Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Blíží se jaro a spolu s ním se ve vzduchu nesou i předzvěsti trendů. Doslova je cítit i blížící se parfémové hity, čekající na umístění do početných sbírek. Hlavně díky sociálním sítím se začínají formovat voňavé must haves a rozhodně bude z čeho vybírat. Parfémy jsou skvělým způsobem, jak se projevit, je proto čas vybrat si ten pravý.

    Dá se říct, že se značky až předhání v počtu vydaných vůní. Zatímco dříve byly nové parfémy dlouho očekávanou novinkou, v poslední době se čerstvé kousky objevují mnohem častěji. Dávají tak prostor k rozmanitosti a ukazují, že si vybere opravdu každý. Zároveň byste ale mohli pociťovat nepříjemnou rozhodovací paralýzu. Právě proto se někdy může hodit inspirace trendy.

    Lepivě sladké tóny jsou v kurzu. Buržoazní efekt vytvoří stará známá vanilka

    Značné oblibě se poslední týdny těší například parfémy na bázi vanilky. Dalo by se říci, že se jedná o obyčejnou vůni, která nemůže ničím překvapit. Opak je ale pravdou, značky si s vanilkou pohrávají v nových obrazcích. Ucítit tak můžete složitější, kořeněné vůně, často propletené s nezvyklými tóny jiných přísad. Jedná se o skoro až gurmánské parfémy, dekadentně provokující svou těžkostí.

    Zdroj: Ourte, Dior

    Crispy Porn od značky Ourte v sobě kromě vanilky nese i tóny karamelu a popcornu. Díky tomu se hodí na večer a do chladnějších dnů. Dior zase mistrovsky skloubil zvyk zakladatele Christiana Dior nosit v kapse kus dřeva, a to se zvykem hlavního parfuméra značky nosit tamtéž kostku cukru. V lahvičce proto ucítíte dřevitou vanilku, představující onen pomyslný talisman.

    Přeneste se na letní dovolenou jedním nádechem. Moře najdete uvnitř lahvičky

    Úplným opakem opulentní vanilky je předzvěst oblíbenosti svěžích parfémů připomínajících mořský vánek. Například Tom Ford k této inspiraci přistoupil s vizí letních dovolených, v Neroli Portofino proto najdete svěží citrusové oleje a květy. Pomeranč, mandarinka nebo neroli, to vše zahalují tóny bublající průzračné vody a předzvěst osvěžujícího léta.

    Zdroj: Tom Ford, Jo Malone

    Značka Jo Malone zase vsadila na čistý a ničím nerušený závan oceánu. Parfém Wood Sage & Sea Salt má představovat chvilky na britském pobřeží, kdy vás obklopují šplouchající vlny narážející do útesu a svěží, až ledový vítr ve tváři. Srdce a základ parfému tvoří opravdová mořská sůl a šalvěj, tudíž se s touto vůní budete cítit jako na lodi, plavící se směrem k zaoceánskému ráji.

    Arabské parfémy jsou populární, ale těžko dostupné. Najdete ale zdárné náhradníky

    Popularita narůstá také arabským vůním. Často se ovšem jedná o imitace, jelikož ty opravdové jsou hůře sehnatelné a jejich ingredience drahé a vzácné. Vůně oudu, což je určitý druh pryskyřicové esence, tak byla inspirací například pro Tobacco Mandarin od značky Byredo. Mísí se zde s tabákem a překvapivou mandarinkou, což parfému dodává kouřově-citrusový podtón.

    Zdroj: Byredo, Hermès

    Pozadu nezůstává ani Cardamusc od značky Hermès. Parfém sází na vůni štiplavého koření, kterou mu dodává hravý kardamom. Společně s pižmem připomíná zmíněnou kadidlovou vůni oudu a vytváří na kůži smyslnou souhru. Jedná se o určitě specifický kousek se specifickou cílovou skupinou, avšak pokud jsou vám nevšedně těžké vůně blízké, mohl by být pro vás tím pravým.

    Dejte si do nosu, doslova. Dezertní vůně potěší milovníky sladkého

    Hravost má své místo i ve světě parfémů. Letos se proto očekává velký zájem o exempláře připomínající dezerty. Ať už to bude vůně marshmallow, cukrové vaty nebo žvýkačky, kterou nabízí třeba Moschino. Neodchází ani pistáciový trend, na který naskočila značka Kayali. Jestliže tedy fandíte sladkým vůním a nejraději byste se vykoupali v pistáciové zmrzlině, tenhle zelený kousek musíte mít.

