Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Kožené strapy, bundy, vysoké platformy i „sportovní“ sluneční brýle. Jste-li alespoň běžný uživatel TikToku, musí se vám vybavit trend #beforeberlin. Hit, který se objevil snad na každé For You Page. Jde o srovnání stylu před a po přestěhování do německé módní metropole. Jak vliv hudební techno scény ovlivňuje zdejší módu? Jaké must-have kousky byste před návštěvou Berlína měli pořídit? I na to vám odpovíme.

    Berlín je proslulý svými undergroundovými podniky, proto není legrace se před návštěvou připravit. Pozor! Pokud tuto scénu okusíte vícekrát než jednou, jen těžko se z ní dostanete zpět ven. Berlínský styl vás nenechá klidnými.

    Teď už k jádru pudla! Módní scénu zde tvoří spíše mladší generace, proto jsou některé looky provokativní až „sprosté“. V návaznosti na tento fakt vznikl již zmíněný trend #beforeberlin, kde si většinou mladí lidé libují v extravagantních a drsných „kostýmcích“. Vše pochází z opravdu osobitého hudebního stylu, a to z techna. Na tento druh zábavy narazíte doslova na každém rohu Berlína. Moc se nám líbí, jak jsou některé looky nápadité a spicy. Proto pro vás vytvoříme základního průvodce tímto směrem.

    Základem jsou vysoké boots

    Bez ohledu na pohodlí, puchýře i dlouhé stání ve frontě do klubu. Kožené boty s vysokou platformou jsou nezbytností. Nejvíce cool jsou klasické Prada Re-nylon Boots. Pro začátečníky jsou zcela dostačující. Lze je totiž vynést i jindy a kamkoliv.

    Foto: Prada

    Hlavně Harness

    Nepostradatelnou složkou celého outfitu jsou kožené „popruhy“. Nejlepší volbou je Alexander McQueen nebo Isabel Sanchis. V nabídce najdete mnoho stylů i barev. Základ jsou ale černé. Popruhy lze nasadit na oversized košili i tričko. Odvážlivci mohou vzít i na nahé tělo, popřípadě přes sebe ještě „přehodit“ jakýkoliv rozepnutý svršek.

    Foto: Alexander McQueen

    Šperky vše dořeší za vás

    V téhle kapitole se meze rozhodně nekladou. Šperky tu můžete mixovat jak je libo. Množství je také neomezené. Platí tu pravidlo: Čím více, tím lépe. Například velmi stylové „náramky“ najdete u Raf Simons. Nasadit je můžete jak na holou ruku, tak i na rukávy.

    Foto: Raf Simons

    U Rafa ještě chvilku zůstaneme. Pokud se vydáte na berlínský #rave ven, bude se vám hodit pláštěnka, která se zdá velmi praktická. Jde o již druhou verzi oblíbené rave blanket. První verze vznikla již v roce 2001. Berete tedy na sebe i kus historie.

    Foto: Raf Simons

    Bez brýlí by to nešlo

    Brýle se sportovním vzhledem jsou také nedílnou součástí. Jejich cenu najdete ve chvíli, kdy na vás z každé strany budou zářit světla a lasery. Nejjednodušší výběr vám poskytne Balenciaga.

    Foto: Balenciaga

    K požadovanému výsledku pomůže Acne Studios

    Ptáte se, kde mimo základní prvky pořídit i oblečení? Pro odpověď si skočte do Acne Studios. Vybrali jsme pro vás pár inspiračních looků, podle kterých se můžete řídit i u jiných designérů. Při dodržení všech předchozích pravidel můžete fity doplnit oversized blejzry i plátěnými kalhoty. Detaily vyladíte vysokými ponožkami.

    Foto: Acne Studios

    Nakonec Alexander Wang

    Je až k nevíře, kolik známých návrhářů připravuje své modely pro #rave. Alexander Wang pár let pracoval jako kreativní ředitel pro dům Balenciaga. Podle nás mu ale samostatná tvorba prospěla. Pro inspiraci přidáváme i jeho přehlídku na New York Fashion Week z roku 2019. Modely z této kolekce jsou opravdu legendární a při troše štěstí je seženete na platformách typu Farfetch nebo Depop.

