Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Kašmírové pleteniny jsou synonymem luxusu, avšak jejich vzestup v populárních fast fashion řetězcích přináší dilema: jak rozpoznat opravdovou kvalitu mezi zdánlivě výhodnými nabídkami? Ne všechno zlato se třpytí a nejvyšší cena neznamená automaticky to nejlepší. Připravte se na cestu za pravým kašmírovým luxusem, kde cena není jediným ukazatelem hodnoty.

    Zajímá vás, proč levnější kašmír nedosahuje kvality toho dražšího? Jaké jsou mezi nimi rozdíly a proč se tento historický materiál objevuje v běžných módních řetězcích? Odpověď je jednoduchá. Značky fast fashion postupně nacházejí způsoby, jak masově reprodukovat kašmír. Nicméně, čím více se usnadňuje výrobní proces, tím více ubývá na celkové kvalitě výsledného produktu. Jde například o špatné zacházení s kašmírskými kozami, nebo o jejich podmínky pro život v neadekvátních a uměle vybudovaných oblastech. Proto je i z ekologického hlediska více než nutné upřednostnit kvalitu nad kvantitou.

    Není kašmír jako kašmír. Zaměřte se na 100% vlákna

    Jak odhalit ten pravý kašmír mezi mnoha možnostmi? Klíčem je porozumět jeho vlastnostem. Především, dávejte pozor na příměsi jiných látek – pravý kašmír by měl zůstat čistý. Nastavovaný materiál může způsobit, že se kašmír zdeformuje a ‚zcuckovatí‘. Dalším signálem kvality je jeho měkkost. Vysokokvalitní kašmír je díky speciálním technikám zbaven hrubých vláken, což zajišťuje jeho hladkost a jemnost na dotek. Nebojte se vyzkoušet i lehčí varianty kašmíru, oblíbené mezi designéry, které jsou ideální pro svetry nebo šály. U těžších modelů pak můžete prověřit propustnost světla – kvalitní kašmír by měl světlo propouštět minimálně, což je znakem jeho hustoty a kvality.

    Kašmír je jako whisky. Vyrábí se v několika oblastech a kvalitu poznáte na první dobrou

    U kašmíru je nutné zaměřit se na nadčasový design. Nejčastěji totiž kašmírové kousky vrstvíte na sebe, nosíte je pod zimním kabátem či bundou. Hravost můžete projevit stylem textury nebo barvou. Jedná se o klasické kousky, které jsou sourodé s každým šatníkem, proto rozhodně nečekejte extravaganci či atypické modely. Jednou z předních značek, která si dává záležet na procesu výroby a původu materiálu je Johnstons of Elegin. Brand sídlící ve Skotku sdílí ty nejmodernější hodnoty a názory k ekologii a zátěži planety. Je totiž důležité myslet nejen na sebe, ale i na budoucí generace.

    Foto: Johnstons of Elgin

    Skotský výrobce Johnstons of Elgin nabízí i moderní možnost zjištění původu vašeho vybraného kousku. Na štítku s logem značky se nachází QR kód, který po naskenování ukáže původ produktu a ověříte si tak jeho kvalitu.

    Foto: Johnstons of Elgin

    Představujeme královnu kašmíru Lisa Yang. Uvádí na trh jeho nejoriginálnější podobu

    Několik druhů kašmírů, několik procesů výroby a nespočet slušivých kousků. Pro Yang je kašmír božstvem, zná ho do posledního detailu a zpracovává ho podle nejpřísnějších norem. Bez ohledu na to co je právě trendy, Lisa připravuje své kousky s maximální péčí a vkládá do nich své veškeré estetické cítění. Přesto, že jde o klasické střihy i textury, její looky vypadají velice luxusně a křičí vkusem. Pokud se chcete navíc ponořit do celého procesu, na oficiálních stránkách najdete podrobný a srozumitelný postup výroby.

    Foto: Lisa Yang

    Hravost a kašmír propojují v Los Angeles. The Elder Statesman nezná hranice barevnosti

    Pokud vám do teď přišel kašmír nudný, je na čase vám tuto myšlenku vyvrátit. Pro americký label The Elder Statesman kašmír neznamená pouze kvalitní a precizní zpracování, ale dává svým modelům pestrou dávku barevnosti. Umně si pohrává s nejrůznějšími odstíny a abstraktními výrazy, dělajících z jednoduchého oblečení velmi zábavnou podívanou. Vyberete zde pro muže, ženy i děti.

