuje vycházející hvězdu. Návrhářka Ashlynn Park vyhrála v pondělí CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenění ji zajistí dotaci ve výši 300 tisíc dolarů a účast v mentorském programu. Na letošních CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O designérce a její značce Ashlyn tak rozhodně neslyšíme naposledy.

    TikTok Highlights: Populární Cosy Cardio připomíná potěšení z pohybu

    S podzimem se na TikTok scénu vrací tak trochu zapomenutý trend. Cvičení s názvem Cosy Cardio narůstá na oblibě již od roku 2023. Jedná se o způsob, jak snadno a z pohodlí domova překonat nechuť k pohybu. Ať už kvůli tomu, že čelíte zotavení po úrazu, nebo vás sterilní prostředí posiloven odrazuje. Zapalte si svíčku, zapněte oblíbený seriál a hurá do toho.

    Móda v hávu Vánoc. Luxusní značky opět vítají čas svátků

    Kouzelné momenty před praskajícím krbem, sněhem zaváté krajiny a dárky v klasickém červeno-zeleném balicím papíru. Přesně tak vypadá módní svět, který už naplno opustil ruch podzimních týdnů módy a obrátil svou pozornost směrem k blížícím se svátkům. Vlastní pojetí Vánoc představily i značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Místo čokolády kalhotky. Skims uvádí adventní kalendář plný svůdností

    Značka Skims nezklamala a opět dokazuje, že umí překvapit. Spolu se zimní kolekcí přišla společnost s adventním kalendářem, jenž rozhodně není obyčejnou vánoční klasikou. Stvořený je pro všechny "fashionistky", jež rády kombinují pohodlí s luxusem a milují každý den odhalit malý módní zážitek. Co je na něm tak jedinečného? Obsahuje 25 párů kalhotek, které zpestří každé ráno a udělají z čekání na Vánoce opravdovou radost.

    Koncern LVMH pod taktovkou jedné rodiny. Arnaultovi vlastní většinu jeho akcií

    Zakladatel a dlouholetý lídr skupiny LVMH Bernard Arnault završil klíčovou etapu své celoživotní strategie. Série cílených nákupů akcií v hodnotě 1,6 miliardy dolarů přiblížila jeho rodinu k absolutnímu ovládnutí největšího luxusního konglomerátu světa. Francouzská média potvrzují, že Arnaultovi nyní drží více než polovinu akcií společnosti. V době, kdy trh s luxusem prochází zpomalením, posílil byznysmen svou pozici s přesností, která definuje jeho podnikání.

    Louis Vuitton následuje světlo. Vánoční kampaní vzdává hold cestování

    Francouzský módní dům Louis Vuitton je další z řady luxusních značek, které vítají rychle se blížící Vánoce. Ve své sváteční kampani s názvem Le Voyage des Lumières se tentokrát vydává na dechberoucí cestu světla, kterou definuje zářící lampion. Vzdává tím hold své dlouhé historii, jejíž kořeny leží nejen v tradičním řemeslu, ale především touze po cestování.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―