Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Kašmírové pleteniny jsou synonymem luxusu, avšak jejich vzestup v populárních fast fashion řetězcích přináší dilema: jak rozpoznat opravdovou kvalitu mezi zdánlivě výhodnými nabídkami? Ne všechno zlato se třpytí a nejvyšší cena neznamená automaticky to nejlepší. Připravte se na cestu za pravým kašmírovým luxusem, kde cena není jediným ukazatelem hodnoty.

    Zajímá vás, proč levnější kašmír nedosahuje kvality toho dražšího? Jaké jsou mezi nimi rozdíly a proč se tento historický materiál objevuje v běžných módních řetězcích? Odpověď je jednoduchá. Značky fast fashion postupně nacházejí způsoby, jak masově reprodukovat kašmír. Nicméně, čím více se usnadňuje výrobní proces, tím více ubývá na celkové kvalitě výsledného produktu. Jde například o špatné zacházení s kašmírskými kozami, nebo o jejich podmínky pro život v neadekvátních a uměle vybudovaných oblastech. Proto je i z ekologického hlediska více než nutné upřednostnit kvalitu nad kvantitou.

    Není kašmír jako kašmír. Zaměřte se na 100% vlákna

    Jak odhalit ten pravý kašmír mezi mnoha možnostmi? Klíčem je porozumět jeho vlastnostem. Především, dávejte pozor na příměsi jiných látek – pravý kašmír by měl zůstat čistý. Nastavovaný materiál může způsobit, že se kašmír zdeformuje a ‚zcuckovatí‘. Dalším signálem kvality je jeho měkkost. Vysokokvalitní kašmír je díky speciálním technikám zbaven hrubých vláken, což zajišťuje jeho hladkost a jemnost na dotek. Nebojte se vyzkoušet i lehčí varianty kašmíru, oblíbené mezi designéry, které jsou ideální pro svetry nebo šály. U těžších modelů pak můžete prověřit propustnost světla – kvalitní kašmír by měl světlo propouštět minimálně, což je znakem jeho hustoty a kvality.

    Kašmír je jako whisky. Vyrábí se v několika oblastech a kvalitu poznáte na první dobrou

    U kašmíru je nutné zaměřit se na nadčasový design. Nejčastěji totiž kašmírové kousky vrstvíte na sebe, nosíte je pod zimním kabátem či bundou. Hravost můžete projevit stylem textury nebo barvou. Jedná se o klasické kousky, které jsou sourodé s každým šatníkem, proto rozhodně nečekejte extravaganci či atypické modely. Jednou z předních značek, která si dává záležet na procesu výroby a původu materiálu je Johnstons of Elegin. Brand sídlící ve Skotku sdílí ty nejmodernější hodnoty a názory k ekologii a zátěži planety. Je totiž důležité myslet nejen na sebe, ale i na budoucí generace.

    Foto: Johnstons of Elgin

    Skotský výrobce Johnstons of Elgin nabízí i moderní možnost zjištění původu vašeho vybraného kousku. Na štítku s logem značky se nachází QR kód, který po naskenování ukáže původ produktu a ověříte si tak jeho kvalitu.

    Foto: Johnstons of Elgin

    Představujeme královnu kašmíru Lisa Yang. Uvádí na trh jeho nejoriginálnější podobu

    Několik druhů kašmírů, několik procesů výroby a nespočet slušivých kousků. Pro Yang je kašmír božstvem, zná ho do posledního detailu a zpracovává ho podle nejpřísnějších norem. Bez ohledu na to co je právě trendy, Lisa připravuje své kousky s maximální péčí a vkládá do nich své veškeré estetické cítění. Přesto, že jde o klasické střihy i textury, její looky vypadají velice luxusně a křičí vkusem. Pokud se chcete navíc ponořit do celého procesu, na oficiálních stránkách najdete podrobný a srozumitelný postup výroby.

    Foto: Lisa Yang

    Hravost a kašmír propojují v Los Angeles. The Elder Statesman nezná hranice barevnosti

    Pokud vám do teď přišel kašmír nudný, je na čase vám tuto myšlenku vyvrátit. Pro americký label The Elder Statesman kašmír neznamená pouze kvalitní a precizní zpracování, ale dává svým modelům pestrou dávku barevnosti. Umně si pohrává s nejrůznějšími odstíny a abstraktními výrazy, dělajících z jednoduchého oblečení velmi zábavnou podívanou. Vyberete zde pro muže, ženy i děti.

