Více

    Módní scéna v poslední době zahájila honbu za individuálním stylem. Na pozadí mainstreamových mikro trendů totiž čím dál zoufaleji hledá tolik chybějící originalitu. Podobný problém se pokouší rozlousknout také trendy estetika známá jako normcore. Staví se k němu ovšem výrazně jinak. Vyzdvihuje totiž anonymitu, funkčnost i minimalismus.

    Fenomén s názvem normcore je nutné chápat nikoli jako pouhý trend nebo styl, ale spíše jako jistou estetiku či pohled na život. I když své počátky datuje už do začátku milénia, svou relevanci nadále neztrácí. Jedním z cílů „hnutí“ je totiž bojovat s konzumem a moderní podobou módy, definovanou neustále se měnícími mikro trendy. Jedná se tedy o touhu po funkční a nadčasové módě.

    Styl proto upřednostňuje kousky, které jsou jednoduché, pohodlné a tak trochu „obyčejné“. Důležité je ovšem chápat, že se nejedná o projev lenosti nebo nezájmu o módu. Za nevýraznými outfity totiž i nadále stojí vědomá volba. Výsledná stejnost nebo anonymita pak slouží jako forma protestu proti nikdy se nezastavujícímu módnímu průmyslu a jeho dopadu na životní prostředí.

    Zdroj: COS, Weekday

    Pojem normcore vznikl poprvé v roce 2008, kdy ho ironicky ve svém komiksu použil ilustrátor Ryan Estrada. Do povědomí mainstreamu se však dostal až v roce 2013, a to díky newyorskému kolektivu K-Hole. Ten ho tenkrát vyzdvihl jako unisex módní trend, charakteristický svým „obyčejným“ stylem. Jednoduchost, odkazující na funkčnost 90. let, se tak stala novou definicí cool.

    Normcore se stal obětí vlastní myšlenky. Na významu však neztrácí

    Moderní podobu pak normcore nabyl společně se světovou pandemií. Ta totiž na povrch vynesla potřebu cítit se především pohodlně. Jednoduchý, ale stylový trend začaly rovněž přijímat celebrity, jejichž touha zapadnout pochopitelně pramení z jejich slávy. Estetika v sobě ovšem neustále nese pocit autenticity, spojený s tím, co volba jednoduchého oblečení v dnešním světě znamená.

    Zdroj: Hollister, Adidas

    Normcore však v sobě ukrývá jistou kontradikci. I když styl původně vznikl jako kontrast vůči mainstream trendům, do jisté míry se jím nakonec rovněž stal. Je proto dalším důkazem, že takový osud potká většina „hnutí“, která nějakým způsobem proniknou na současné módní pole. Přesto se jedná o stále sílící estetiku, stojící na hranici minimalismu a populárního „capsule wardrobe“.

    @classycoolgirls Kinda chill. Kinda layed back. #greenscreen #normalpeople #normcore #aesthetic #aesthetics #fashion #fashionnews #personalstyle #outfitideas #fashioncollage #styleanalysis #fashionhelp #fashionjournalist #outfitinspo #ootd #grwm #fashionnerd #fashiongirl #thrift #thriftgirl #thrifted #trends #foryoupage #fyp #affordableluxury #affordablefashion #fashiontrends ♬ original sound – classycoolgirls

    Pokud jednoduché outfity představují přesně to, co vám v osobním stylu doposud chybělo, stačí vám k nim jen pár kousků. Základní uniformou je totiž bílé, ovšem kvalitní a slušivě střižené, tričko. Doplňte ho o oblíbené šperky a perfektně sedící široké džíny. Look by nebyl kompletní ani bez tenisek. Klidně si půjčte ze současných trendů, hlavně by ale mělo jít o model, který vám vydrží.

