Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Filmové kostýmy často vyžadují stejnou pozornost jako ty nejprestižnější haute couture róby. Záleží u nich na každém detailu, tvořícím postavu i příběh. Také proto se na kostýmní tvorbu zaměří nadcházející výstava z dílny londýnského Fashion and Textile Museum. Poodkryje oponu snímků jako Pokoj s vyhlídkou nebo Piráti z Karibiku.

    Důležitou součástí módního světa jsou rovněž filmové kostýmy. Kolikrát právě ony stojí u zrodu populárních trendů, či dokonce celé éry oblékání. Pomáhají totiž utvářet nejen charakter dané postavy a vyprávěný příběh, slouží rovněž jako odraz doby. Speciální kategorií jsou potom historické kostýmy, vyžadující ještě o něco pečlivější práci. Diváka totiž musí přesvědčit o své „opravdovosti“.

    Záleží proto na každém záhybu, drobném detailu nebo jemném zabarvení. Takové kostýmní umění lze proto postavit na úroveň s těmi nejšpičkovějšími haute couture róbami. Vzdát hold se mu tak rozhodlo londýnské muzeum Fashion and Textile. Od 26. září až do jara roku 2026 tak nabídne výstavu s názvem Costume Couture. Zaměří se v ní na tvorbu britského studia Cosprop.

    Zdroj: Profimedia

    Společnost na poli filmu působí již od roku 1965. Založil ji kostýmní designér John Bright, který byl za svou práci následně šestkrát nominován na Oscara. Sošku si dokonce jednou odnesl domů, a to v roce 1987 za spolupráci na dobovém snímku Pokoj s vyhlídkou, ve kterém zazářila mladá Helena Bonham Carter. Návrhář má ovšem na kontě kostýmy pro řadu dalších ikonických filmů.

    Kostýmy pomáhají vyprávět příběh. Film posouvají na další úroveň

    Chystaná exhibice proto poodkryje oponu řady slavných snímků, pro které bylo potřeba navrhnout dobové kostýmy. Návštěvníci tak spatří často romantické kousky z filmů, jako je Pýcha a předsudek, Piráti z Karibiku, Paní Harrisová jede do Paříže nebo Vzpomínky na Afriku. Součástí však bude rovněž tvorba pro více současné populární seriály, jako je například Downtown Abbey či Peaky Blinders.

    @hollywoodnostalgi Out of Africa, 1985.💕🎬 #merylstreep #robertredford #outofafrica ♬ original sound – hollywoodnostalgia

    Návštěvníci speciální výstavy tak budou moct ocenit propracovanost jednotlivých kostýmů. Nestačí je totiž pouze ušít, potřeba je navíc upravit je tak, aby vypadaly jako něčí skutečné oblečení. Často proto musí projít procesem stárnutí nebo speciálního zabarvení, aby diváky filmů okamžitě nevrátily do současnosti. Zároveň ale slouží jako důležitý symbol, umožňující hlubší pochopení děje.

    Zdroje: WWD, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Londýnské muzeum vzdá hold filmové módě. Odkryje kostýmní couture

    Filmové kostýmy často vyžadují stejnou pozornost jako ty nejprestižnější haute couture róby. Záleží u nich na každém detailu, tvořícím postavu i příběh. Také proto se na kostýmní tvorbu zaměří nadcházející výstava z dílny londýnského Fashion and Textile Museum. Poodkryje oponu snímků jako Pokoj s vyhlídkou nebo Piráti z Karibiku.

    - Reklama -

    Důležitou součástí módního světa jsou rovněž filmové kostýmy. Kolikrát právě ony stojí u zrodu populárních trendů, či dokonce celé éry oblékání. Pomáhají totiž utvářet nejen charakter dané postavy a vyprávěný příběh, slouží rovněž jako odraz doby. Speciální kategorií jsou potom historické kostýmy, vyžadující ještě o něco pečlivější práci. Diváka totiž musí přesvědčit o své „opravdovosti“.

    Záleží proto na každém záhybu, drobném detailu nebo jemném zabarvení. Takové kostýmní umění lze proto postavit na úroveň s těmi nejšpičkovějšími haute couture róbami. Vzdát hold se mu tak rozhodlo londýnské muzeum Fashion and Textile. Od 26. září až do jara roku 2026 tak nabídne výstavu s názvem Costume Couture. Zaměří se v ní na tvorbu britského studia Cosprop.

