Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Filmové kostýmy často vyžadují stejnou pozornost jako ty nejprestižnější haute couture róby. Záleží u nich na každém detailu, tvořícím postavu i příběh. Také proto se na kostýmní tvorbu zaměří nadcházející výstava z dílny londýnského Fashion and Textile Museum. Poodkryje oponu snímků jako Pokoj s vyhlídkou nebo Piráti z Karibiku.

    Důležitou součástí módního světa jsou rovněž filmové kostýmy. Kolikrát právě ony stojí u zrodu populárních trendů, či dokonce celé éry oblékání. Pomáhají totiž utvářet nejen charakter dané postavy a vyprávěný příběh, slouží rovněž jako odraz doby. Speciální kategorií jsou potom historické kostýmy, vyžadující ještě o něco pečlivější práci. Diváka totiž musí přesvědčit o své „opravdovosti“.

    Záleží proto na každém záhybu, drobném detailu nebo jemném zabarvení. Takové kostýmní umění lze proto postavit na úroveň s těmi nejšpičkovějšími haute couture róbami. Vzdát hold se mu tak rozhodlo londýnské muzeum Fashion and Textile. Od 26. září až do jara roku 2026 tak nabídne výstavu s názvem Costume Couture. Zaměří se v ní na tvorbu britského studia Cosprop.

    Zdroj: Profimedia

    Společnost na poli filmu působí již od roku 1965. Založil ji kostýmní designér John Bright, který byl za svou práci následně šestkrát nominován na Oscara. Sošku si dokonce jednou odnesl domů, a to v roce 1987 za spolupráci na dobovém snímku Pokoj s vyhlídkou, ve kterém zazářila mladá Helena Bonham Carter. Návrhář má ovšem na kontě kostýmy pro řadu dalších ikonických filmů.

    Kostýmy pomáhají vyprávět příběh. Film posouvají na další úroveň

    Chystaná exhibice proto poodkryje oponu řady slavných snímků, pro které bylo potřeba navrhnout dobové kostýmy. Návštěvníci tak spatří často romantické kousky z filmů, jako je Pýcha a předsudek, Piráti z Karibiku, Paní Harrisová jede do Paříže nebo Vzpomínky na Afriku. Součástí však bude rovněž tvorba pro více současné populární seriály, jako je například Downtown Abbey či Peaky Blinders.

    @hollywoodnostalgi Out of Africa, 1985.💕🎬 #merylstreep #robertredford #outofafrica ♬ original sound – hollywoodnostalgia

    Návštěvníci speciální výstavy tak budou moct ocenit propracovanost jednotlivých kostýmů. Nestačí je totiž pouze ušít, potřeba je navíc upravit je tak, aby vypadaly jako něčí skutečné oblečení. Často proto musí projít procesem stárnutí nebo speciálního zabarvení, aby diváky filmů okamžitě nevrátily do současnosti. Zároveň ale slouží jako důležitý symbol, umožňující hlubší pochopení děje.

    Zdroje: WWD, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Londýnské muzeum vzdá hold filmové módě. Odkryje kostýmní couture

    ― Reklama ―

    Filmové kostýmy často vyžadují stejnou pozornost jako ty nejprestižnější haute couture róby. Záleží u nich na každém detailu, tvořícím postavu i příběh. Také proto se na kostýmní tvorbu zaměří nadcházející výstava z dílny londýnského Fashion and Textile Museum. Poodkryje oponu snímků jako Pokoj s vyhlídkou nebo Piráti z Karibiku.

    Důležitou součástí módního světa jsou rovněž filmové kostýmy. Kolikrát právě ony stojí u zrodu populárních trendů, či dokonce celé éry oblékání. Pomáhají totiž utvářet nejen charakter dané postavy a vyprávěný příběh, slouží rovněž jako odraz doby. Speciální kategorií jsou potom historické kostýmy, vyžadující ještě o něco pečlivější práci. Diváka totiž musí přesvědčit o své „opravdovosti“.