    Zdroje: Fashionbeans, Highsnobiety, Sanvt, Zara, TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Foto:Zara

    Když je nuda trendy. Normcore estetika popírá veškerá módní pravidla

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní scéna v poslední době zahájila honbu za individuálním stylem. Na pozadí mainstreamových mikro trendů totiž čím dál zoufaleji hledá tolik chybějící originalitu. Podobný problém se pokouší rozlousknout také trendy estetika známá jako normcore. Staví se k němu ovšem výrazně jinak. Vyzdvihuje totiž anonymitu, funkčnost i minimalismus.

    - Reklama -

    Fenomén s názvem normcore je nutné chápat nikoli jako pouhý trend nebo styl, ale spíše jako jistou estetiku či pohled na život. I když své počátky datuje už do začátku milénia, svou relevanci nadále neztrácí. Jedním z cílů „hnutí“ je totiž bojovat s konzumem a moderní podobou módy, definovanou neustále se měnícími mikro trendy. Jedná se tedy o touhu po funkční a nadčasové módě.

    Styl proto upřednostňuje kousky, které jsou jednoduché, pohodlné a tak trochu „obyčejné“. Důležité je ovšem chápat, že se nejedná o projev lenosti nebo nezájmu o módu. Za nevýraznými outfity totiž i nadále stojí vědomá volba. Výsledná stejnost nebo anonymita pak slouží jako forma protestu proti nikdy se nezastavujícímu módnímu průmyslu a jeho dopadu na životní prostředí.

    Zdroj: COS, Weekday

    - Reklama -

    Pojem normcore vznikl poprvé v roce 2008, kdy ho ironicky ve svém komiksu použil ilustrátor Ryan Estrada. Do povědomí mainstreamu se však dostal až v roce 2013, a to díky newyorskému kolektivu K-Hole. Ten ho tenkrát vyzdvihl jako unisex módní trend, charakteristický svým „obyčejným“ stylem. Jednoduchost, odkazující na funkčnost 90. let, se tak stala novou definicí cool.

    Normcore se stal obětí vlastní myšlenky. Na významu však neztrácí

    Moderní podobu pak normcore nabyl společně se světovou pandemií. Ta totiž na povrch vynesla potřebu cítit se především pohodlně. Jednoduchý, ale stylový trend začaly rovněž přijímat celebrity, jejichž touha zapadnout pochopitelně pramení z jejich slávy. Estetika v sobě ovšem neustále nese pocit autenticity, spojený s tím, co volba jednoduchého oblečení v dnešním světě znamená.

    Zdroj: Hollister, Adidas

    Normcore však v sobě ukrývá jistou kontradikci. I když styl původně vznikl jako kontrast vůči mainstream trendům, do jisté míry se jím nakonec rovněž stal. Je proto dalším důkazem, že takový osud potká většina „hnutí“, která nějakým způsobem proniknou na současné módní pole. Přesto se jedná o stále sílící estetiku, stojící na hranici minimalismu a populárního „capsule wardrobe“.

    @classycoolgirls Kinda chill. Kinda layed back. #greenscreen #normalpeople #normcore #aesthetic #aesthetics #fashion #fashionnews #personalstyle #outfitideas #fashioncollage #styleanalysis #fashionhelp #fashionjournalist #outfitinspo #ootd #grwm #fashionnerd #fashiongirl #thrift #thriftgirl #thrifted #trends #foryoupage #fyp #affordableluxury #affordablefashion #fashiontrends ♬ original sound – classycoolgirls

    Pokud jednoduché outfity představují přesně to, co vám v osobním stylu doposud chybělo, stačí vám k nim jen pár kousků. Základní uniformou je totiž bílé, ovšem kvalitní a slušivě střižené, tričko. Doplňte ho o oblíbené šperky a perfektně sedící široké džíny. Look by nebyl kompletní ani bez tenisek. Klidně si půjčte ze současných trendů, hlavně by ale mělo jít o model, který vám vydrží.