    Zdroj: Profimedia

    - Reklama -

    Společnost na poli filmu působí již od roku 1965. Založil ji kostýmní designér John Bright, který byl za svou práci následně šestkrát nominován na Oscara. Sošku si dokonce jednou odnesl domů, a to v roce 1987 za spolupráci na dobovém snímku Pokoj s vyhlídkou, ve kterém zazářila mladá Helena Bonham Carter. Návrhář má ovšem na kontě kostýmy pro řadu dalších ikonických filmů.

    Kostýmy pomáhají vyprávět příběh. Film posouvají na další úroveň

    Chystaná exhibice proto poodkryje oponu řady slavných snímků, pro které bylo potřeba navrhnout dobové kostýmy. Návštěvníci tak spatří často romantické kousky z filmů, jako je Pýcha a předsudek, Piráti z Karibiku, Paní Harrisová jede do Paříže nebo Vzpomínky na Afriku. Součástí však bude rovněž tvorba pro více současné populární seriály, jako je například Downtown Abbey či Peaky Blinders.

    @hollywoodnostalgi Out of Africa, 1985.💕🎬 #merylstreep #robertredford #outofafrica ♬ original sound – hollywoodnostalgia

    Návštěvníci speciální výstavy tak budou moct ocenit propracovanost jednotlivých kostýmů. Nestačí je totiž pouze ušít, potřeba je navíc upravit je tak, aby vypadaly jako něčí skutečné oblečení. Často proto musí projít procesem stárnutí nebo speciálního zabarvení, aby diváky filmů okamžitě nevrátily do současnosti. Zároveň ale slouží jako důležitý symbol, umožňující hlubší pochopení děje.

    Zdroje: WWD, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Fendi v obložení atraktivních barev. Módní dům naservíroval perfektní paletu

    Paleta barev z dílny Fendi pro letošní podzim a zimu funguje jako obraz římské oblohy při západu slunce. Tmavě listnatá zelená, hluboká zemitá hnědá a šedá grafitová, s nádechem petrolejově modré, přecházejí do světlých, skoro až rozbředlých tónů terakoty a práškově růžové. Šarlatová a "bubblegum pink" dodávají nečekaný akcent. Výsledek působí jako harmonická kompozice, v níž má každý odstín přesnou roli.

    Prada zkoumá identitu. Její proměnlivost ztvárnila Scarlett Johansson

    Módní dům Prada vydal další kampaň představující jeho ikonickou kabelku Galleria. Její tváří se již potřetí stala herečka Scarlett Johansson, tentokrát pod taktovkou režiséra Yorgose Lanthimos. Související krátký film popisuje proměnlivost našich identit, reflektující rovněž různé podoby, které za uplynulé roky nabyla i samotná taška.

    Proč se z módního světa vytratily večírky? Bujarost střídá sofistikovanost

    Večírky patří k módě stejně jako přehlídková mola. V 90. letech i před pandemií určovaly rytmus celé éry a staly se laboratoří ikonických obrazů. Paparazzi tehdy přinášeli snímky plné kouře, šampaňského a hedvábných rób, jež později definovaly pojem glamour. Kdo chtěl mluvit o módě, musel znát i atmosféru elitních parties. Co se tedy změnilo?

    Francie zavádí „eco-score“. Prozradí dopad módy na životní prostředí

    Módní scénu ve Francii čeká významná změna. Tamní oděvní průmysl musí od začátku října začít aplikovat nové environmentální značení, známé také jako "eco-score". To dle přesně daných kritérií přiřadí oblečení body indikující jeho dopad na životní prostředí. Francouzská vláda plánuje související veřejnou kampaň na začátek příštího roku.

    Michael Kors nabízí únik. Kolekci pro jaro a léto 2026 ponořil do klidu

    Svou nejnovější kolekci sice již ve středu odhalil Ralph Lauren, oficiální kalendář Newyorského týdne módy však odstartoval návrhář Michael Kors. Na Manhattanu představil své návrhy pro nadcházející jaro a léto. Při jejich tvorbě čerpal z léta plného cestování a vytouženého pocitu úniku. Splývavé dlouhé siluety a jemné materiály nabídly závan klidu.

    Frankenstein okusil luxus. Filmové kostýmy doplnily šperky od Tiffany & Co.

    Slavný šperkařský dům Tiffany & Co. pomohl probudit k životu tajemný příběh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmech nejnovějšího filmového zpracování legendárního románu. Snímku propůjčila na 27 archivních i moderních kousků svých luxusních šperků. Ozdobila jimi především looky postavy Elizabeth, kterou ztvárnila herečka Mia Goth.