    Zdroj: Moschino, Kayali

    Zdroje: Dior, Who What Wear, Cosmetic Design, Oudera

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.cz/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    ― Reklama ―

    Letní dovolená i smyslné dezerty. Parfémy letošního roku ukrývají neotřelé kombinace

    ― Reklama ―

    Blíží se jaro a spolu s ním se ve vzduchu nesou i předzvěsti trendů. Doslova je cítit i blížící se parfémové hity, čekající na umístění do početných sbírek. Hlavně díky sociálním sítím se začínají formovat voňavé must haves a rozhodně bude z čeho vybírat. Parfémy jsou skvělým způsobem, jak se projevit, je proto čas vybrat si ten pravý.

    Dá se říct, že se značky až předhání v počtu vydaných vůní. Zatímco dříve byly nové parfémy dlouho očekávanou novinkou, v poslední době se čerstvé kousky objevují mnohem častěji. Dávají tak prostor k rozmanitosti a ukazují, že si vybere opravdu každý. Zároveň byste ale mohli pociťovat nepříjemnou rozhodovací paralýzu. Právě proto se někdy může hodit inspirace trendy.

    Lepivě sladké tóny jsou v kurzu. Buržoazní efekt vytvoří stará známá vanilka

    Značné oblibě se poslední týdny těší například parfémy na bázi vanilky. Dalo by se říci, že se jedná o obyčejnou vůni, která nemůže ničím překvapit. Opak je ale pravdou, značky si s vanilkou pohrávají v nových obrazcích. Ucítit tak můžete složitější, kořeněné vůně, často propletené s nezvyklými tóny jiných přísad. Jedná se o skoro až gurmánské parfémy, dekadentně provokující svou těžkostí.

    Zdroj: Ourte, Dior

    Crispy Porn od značky Ourte v sobě kromě vanilky nese i tóny karamelu a popcornu. Díky tomu se hodí na večer a do chladnějších dnů. Dior zase mistrovsky skloubil zvyk zakladatele Christiana Dior nosit v kapse kus dřeva, a to se zvykem hlavního parfuméra značky nosit tamtéž kostku cukru. V lahvičce proto ucítíte dřevitou vanilku, představující onen pomyslný talisman.

    Přeneste se na letní dovolenou jedním nádechem. Moře najdete uvnitř lahvičky

    Úplným opakem opulentní vanilky je předzvěst oblíbenosti svěžích parfémů připomínajících mořský vánek. Například Tom Ford k této inspiraci přistoupil s vizí letních dovolených, v Neroli Portofino proto najdete svěží citrusové oleje a květy. Pomeranč, mandarinka nebo neroli, to vše zahalují tóny bublající průzračné vody a předzvěst osvěžujícího léta.

    Zdroj: Tom Ford, Jo Malone

    Značka Jo Malone zase vsadila na čistý a ničím nerušený závan oceánu. Parfém Wood Sage & Sea Salt má představovat chvilky na britském pobřeží, kdy vás obklopují šplouchající vlny narážející do útesu a svěží, až ledový vítr ve tváři. Srdce a základ parfému tvoří opravdová mořská sůl a šalvěj, tudíž se s touto vůní budete cítit jako na lodi, plavící se směrem k zaoceánskému ráji.

    Arabské parfémy jsou populární, ale těžko dostupné. Najdete ale zdárné náhradníky

    Popularita narůstá také arabským vůním. Často se ovšem jedná o imitace, jelikož ty opravdové jsou hůře sehnatelné a jejich ingredience drahé a vzácné. Vůně oudu, což je určitý druh pryskyřicové esence, tak byla inspirací například pro Tobacco Mandarin od značky Byredo. Mísí se zde s tabákem a překvapivou mandarinkou, což parfému dodává kouřově-citrusový podtón.

    Zdroj: Byredo, Hermès

    Pozadu nezůstává ani Cardamusc od značky Hermès. Parfém sází na vůni štiplavého koření, kterou mu dodává hravý kardamom. Společně s pižmem připomíná zmíněnou kadidlovou vůni oudu a vytváří na kůži smyslnou souhru. Jedná se o určitě specifický kousek se specifickou cílovou skupinou, avšak pokud jsou vám nevšedně těžké vůně blízké, mohl by být pro vás tím pravým.

    Dejte si do nosu, doslova. Dezertní vůně potěší milovníky sladkého

    Hravost má své místo i ve světě parfémů. Letos se proto očekává velký zájem o exempláře připomínající dezerty. Ať už to bude vůně marshmallow, cukrové vaty nebo žvýkačky, kterou nabízí třeba Moschino. Neodchází ani pistáciový trend, na který naskočila značka Kayali. Jestliže tedy fandíte sladkým vůním a nejraději byste se vykoupali v pistáciové zmrzlině, tenhle zelený kousek musíte mít.