    Zdroje: Fashionbeans, Highsnobiety, Sanvt, Zara, TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Beyoncé navázala na tradici. Na Cowboy Carter Tour nešetří na designovém šatníku

    Zpěvačka Beyoncé nepatří pouze mezi královny hudebního, ale také módního světa. Důkazem jsou její jedinečné kostýmy z dílny luxusních značek, kterými již tradičně ohromuje návštěvníky svých koncertů. Výjimkou není ani nedávno odstartovaná Cowboy Carter Tour, jež nabídla kousky z dílny módních domů, jako je Mugler, Loewe či Diesel.

    Ambasador může být víc než hezká tvář. Značky do parfémů míchají i duše celebrit

    Součástí marketingu luxusních značek bývá často ambasador. Tedy slavná osobnost reprezentující konkrétní produkt či daný brand, primárně s cílem navnadit potenciální zákazníky. Možná vás tak překvapí, že váš parfém používá i oblíbená celebrita. Ne vždy jde ale jen o výhodnou spolupráci, někdy je to opravdu "match made in heaven".

    Paris Hilton opět pronikla do světa skin care. Představila značku Parívie

    Neexistuje snad žádné odvětví, ve kterém by jedna z nejznámějších osobností světa, Paris Hilton, nezkusila štěstí. Od modelingu přes zpěv po herectví, zdá se, že jí nic není cizí. Není proto žádným překvapením, že své jméno v uplynulých letech spojila také s řadou beauty produktů. Nyní tak opět proniká do světa skin care, a to s novou značkou Parívie.

    Donatella Versace oslavila 70 let. Připomeňte si její nejikoničtější momenty

    Módní ikona a kreativní ředitelka stejnojmenné značky Donatella Versace oslavila své sedmdesátiny ve velkém stylu. Tedy obklopená láskou, leskem a vzpomínkami na momenty, které definovaly dějiny módy. Žádná jiná žena nedokázala tak elegantně navázat na rodinný odkaz, a přitom se stát vlastním nezapomenutelným fenoménem.

    Boho styl není jen pro „hippies“. Nebojte se propadnout staronové obsesi

    Boho styl. Synonymum svobody, nespoutanosti a romantiky se opět vrací na výsluní. Ale co když se nechceme oblékat jako moderní hippie od hlavy až k patě? Co když nás láká poetika, ale zároveň si zakládáme na čisté a střídmé estetice? Boho nemusí vždy znamenat maximalismus. Lze ho uchopit i jinak. Minimalisticky, sofistikovaně a nadčasově.

    Jak vypadal MBPFW podzim/zima 2025? Týden módy mluvil jazykem paměti i inovace

    Od nostalgie po dekonstrukci, od mladých hlasů po etablované vizionáře. Letošní jarní edice Mercedes-Benz Prague Fashion Week (MBPFW) pro podzim a zimu 2025 ukázala, že móda dnes není jen o vzhledu, ale také výpovědi. Designéři mluvili o minulosti a přítomnosti, těle jako médiu a oděvu jako formě dialogu. Na molech se proto střídaly poetické vzkazy, osobní příběhy, ale rovněž technická preciznost.

    Móda v kostce: Choupette oslavuje Hublot a Drake vydává parfém

    Konec týdne přináší hned několik módních novinek. Luxusní výrobce hodinek Hublot oslavuje kolekci Big Bang spolu s jednou z největších ikon, kočkou Karla Lagerfeld jménem Choupette. Gucci a Kate Spade zase lákají na letní kampaně a rapper Drake vydal svůj první parfém. Značky Prada a Miu Miu pak odhalily úspěšné výsledky za první čtvrtletí.

    Od vědkyně přes modelku po „it girl“. Jak Haley Kalil vyhrála TikTok

    Červené koberce se v posledních letech zaplňují celebritami, jež svou slávu získaly často podivným způsobem. Nemůžete si je vybavit z filmů, hudebních klipů, ani sportovních utkání. Jejich kořeny totiž pramení z TikToku. Vyhrát pozornost tamních uživatelů se podařilo i Haley Kalil, která se téměř přes noc stala z aspirující vědkyně modelkou a "it girl".

