Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní scéna v poslední době zahájila honbu za individuálním stylem. Na pozadí mainstreamových mikro trendů totiž čím dál zoufaleji hledá tolik chybějící originalitu. Podobný problém se pokouší rozlousknout také trendy estetika známá jako normcore. Staví se k němu ovšem výrazně jinak. Vyzdvihuje totiž anonymitu, funkčnost i minimalismus.

    Fenomén s názvem normcore je nutné chápat nikoli jako pouhý trend nebo styl, ale spíše jako jistou estetiku či pohled na život. I když své počátky datuje už do začátku milénia, svou relevanci nadále neztrácí. Jedním z cílů „hnutí“ je totiž bojovat s konzumem a moderní podobou módy, definovanou neustále se měnícími mikro trendy. Jedná se tedy o touhu po funkční a nadčasové módě.

    Styl proto upřednostňuje kousky, které jsou jednoduché, pohodlné a tak trochu „obyčejné“. Důležité je ovšem chápat, že se nejedná o projev lenosti nebo nezájmu o módu. Za nevýraznými outfity totiž i nadále stojí vědomá volba. Výsledná stejnost nebo anonymita pak slouží jako forma protestu proti nikdy se nezastavujícímu módnímu průmyslu a jeho dopadu na životní prostředí.

    Zdroj: COS, Weekday

    Pojem normcore vznikl poprvé v roce 2008, kdy ho ironicky ve svém komiksu použil ilustrátor Ryan Estrada. Do povědomí mainstreamu se však dostal až v roce 2013, a to díky newyorskému kolektivu K-Hole. Ten ho tenkrát vyzdvihl jako unisex módní trend, charakteristický svým „obyčejným“ stylem. Jednoduchost, odkazující na funkčnost 90. let, se tak stala novou definicí cool.

    Normcore se stal obětí vlastní myšlenky. Na významu však neztrácí

    Moderní podobu pak normcore nabyl společně se světovou pandemií. Ta totiž na povrch vynesla potřebu cítit se především pohodlně. Jednoduchý, ale stylový trend začaly rovněž přijímat celebrity, jejichž touha zapadnout pochopitelně pramení z jejich slávy. Estetika v sobě ovšem neustále nese pocit autenticity, spojený s tím, co volba jednoduchého oblečení v dnešním světě znamená.

    Zdroj: Hollister, Adidas

    Normcore však v sobě ukrývá jistou kontradikci. I když styl původně vznikl jako kontrast vůči mainstream trendům, do jisté míry se jím nakonec rovněž stal. Je proto dalším důkazem, že takový osud potká většina „hnutí“, která nějakým způsobem proniknou na současné módní pole. Přesto se jedná o stále sílící estetiku, stojící na hranici minimalismu a populárního „capsule wardrobe“.

    @classycoolgirls Kinda chill. Kinda layed back. #greenscreen #normalpeople #normcore #aesthetic #aesthetics #fashion #fashionnews #personalstyle #outfitideas #fashioncollage #styleanalysis #fashionhelp #fashionjournalist #outfitinspo #ootd #grwm #fashionnerd #fashiongirl #thrift #thriftgirl #thrifted #trends #foryoupage #fyp #affordableluxury #affordablefashion #fashiontrends ♬ original sound – classycoolgirls

    Pokud jednoduché outfity představují přesně to, co vám v osobním stylu doposud chybělo, stačí vám k nim jen pár kousků. Základní uniformou je totiž bílé, ovšem kvalitní a slušivě střižené, tričko. Doplňte ho o oblíbené šperky a perfektně sedící široké džíny. Look by nebyl kompletní ani bez tenisek. Klidně si půjčte ze současných trendů, hlavně by ale mělo jít o model, který vám vydrží.

    Zdroje: Fashionbeans, Highsnobiety, Sanvt, Zara, TikTok, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Zara

    Když je nuda trendy. Normcore estetika popírá veškerá módní pravidla

    ― Reklama ―

    Módní scéna v poslední době zahájila honbu za individuálním stylem. Na pozadí mainstreamových mikro trendů totiž čím dál zoufaleji hledá tolik chybějící originalitu. Podobný problém se pokouší rozlousknout také trendy estetika známá jako normcore. Staví se k němu ovšem výrazně jinak. Vyzdvihuje totiž anonymitu, funkčnost i minimalismus.