    Záleží proto na každém záhybu, drobném detailu nebo jemném zabarvení. Takové kostýmní umění lze proto postavit na úroveň s těmi nejšpičkovějšími haute couture róbami. Vzdát hold se mu tak rozhodlo londýnské muzeum Fashion and Textile. Od 26. září až do jara roku 2026 tak nabídne výstavu s názvem Costume Couture. Zaměří se v ní na tvorbu britského studia Cosprop.

    Zdroj: Profimedia

    Společnost na poli filmu působí již od roku 1965. Založil ji kostýmní designér John Bright, který byl za svou práci následně šestkrát nominován na Oscara. Sošku si dokonce jednou odnesl domů, a to v roce 1987 za spolupráci na dobovém snímku Pokoj s vyhlídkou, ve kterém zazářila mladá Helena Bonham Carter. Návrhář má ovšem na kontě kostýmy pro řadu dalších ikonických filmů.

    Kostýmy pomáhají vyprávět příběh. Film posouvají na další úroveň

    Chystaná exhibice proto poodkryje oponu řady slavných snímků, pro které bylo potřeba navrhnout dobové kostýmy. Návštěvníci tak spatří často romantické kousky z filmů, jako je Pýcha a předsudek, Piráti z Karibiku, Paní Harrisová jede do Paříže nebo Vzpomínky na Afriku. Součástí však bude rovněž tvorba pro více současné populární seriály, jako je například Downtown Abbey či Peaky Blinders.

    @hollywoodnostalgi Out of Africa, 1985.💕🎬 #merylstreep #robertredford #outofafrica ♬ original sound – hollywoodnostalgia

    Návštěvníci speciální výstavy tak budou moct ocenit propracovanost jednotlivých kostýmů. Nestačí je totiž pouze ušít, potřeba je navíc upravit je tak, aby vypadaly jako něčí skutečné oblečení. Často proto musí projít procesem stárnutí nebo speciálního zabarvení, aby diváky filmů okamžitě nevrátily do současnosti. Zároveň ale slouží jako důležitý symbol, umožňující hlubší pochopení děje.

    Zdroje: WWD, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Zara Larsson překročila hranice hudební scény. Do módy vnáší žhavé pohodlí

    Zara Larsson nepatří k ženám, které běžně nosí podprsenky, a právě tento osobní postoj ji přivedl k založení vlastní značky sexy spodního prádla. Její první kolekce s názvem MAIN ROSE představuje projekt, v němž může naplno vyjádřit svou estetiku i tvůrčí pohled. Spolupracovala na ní se zkušeným týmem skandinávských odborníků, jež tvořili pro jména jako Acne Studios nebo Eytys. Impulsem ke vzniku značky byla její touha rozšířit tvůrčí aktivity mimo oblast hudby.

    Co se stane, když zemřeme? Film Navždy s tebou prozrazuje tajemství smrti

    Kde se ocitneme, až náš čas na zemi skončí? Každý z nás si tuto otázku někdy položil. Nová romantická komedie Navždy s tebou barvitě ukazuje, jak si posmrtný život můžeme představovat. Zapomeňte na polehávání na obláčkách či rajskou zahradu. Vlak vás totiž doveze na rozcestí, kde máte jen týden na to vybrat si ze škály „věčností“, v nichž spočine vaše duše. 

    Demna rýsuje svou vizi Gucci. Pre-fall 2026 řada uctívá odkaz Toma Ford

    Nová verze Gucci pomalu nastupuje na scénu. Návrhář Demna Gvasalia odhalil teprve druhou kolekci ve své nové pozici kreativního ředitele. Upřesnil tak obrysy vize, kterou představil již letos na podzim v Miláně. Řada Pre-fall 2026 však potvrzuje jeho úctu k archivním kapitolám značky, především pak k ikonické éře 90. let, jež vznikla pod taktovkou Toma Ford.

    Když luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Pověstný italský luxus se hroutí jako domeček z karet. Ránu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod's, jež je známá pro své kožené výrobky. Dle milánského soudu docházelo v továrnách jejích čínských dodavatelů k zneužívání pracovní síly, přičemž společnost o této skutečnosti věděla. Italský gigant nyní čelí sankci v podobě šestiměsíčního zákazu jakékoli propagace.