    Foto: The Elder Statesman

    Zdroj: Kasmirov.cz

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Kašmírová elegance v éře rychlé módy: Váš ultimátní průvodce luxusem a kvalitou

    Kašmírové pleteniny jsou synonymem luxusu, avšak jejich vzestup v populárních fast fashion řetězcích přináší dilema: jak rozpoznat opravdovou kvalitu mezi zdánlivě výhodnými nabídkami? Ne všechno zlato se třpytí a nejvyšší cena neznamená automaticky to nejlepší. Připravte se na cestu za pravým kašmírovým luxusem, kde cena není jediným ukazatelem hodnoty.

    - Reklama -

    Zajímá vás, proč levnější kašmír nedosahuje kvality toho dražšího? Jaké jsou mezi nimi rozdíly a proč se tento historický materiál objevuje v běžných módních řetězcích? Odpověď je jednoduchá. Značky fast fashion postupně nacházejí způsoby, jak masově reprodukovat kašmír. Nicméně, čím více se usnadňuje výrobní proces, tím více ubývá na celkové kvalitě výsledného produktu. Jde například o špatné zacházení s kašmírskými kozami, nebo o jejich podmínky pro život v neadekvátních a uměle vybudovaných oblastech. Proto je i z ekologického hlediska více než nutné upřednostnit kvalitu nad kvantitou.

    Není kašmír jako kašmír. Zaměřte se na 100% vlákna

    Jak odhalit ten pravý kašmír mezi mnoha možnostmi? Klíčem je porozumět jeho vlastnostem. Především, dávejte pozor na příměsi jiných látek – pravý kašmír by měl zůstat čistý. Nastavovaný materiál může způsobit, že se kašmír zdeformuje a ‚zcuckovatí‘. Dalším signálem kvality je jeho měkkost. Vysokokvalitní kašmír je díky speciálním technikám zbaven hrubých vláken, což zajišťuje jeho hladkost a jemnost na dotek. Nebojte se vyzkoušet i lehčí varianty kašmíru, oblíbené mezi designéry, které jsou ideální pro svetry nebo šály. U těžších modelů pak můžete prověřit propustnost světla – kvalitní kašmír by měl světlo propouštět minimálně, což je znakem jeho hustoty a kvality.

    Kašmír je jako whisky. Vyrábí se v několika oblastech a kvalitu poznáte na první dobrou

    U kašmíru je nutné zaměřit se na nadčasový design. Nejčastěji totiž kašmírové kousky vrstvíte na sebe, nosíte je pod zimním kabátem či bundou. Hravost můžete projevit stylem textury nebo barvou. Jedná se o klasické kousky, které jsou sourodé s každým šatníkem, proto rozhodně nečekejte extravaganci či atypické modely. Jednou z předních značek, která si dává záležet na procesu výroby a původu materiálu je Johnstons of Elegin. Brand sídlící ve Skotku sdílí ty nejmodernější hodnoty a názory k ekologii a zátěži planety. Je totiž důležité myslet nejen na sebe, ale i na budoucí generace.

    - Reklama -

    Foto: Johnstons of Elgin

    Skotský výrobce Johnstons of Elgin nabízí i moderní možnost zjištění původu vašeho vybraného kousku. Na štítku s logem značky se nachází QR kód, který po naskenování ukáže původ produktu a ověříte si tak jeho kvalitu.

    Foto: Johnstons of Elgin

    Představujeme královnu kašmíru Lisa Yang. Uvádí na trh jeho nejoriginálnější podobu

    Několik druhů kašmírů, několik procesů výroby a nespočet slušivých kousků. Pro Yang je kašmír božstvem, zná ho do posledního detailu a zpracovává ho podle nejpřísnějších norem. Bez ohledu na to co je právě trendy, Lisa připravuje své kousky s maximální péčí a vkládá do nich své veškeré estetické cítění. Přesto, že jde o klasické střihy i textury, její looky vypadají velice luxusně a křičí vkusem. Pokud se chcete navíc ponořit do celého procesu, na oficiálních stránkách najdete podrobný a srozumitelný postup výroby.