    Fenomén s názvem normcore je nutné chápat nikoli jako pouhý trend nebo styl, ale spíše jako jistou estetiku či pohled na život. I když své počátky datuje už do začátku milénia, svou relevanci nadále neztrácí. Jedním z cílů „hnutí“ je totiž bojovat s konzumem a moderní podobou módy, definovanou neustále se měnícími mikro trendy. Jedná se tedy o touhu po funkční a nadčasové módě.

    Styl proto upřednostňuje kousky, které jsou jednoduché, pohodlné a tak trochu „obyčejné“. Důležité je ovšem chápat, že se nejedná o projev lenosti nebo nezájmu o módu. Za nevýraznými outfity totiž i nadále stojí vědomá volba. Výsledná stejnost nebo anonymita pak slouží jako forma protestu proti nikdy se nezastavujícímu módnímu průmyslu a jeho dopadu na životní prostředí.

    Zdroj: COS, Weekday

    Pojem normcore vznikl poprvé v roce 2008, kdy ho ironicky ve svém komiksu použil ilustrátor Ryan Estrada. Do povědomí mainstreamu se však dostal až v roce 2013, a to díky newyorskému kolektivu K-Hole. Ten ho tenkrát vyzdvihl jako unisex módní trend, charakteristický svým „obyčejným“ stylem. Jednoduchost, odkazující na funkčnost 90. let, se tak stala novou definicí cool.

    Normcore se stal obětí vlastní myšlenky. Na významu však neztrácí

    Moderní podobu pak normcore nabyl společně se světovou pandemií. Ta totiž na povrch vynesla potřebu cítit se především pohodlně. Jednoduchý, ale stylový trend začaly rovněž přijímat celebrity, jejichž touha zapadnout pochopitelně pramení z jejich slávy. Estetika v sobě ovšem neustále nese pocit autenticity, spojený s tím, co volba jednoduchého oblečení v dnešním světě znamená.

    Zdroj: Hollister, Adidas

    Normcore však v sobě ukrývá jistou kontradikci. I když styl původně vznikl jako kontrast vůči mainstream trendům, do jisté míry se jím nakonec rovněž stal. Je proto dalším důkazem, že takový osud potká většina „hnutí“, která nějakým způsobem proniknou na současné módní pole. Přesto se jedná o stále sílící estetiku, stojící na hranici minimalismu a populárního „capsule wardrobe“.

    @classycoolgirls Kinda chill. Kinda layed back. #greenscreen #normalpeople #normcore #aesthetic #aesthetics #fashion #fashionnews #personalstyle #outfitideas #fashioncollage #styleanalysis #fashionhelp #fashionjournalist #outfitinspo #ootd #grwm #fashionnerd #fashiongirl #thrift #thriftgirl #thrifted #trends #foryoupage #fyp #affordableluxury #affordablefashion #fashiontrends ♬ original sound – classycoolgirls

    Pokud jednoduché outfity představují přesně to, co vám v osobním stylu doposud chybělo, stačí vám k nim jen pár kousků. Základní uniformou je totiž bílé, ovšem kvalitní a slušivě střižené, tričko. Doplňte ho o oblíbené šperky a perfektně sedící široké džíny. Look by nebyl kompletní ani bez tenisek. Klidně si půjčte ze současných trendů, hlavně by ale mělo jít o model, který vám vydrží.

    Zdroje: Fashionbeans, Highsnobiety, Sanvt, Zara, TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Když ani móda nestačí. Pátá série Emily in Paris klesla na úrovni reels

    Prosincové dny se nesly ve znamení očekávaných svátků, ale i nejnovější série populárního seriálu Emily in Paris. Již pátá řada sleduje nepředvídatelné kroky módou posedlé marketingové královny, která poznává Evropu s vizí stereotypní Američanky. Nejnovější díly opět vyvolávají otázku, jak hluboko jsou diváci kvůli svému "guilty pleasure" ochotni spadnout.

