Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Blíží se jaro a spolu s ním se ve vzduchu nesou i předzvěsti trendů. Doslova je cítit i blížící se parfémové hity, čekající na umístění do početných sbírek. Hlavně díky sociálním sítím se začínají formovat voňavé must haves a rozhodně bude z čeho vybírat. Parfémy jsou skvělým způsobem, jak se projevit, je proto čas vybrat si ten pravý.

    Dá se říct, že se značky až předhání v počtu vydaných vůní. Zatímco dříve byly nové parfémy dlouho očekávanou novinkou, v poslední době se čerstvé kousky objevují mnohem častěji. Dávají tak prostor k rozmanitosti a ukazují, že si vybere opravdu každý. Zároveň byste ale mohli pociťovat nepříjemnou rozhodovací paralýzu. Právě proto se někdy může hodit inspirace trendy.

    Lepivě sladké tóny jsou v kurzu. Buržoazní efekt vytvoří stará známá vanilka

    Značné oblibě se poslední týdny těší například parfémy na bázi vanilky. Dalo by se říci, že se jedná o obyčejnou vůni, která nemůže ničím překvapit. Opak je ale pravdou, značky si s vanilkou pohrávají v nových obrazcích. Ucítit tak můžete složitější, kořeněné vůně, často propletené s nezvyklými tóny jiných přísad. Jedná se o skoro až gurmánské parfémy, dekadentně provokující svou těžkostí.

    Zdroj: Ourte, Dior

    Crispy Porn od značky Ourte v sobě kromě vanilky nese i tóny karamelu a popcornu. Díky tomu se hodí na večer a do chladnějších dnů. Dior zase mistrovsky skloubil zvyk zakladatele Christiana Dior nosit v kapse kus dřeva, a to se zvykem hlavního parfuméra značky nosit tamtéž kostku cukru. V lahvičce proto ucítíte dřevitou vanilku, představující onen pomyslný talisman.

    Přeneste se na letní dovolenou jedním nádechem. Moře najdete uvnitř lahvičky

    Úplným opakem opulentní vanilky je předzvěst oblíbenosti svěžích parfémů připomínajících mořský vánek. Například Tom Ford k této inspiraci přistoupil s vizí letních dovolených, v Neroli Portofino proto najdete svěží citrusové oleje a květy. Pomeranč, mandarinka nebo neroli, to vše zahalují tóny bublající průzračné vody a předzvěst osvěžujícího léta.

    Zdroj: Tom Ford, Jo Malone

    Značka Jo Malone zase vsadila na čistý a ničím nerušený závan oceánu. Parfém Wood Sage & Sea Salt má představovat chvilky na britském pobřeží, kdy vás obklopují šplouchající vlny narážející do útesu a svěží, až ledový vítr ve tváři. Srdce a základ parfému tvoří opravdová mořská sůl a šalvěj, tudíž se s touto vůní budete cítit jako na lodi, plavící se směrem k zaoceánskému ráji.

    Arabské parfémy jsou populární, ale těžko dostupné. Najdete ale zdárné náhradníky

    Popularita narůstá také arabským vůním. Často se ovšem jedná o imitace, jelikož ty opravdové jsou hůře sehnatelné a jejich ingredience drahé a vzácné. Vůně oudu, což je určitý druh pryskyřicové esence, tak byla inspirací například pro Tobacco Mandarin od značky Byredo. Mísí se zde s tabákem a překvapivou mandarinkou, což parfému dodává kouřově-citrusový podtón.

    Zdroj: Byredo, Hermès

    Pozadu nezůstává ani Cardamusc od značky Hermès. Parfém sází na vůni štiplavého koření, kterou mu dodává hravý kardamom. Společně s pižmem připomíná zmíněnou kadidlovou vůni oudu a vytváří na kůži smyslnou souhru. Jedná se o určitě specifický kousek se specifickou cílovou skupinou, avšak pokud jsou vám nevšedně těžké vůně blízké, mohl by být pro vás tím pravým.

    Dejte si do nosu, doslova. Dezertní vůně potěší milovníky sladkého

    Hravost má své místo i ve světě parfémů. Letos se proto očekává velký zájem o exempláře připomínající dezerty. Ať už to bude vůně marshmallow, cukrové vaty nebo žvýkačky, kterou nabízí třeba Moschino. Neodchází ani pistáciový trend, na který naskočila značka Kayali. Jestliže tedy fandíte sladkým vůním a nejraději byste se vykoupali v pistáciové zmrzlině, tenhle zelený kousek musíte mít.