    Zdroj: Moschino, Kayali

    Zdroje: Dior, Who What Wear, Cosmetic Design, Oudera

    ― Reklama ―

    Stojí průměrná korejská kosmetika za to? V mnohém se neliší od zboží z „drogérky“

    Korejská kosmetika se stala globálním fenoménem, který pronikl ze sociálních sítí do koupelen po celém světě. Regály zaplnily pastelové obaly, vícekrokové rutiny a ingredience s exotickými názvy. Popularita segmentu stojí na rychlosti inovací a silném vizuálním jazyce. Otázka kvality se ale přesouvá od původu ke složení. Právě tam začíná skutečně zajímavá debata.

    Móda v kostce: Rick Owens navrhnul boty z ryb a Valentino vynechá Paříž

    Ikonická vůně z dílny Dior Addict získá tři nové varianty, jejichž tvářemi se stanou ambasadorky značky Willow Smith, Jisoo a Anya Taylor-Joy. Rick Owens představil ve spolupráci s Maxfield boty z rybí kůže. Shein otvírá nové logistické centrum ve Vratislavi a Chanel zamíří s letošní Métiers d'Art show do Soulu. Valentino vynechá příští sezónu Paříž a vydá se do Říma.

    Sluší vysoké módě fast fashion? Spolupráce s řetězci ředí luxusní značky

    Kousky z dílny luxusních značek v policích fast fashion řetězců můžou působit jako záblesk naděje. Touha po vysněných designových kouscích vítězí nad letmými úvahami nad tím, zda podobný nákup vůbec stojí za to. Spolupráce mezi high fashion a běžnými řetězci však rozmělňuje jádro světových módních domů a snižuje nejen jejich exkluzivitu, ale i autenticitu.

    Ariana Grande a Cynthia Erivo budí konspirace. Jejich vztah nedá internetu spát

    Tiskové turné filmu Wicked: For Good se proměnilo v kulturní událost, která vyvolává víc otázek než odpovědí. Hlavní představitelky Ariana Grande a Cynthia Erivo poutají pozornost extrémní štíhlostí, neustálou fyzickou blízkostí a vystupováním, jenž působí mimo obvyklé hranice hollywoodské prezentace. Sociální sítě reagují memes, spekulacemi i znepokojením. Z pohádky o toleranci se stal další internetový případ.

    TikTok Highlights: Tváře jako z Mrazíka. Zimní make-up diktuje omrzliny

    Uživatelé sociální sítě TikTok vyplodili další ze svých extrémně znějících make-up trendů. Tváře inspirované spáleninami po hodinách vyvalování se na sluníčku tentokrát vystřídala nová sezónní variace. Trend Frost Bitten Blush odkazuje na odstín tvářenky, za který by se nestyděla ani Marfuša z Mrazíka. Nechte své tváře pomyslně omrznout a darujte jim růžový nádech.

    Jak voní trendy sneakers? Onitsuka Tiger vydává první řadu parfémů

    Japonská značka proslulá ikonickými teniskami vstupuje do světa parfémů. Onitsuka Tiger přetvořila legendární sneakers do své první řady exkluzivních vůní. Na starost je dostal parfumér Mark Buxton, který stojí mimo jiné i za Le Labo Vetiver 46. Zlatavé lahvičky vyrobené v Provence tak spojují to nejlepší z japonské tradice, francouzské elegance a současného designu.

    Luxus v zajetí mrazu. Saint Laurent Rive Droite láká na řadu Snow Edition

    Saint Laurent Rive Droite otevírá zimní sezónu ve velkém stylu. Tentokrát kolekcí, jež nese název Snow Edition a nemůže chybět v šatníku žádného milovníka horských chat a sjezdovek. Kolekce spojuje sexy estetiku značky s prémiový zimním vybavením, kterým nepronikne ani špetka mrazu. Husí kůži budete mít jen z toho, jak dobře budete v Saint Laurent vypadat.

    Jean Paul Gaultier jako módní věštec. V roce 1999 predikoval aktuální sezónu

    Některé kolekce stárnou jako archivy. Jiné se po letech vracejí s energií, která přesně odpovídá nové chvíli. A právě řada Jean Paul Gaultier FW 1999 patří mezi ně. Je až zarážející, s jakou jistotou tehdejší styling kopíruje současný rytmus zimy. Párové siluety, promyšlené vrstvy, moderní proporce. Runway z přelomu milénia působí jako návrh letošní sezóny, jen vystřižený z jiného času. Vizionářství vzniká jako jasný důsledek schopnosti číst budoucnost s neobvyklou přesností.