    Pokud stále nemáte dost inspirace, máme pro vás Patricka Mason. Umělce, který na svůj instagramový profil přidává jak svou práci, tak i úžasné outfity!

    Zdroj: YouTube, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Let’s go rave! Stručná příprava na návštěvu berlínského undergroundu

    ― Reklama ―

    Kožené strapy, bundy, vysoké platformy i „sportovní“ sluneční brýle. Jste-li alespoň běžný uživatel TikToku, musí se vám vybavit trend #beforeberlin. Hit, který se objevil snad na každé For You Page. Jde o srovnání stylu před a po přestěhování do německé módní metropole. Jak vliv hudební techno scény ovlivňuje zdejší módu? Jaké must-have kousky byste před návštěvou Berlína měli pořídit? I na to vám odpovíme.

    Berlín je proslulý svými undergroundovými podniky, proto není legrace se před návštěvou připravit. Pozor! Pokud tuto scénu okusíte vícekrát než jednou, jen těžko se z ní dostanete zpět ven. Berlínský styl vás nenechá klidnými.

    Teď už k jádru pudla! Módní scénu zde tvoří spíše mladší generace, proto jsou některé looky provokativní až „sprosté“. V návaznosti na tento fakt vznikl již zmíněný trend #beforeberlin, kde si většinou mladí lidé libují v extravagantních a drsných „kostýmcích“. Vše pochází z opravdu osobitého hudebního stylu, a to z techna. Na tento druh zábavy narazíte doslova na každém rohu Berlína. Moc se nám líbí, jak jsou některé looky nápadité a spicy. Proto pro vás vytvoříme základního průvodce tímto směrem.

    Základem jsou vysoké boots

    Bez ohledu na pohodlí, puchýře i dlouhé stání ve frontě do klubu. Kožené boty s vysokou platformou jsou nezbytností. Nejvíce cool jsou klasické Prada Re-nylon Boots. Pro začátečníky jsou zcela dostačující. Lze je totiž vynést i jindy a kamkoliv.

    Foto: Prada

    Hlavně Harness

    Nepostradatelnou složkou celého outfitu jsou kožené „popruhy“. Nejlepší volbou je Alexander McQueen nebo Isabel Sanchis. V nabídce najdete mnoho stylů i barev. Základ jsou ale černé. Popruhy lze nasadit na oversized košili i tričko. Odvážlivci mohou vzít i na nahé tělo, popřípadě přes sebe ještě „přehodit“ jakýkoliv rozepnutý svršek.

    Foto: Alexander McQueen

    Šperky vše dořeší za vás

    V téhle kapitole se meze rozhodně nekladou. Šperky tu můžete mixovat jak je libo. Množství je také neomezené. Platí tu pravidlo: Čím více, tím lépe. Například velmi stylové „náramky“ najdete u Raf Simons. Nasadit je můžete jak na holou ruku, tak i na rukávy.

    Foto: Raf Simons

    U Rafa ještě chvilku zůstaneme. Pokud se vydáte na berlínský #rave ven, bude se vám hodit pláštěnka, která se zdá velmi praktická. Jde o již druhou verzi oblíbené rave blanket. První verze vznikla již v roce 2001. Berete tedy na sebe i kus historie.

    Foto: Raf Simons

    Bez brýlí by to nešlo

    Brýle se sportovním vzhledem jsou také nedílnou součástí. Jejich cenu najdete ve chvíli, kdy na vás z každé strany budou zářit světla a lasery. Nejjednodušší výběr vám poskytne Balenciaga.

    Foto: Balenciaga

    K požadovanému výsledku pomůže Acne Studios

    Ptáte se, kde mimo základní prvky pořídit i oblečení? Pro odpověď si skočte do Acne Studios. Vybrali jsme pro vás pár inspiračních looků, podle kterých se můžete řídit i u jiných designérů. Při dodržení všech předchozích pravidel můžete fity doplnit oversized blejzry i plátěnými kalhoty. Detaily vyladíte vysokými ponožkami.

