Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Světy vysokorychlostního motorsportu a luxusní módy se nikdy nepřiblížily tak těsně jako nyní. Louis Vuitton oficiálně vstoupil do partnerství s Formulí 1. Desetiletá smlouva přinese nejen proměnu vizuální identity sportu, ale i redefinici vztahu módy a automobilismu. Nový krok potvrzuje rostoucí důležitost sportu pro módní průmysl. 

    Módní domy stále častěji vyhledávají spojení s globálními sportovními událostmi. Příkladem jsou loňské olympijské hry v Paříži nebo dlouholetá spolupráce značek jako Prada a Adidas. Louis Vuitton už v minulosti dokázal, že umí propojit luxus s vrcholovými soutěžemi. S Formulí 1 značka poprvé spolupracovala na Velké ceně Monaka v roce 2021, nyní však posouvá svou přítomnost daleko dále.

    Ze zavazadel na stupeň vítězů. Monogram Louis Vuitton má lemovat závodní okruh

    Součástí nové spolupráce bude nejen výrazná vizuální prezentace Louis Vuitton na závodních okruzích, kde se objeví jeho ikonické monogramy. Zahrnuté budou také exkluzivní akce inspirované světem F1 a haute couture. Značka se postará o design speciálních trofejí i VIP pohostinství pro nejvlivnější hosty šampionátu. Očekává se, že v rámci partnerství vzniknou limitované edice kufrů a doplňků, které propojí luxusní estetiku s DNA motorsportu.

    Spojení Louis Vuitton s automobilismem má hluboké historické kořeny. Už na konci 19. století návrhář Georges Vuitton vyráběl luxusní kožené kufry pro automobilové cestovatele. Partnerství s F1 tak není jen otázkou loga na trati, ale pokračováním dlouholeté tradice. Formule 1 i Louis Vuitton sdílejí filozofii neustálého posouvání hranic. Ať už v precizním řemeslném zpracování haute couture, nebo v aerodynamických inovacích závodních vozů.

    Fúze nečekaného rozměru. Motorsport dostává zcela nový výraz

    Ředitel F1 Stefano Domenicali to shrnul jasně: „Je to partnerství dvou globálních ikon, které spojuje vášeň pro inovace, dokonalost a kreativitu.“ Louis Vuitton může změnit nejen vizuální identitu F1, ale také přilákat nové fanoušky. Primárně ty, kteří dříve motorsport považovali za příliš vzdálený světu high fashion. Vstup módního domu do této atmosféry znamená nejspíše i zcela nové spolupráce, které propojení sportu a módy posunou na novou úroveň.

    Zdroj: Formula 1

    V letošním roce se tedy nebude jezdit jen o vítězství a mistrovské body, ale také o to, jak ikonická Formule 1 redefinuje svou ikonickou image. S Louis Vuitton po boku se dá předpokládat, že bude zřejmě stylovější než kdy dřív. Historicky jde navíc o největší spolupráci v oblasti motorsportu a vysoké módy. Módní scéna proto s napětím očekává, co vše jí může exkluzivní partnerství ještě nabídnout.

    Zdroje: Formula 1, Instagram, HighSnobiety, Hypebae

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Když luxus potká rychlost. Louis Vuitton mění pravidla hry Formule 1

    ― Reklama ―

    Světy vysokorychlostního motorsportu a luxusní módy se nikdy nepřiblížily tak těsně jako nyní. Louis Vuitton oficiálně vstoupil do partnerství s Formulí 1. Desetiletá smlouva přinese nejen proměnu vizuální identity sportu, ale i redefinici vztahu módy a automobilismu. Nový krok potvrzuje rostoucí důležitost sportu pro módní průmysl. 

    Módní domy stále častěji vyhledávají spojení s globálními sportovními událostmi. Příkladem jsou loňské olympijské hry v Paříži nebo dlouholetá spolupráce značek jako Prada a Adidas. Louis Vuitton už v minulosti dokázal, že umí propojit luxus s vrcholovými soutěžemi. S Formulí 1 značka poprvé spolupracovala na Velké ceně Monaka v roce 2021, nyní však posouvá svou přítomnost daleko dále.