    Po stopách ikon: Legendární značka Bang & Olufsen slaví 100 let

    Značka, jejíž telefon darovala Andy Sachs svému příteli ve filmu Ďábel nosí Pradu, patří k těm, které se vryly do paměti skrze obraz, zvuk i design. Bang & Olufsen provází moderní kulturu paradoxně tiše, s jistotou a vizuální lehkostí. Dánský původ se zde potkává s mezinárodním jazykem designu. Zvuk získává podobu objektu, jenž přirozeně patří do prostoru. Na 100 let existence poskytuje bohatý archiv tvarů, materiálů a myšlenek.

    Lednová haute couture sezóna nabývá obrysů. Představí na 29 značek

    Již pár týdnů po začátku roku nás čeká jedna z nejsledovanějších událostí módního světa. Haute couture fashion week totiž patří mezi nejprestižnější akce francouzského hlavního města módy. Paříž tentokrát představí na 29 značek, včetně dvou debutů, na které mnozí z nás čekají se zatajeným dechem. Oficiální kalendář navíc přivítá dva couturiérské nováčky.

    Zimní pohádka pod rouškou luxusu. Unikněte za zaslouženým odpočinkem

    Načechraný sníh pokrývající daleké kopce, sklenka vychlazeného prosecca a hřejivá pára právě zapnuté vířivky. Pokud přesně takhle vypadají vaše nejdivočejší sny, měli byste v nadcházejících zimních měsících vyrazit na zaslouženou dovolenou. Jako inspirace vám poslouží luxusní resorty Evropy, které ukrývají vše od špičkových sjezdovek až po prvotřídní spa procedury.

    Móda v kostce: Versace rýsuje svou budoucnost a Fendi ctí Emily in Paris

    Streamovací služba Netflix přivítala pátou sezónu seriálu Emily in Paris. Hold jí vzdává i módní dům Fendi, který představil jí inspirovanou řadu kabelek. Asics zvedá vlny novým hybridním modelem Gel-Kinetic SP a Dior přibližuje vizi Jonathana Anderson pomocí Pre-Fall 2026. Chanel zabalil na Vánoce vlajkovou pobočku a Versace začíná vidět svou budoucnost.

    Prada chce druhou šanci. Indické sandály vyrobí s lokálními řemeslníky

    Napodobeniny designových triček s odřeným logem nebo rádoby luxusní kabelky z levné kůže (bohužel) představují neodmyslitelnou součást odvrácené stránky módy. Že k inspiraci bez uznání původního zdroje přistoupí i Prada však čekal málokdo. Módní dům nyní doufá, že své jméno očistí. Kulturní apropriaci indických sandálů hodlá napravit oficiální spoluprací.

    Closer look na Chanel Métiers d’Art 2026. Blazy se opět ukázal v nejlepším kabátu

    Show Chanel Métiers d’Art 2026 v New Yorku přinesla pohled, který si říká o zpomalení a soustředění. Druhá kolekce od Matthieu Blazy pro módní dům Chanel působí sebevědomě a přesně. Místo okázalého vyprávění staví na detailech, gestech a vrstveném čtení. Každý look funguje jako samostatná kapitola i součást širší kompozice. A v této koncentraci spočívá její síla.

    Lunární nový rok 2026 hraje Burberry do karet. Definuje ho znamení koně

    Konec roku předznamenává také začátek něčeho nového. Módní dům Burberry proto hledí vpřed a již nyní vítá lunární nový rok 2026. Vydal proto speciální kolekci věnovanou znamení koně, které nadcházející měsíce definuje. Symbol tentokrát hraje britské značce do karet, jelikož ladí s jejím historickým logem jezdce. Právě to značí většinu kousků nejnovější řady.

