Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Kožené strapy, bundy, vysoké platformy i „sportovní“ sluneční brýle. Jste-li alespoň běžný uživatel TikToku, musí se vám vybavit trend #beforeberlin. Hit, který se objevil snad na každé For You Page. Jde o srovnání stylu před a po přestěhování do německé módní metropole. Jak vliv hudební techno scény ovlivňuje zdejší módu? Jaké must-have kousky byste před návštěvou Berlína měli pořídit? I na to vám odpovíme.

    Berlín je proslulý svými undergroundovými podniky, proto není legrace se před návštěvou připravit. Pozor! Pokud tuto scénu okusíte vícekrát než jednou, jen těžko se z ní dostanete zpět ven. Berlínský styl vás nenechá klidnými.

    Teď už k jádru pudla! Módní scénu zde tvoří spíše mladší generace, proto jsou některé looky provokativní až „sprosté“. V návaznosti na tento fakt vznikl již zmíněný trend #beforeberlin, kde si většinou mladí lidé libují v extravagantních a drsných „kostýmcích“. Vše pochází z opravdu osobitého hudebního stylu, a to z techna. Na tento druh zábavy narazíte doslova na každém rohu Berlína. Moc se nám líbí, jak jsou některé looky nápadité a spicy. Proto pro vás vytvoříme základního průvodce tímto směrem.

    Základem jsou vysoké boots

    Bez ohledu na pohodlí, puchýře i dlouhé stání ve frontě do klubu. Kožené boty s vysokou platformou jsou nezbytností. Nejvíce cool jsou klasické Prada Re-nylon Boots. Pro začátečníky jsou zcela dostačující. Lze je totiž vynést i jindy a kamkoliv.

    Foto: Prada

    Hlavně Harness

    Nepostradatelnou složkou celého outfitu jsou kožené „popruhy“. Nejlepší volbou je Alexander McQueen nebo Isabel Sanchis. V nabídce najdete mnoho stylů i barev. Základ jsou ale černé. Popruhy lze nasadit na oversized košili i tričko. Odvážlivci mohou vzít i na nahé tělo, popřípadě přes sebe ještě „přehodit“ jakýkoliv rozepnutý svršek.

    Foto: Alexander McQueen

    Šperky vše dořeší za vás

    V téhle kapitole se meze rozhodně nekladou. Šperky tu můžete mixovat jak je libo. Množství je také neomezené. Platí tu pravidlo: Čím více, tím lépe. Například velmi stylové „náramky“ najdete u Raf Simons. Nasadit je můžete jak na holou ruku, tak i na rukávy.

    Foto: Raf Simons

    U Rafa ještě chvilku zůstaneme. Pokud se vydáte na berlínský #rave ven, bude se vám hodit pláštěnka, která se zdá velmi praktická. Jde o již druhou verzi oblíbené rave blanket. První verze vznikla již v roce 2001. Berete tedy na sebe i kus historie.

    Foto: Raf Simons

    Bez brýlí by to nešlo

    Brýle se sportovním vzhledem jsou také nedílnou součástí. Jejich cenu najdete ve chvíli, kdy na vás z každé strany budou zářit světla a lasery. Nejjednodušší výběr vám poskytne Balenciaga.

    Foto: Balenciaga

    K požadovanému výsledku pomůže Acne Studios

    Ptáte se, kde mimo základní prvky pořídit i oblečení? Pro odpověď si skočte do Acne Studios. Vybrali jsme pro vás pár inspiračních looků, podle kterých se můžete řídit i u jiných designérů. Při dodržení všech předchozích pravidel můžete fity doplnit oversized blejzry i plátěnými kalhoty. Detaily vyladíte vysokými ponožkami.

    Foto: Acne Studios

    Nakonec Alexander Wang

    Je až k nevíře, kolik známých návrhářů připravuje své modely pro #rave. Alexander Wang pár let pracoval jako kreativní ředitel pro dům Balenciaga. Podle nás mu ale samostatná tvorba prospěla. Pro inspiraci přidáváme i jeho přehlídku na New York Fashion Week z roku 2019. Modely z této kolekce jsou opravdu legendární a při troše štěstí je seženete na platformách typu Farfetch nebo Depop.