    Ze zavazadel na stupeň vítězů. Monogram Louis Vuitton má lemovat závodní okruh

    Součástí nové spolupráce bude nejen výrazná vizuální prezentace Louis Vuitton na závodních okruzích, kde se objeví jeho ikonické monogramy. Zahrnuté budou také exkluzivní akce inspirované světem F1 a haute couture. Značka se postará o design speciálních trofejí i VIP pohostinství pro nejvlivnější hosty šampionátu. Očekává se, že v rámci partnerství vzniknou limitované edice kufrů a doplňků, které propojí luxusní estetiku s DNA motorsportu.

    Spojení Louis Vuitton s automobilismem má hluboké historické kořeny. Už na konci 19. století návrhář Georges Vuitton vyráběl luxusní kožené kufry pro automobilové cestovatele. Partnerství s F1 tak není jen otázkou loga na trati, ale pokračováním dlouholeté tradice. Formule 1 i Louis Vuitton sdílejí filozofii neustálého posouvání hranic. Ať už v precizním řemeslném zpracování haute couture, nebo v aerodynamických inovacích závodních vozů.

    Fúze nečekaného rozměru. Motorsport dostává zcela nový výraz

    Ředitel F1 Stefano Domenicali to shrnul jasně: „Je to partnerství dvou globálních ikon, které spojuje vášeň pro inovace, dokonalost a kreativitu.“ Louis Vuitton může změnit nejen vizuální identitu F1, ale také přilákat nové fanoušky. Primárně ty, kteří dříve motorsport považovali za příliš vzdálený světu high fashion. Vstup módního domu do této atmosféry znamená nejspíše i zcela nové spolupráce, které propojení sportu a módy posunou na novou úroveň.

    Zdroj: Formula 1

    V letošním roce se tedy nebude jezdit jen o vítězství a mistrovské body, ale také o to, jak ikonická Formule 1 redefinuje svou ikonickou image. S Louis Vuitton po boku se dá předpokládat, že bude zřejmě stylovější než kdy dřív. Historicky jde navíc o největší spolupráci v oblasti motorsportu a vysoké módy. Módní scéna proto s napětím očekává, co vše jí může exkluzivní partnerství ještě nabídnout.

    Zdroje: Formula 1, Instagram, HighSnobiety, Hypebae

    ― Reklama ―

    Kabelky Hermès stojí v čele sekundárního trhu. Na trůnu letos vystřídaly Goyard

    Hermès se v roce 2025 znovu usazuje na prvním místě žebříčku hodnoty luxusních kabelek, který tradičně sestavuje společnost Rebag. Po loňském prvenství značky Goyard se pařížský módní dům vrací do čela hodnocení sledujícího, jak si luxusní kabelky a vybrané doplňky vedou na sekundárním trhu. Tedy jak dobře si dokážou udržet, případně navýšit svou cenu při dalším prodeji. Výsledky vycházejí z milionů transakcí a dlouhodobě sbíraných dat. Hermès tak znovu potvrzuje svou roli referenčního bodu luxusu s investičním přesahem.

    Móda v kostce: Versace rýsuje svou budoucnost a Fendi ctí Emily in Paris

    Streamovací služba Netflix přivítala pátou sezónu seriálu Emily in Paris. Hold jí vzdává i módní dům Fendi, který představil jí inspirovanou řadu kabelek. Asics zvedá vlny novým hybridním modelem Gel-Kinetic SP a Dior přibližuje vizi Jonathana Anderson pomocí Pre-Fall 2026. Chanel zabalil na Vánoce vlajkovou pobočku a Versace začíná vidět svou budoucnost.

    Prada chce druhou šanci. Indické sandály vyrobí s lokálními řemeslníky

    Napodobeniny designových triček s odřeným logem nebo rádoby luxusní kabelky z levné kůže (bohužel) představují neodmyslitelnou součást odvrácené stránky módy. Že k inspiraci bez uznání původního zdroje přistoupí i Prada však čekal málokdo. Módní dům nyní doufá, že své jméno očistí. Kulturní apropriaci indických sandálů hodlá napravit oficiální spoluprací.