    Foto: The Elder Statesman

    Zdroj: Kasmirov.cz

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Kašmírová elegance v éře rychlé módy: Váš ultimátní průvodce luxusem a kvalitou

    Kašmírové pleteniny jsou synonymem luxusu, avšak jejich vzestup v populárních fast fashion řetězcích přináší dilema: jak rozpoznat opravdovou kvalitu mezi zdánlivě výhodnými nabídkami? Ne všechno zlato se třpytí a nejvyšší cena neznamená automaticky to nejlepší. Připravte se na cestu za pravým kašmírovým luxusem, kde cena není jediným ukazatelem hodnoty.

    Zajímá vás, proč levnější kašmír nedosahuje kvality toho dražšího? Jaké jsou mezi nimi rozdíly a proč se tento historický materiál objevuje v běžných módních řetězcích? Odpověď je jednoduchá. Značky fast fashion postupně nacházejí způsoby, jak masově reprodukovat kašmír. Nicméně, čím více se usnadňuje výrobní proces, tím více ubývá na celkové kvalitě výsledného produktu. Jde například o špatné zacházení s kašmírskými kozami, nebo o jejich podmínky pro život v neadekvátních a uměle vybudovaných oblastech. Proto je i z ekologického hlediska více než nutné upřednostnit kvalitu nad kvantitou.

    Není kašmír jako kašmír. Zaměřte se na 100% vlákna

    Jak odhalit ten pravý kašmír mezi mnoha možnostmi? Klíčem je porozumět jeho vlastnostem. Především, dávejte pozor na příměsi jiných látek – pravý kašmír by měl zůstat čistý. Nastavovaný materiál může způsobit, že se kašmír zdeformuje a ‚zcuckovatí‘. Dalším signálem kvality je jeho měkkost. Vysokokvalitní kašmír je díky speciálním technikám zbaven hrubých vláken, což zajišťuje jeho hladkost a jemnost na dotek. Nebojte se vyzkoušet i lehčí varianty kašmíru, oblíbené mezi designéry, které jsou ideální pro svetry nebo šály. U těžších modelů pak můžete prověřit propustnost světla – kvalitní kašmír by měl světlo propouštět minimálně, což je znakem jeho hustoty a kvality.

    Kašmír je jako whisky. Vyrábí se v několika oblastech a kvalitu poznáte na první dobrou

    U kašmíru je nutné zaměřit se na nadčasový design. Nejčastěji totiž kašmírové kousky vrstvíte na sebe, nosíte je pod zimním kabátem či bundou. Hravost můžete projevit stylem textury nebo barvou. Jedná se o klasické kousky, které jsou sourodé s každým šatníkem, proto rozhodně nečekejte extravaganci či atypické modely. Jednou z předních značek, která si dává záležet na procesu výroby a původu materiálu je Johnstons of Elegin. Brand sídlící ve Skotku sdílí ty nejmodernější hodnoty a názory k ekologii a zátěži planety. Je totiž důležité myslet nejen na sebe, ale i na budoucí generace.

    Foto: Johnstons of Elgin

    Skotský výrobce Johnstons of Elgin nabízí i moderní možnost zjištění původu vašeho vybraného kousku. Na štítku s logem značky se nachází QR kód, který po naskenování ukáže původ produktu a ověříte si tak jeho kvalitu.

    Foto: Johnstons of Elgin

    Představujeme královnu kašmíru Lisa Yang. Uvádí na trh jeho nejoriginálnější podobu

    Několik druhů kašmírů, několik procesů výroby a nespočet slušivých kousků. Pro Yang je kašmír božstvem, zná ho do posledního detailu a zpracovává ho podle nejpřísnějších norem. Bez ohledu na to co je právě trendy, Lisa připravuje své kousky s maximální péčí a vkládá do nich své veškeré estetické cítění. Přesto, že jde o klasické střihy i textury, její looky vypadají velice luxusně a křičí vkusem. Pokud se chcete navíc ponořit do celého procesu, na oficiálních stránkách najdete podrobný a srozumitelný postup výroby.

    Foto: Lisa Yang

    Hravost a kašmír propojují v Los Angeles. The Elder Statesman nezná hranice barevnosti

    Pokud vám do teď přišel kašmír nudný, je na čase vám tuto myšlenku vyvrátit. Pro americký label The Elder Statesman kašmír neznamená pouze kvalitní a precizní zpracování, ale dává svým modelům pestrou dávku barevnosti. Umně si pohrává s nejrůznějšími odstíny a abstraktními výrazy, dělajících z jednoduchého oblečení velmi zábavnou podívanou. Vyberete zde pro muže, ženy i děti.