    Zdroj: Moschino, Kayali

    Zdroje: Dior, Who What Wear, Cosmetic Design, Oudera

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.cz/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    ― Reklama ―

    Letní dovolená i smyslné dezerty. Parfémy letošního roku ukrývají neotřelé kombinace

    Blíží se jaro a spolu s ním se ve vzduchu nesou i předzvěsti trendů. Doslova je cítit i blížící se parfémové hity, čekající na umístění do početných sbírek. Hlavně díky sociálním sítím se začínají formovat voňavé must haves a rozhodně bude z čeho vybírat. Parfémy jsou skvělým způsobem, jak se projevit, je proto čas vybrat si ten pravý.

    Dá se říct, že se značky až předhání v počtu vydaných vůní. Zatímco dříve byly nové parfémy dlouho očekávanou novinkou, v poslední době se čerstvé kousky objevují mnohem častěji. Dávají tak prostor k rozmanitosti a ukazují, že si vybere opravdu každý. Zároveň byste ale mohli pociťovat nepříjemnou rozhodovací paralýzu. Právě proto se někdy může hodit inspirace trendy.

    Lepivě sladké tóny jsou v kurzu. Buržoazní efekt vytvoří stará známá vanilka

    Značné oblibě se poslední týdny těší například parfémy na bázi vanilky. Dalo by se říci, že se jedná o obyčejnou vůni, která nemůže ničím překvapit. Opak je ale pravdou, značky si s vanilkou pohrávají v nových obrazcích. Ucítit tak můžete složitější, kořeněné vůně, často propletené s nezvyklými tóny jiných přísad. Jedná se o skoro až gurmánské parfémy, dekadentně provokující svou těžkostí.

    Zdroj: Ourte, Dior

    Crispy Porn od značky Ourte v sobě kromě vanilky nese i tóny karamelu a popcornu. Díky tomu se hodí na večer a do chladnějších dnů. Dior zase mistrovsky skloubil zvyk zakladatele Christiana Dior nosit v kapse kus dřeva, a to se zvykem hlavního parfuméra značky nosit tamtéž kostku cukru. V lahvičce proto ucítíte dřevitou vanilku, představující onen pomyslný talisman.

    Přeneste se na letní dovolenou jedním nádechem. Moře najdete uvnitř lahvičky

    Úplným opakem opulentní vanilky je předzvěst oblíbenosti svěžích parfémů připomínajících mořský vánek. Například Tom Ford k této inspiraci přistoupil s vizí letních dovolených, v Neroli Portofino proto najdete svěží citrusové oleje a květy. Pomeranč, mandarinka nebo neroli, to vše zahalují tóny bublající průzračné vody a předzvěst osvěžujícího léta.

    Zdroj: Tom Ford, Jo Malone

    Značka Jo Malone zase vsadila na čistý a ničím nerušený závan oceánu. Parfém Wood Sage & Sea Salt má představovat chvilky na britském pobřeží, kdy vás obklopují šplouchající vlny narážející do útesu a svěží, až ledový vítr ve tváři. Srdce a základ parfému tvoří opravdová mořská sůl a šalvěj, tudíž se s touto vůní budete cítit jako na lodi, plavící se směrem k zaoceánskému ráji.

    Arabské parfémy jsou populární, ale těžko dostupné. Najdete ale zdárné náhradníky

    Popularita narůstá také arabským vůním. Často se ovšem jedná o imitace, jelikož ty opravdové jsou hůře sehnatelné a jejich ingredience drahé a vzácné. Vůně oudu, což je určitý druh pryskyřicové esence, tak byla inspirací například pro Tobacco Mandarin od značky Byredo. Mísí se zde s tabákem a překvapivou mandarinkou, což parfému dodává kouřově-citrusový podtón.

    Zdroj: Byredo, Hermès

    Pozadu nezůstává ani Cardamusc od značky Hermès. Parfém sází na vůni štiplavého koření, kterou mu dodává hravý kardamom. Společně s pižmem připomíná zmíněnou kadidlovou vůni oudu a vytváří na kůži smyslnou souhru. Jedná se o určitě specifický kousek se specifickou cílovou skupinou, avšak pokud jsou vám nevšedně těžké vůně blízké, mohl by být pro vás tím pravým.

    Dejte si do nosu, doslova. Dezertní vůně potěší milovníky sladkého

    Hravost má své místo i ve světě parfémů. Letos se proto očekává velký zájem o exempláře připomínající dezerty. Ať už to bude vůně marshmallow, cukrové vaty nebo žvýkačky, kterou nabízí třeba Moschino. Neodchází ani pistáciový trend, na který naskočila značka Kayali. Jestliže tedy fandíte sladkým vůním a nejraději byste se vykoupali v pistáciové zmrzlině, tenhle zelený kousek musíte mít.