    Pokud stále nemáte dost inspirace, máme pro vás Patricka Mason. Umělce, který na svůj instagramový profil přidává jak svou práci, tak i úžasné outfity!

    Zdroj: YouTube, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Let’s go rave! Stručná příprava na návštěvu berlínského undergroundu

    Kožené strapy, bundy, vysoké platformy i „sportovní“ sluneční brýle. Jste-li alespoň běžný uživatel TikToku, musí se vám vybavit trend #beforeberlin. Hit, který se objevil snad na každé For You Page. Jde o srovnání stylu před a po přestěhování do německé módní metropole. Jak vliv hudební techno scény ovlivňuje zdejší módu? Jaké must-have kousky byste před návštěvou Berlína měli pořídit? I na to vám odpovíme.

    - Reklama -

    Berlín je proslulý svými undergroundovými podniky, proto není legrace se před návštěvou připravit. Pozor! Pokud tuto scénu okusíte vícekrát než jednou, jen těžko se z ní dostanete zpět ven. Berlínský styl vás nenechá klidnými.

    Teď už k jádru pudla! Módní scénu zde tvoří spíše mladší generace, proto jsou některé looky provokativní až „sprosté“. V návaznosti na tento fakt vznikl již zmíněný trend #beforeberlin, kde si většinou mladí lidé libují v extravagantních a drsných „kostýmcích“. Vše pochází z opravdu osobitého hudebního stylu, a to z techna. Na tento druh zábavy narazíte doslova na každém rohu Berlína. Moc se nám líbí, jak jsou některé looky nápadité a spicy. Proto pro vás vytvoříme základního průvodce tímto směrem.

    Základem jsou vysoké boots

    Bez ohledu na pohodlí, puchýře i dlouhé stání ve frontě do klubu. Kožené boty s vysokou platformou jsou nezbytností. Nejvíce cool jsou klasické Prada Re-nylon Boots. Pro začátečníky jsou zcela dostačující. Lze je totiž vynést i jindy a kamkoliv.

    - Reklama -

    Foto: Prada

    Hlavně Harness

    Nepostradatelnou složkou celého outfitu jsou kožené „popruhy“. Nejlepší volbou je Alexander McQueen nebo Isabel Sanchis. V nabídce najdete mnoho stylů i barev. Základ jsou ale černé. Popruhy lze nasadit na oversized košili i tričko. Odvážlivci mohou vzít i na nahé tělo, popřípadě přes sebe ještě „přehodit“ jakýkoliv rozepnutý svršek.

    Foto: Alexander McQueen

    Šperky vše dořeší za vás

    V téhle kapitole se meze rozhodně nekladou. Šperky tu můžete mixovat jak je libo. Množství je také neomezené. Platí tu pravidlo: Čím více, tím lépe. Například velmi stylové „náramky“ najdete u Raf Simons. Nasadit je můžete jak na holou ruku, tak i na rukávy.

    Foto: Raf Simons

    U Rafa ještě chvilku zůstaneme. Pokud se vydáte na berlínský #rave ven, bude se vám hodit pláštěnka, která se zdá velmi praktická. Jde o již druhou verzi oblíbené rave blanket. První verze vznikla již v roce 2001. Berete tedy na sebe i kus historie.

    Foto: Raf Simons

    Bez brýlí by to nešlo

    Brýle se sportovním vzhledem jsou také nedílnou součástí. Jejich cenu najdete ve chvíli, kdy na vás z každé strany budou zářit světla a lasery. Nejjednodušší výběr vám poskytne Balenciaga.

    Foto: Balenciaga

    K požadovanému výsledku pomůže Acne Studios

    Ptáte se, kde mimo základní prvky pořídit i oblečení? Pro odpověď si skočte do Acne Studios. Vybrali jsme pro vás pár inspiračních looků, podle kterých se můžete řídit i u jiných designérů. Při dodržení všech předchozích pravidel můžete fity doplnit oversized blejzry i plátěnými kalhoty. Detaily vyladíte vysokými ponožkami.