    Foto: Lisa Yang

    Hravost a kašmír propojují v Los Angeles. The Elder Statesman nezná hranice barevnosti

    Pokud vám do teď přišel kašmír nudný, je na čase vám tuto myšlenku vyvrátit. Pro americký label The Elder Statesman kašmír neznamená pouze kvalitní a precizní zpracování, ale dává svým modelům pestrou dávku barevnosti. Umně si pohrává s nejrůznějšími odstíny a abstraktními výrazy, dělajících z jednoduchého oblečení velmi zábavnou podívanou. Vyberete zde pro muže, ženy i děti.

    Foto: The Elder Statesman

    Zdroj: Kasmirov.cz

    ― Reklama ―

    Fendi v obložení atraktivních barev. Módní dům naservíroval perfektní paletu

    Paleta barev z dílny Fendi pro letošní podzim a zimu funguje jako obraz římské oblohy při západu slunce. Tmavě listnatá zelená, hluboká zemitá hnědá a šedá grafitová, s nádechem petrolejově modré, přecházejí do světlých, skoro až rozbředlých tónů terakoty a práškově růžové. Šarlatová a "bubblegum pink" dodávají nečekaný akcent. Výsledek působí jako harmonická kompozice, v níž má každý odstín přesnou roli.

    Prada zkoumá identitu. Její proměnlivost ztvárnila Scarlett Johansson

    Módní dům Prada vydal další kampaň představující jeho ikonickou kabelku Galleria. Její tváří se již potřetí stala herečka Scarlett Johansson, tentokrát pod taktovkou režiséra Yorgose Lanthimos. Související krátký film popisuje proměnlivost našich identit, reflektující rovněž různé podoby, které za uplynulé roky nabyla i samotná taška.

    Proč se z módního světa vytratily večírky? Bujarost střídá sofistikovanost

    Večírky patří k módě stejně jako přehlídková mola. V 90. letech i před pandemií určovaly rytmus celé éry a staly se laboratoří ikonických obrazů. Paparazzi tehdy přinášeli snímky plné kouře, šampaňského a hedvábných rób, jež později definovaly pojem glamour. Kdo chtěl mluvit o módě, musel znát i atmosféru elitních parties. Co se tedy změnilo?

    Francie zavádí „eco-score“. Prozradí dopad módy na životní prostředí

    Módní scénu ve Francii čeká významná změna. Tamní oděvní průmysl musí od začátku října začít aplikovat nové environmentální značení, známé také jako "eco-score". To dle přesně daných kritérií přiřadí oblečení body indikující jeho dopad na životní prostředí. Francouzská vláda plánuje související veřejnou kampaň na začátek příštího roku.

    Michael Kors nabízí únik. Kolekci pro jaro a léto 2026 ponořil do klidu

    Svou nejnovější kolekci sice již ve středu odhalil Ralph Lauren, oficiální kalendář Newyorského týdne módy však odstartoval návrhář Michael Kors. Na Manhattanu představil své návrhy pro nadcházející jaro a léto. Při jejich tvorbě čerpal z léta plného cestování a vytouženého pocitu úniku. Splývavé dlouhé siluety a jemné materiály nabídly závan klidu.

    Frankenstein okusil luxus. Filmové kostýmy doplnily šperky od Tiffany & Co.

    Slavný šperkařský dům Tiffany & Co. pomohl probudit k životu tajemný příběh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmech nejnovějšího filmového zpracování legendárního románu. Snímku propůjčila na 27 archivních i moderních kousků svých luxusních šperků. Ozdobila jimi především looky postavy Elizabeth, kterou ztvárnila herečka Mia Goth.

    Gen Z plní vlastní šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, jak nevyhořet

    Z prázdného šálku nejde nalévat. Nejnovější trend "fill your own cup" mladé generaci na sociálních sítích připomíná, že péče o sebe není sobeckost, ale základní předpoklad psychického a fyzického zdraví. V době neutichajících notifikací a téměř nekonečných povinností se stává nezbytností zpomalit, dobít energii, a teprve pak ji opět rozdávat dál.