    Foto: The Elder Statesman

    Zdroj: Kasmirov.cz

    ― Reklama ―

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    Balmain má po 14 letech novou tvář. Módní dům povede Antonin Tron

    Legendární francouzská značka Balmain začátkem týdne oznámila nečekanou zprávu. Její kreativní vedení po 14 letech opouští návrhář Olivier Rousteing. Módní dům už ovšem zná svou novou tvář, kterou se stane designér Antonin Tron. Známý je svým vlastním labelem Atlein. Z jeho vedení ovšem nyní odejde, aby mohl svou tvůrčí činnost naplno zaměřit na Balmain.

    Kosmický přešlap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet schytal kritiku

    Americký Vogue uzavírá rok vizuálním experimentem, který vyvolává bouři napříč módním světem. Prosincové číslo s Timothée Chalamet mělo být poctou fantazii i technologické spolupráci s NASA. Místo toho rozpoutalo debatu o hranicích vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz přetvořila herce v kosmickou siluetu, která však působí překvapivě ploše. Internet reaguje s intenzitou, jakou si Vogue skrze svou popularitu zaslouží. Avšak s nekompromisním pohledem. Navíc jde o poslední číslo vytvořené pod vedením odcházející Anny Wintour.

    Shein dobývá Paříž. Navzdory skandálu láká desítky tisíc návštěvníků

    Fast-fashion řetězec Shein slaví v Paříži navzdory nedávnému skandálu i trvajícím protestům úspěch. Před týdnem otevřel v historickém nákupním centru BHV svou první kamennou pobočku. Ve stejnou dobu ovšem musel čelit tvrdé kritice kvůli prodeji sex panenek připomínajících děti. Přesto první pobočka Shein dosud přivítala na několik desítek tisíc návštěvníků.

    Nike vrací legendární spolupráci. S Martine Rose oslavuje e-sport a gaming

    Na módní scénu opět nastoupilo populární spojení dvou módních vizionářů. Britská návrhářka Martine Rose a americká značka Nike uvádí další spolupráci. Tentokrát vzdávají hold světu e-sportu a gamingu, který v jejich očích ztělesňuje demokracii. To vše zachycuje také nový model sneakers Shox MR4, propojující nadčasovou eleganci se sportovním duchem.

    Móda v kostce: Saint Laurent narůstá na oblibě a Anok Yai je modelkou roku

    Módní dům Saint Laurent slaví. Vyšplhal se na vrchol žebříčku platformy Lyst a stal se nejvíce "hot" značkou posledního čtvrtletí. Oslavy chystá i Anok Yai, jež bude na letošních Fashion Awards 2025 jmenována modelkou roku. Selfridges pak poctí Vánoce spolu s Disney a Dr. Martens vydává první voděodolnou obuv. Dakota Johnson září ve své první Valentino kampani.

    Pinterest spustil osobního asistenta. Pomůže s nákupem i psychickou pohodou

    Nová funkce Pinterest Assistant přetváří způsob, jakým nakupujeme online. Vizuální AI průvodce redefinuje nákupní digitální prostor a mění každou interakci s platformou Pinterest v osobní dialog s estetickou vizí. Uživatel vstupuje do prostředí, kde technologie chápe jeho vkus stejně citlivě jako lidský poradce. Personalizace probíhá okamžitě a každé doporučení rezonuje s individuálním stylem. Pomocník proměňuje scénu digitálního nakupování v prostor, kde estetika a praktičnost splývají.

    Rapper Rilès vydal nové album. Zpracování připomíná umělecký rituál

    Francouzský rapper Rilès proměnil vydání svého nového alba THE 25th HOUR ve vizuální událost, jakou Paříž dlouho nezažila. V galerii Ellia Art Gallery usedl na 24 hodin a 42 minut k pásu, po němž plynuly tisíce prázdných vinylových obalů. Každý z více než 20 tisíc kusů označil otiskem své ruky potřené červenou barvou, čímž je proměnil v limitovanou edici i symbol lidské vytrvalosti. Tento akt navazuje na jeho dřívější performanci, kdy uběhl přes 200 kilometrů na pásu během jednoho dne.