    Foto: Acne Studios

    Nakonec Alexander Wang

    Je až k nevíře, kolik známých návrhářů připravuje své modely pro #rave. Alexander Wang pár let pracoval jako kreativní ředitel pro dům Balenciaga. Podle nás mu ale samostatná tvorba prospěla. Pro inspiraci přidáváme i jeho přehlídku na New York Fashion Week z roku 2019. Modely z této kolekce jsou opravdu legendární a při troše štěstí je seženete na platformách typu Farfetch nebo Depop.

    Pokud stále nemáte dost inspirace, máme pro vás Patricka Mason. Umělce, který na svůj instagramový profil přidává jak svou práci, tak i úžasné outfity!

    Zdroj: YouTube, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Módní výstavy ve zlaté éře. Vybírat si můžete napříč metropolemi

    Módní výstavy se staly kulturními událostmi, jež přitahují davy návštěvníků stejně silně jako koncerty či premiéry. Galerie a muzea se proměňují v pomyslná pódia, na nichž oděv získává novou dimenzi a stává se symbolem estetiky, inovace i kulturní identity. Letošní rok potvrzuje, že móda vydobyla pevné místo mezi velkými uměleckými disciplínami a neustále přináší nové fascinující projekty.

    „White, hot and horny“. V Hollywoodu opět vedou anti-woke témata

    Být „woke“ už v Hollywoodu a americké popkultuře není in. Po poměrně krátké éře diverzity a inkluze se nyní průmysl vrací k více tradičním narativům. Namísto menšinových hlasů či queer autorů dostávají prostor projekty, které sází na tradiční jistotu, tedy atraktivní, sexuálně nespoutané a většinově bílé charaktery. Důvodem posunu zpět je mimo jiné i současná politika.

    Karl Lagerfeld opět překvapil. Do nové kampaně dosadil Paris Hilton

    O značce Karl Lagerfeld nebylo v posledních měsících příliš slyšet. Nyní na sebe ovšem strhává pozornost módního světa, a to díky čerstvé kampani pro letošní podzim a zimu. Její tváří se totiž stala proslulá podnikatelka a influencerka Paris Hilton. K zesnulému návrháři měla blízko a stejně jako on pomohla definovat celou jednu éru.

    Gap vyhrál denim loterii. Značka slaví úspěch s virální kampaní

    Občas se vyplatí vsadit na starou osvědčenou klasiku. Důkazem je nedávno vydaná kampaň značky Gap. Společnost totiž uspěla s videem představujícím rozmanitou dívčí skupinu Katseye, která zatančila na populární hit Milkshake. Choreografie se okamžitě stala virální a přinesla značce nečekanou pozornost a chválu.

    Móda vkročila do hravé éry. Úzkost schovává za trendy nostalgií

    Šklebící se postavičky Labubu, hravé korálky na kotnících a nespočet přívěsků upoutaných k tkaničkám trendy tenisek. Móda v uplynulých měsících přelila silná vlna nostalgie a touhy po hravějších, snadnějších a nevinnějších časech. Takzvaná kidcore estetika ukazuje, že i pomíjivé trendy ukrývají hlubší pravdu o společnosti a tom, co doopravdy chce.

    Carrie Bradshaw je pro Gen Z nerelevantní. Označuje ji za „pick me girl“

    Carrie Bradshaw se kdysi stala ikonou ženské nezávislosti, New Yorku i nekonečných debat o lásce. Pro jednu generaci byla hlasem, který normalizoval ženská přátelství, sexualitu a touhu po kariéře a luxusu. Jenže pro generaci Z se z Carrie stal spíš relikt, jenž už neodpovídá jejich hodnotám. V očích mladších divaček se proměnila z inspirace v toxickou „pick me girl“, jejíž příběhy působí zastarale až problematicky.

    Nebojte se červenat. Shy Girl make-up look tvářenkou nešetří

    Na beauty scénu dorazil další trend. Tentokrát potěší především ty z nás, které jen s těžkostmi zakrývají své rozpaky, stud nebo nadšení. Ve středu populárního make-up looku totiž stojí honosná vrstva růžové tvářenky. Takzvaný Shy Girl vzhled má za cíl napodobovat romantickou ostýchavost, jež má ve zvyku zabarvovat tváře do sytých odstínů.