    Foto: Acne Studios

    Nakonec Alexander Wang

    Je až k nevíře, kolik známých návrhářů připravuje své modely pro #rave. Alexander Wang pár let pracoval jako kreativní ředitel pro dům Balenciaga. Podle nás mu ale samostatná tvorba prospěla. Pro inspiraci přidáváme i jeho přehlídku na New York Fashion Week z roku 2019. Modely z této kolekce jsou opravdu legendární a při troše štěstí je seženete na platformách typu Farfetch nebo Depop.

    Pokud stále nemáte dost inspirace, máme pro vás Patricka Mason. Umělce, který na svůj instagramový profil přidává jak svou práci, tak i úžasné outfity!

    Zdroj: YouTube, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Pro nádobí až do Dubaje? Martha Stewart zve do nových butiků

    Dubaj opět potvrzuje schopnost přitahovat světové ikony. Tentokrát vítá ženu, která proměnila každodenní život v estetickou disciplínu. Martha Stewart otevřela své první samostatné obchody právě v této metropoli. Daleko od amerických předměstí, kde její značka vznikla. Do prostoru, kde se luxus chápe jako životní taktika, přináší svět poctivě navrženého domova.

    Dámské hodinky pod stromeček? Darujte moment, který trvá celý rok

    V prosinci se svět zpomalí přesně ve chvíli, kdy žena rozváže vánoční stuhu. Uvnitř dárku se objeví předmět, který na nic nečeká. Jemné kovové články sklouznou do dlaně a studený povrch pouzdra kontrastuje s všudypřítomným teplem. Dámské hodinky v tom okamžiku získají vlastní život. Zacvaknou se na zápěstí a přenesou pozornost k detailu, jenž určuje rytmus dnů i večerů. Ne jako symbol, ale spíše jako přesný tón sjednocující křehký sváteční okamžik.

    Móda v kostce: Skims vyráží do hor s The North Face a Miu Miu je značkou roku

    Společnost Skims vrací na scénu svou úspěšnou spolupráci s The North Face. Novou kolekci představil i Ralph Lauren, tentokrát ji ovšem věnoval americkým olympijským sportovcům. Nike odhalil model Air Force 1 Bouclé, odkazující na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslaví Vánoce s luxusním koktejlovým setem a Miu Miu je dle platformy Lyst značkou roku.

    Shay Mitchell uvádí dětskou kosmetiku Rini. Je rozkošná, nebo nebezpečná? 

    Herečka Shay Mitchell uvedla na trh kosmetickou řadu Rini, která okamžitě vzbudila smíšené reakce. Produkty jsou totiž určeny výhradně pro děti od 3 do 12 let. Řada proto rozdělila internet. Je doopravdy nutné, aby děti od tak ranného věku pečovaly o svou pleť, nebo jde jen o další marketingový tah? Rini se stává jedním z nejdiskutovanějších debutů roku. 

    A$AP Rocky a Puma mění svět sneakers. Speedcat Racing zvou na divokou jízdu

    A$AP Rocky je zpět na módní scéně. Tentokrát opět spojil síly se sportovní značkou Puma. Společně vytvořili sneakers s názvem napovídajícím mnohé, tedy Speedcat Racing. A$AP Rocky přichází do světa bot se sexy divokým detailem. Teniska nádherně propojuje motorsportovou estetiku a osobní streetwearový styl samotného legendárního rapera. 

    Generace Z propadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z běžných self-care pomocníků se v očích generace Z stává speciální sběratelský předmět. Ať už díky rozlišným značkám, nespočtu vůní měnících se s každou sezónou, nebo limitovaným edicím, klasický peeling přitahuje v koupelně čím dál větší pozornost. Stal se z něj drobný záblesk světa luxusu, který nabízí okamžité uspokojení a komercí podpořený pocit sebelásky.

    Módní rok kulminuje. Konec roku zpečetilo předávání Fashion Awards

    První prosincové pondělí předznamenalo rychle se blížící konec letošního roku. Odstartovalo ho slavnostní předávání Fashion Awards, tradičně pořádané British Fashion Council Foundation. Módní svět tak řádně ocenil největší ikony definující rok 2025. Patří mezi ně mimo jiné návrháři jako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner nebo modelka Anok Yai.