    Udělejte si radost nezvyklými doplňky. Den vám zlepší praktické klenoty

    Hédonista je označení pro člověka, považujícího za hlavní smysl života dosahování slasti. Nikoliv praktičnosti, ale čistého potěšení. Pokud vám hédonismus imponuje, prvním krokem k jeho dosažení jsou doplňky. Samy o sobě přináší do života špetku "něčeho navíc", v tomto případě dvojnásob. Nutně je totiž nepotřebujete, ale úsměv vykouzlit dovedou.

    Vyzrála generace Z na „brain rot“? Klíčem k úspěchu může být stará Nokia

    Už pár let roste mezi generací Z touha po odpojení se od digitálního světa. Zářící obrazovky, neustálý přísun informací a nikdy nekončící "reelska", to vše vyvolává v mladé generaci pocit takzvaného brain rot. Čím dál více jejích zástupců se proto obrací k jednoduchému řešení. Nablýskané modely iPhonů vyměňují za klasické tlačítkové telefony.

    Boris Král‘ uvedl novou kolekci. Odhalila temnou stránku vysněného luxusu

    Boris Kráľ uspořádal svou nejnovější módní přehlídku v prostředí, kde by Truman Capote možná napsal svůj další skandální román. Řada s názvem BORIS KRAL by KLENOTY AURUM (FW25) vznikla jako inspirace televizním dramatem The Feud: Truman Capote vs. The Swans, připomínajícím, že za leskem společenských ikon často čeká kopa vztahových tragédií.

    Chanel odhalil cruise kolekci u Lago di Como. Uctil v ní film a italské řemeslo

    Francouzský módní dům Chanel patří mezi první luxusní značky, které letos odhalily své cruise kolekce pro rok 2026. Dovolenkovou řadu představil v Itálii u Lago di Como. Destinací odkázal na téma samotné řady, tedy práci režiséra Luchina Visconti. Jeho bývalá vila totiž stála jen kousek od místa konání. Chanel tím poctil film i italské řemeslo.

    Seriál The Last of Us má novou hvězdu. Do záře reflektorů vstupuje Isabela Merced

    Nedávno vydaná druhá série populárního seriálu The Last of Us přinesla nejen šokující vývoj už tak vyostřeného děje a hluboce emotivní chvilky. Nabídla i řadu nových postav a vycházejících hvězd. Patří mezi ně také charismatická Isabela Merced, známá ze snímků Let It Snow, Madame Web či Alien: Romulus. Nyní však její kariéru čeká přelomový moment.

    Je Coachella nový Super Bowl? Hudební festival se stává zlatou žílou marketingu

    Na světě je jen hrstka lidí mladších 30 let, jimž Coachella nic neříká. Jde o nejznámější současný hudební festival, na nějž se shání lístky rok předem a při jejich koupi snadno přečerpáte kreditku. Účastní se ho celebrity, influenceři i smrtelníci, kteří jsou terčem marketingových oddělení známých značek. A ani letos se rozhodně nemají za co stydět.

    Krásy Evropy na stříbrném podnose. Objevte je z pohodlí vlakového kupé

    Na cestování není kolikrát lákavá pouze vytoužená destinace, ale rovněž samotná cesta. Nejkrásnější kouty Evropy proto často ukrývají právě vlakové koleje vinoucí se kolem národních parků, průzračných jezer nebo malebných kopců. Vyberte si z řady proslulých vlaků, nabízejících tak úchvatné výhledy, že z nich už nikdy nebudete chtít vystoupit.

    Proč Chanel neprodukuje pánské kolekce? I muži touží po vlastní řadě

    Přestože značka Chanel vždy stavěla na ženskosti, v jejím DNA se skrývá i odkaz na revoluci. Gabrielle „Coco“ Chanel sama bořila normy. Oblékala ženy do kalhot, rozvolnila korzety a vdechla světu ideu pohodlného, ale luxusního stylu. Přesto nyní, kdy módní svět zažívá nebývalý rozmach gender fluidity, působí Chanel překvapivě zdrženlivě.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―