    Móda v kostce: Addison Rae navrhla džíny a Post Malone odhalí vlastní brand

    Slavné osobnosti postupují hlouběji do světa módy. Zpěvačka Addison Rae navrhla pro značku Lucky Brand vlastní džíny. Zpěvák Post Malone zase oznámil vlastní brand Austin Post a herečka Cate Blanchett se stala ambasadorkou Uniqlo. Nové kampani Ugg vévodí herečka Sarah Jessica Parker a značka Seleny Gomez, Rare Beauty, vydala spicy novinku.

    Podzimní svatby jsou v kurzu. Dovolte si dekadentní barvy a počasí se nebojte

    Podzimní svatby mají své nezaměnitelné kouzlo. Zatímco letní oslavy sází na lehkost a vzdušnost, ty podzimní nabízejí hlubší tóny, bohatší textury a zatím neokoukanou atmosféru. Být hostem na takové svatbě ovšem znamená skloubit slavnostní náladu s proměnlivým počasím a najít rovnováhu mezi pohodlím a žádanou elegancí. Dovolí vám to ale rovněž luxusní detaily, které by v létě působily možná "až moc".

    Aleksandre Akhalkatsishvili dobývá svět módy. Neznáme sebejistější rukopis

    Z Tbilisi se už pár let line nová vlna módy, jež má v sobě něco syrového, architektonického a svůdného. Jedním z jejích nejvýraznějších hlasů je návrhář Aleksandre Akhalkatsishvili, který dokázal propojit dekonstruovaný minimalismus s ženskou sebejistotou a svým jedinečným gruzínským akcentem. Jeho řady jsou jako dobře vyprávěný příběh, každý model je kapitola, ale dohromady tvoří silný celek.

    Podzimní trendy konečně myslí na normální pleť. Vrací se ale i obávané concealer lips

    Ať už patříte mezi milovníky léta, nebo nadšeně vyhlížíte podzim, barevné roční období je v módě důležitým časem. Pozadu však není ani beauty průmysl. Letošní podzimní trendy už pomalu klepou na dveře a nabízí opravdu originální portfolio make-up novinek. Vypadá to, že nás čeká jak návrat do minulosti, tak překvapivé nové styly líčení.

    Pinterest předpovídá trendy podzimu. Kraluje jim láska k second handům

    Platforma Pinterest odhalila report předpokládající trendy letošního podzimu. Založený je především na vyhledávání jejích Gen Z uživatelů. Ti si zamilovali především nakupování z druhé ruky a vintage kousky. Na scénu ovšem vrací také preppy styl nebo módu 60. let. Zalíbení našli rovněž v outfitech inspirovaných jejich oblíbenými kofeinovými nápoji.

    Pravý luxus nemá logo. Nadčasová „logoless“ móda je stále nejlepší investicí

    V módním světě plném křiklavých log a výrazných monogramů stojí na opačném konci spektra hnutí, jenž si nepotřebuje dokazovat svou hodnotu. Logoless styl, tedy luxus bez loga. Mluví kvalitou materiálů, dokonalým střihem a pečlivými detaily. Navzdory trendy maximalismu zůstává pevně zakotvený v nadčasové eleganci, kterou trendy neovlivní.

    My Oxford Year vzbudil módní vlnu zájmu. Preppy styl však není novinkou

    Jakmile Netflix ohlásí nový film s romantickou zápletkou v univerzitním prostředí, vypukne panika. Na filmech s podkresem britských vysokých škol a zapovězenou láskou zkrátka něco je. Není proto divu, že i módní kousky využité v těchto snímcích se pravidelně derou na vrchol oblíbenosti. Nadčasový anglický preppy styl je tak opět v popředí.

    Módní značky přivítaly podzim. Na pomoc si pozvaly známé tváře

    Blíží se podzim a spolu s ním se do popředí derou čerstvé módní kampaně. Značky si pro propagaci nových kolekcí opět přizvaly známé tváře. Skims, společnost z dílny Kim Kardashian, odhalila spolupráci se zpěvákem Post Malone. Tváří podzimní řady Michael Kors je zpěvačka Suki Waterhouse a u Alexandra McQueen září modelka Alex Consani.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―