    Dreaming Eli učí sexy sebelásce. Módní nováček dobývá Londýn

    Dreaming Eli patří k nejvýraznějším novým hlasům londýnské módní scény. Značka dobyla London Fashion Week svou kolekcí, kterou připravila pro jaro 2026. Její tvorba propojuje jemnost s drsností, zranitelnost se silou a experiment s romantikou. Svou jedinečností si zajistila pozornost módních kritiků a stabilní místo na světově proslulém týdnu módy.

    Chanel obléká rappera. Novým ambasadorem značky je A$AP Rocky

    Herečka Margaret Qualley a rapper A$AP Rocky čeká hvězdná svatba. Alespoň v alternativním vesmíru Chanel. Módní dům odhalil krátké video z dílny režiséra Michela Gondry, v němž slavného hudebníka představuje jako svého nejnovějšího ambasadora. Zároveň se jedná o teaser k chystané show s názvem Métiers d’Art, kterou v úterý 2. prosince přivítá New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Oba velikáni formují budoucnost luxusu

    LVMH i Kering vstupují do nové etapy růstu. Skupiny formující tvář globálního luxusu posouvají portfolia směrem k budoucnosti. LVMH sází na čerstvé talenty a řemeslné mistrovství. Kering buduje investiční jednotku, jež mapuje značky, technologie i subkulturní směry. Oba giganti sledují proměnu zákazníka a reagují s vizí přesahující hranice tradičního luxusu.

    Šaty už nestačí. Elie Saab přetváří sny v luxusní rezidence z betonu a zlata

    Značka Elie Saab rozšiřuje svůj vytříbený estetický svět. Představila projekt Stellar by Elie Saab, první značkový rezidenční komplex na ostrově Yas v Abú Dhabí. Tímto krokem navazuje na svou globální expanzi do segmentu luxusních nemovitostí. Stopy její značky lze nalézt po celém světě, od Karibiku přes Maledivy až po švýcarské Alpy, stejně jako na nedávno uvedené debutové jachtě Elie Saab.

    Příběh touhy a vzdoru. Vivienne Westwood probouzí k životu mangu NANA

    Milovnící anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala podzimní překvapení plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvořila kolekci, jež se inspirovala slavnými japonskými manga komiksy. Spolupráce, která propojuje melancholii tokijských nocí s nezkrotným britským duchem, oživuje šperky, látky i siluety, jež v manze vypráví o svobodě, touze a vzdoru.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Čepice, které prolomí zimní prokletí. Tu správnou už nesundáte

    Zimní sezona znovu otevírá otázku, proč pletené čepice často působí únavněji než samotné mrazivé počasí. Mnoho tváří pod nimi ztratí proporce, linku čelisti i sebevědomý výraz. Móda však nabízí alternativy, jež pracují s architekturou hlavy mnohem chytřeji a dávají outfitu novou vertikálu. Struktura, historie, elegance a dramatický tvar dokáží proměnit běžné vrstvení ve skutečný styling. Není divu, že módní domy sázejí na čepice rámující obličej jako šperk, ne jako zimní nutnost.

    Uvěřili jsme marketingovým lžím? The Ordinary bourá mýty skincare světa

    Značka The Ordinary řekla stop. Stop marketingovým beauty tipům, které nepřináší žádné viditelné změny. Stop lhaní. Svou novou kampaní s názvem The Periodic Fable chce zbořit mýty, jež svět skincare rutin vystavěl na barvitých termínech. Reklamou udělala společnost čáru za lákavými frázemi a marketingem, které vydělávají peníze, ale nepřináší ovoce. 

    Přeměňte zimní dny v radost. Zář jim dodají luxusní adventní kalendáře

    Přeměňte své Vánoce v kouzelné chvíle a vraťte se do dní, kdy jste byli dětmi. Čekání na Štědrý den může být dlouhé, ale s luxusním adventním kalendářem si ho rozhodně zkrátíte. Předčasným dárkem svátky ještě nikdo nikdy nezkazil. Jste milovníci vůní, sebepéče nebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z nabídky slavných značek jistě vyrazí dech.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―