    Luxury Insights: Jak vypadá špičkový ranč? Tom Ford čerpá z Divokého západu 

    Ranč Cerro Pelon Toma Ford je rozhodně místo, kde by každý chtěl strávit alespoň pár hodin svého života. Atmosféra velkolepého domu připomíná futuristický Divoký západ a vyzývá návštěvníky skočit do sedla a uhánět do zapadajícího slunce. Tato luxusní residence se rozléhá v Novém Mexiku a je nyní v rukou anonymního majitele. Jak takový luxus vypadá? 

    Winter is coming. Na mráz vás připraví Haider Ackermann a Canada Goose 

    Haider Ackermann opět posouvá hranice zimní módy. Kolumbijsko-francouzský designér uvedl svou již třetí zimní kolekci pro značku Canada Goose. Tentokrát ovšem zvolil odvážné barvy. Zkombinoval totiž fluorescenční jarní tóny s klasickými tlumivými zemitými odstíny, které přidají trochu optimismu a potřebného tepla do jinak pochmurných zimních dnů. 

    Beauty svět má jasno. CreatorIQ zná nejvirálnější značky roku 2025

    Konec roku nevyhnutelně doprovází i zhodnocení uplynulých měsíců. K ohlédnutí do minulosti proto přistoupila také beauty scéna. Platforma CreatorIQ zveřejnila svůj tradiční žebříček značek, sestavený na základě jejich Earned Media Value (EMV), tedy metriky posuzující hodnotu organického mediálního pokrytí. Pomyslná korunka "virálnosti" letos patří L'Oréal Paris.

    Když tradice notuje designu. Robyn Lynch uvádí uniformy pro Guinness

    Irská designérka Robyn Lynch přetváří klasické uniformy Guinness Storehouse. Její kolekce spojuje funkčnost s estetickými detaily. Inspiraci pro nezvyklý projekt čerpala z irské historie a kultury a dala tak vzniknout něčemu neotřelému, přesto elegantnímu. Dílo reflektuje nejen bohaté dědictví světově uznávaného pivovaru, ale i osobitý styl nadané návrhářky. 

    TikTok Highlights: Tváře jako z Mrazíka. Zimní make-up diktuje omrzliny

    Uživatelé sociální sítě TikTok vyplodili další ze svých extrémně znějících make-up trendů. Tváře inspirované spáleninami po hodinách vyvalování se na sluníčku tentokrát vystřídala nová sezónní variace. Trend Frost Bitten Blush odkazuje na odstín tvářenky, za který by se nestyděla ani Marfuša z Mrazíka. Nechte své tváře pomyslně omrznout a darujte jim růžový nádech.

    Jak voní trendy sneakers? Onitsuka Tiger vydává první řadu parfémů

    Japonská značka proslulá ikonickými teniskami vstupuje do světa parfémů. Onitsuka Tiger přetvořila legendární sneakers do své první řady exkluzivních vůní. Na starost je dostal parfumér Mark Buxton, který stojí mimo jiné i za Le Labo Vetiver 46. Zlatavé lahvičky vyrobené v Provence tak spojují to nejlepší z japonské tradice, francouzské elegance a současného designu.

    Jean Paul Gaultier jako módní věštec. V roce 1999 predikoval aktuální sezónu

    Některé kolekce stárnou jako archivy. Jiné se po letech vracejí s energií, která přesně odpovídá nové chvíli. A právě řada Jean Paul Gaultier FW 1999 patří mezi ně. Je až zarážející, s jakou jistotou tehdejší styling kopíruje současný rytmus zimy. Párové siluety, promyšlené vrstvy, moderní proporce. Runway z přelomu milénia působí jako návrh letošní sezóny, jen vystřižený z jiného času. Vizionářství vzniká jako jasný důsledek schopnosti číst budoucnost s neobvyklou přesností.

    Evropská unie šlape Shein na paty. V roce 2026 uvalí cla na malé balíky

    Od července příštího roku začnou v Evropské unii pro malé balíky v hodnotě pod 150 eur platit nová cla. V pátek se na tom dohodli ministři financí zastupující členské státy. Poplatek ve výši tří eur cílí na potlačení laviny levného zboží, putujícího do bloku především z Číny. Dopad pocítí hlavně levné e-commerce platformy, jako je Shein, Temu nebo AliExpress.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―