    Balmain osiřel. Po 14 letech ho opouští kreativní ředitel Olivier Rousteing

    Vždy, když se zdá, že módní kolotoč změny kreativních ředitelů skončil, objeví se další náhlá změna. Tentokrát ze své vedoucí pozice odchází čtyřicetiletý návrhář Olivier Rousteing. Francouzský módní dům Balmain opouští po 14 letech v jeho čele. Za své působení dokázal značku propojit s popkulturou, zapojit ji do světa nových technologií a vytvořit vlastní Balmain Army.

    Svatební šaty hvězd diktují trendy. Inspirují styl i odvahu dalších nevěst

    Den, na který čeká téměř každá žena. Od romantického pokleknutí až po velkolepý obřad jde o cestu plnou emocí, očekávání a snů. Vše začíná jediným okamžikem, jiskřivým prstenem, pohledem plným lásky a slovy, která změní celý život. Od té chvíle se rozbíhá cesta plná plánování, představ a detailů, na nichž záleží. Šaty, které oblékají celebrity, pak inspirují miliony nevěst po celém světě, nastavují trendy a dokazují, že elegance a styl jsou nakažlivé. Výběr svatebních šatů bývá totiž momentem, kdy se žena poprvé uvidí jako nevěsta.

    Módní scénu zaplavily Vánoce. Značky chrlí sváteční kampaně

    Nastal čas, na kteří se někteří těší celý rok a jiní jeho příchod spíše oplakávají. Blížící se Vánoce totiž neznamenají pouze okamžiky radosti a potěšení, ale i stresu. Módní značky těží z touhy podobnému tlaku uniknout a nabízejí kampaně, umožňující krátký útěk před svátečním shonem. Odkazují na sílu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potěšení.

    Hútíové po téměř pěti letech propustili modelku. Porušovat měla „morální kódy“

    Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po téměř pěti letech opět na svobodě. O víkendu o tom reportovala agentura AFP. Pětadvacetiletá žena byla uvězněna v roce 2021 vojenskou skupinou Hútíové, jež od roku 2015 vládne části země. Jako důvod pro její zatčení tehdy uvedla "porušování lokálních morálních kódů", což lidskoprávní organizace označují za nepodložené.

    Bizarní dieta dle Vogue. Sedmdesátky se s poruchami příjmu opravdu nemazlily

    V době, kdy klub Studio 54 diktoval noční rytmus a cigareta v ruce symbolizovala štíhlosti, vznikl fenomén, jenž dnes působí jako z groteskního snu. Magazín Vogue přinesl "crash dietu". Režim, slibující eleganci a tělo jako z ateliéru Richarda Avedon. Luxusní zoufalství zabalené do lesklých stránek. Styl měl váhu dogmatu a káva s vejcem byla víc než snídaně, byla to víra.

    Po stopách ikon: Ann Demeulemeester servíruje poetickou temnotu

    Ann Demeulemeester patří mezi nejtajemnější a zároveň nejvlivnější postavy belgické avantgardy. Její jméno se stalo synonymem černé, světla a poezie v oděvní formě. Od debutu v 80. letech kultivuje estetiku temného ticha. Paradoxně jde o avantgardní minimalismus, jenž dýchá hlubokou emocí. Vytváří šaty, pohybující se mezi měkkostí a autoritou, mezi kůží a hedvábím, mezi Leonardem Cohen a punkem. Každá kolekce je spíše pomyslným žalozpěvem než módním statementem.

    Nevěsty podzimu 2026 mají jasno. Svatební šaty vlají v rytmu ikon

    Nedávný Bridal Fashion Week v New Yorku promluvil. Deklaroval trendy podzimu 2026 a potvrdil to, co mnozí očekávali. Svatební šaty budoucí sezóny čerpají z uplynulých i teprve připravovaných svateb slavných ikon. Značky reflektují šaty Seleny Gomez, Charli XCX a odhadují, jaké oblékne Taylor Swift. To vše doplňuje záplava krajky a volánů ve stylu Marie Antoinette.

    Coperni přepisuje bodycare. Oblečení napouští prospěšnými bakteriemi

    Značka Coperni ví, jak vytvořit virální moment a posunout hranice nemožného. Ať už to byly šaty modelky Belly Hadid ve spreji, nebo robotičtí psi na módní přehlídce. Tentokrát se však její zakladatelé Sébastien Meyer a Arnaud Vaillant rozhodli vydat komerčnějším směrem a představit kolekci oděvů napuštěných synbiotickou směsí, jež byste jinak našli ve své ledničce.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―