    Gen Z plní vlastní šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, jak nevyhořet

    Z prázdného šálku nejde nalévat. Nejnovější trend "fill your own cup" mladé generaci na sociálních sítích připomíná, že péče o sebe není sobeckost, ale základní předpoklad psychického a fyzického zdraví. V době neutichajících notifikací a téměř nekonečných povinností se stává nezbytností zpomalit, dobít energii, a teprve pak ji opět rozdávat dál.

    Padesátkrát a stále poprvé. Trenčkoty umí překvapit, nebojte se trendy obměn

    Trenčkoty jsou letos znovu v módě, i když z ní vlastně nikdy neodešly. Ikonický béžový kousek prošel evolucí a obchody jej nyní jako na běžícím páse nabízí v roztodivných variacích. Módní domy a jejich návrháři dokazují, že jeden z nejpraktičtějších prvků vašeho šatníků je takzvaným statement piece, zapadajícím do každé generace i stylu.

    Ralph Lauren vidí trojbarevně. Odstartoval Newyorský týden módy

    Započal kolotoč zářijových týdnů módy. Přehlídky odhalující kolekce pro jaro a léto 2026 neoficiálně odstartovala show z dílny Ralph Lauren. Návrhář nabídl decentní eleganci, kterou podtrhla výrazná paleta barev. Skládala se totiž pouze ze tří odstínů, černé, bílé a červené. Designér tak učinil krok stranou od klasického preppy stylu a pronikl do modernismu.

    Pánská obuv si pohrává s kontrastem. Paříž diktuje podzimní footwear

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    Gentle Monster boduje. Perfektní kampaně doplňuje příkladový marketing

    Gentle Monster patří mezi značky, které proměnily způsob, jakým móda komunikuje se svými zákazníky. Z korejského výrobce brýlí se stal kulturní hráč, jenž dokáže spojit architekturu, umění a marketing do jednoho dokonalého celku. Každá kolekce působí jako kapitola příběhu, který se odehrává v digitálních kampaních, ale i ve fyzickém prostoru.

    TikTok radí, jak zachránit den. Nový trend klade důraz na maličkosti

    Sociální síť TikTok přichází s dalším trendem, který slibuje pohodovější běžné dny. Koncept s názvem "Save the Day", tedy "Zachraň den" radí, jak překonat hodiny naplněné pouze prací a neztratit u toho sám sebe. Klíčem k vyrovnanější náladě jsou dle něj drobné aktivity, které nás opět "ukotví". Může jít o čtení knížky, procházku nebo hovor s kamarádem.

    Rosalía oblékla Calvin Klein. Zpěvačka září v čerstvé kampani

    Módní dům Calvin Klein naverboval do své nejnovější kampaně další známou osobnost. Jeho ikonické spodní prádlo tentokrát v reklamě pro letošní podzim oblékla španělská zpěvačka Rosalía. Na fotografiích, o které se postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekcích Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to ve vaně, baggy džínách i s krajtou.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týden módy se nesl v novém duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pro sezónu jaro/léto 2026 ukázal, že i po více než 20 letech dokáže překvapit. Organizátoři letos výrazně zredukovali počet přehlídek a znovu vsadili na fyzickou přítomnost. Tím se celá akce zpřehlednila, zintenzivnila a získala větší mezinárodní přesah. V centru dění nestála pouze estetika, ale rovněž otázka, jak reagovat na reálné japonské klima a jak vnést do módy lehkost.

    M.A.C Cosmetics má novou tvář. Beauty značku zastoupí Doja Cat

    Zpěvačka Doja Cat odhalila novou beauty spolupráci. Na uplynulém předávání ocenění MTV Video Music Awards potvrdila, že se stala novou globální ambasadorkou společnosti M.A.C Cosmetics. Na červeném koberci totiž předvedla klasickou rudou rtěnku v odstínu Lady Danger. Přihlížející ovšem vzápětí překvapila, když si z ní s chutí ukousla.

    Po stopách módních ikon: Jak Marc Jacobs ztělesnil módní ironii

    Marc Jacobs patří mezi nejvlivnější tvůrce současné módy. Od 80. let až po současné přehlídky dokáže každé kolekci vtisknout vlastní výrazný cit, značnou ironii a pestrou odvahu. Jeho rukopis stojí na nečekaných kontrastech. Ať už mezi ulicí a haute couture, nebo popovou kulturou a tradicí. Právě díky tomu se stal ikonickým návrhářem, který se nebojí experimentovat s barevnou paletou i materiálovou extravagancí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―