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy Military trend se z podzimních přehlídek přelévá do každodenní módy s takovou razancí, že si podmaňuje i fast fashion řetězce. Siluety inspirované uniformami, ramena ve zbrojní geometrii a zdobné knoflíky získávají masový dosah. Série kolekcí světových módních domů vytvořila atmosféru, jež přeje odvážně strukturovaným vrstvám. Publikum toužící po výrazném stylingu sahá po kouscích, které mají původ v aristokracii i frontových liniích. Ztrácí ale trend díky své oblibě původní kouzlo?

    Uvěřili jsme marketingovým lžím? The Ordinary bourá mýty skincare světa

    Značka The Ordinary řekla stop. Stop marketingovým beauty tipům, které nepřináší žádné viditelné změny. Stop lhaní. Svou novou kampaní s názvem The Periodic Fable chce zbořit mýty, jež svět skincare rutin vystavěl na barvitých termínech. Reklamou udělala společnost čáru za lákavými frázemi a marketingem, které vydělávají peníze, ale nepřináší ovoce. 

    Přeměňte zimní dny v radost. Zář jim dodají luxusní adventní kalendáře

    Přeměňte své Vánoce v kouzelné chvíle a vraťte se do dní, kdy jste byli dětmi. Čekání na Štědrý den může být dlouhé, ale s luxusním adventním kalendářem si ho rozhodně zkrátíte. Předčasným dárkem svátky ještě nikdo nikdy nezkazil. Jste milovníci vůní, sebepéče nebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z nabídky slavných značek jistě vyrazí dech.

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian dělí internet. Vynesla kontroverzní Birkin bag ze sloní kůže

    Kim Kardashian se v seriálu All’s Fair objevila s kabelkou Birkin, která dle znalců pochází z kůže afrického slona. Luxusní svět okamžitě vytvořil dva tábory. Na jedné straně stojí hlasití kritici, na druhé fascinovaní sběratelé. Elephant Leather Birkin patří k nejvzácnějším kabelkám Hermès, jejichž výroba však skončila před několila dekádami. Sociální sítě se po odvysílání epizody změnily v jeviště, kde vedle morálního rozhořčení roste posedlost cenovkou a investičním potenciálem.

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    Shein pod palbou. Čelí žalobě francouzských obchodníků i výzvě poslanců

    Potíže fast fashion řetězce Shein ve Francii nekončí. Nově čelí žalobě ze strany francouzských maloobchodníků. Na 12 federací a několik značek zahájilo proti značce soudní řízení. Olej do ohně kritiky přilévají také tamní poslanci. Více než 80 z nich vydalo oficiální prohlášení, v němž požadují zákaz Shein, a to ve jménu "ochrany pracovníků, veřejného zdraví a planety".

    Bottega Veneta uvádí Jenga set. Jeho cenovka je opravdu vesmírná

    Bottega Veneta uvádí Jenga set, který posouvá domácí zábavu do sféry investičních objektů. Luxusní dům využívá své signifikantní prvky a transformuje mezinárodně známou hru do podoby kultivovaného designového předmětu. Každý jednotlivý prvek získává charakter artefaktu, s důrazem na materiál a přesnost zpracování. Soubor působí jako tichý symbol pohodlí, vkusu a sebevědomého vkročení do segmentu zábavy pro dospělé. Ano, společnost na svých stránkách opravdu uvádí, že nejde o hračku pro děti.

    Versace překračuje milník. Prada značku v prosinci přivítá pod svá křídla

    Luxusní skupina Prada Group letos v dubnu překvapila módní svět, když oznámila svou koupi módního domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur následovala krátce poté, co z pozice kreativní ředitelky značky odešla Donatella Versace. Teprve v úterý 2. prosince však společnost plně vstoupí do vesmíru Prada. Čeká ji nová éra kombinující její legendární historii a inovaci.

    REFY přináší chromový launch. Nová kolekce svítí sama o sobě

    REFY je značka, která evokuje dokonale upravené obočí. Každá žena si ji spojuje s její krásnou zakladatelkou a jejím netypickým vzhledem, jenž proměnila ve svou přednost. Vytvořila značku, jejímž posláním je dodat ženám sebevědomí, především v oblasti obočí. Při příležitosti výročí existence značky REFY představuje limitovanou edici Chrome Collection.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―