    Zdroj: Moschino, Kayali

    Zdroje: Dior, Who What Wear, Cosmetic Design, Oudera

    ― Reklama ―

    Když pouliční styl vzývá luxus. Pharrell Williams čerpá ze skateboardové obuvi

    Skateboardová obuv zaznamenává výrazný návrat na módní scénu, a právě na tento trend reaguje i Pharrell Williams. Pro Louis Vuitton představil model LV Tilted, který spojuje pouliční estetiku s luxusem francouzské značky. Nové pánské tenisky vycházejí z vintage nízkých skateboardových bot z přelomu milénia, jejichž siluetu reinterpretují v moderním duchu.

    Zima se neúprosně blíží. Jak se stát ledovou královnou letošní sezóny?

    Pomalu nám venku přituhuje a všichni už oprašujeme kabáty a kožichy na letošní zimu. Pokud chcete vládnout sněhovému počasí, zapomeňte na minimalismus a šeď. Prosviťte mráz a tmu třpytem, metalickými tóny, zvířecími vzory a elegancí hodné královny. Ať už si zvolíte look městské bohyně, nebo princezny mrazu, nebojte se svého půvabu a síly vlastního stylu.

    Móda v kostce: Swarovski rozzářil Paříž a Marty Supreme má merch

    Značky vítají Vánoce pomocí kampaní, ale i speciálních výloh či pop-upů. Výjimkou není ani společnost Swarovski, jež letos rozsvítila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekci pro rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidují Kiki Boot a Nike servíruje polívku v Číně. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Vypráví 150 let historie módního domu

    Vydavatelství Assouline ve spolupráci s Louis Vuitton uvádí knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módního domu od jeho založení až po současnost. Autor Arthur Dreyfus zpracoval 406 stran a 320 obrazových materiálů do formy vizuální kroniky značky, jež definuje francouzský luxus. Předmluvu napsal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha již vyšla a okamžitě se stala jedním z nejdiskutovanějších titulů letošní módní knihovny.

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    Balmain má po 14 letech novou tvář. Módní dům povede Antonin Tron

    Legendární francouzská značka Balmain začátkem týdne oznámila nečekanou zprávu. Její kreativní vedení po 14 letech opouští návrhář Olivier Rousteing. Módní dům už ovšem zná svou novou tvář, kterou se stane designér Antonin Tron. Známý je svým vlastním labelem Atlein. Z jeho vedení ovšem nyní odejde, aby mohl svou tvůrčí činnost naplno zaměřit na Balmain.

    Kosmický přešlap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet schytal kritiku

    Americký Vogue uzavírá rok vizuálním experimentem, který vyvolává bouři napříč módním světem. Prosincové číslo s Timothée Chalamet mělo být poctou fantazii i technologické spolupráci s NASA. Místo toho rozpoutalo debatu o hranicích vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz přetvořila herce v kosmickou siluetu, která však působí překvapivě ploše. Internet reaguje s intenzitou, jakou si Vogue skrze svou popularitu zaslouží. Avšak s nekompromisním pohledem. Navíc jde o poslední číslo vytvořené pod vedením odcházející Anny Wintour.

    Shein dobývá Paříž. Navzdory skandálu láká desítky tisíc návštěvníků

    Fast-fashion řetězec Shein slaví v Paříži navzdory nedávnému skandálu i trvajícím protestům úspěch. Před týdnem otevřel v historickém nákupním centru BHV svou první kamennou pobočku. Ve stejnou dobu ovšem musel čelit tvrdé kritice kvůli prodeji sex panenek připomínajících děti. Přesto první pobočka Shein dosud přivítala na několik desítek tisíc návštěvníků.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má výherce. Vycházející hvězdou je Ashlynn Park

    Americká módní scéna oslavuje vycházející hvězdu. Návrhářka Ashlynn Park vyhrála v pondělí CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenění ji zajistí dotaci ve výši 300 tisíc dolarů a účast v mentorském programu. Na letošních CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O designérce a její značce Ashlyn tak rozhodně neslyšíme naposledy.

    Móda v hávu Vánoc. Luxusní značky opět vítají čas svátků

    Kouzelné momenty před praskajícím krbem, sněhem zaváté krajiny a dárky v klasickém červeno-zeleném balicím papíru. Přesně tak vypadá módní svět, který už naplno opustil ruch podzimních týdnů módy a obrátil svou pozornost směrem k blížícím se svátkům. Vlastní pojetí Vánoc představily i značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Místo čokolády kalhotky. Skims uvádí adventní kalendář plný svůdností

    Značka Skims nezklamala a opět dokazuje, že umí překvapit. Spolu se zimní kolekcí přišla společnost s adventním kalendářem, jenž rozhodně není obyčejnou vánoční klasikou. Stvořený je pro všechny "fashionistky", jež rády kombinují pohodlí s luxusem a milují každý den odhalit malý módní zážitek. Co je na něm tak jedinečného? Obsahuje 25 párů kalhotek, které zpestří každé ráno a udělají z čekání na Vánoce opravdovou radost.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―