    Evropská unie šlape Shein na paty. V roce 2026 uvalí cla na malé balíky

    Od července příštího roku začnou v Evropské unii pro malé balíky v hodnotě pod 150 eur platit nová cla. V pátek se na tom dohodli ministři financí zastupující členské státy. Poplatek ve výši tří eur cílí na potlačení laviny levného zboží, putujícího do bloku především z Číny. Dopad pocítí hlavně levné e-commerce platformy, jako je Shein, Temu nebo AliExpress.

    Vánoce jsou ideální čas na malý hřích. Beauty je ten nejsladší ze všech

    Hledáte dárek, který potěší každou ženu ve vašem životě? Ať už chcete udělat radost sestře, kamarádce, či přítelkyni, beauty svět vás nezklame. Nabízí přesně to, co pod vánočním stromečkem vykouzlí úsměv na tváři. Vsaďte na beauty tipy roku, které jsou voňavé, rozmazlující a tak trochu návykové. Umí dokonale zahřát u srdce: potěší, překvapí a dodají dotek elegance. 

    Panter i jezevčík. Zvířecí protagonisté definují vánoční kampaně sezóny

    Vánoce jsou obdobím, na kterém si luxusní značky dávají záležet a potenciální zákazníky lákají pomocí poutavých vizuálů. Marketingovým kampaním však letos kromě tradičních a v tom nejlepším slova smyslu klišé témat, jako je láska, rodina nebo víra, dominují také zvířecí přátelé. Zatímco Carrie ze seriálu Sex ve městě by byla nadšená čtyřnohými chlupáči u značky Manolo Blahnik, společnost Cartier si na pomoc s dárky přizvala malé pantery.

    Rick Owens uvádí set ústní péče. Je libo brutalistický kartáček?

    Rick Owens přesouvá hranice svého temného universa směrem, jenž budí pozornost mezi milovníky high-end péče. Nový set uvádí svět ústní péče do prostoru, kde převládá brutalistický minimalismus, vůně na úrovni niche parfémů a rituály, jež získávají nečekanou váhu. Kolekce kombinuje estetiku sochařské drsnosti s intimní každodenností. Výsledkem je zážitek, který proměňuje běžnou ranní sekvenci v uvědomělý akt.

    St. Moritz opět dobývá sociální sítě. V čem tkví jeho kouzlo?

    Zimní sociální sítě letos opět zaplavuje estetika, která připomíná staré filmové kotouče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, jež voní po dřevě, sněhu a drahém alkoholu. St. Moritz se každé předvánoční období vrací do popředí jako kulturní symbol zimního luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelů, kožešin, brýlí s masivními obroučkami a sluncem zalitých svahů budí touhu po atmosféře, jež se v moderním světě těžko replikuje.

    Styl v rádoby nudném kabátu? Odstín Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone barvou roku 2026. Na první pohled působí jako čistě bílá, ve skutečnosti ale obsahuje jemné teplé i studené podtóny, díky kterým je harmonická a vyvážená. Patří do rodiny bílých odstínů, které v nás vyvolávají pocit nového začátku. Outfity v této barvě přitom rozhodně nemusí působit nudně. Díky práci s texturou materiálů, propracovanému střihu a jemným detailům se z Cloud Dancer stává výrazný a elegantní prvek, jenž vynikne i bez barevných kontrastů.

    Vánoční dress code dle módních domů. Jak by vás oblékl Chanel nebo Dior? 

    Vánoce už nesměle klepou na dveře a přípravy jedou na plné obrátky. Sváteční sezóna je jako stvořená k tomu, obléknout si outfity, které zvýrazní vaši jedinečnost a osobitý styl, či u štědrovečerního stolu dokonce na chvilku umlčí překvapené prarodiče. Každý rok přicházejí módní domy s novými trendy, jež udávají tón vánočnímu dress code a inspirují nás k tomu, abychom se během svátků cítili výjimečně.

    Vánoční wishlist vašeho oblíbeného magazínu je tu. Nové tváře, nové touhy, stejně velké sny

    Rok 2025 už má sbaleno a my opět sedíme nad seznamy přání, které se tváří nenáročně, ale ve skutečnosti by přivedly k pláči nejednoho elfího účetního. Redakce se promíchala, omladila, rozšířila a s ní se proměnily i naše dárkové ambice. Udělejte si pohodlí, realita počká. Tady je náš vánoční wishlist, v němž se opět potvrzuje, že kreativita je krásná... ale taky drahá.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―