    Closer look na Chanel Métiers d’Art 2026. Blazy se opět ukázal v nejlepším kabátu

    Show Chanel Métiers d’Art 2026 v New Yorku přinesla pohled, který si říká o zpomalení a soustředění. Druhá kolekce od Matthieu Blazy pro módní dům Chanel působí sebevědomě a přesně. Místo okázalého vyprávění staví na detailech, gestech a vrstveném čtení. Každý look funguje jako samostatná kapitola i součást širší kompozice. A v této koncentraci spočívá její síla.

    Rick Owens uvádí set ústní péče. Je libo brutalistický kartáček?

    Rick Owens přesouvá hranice svého temného universa směrem, jenž budí pozornost mezi milovníky high-end péče. Nový set uvádí svět ústní péče do prostoru, kde převládá brutalistický minimalismus, vůně na úrovni niche parfémů a rituály, jež získávají nečekanou váhu. Kolekce kombinuje estetiku sochařské drsnosti s intimní každodenností. Výsledkem je zážitek, který proměňuje běžnou ranní sekvenci v uvědomělý akt.

    St. Moritz opět dobývá sociální sítě. V čem tkví jeho kouzlo?

    Zimní sociální sítě letos opět zaplavuje estetika, která připomíná staré filmové kotouče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, jež voní po dřevě, sněhu a drahém alkoholu. St. Moritz se každé předvánoční období vrací do popředí jako kulturní symbol zimního luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelů, kožešin, brýlí s masivními obroučkami a sluncem zalitých svahů budí touhu po atmosféře, jež se v moderním světě těžko replikuje.

    Styl v rádoby nudném kabátu? Odstín Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone barvou roku 2026. Na první pohled působí jako čistě bílá, ve skutečnosti ale obsahuje jemné teplé i studené podtóny, díky kterým je harmonická a vyvážená. Patří do rodiny bílých odstínů, které v nás vyvolávají pocit nového začátku. Outfity v této barvě přitom rozhodně nemusí působit nudně. Díky práci s texturou materiálů, propracovanému střihu a jemným detailům se z Cloud Dancer stává výrazný a elegantní prvek, jenž vynikne i bez barevných kontrastů.

    Móda v kostce: Louis Vuitton má novou tvář a Sabato De Sarno napsal knihu

    Louis Vuitton rozšiřuje svůj arzenál hvězdných tváří. Za nejnovější ambasadorku jmenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila také partnerství s legendárním závodem Formule 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydává pre-fall 2026 řadu plnou ikonických Rockstud detailů a Met Gala 2026 zná své spolupředsedy. Návrhář Sabato De Sarno vydává knihu o Neapoli.

    Vánoční dress code dle módních domů. Jak by vás oblékl Chanel nebo Dior? 

    Vánoce už nesměle klepou na dveře a přípravy jedou na plné obrátky. Sváteční sezóna je jako stvořená k tomu, obléknout si outfity, které zvýrazní vaši jedinečnost a osobitý styl, či u štědrovečerního stolu dokonce na chvilku umlčí překvapené prarodiče. Každý rok přicházejí módní domy s novými trendy, jež udávají tón vánočnímu dress code a inspirují nás k tomu, abychom se během svátků cítili výjimečně.

    Vánoční wishlist vašeho oblíbeného magazínu je tu. Nové tváře, nové touhy, stejně velké sny

    Rok 2025 už má sbaleno a my opět sedíme nad seznamy přání, které se tváří nenáročně, ale ve skutečnosti by přivedly k pláči nejednoho elfího účetního. Redakce se promíchala, omladila, rozšířila a s ní se proměnily i naše dárkové ambice. Udělejte si pohodlí, realita počká. Tady je náš vánoční wishlist, v němž se opět potvrzuje, že kreativita je krásná... ale taky drahá.

    TikTok Highlights: Zimní nehty zdivočely. Hailey Bieber boří tradici

    Influencerka a podnikatelka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží příliš na tom, jaký odstín tvářenky, očních stínů nebo rtěnky zvolí. Svou možná původně i bezmyšlenkovitou volbou odstartuje nový virální trend. Výjimkou nejsou ani její zimní nehty, které vyzývají tradici na souboj. Jemné třpytky nebo uhlazený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvířecím potiskem.

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―