    Padesátkrát a stále poprvé. Trenčkoty umí překvapit, nebojte se trendy obměn

    Trenčkoty jsou letos znovu v módě, i když z ní vlastně nikdy neodešly. Ikonický béžový kousek prošel evolucí a obchody jej nyní jako na běžícím páse nabízí v roztodivných variacích. Módní domy a jejich návrháři dokazují, že jeden z nejpraktičtějších prvků vašeho šatníků je takzvaným statement piece, zapadajícím do každé generace i stylu.

    Ralph Lauren vidí trojbarevně. Odstartoval Newyorský týden módy

    Započal kolotoč zářijových týdnů módy. Přehlídky odhalující kolekce pro jaro a léto 2026 neoficiálně odstartovala show z dílny Ralph Lauren. Návrhář nabídl decentní eleganci, kterou podtrhla výrazná paleta barev. Skládala se totiž pouze ze tří odstínů, černé, bílé a červené. Designér tak učinil krok stranou od klasického preppy stylu a pronikl do modernismu.

    Pánská obuv si pohrává s kontrastem. Paříž diktuje podzimní footwear

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    Gentle Monster boduje. Perfektní kampaně doplňuje příkladový marketing

    Gentle Monster patří mezi značky, které proměnily způsob, jakým móda komunikuje se svými zákazníky. Z korejského výrobce brýlí se stal kulturní hráč, jenž dokáže spojit architekturu, umění a marketing do jednoho dokonalého celku. Každá kolekce působí jako kapitola příběhu, který se odehrává v digitálních kampaních, ale i ve fyzickém prostoru.

    TikTok radí, jak zachránit den. Nový trend klade důraz na maličkosti

    Sociální síť TikTok přichází s dalším trendem, který slibuje pohodovější běžné dny. Koncept s názvem "Save the Day", tedy "Zachraň den" radí, jak překonat hodiny naplněné pouze prací a neztratit u toho sám sebe. Klíčem k vyrovnanější náladě jsou dle něj drobné aktivity, které nás opět "ukotví". Může jít o čtení knížky, procházku nebo hovor s kamarádem.

    Rosalía oblékla Calvin Klein. Zpěvačka září v čerstvé kampani

    Módní dům Calvin Klein naverboval do své nejnovější kampaně další známou osobnost. Jeho ikonické spodní prádlo tentokrát v reklamě pro letošní podzim oblékla španělská zpěvačka Rosalía. Na fotografiích, o které se postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekcích Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to ve vaně, baggy džínách i s krajtou.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týden módy se nesl v novém duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pro sezónu jaro/léto 2026 ukázal, že i po více než 20 letech dokáže překvapit. Organizátoři letos výrazně zredukovali počet přehlídek a znovu vsadili na fyzickou přítomnost. Tím se celá akce zpřehlednila, zintenzivnila a získala větší mezinárodní přesah. V centru dění nestála pouze estetika, ale rovněž otázka, jak reagovat na reálné japonské klima a jak vnést do módy lehkost.

    M.A.C Cosmetics má novou tvář. Beauty značku zastoupí Doja Cat

    Zpěvačka Doja Cat odhalila novou beauty spolupráci. Na uplynulém předávání ocenění MTV Video Music Awards potvrdila, že se stala novou globální ambasadorkou společnosti M.A.C Cosmetics. Na červeném koberci totiž předvedla klasickou rudou rtěnku v odstínu Lady Danger. Přihlížející ovšem vzápětí překvapila, když si z ní s chutí ukousla.

    Po stopách módních ikon: Jak Marc Jacobs ztělesnil módní ironii

    Marc Jacobs patří mezi nejvlivnější tvůrce současné módy. Od 80. let až po současné přehlídky dokáže každé kolekci vtisknout vlastní výrazný cit, značnou ironii a pestrou odvahu. Jeho rukopis stojí na nečekaných kontrastech. Ať už mezi ulicí a haute couture, nebo popovou kulturou a tradicí. Právě díky tomu se stal ikonickým návrhářem, který se nebojí experimentovat s barevnou paletou i materiálovou extravagancí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―